Gut, waren de valse dilemma's ook bij de Hamsterweken?quote:Op zondag 11 januari 2015 12:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De vrijheid om niet vermoord te worden vind ik ook toch wel erg belangrijk hoor. Ik weet niet hoe jij dat ziet.
Ik ben vooral onder de indruk van jou blindheid. Zeker als het om politiek gaat waarin partijbelangen altijd boven de persoonlijke worden gezet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Goed argument, ik ben vooral onder de indruk van het gebrek aan onderbouwing.
Hoe zat dat dan toen Wilders in 2004 uit de VVD fractie stapte of met die twee die onlangs de PvdA hebben verlaten?quote:Op zondag 11 januari 2015 12:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben vooral onder de indruk van jou blindheid. Zeker als het om politiek gaat waarin partijbelangen altijd boven de persoonlijke worden gezet.
Als je je eigen mening verkondigd, wordt je de partij uitgetrapt of wordt je gedwongen op te stappen?quote:Op zondag 11 januari 2015 12:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe zat dat dan toen Wilders in 2004 uit de VVD fractie stapte of met die twee die onlangs de PvdA hebben verlaten?
Hoe zit dan dan met die PvdA senatoren die onlangs een ander standpunt innamen en denk je niet dat Wilders zelf zijn eigen woorden mag kiezen in een interview? Hij zal toch niet gedwongen zijn om die woorden te kiezen?quote:Op zondag 11 januari 2015 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je je eigen mening verkondigd, wordt je de partij uitgetrapt of wordt je gedwongen op te stappen?
Wordt niet gepikt.
Het is niet zo zwart/wit als jij doet overkomen.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je je eigen mening verkondigd, wordt je de partij uitgetrapt of wordt je gedwongen op te stappen?
Wordt niet gepikt.
Volg de politiek eens wat meer. Die senatoren hadden ook een groot probleem.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe zit dan dan met die PvdA senatoren die onlangs een ander standpunt innamen en denk je niet dat Wilders zelf zijn eigen woorden mag kiezen in een interview?
Oef, denk je? Waarom is hij ook alweer uit de vvd gegaan? Overgens worden bijna alle politici gedwongen bepaalde woorden te kiezen. Daarom is politiek zo fucking saai met die lange volzinnen. Eenheid uitstralen, dat hoort.quote:Hij zal toch niet gedwongen zijn om die woorden te kiezen?
Zeg dan eens een keer wat jij wilt dat er gebeurd. Het enige wat ik je altijd zie doen is het bekritiseren van anderen.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat wat er staat?
Godsamme man, je laat ook elke keer overduidelijk blijken dat je PVV stemt. Je bent zeker ook werkloos?
Vanaf zijn roze moraalwolk, correctief wijzend naar iedereen met een andere mening. Walgelijk ventje.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zeg dan eens een keer wat jij wilt dat er gebeurd. Het enige wat ik je altijd zie doen is het bekritiseren van anderen.
quote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart/wit als jij doet overkomen.
Verder doet je post pijn aan mijn Nederlandse taal-minnende ogen.
Het komt echter aardig dicht in de buurt. Tijdens fractievergaderingen mag iedereen zeggen hoe hij ergens over denkt - hoe afwijkend ook - maar als daar het gezamenlijke standpunt is bepaald kan je dat maar beter uitdragen in de media - al ben je het er nog zo mee oneens - om grote problemen te voorkomen. Er is wel ruimte om naar de buitenwereld eigen meningen te verkondigen die afwijken van partijbangen, maar dan moet het doorgaans wel om vrij suffe details gaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart/wit als jij doet overkomen.
Verder doet je post pijn aan mijn Nederlandse taal-minnende ogen.
Het leek mij meer dat de PvdA/regering een probleem had. Verder is Wilders uit de VVD gestapt omdat hij de nodige problemen had met het VVD beleid. Wat dus aangeeft dat hij vrijuit voor zijn eigen mening kan gaan als hij dat wil. Een kamerlid is vrij zelf zijn standpunten te bepalen maar het is logisch dat dat het gevolg kan hebben dat hij uit de fractie wordt gezet als de verschillen te groot zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volg de politiek eens wat meer. Die senatoren hadden ook een groot probleem.
[..]
Oef, denk je? Waarom is hij ook alweer uit de vvd gegaan? Overgens worden bijna alle politici gedwongen bepaalde woorden te kiezen. Daarom is politiek zo fucking saai met die lange volzinnen. Eenheid uitstralen, dat hoort.
En wat ik hier hoor wat wilders zegt (in 2001, hoezo oude koeien) is niet veel minder dan het huidige vvd geluid.
In contact blijven, in plaats van de hele 'groep' moslims consequent blijven wegzetten als de vijand. Als 80% van de moslims goedwillend is (ik heb geen idee, ik gok maar wat) dan kunnen die véél meer betekenen in het voorkomen van aanslagen dan het complete Rode Leger.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zeg dan eens een keer wat jij wilt dat er gebeurd. Het enige wat ik je altijd zie doen is het bekritiseren van anderen.
Ik heb geen pasklare oplossingen en ik koester ook niet de illusie dat die er zijn. Dat je Syriëgangers op moet sluiten dan wel buiten de deur moet houden, lijkt mij evident. Dat je extremisten moet monitoren is dat ook.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook alleen dat het niet zwart/wit is.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het komt echter aardig dicht in de buurt. Tijdens fractievergaderingen mag iedereen zeggen hoe hij ergens over denkt - hoe afwijkend ook - maar als daar het gezamenlijke standpunt is bepaald kan je dat maar beter uitdragen in de media - al ben je het er nog zo mee oneens - om grote problemen te voorkomen. Er is wel ruimte om naar de buitenwereld eigen meningen te verkondigen die afwijken van partijbangen, maar dan moet het doorgaans wel om vrij suffe details gaan.
Er werd toch duidelijk een paar keer gezegd door de betrokkenen in interviews dat de 3 zich zeker ter verantwoording moesten roepen en dat ze 'tegen het regeringsbeleid in waren gegaan'.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het leek mij meer dat de PvdA/regering een probleem had.
Dus altijd een eigen mening kunnen verkondigen? Tot op zekere hoogte, is een eigen mening die begrenst is. Voor je eigen mening gaan als hij dat wil, heeft er wel voor gezorgd dat hij een paar jaar later maar uit de vvd is gestapt. Dus nee, een geheel eigen mening + partijbelangen gaan niet samen.quote:Verder is Wilders uit de VVD gestapt omdat hij de nodige problemen had met het VVD beleid. Wat dus aangeeft dat hij vrijuit voor zijn eigen mening kan gaan als hij dat wil.Een kamerlid is vrij zelf zijn standpunten te bepalen maar het is logisch dat dat het gevolg kan hebben dat hij uit de fractie wordt gezet als de verschillen te groot zijn.
Wel mooi dat jij je kwaad loopt te maken, elke keer als ik wat post.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanaf zijn roze moraalwolk, correctief wijzend naar iedereen met een andere mening. Walgelijk ventje.
Ik mij kwaad maken? Valt wel mee. Vind je niet eens irritant. Ben wel wat gewend met kleine kindjes die anderen denken te kunnen pesten.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel mooi dat jij je kwaad loopt te maken, elke keer als ik wat post.
Denk aan je hart.
Het zou ook wat gek zijn als je hier zou schrijven dat je jezelf aan het opvreten bent.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik mij kwaad maken? Valt wel mee. Vind je niet eens irritant. Ben wel wat gewend met kleine kindjes die anderen denken te kunnen pesten.
Ja en, dan leg je toch uit waarom je dat zei, ze kunnen je verder weinig maken.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:31 schreef Red_85 het volgende:
Er werd toch duidelijk een paar keer gezegd door de betrokkenen in interviews dat de 3 zich zeker ter verantwoording moesten roepen en dat ze 'tegen het regeringsbeleid in waren gegaan'.
De politieke situatie was dat Fortuijn een enorme aanhang had en mogelijk wel heel blij was met een ervaren kamerlid van de VVD die zich bij hem aansloot en meteen de beweging van Fortuijn ging vertegenwoordigen. Als hij het eens was met Fortuijn had hij alle kansen om zich anders uit te drukken en als de VVD er moeite mee had zou de overstap erg eenvoudig zijn geweest. Dan was Wilders de tweede man geworden onder Fortuijn, wat een kans heeft hij eigenlijk laten liggen.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:31 schreef Red_85 het volgende:
Dus altijd een eigen mening kunnen verkondigen? Tot op zekere hoogte, is een eigen mening die begrenst is. Voor je eigen mening gaan als hij dat wil, heeft er wel voor gezorgd dat hij een paar jaar later maar uit de vvd is gestapt. Dus nee, een geheel eigen mening + partijbelangen gaan niet samen.
Neem ook even in ogenschouw de politieke situatie van toen, waarin het nog not-done was om alleen al te zeggen dat NL een beetje druk was.
Geen vingers meer over van jou na de afgelopen weken.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou ook wat gek zijn als je hier zou schrijven dat je jezelf aan het opvreten bent.
Dan verandert er niks. Dan is het wachten tot Amsterdam aan de beurt is.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In contact blijven, in plaats van de hele 'groep' moslims consequent blijven wegzetten als de vijand. Als 80% van de moslims goedwillend is (ik heb geen idee, ik gok maar wat) dan kunnen die véél meer betekenen in het voorkomen van aanslagen dan het complete Rode Leger.
Wat verandert dan wel wat? Wat ook als we Syriëgangers niet terug laten keren en haatimams over de grens gooien (prima maatregelen overigens) is het wachten tot Amsterdam aan de beurt is.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan verandert er niks. Dan is het wachten tot Amsterdam aan de beurt is.
Onderbouw dit nu eens alsjeblieftquote:Op zondag 11 januari 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan verandert er niks. Dan is het wachten tot Amsterdam aan de beurt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |