quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
Linkjesquote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Maar die van de daders wel. Selectief.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Welke sensatiezoekers, volgens mij zoek je zelf sensatie. Alsof de religie, afkomst of wat dan ook van het slachtoffer er toe doet. Kneus.
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef DrMabuse het volgende:
De beelden van de agent.
Liggend, gewond en weerloos op het asfalt.
Smekend maar ook wetend wat gaat komen.
De gewetenloze en laffe weerzinwekkende wezens met de wapens.
Beeld op zwart
Het schieten.
Het is lang geleden dat er zoveel woede en zoveel verdriet in 1 keer door mijn lichaam ging.
Emoties vechtend om elkaar te verdringen.
Lang geleden omdat ik doorgaans hard en emotieloos kan zijn en met de jaren ook ben geworden.
Alles en iedereen is slachtoffer.
De grootste verliezer is echter de Islam zelf.
Die keer op keer steeds verder om zeep geholpen wordt door dit soort totaal gestoorde extremistische geesten
Nee, die ene kwam aanrijden.. er stond lange tijd een politiewagen op tijden dat er redactievergaderingen waren in de straat naast het gebouw, maar die permanente beveiliging was er niet meer. Alleen nog die bodyguard geloof ik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:58 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De twee politieagenten die vermoord zijn hadden de taak om het magazine te beschermen volgens mij. Eentje ervan was de bodyguard van de hoofdredacteur.
Dit is toch een religieus geïnspireerde daad? Dan doet de religie er wel degelijk toe.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar die van de daders wel. Selectief.
Wat is er mis met moslims die hun leven geven voor het verdedigen van onze Westerse (overigens veruit superieure t.o.v. alle moslimstaatjes in het Midden-Oosten) idealenquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef johnson555 het volgende:
[..]
er waren zoveel die riepen dat moslims het grote kwaad zijn en nu blijkt er een agent dood te zijn die ook moslim is. maar dat is moeilijk begrijpbaar denk ik voor doemscenariodenkers
Was dat een waarschuwing of was het een dreigement?quote:
Uiteraard boeit dat. Een terroristische daad is niet zonder motief. Het motief was; wraak nemen op zij die Mohammed beledigden. Dat een moslim hen dan voor de voeten loopt boeit toch geen flikker?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef Buitendam het volgende:
Maar die van de daders wel. Selectief.
De grootste verliezer zijn wij, het ooit fijne en vrije westen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef DrMabuse het volgende:
De beelden van de agent.
Beeld op zwart
Het schieten.
Het is lang geleden dat er zoveel woede en zoveel verdriet in 1 keer door mijn lichaam ging.
Lang geleden omdat ik doorgaans hard en emotieloos kan zijn en met de jaren ook ben geworden.
Die keer op keer steeds verder om zeep geholpen wordt door dit soort totaal gestoorde extremistische geesten
Zometeen wordt Geert een martelaarquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het helden.. net als Wilders.. zij nemen bewust een bepaald risico uit naam van de vrijheid die in onze samenleving een fundamenteel grondrecht is.. hetzelfde geldt voor Geert Wilders. De offers die hij brengt voor zijn denkbeelden zouden maar weinig mensen willen brengen. Dat staat los van of je het met die denkbeelden eens bent.
We hebben een dichter op fok.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef DrMabuse het volgende:
De beelden van de agent.
Beeld op zwart
Het schieten.
Een waarschuwing natuurlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Was dat een waarschuwing of was het een dreigement?
Bij Breivik was het politiek getint. Vond Wilders helemaal te gek.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is toch een religieus geïnspireerde daad? Dan doet de religie er wel degelijk toe.
Daar ben ik het zeker niet mee eens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef DrMabuse het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben ID van daders:
Said KOUACHI, Sheirf Kouachi & Hamid Mourad
absoluut niks en juist ideaal, maar ik geef alleen aan dat sommige monden hier gesnoerd worden wanneer blijkt dat juist die enge moslim opkwam om deze mensen te beschermen en de daders aan te pakkenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat is er mis met moslims die hun leven geven voor het verdedigen van onze Westerse (overigens veruit superieure t.o.v. alle moslimstaatjes in het Midden-Oosten) idealen?
Hoe komen ze daar ineens op?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben ID van daders:
Goh.. wat knap van de Franse politie en geheime diensten. We zijn veilig mensen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben ID van daders:
18 jaar oud, jezusquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben ID van daders:
18, 32 en 34 jaar oud.
Ah zo, dan wil ik jou en Johnson duidelijk maken dat ik dat niet doe. En als iemand ook.maar een beetje verstand heeft, zou ie hetzelfde doen. Dit zijn extremisten. En er is niks mis met het (h)erkennen van het feit dat we daar ene probleem mee hebben. Niet met alle moslims in het algemeen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij Breivik was het politiek getint. Vond Wilders helemaal te gek.
Nou heb ik niks met de PVV, maar om ze nou op eenzelfde voet te scharen als Breivik is nonsens. Zo nu ook met moslims en deze Breivikjes.
Was dat die agent die Achmed heet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef DrMabuse het volgende:
De beelden van de agent.
Beeld op zwart
Het schieten.
Je moet Wilders pre-bedreigingen eens vergelijken met die van nu.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Falco het volgende:
Nee, Geert Wilders is imo net zo extremistisch
Ah dat kan ook. In ieder geval was er wel een bodyguard, dat heb ik alleszins gehoord op het Vlaamse journaalquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, die ene kwam aanrijden.. er stond lange tijd een politiewagen op tijden dat er redactievergaderingen waren in de straat naast het gebouw, maar die permanente beveiliging was er niet meer. Alleen nog die bodyguard geloof ik.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan moet half Nederland opgesloten worden in een TBS kliniek. Mensen gaan met elkaar op de vuist als er een fout wordt gemaakt in het verkeer, een schutting 3 cm op het terrein van een ander staat of een kat in de tuin van de buren poept, laat staan..
Indoctrinatie in het algemeen wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De islamitische indoctrinatie begint al van kinds af aan.
Nu nog een kogel in de hersenpan van alle 3.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben ID van daders:
18, 32 en 34 jaar oud.
Hij doelde er niet op dat de regering van Syrië ging plegen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bron?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben ID van daders:
18, 32 en 34 jaar oud.
Sarcasme...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef NotYou het volgende:
[..]
Die man was een politieagent, heeft zijn leven gegeven voor zijn land, voor het vrije woord.
Toon wat respect, kutkneus.
Extremisten en scharen zich bij een groep. Ik zie weinig verschil.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah zo, dan wil ik jou en Johnson duidelijk maken dat ik dat niet doe. En als iemand ook.maar een beetje verstand heeft, zou ie hetzelfde doen. Dit zijn extremisten.
Ik las de post zonder context maar met wat hier verder zoal gepost wordt kwam het op mij niet heel ongeloofwaardig over.quote:
Eensquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nu nog een kogel in de hersenpan van alle 3.
Deze aanslag is dan ook een backfire voor de steun aan moderate forces extremisten.quote:
Weet je wat de betekenis is van die Cartoon?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Geenstijl heeft een leuke cartoon wedstrijd;
http://www.geenstijl.nl/m(...)artoonwedstrijd.html
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef DrMabuse het volgende:
De beelden van de agent.
Beeld op zwart
Het schieten.
Wilders is eerder vergelijkbaar met een pro-al-Qaeda-imam, zowel Wilders als die imam hebben persoonlijk niemand gedood. Maar hun aanhangers c.q. sympathisanten daarentegen..quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:05 schreef Buitendam het volgende:
Extremisten en scharen zich bij een groep. Ik zie weinig verschil.
Breivik die Wilders een toffe peer vindt, of een andere Breivik die Allah Akhbar roept.
Elijah J. Magnier op twitter.quote:
twitter:Charlotte9999 twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:04:53Les noms des 3 terroristes, apparement 2 sont identifiés + encerclés par le RAID #Reims recherché http://t.co/yNLcWNGykk @woukevscherrenb reageer retweet
Levenslang opsluiten is veel zwaarder voor ze, vooral voor die 18 jarige.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef DaMook het volgende:
[..]
Eens, al ben ik normaal voor rechters enzo, in dit geval meteen afschieten als ze in het vizier zitten.
Waarom niet? Omdat het 'buitenlandse' namen zijn (en je denkt dat het misschien wel een complot is)?quote:
Hoe weten ze dat ineens?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen idee, maar is ineens breaking news.
Man , man.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef luxerobots het volgende:
Die politieagent had waarschijnlijk al meldingen gekregen. Waarom schoot hij niet? Waarom verschanste hij zich niet? Je kan wegblijven of de aanval openen?
Dit sloeg in ieder geval nergens op.
Elke godsdienst is een indoctrinatieproces.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De islamitische indoctrinatie begint al van kinds af aan.
Lees de Twitter van Martin Bosma en je denkt met een nieuwe Breivik te maken hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Extremisten en scharen zich bij een groep. Ik zie weinig verschil.
Breivik die Wilders een toffe peer vindt, of een andere Breivik die Allah Akhbar roept.
Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken, en als het wel lukt sterven er meer politieagentenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Levenslang opsluiten is veel zwaarder voor ze, vooral voor die 18 jarige.
Naja ze hebben invallen gedaan.quote:
Bron? Volgens mij heeft dit blad nooit de daders en dien familie stelselmatig beledigd? Dit blad beledigt alleen politiek, cultuur, religie etc. maar nooit persoonlijk of op familie niveau.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mogen wij iedere dag onbeperkt jou en je gezin en familieleden stelselmatig beledigen en belachelijk maken...?
Of denk je dat er een moment komt dat er iemand uit jouw familie mij een klop op mijn smoel komt geven, ipv mijn vrijheid tot meningsuiting te respecteren...?
Juist.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Elke godsdienst is een indoctrinatieproces.
Lijkt me wel maar die vraag zou eigenlijk aan de VVD en PVDA gesteld moeten worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:13 schreef DrDentz het volgende:
Is het niet schizofreen om aan de ene kant de aanslag te veroordelen en aan de andere kant teruggekeerde ISIS strijders los te laten in de samenleving :s
Een politieagent heeft een vuurwapen en een training gehad.quote:
Want jij was natuurlijk als een ware Lucky Luke die boeven even te slim afgeweest met je pistoolquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef luxerobots het volgende:
Die politieagent had waarschijnlijk al meldingen gekregen. Waarom schoot hij niet? Waarom verschanste hij zich niet? Je kan wegblijven of de aanval openen?
Dit sloeg in ieder geval nergens op.
Liever met een bot aardappelschilmes hun kop eraf snijden (alleen wie moet dan dan doen.. geen idee)quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef DaMook het volgende:
[..]
Eens, al ben ik normaal voor rechters enzo, in dit geval meteen afschieten als ze in het vizier zitten.
Politieagenten gebruiken praktisch nooit hun wapen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een politieagent heeft een vuurwapen en een training gehad.
Ik zeg niet dat ik iets had gedaan met een karatetrap.
Ik vermoed dat Wilders die gaat stellen in het door hem aangevraagde debat..quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Lijkt me wel maar die vraag zou eigenlijk aan de VVD en PVDA gesteld moeten worden.
Dus het heeft in feite niks te maken met de groep waar de terroristen zich bij voegen, of dat nu de moslimgemeenschap of de populistengemeenschap is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef Irakees het volgende:
[..]
Wilders is eerder vergelijkbaar met een pro-al-Qaeda-imam, zowel Wilders als die imam hebben persoonlijk niemand gedood. Maar hun aanhangers c.q. sympathisanten daarentegen..
pijnlijk moment ditquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nou die video van die doodgeschoten agent waar Geert mee zat te koketteren.
Die agent heet dus Ahmed Merabet.
Tegenwoordig blijkt de media niet zo onafhankelijk als je zou denken, dus zonder bewijs zou het net zo goed verzonnen kunnen zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat het 'buitenlandse' namen zijn (en je denkt dat het misschien wel een complot is)?
Of gewoon ongeloofwaardig dat ze hen hebben kunnen identificeren?
Als ik nu zeg dat ik dat wel doe ben ik net zo erg als hun, maar denk het nu welquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Liever met een bot aardappelschilmes hun kop eraf snijden (alleen wie moet dan dan doen.. geen idee)
Laat ze lekker als martelaars dood gaan, tot hun 80ste elke dag martelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nu nog een kogel in de hersenpan van alle 3.
En dan vindt Geert dat minder erg?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat zegt dit eigenlijk over die vertaling die iemand had gepost?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Klopt.. supporter worden van een voetbalclub ook trouwensquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Elke godsdienst is een indoctrinatieproces.
Gast.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Lees de Twitter van Martin Bosma en je denkt met een nieuwe Breivik te maken hebben.
Alleen maar positief voor Wilders, want hij haat alleen de islam en niet de moslims, en dit is het bewijs, ongeacht of die agent een moslim of niet-moslim was. Alleen zal Wilders het waarschijnlijk wel eens zijn met al-Qaeda en IS dat die agent technisch gezien geen moslim meer was.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik neem die politieman natuurlijk niets kwalijk. Maar als hij het had geprobeerd was een terrorist verwond/gedood. En hij zelf doodgeschoten, maar dat is nu ook gebeurd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want jij was natuurlijk als een ware Lucky Luke die boeven even te slim afgeweest met je pistool
Wat heeft dat er mee te maken? Al was die agent moslim, die man is geexecuteerd door een moslimterrorist.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Juist.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Al was die agent moslim, die man is geexecuteerd door een moslimterrorist.
Ik heb mij al openlijk gedistantieerd van mijn eerdere woorden van afschuw en verwacht dat Wilders dat ook zal doen nu blijkt dat het om een moslim gaat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die doodgeschoten agent heet Achmed.
Dat jullie het weten
Dit was duidelijk een van de waarschuwingen die hij uitsprak in het interview.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In de / jouw film.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik neem die politieman natuurlijk niets kwalijk. Maar als hij het had geprobeerd was een terrorist verwond/gedood. En hij zelf doodgeschoten, maar dat is nu ook gebeurd.
Omdat Geert geen islam meer wil in Nederland. Niet gelooft in gematigde moslim en miljoenen moslims Europa uit wil hebben?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Al was die agent moslim, die man is geexecuteerd door een moslimterrorist.
nee hij is geexcuteerd door een woslimquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Twee zouden teruggekeerde Syrie-gangers zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:09 schreef Fred0w het volgende:
Volgens sommige bronnen zijn de drie daders inmiddels geïdentificeerd. Dat werd echter nog niet officieel bevestigd. Volgens Le Parisien voerde de politie huiszoekingen uit in twee appartementen.
L'Union meldt dan weer dat een speciale politie-eenheid momenteel aanwezig is in de stad Reims. Eén van de daders zou van daar afkomstig zijn
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik neem die politieman natuurlijk niets kwalijk. Maar als hij het had geprobeerd was een terrorist verwond/gedood. En hij zelf doodgeschoten, maar dat is nu ook gebeurd.
Ikkuh ikkuh..mag ik?...asjeblieft?!quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Liever met een bot aardappelschilmes hun kop eraf snijden (alleen wie moet dan dan doen.. geen idee)
Wilders zegt ook altijd dat we niks te zoeken hebben in het Midden Oosten mbt oorlogsvoering.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Wilders die gaat stellen in het door hem aangevraagde debat..
Als je een troll bent ben je in ieder geval niet grappig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb mij al openlijk gedistantieerd van mijn eerdere woorden van afschuw en verwacht dat Wilders dat ook zal doen nu blijkt dat het om een moslim gaat.
Misschien was hij van de verkeerspolitiequote:Op woensdag 7 januari 2015 21:11 schreef Kolonel-Spuitpoep het volgende:
Wat was die agent daar eigenlijk aan het doen? Geen wapen te zien.
1 was een mouintainbiker toch, die hebben hier ook vaak geen pistool.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:11 schreef Kolonel-Spuitpoep het volgende:
De agent heet Ahmed, dus de verdachtmakingen zijn begonnen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:11 schreef Kolonel-Spuitpoep het volgende:
Op de redactie lijkt het me anders, dan kijk je die terroristen in het gezicht. Nu waren de terroristen op de vlucht. Dan kan je toch vluchten of zelf de aanval openen. Dit was in ieder geval zinloos.quote:
Het is alleen jammer dat de oorlogsmentaliteit in het Midden-Oosten ons steeds weer dwingt om in te grijpenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wilders zegt ook altijd dat we niks te zoeken hebben in het Midden Oosten mbt oorlogsvoering.
De grap is natuurlijk dat Al Qaeda ook die mening is toebedeeld.
Jouw enge demonisering van Geert Wilder is dus geen getroll? Zorgwekkend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als je een troll bent ben je in ieder geval niet grappig.
Reims ligt best dichtbij, 1,5 uur met de auto en je bent er wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:09 schreef Fred0w het volgende:
Volgens sommige bronnen zijn de drie daders inmiddels geïdentificeerd. Dat werd echter nog niet officieel bevestigd. Volgens Le Parisien voerde de politie huiszoekingen uit in twee appartementen.
L'Union meldt dan weer dat een speciale politie-eenheid momenteel aanwezig is in de stad Reims. Eén van de daders zou van daar afkomstig zijn
Okay allemaal ophouden met zeuren dan, ze hebben er ook één van hunzelf gedood. Niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat jullie het weten
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:09 schreef Fred0w het volgende:
twitter:Charlotte9999 twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:04:53Les noms des 3 terroristes, apparement 2 sont identifiés + encerclés par le RAID #Reims recherché http://t.co/yNLcWNGykk @woukevscherrenb reageer retweet
"twee teruggekeerde Syriëgangers"quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:13 schreef deelnemer het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)g-charlie-hebdo.html
Laat dit een aanleiding zijn om in Nederland terugkerende Syrië-gangers te arresteren en het land uit zetten in plaats van opvangen en begeleiden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Twee zouden teruggekeerde Syrie-gangers zijn.
Tegen wie praat jij ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Okay allemaal ophouden met zeuren dan, ze hebben er ook één van hunzelf gedood. Niks aan de hand dus.
Denk je echt dat die gasten uitgebreid om de afkomst gaan vragen? Of er uberhaupt iets om geven? Die agent was sowieso een marionet in dienst van het westen, dat is geen moslim meer maar een verloren overloper.
2 in hun appartement in Reims omcirkeld door de politie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:14 schreef beantherio het volgende:
[..]twitter:Charlotte9999 twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:04:53Les noms des 3 terroristes, apparement 2 sont identifiés + encerclés par le RAID #Reims recherché http://t.co/yNLcWNGykk @woukevscherrenb reageer retweet
Nee want ik quote ook mexicanobakker. Die zei dat we moesten ophouden met zeuren omdat de doodgeschoten agent ook moslim is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tegen wie praat jij ?
Alles wat jij zegt kan namelijk niet echt een reactie zijn op wat ik stelde.
Ja, die zullen vast terug naar hun appartement gegaan zijn. De Franse equivalent van GTST opgezet, broodje falafel erbij.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
2 in hun appartement in Reims omcirkeld door de politie.
Dat wordt nog wat.
Die agenten zullen vast ook niet al alle informatie hebben gehad over wat er aan de hand was. Mogelijk waren ze niet eens bewapend en waren het zulke moedige mensen dat ook al waren ze kansloos ze toch wouden proberen te helpen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op de redactie lijkt het me anders, dan kijk je die terroristen in het gezicht. Nu waren de terroristen op de vlucht. Dan kan je toch vluchten of zelf de aanval openen. Dit was in ieder geval zinloos.
het land uit zetten vind ik bullshit... gewoon vastzetten en zorgen dat deze personen nooit meer in de samenleving (van welk land dan ook) terecht komenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Laat dit een aanleiding zijn om in Nederland terugkerende Syrië-gangers te arresteren en het land uit zetten in plaats van opvangen en begeleiden.
Zoals al verwacht. Dit had dus voorkomen kunnen worden als de politieke elite ruggengraat had gehad en die syriegangers gewoon niet meer binnen laat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:13 schreef deelnemer het volgende:
De Franse veiligheidsdienst zou de daders van de schietpartij geïdentificeerd hebben.
Dat melden Franse media, waaronder Metro, woensdagavond. Het zou bovendien gaan om twee teruggekeerde Syriëgangers, melden Franse media.
Het zou gaan om drie mannen, waarvan de namen bekend zijn bij de politie. Hun leeftijden zijn 18, 32 en 34 jaar.
Twee van hen zouden Parijzenaars zijn, aldus Metro, en de Franse nationaliteit hebben.
Vastzetten kost teveel geld joh.. laat ze oppleuren en nooit meer in ons land terugkomen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
het land uit zetten vind ik bullshit... gewoon vastzetten en zorgen dat deze personen nooit meer in de samenleving (van welk land dan ook) terecht komen
Is toch geen raar scenario?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, die zullen vast terug naar hun appartement gegaan zijn. De Franse equivalent van GTST opgezet, broodje falafel erbij.
Executeren dusquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
het land uit zetten vind ik bullshit... gewoon vastzetten en zorgen dat deze personen nooit meer in de samenleving (van welk land dan ook) terecht komen
Hier in Europa zijn de agenten ook niet goed voorbereid op geweld. Dat is in Amerika en Israël wel anders.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die agenten zullen vast ook niet al alle informatie hebben gehad over wat er aan de hand was. Mogelijk waren ze niet eens bewapend en waren het zulke moedige mensen dat ook al waren ze kansloos ze toch wouden proberen te helpen.
Nekschot is goedkoper.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Tijd voor een grote boem dus.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
2 in hun appartement in Reims omcirkeld door de politie.
Dat wordt nog wat.
Misschien werden die Syriëgangers al in de gaten gehouden door de inlichtingendiensten. Even niet opgelet en dan gebeurt dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:17 schreef Zolder het volgende:
Ik vraag me af hoe ze erachter zijn gekomen wie het zijn.
Ja gooi de problemen maar weer over de grens, wij zijn lekker asociaal.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Laat dit een aanleiding zijn om in Nederland terugkerende Syrië-gangers te arresteren en het land uit zetten in plaats van opvangen en begeleiden.
Overal zijn camera's.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:17 schreef Zolder het volgende:
Nou... alle teruggekeerde Syriëgangers tegen de muur. Beetje harder worden nu, want zo wordt het natuurlijk niets.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:13 schreef deelnemer het volgende:
De Franse veiligheidsdienst zou de daders van de schietpartij geïdentificeerd hebben.
Dat melden Franse media, waaronder Metro, woensdagavond. Het zou bovendien gaan om twee teruggekeerde Syriëgangers, melden Franse media.
Het zou gaan om drie mannen, waarvan de namen bekend zijn bij de politie. Hun leeftijden zijn 18, 32 en 34 jaar.
Twee van hen zouden Parijzenaars zijn, aldus Metro, en de Franse nationaliteit hebben.
Ja, ze schieten even makkelijk een mede-gelovige dood op een barbaarse wijze. Dat geeft wel aan op welke wijze de islam een persoon totaal kan corrumperen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat jullie het weten
Het is 10 uur geleden gebeurd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:18 schreef Onnoman het volgende:
Ik vind het nog steeds tamelijk ongelooflijk dat we in een samenleving van "Big brother is watching you" in 1 van de grootste steden van de Europa niet eens in staat zijn dit soort criminelen te vangen.
Terwijl op de hoek van de straat een agent parkeerbonnen uitdeelt kan iedereen dus schijnbaar zijn gang gaan?
Ik vind dit best bizar te meer met het idee dat dit bedrijf al extra beveiligd was.
In het verleden was er ook al terreur binnen dat bedrijf. Ben je dan naief te veronderstellen dat het nooit meer zal gebeuren?
Of denk ik te makkelijk?
In Ferguson hebben ze laatst dag na dag bewezen niet eens de basisregels van vuurwapens te kennen. Praat dus niet eens zo laag over Europa zonder basis. In China heeft de politie niet eens vuurwapens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier in Europa zijn de agenten ook niet goed voorbereid op geweld. Dat is in Amerika en Israël wel anders.
Hetzelfde geld voor burgers. Als ik in amerika woonde had ik een wapen op zak en zou ik schieten op deze mannen als ik ze zag. Hier kunnen we dat niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier in Europa zijn de agenten ook niet goed voorbereid op geweld. Dat is in Amerika en Israël wel anders.
Is best mogelijk dat ze gedesillusioneerd zijn en terugkeren. Maar er zijn er ook een paar tussen die bewust terugkeren met de intentie om in Europa toe te slaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:18 schreef Mani89 het volgende:
Ja maar ja maar, elke moslim die naar het kalifaat vertrekt wil nooit meer terug en diegene die dan toch terugkomen doen dat omdat ze gedesillusioneerd zijn en niks meer te maken willen hebben met de radicale islam!
Je denkt te makkelijk. Een aanslag plegen is ongelooflijk makkelijk, simpelweg omdat je als terrorist kan wachten op een zwak moment. En ontsnappen in een grote stad is ook niet zo moeilijk, vooral als je het al hebt voorbereid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:18 schreef Onnoman het volgende:
Ik vind het nog steeds tamelijk ongelooflijk dat we in een samenleving van "Big brother is watching you" in 1 van de grootste steden van de Europa niet eens in staat zijn dit soort criminelen te vangen.
Terwijl op de hoek van de straat een agent parkeerbonnen uitdeelt kan iedereen dus schijnbaar zijn gang gaan?
Ik vind dit best bizar te meer met het idee dat dit bedrijf al extra beveiligd was.
In het verleden was er ook al terreur binnen dat bedrijf. Ben je dan naief te veronderstellen dat het nooit meer zal gebeuren?
Of denk ik te makkelijk?
Staat genoteerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef DaMook het volgende:
Als ik in amerika woonde had ik een wapen op zak en zou ik schieten op deze mannen als ik ze zag.
komen uit Jemen volgens bronnenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Twee van de drie zijn broers.
Als ze al in het oog waren omdat ze teruggekeerde Syrie-gangers zijn hebben de inlichtingendiensten wel wat steken laten vallen zeg.
Dat vind ik te makkelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ze schieten even makkelijk een mede-gelovige dood op een barbaarse wijze. Dat geeft wel aan op welke wijze de islam een persoon totaal kan corrumperen.
Die agent was kafir.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ze schieten even makkelijk een mede-gelovige dood op een barbaarse wijze. Dat geeft wel aan op welke wijze de islam een persoon totaal kan corrumperen.
Maar dat hadden we toch al gezien bij ISIS?
Dat was in ieder geval niet hun bedoeling, dit was geen suïcidale missie zoals je vaak in die kringen ziet. Ze hadden bivakmutsen en handschoenen aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:17 schreef Zolder het volgende:
In Amerika hebben ze weer hun eigen problemen. In China hebben alle agenten een made in China plastic klapperpistool.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Ferguson hebben ze laatst dag na dag bewezen niet eens de basisregels van vuurwapens te kennen. Praat dus niet eens zo laag over Europa zonder basis. In China heeft de politie niet eens vuurwapens.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
De grootste verliezer zijn wij, het ooit fijne en vrije westen.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren ze wel in het oog ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Twee van de drie zijn broers.
Als ze al in het oog waren omdat ze teruggekeerde Syrie-gangers zijn hebben de inlichtingendiensten wel wat steken laten vallen zeg.
Ze spraken duidelijk Frans.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
komen uit Jemen volgens bronnen
Het probleem is vooral dat je helemaal niet denktquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:18 schreef Onnoman het volgende:
Of denk ik te makkelijk?
Daarom dus!quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:20 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Dat was in ieder geval niet hun bedoeling, dit was geen suïcidale missie zoals je vaak in die kringen ziet. Ze hadden bivakmutsen en handschoenen aan.
Zou jij dat niet doen dan ? Je ziet mensen op mensen schieten, dan wil je toch terug schieten ??quote:
op het moment dat jij je wapen pakt heb je al 3 kogels in je kop zittenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hetzelfde geld voor burgers. Als ik in amerika woonde had ik een wapen op zak en zou ik schieten op deze mannen als ik ze zag. Hier kunnen we dat niet.
Laat gaan joh.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef DaMook het volgende:
[..]
Zou jij dat niet doen dan ? Je ziet mensen op mensen schieten, dan wil je toch terug schieten ??
Wat zijn zequote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
op het moment dat jij je wapen pakt heb je al 3 kogels in je kop zitten
de mannen zijn assassains elite rank 4 right from the elite training grounds, dus kun je wel stoer achter je pc zitten praten
Doodstraf is afgeschaft, nog een zgn. heilig huisje net als 'vrijheid van meningsuiting'. En als het al wordt ingevoerd, dan kunnen ze alsnog niet geëxecuteerd worden, want de wet bestond nog niet toen ze hun 'misdaden pleegden'.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou... alle teruggekeerde Syriëgangers tegen de muur. Beetje harder worden nu, want zo wordt het natuurlijk niets.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
De grootste verliezer zijn wij, het ooit fijne en vrije westen.
Ja, uiteraard ben je een psychopaat als je dit kunt doen, maar dit komt niet door een biologisch defect aan hun hersenen, de islam, of liever gezegd een variant van de islam heeft hen zo gemaakt. En wrs ook ervaringen in Syrië waarbij de ene moslim de andere vermoordt, verminkt, kopje kleiner maakt letterlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat vind ik te makkelijk.
Het zijn gewoon idiote psychopaten.
Wat jij doet is de agent in hun hokje plaatsen omdat hij moslim is. Erg respectloos voor zijn familie en nabestaanden. Die man is gestorven voor de Franse staat en waarden en laat een familie achter.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
de mannen zijn assassains elite rank 4 right from the elite training grounds, dus kun je wel stoer achter je pc zitten praten
Als je mogelijkheid hebt de daders te filmen vanaf het dak. Kan je ook wat kogels lossen. Niet dat je dan per se raak schiet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon in het Franse leger gezeten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef Muto het volgende:
Het was vrij duidelijk aan de beelden dat ze waarschijnlijk in Syrië hadden gezeten. Het gebruik van het wapen zag er vrij professioneel uit.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef Muto het volgende:
Het was vrij duidelijk aan de beelden dat ze waarschijnlijk in Syrië hadden gezeten. Het gebruik van het wapen zag er vrij professioneel uit.
Het doet ongetwijfeld sterk denken aan GTA maar dat is het niet hè.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef DaMook het volgende:
[..]
Zou jij dat niet doen dan ? Je ziet mensen op mensen schieten, dan wil je toch terug schieten ??
Muah in Frankrijk zijn ze daar minder streng in hoor, als ze dat zouden willen kunnen ze daar wel een maas in de wet voor vinden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:22 schreef Irakees het volgende:
[..]
Doodstraf is afgeschaft, nog een zgn. heilig huisje net als 'vrijheid van meningsuiting'. En als het al wordt ingevoerd, dan kunnen ze alsnog niet geëxecuteerd worden, want de wet bestond nog niet toen ze hun 'misdaden pleegden'.
Er niks mis mee om de problemen weer terug de grens over te gooien waar ze vandaan kwamen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja gooi de problemen maar weer over de grens, wij zijn lekker asociaal.
Snap de ophef niet over dat die agent moslim was.. die terroristen zagen een agent en hebben echt niet gevraagd naar zijn afkomst.quote:
Ja leuk met al die lekke grenzen. Nee, dan maar wat extra geld betalen om ze vast te zetten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vastzetten kost teveel geld joh.. laat ze oppleuren en nooit meer in ons land terugkomen.
Die opmerking doet me dan weer denken aan Clerks:quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef DrDentz het volgende:
Wel naar voor die secretaresse.. die maakt die tekeningen toch niet.. je wordt geen secretaresse van een bedrijf omdat je perse achter hun idealen staat, je zoekt dan gewoon leuke arbeidsvoorwaarden. RIP de secretaresse.
Tuurlijk. En ze kunnen zoeken tot ze een ons wegen, die vinden ze niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef PowerLoungen het volgende:
Zijn ze nog steeds op zoek naar die mensjes ?
Denk ik ook. Als je tot zoiets in staat bent ben je al in een bepaalde roes denk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Snap de ophef niet over dat die agent moslim was.. die terroristen zagen een agent en hebben echt niet gevraagd naar zijn afkomst.
Desertie in oorlogstijd, hebben we daar niet de doodstraf voor? Je zou kunnen zeggen dat we in oorlog zijn met ISIS, als je dan met een Nederlands paspoort gaat strijden voor ISIS, dan deserteer je.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:22 schreef Irakees het volgende:
[..]
Doodstraf is afgeschaft, nog een zgn. heilig huisje net als 'vrijheid van meningsuiting'. En als het al wordt ingevoerd, dan kunnen ze alsnog niet geëxecuteerd worden, want de wet bestond nog niet toen ze hun 'misdaden pleegden'.
Ophef?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Snap de ophef niet over dat die agent moslim was.. die terroristen zagen een agent en hebben echt niet gevraagd naar zijn afkomst.
Ik denk dat de terroristen nog gepakt worden. You can run, but you can't hide forever.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk. En ze kunnen zoeken tot ze een ons wegen, die vinden ze niet.
Ik vermoed dat ze zoveel mogelijk slachtoffers willen maken en op het laatste moment zichzelf opblazen of een kogel door het hoofd jagen. Zo laf mogelijk dus.quote:
PS of Xbox?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef opperkleurder het volgende:
Daders schijnen nu thuis een potje GTA5 aan het doen te zijn. Wie wil kan nog joinen.
Noted.quote:
Ze vluchtten naar het noorden. Niet heel gek dus.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef MouzurX het volgende:
Nederlandse politie krijg blijkbaar ook hun signalement door.
Geen idee welk nut dat heeft maar oke.
Zo kennen we die Fransen , vrij zwak en erg verdeeld op dat gebiedquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
gaan ze een kalifaat uitroepen in limburg?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze vluchtten naar het noorden. Niet heel gek dus.
Er zat waarschijnlijk ook wel een moslim in de Twin Towers.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ophef?
Sommige mensen roepen op heel Europa moslimvrij te maken.
Terwijl er hier ook een moslim is gestorven om Frankrijk een veilige plek te maken. Goed dat daar aandacht voor is. Voor de radicalen onder ons.
ze hopen zeker om hier berecht te wordenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef MouzurX het volgende:
Schilderswijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
gaan ze een kalifaat uitroepen in limburg?
Zal wel standaardprocedure zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef MouzurX het volgende:
Dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Awsom het volgende:
[..]
ze hopen zeker om hier berecht te worden
5 jaar gevangenisstraf, 240 uur schoffelen, en dan mogen ze weer
Echt he? xDquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Awsom het volgende:
[..]
De daders zijn wel genoeg gestraft door de publieke opinie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Awsom het volgende:
[..]
Zijn andere namen dat eerder genoemd?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Jigzoz het volgende:
IntelCenter1 IntelCenter France: gunmen ID by French police as Cheriff Jouachi, Hamid Mourad & Said Kouachi, ages 18, 32 & 34, 2 are French nationals.
Uiteraard. Uitkering plus een re-integratietraject.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef Happel het volgende:
Ze vluchtten naar het noorden. Niet heel gek dus.
Ze hebben de namen al, die zijn echt wel snel opgepakt tenzij ze Raqqa weten te bereiken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Grappig joh.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De daders zijn wel genoeg gestraft door de publieke opinie.
Typfout aangezien Jouachi er erg op lijkt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zijn andere namen dat eerder genoemd?
Kouachi was het toen 2x.
Het komt wel erg dichtbij zoquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef MouzurX het volgende:
Wat, niet dan? Is waarvoor de slachtoffers van vandaag zich ingezet hebben en wat de daders hopen af te breken.quote:
Dagje meelopen met de strandjutters.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Uiteraard. Uitkering plus een re-integratietraject.
Komt door de explosieve sfeer bij Roda.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
gaan ze een kalifaat uitroepen in limburg?
Omdat toevallig één van de slachtoffers ook een moslim was wil niet zeggen dat het groeiende terrorisme geen probleem vanuit de islam is. Het is duidelijk dat de islam wereldwijd een groot mentaliteitsprobleem heeft. Ik zie Christenen en Joden niet moorden om een striptekeningetje.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ophef?
Sommige mensen roepen op heel Europa moslimvrij te maken.
Terwijl er hier ook een moslim is gestorven om Frankrijk een veilige plek te maken. Goed dat daar aandacht voor is. Voor de radicalen onder ons.
Es ist krieg! Krieg! Dan zijn er geen wetten meer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:22 schreef Irakees het volgende:
[..]
Typo denk ikquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zijn andere namen dat eerder genoemd?
Kouachi was het toen 2x.
Te veelquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
Hoeveel Nederlandse Syriëgangers zijn er eigenlijk?
Meer dan honderd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
Volgens mij hoorde ik die namen gister nog bij opsporing verzocht, klinkt als een verrijking voor de maatschappij.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:26 schreef Montagui het volgende:
Said Kouachi
Sheirf Kouachi
Hamid Mourad
Leven als een Allah in Frankrijkquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef Caland het volgende:
Je kan volgens mij beter levenslang in Frankrijk krijgen dan in Nederland.
Echt he, frans kaasje erbij, allesquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef UpsideDown het volgende:
Net alsof ze thuis gaan zitten wachten tot iemand ze komt halen.
ik denk niet dat als ze gepakt worden dat ze levend worden binnengebracht. misschien 1 ofzo voor de vorm en om te ondervragen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef Caland het volgende:
Wel, dat is regelmatig een argument voor strafvermindering of zelfs vrijspraak in de rechtspraak nochtans.quote:
In september waren het er volgens Plasterk ruim 140.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
Khorasan group volgens V.S. intel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Irakees het volgende:
[..]
Is best mogelijk dat ze gedesillusioneerd zijn en terugkeren. Maar er zijn er ook een paar tussen die bewust terugkeren met de intentie om in Europa toe te slaan.
Ze hebben ze schijnbaar a; gevonden..quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Erg bijdehand.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel, dat is regelmatig een argument voor strafvermindering of zelfs vrijspraak in de rechtspraak nochtans.
plasterk kan het wetenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In september waren het er volgens Plasterk ruim 140.
Inderdaad, in al mijn posts zit wel een kern van waarheid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel, dat is regelmatig een argument voor strafvermindering of zelfs vrijspraak in de rechtspraak nochtans.
Honderden, als je de media mag geloven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
Hoezoquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef Caland het volgende:
Grapje moet kunnen toch, zelfs in NWS?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Erg bijdehand.
Misschien kan je ONZ verder posten.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:21 schreef opperkleurder het volgende:
Daders schijnen nu thuis een potje GTA5 aan het doen te zijn. Wie wil kan nog joinen.
Vergeten dat dat verzonnen was?quote:
Niet voor dit soort zaken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
begrijp niet dat ze niet door de aivd preventief worden afgeschoten bij terugkomstquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Honderden, als je de media mag geloven.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
https://www.aivd.nl/publi(...)erland_juni_2014.pdfquote:De jihadistische beweging heeft momenteel
naar schatting enkele honderden aanhangers
en enkele duizenden sympathisanten in
Nederland. Een aantal van hen is gericht op
daadwerkelijke jihadgang. Een grotere groep
houdt zich bezig met het online en offline
actief uitwisselen en propageren van het
jihadistisch gedachtegoed. Daarnaast is er
nog een groep die meer passief sympathi-
seert met het jihadisme. Het aantal
Nederlandstalige websites waarop de
gewelddadige idealen van het jihadisme
worden verheerlijkt, is in de loop van 2013
en 2014 sterk toegenomen. De propaganda
is doordrenkt van antiwesterse retoriek.
Meer dan 120 Nederlanders zijn voor de
jihad naar Syrië gegaan. De meesten van
hen strijden bij groepen die gelieerd zijn
aan Al Qaida of een gelijksoortig gedachte-
goed koesteren, waarbij het Westen als de
ultieme vijand wordt gezien. Velen van hen
zijn in Syrië betrokken bij gruwelijkheden
quote:In November 2011, Charlie Hebdo's office caught fire the day it was due to publish a cover making fun of Islamic law.
A year later, in an interview with Le Monde newspaper, Charbonnier gave little indication that he planned to change Charlie Hebdo's ways.
"It may sound pompous," he said, "but I'd rather die standing than live on my knees."
Ja, dat hebben we wel 1-2-3 opgelost.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om IS te vernietigen, wat sneller aub.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om het M-O te vernietigen, wat sneller aub.
...hoewel er daar wel degelijk een redelijk stel religieus gestoorden rondloopt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vergeten dat dat verzonnen was?
Weet ik toch, wou gewoon even flauw doen.quote:
Ja daagquote:Het Nederlandse Genootschap van Burgemeesters roept op om morgen in het hele land te demonstreren (bron: diverse gemeenten tegen ANP).
Klopt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:27 schreef Caland het volgende:
Dat zijn toch kalifaatliefhebbers.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Awsom het volgende:
[..]
Daar schiet je al helemaal niks mee op.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:30 schreef SecretStoryWous het volgende:
Welke namen zwerven rond op twitter?
Beetje jammer dat dit IS niet was.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Zolder het volgende:
Het is tijd om IS te vernietigen, wat sneller aub.
nah...gewoon een logische redenering.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Idd, de Fransen proberen al een tijdje om deze man uit te schakelen:quote:
Reims toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:30 schreef MouzurX het volgende:
Waar precies is dat gebouw nou eigenlijk? Op google maps kreeg ik een locatie in het noorden, boven de ring. Maar in het BNW topic is een kaart waarbij het hoofdkantoor blijkbaar tussen het 3e en 11e arrondissement in zit?
Terugkerende syriegangers, close enough lijkt me?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat dit IS niet was.
Iets ten Noordoosten van Bastille. Was er vorige week nog in de buurt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:30 schreef MouzurX het volgende:
Waar precies is dat gebouw nou eigenlijk? Op google maps kreeg ik een locatie in het noorden, boven de ring. Maar in het BNW topic is een kaart waarbij het hoofdkantoor blijkbaar tussen het 3e en 11e arrondissement in zit?
Niet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het M-O vernietigt zich zelf wel en wij helpen ze daar al een tijdje mee.quote:
Gevonden is een groot woord. Ze weten wrs wie het zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben ze schijnbaar a; gevonden..
Maakt niet uit. Gewoon bommen gooien, want dat werkt doorgaans goed als oplossing.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee het hoofdkantoor van het tijdschrift bedoel ik, waar de aanslag is gepleegd.quote:
Paris Newspaper Shooting: The Sequence of Eventsquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:30 schreef MouzurX het volgende:
In Nederland is levenslang ook echt levenslang, in Frankrijk maar iets van 25 jaar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Lothiriel het volgende:
Hoezo kan je trouwens beter levenslang krijgen in FR dan in NL? Ik wist niet dat FR erom bekend stond (heel) soft te zijn?
Nederland is één van de weinige landen waar levenslang ook echt levenslang is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Lothiriel het volgende:
Hoezo kan je trouwens beter levenslang krijgen in FR dan in NL? Ik wist niet dat FR erom bekend stond (heel) soft te zijn?
Levenslang in Nederland is ook echt levenslang.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Lothiriel het volgende:
Wie weet zijn ze alweer onderweg richting Syrië via de grenzen van onze grote journalisten-vriend Erdogan. Het valt niet vast te stellen of ze nog loyaal zijn aan IS. Waarschijnlijk vind ik het wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Zolder het volgende:
Terugkerende syriegangers, close enough lijkt me?
Eh-eh-o eh-oquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Iets ten Noordoosten van Bastille. Was er vorige week nog in de buurt.
je bedoelt het westen probeert het M-O te vernietigen en doet dan alsof hun neus bloedt wanneer er wat terug gedaan wordt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het M-O vernietigt zich zelf wel en wij helpen ze daar al een tijdje mee.
Die heb je overal. de diehards schieten Syrië kapot met onze sponsoring.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
...hoewel er daar wel degelijk een redelijk stel religieus gestoorden rondloopt.
als ik hem was zou ik gelijk onderduikenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Ajacied422 het volgende:
https://twitter.com/springelkamp
Coen Springelkamp heeft de namen van de '''''''''daders'''''''' gevonden hoor.
Man man man
Mag sneller. Intensiever vooral.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het M-O vernietigt zich zelf wel en wij helpen ze daar al een tijdje mee.
twitter:ArabSecularist twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:28:45Brilliant. @georgegalloway: "France has been facilitating exactly such carnage in Syria for the last four years."https://t.co/m6JEzz4iAS reageer retweet
Hij vertaalt de plaatselijke roddels even.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Ajacied422 het volgende:
https://twitter.com/springelkamp
Coen Springelkamp heeft de namen van de '''''''''daders'''''''' gevonden hoor.
Man man man
Ik heb al een roosje achter mijn naam staan voor de slachtoffers.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alle hipsters doen een # met JeSuisCharlie zeker.
Kun je wel raar doen, maar hier is geen woord van gelogen. Heb nog een goede tip voor een restaurant daar in de buurt als je interesse hebt.quote:
quote:Marokkaans jongerencentrum Argan organiseert protestmars. Moslimorganisaties veroordelen aanslag
07 januari 2015 | 21:04
Het Amsterdamse jongerencentrum Argan organiseert morgen een protestmars tegen terreur. "Wij mogen niet toelaten dat onze samenleving wordt ontwricht en dat angst de boventoon voert" schrijft het jongerencentrum in een oproep op facebook. De mars begint om 18 uur op de Dam en leidt naar het Franse consulaat aan de vijzelgracht.
camerabeelden? getuigenverklaringen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef Kolonel-Spuitpoep het volgende:
Hoe kunnen ze opeens namen en leeftijden hebben?
Dat had ik vanmiddag wel ergens, maar ondertussen zitten we al weer 10 delen verderquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee het hoofdkantoor van het tijdschrift bedoel ik, waar de aanslag is gepleegd.
Die schijnt al dood te zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Idd, de Fransen proberen al een tijdje om deze man uit te schakelen:
Did a French Intelligence Officer Defect to Al-Qaeda?
https://news.vice.com/art(...)r-defect-to-al-qaeda
Misschien zijn ze teruggestuurd met deze missie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wie weet zijn ze alweer onderweg richting Syrië via de grenzen van onze grote journalisten-vriend Erdogan. Het valt niet vast te stellen of ze nog loyaal zijn aan IS. Waarschijnlijk vind ik het wel.
Wel mee eens eigenlijk, hun willen de sharia, dan ook toepassen op hun.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:30 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Dat zijn toch kalifaatliefhebbers.
Laten we dan de sharia wetgeving hanteren, die is vast een stuk "gruwelijker" dan "onze" straffen
Maakt er wel groot nieuws van. Wacht liever tot de Franse politie meer verklaart.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij vertaalt de plaatselijke roddels even.
Een mars die zegt: ''Wij willen met rust gelaten worden.'' Waarom komen ze niet op voor de cartoonist(en) en het vrije woord in het protest?quote:
Ja laten we ons daar druk om maken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een mars die zegt: ''Wij willen met rust gelaten worden.'' Waarom komen ze niet op voor de cartoonist(en) en het vrije woord in het protest?
Ja voor elke bom krijg je een x aantal terroristen terug.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Gewoon bommen gooien, want dat werkt doorgaans goed als oplossing.
Dat bedoel ik. Gewoon een mogelijkheid. Maar smack, de aanhanger van objectiviteit, heeft al bepaalt dat dat niet het geval kan zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:34 schreef Zolder het volgende:
Misschien zijn ze teruggestuurd met deze missie.
Eh-eh-o eh-oquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:33 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Kun je wel raar doen, maar hier is geen woord van gelogen. Heb nog een goede tip voor een restaurant daar in de buurt als je interesse hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |