zoo..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:43 schreef junkiexp het volgende:
Toen dat rode lijntje over Rdam kwam was ik net even naar buitengelopen en moest de waterbus aanleggen bij ons aan de kade:
Best netjes gedaan in dat weer!
Je had die watertaxi's moeten zien, die kwamen tegen de wind in bijna volledig uit het water.quote:
Ik word echt al misselijk als ik er naar kijk. Brrrr...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:43 schreef junkiexp het volgende:
Toen dat rode lijntje over Rdam kwam was ik net even naar buitengelopen en moest de waterbus aanleggen bij ons aan de kade:
Doet ie wel heel soepel die kapitein / chauffeur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:43 schreef junkiexp het volgende:
Sorry maar ik herken werkelijk niks in deze kaarten... wat houdt dit in?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:36 schreef aloa het volgende:
Gaat het toch nog winter worden?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet naar de bovenste grafiek kijken van beide plaatjes, daar zie je dat die naar beneden gaan. Wat betekent dat er plaats komt voor hogedruk. De straalstroom wordt een stuk minder, minder depressies, grotere kans op winterweer!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sorry maar ik herken werkelijk niks in deze kaarten... wat houdt dit in?
Die bruinen bonen had je gisteren ook niet moeten etenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb juist het idee dat de wind weer een beetje aantrekt hier.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:06 schreef Party_P het volgende:
[..]
Wat een scheef strand/water, want die meneer staat gewoon recht!
Origineel:
[ afbeelding ]
![]()
Dan ben je toch ook gewoon stronteigenwijs? Er was een windwaarschuwing afgegeven en het was al dagen duidelijk dat het flink zou waaien...quote:Op zondag 11 januari 2015 12:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wij reden gisteren vanuit Weeze met een aanhanger (met daarop een auto) terug naar NL. Dat was geen leuke rit.
Het ging prima, het was alleen niet leuk. Als het echt ondoenbaar was, waren we niet gegaanquote:Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan ben je toch ook gewoon stronteigenwijs? Er was een windwaarschuwing afgegeven en het was al dagen duidelijk dat het flink zou waaien...
Dat zijn rare valwinden, vooral tussen hoge gebouwen door val je zelfs zonder fiets ineens omver.quote:
Succes, ik heb eens zo'n vluchtje meegemaakt naar Nottingham. Je hangt maar 40 minuten in de lucht, maar ik kwam kotsmisselijk dat vliegtuig uit.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Woensdag naar Engeland vliegenHoop dat de wind een beetje afneemt
Zeker als ik weer zo'n proppellor vliegtuigje krijgquote:Op zondag 11 januari 2015 16:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Succes, ik heb eens zo'n vluchtje meegemaakt naar Nottingham. Je hangt maar 40 minuten in de lucht, maar ik kwam kotsmisselijk dat vliegtuig uit.
3 ton? Dat beetje staal?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
Als je nagaat dat zo'n lege container toch nog 3 ton weegt.....
Beetje?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
3 ton? Dat beetje staal?
Hoewel, nu je het zegt, een beetje auto weegt ook al 1.5 ton.![]()
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
Ik was net ff bij ons in de haven en daar waren toch een zooitje containers omgewaaid gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wowquote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
Ik was net ff bij ons in de haven en daar waren toch een zooitje containers omgewaaid gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zag het voorbij komen in het journaal. Die containers donderen idd niet zomaar om...quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt wel wat frisser, maar zeker niet winters te noemen.quote:
Heerlijk nog een aantal dagen met veel windquote:
Die storm is wel een draaikont trouwens. Kan geen keuze maken tussen ZW of NW.quote:Op maandag 12 januari 2015 00:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heerlijk nog een aantal dagen met veel wind
Allemaal duimen voor ZW! Misschien werkt het.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die storm is wel een draaikont trouwens. Kan geen keuze maken tussen ZW of NW.
Verhuis naar Arizonaquote:Op maandag 12 januari 2015 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Temperatuur begint me zo langzamerhand minder en minder te boeien.... als er maar gewoon af en toe weer eens ZON is
Elke dag wind en regen, en intens grijze luchten.... nee, argghh....neeeeeee ik wil niet meer!
Met zo'n instelling is het niet gek dat je continu met je hoofd in de wolken zit.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zeg anders gewoon niks als je met dat soort dooddoeners komt
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Met zo'n instelling is het niet gek dat je continu met je hoofd in de wolken zit.
Niet gelezenquote:Op maandag 12 januari 2015 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik volg je echt niet hoor. Alleen omdat ik zeg dat ik het zat ben dat het al min of meer anderhalve week lang regent en waait en er zo goed als geen zon is geweest? Mag toch zeggen dat ik 'dat' weertype nu wel eens beu ben?
3 ton krijg je normaliter niet omgewaaid met een windkracht 7/8, zal wel klote gestapeld zijn dan.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoge bomen hequote:Op maandag 12 januari 2015 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
3 ton krijg je normaliter niet omgewaaid met een windkracht 7/8, zal wel klote gestapeld zijn dan.
Zeg een piek van kracht 10 dan nog krijg je toch nog geen 3000 kilo omgewaaid.quote:
Klein oppervlakte waar de wind tegenaan beuken kan. Ze willen niet voor niets vrachtverkeer beperken bij rukwinden boven de 70 km/hquote:Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeg een piek van kracht 10 dan nog krijg je toch nog geen 3000 kilo omgewaaid.
Mijn tuinset met stenen blad weegt amper 100 kilo en zelfs die staat nog gewoon.
Dankjewel voor het posten, erg leerzaam en veel wist ik eigenlijk nog niet precies!quote:Op maandag 12 januari 2015 14:43 schreef Dven het volgende:
Leuk en leerzaam filmpje vol fouten over de klimaten van Europa
Als je je maar voor ogen houdt dat de informatie niet 100% zuiver is. Maar iets beter ben ik nog niet tegengekomen op videogebeid over klimaten in Europa. Erg storend.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:58 schreef HansHeino het volgende:
[..]
Dankjewel voor het posten, erg leerzaam en veel wist ik eigenlijk nog niet precies!
Windquote:
Als het deze is dan kan het wel misgaan jaquote:Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef Adrie072 het volgende:
Een zwarte bak valt zojuist om, we gaan eraan....
Als die omvalt weet je dat je de verkeerde godheid aanbeden hebtquote:Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het deze is dan kan het wel misgaan ja
[ afbeelding ]
Klopt, Het getij verplaatst zich bij een noorderstorm van zee naar land. Bij een zuiderstorm is dat andersomquote:Op maandag 12 januari 2015 19:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat levert laag water op ipv hoogwater!? Straks de Waddenzee helemaal leeg
De winter gaat beginnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:28 schreef poederbrief het volgende:
alle modellen komen deze morgen met hogedrukopbouw in eht noorden, ben benieuwd naar het ec ensemble[ afbeelding ]
Brrr.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:07 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde pluim is weer een stuk kouder.
[ afbeelding ]
Pas als het 5 dagen -15 snachts en -5 overdag is geloof ik het pas.quote:
Doe eens even normaal met je doodsverwensing joh.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:32 schreef WEST het volgende:
[..]
Pas als het 5 dagen -15 snachts en -5 overdag is geloof ik het pas.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Doe eens even normaal met je doodsverwensing joh.
Als ik je daar gelukkig mee maakt.quote:
Een topic waar wordt aangezet tot haat jegens daklozen, bejaarden en verkeersslachtoffers kunnen we niet gebruiken op fok. Dus een TR ja.quote:
He een doodverwensing even een TR doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je zou me gelukkig maken door brandend van de 2e ring van de arena te springen.
ik zeg toch geen sneeuw dus 2 zijn er al geschraptquote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een topic waar wordt aangezet tot haat jegens daklozen, bejaarden en verkeersslachtoffers kunnen we niet gebruiken op fok. Dus een TR ja.
Waar staat TR dan voor?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een topic waar wordt aangezet tot haat jegens daklozen, bejaarden en verkeersslachtoffers kunnen we niet gebruiken op fok. Dus een TR ja.
Topic report. Ik heb dit topic gerapporteerd aan de modjes (moderators) zodat ze een einde kunnen maken aan deze blinde haat.quote:
En de west circulatie.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Kunnen ze dan ook gelijk een einde maken aan de regen?
Ik had het gelezenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De natuur vindt blijkbaar van niet
http://www.nu.nl/binnenla(...)ur-al-weer-gang.html
De winter is al op de helft hoor.quote:
En dat is wel vreemd. De zon krijgt nu steeds meer kracht.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De winter is al op de helft hoor.
Nu is het wel zo dat dat klimatologisch gezien vaak ook de koudste helft is
Dat heb ik ook altijd al gek gevonden, ik weet de reden ook niet. Je ziet het goed terug in het langjarig gemiddelde van het knmi bijvoorbeeld. Misschien dat iemand anders weet hoe dat zit?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:07 schreef WEST het volgende:
[..]
En dat is wel vreemd. De zon krijgt nu steeds meer kracht.
Is niet zo vreemd. Het afkoelen van de zee loopt ook achter t.o.v. de stand van de zon.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:07 schreef WEST het volgende:
[..]
Altijd de koudste helft kan je beter zeggen! In ieder geval de koudste 2 maanden!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De winter is al op de helft hoor.
Nu is het wel zo dat dat klimatologisch gezien vaak ook de koudste helft is
Klopt, klimatologisch is het altijd zo, anders zou het zo niet heten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Altijd de koudste helft kan je beter zeggen! In ieder geval de koudste 2 maanden!
zal ook te maken hebben met de windrichting. In de zomer kan de zon wel volop schijnen, maar als de stroming noordwest is zal het nooit zomers aanvoelen. Als in de winter de stroming van het zuiden komt en de zon schijnt zal het eerder warm aanvoelen dan als de richting oost is.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd al gek gevonden, ik weet de reden ook niet. Je ziet het goed terug in het langjarig gemiddelde van het knmi bijvoorbeeld. Misschien dat iemand anders weet hoe dat zit?
Het zou eens tijd wordenquote:
Daar waar de kou vandaan komt niet. De zee koelt ook nog steeds af. Dus NL loopt daarmee wat achter. Al loopt het eind februari inderdaad alweer rap op.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:07 schreef WEST het volgende:
[..]
Vind je? Indien het onbewolkt is misschien ja.... Maar aangezien er al dagenlang tachtig lagen bewolking over ons heen hangt heb ik het idee dat het nauwelijks licht wordt en rond 16:00 is het alweer gedaan en dan schemert het al.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Valt wel op dat het al veel langer licht is nu buiten
Ik zie kansen voor ELFquote:
Mja.. ik vind dat nog wel redelijk meevallen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vind je? Indien het onbewolkt is misschien ja.... Maar aangezien er al dagenlang tachtig lagen bewolking over ons heen hangt heb ik het idee dat het nauwelijks licht wordt en rond 16:00 is het alweer gedaan en dan schemert het al.
Denk dat als het nou (hopefully) uitkomt dat het komend weekend een beetje zonnig wordt, dan zullen we het opeens wel ff merken ja.
Zit mobiel. Hoe laat gaat de zon nu onder in nl?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mja.. ik vind dat nog wel redelijk meevallen eerlijk gezegd.
Nu is het donkerquote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit mobiel. Hoe laat gaat de zon nu onder in nl?
Even voor 17.00.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit mobiel. Hoe laat gaat de zon nu onder in nl?
Je weet dat hij nog niet voorbij is?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:04 schreef Koelkastje het volgende:
Beste winter in jaren!
Veel regen, veel wind, veel wolken, weinig kou, geen sneeuw!
#genieten
quote:
Het begin is in ieder geval veelbelovend, en een goed begin is het halve werkquote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:17 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Je weet dat hij nog niet voorbij is?
Si senor met een stroomverbruik waar je ongeveer een gemiddelde stad kunt bedienen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:15 schreef marcel-o het volgende:
wat zit er achter die deuren?
hele stapel serversen kilometers aan utp?
is t daar niet n beetje te warm voor?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:22 schreef Ajaxfan het volgende:
Weerplaza heeft natte sneeuw staan voor vannacht
Temperaturen in het noorden zakken aardig dus wie weet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:41 schreef marcel-o het volgende:
[..]
is t daar niet n beetje te warm voor?
die servers
cray cray
Nu ik op bed lig met het raam open is het heerlijk ja. Als ik er morgenochtend met datzelfde weer uit moet, dan ben ik minder blij. Lig dan altijd 10x zo lekker 's morgens.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:41 schreef Koelkastje het volgende:
De regen en wind zetten rustig door en morgen en overmorgen ook nog in combinatie met lagere temperaturen, heerlijk!
Raam open met dit weer? Wow.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nu ik op bed lig met het raam open is het heerlijk ja. Als ik er morgenochtend met datzelfde weer uit moet, dan ben ik minder blij. Lig dan altijd 10x zo lekker 's morgens.
Hoezo? Heel veel mensen (waaronder ikzelf) hebben altijd het raam open, weer of geen weer. Ik kan zelf ook niet met raam dicht slapen, dan krijg ik koppijn en een verstopte neus e.d.quote:
hier idemquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoezo? Heel veel mensen (waaronder ikzelf) hebben altijd het raam open, weer of geen weer. Ik kan zelf ook niet met raam dicht slapen, dan krijg ik koppijn en een verstopte neus e.d.
Ik slaap ook altijd met het raam open, heerlijk die frisse lucht 's nachtsquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoezo? Heel veel mensen (waaronder ikzelf) hebben altijd het raam open, weer of geen weer. Ik kan zelf ook niet met raam dicht slapen, dan krijg ik koppijn en een verstopte neus e.d.
Die van mij ook niet, maar dat komt meer omdat er een klein gat in zit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mijn raam is nooit helemaal dicht. Ook niet bij uitzonderlijk lage temperaturen.
mijn raam is in de winter wel gewoon dicht. Heb wel van die ventilatie rooster's en die staan wel open.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mijn raam is nooit helemaal dicht. Ook niet bij uitzonderlijk lage temperaturen.
stoer hoorquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar zeg ik het niet voor.quote:
Wat ik mij nou altijd af heb gevraagd. Is het zo dat wanneer het behoorlijk clustert is zoals t/m dinsdag 20-01 dat daardoor het gemiddelde van die groep behoorlijk 'zeker' is?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:17 schreef Dven het volgende:
Pluim heeft er zin in
[ afbeelding ]
Zeker voor het noordoosten!
[ afbeelding ]
ja, hoe dichter de lijntjes bij elkaar liggen hoe zeker het is. Zeker na de 20e wanneer de lijntjes uit elkaar liggen is de onzekerheid groot. Maarja das altijd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:20 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat ik mij nou altijd af heb gevraagd. Is het zo dat wanneer het behoorlijk clustert is zoals t/m dinsdag 20-01 dat daardoor het gemiddelde van die groep behoorlijk 'zeker' is?
Ik vertrouw altijd in de controlelijnquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:28 schreef WEST het volgende:
[..]
ja, hoe dichter de lijntjes bij elkaar liggen hoe zeker het is. Zeker na de 20e wanneer de lijntjes uit elkaar liggen is de onzekerheid groot. Maarja das altijd.
ik vertrouw niks. Ik zie wel buiten als ik handschoenen aan moet doen of niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vertrouw altijd in de controlelijn
Engeland heeft code geel voor gladheid en wind. Zeker in het oosten en de hoger gelegen gebieden valt het eea aan sneeuw. Voor morgen enkel regen en wind meen ik.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:26 schreef Bienelientjee het volgende:
Het sneeuwt nu een beetje bij mijn vriend in Engeland!En ik ben aan het inpakken om vanavond daarheen te vliegen!
Terwijl het weerbericht in NL nog best betrouwbaar isquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:39 schreef WEST het volgende:
[..]
ik vertrouw niks. Ik zie wel buiten als ik handschoenen aan moet doen of niet.
In principe wel, maar vergis je niet in de mogelijke spreiding. In dit voorbeeld is de spreiding voor zaterdagnacht alsnog ruim 5 graden. En dat is voor dezelfde locatiequote:Op woensdag 14 januari 2015 10:20 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat ik mij nou altijd af heb gevraagd. Is het zo dat wanneer het behoorlijk clustert is zoals t/m dinsdag 20-01 dat daardoor het gemiddelde van die groep behoorlijk 'zeker' is?
Redelijk overdreven. Bijna alle members zitten toch wel op zo'n twee graden van elkaar. Enkel de members met een vooringegeven bizar scenario wijken duidelijk af.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:09 schreef Blik het volgende:
[..]
In principe wel, maar vergis je niet in de mogelijke spreiding. In dit voorbeeld is de spreiding voor zaterdagnacht alsnog ruim 5 graden. En dat is voor dezelfde locatie
Toch zijn ze altijd nog een dag later met sneeuw voorspellen dan ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:04 schreef Ajaxfan het volgende:
Het volk van ECMWF heeft een piepklein nieuw supercomputertje:
[ afbeelding ]
Hallon, graag eventjes de sneeuwverwachting voor winterbergquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:21 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Toch zijn ze altijd nog een dag later met sneeuw voorspellen dan ik.
Dan moet ik eerst zelf in Winterberg gaan wonen, kan niet op afstand voorspellen hèquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Hallon, graag eventjes de sneeuwverwachting voor winterberg
Gr gr
Jan en de kids
Oke. Dus wat dat betreft heeft het ECMFW nog een klein streepje voorquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst zelf in Winterberg gaan wonen, kan niet op afstand voorspellen hè
Ik was toch al heel aardig bezig dacht ik, maar ik zal m'n best doenquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Dus wat dat betreft heeft het ECMFW nog een klein streepje voorZaak om de gevoeligheid van je rug uit te breiden dus
Wat is je verwachting voor de grens Nederland/Duitsland ergens ten hoogte van Twente?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik was toch al heel aardig bezig dacht ik, maar ik zal m'n best doen
Beetje natte sneeuw (had ik vorige week al doorgegeven), verder nog geen berichten uit de andere wereld dat er nog meer sneeuw komtquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is je verwachting voor de grens Nederland/Duitsland ergens ten hoogte van Twente?
Doe eens beter je best dan, speciaal voor Maloquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Beetje natte sneeuw (had ik vorige week al doorgegeven), verder nog geen berichten uit de andere wereld dat er nog meer sneeuw komt
Ik vertrouw op je!quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Beetje natte sneeuw (had ik vorige week al doorgegeven), verder nog geen berichten uit de andere wereld dat er nog meer sneeuw komt
Dat is wel een heel specifiek gebiedquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is je verwachting voor de grens Nederland/Duitsland ergens ten hoogte van Twente?
Maak er droge sneeuw van en ik teken ervoor, ben dit weer nu wel echt zatquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
De omgeving waar zij woont meen ik, vandaarquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat is wel een heel specifiek gebied!
[..]
Maak er droge sneeuw van en ik teken ervoor, ben dit weer nu wel echt zat!
quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Doe eens beter je best dan, speciaal voor Malo
Doch een erg relevant specifiek gebiedquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat is wel een heel specifiek gebied!
[..]
Maak er droge sneeuw van en ik teken ervoor, ben dit weer nu wel echt zat!
Toch zat ik er die dag na kerst wel een beetje naast... had weliswaar dat pak sneeuw aan voelen komen, maar de grens waar het viel, lag zo'n 10 km ten zuiden van hierquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:41 schreef Dven het volgende:
[..]
De omgeving waar zij woont meen ik, vandaar
Tuurlijk is de kans heel groot dat er iets uitkomt rond het gemiddelde, helemaal als de oper en control ook rond dat gemiddelde zitten. Maar we hebben het toch gewoon over de spreiding, die spreiding is er gewoon wel degelijk, en zelfs met een best groot aantal membersquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Redelijk overdreven. Bijna alle members zitten toch wel op zo'n twee graden van elkaar. Enkel de members met een vooringegeven bizar scenario wijken duidelijk af.
En ikquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:41 schreef Dven het volgende:
[..]
De omgeving waar zij woont meen ik, vandaar
Apart ik woon vlak bij Alkmaar maar geen sneeuw gezien hier. Er is wel een grote hoeveelheid hagel gevallen waardoor het wit was buiten en een paar klappen onweer. Met een temperatuur van een paar tienden boven nul.quote:
Want?quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:00 schreef Mani89 het volgende:
Van zwarte wolken en hagel, naar een strakblauwe hemel met felle zon. Ik haat dat zo
Ik stap zo op de fiets en de weerkaatsing van de felle zon tegen de natte omgeving is verblindend.quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik stap zo op de fiets en de weerkaatsing van de felle zon tegen de natte omgeving is verblindend.
Weer eens wat anders dan regenquote:
Baggelhuizen?quote:
Nee oud zuidquote:
Je hekelt mij!!!quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Doe eens beter je best dan, speciaal voor Malo
En de regio Zwolle Dedemsvaart wil ook sneeuw, speciaal voor Minthy en co. Met wat onweer
Chique buurtquote:
Zonnig met een kans op regen en sneeuw.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:48 schreef Puala het volgende:
Iemand een voorspelling hoe het rondom de spits gaat zijn?
Het sneeuwt hier in Assen behoorlijk door. Blijft alleen niets van liggen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:27 schreef Dven het volgende:
Aan buienradar te zien lijkt het heel lokaal te zijn. Maar als zowel Friesland als Assen sneeuw melden..
Blijft het sneeuwen dan komt dat vanzelf welquote:Op woensdag 14 januari 2015 13:56 schreef bondage het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier in Assen behoorlijk door. Blijft alleen niets van liggen.
Volgens de sensor in de auto is het 2,5 graden, het zou dus zomaar kunnen als het nog iets verder afkoelt. Op de auto's ligt inmiddels wel een laagje.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijft het sneeuwen dan komt dat vanzelf wel
Verdacht veel mensen in Assen trouwens
Ja ruk, ik mag zo met mijn dochter naar Postema. Ik ga maar met de auto denk ik, is toch 400 meter wel...quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:56 schreef bondage het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier in Assen behoorlijk door. Blijft alleen niets van liggen.
En waar zit de sensor?quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:01 schreef bondage het volgende:
[..]
Volgens de sensor in de auto is het 2,5 graden, het zou dus zomaar kunnen als het nog iets verder afkoelt. Op de auto's ligt inmiddels wel een laagje.
Ik vind deze sneeuw minder erg dan de regen die eraan vooraf gingquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja ruk, ik mag zo met mijn dochter naar Postema. Ik ga maar met de auto denk ik, is toch 400 meter wel...
In de bumper, en aangezien het een vrij lage auto is niet ver van de grond. Al heb ik het vermoeden dat de straatstenen nog wel iets kouder zullen zijn.quote:
Hallo Kampenquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:10 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuw thv grens Overijssel/Flevoland
Waar zit jij dan? Ik zie alleen maar regen/natte sneeuwquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:10 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuw thv grens Overijssel/Flevoland
Flinke vlokken wel moe'k zeggen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:12 schreef Snowballed het volgende:
Hier in Groningen natte sneeuw nu..
Klopt en ook best hard.... Vroor het nu maar...quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Flinke vlokken wel moe'k zeggen.
Meh, hier in Marsdijk alweer droogquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:07 schreef ondeugend het volgende:
Het wordt nu toch wel wat snilleriger en witter.
Dat was Joure dacht ik, en dit is in Heerenveenquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:31 schreef Apotheose het volgende:
[..]
whut? Hier Leeuwarden... en zie niks
quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat was Joure dacht ik, en dit is in Heerenveen
[ afbeelding ]
quote:
Wel een nice plaatjequote:
Een schnildquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:20 schreef MaLo het volgende:
In Twente heeft het alleen maar geregend.
Wij hebben een snilschild volgens mij
quote:
Hier ook zowaar blauwe luchtquote:
Lekker op de fiets naar het werkquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:52 schreef fotostarter het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is volgens mij een heel vervelend lijntje. Sowieso is de hele ochtend morgen klote
Morgen tijdens de ochtendspits en vrijdag.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Hoe zit het dan met de storm die ze begin van de week al voorspelden?
Die komt morgenochtend.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Hoe zit het dan met de storm die ze begin van de week al voorspelden?
Jep hier ook. Maar dan rond half 6. Ook dan is het niet droog.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:20 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Lekker op de fiets naar het werk!
Is het ook niet, iets onder normaal. De setting biedt meer mogelijkheden dan we tot nog toe hebben gehad, alleen dat is al positief.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:34 schreef Tjacka het volgende:
Ik vind de pluim nog steeds niet echt fantastisch.
Dat is waar.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Is het ook niet, iets onder normaal. De setting biedt meer mogelijkheden dan we tot nog toe hebben gehad, alleen dat is al positief.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Is het ook niet, iets onder normaal. De setting biedt meer mogelijkheden dan we tot nog toe hebben gehad, alleen dat is al positief.
Ach het gaat toch om de inhoud die hij zegt en dat is echt niks anders dan dat jij zegt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]noem het gewoon situatie, krijg de kriebels van dat ww jargon.
Gewoon een pluim iets onder gemiddeld, niks bijzonders aan. Er is weinig kou voorradig, dus het zou van een eventueel sneeuwdek moeten komen, of het moet even aanhouden.
Ik zal tot de laatste snik vechten om te voorkomen dat het hier een winterwoord twee wordt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach het gaat toch om de inhoud die hij zegt en dat is echt niks anders dan dat jij zegt.
Dat zou de setting niet veranderen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal tot de laatste snik vechten om te voorkomen dat het hier een winterwoord twee wordt.
Nee, maar de potentie van de huidige synoptische situatie is dermate vaak terug te zien, dat er zeker sprake is van een trend en een mooie evolutie.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat zou de setting niet veranderen.
bedoel je deze?quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:48 schreef sonnyspek het volgende:
Weet iemand waar ik die kaarten van het KNMI kan vinden hoeveel procent kans er op sneeuw is?
Volgende week donderdag 10-30quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
bedoel je deze?
http://www.knmi.nl/exp/pl(...)php?run=00&type=snow
Tenzij je dan in Nederland bent is er geen wequote:Op donderdag 15 januari 2015 08:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgende week donderdag 10-30We gaan eraan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |