abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148398245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind de islam ook kwalijk. Alles wat mijn levensstijl afkeurt, in plaats van het met rust te laten, is iets wat ik kwalijk vind. Zeker als het ook nog eens ingegeven wordt door een vreemde tovenaar die niet bestaat.

Maar ik vind het wel belangrijk dat je de angsten niet gaat voeren, want het valt reuze mee. Dat betekent dat de angsthazen niet moet gaan negeren en wegzetten als racist, maar je moet ook geen olie op het vuur gaan gooien.
Dat ben ik dan ook helemaal met je eens ;) Echter zullen er altijd wel domme mensen zijn die niet kunnen ophouden met klagen over PVV'ers of anti-islam mensen die hun pijlen richten op alle moslims.
quote:
Islam, en elke andere religie, bestrijd je met onderwijs. In de (misschien ijdele) hoop dat kinderen al vroeg aangeleerd kan worden dat god zoals beschreven in de rare boekjes van gelovigen, gewoonweg niet bestaat, en dat alles wat die god je voorschrijft dus ook niet op waarheid berust.
Dat is één van de mogelijkheden. Er zijn wel degelijk meer manieren om religie tegen te gaan, alleen stuiten die (vaak onterecht) op tegenstand van zowel pro als anti islam.
Conscience do cost.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:54:10 #177
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148398275
De angst is an sich wel terecht, alleen niet in Dresden. De kans dat het in Hamburg of Keulen misgaat is vele malen groter.
Say what?
pi_148398309
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik geloof dat je mijn punt niet zo goed begrijpt. Stel je eens voor dat niet al die demonstranten rechts-extremisten zijn?
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een deel gewoon een stel losers is (volgens onderzoek uit 2009 is 20% van de burgers in Oost-Duitsland 'abgehängtes prekariat' ofwel een stel losers dat niet kan meekomen in de maatschappij) voor wie dit een mooie gelegenheid is om hun algehele onvrede met vanalles en nog wat te uiten.
quote:
En ik vind het wel erg makkelijk gedacht dat puur omdat die mensen misschien de nuance van hun situatie niet kunnen doorzien, dat jij het nodig vindt ze maar helemaal te negeren. Juist dat negeren is waarom ze daar staan.
Nee, die mensen moet je niet negeren. Het is een serieus probleem waar sinds 2009 eigenlijk niks aan is gedaan. Met de invoering van het minimumloon een paar dagen geleden zal het zelfs alleen maar erger worden, denk ik. Het zal alleen maar meer mensen over het randje duwen van dat ze niet meer kunnen meekomen met de rest van de samenleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 18:55:43 ]
pi_148398385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:08 schreef DustPuppy het volgende:
De Pegida beweging begint steeds groter te worden, na 11.000 demonstranten eerder deze maand is het aantal verdubbeld tot 20.000 gisteravond. Daarnaast was er naast een demonstratie in Dresden tegelijkertijd een grote demonstratie gehouden in Munchen.

[ afbeelding ]

EenVandaag heeft een mooi stukje geschreven over Pegida
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/56245/vijf_vragen_over_de_anti_islambeweging_in_duitsland

en hoe extreem is de anti-moslim demonstratie in Dresden?
http://buitenland.eenvand(...)onstratie_in_dresden
Goede opkomst!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148398392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een deel gewoon een stel losers is (volgens onderzoek uit 2009 is 20% van de burgers in Oost-Duitsland 'abgehängtes prekariat' ofwel een stel losers dat niet kan meekomen in de maatschappij) voor wie dit een mooie gelegenheid is om hun algehele onvrede met vanalles en nog wat te uiten.

[..]

Nee, die mensen moet je niet negeren. Het is een serieus probleem waar sinds 2009 eigenlijk niks aan is gedaan. Met de invoering van het minimumloon een paar dagen geleden zal het zelfs alleen maar erger worden, denk ik. Het zal alleen maar meer mensen over het randje duwen van dat ze niet meer kunnen meekomen met de rest van de samenleving.
Dat probleem speelt hier ook, met het PVV-proletariaat. Ik denk dat de beste optie is om wel het gesprek met ze aan te gaan. Islamisering is alleen maar een symptoom van hun onvrede, maar door ze de xenofobe hoek in te schuiven en er geen acht op te slaan, zal het probleem alleen maar groeien omdat in de moderne maatschappij steeds meer mensen overbodig zullen worden. En die gaan zondebokken zoeken. Dat moet je voor willen zijn.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:00:10 #181
236046 NotYou
tigerblood
pi_148398489
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:47 schreef riazop het volgende:

[..]

die mensen gaan bewust naast rassisten en rechts extremen staat in zo een demonstratie. dan word je daar zelf ook onderdeel van dus.
Ik herinner me nog een demonstratie in Den Haag waarbij enkel "Dit is Nederland!" en "Geen jihad in de straat!" geschreeuwd werd, door zowel bezorgde burgers als tuig afkomstig uit extreem rechtse kringen, in reactie op een eerder protest op straat door IS-sympathisanten waarbij o.a. "dood aan de joden" werd geroepen.

Je kunt de bezorgde burgers natuurlijk veroordelen op het in dat ene geval samen lopen met (erg) foute figuren maar wanneer deze figuren enkel redelijke dingen zoals "geen jihad in mn straat" en "dit is Nederland" roepen, is dat dan echt gefundeerd?

Mij lijkt het eerder zo dat vreemd genoeg, extreem-rechts ook eens een keer iets goeds doet. ^O^ :W
Je suis Charlie Sheen
pi_148398499
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe je het wendt of keert, als je 20000 demonstranten op de been krijgt dan is er serieus iets aan de hand. Ik denk dat het niet alleen met de islamisering maar ook met allerlei immigratie- en integratiebeleid te maken heeft. Ik ken mensen die in NRW wonen, daar hebben ze al een tijdje moeite (de gewone Duitser) met onaangepaste allochtonen (meer dan dat hier geval is waarbij ik in het midden laat in welke mate dat terecht is).
#NoDAPL
pi_148398541
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:51 schreef Igen het volgende:
Oprecht bezorgd of niet, als een angst irreëel is dan moet het slachtoffer in therapie ipv. dat je aan die angst moet toegeven.
Duitsland heeft een bijzonder liberaal beleid tov immigratie. De overgrote meerderheid van de Pegida deelnemers demonstreert hiertegen. Ze vinden de negatieve gevolgen hiervan te groot en daar demonstreren ze tegen.

Hoe je er dan bij komt dat die mensen maar in therapie moeten gaan, is mij onduidelijk.
Op elk politiek beleid kan je kritiek hebben. Waarom zou dat hier niet gelden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148398620
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe je het wendt of keert, als je 20000 demonstranten op de been krijgt dan is er serieus iets aan de hand. Ik denk dat het niet alleen met de islamisering maar ook met allerlei immigratie- en integratiebeleid te maken heeft. Ik ken mensen die in NRW wonen, daar hebben ze al een tijdje moeite (de gewone Duitser) met onaangepaste allochtonen (meer dan dat hier geval is waarbij ik in het midden laat in welke mate dat terecht is).
Ik heb een paar jaar in NRW gewoond en in de praktijk valt het best wel mee. Een paar wijken in een paar steden uitgezonderd, alhoewel zigeuners daar volgens mij misschien intussen zelfs een groter probleem zijn.

En ik ben nu in Dresden en je ziet er gewoon nul komma nul moslims. De grootste allochtone groep zijn er de Vietnamezen, een overblijfsel uit de communistische tijd.
pi_148398657
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:51 schreef Igen het volgende:
Oprecht bezorgd of niet, als een angst irreëel is dan moet het slachtoffer in therapie ipv. dat je aan die angst moet toegeven.
Irreëel of irrationeel? Just wondering.
Ik denk dat je niet zo gemakkelijk een angst bij zo'n grote groep mensen kan afdoen als irrationeel. Zelfs al zou die ongegrond zijn dan nog is die niet daarom zomaar irrationeel/irreëel. Je kan er beter maar op een serieuze manier mee omgaan, de dialoog aangaan met die mensen etc.
#NoDAPL
pi_148398743
Hetgeen wat je in Dresden het meest doet denken aan de Islam is nog wel dit:

Een voormalige tabakfabriek, gesticht door nota bene een Jood, die het wel leuk vond om z'n fabriek een oriëntaalse decoratie te geven.
pi_148398801
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb een paar jaar in NRW gewoond en in de praktijk valt het best wel mee. Een paar wijken in een paar steden uitgezonderd, alhoewel zigeuners daar volgens mij misschien intussen zelfs een groter probleem zijn.
Mijn indruk (het gaat om Nederlanders die daar wonen): objectief bezien vallen de problemen mee maar ze reageren er heftiger op dan dat wij zouden doen. Extra woninginbraken doordat er meer X wonen. Hoe dan ook, ik denk dat onvrede over integratie en immigratieproblemen gekanaliseerd worden op deze manier, dat dat het grote aantal demonstranten verklaart. Zoals wij hier de PVV en eerder de LPF kregen (heeft Duitsland een equivalent? Veel andere landen wel), dat kanaliseert in ons landje deze onvrede van burgers.
#NoDAPL
pi_148398842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Irreëel of irrationeel? Just wondering.
Ik denk dat je niet zo gemakkelijk een angst bij zo'n grote groep mensen kan afdoen als irrationeel. Zelfs al zou die ongegrond zijn dan nog is die niet daarom zomaar irrationeel/irreëel. Je kan er beter maar op een serieuze manier mee omgaan, de dialoog aangaan met die mensen etc.
Dat wordt al talloze jaren gedaan. Alle makkelijke replieken dat je snel in een hoek wordt geduwd ten spijt. Werkelijk alles is bespreekbaar.

Maar als je je inderdaad zorgen maakt om de islamisering vanwege een zogenaamd hoog geboortecijfer onder moslims terwijl die fabel al lang en breed onderuit is gehaald en dat desalniettemin toch blijft roepen omdat je je zorgen maakt, dan is het ook niet heel redelijk om er vanuit te gaan dat je nog serieus genomen wordt.
pi_148398850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
Hetgeen wat je in Dresden het meest doet denken aan de Islam is nog wel dit:
[ afbeelding ]

Een voormalige tabakfabriek, gesticht door nota bene een Jood, die het wel leuk vond om z'n fabriek een oriëntaalse decoratie te geven.
Ik kan niet zeggen dat het lelijk is, al zou ik graag wat andere kleuren zien. :)
En een ander product wat daar wordt gemaakt.
#NoDAPL
pi_148398883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn indruk (het gaat om Nederlanders die daar wonen): objectief bezien vallen de problemen mee maar ze reageren er heftiger op dan dat wij zouden doen. Extra woninginbraken doordat er meer X wonen. Hoe dan ook, ik denk dat onvrede over integratie en immigratieproblemen gekanaliseerd worden op deze manier, dat dat het grote aantal demonstranten verklaart.
Nee, want in de regio's waar er "meer X wonen" zijn er juist nauwelijks demonstranten.
quote:
Zoals wij hier de PVV en eerder de LPF kregen (heeft Duitsland een equivalent? Veel andere landen wel), dat kanaliseert in ons landje deze onvrede van burgers.
Niet echt. Ja, de AfD sinds kort een beetje, en die zijn typisch genoeg ook het populairst in het gebied waar ook de extreem-rechtse NPD sterk is, in de regio rond Dresden waar nauwelijks buitenlanders wonen.

(De NPD heeft tegenwoordig trouwens officieel ook best een gematigde lijn die je eigenlijk moeilijk nog extreem-rechts kan noemen.)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 19:12:24 ]
pi_148398994
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wordt al talloze jaren gedaan. Alle makkelijke replieken dat je snel in een hoek wordt geduwd ten spijt. Werkelijk alles is bespreekbaar.
Blijkbaar hebben die mensen dan toch niet het gevoel dat ze voldoende serieus wordt genomen, wat vast niet geheel onterecht zal zijn (hoe serieus wordt de PVV genomen door het establishement?).

Ik ben het met je eens dat misverstanden erg hardnekkig kunnen zijn maar volgens mij speelt er meer dan alleen maar misverstanden. Laten we eerlijk zijn: je hebt gewoon extra criminaliteit en andere problemen door dat immigratiebeleid uit het verleden. Het is niet helemaal op basis van vooroordelen. Inderdaad, het is een fabeltje dat we bang moeten zijn dat ze ons land gaan overnemen, hoewel het geboortecijfer hoger ligt stabiliseert dat na een aantal generaties naar de voor het land (onder autochtonen) normale waarde. Logisch ook, je komt er snel genoeg achter waarom de autochtonen minder kindjes krijgen, de praktijk leert je dat wel op een harde manier. :)
#NoDAPL
pi_148399134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want in de regio's waar er "meer X wonen" zijn er juist nauwelijks demonstranten.
Misschien zijn ze er juist wel banger voor in regio's waarin minder X wonen omdat ze minder snel in aanraking komen met X maar wel die correlaties kennen?
Ik weet het niet hoor maar ben jij het met mij eens dat er waarschijnlijk meer achter zit dan alleen maar islamofobie?
#NoDAPL
pi_148399599
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien zijn ze er juist wel banger voor in regio's waarin minder X wonen omdat ze minder snel in aanraking komen met X maar wel die correlaties kennen?
Ik weet het niet hoor maar ben jij het met mij eens dat er waarschijnlijk meer achter zit dan alleen maar islamofobie?
Ik weet het niet. Misschien is het een kwestie van vooroordelen en xenofobie enzo. Misschien is men in West-Duitsland apathisch. Misschien zijn West-Duitsers bang om zich uit te spreken voor een politiek-incorrecte mening.

Dat is men in Dresden i.i.g. niet. Het is bijv. ook de enige plek op de hele wereld die ooit de titel van UNESCO-werelderfgoed is kwijtgeraakt. Via een referendum nog wel.

Maar tegelijk is het ook een prachtige stad, een fantastisch voorbeeld van hoe je een stad na bombardementen en communisme weer kan opbouwen. En dat is misschien juist ook wel te danken aan die instelling van koppig zijn en met z'n allen je schouders eronder zetten.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:43:39 #194
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148400205
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar als je je inderdaad zorgen maakt om de islamisering vanwege een zogenaamd hoog geboortecijfer onder moslims terwijl die fabel al lang en breed onderuit is gehaald en dat desalniettemin toch blijft roepen omdat je je zorgen maakt, dan is het ook niet heel redelijk om er vanuit te gaan dat je nog serieus genomen wordt.
Dat is lang niet het enige waar zij zich zorgen om maken. En niet werkelijk waar alles is bespreekbaar. Deze lui doen niets fout, maken gebruik van hun democratische recht en worden desondanks gelijk in een hokje gedrukt. Door de zogenaamd tolerante pocor. Waar is de tolerantie t.a.v. Pegida dan?
pi_148400731
When peace has been broken anywhere, the peace of all countries everywhere is in danger

True individual freedom cannot exist without economic security and independence. People who are hungry and out of a job are the stuff of which dictatorships are made.

Roosevelt
pi_148400818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus stel dat 10% van de demonstranten rechts-extremist is. Dan is de rest dat automatisch ook?
Als je bij zo een club gaat dan WEET je toch uit welke hoek de wind waait.

Er zullen best goedwillende en integere mensen bijzitten. Maar wees gerust: Extreem rechts heeft na een paar weken de hele zaak al gekaapt. En Merkel en de Duitse media zullen dat medogenloos uitbuiten.
pi_148400855
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waar is de tolerantie t.a.v. Pegida dan?
Die is er niet. Dat beweert ook niemand.

Dit is neoliberalisme: Alles wat het systeem bedreigt zal worden platgewalst.
pi_148400996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:54 schreef Szikha het volgende:
True individual freedom cannot exist without economic security and independence. People who are hungry and out of a job are the stuff of which dictatorships are made.

Roosevelt
Ware woorden. ^O^
#NoDAPL
pi_148404569
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is lang niet het enige waar zij zich zorgen om maken. En niet werkelijk waar alles is bespreekbaar. Deze lui doen niets fout, maken gebruik van hun democratische recht en worden desondanks gelijk in een hokje gedrukt. Door de zogenaamd tolerante pocor. Waar is de tolerantie t.a.v. Pegida dan?
Pegida wordt toch geen strobreed in de weg gelegd?

Maar anderen hebben net zo goed het recht om het ermee oneens te zijn en je in een hoekje te duwen. Democratie betekent niet dat iedereen het met jou eens moet zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 21:10:27 ]
pi_148405703
Inmiddels trekt Pegida Vlaanderen (WIJ HET VOLK) de rassenkaart sinds een uur:

Het is klaarhelder nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')