Hoeveel mensen baseren hun meningen nou uberhaupt op statistische feiten of onderzoeken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:48 schreef erodome het volgende:
Die mensen kunnen nu toch ook lezen en horen? Als je met 1 google actie erachter kan komen dat zo'n beetje alle moslims organisatie's hier in nederland isis afkeuren, de isis fanboys degene zijn die niet meer welkom waren in de moskee(soms zelfs aangegeven zijn door de moskee, waar dan niets mee gebeurd is, maar toch) en alle grote scholen het afkeuren dan ga ik er vanuit dat mensen dat prima konden weten als ze dat maar wilde.
Het gaat niet alelen om ISIS maar de ideeen waar ISIS voor staat. Een idealistische kalifaatstaat als de norm om naar te streven, een Islamitische staat. Waar minderheden en andersdenken er niet al te best vanaf komen. Dit is allesbehalve beperkt tot ISIS. Dit idee leeft echt wel wat breder dan alleen onder ISIS, maak die misvatting niet. Maar dit is een discussie over Moslims en wat er onder religieuze groepen als ideaal leeft. Andere discussie.quote:In duitsland is dit niet anders, wereldwijd is er een afkeuring voor isis, behalve onder de isis fanboys/girls, wat vaak de outcasts zijn in de moslimgemeenschappen, het tuig dat ze niet eens graag in de moskee zien als ze niet veranderen.
Er valt wel meer tussen te komen naar mijn mening. En heb aangegeven hoe dat eventueel kan. Niet bij allen nee, maar er ligt weldegelijk ruimte om nog meer te doen om te zorgen dat andere groepen je moeilijker als "vijfde colonne" kunnen wegzetten die "wanneer het kan dit land gaan veranderen in een islamitische staat zoals ze dat in hun eigen landen hebben".quote:Als je mensen erop wijst zeggen ze ja maar islam, dus ze willen een kalifaat, dus ze zijn stiekem toch voor isis. Dat soort redeneringen, er valt niet tussen te komen.
Hmm ja dat was niet helemaal juist van mij, ik dacht aan die aantallen van 20 duizend. Tenminste dat was het toch ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'net zoals in duitsland' ...?
De Pegida demonstratie is enkel een zeker succes in Dresden, maar in alle andere steden waar soortgelijke demonstraties opgezet werden is het op een deceptie uitgelopen.
Er blijkt helemaal geen brede basis overal in Duitsland voor te zijn, enkel dus in oost-duitsland en rondom Dresden.
afgelopen maandag kwamen maar een paar honderd opdagen in Keulen (officiele schatting was 400, tegenover 5000 tegen-demonstranten)
die tocht werd voortijdig beeindigt wegens gebrek aan demonstranten.
Overigens was die demonstratie wel door NPD en de rechts-extreme Pro-Köln (vroeger Deutsche Liga für Volk und Heimat) georganiseerd en heeft/had een duidelijker extreem-rechtse basis...
Pegida lijkt deels haar succes ook te kunnen bouwen op een distantie die ze hebben tov rechts-extreme partijen.
Dat kan interssant worden omdat de NPD zeker pogingen doet zich erin 'in te mengen' en ervan te profiteren.
In Dresden kan het mogelijk tot spanningen leiden rondom 13-15 februari, als de Bombardementen op Dresden 70 jaar terug liggen en herdacht worden, iets dat de rechtsextremen daar ook traditioneel aangrijpen voor hun propaganda.
Het zal imho zeker interessant worden wat Pegida dan doet, of die dan ook duidelijk afstand nemen van rechts-extreem gedachtegoed (en dus alle radikale en extreme ideologieen afwijzen en zich profileren als een burgerlijke 'midden-beweging')...
Of dat die dan opschuiven naar een radikale hoek (eventueel ook of ze zich daarin door hun tegenstanders laten drijven)
de laatste twee PEGIDA demonstranties in Dresden hadden 18.000 (5 jan) en 17.500 (laatste in december) geschatte deelnemersquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja dat was niet helemaal juist van mij, ik dacht aan die aantallen van 20 duizend. Tenminste dat was het toch ?
Wat een aantallen. Nja het is maar de vraag hoe dit zich gaat ontwikkelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de laatste twee PEGIDA demonstranties in Dresden hadden 18.000 (5 jan) en 17.500 (laatste in december) geschatte deelnemers
http://www.focus.de/polit(...)n-ab_id_4383869.html
bij de tegendemonstratie in Dresden kwamen rond de 5000 personen (schattingen van de politie Dresden)
De Maandagsdemonstraties (waaraan Pegida zich lijkt te spiegelen, gezien ook hun slogan 'Wir sind das Volk!') waren een doorslaggevend aspect in de vreedzame revolutie van 1989 die de DDR deed vallen..quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat een aantallen. Nja het is maar de vraag hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Blijkbaar valt dat nogal tegen, want tastbare zaken voor hun neus zijn er niet zoveel, niet in die context. Mensen blijken vooral af te gaan op die nieuwsberichten de hun eigen mening versterken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hoeveel mensen baseren hun meningen nou uberhaupt op statistische feiten of onderzoeken.
Gaat om tastbare zaken die ze voor hun ogen zien of menen waar te nemen.
En hoepla, zoals ik al voorspelde, daar heb je hem alquote:Het gaat niet alelen om ISIS maar de ideeen waar ISIS voor staat. Een idealistische kalifaatstaat als de norm om naar te streven, een Islamitische staat. Waar minderheden en andersdenken er niet al te best vanaf komen. Dit is allesbehalve beperkt tot ISIS. Dit idee leeft echt wel wat breder dan alleen onder ISIS, maak die misvatting niet. Maar dit is een discussie over Moslims en wat er onder religieuze groepen als ideaal leeft. Andere discussie.
Wat dan nog meer, een verklaring in drievoud van elke moslim? Is dat genoeg?quote:Er valt wel meer tussen te komen naar mijn mening. En heb aangegeven hoe dat eventueel kan. Niet bij allen nee, maar er ligt weldegelijk ruimte om nog meer te doen om te zorgen dat andere groepen je moeilijker als "vijfde colonne" kunnen wegzetten die "wanneer het kan dit land gaan veranderen in een islamitische staat zoals ze dat in hun eigen landen hebben".
Die zijn er wel. Maar niet in statistieken nee. Tastbare bewijzen zijn in hun persoonlijke leven, uitstapje naar Berlijn waar ze in buurten komen die totaal buitenlands zijn en "niet meer Duits", nieuwsberichten over problemen met migrantenkinderen, voorkomen aanslag van een Moslimextremist zoals paar jaar geleden op een Duits treinspoor, Duitse jihadisten die videoberichten achterlaten en in Syrie mensen onthoofden terwijl ze in Duitsland zijn geboren en getogen, in de wereld en op het journaal allerlei Allahu-akbar roepende groepen die in naam van de religie dood en verderf zaaien in Mali, Somalie, Syrie, Irak, Afghanistan, Pakistan, zichtbare (zelfde soort) Moslims die ook in Duitsland zijn "met rare kledij en gewoonten" (volgens het gevoel dan), bekeerde gestoorde Duitse roodharige salafistjes die met vreemde jurken en baarden in sommige steden het nieuws halen omdat ze Korans uitdelen of intolerante preken/uitspraken doen die naar buiten komen, salafistische stichtingen die ze op het nieuws in een item terugzien die opgerolt zijn omdat ze terroristische sympathieen of banden hebben, toename van asielzoekers wat ze op het nieuws horen omdat iemand wat statistieken uit zijn mouw rolt en ze daarmee de bui zien hangen dat Duitsland steeds verder "vervreemd", etc etc.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:56 schreef erodome het volgende:
Blijkbaar valt dat nogal tegen, want tastbare zaken voor hun neus zijn er niet zoveel, niet in die context.
Ik ken de denkbeelden redelijk goed. Laten we hier niet over discussieren, dit is een andere discussie.quote:Want er zit een enorme wereld tussen het droombeeld van het kalifaat wat veel moslims hebben en wat er nu gebeurd met isis en co.
Maar het is wel jammer dat andere groepen met diezelfde illusie (steeds) aan de haal gaan en wat jij al weet dat dat "niet werkt" niet accepteren of niet mee eens zijn. Die illusie - jouw woorden - is dus wel een bredere voedingsbodem blijkbaar waar andere groepen die het in de praktijk willen gieten nogal mee aan de haal gaan.quote:Maar daarvoor zou je eens moeten praten met mensen, werkt verhelderend. Het maakt wel dat ik weet dat dat droombeeld dat ze hebben een illusie is die in de werkelijkheid nooit zo gaat werken.
Je hebt altijd slechte luisteraars. Zeker zo'n 50% van de mensen. Die hebben duidelijkheid nodig, bijv in symboliek. Maar wat jij eigenlijk zegt is dat al die mensen die met Pegida meelopen "hopeloos verloren zijn", ze lezen al niet goed. Of luisteren dan. Dus daar valt helemaal niets meer te winnen op geen enkele manier. Notoire racisten of misleide niet-lezende burgers die maar eens beter de krant moeten lezen als er zaken worden afgekeurd of statistieken op google opzoeken.quote:Ze draaien het toch wel weer om, jij doet het ook hier. Het maakt niet zoveel uit wat mensen zeggen, het maakt vooral uit hoe jij(niet persoonlijk nemen) luistert.
Het is aantoonbaar onjuist. Er zijn genoeg PVV-ers die inmiddels uit de partij zijn gestapt bijvoorbeeld en hun vroegere standpunten bijv mbt de Islam ook afzwakken vandaag de dag. Dat ze het toch anders zien etc. En dat geldt ook voor mensen die vroeger PVV stemden maar na bepaalde uitspraken van Wilders hem toch te extreem vonden en ervan zijn afgekickt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:26 schreef erodome het volgende:
Yep. Dat wil zeggen, als het om dit onderwerp gaat.
Ja, ik weet waar de term vandaan komt. Maar waarom is die term specifiek een probleem?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Omdat Pegida als reactionaire beweging gezien kan worden voor het 'sterfproces van de Europese cultuur'.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Der_Untergang_des_Abendlandes
Er bestaat geen Europese burger noch bestaat er een Europese cultuur. Verzinsels in de strijd tegen nationale samenhang en de natiestaat. Het voornaamste dat me tegenstaat aan Pegida.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Omdat Pegida als reactionaire beweging gezien kan worden voor het 'sterfproces van de Europese cultuur'.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Der_Untergang_des_Abendlandes
quote:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/video_schutters_parijs_schiete.htmlquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:13 schreef NotYou het volgende:
[..]
Heel grappig totdat je een striptekenaar, film/opiniemaker of politicus bent. Om maar even wat voorbeelden te noemen.
En grappig dat links het vindt.
[ afbeelding ]
Europese jongeren
http://www.prochan.com/embed?f=10c_1370204952
Vlaamse jongeren
http://www.metronieuws.nl(...)aastrichtse-jihadist
Sultan uit Maastricht
Tegen de tijd dat ze wel willen zal ik mijn mening over ze veranderen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:36 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is aantoonbaar onjuist. Er zijn genoeg PVV-ers die inmiddels uit de partij zijn gestapt bijvoorbeeld en hun vroegere standpunten bijv mbt de Islam ook afzwakken vandaag de dag. Dat ze het toch anders zien etc. En dat geldt ook voor mensen die vroeger PVV stemden maar na bepaalde uitspraken van Wilders hem toch te extreem vonden en ervan zijn afgekickt.
Dit probleem moet jij dus eerder ook deels bij jezelf zoeken. Mensen vormen meningen en ideeen en kunnen die ook weer verder vormen of enigzins herzien of aanpassen.
Dit alles is puur het zoeken naar een zondebok. De overheden binnen de EU falen om stabiliteit te creëren.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert, als je 20000 demonstranten op de been krijgt dan is er serieus iets aan de hand. Ik denk dat het niet alleen met de islamisering maar ook met allerlei immigratie- en integratiebeleid te maken heeft. Ik ken mensen die in NRW wonen, daar hebben ze al een tijdje moeite (de gewone Duitser) met onaangepaste allochtonen (meer dan dat hier geval is waarbij ik in het midden laat in welke mate dat terecht is).
Volgens velen op fok! is de enige reden waarom mensen op de PVV stemmen hun racistische xenofobe onderbuik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit alles is puur het zoeken naar een zondebok. De overheden binnen de EU falen om stabiliteit te creëren.
De crisis, werkloosheid zorgen voor problemen. Lager opgeleiden en dat zijn nog altijd een behoorlijk aantal binnen de EU, krijgen steeds meer moeite om mee te kunnen in deze snelle maatschappij. Als ons sociaal stelsel word afgebroken en die groep gaat het nog zwaarder krijgen dat word het probleem alsmaar groter.
Een aantal mensen in mijn omgeving stemmen PVV. Niet omdat ze tegen de Islam zijn, maar tegen de gevestigde orde die alles in onzekerheid dompelt. Langer doorwerken, ontslagrecht. Het onder druk zetten van werknemers, geen vast contract is voor lager opgeleiden een hel, zowel voor oud als jong. En neem die angst voor minder bedeelden maar eens weg. Dat is een behoorlijk klus
Helaas weet extreem rechts dit ook, en dan is snel een zondebok gevonden.
Bekijk ook maar eens de discussies tussen jong en oud, dom en slim.
Tel daarbij de media op en internet die je van allerlei propaganda voorziet en de rapen zijn gaar. Het is steeds dezelfde cirkel waar overheden steeds steken laten vallen. En als mensen niet kunnen deelnemen aan de maatschappij of niet gehoord worden omdat men dat volk te dom vind om een mening te hebben ondanks hard werken voor een grijpstuiver en of hoge werkloosheid in deze westerse cultuur , dan heb je een probleem.
Angst, niets dan angst en onzekerheden is vaak de reden. Ik erger me meer aan de overheden dan aan het volk van welke afkomst dan ook. Het is de overheid en media die het mogelijk maken dat dit soort extremisme steeds weer opnieuw opduikt. Een zondebok is dan snel gevonden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens velen op fok! is de enige reden waarom mensen op de PVV stemmen hun racistische xenofobe onderbuik.
Lekker makkelijk mensen die zich grote zorgen maken over de opmars van de islam in Europa tot "extremist" bombarderen. Terwijl die akelige religie ons NIKS goeds brengt en een BOEL ellende.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Angst, niets dan angst en onzekerheden is vaak de reden. Ik erger me meer aan de overheden dan aan het volk van welke afkomst dan ook. Het is de overheid en media die het mogelijk maken dat dit soort extremisme steeds weer opnieuw opduikt. Een zondebok is dan snel gevonden.
PeGiDa bestaat uit gewone burgers. PeGiDa manifesteert zich nadrukkelijk tegen rechts-extremisme. Jij beschouwt onrust als gevaarlijke cocktail, ik beschouw de aanwezigheid van moslimextremisten in ons land (en elders in Europa) als gevaarlijke cocktail.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef Cherna het volgende:
De Islam is er er al lang. Aanslagen worden al sinds mijn geboorte gepleegd. Van de Ira tot RAF etc. Het is sinds de economische crisis en de onstabiele shit mede helaas door 11 september 2001 en angst dat dit nu als zondebok word aangehaald. Tuig(rechts extremisme) dat misbruik maakt van de onzekerheden. Dit van mensen die nooit iets tegen de Islam hebben gehad laat staan iets van deze ideologie af te weten. Maar nu plots tegen de Islam zijn en alles wat niet blank is afkeuren? Laat ik je zeggen dat ik een aantal schoonmakers ken die van Turkse afkomst zijn maar keihard werken op de PVV stemmen althans dat vertellen ze mij persoonlijk. Natuurlijk is dat geen graadmeter, maar het zegt iets over de maatschappij.
Deels vanwege de onzekerheid en slechte arbeidsomstandigheden en hun toekomstbeeld en deels omdat de gevestigde orde het niet voor elkaar krijgt het echte straattuig op te pakken en te berechten. En als daar dan nog idiote zwarte Piet discussies aan worden toegevoegd tja wat moet je dan nog zeggen. We geven uitzonderingen van de maatschappij(van ieder ras) een platform dat onrust veroorzaakt. En als je dat samenvoegt met een overheid die geen stabiliteit kan brengen ontstaat er een gevaarlijke cocktail.
De aanwezigheid van moslims in het algemeen. Wel een beetje bij de les blijven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
PeGiDa bestaat uit gewone burgers. PeGiDa manifesteert zich nadrukkelijk tegen rechts-extremisme. Jij beschouwt onrust als gevaarlijke cocktail, ik beschouw de aanwezigheid van moslimextremisten in ons land (en elders in Europa) als gevaarlijke cocktail.
Steeds meer mensen krijgen gewoon een hekel aan de islam, heeft helemaal niks met angst of het zoeken van een zondebok te maken. De islamitische cultuur staat volkomen haaks op de onze en er zijn tal van maatschappelijke problemen met islamisten. Waaronder het belangrijkste dat men zich niet wilt aanpassen aan onze normen en waarden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Angst, niets dan angst en onzekerheden is vaak de reden. Ik erger me meer aan de overheden dan aan het volk van welke afkomst dan ook. Het is de overheid en media die het mogelijk maken dat dit soort extremisme steeds weer opnieuw opduikt. Een zondebok is dan snel gevonden.
Het gaat niet om extremisme alleen. Maar er schuilt veel meer achter.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
PeGiDa bestaat uit gewone burgers. PeGiDa manifesteert zich nadrukkelijk tegen rechts-extremisme. Jij beschouwt onrust als gevaarlijke cocktail, ik beschouw de aanwezigheid van moslimextremisten in ons land (en elders in Europa) als gevaarlijke cocktail.
Inderdaad, en al sinds de Islam bestaat zaait het dood en verderf. Ironisch genoeg is de enige reden dat we hier in Europa geen Islamitische staten hebben gekomen door Frankrijk. Spanje is jarenlang door Islamieten onderdrukt en daar hoef je nog steeds niet aan te komen met de islam. Europa heeft al een lange geschiedenis met de Islam, in negatieve zin.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |