Ik vind de islam ook kwalijk. Alles wat mijn levensstijl afkeurt, in plaats van het met rust te laten, is iets wat ik kwalijk vind. Zeker als het ook nog eens ingegeven wordt door een vreemde tovenaar die niet bestaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:14 schreef ems. het volgende:
[..]
De kans dat je dood gaat als je over de stoep loopt is ook vele malen groter dan dat je neerstort in een vliegtuig. Dat lijkt me een slechte motivatie om geen aandacht te besteden aan vliegveiligheid.
Verder zal heus niet ieder persoon die de islam onwenselijk vindt met angst rondlopen dat zijn kop gesneld gaat worden. Ik ben totaal niet bang voor moslims, wel vind ik dat de Islam iets is wat met hand en tand geweerd moet worden.
Wat zij impliciet beweerd, noemt ThePostOnline expliciet. Ze zegt dat de demonstranten koude harten hebben vervuld van haat. Verder trekt ze de onschuldige tekst 'Wij zijn het volk' uit het verband en beweerd ze dat dat volgens de demonstranten niet telt wanneer zo iemand een andere huidskleur of godsdienst heeft. Wat natuurlijk niets te maken heeft met die uitspraak.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij doet een uitspraak over wat Merkel in haar nieuwjaarsspeech zou hebben gezegd.
Ik zeg dat dat onzin is en kom met bronnen en vervolgens moet ik op iets anders reageren?![]()
Maak jij nou eerst maar eens je claim hard dat Merkel in haar nieuwjaarsspeech alle deelnemers xenofobe rascisten heeft genoemd. Daar reageerde ik namelijk op.
Bepaald geen onschuldige tekst hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..] Verder trekt ze de onschuldige tekst 'Wij zijn het volk' ....
Nee, leg eens uitquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Bepaald geen onschuldige tekst hoor
we weten allemaal wat ze bedoelen nietwaar?
Was jij niet degene die het israelische leger vergeleek met IS?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Bepaald geen onschuldige tekst hoor
we weten allemaal wat ze bedoelen nietwaar?
Het is alleen ook wel vermoeiend om telkens van die dingen te horen zoals:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Merkel heeft de polarisatie ook alleen maar erger gemaakt door tijdens haar nieuwjaarsspeech de Duitse burgers op te roepen niet naar demonstraties van Pagida te gaan omdat dat allemaal xenofobe racisten zijn.
Niet echt een handige manier om met maatschappelijke onrusten om te gaan.
Nee, je hebt selectief een hekel aan moslims. Ik hoor maar weinig mensen over dat ze geen synagoge in hun straat willen. Of een boeddhistisch ontmoetingscentrum. Gezien de afkeer zich zo richt op moslims in het bijzonder, kun je je afvragen wat er dan zo weerzinwekkend aan die religie is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is alleen ook wel vermoeiend om telkens van die dingen te horen zoals:
"Ik ben geen xenofoob hoor, maar ik wil gewoon geen moskee in mijn straat."
"Ik ben niet extreem-rechts hoor, maar als we 'Wir sind das Volk!' roepen dan horen allochtone Duitsers daar natuurlijk niet bij."
Dan ben je dus gewoon wel extreem-rechts en xenofoob hè, en dat moet ook gezegd kunnen worden.
Ik denk dat die lui in de pegida demo heel goed snappen wat dat uitschot daarmee bedoelt. Ook Merkel begrijpt dat.quote:
vreemde krijgsdienst. Of vind jij het normaal dat Nederlandse paspoorthouders meehelpen de Westoever bezet te houden en recentelijk nog 2000 Palestijnen te vermoorden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Was jij niet degene die het israelische leger vergeleek met IS?
Nu wil ik je uitleg eigenlijk ook wel horen. Vertel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk dat die lui in de pegida demo heel goed snappen wat dat uitschot daarmee bedoelt. Ook Merkel begrijpt dat.
Ik ben uitgesproken tegen de kolonisten en vind het onbegrijpelijk en weerzinwekkend dat de idf daaraan meewerkt maar zelfs dan vind ik de vergelijking met IS zo misplaatst als een vergelijking maar zijn kan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:31 schreef riazop het volgende:
[..]
vreemde krijgsdienst. Of vind jij het normaal dat Nederlandse paspoorthouders meehelpen de Westoever bezet te houden en recentelijk nog 2000 Palestijnen te vermoorden.
En Hitler was zeker ook een prima kerel en zeker niet extreem-rechts omdat hij selectief een hekel had aan Joden en niet zozeer aan Shintoïsten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, je hebt selectief een hekel aan moslims. Ik hoor maar weinig mensen over dat ze geen synagoge in hun straat willen. Of een boeddhistisch ontmoetingscentrum. Gezien de afkeer zich zo richt op moslims in het bijzonder, kun je je afvragen wat er dan zo weerzinwekkend aan die religie is.
Wat betekent die uitspraak 'Wir sind das Volk' dan volgens jou? Doe niet zo geheimzinnig en leg dat eens uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk dat die lui in de pegida demo heel goed snappen wat dat uitschot daarmee bedoelt. Ook Merkel begrijpt dat.
Dat zijn allemaal jouw woorden en niet die van Pegida. Jij maakt dat ervan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is alleen ook wel vermoeiend om telkens van die dingen te horen zoals:
"Ik ben geen xenofoob hoor, maar ik wil gewoon geen moskee in mijn straat."
"Ik ben niet extreem-rechts hoor, maar als we 'Wir sind das Volk!' roepen dan horen allochtone Duitsers daar natuurlijk niet bij. Ook al hebben ze een Duits paspoort, hun mening telt niet."
Dan ben je dus gewoon wel extreem-rechts en xenofoob hè, en dat moet ook gezegd kunnen worden.
Nu leg jij mij woorden in de mond. Waarom gelijk nazi's er bij halen? Ik zeg toch niet dat we moslims moet knevelen, in treinen moeten stoppen en vergassen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:33 schreef Igen het volgende:
[..]
En Hitler was zeker ook een prima kerel omdat hij selectief een hekel had aan Joden en niet zozeer aan Shintoïsten.
Het zijn tamelijk letterlijke vertalingen van reacties van Pegida-fans.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal jouw woorden en niet die van Pegida. Jij maakt dat ervan.
Niks. In de steden waar al die moskeeën nu staan, gaat men juist niet de barricades op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nu leg jij mij woorden in de mond. Waarom gelijk nazi's er bij halen? Ik zeg toch niet dat we moslims moet knevelen, in treinen moeten stoppen en vergassen?
In de jaren '70 en '80 had men er niet zo'n probleem mee als er een moskee in de straat werd gesticht. Dat was nieuw, onbekend en best interessant. Wat is er in de afgelopen 20 jaar gebeurd dat men dit niet meer wil?
Het zal mij ook worst wezen dat er hier eentje staat. Waar het mij om gaat, is dat de bezwaren van mensen onder het tapijt worden geveegd. Zo van "bek dicht, je zeurt! Oh, en als je dit zegt, ben je eigenlijk een rechts-extremist." Je snapt dat die mensen daar kwaad om kunnen worden? Dat ze zich niet gehoord voelen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Niks. In de steden waar al die moskeeën nu staan, gaat men juist niet de barricades op.
Het is meer gebaseerd op vooroordelen. Bijvoorbeeld de aanname dat veel kebapzaken in feite enge criminele drugsorganisaties zijn (ja, dat vertelde iemand in Dresden me laatst).
die mensen gaan bewust naast rassisten en rechts extremen staat in zo een demonstratie. dan word je daar zelf ook onderdeel van dus.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het zal mij ook worst wezen dat er hier eentje staat. Waar het mij om gaat, is dat de bezwaren van mensen onder het tapijt worden geveegd. Zo van "bek dicht, je zeurt! Oh, en als je dit zegt, ben je eigenlijk een rechts-extremist." Je snapt dat die mensen daar kwaad om kunnen worden? Dat ze zich niet gehoord voelen?
Ja, ik snap dat rechts-extremisten kwaad worden als ze denken dat ze niet gehoord worden, maar dat zal mij dan weer worst wezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn afkeer van islam daargelaten, het zal mij ook worst wezen dat er hier eentje staat. Waar het mij om gaat, is dat de bezwaren van mensen onder het tapijt worden geveegd. Zo van "bek dicht, je zeurt! Oh, en als je dit zegt, ben je eigenlijk een rechts-extremist." Je snapt dat die mensen daar kwaad om kunnen worden? Dat ze zich niet gehoord voelen?
Dan vallen die in het niet bij de uitspraken van hun tegenstanders. Die zijn veel haatdragender.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zijn tamelijk letterlijke vertalingen van reacties van Pegida-fans.
Dus stel dat 10% van de demonstranten rechts-extremist is. Dan is de rest dat automatisch ook? Ik hoop dat je ziet dat dat heel ver gaat, om mensen zo over één kam te scheren (goh, waar hoor ik dat vaker??)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:47 schreef riazop het volgende:
[..]
die mensen gaan bewust naast rassisten en rechts extremen staat in zo een demonstratie. dan word je daar zelf ook onderdeel van dus.
Extreem-links in Duitsland is ook tenenkrommend achterlijk, dat is waar.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan vallen die in het niet bij de uitspraken van hun tegenstanders. Die zijn veel haatdragender.
Oprecht bezorgd of niet, als een angst irreëel is dan moet het slachtoffer in therapie ipv. dat je aan die angst moet toegeven.quote:Maar bij beide groepen geloof ik dat de meeste mensen oprecht bezorgt zijn.
Pegida en de mensen die hun acties steunen zijn oprecht bezorgt over een toenemende Islamisering en hun tegenstanders over de afkeer van de Islam en buitenlanders door de Duitse burger.
Ik geloof dat je mijn punt niet zo goed begrijpt. Stel je eens voor dat niet al die demonstranten rechts-extremisten zijn?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat rechts-extremisten kwaad worden als ze denken dat ze niet gehoord worden, maar dat zal mij dan weer worst wezen.
Het is daarentegen wel een serieus probleem dat er een klasse van slecht geschoolde mislukkelingen is die zich eraan ergeren dat een stad zoals Dresden opbloeit en opgeknapt wordt en slimme hoogopgeleiden mensen aantrekt omdat zij niet mee kunnen komen en verdrongen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |