abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148397085
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:14 schreef ems. het volgende:

[..]

De kans dat je dood gaat als je over de stoep loopt is ook vele malen groter dan dat je neerstort in een vliegtuig. Dat lijkt me een slechte motivatie om geen aandacht te besteden aan vliegveiligheid.

Verder zal heus niet ieder persoon die de islam onwenselijk vindt met angst rondlopen dat zijn kop gesneld gaat worden. Ik ben totaal niet bang voor moslims, wel vind ik dat de Islam iets is wat met hand en tand geweerd moet worden.
Ik vind de islam ook kwalijk. Alles wat mijn levensstijl afkeurt, in plaats van het met rust te laten, is iets wat ik kwalijk vind. Zeker als het ook nog eens ingegeven wordt door een vreemde tovenaar die niet bestaat.

Maar ik vind het wel belangrijk dat je de angsten niet gaat voeren, want het valt reuze mee. Dat betekent dat de angsthazen niet moet gaan negeren en wegzetten als racist, maar je moet ook geen olie op het vuur gaan gooien.

Islam, en elke andere religie, bestrijd je met onderwijs. In de (misschien ijdele) hoop dat kinderen al vroeg aangeleerd kan worden dat god zoals beschreven in de rare boekjes van gelovigen, gewoonweg niet bestaat, en dat alles wat die god je voorschrijft dus ook niet op waarheid berust.
pi_148397125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij doet een uitspraak over wat Merkel in haar nieuwjaarsspeech zou hebben gezegd.
Ik zeg dat dat onzin is en kom met bronnen en vervolgens moet ik op iets anders reageren? :?

Maak jij nou eerst maar eens je claim hard dat Merkel in haar nieuwjaarsspeech alle deelnemers xenofobe rascisten heeft genoemd. Daar reageerde ik namelijk op.
Wat zij impliciet beweerd, noemt ThePostOnline expliciet. Ze zegt dat de demonstranten koude harten hebben vervuld van haat. Verder trekt ze de onschuldige tekst 'Wij zijn het volk' uit het verband en beweerd ze dat dat volgens de demonstranten niet telt wanneer zo iemand een andere huidskleur of godsdienst heeft. Wat natuurlijk niets te maken heeft met die uitspraak.

Ook gaat ze niet in op ook maar 1 argument van Pegida. En tenslotte veroordeeld ze, of gaat uberhaupt ook maar in op, niets van alle discriminerende en polariserende beschuldigingen van alle
tegenstanders. Waaronder dus bijvoorbeeld die SGP nazi vlag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148397220
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..] Verder trekt ze de onschuldige tekst 'Wij zijn het volk' ....
Bepaald geen onschuldige tekst hoor

we weten allemaal wat ze bedoelen nietwaar?
pi_148397270
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee, leg eens uit
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:26:23 #155
236046 NotYou
tigerblood
pi_148397271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Was jij niet degene die het israelische leger vergeleek met IS? :W
Je suis Charlie Sheen
pi_148397321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Merkel heeft de polarisatie ook alleen maar erger gemaakt door tijdens haar nieuwjaarsspeech de Duitse burgers op te roepen niet naar demonstraties van Pagida te gaan omdat dat allemaal xenofobe racisten zijn.

Niet echt een handige manier om met maatschappelijke onrusten om te gaan.
Het is alleen ook wel vermoeiend om telkens van die dingen te horen zoals:

"Ik ben geen xenofoob hoor, maar ik wil gewoon geen moskee in mijn straat."

"Ik ben niet extreem-rechts hoor, maar als we 'Wir sind das Volk!' roepen dan horen allochtone Duitsers daar natuurlijk niet bij. Ook al hebben ze een Duits paspoort, hun mening telt niet."

Dan ben je dus gewoon wel extreem-rechts en xenofoob hè, en dat moet ook gezegd kunnen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 18:29:32 ]
pi_148397394
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:27 schreef Igen het volgende:

[..]

"Ik ben niet extreem-rechts hoor, maar als we 'Wir sind das Volk!' roepen dan horen allochtone Duitsers daar natuurlijk niet bij."

Dan ben je dus gewoon wel extreem-rechts en xenofoob hè, en dat moet ook gezegd kunnen worden.
Nee, je hebt selectief een hekel aan moslims. Ik hoor maar weinig mensen over dat ze geen synagoge in hun straat willen. Of een boeddhistisch ontmoetingscentrum. Gezien de afkeer zich zo richt op moslims in het bijzonder, kun je je afvragen wat er dan zo weerzinwekkend aan die religie is.
pi_148397421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, leg eens uit
Ik denk dat die lui in de pegida demo heel goed snappen wat dat uitschot daarmee bedoelt. Ook Merkel begrijpt dat.
pi_148397472
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:26 schreef NotYou het volgende:

[..]

Was jij niet degene die het israelische leger vergeleek met IS? :W
vreemde krijgsdienst. Of vind jij het normaal dat Nederlandse paspoorthouders meehelpen de Westoever bezet te houden en recentelijk nog 2000 Palestijnen te vermoorden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:31:39 #160
236046 NotYou
tigerblood
pi_148397479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:30 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik denk dat die lui in de pegida demo heel goed snappen wat dat uitschot daarmee bedoelt. Ook Merkel begrijpt dat.
Nu wil ik je uitleg eigenlijk ook wel horen. Vertel.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:32:44 #161
236046 NotYou
tigerblood
pi_148397512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:31 schreef riazop het volgende:

[..]

vreemde krijgsdienst. Of vind jij het normaal dat Nederlandse paspoorthouders meehelpen de Westoever bezet te houden en recentelijk nog 2000 Palestijnen te vermoorden.
Ik ben uitgesproken tegen de kolonisten en vind het onbegrijpelijk en weerzinwekkend dat de idf daaraan meewerkt maar zelfs dan vind ik de vergelijking met IS zo misplaatst als een vergelijking maar zijn kan.

Kijk eens wat van hun eigen persuitgaven. ^O^ :')
Je suis Charlie Sheen
pi_148397542
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, je hebt selectief een hekel aan moslims. Ik hoor maar weinig mensen over dat ze geen synagoge in hun straat willen. Of een boeddhistisch ontmoetingscentrum. Gezien de afkeer zich zo richt op moslims in het bijzonder, kun je je afvragen wat er dan zo weerzinwekkend aan die religie is.
En Hitler was zeker ook een prima kerel en zeker niet extreem-rechts omdat hij selectief een hekel had aan Joden en niet zozeer aan Shintoïsten. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 18:33:47 ]
pi_148397543
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:30 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat betekent die uitspraak 'Wir sind das Volk' dan volgens jou? Doe niet zo geheimzinnig en leg dat eens uit.
pi_148397585
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:27 schreef Igen het volgende:

[..]

"Ik ben niet extreem-rechts hoor, maar als we 'Wir sind das Volk!' roepen dan horen allochtone Duitsers daar natuurlijk niet bij. Ook al hebben ze een Duits paspoort, hun mening telt niet."

Dat zijn allemaal jouw woorden en niet die van Pegida. Jij maakt dat ervan.
pi_148397615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:33 schreef Igen het volgende:

[..]

En Hitler was zeker ook een prima kerel omdat hij selectief een hekel had aan Joden en niet zozeer aan Shintoïsten. :')
Nu leg jij mij woorden in de mond. Waarom gelijk nazi's er bij halen? Ik zeg toch niet dat we moslims moet knevelen, in treinen moeten stoppen en vergassen?

In de jaren '70 en '80 had men er niet zo'n probleem mee als er een moskee in de straat werd gesticht. Dat was nieuw, onbekend en best interessant. Wat is er in de afgelopen 20 jaar gebeurd dat men dit niet meer wil?
pi_148397710
Analyse van Schneider verscheen zojuist online:

Pegida, eine ratlose Bewegung weißer Männer Schriftsteller Peter Schneider hat sich eine Pegida-Demonstration angesehen. Etwas "Spießiges und Unfrohes" hafte der Bewegung an, findet er – doch bedroht müsse man sich nicht fühlen.

http://www.welt.de/politi(...)weisser-Maenner.html
pi_148397715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal jouw woorden en niet die van Pegida. Jij maakt dat ervan.
Het zijn tamelijk letterlijke vertalingen van reacties van Pegida-fans.

Het (inderdaad nogal gematigde) "officiële" beginselenprogramma van Pegida wordt door lang niet iedereen serieus genomen. Zelfs niet door de sprekers op de demonstraties, geloof ik. Dan wordt het al gauw een doorzichtig alibi om rechts-extremisme te verdoezelen.
pi_148397801
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nu leg jij mij woorden in de mond. Waarom gelijk nazi's er bij halen? Ik zeg toch niet dat we moslims moet knevelen, in treinen moeten stoppen en vergassen?

In de jaren '70 en '80 had men er niet zo'n probleem mee als er een moskee in de straat werd gesticht. Dat was nieuw, onbekend en best interessant. Wat is er in de afgelopen 20 jaar gebeurd dat men dit niet meer wil?
Niks. In de steden waar al die moskeeën nu staan, gaat men juist niet de barricades op. :')

Het is meer gebaseerd op vooroordelen. Bijvoorbeeld de aanname dat veel kebapzaken in West-Duitsland in feite enge criminele drugsorganisaties zijn (ja, dat vertelde iemand in Dresden me laatst).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 18:41:16 ]
pi_148397863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Niks. In de steden waar al die moskeeën nu staan, gaat men juist niet de barricades op. :')

Het is meer gebaseerd op vooroordelen. Bijvoorbeeld de aanname dat veel kebapzaken in feite enge criminele drugsorganisaties zijn (ja, dat vertelde iemand in Dresden me laatst).
Het zal mij ook worst wezen dat er hier eentje staat. Waar het mij om gaat, is dat de bezwaren van mensen onder het tapijt worden geveegd. Zo van "bek dicht, je zeurt! Oh, en als je dit zegt, ben je eigenlijk een rechts-extremist." Je snapt dat die mensen daar kwaad om kunnen worden? Dat ze zich niet gehoord voelen?
pi_148398053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het zal mij ook worst wezen dat er hier eentje staat. Waar het mij om gaat, is dat de bezwaren van mensen onder het tapijt worden geveegd. Zo van "bek dicht, je zeurt! Oh, en als je dit zegt, ben je eigenlijk een rechts-extremist." Je snapt dat die mensen daar kwaad om kunnen worden? Dat ze zich niet gehoord voelen?
die mensen gaan bewust naast rassisten en rechts extremen staat in zo een demonstratie. dan word je daar zelf ook onderdeel van dus.
pi_148398055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mijn afkeer van islam daargelaten, het zal mij ook worst wezen dat er hier eentje staat. Waar het mij om gaat, is dat de bezwaren van mensen onder het tapijt worden geveegd. Zo van "bek dicht, je zeurt! Oh, en als je dit zegt, ben je eigenlijk een rechts-extremist." Je snapt dat die mensen daar kwaad om kunnen worden? Dat ze zich niet gehoord voelen?
Ja, ik snap dat rechts-extremisten kwaad worden als ze denken dat ze niet gehoord worden, maar dat zal mij dan weer worst wezen.

Het is daarentegen wel een serieus probleem dat er een klasse van slecht geschoolde mislukkelingen is die zich eraan ergeren dat een stad zoals Dresden opbloeit en opgeknapt wordt en slimme hoogopgeleiden mensen aantrekt omdat zij niet mee kunnen komen en verdrongen worden.
pi_148398083
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zijn tamelijk letterlijke vertalingen van reacties van Pegida-fans.
Dan vallen die in het niet bij de uitspraken van hun tegenstanders. Die zijn veel haatdragender.
Maar bij beide groepen geloof ik dat de meeste mensen oprecht bezorgt zijn.
Pegida en de mensen die hun acties steunen zijn oprecht bezorgt over een toenemende Islamisering en hun tegenstanders over de afkeer van de Islam en buitenlanders door de Duitse burger.
pi_148398161
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:47 schreef riazop het volgende:

[..]

die mensen gaan bewust naast rassisten en rechts extremen staat in zo een demonstratie. dan word je daar zelf ook onderdeel van dus.
Dus stel dat 10% van de demonstranten rechts-extremist is. Dan is de rest dat automatisch ook? Ik hoop dat je ziet dat dat heel ver gaat, om mensen zo over één kam te scheren (goh, waar hoor ik dat vaker??)
pi_148398202
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan vallen die in het niet bij de uitspraken van hun tegenstanders. Die zijn veel haatdragender.
Extreem-links in Duitsland is ook tenenkrommend achterlijk, dat is waar.
quote:
Maar bij beide groepen geloof ik dat de meeste mensen oprecht bezorgt zijn.
Pegida en de mensen die hun acties steunen zijn oprecht bezorgt over een toenemende Islamisering en hun tegenstanders over de afkeer van de Islam en buitenlanders door de Duitse burger.
Oprecht bezorgd of niet, als een angst irreëel is dan moet het slachtoffer in therapie ipv. dat je aan die angst moet toegeven.
pi_148398203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat rechts-extremisten kwaad worden als ze denken dat ze niet gehoord worden, maar dat zal mij dan weer worst wezen.

Het is daarentegen wel een serieus probleem dat er een klasse van slecht geschoolde mislukkelingen is die zich eraan ergeren dat een stad zoals Dresden opbloeit en opgeknapt wordt en slimme hoogopgeleiden mensen aantrekt omdat zij niet mee kunnen komen en verdrongen worden.
Ik geloof dat je mijn punt niet zo goed begrijpt. Stel je eens voor dat niet al die demonstranten rechts-extremisten zijn?

En ik vind het wel erg makkelijk gedacht dat puur omdat die mensen misschien de nuance van hun situatie niet kunnen doorzien, dat jij het nodig vindt ze maar helemaal te negeren. Juist dat negeren is waarom ze daar staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')