zoo..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:43 schreef junkiexp het volgende:
Toen dat rode lijntje over Rdam kwam was ik net even naar buitengelopen en moest de waterbus aanleggen bij ons aan de kade:
Best netjes gedaan in dat weer!
Je had die watertaxi's moeten zien, die kwamen tegen de wind in bijna volledig uit het water.quote:
Ik word echt al misselijk als ik er naar kijk. Brrrr...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:43 schreef junkiexp het volgende:
Toen dat rode lijntje over Rdam kwam was ik net even naar buitengelopen en moest de waterbus aanleggen bij ons aan de kade:
Doet ie wel heel soepel die kapitein / chauffeur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:43 schreef junkiexp het volgende:
Sorry maar ik herken werkelijk niks in deze kaarten... wat houdt dit in?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:36 schreef aloa het volgende:
Gaat het toch nog winter worden?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet naar de bovenste grafiek kijken van beide plaatjes, daar zie je dat die naar beneden gaan. Wat betekent dat er plaats komt voor hogedruk. De straalstroom wordt een stuk minder, minder depressies, grotere kans op winterweer!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sorry maar ik herken werkelijk niks in deze kaarten... wat houdt dit in?
Die bruinen bonen had je gisteren ook niet moeten etenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb juist het idee dat de wind weer een beetje aantrekt hier.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:06 schreef Party_P het volgende:
[..]
Wat een scheef strand/water, want die meneer staat gewoon recht!
Origineel:
[ afbeelding ]
![]()
Dan ben je toch ook gewoon stronteigenwijs? Er was een windwaarschuwing afgegeven en het was al dagen duidelijk dat het flink zou waaien...quote:Op zondag 11 januari 2015 12:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wij reden gisteren vanuit Weeze met een aanhanger (met daarop een auto) terug naar NL. Dat was geen leuke rit.
Het ging prima, het was alleen niet leuk. Als het echt ondoenbaar was, waren we niet gegaanquote:Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan ben je toch ook gewoon stronteigenwijs? Er was een windwaarschuwing afgegeven en het was al dagen duidelijk dat het flink zou waaien...
Dat zijn rare valwinden, vooral tussen hoge gebouwen door val je zelfs zonder fiets ineens omver.quote:
Succes, ik heb eens zo'n vluchtje meegemaakt naar Nottingham. Je hangt maar 40 minuten in de lucht, maar ik kwam kotsmisselijk dat vliegtuig uit.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Woensdag naar Engeland vliegenHoop dat de wind een beetje afneemt
Zeker als ik weer zo'n proppellor vliegtuigje krijgquote:Op zondag 11 januari 2015 16:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Succes, ik heb eens zo'n vluchtje meegemaakt naar Nottingham. Je hangt maar 40 minuten in de lucht, maar ik kwam kotsmisselijk dat vliegtuig uit.
3 ton? Dat beetje staal?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
Als je nagaat dat zo'n lege container toch nog 3 ton weegt.....
Beetje?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
3 ton? Dat beetje staal?
Hoewel, nu je het zegt, een beetje auto weegt ook al 1.5 ton.![]()
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
Ik was net ff bij ons in de haven en daar waren toch een zooitje containers omgewaaid gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wowquote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
Ik was net ff bij ons in de haven en daar waren toch een zooitje containers omgewaaid gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zag het voorbij komen in het journaal. Die containers donderen idd niet zomaar om...quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt wel wat frisser, maar zeker niet winters te noemen.quote:
Heerlijk nog een aantal dagen met veel windquote:
Die storm is wel een draaikont trouwens. Kan geen keuze maken tussen ZW of NW.quote:Op maandag 12 januari 2015 00:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heerlijk nog een aantal dagen met veel wind
Allemaal duimen voor ZW! Misschien werkt het.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die storm is wel een draaikont trouwens. Kan geen keuze maken tussen ZW of NW.
Verhuis naar Arizonaquote:Op maandag 12 januari 2015 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Temperatuur begint me zo langzamerhand minder en minder te boeien.... als er maar gewoon af en toe weer eens ZON is
Elke dag wind en regen, en intens grijze luchten.... nee, argghh....neeeeeee ik wil niet meer!
Met zo'n instelling is het niet gek dat je continu met je hoofd in de wolken zit.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zeg anders gewoon niks als je met dat soort dooddoeners komt
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Met zo'n instelling is het niet gek dat je continu met je hoofd in de wolken zit.
Niet gelezenquote:Op maandag 12 januari 2015 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik volg je echt niet hoor. Alleen omdat ik zeg dat ik het zat ben dat het al min of meer anderhalve week lang regent en waait en er zo goed als geen zon is geweest? Mag toch zeggen dat ik 'dat' weertype nu wel eens beu ben?
3 ton krijg je normaliter niet omgewaaid met een windkracht 7/8, zal wel klote gestapeld zijn dan.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoge bomen hequote:Op maandag 12 januari 2015 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
3 ton krijg je normaliter niet omgewaaid met een windkracht 7/8, zal wel klote gestapeld zijn dan.
Zeg een piek van kracht 10 dan nog krijg je toch nog geen 3000 kilo omgewaaid.quote:
Klein oppervlakte waar de wind tegenaan beuken kan. Ze willen niet voor niets vrachtverkeer beperken bij rukwinden boven de 70 km/hquote:Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeg een piek van kracht 10 dan nog krijg je toch nog geen 3000 kilo omgewaaid.
Mijn tuinset met stenen blad weegt amper 100 kilo en zelfs die staat nog gewoon.
Dankjewel voor het posten, erg leerzaam en veel wist ik eigenlijk nog niet precies!quote:Op maandag 12 januari 2015 14:43 schreef Dven het volgende:
Leuk en leerzaam filmpje vol fouten over de klimaten van Europa
Als je je maar voor ogen houdt dat de informatie niet 100% zuiver is. Maar iets beter ben ik nog niet tegengekomen op videogebeid over klimaten in Europa. Erg storend.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:58 schreef HansHeino het volgende:
[..]
Dankjewel voor het posten, erg leerzaam en veel wist ik eigenlijk nog niet precies!
Windquote:
Als het deze is dan kan het wel misgaan jaquote:Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef Adrie072 het volgende:
Een zwarte bak valt zojuist om, we gaan eraan....
Als die omvalt weet je dat je de verkeerde godheid aanbeden hebtquote:Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het deze is dan kan het wel misgaan ja
[ afbeelding ]
Klopt, Het getij verplaatst zich bij een noorderstorm van zee naar land. Bij een zuiderstorm is dat andersomquote:Op maandag 12 januari 2015 19:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat levert laag water op ipv hoogwater!? Straks de Waddenzee helemaal leeg
De winter gaat beginnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:28 schreef poederbrief het volgende:
alle modellen komen deze morgen met hogedrukopbouw in eht noorden, ben benieuwd naar het ec ensemble[ afbeelding ]
Brrr.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:07 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde pluim is weer een stuk kouder.
[ afbeelding ]
Pas als het 5 dagen -15 snachts en -5 overdag is geloof ik het pas.quote:
Doe eens even normaal met je doodsverwensing joh.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:32 schreef WEST het volgende:
[..]
Pas als het 5 dagen -15 snachts en -5 overdag is geloof ik het pas.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Doe eens even normaal met je doodsverwensing joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |