abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148419419
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:55 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja en dat is een grote gemiste kans. In die zin snap ik Abutaleb volledig dat ie zegt dat het vooral Moslims zijn die angsten weg kunnen nemen. Je zal niet iedereen kunnen "overtuigen" met zo'n demonstratie maar je haalt wel munitie weg bij de Nederlanders die constant de Moslimgemeenschap als een vijfde colonne willen afschilderen om vervolgens naar de misdaden van ISIS en co. te wijzen als dat "ons dat ook te wachten staat, slechts een kwestie van tijd".

Het blijft raar dat het wel kan wanneer het om Palestijnen gaat maar niet wanneer je geloof zo gruwelijk misbruikt wordt en je er zelf ook onder lijdt. Want het beeld ook in de Nederlandse samenleving door zulk misbruik (hoeveel kilometers ver weg dan ook) beinvloed weldegelijk hoe men ook hier over Islam denkt en speelt in op wantrouwen en angst. Niet de minste factoren in een samenleving.
Klopt, misschien dat als hier ook van die demo's ontstaan zoals in Duitsland ze het wel zullen doen. Of ze hebben geen zin om zichzelf te verantwoorden naar dit soort mensen :p
Mij maakt het vrij weinig uit eigenlijk. En een reden bedenken waarom ze het niet is doen is alleen speculeren, aangezien ik het niet weet.
pi_148419479
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:32 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik ben uitgesproken tegen de kolonisten en vind het onbegrijpelijk en weerzinwekkend dat de idf daaraan meewerkt maar zelfs dan vind ik de vergelijking met IS zo misplaatst als een vergelijking maar zijn kan.

Kijk eens wat van hun eigen persuitgaven. ^O^ :')
^O^

Altijd maar weer die palestijnen er aan de haren bijtrekken.....
pi_148419682
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Klopt, misschien dat als hier ook van die demo's ontstaan zoals in Duitsland ze het wel zullen doen. Of ze hebben geen zin om zichzelf te verantwoorden naar dit soort mensen :p
Mij maakt het vrij weinig uit eigenlijk. En een reden bedenken waarom ze het niet is doen is alleen speculeren, aangezien ik het niet weet.
De Basken in Baskenland konden het wel mbt de ETA en hun geweld voor zogenaamd een "onafhankelijk Baskenland". Vrij grote demonstraties van Basken geweest tegen dat geweld. Ook van Basken die wellicht wel voor een onafhankelijkheid waren/zijn maar niet dmv geweld. Dat maakt vrij duidelijk voor niet-Baskische Spanjaarden waar Basken wel en niet voor staan als daar duizenden mensen massaal demonstreren. En het zorgt ervoor dat de ETA volledig alleen wordt gezet en geisoleerd. Het haalt misverstanden weg. Niet bij alle Spanjaarden maar wel een groot deel. En het laat geen ruimte over voor een Spaanse Wilders om tekeer te gaan tegen alle Basken als "vijfde colonne" omdat ETA in naam van onafhankelijkheid wekelijks iemand opblaast.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148419867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Mongolen of niet, je zult ze wel aan moeten horen. Je zult ze in elk geval moeten bestrijden met argumenten, niet met negeren. Want dat maakt radicalen.
Maar die argumenten zijn er toch allang, tot in den treure gegeven? Er zijn in de afgelopen jaren zelfs maatregelen genomen tegen/voor zaken waar deze mensen het over hebben.

Ze luisteren gewoon niet en herhalen hun eigen riedeltje, ze schreeuwen dat ze serieus genomen moeten worden, maar zetten iedereen die een tegenargument heeft weg als islam lover of links. Kortom, misschien moeten vooral zij eens gaan luisteren, anderen serieus nemen. Want het is nogal eenzijdig zo en ik kan me goed voorstellen dat mensen het zat zijn om weer hetzelfde uit te moeten leggen, zeker aangezien het meestal over baarlijke onzin gaat wat zo aangetoond kan worden.

Heb het idee dat de mensen die op de rol staan om radicaal te worden dat toch wel worden, die beslissing is eigenlijk al genomen, het moet alleen nog wat groeien. Heb niet de illusie dat ik daar wat aan kan doen iig, zelfs de politiek niet aangezien je niets kan met onwaarheden en alleen extreme oplossingen zijn goed genoeg.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148420021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:10 schreef Aloulu het volgende:

[..]

De Basken in Baskenland konden het wel mbt de ETA en hun geweld voor zogenaamd een "onafhankelijk Baskenland". Vrij grote demonstraties van Basken geweest tegen dat geweld. Ook van Basken die wellicht wel voor een onafhankelijkheid waren/zijn maar niet dmv geweld. Dat maakt vrij duidelijk voor niet-Baskische Spanjaarden waar Basken wel en niet voor staan als daar duizenden mensen massaal demonstreren. En het zorgt ervoor dat de ETA volledig alleen wordt gezet en geisoleerd. Het haalt misverstanden weg. Niet bij alle Spanjaarden maar wel een groot deel. En het laat geen ruimte over voor een Spaanse Wilders om tekeer te gaan tegen alle Basken als "vijfde colonne" omdat ETA in naam van onafhankelijkheid wekelijks iemand opblaast.
Hmm ja hier weet ik niet zo veel van af. Maar weet niet of je dit kan vergelijken, strijden voor onafhankelijkheid lijkt mij een concreter iets dan dit. Hier gaat het over bepaalde angsten die nogal subjectief zijn en gevoed worden door gebeurtenissen ergens anders.

Dat denk ik dan.
pi_148420025
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie is "ze", want laten we eerlijk zijn, eigenlijk zo'n beetje alle moslim organisatie's en moskeeen hebben zich uitgesproken tegen isis. Dat zelfs wereldwijd, de grote geleerden, de grote scholen van de stromingen waar de meeste moslims onder vallen en ga zo maar door.

Is het niet meer dat er gewoon niet geluisterd wordt naar deze afkeuring, dat men liever luistert naar wat krijsende lowlife's? Naar degene die hun eigen mening versterken ipv nuance inbrengen?
Het probleem in deze wereld is dat we alleen nog maar schreeuwen tegen elkaar, er wordt niet meer geluisterd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:23:36 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148420092
het moet toch echt enorm verschrikkelijk zijn zo in angst te leven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148420098
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Wie is "ze", want laten we eerlijk zijn, eigenlijk zo'n beetje alle moslim organisatie's en moskeeen hebben zich uitgesproken tegen isis. Dat zelfs wereldwijd, de grote geleerden, de grote scholen van de stromingen waar de meeste moslims onder vallen en ga zo maar door.

Is het niet meer dat er gewoon niet geluisterd wordt naar deze afkeuring, dat men liever luistert naar wat krijsende lowlife's? Naar degene die hun eigen mening versterken ipv nuance inbrengen?
Het probleem in deze wereld is dat we alleen nog maar schreeuwen tegen elkaar, er wordt niet meer geluisterd.
Het gaat ze niet alleen om dat, moslims zijn een groot probleem, maar ook de politiek zelf.
pi_148420153
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar die argumenten zijn er toch allang, tot in den treure gegeven? Er zijn in de afgelopen jaren zelfs maatregelen genomen tegen/voor zaken waar deze mensen het over hebben.

Ze luisteren gewoon niet en herhalen hun eigen riedeltje, ze schreeuwen dat ze serieus genomen moeten worden, maar zetten iedereen die een tegenargument heeft weg als islam lover of links. Kortom, misschien moeten vooral zij eens gaan luisteren, anderen serieus nemen. Want het is nogal eenzijdig zo en ik kan me goed voorstellen dat mensen het zat zijn om weer hetzelfde uit te moeten leggen, zeker aangezien het meestal over baarlijke onzin gaat wat zo aangetoond kan worden.

Heb het idee dat de mensen die op de rol staan om radicaal te worden dat toch wel worden, die beslissing is eigenlijk al genomen, het moet alleen nog wat groeien. Heb niet de illusie dat ik daar wat aan kan doen iig, zelfs de politiek niet aangezien je niets kan met onwaarheden en alleen extreme oplossingen zijn goed genoeg.
Hier in Nederland valt het reuze mee met dat negeren. Ik heb het vooral over Duitsland, waar dit soort mensen monddood gemaakt worden.
pi_148420159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze zijn de moslims :P

Ik ben het met je eens hoor. Voor mij hoeft niemand zich ergens over uit te spreken, en ik zou ook nooit bij zo'n demo als die in Duitsland gaan staan. Ik heb die angsten totaal niet. En er zijn idd volgens mij genoeg organisaties geweest die zich hebben uitgesproken.
pi_148420162
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:23 schreef totalvamp het volgende:

Het gaat ze niet alleen om dat, moslims zijn een groot probleem, maar ook de politiek zelf.
Vergeet de pers niet. "Lügenpresse" dit dat. Iedereen is een probleem in hun ogen.
Het is 1 groot complot tegen het volk.
pi_148420180
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vergeet de pers niet. "Lügenpresse" dit dat. Iedereen is een probleem in hun ogen.
Zoveel complotten, hou het niet meer bij :P
pi_148420224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mwa als de overheid gewoon alleen problemen wegwuift en rare regels maakt om een groep meer rechten te geven zou ik ook boos worden. O wacht dat is in Nederland ook al zo, waar sprookjesgelovers meer rechten hebben als anderen.

Daarnaast is er onvrede over de invoer van de euro en het hele gezeik eromheen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:30:23 #239
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_148420318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom is de term Avondland een probleem?
Omdat Pegida als reactionaire beweging gezien kan worden voor het 'sterfproces van de Europese cultuur'.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Der_Untergang_des_Abendlandes
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_148420349
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:27 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Daarnaast is er onvrede over de invoer van de euro en het hele gezeik eromheen.
Angst voor islam is alleen maar een symptoom. Mensen zijn over het algemeen ontevreden.

Dat het domme schapen zijn doet er niet toe. Ze mogen bij verkiezingen wel vakjes inkleuren. Op het moment dat ze massaal de straat op gaan, dan is er dus iets aan de hand.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:31:30 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148420358
quote:
en rare regels maakt om een groep meer rechten te geven
ah gossie... welke regels hebben dan direct een negatief effect op jouw leven?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148420389
quote:
Mwa als de overheid gewoon alleen problemen wegwuift en rare regels maakt om een groep meer rechten te geven zou ik ook boos worden. O wacht dat is in Nederland ook al zo, waar sprookjesgelovers meer rechten hebben als anderen.
Patriottische Europeanen tegen de Islamisering van het Avondland gaan het allemaal oplossen. :Y
Veel succes met boos zijn.
pi_148420392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmm ja hier weet ik niet zo veel van af. Maar weet niet of je dit kan vergelijken, strijden voor onafhankelijkheid lijkt mij een concreter iets dan dit. Hier gaat het over bepaalde angsten die nogal subjectief zijn en gevoed worden door gebeurtenissen ergens anders.
Ja je kan niet alle angsten wegnemen. Wanneer ze over een crimineel beginnen die "ook Moslim" is valt er weinig te beginnen. Maar wel waar religieuze groepen misdaden begaan in naam van ook jou religie en opeens blijkt dat "we ook van die infiltranten in NL hebben. Die ook in NL zijn geboren en getogen en ooit normaal waren". En vervolgens een politicus die al jaren dat populistisch verbindt met andere zaken en steevast Moslims als een vijfde colonne afdoet.

Maar goed, genoeg erover.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148420467
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja je kan niet alle angsten wegnemen. Wanneer ze over een crimineel beginnen die "ook Moslim" is valt er weinig te beginnen. Maar wel waar religieuze groepen misdaden begaan in naam van ook jou religie en opeens blijkt dat "we ook van die infiltranten in NL hebben. Die ook in NL zijn geboren en getogen en ooit normaal waren". En vervolgens een politicus die al jaren dat populistisch verbindt met andere zaken en steevast Moslims als een vijfde colonne afdoet.

Maar goed, genoeg erover.
Nja ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou gebeuren als moslims massaal gaan demonstreren tegen bv IS. Zouden de mensen die nu bang zijn voor de islamisering en de évil' moslims zich dan gerust voelen? Denk het niet.
pi_148420522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou gebeuren als moslims massaal gaan demonstreren tegen bv IS. Zouden de mensen die nu bang zijn voor de islamisering en de évil' moslims zich dan gerust voelen? Denk het niet.
Een deel niet, nee. Maar die moeten sowieso geen buitenlanders. Niks aan te doen.
pi_148420529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Patriottische Europeanen tegen de Islamisering van het Avondland gaan het allemaal oplossen. :Y
Veel succes met boos zijn.
Dit moeten we dus anders aanpakken. Ik snap wel wat hier gezegd wordt dat er niet geluisterd wordt naar de angsten van bepaalde mensen. :P
pi_148420555
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een deel niet, nee. Maar die moeten sowieso geen buitenlanders. Niks aan te doen.
Nee maar dus dat hele uitspreken slaat waarschijnlijk nergens op. Je zei het net zelf al, het is een symptoom en een makkelijke zondebok.
pi_148420607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:36 schreef Yasmin23 het volgende:

Dit moeten we dus anders aanpakken. Ik snap wel wat hier gezegd wordt dat er niet geluisterd wordt naar de angsten van bepaalde mensen. :P
Er wordt wel geluisterd, alleen wordt er niet mee gedaan wat zij graag willen.
Zo gaat dat wel vaker in het leven. Hoe zie je dat voor je? Mensen spreken hun angst uit en dan?
pi_148420659
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar dus dat hele uitspreken slaat waarschijnlijk nergens op. Je zei het net zelf al, het is een symptoom en een makkelijke zondebok.
Van die Pegidaclub is maar een klein deel een onverbeterlijke troll. Het gaat er denk ik om dat je de argumenten wegneemt bij het deel wat wel voor rede vatbaar is. Die zoeken daarna wel iets anders om de schuld te geven, maar dat zie je dan wel weer.

De echte racisten zijn natuurlijk nooit te overtuigen. Die maken echter ook geen impact tijdens de verkiezingen.
pi_148420681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er wordt wel geluisterd, alleen wordt er niet mee gedaan wat zij graag willen.
Zo gaat dat wel vaker in het leven. Hoe zie je dat voor je? Mensen spreken hun angst uit en dan?
Ja ik heb geen idee. Ik ervaar hun angsten niet. Maar de groep die deze angsten heeft wordt wel groter, Zeker als ze massaal de straat op gaan en worden weg gezet als aanstellers. Wat ik ook doe eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')