Ja dat is waar maar ik denk dat ik altijd goed aanvoel als iemand meer wil en dat heb ik echt niet bij hem. Hij wil graag bijles geven omdat hij het erg leuk vindt om te doen. Hij staat naast zijn studie ook een paar dagen op een middelbare school, dat zegt ook wel wat.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:01 schreef Lienekien het volgende:
Maar die jongen is wel degelijk geïnteresseerd. Hij zoekt vaak contact, maakt complimentjes over je uiterlijk.
Waarom zou hij jou zo intensief gratis bijles willen geven?
Had hij je nu ook bijles gegeven als je een kerel was geweest TS?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:15 schreef SugeLucky het volgende:
Die jongen wil duidelijk meer van je en ik begrijp dat je vriend dat niet leuk vindt.
Als hij steeds vaker contact zoekt en complimenten geeft over je uiterlijk, is het duidelijk wat hij wil. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
Ik denk dat je misschien wat naïef bent.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:09 schreef Saarie het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar ik denk dat ik altijd goed aanvoel als iemand meer wil en dat heb ik echt niet bij hem. Hij wil graag bijles geven omdat hij het erg leuk vindt om te doen. Hij staat naast zijn studie ook een paar dagen op een middelbare school, dat zegt ook wel wat.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je misschien wat naïef bent.
Ik snap je vriend wel.
Kom ik dom over? Ik volg een hbo studie dus nee geen universitaire studiequote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:12 schreef vreestnietmensen het volgende:
Maar ik weet wel vrij zeker dat je geen universitaire opleiding volgt in exacte wetenschappen... toch
Ach zoals lienekien zei naïef over. En in mijn ogen erg naïef en vol met redenaties die niet echt sluitend zijn om het maar netjes te zeggen. Dom is een groot woord voor zoiets, gaat gewoon om een deel van je hersenen en ervaringen waar je naar mijn idee nog niet echt in volgroeid bent als het ware. Er zijn zoveel zaken aan je posts wat voor mij speciaal is om te lezen, maar het belangrijkste was dat je aangaf dat je bevestiging wou en dat hij een aansteller is. Op die manier blijf je ook in je eigen kunde geloven terwijl dat best wel heel onterecht kan zijn (alleen al dat het je eerste vriend is en je aangeeft nogal enthousiast te zijn e.d. weet je). Zoveel redenen om voor jou te denken dat jij het aan het verkeerde eind hebt maar een paar mensen hier stellen hetzelfde als jou en alles vervalt wat in zijn voordeel spreekt (daar post je dan ook niet meer over). En zo nogal wat andere zaken dus ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:18 schreef Saarie het volgende:
[..]
Kom ik dom over? Ik volg een hbo studie dus nee geen universitaire studie
Nu het er zo staat lijkt dat het meest logisch. Maar op het moment zelf voelden het gewoon aan als normale complimentjes en normale gesprekken. Niet dat hij geforceerd iets probeert.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:15 schreef SugeLucky het volgende:
Die jongen wil duidelijk meer van je en ik begrijp dat je vriend dat niet leuk vindt.
Als hij steeds vaker contact zoekt en complimenten geeft over je uiterlijk, is het duidelijk wat hij wil. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
Naïef of niet, ze doet niets verkeerd. Ze heeft die gozer verteld over haar vriend en heeft verder geen interesse.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je misschien wat naïef bent.
Ik snap je vriend wel.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:22 schreef vreestnietmensen het volgende:
Dom is een groot woord voor zoiets,
Gebrek aan levenservaring en mensenkennis. Komt vanzelf.quote:gaat gewoon om een deel van je hersenen en ervaringen waar je naar mijn idee nog niet echt in volgroeid bent als het ware.
En haar vriend?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Naïef of niet, ze doet niets verkeerd. Ze heeft die gozer verteld over haar vriend en heeft verder geen interesse.
Als die kerel meer wil is dat zijn probleem.
Die heeft er verder niets over te zeggen natuurlijk.quote:
Vrijheid geven en nooit ergens kwaad zien in situaties is ook gewoon een manier om aan te geven dat je niet van de ander houdt hoor. Ook al wordt er hier juist soms andersom gedacht namelijk dat ultieme vrijheid geven echte liefde is.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die heeft er verder niets over te zeggen natuurlijk.
Er is ook zoiets als 'rekening houden met elkaar'. Dat heeft uiteraard zijn grenzen, maar in dit geval vind ik dat niet te veel gevraagd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die heeft er verder niets over te zeggen natuurlijk.
Heeft hier verder niets mee te maken. Ze kan natuurlijk ook besluiten om niet meer met die jongen om te gaan om haar vriend te plezieren. Ook niks mis mee. Maar ze doet niet iets verkeerd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:29 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Vrijheid geven en nooit ergens kwaad zien in situaties is ook gewoon een manier om aan te geven dat je niet van de ander houdt hoor. Ook al wordt er hier juist soms andersom gedacht namelijk dat ultieme vrijheid geven echte liefde is.
Oke naar mijn idee doet ze wel iets verkeerd maar ja dit is altijd minimaal deels subjectief en onderhevig aan meningen dus ja. Ze moet dat zelf bepalen en heeft dezelfde conclusie getrokken als jou wat dat betreft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heeft hier verder niets mee te maken. Ze kan natuurlijk ook besluiten om niet meer met die jongen om te gaan om haar vriend te plezieren. Ook niks mis mee. Maar ze doet niet iets verkeerd.
Wat dan?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:33 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Oke naar mijn idee doet ze wel iets verkeerd
Misschien wordt zij wel verliefd op hem.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien groeit hij wel over die verliefdheid heen als het zo is, krijgt hij zelf ook een andere vriendin en kunnen TS en die jongen nog een jarenlange goede vriendschap opbouwen.
Uren/dagen doorbrengen met iemand die haar wil neuken zonder het te vermelden aan d'r vriend...quote:
Ik zal het proberen uit te leggen. Als je complimenten krijgt op die manier, uitgenodigd wordt voor bijles,alle andere randzaken in de teksten van TS in combinatie met het idee wat TS geeft over haar besef van hoe jongens denken en doen hoor je als je een vriend hebt daar erg rekening mee te houden. TS vraagt zich zogenaamd af of ze goed of fout bezig is en opent dit topic maar wil gewoon bevestiging en trekt daarna haar conclusies.quote:
Heeft ze excuses voor aangeboden, en zo erg is dat natuurlijk ook weer niet. Dat die kerel haar wil neuken is in principe niet relevant.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Uren/dagen doorbrengen met iemand die haar wil neuken zonder het te vermelden aan d'r vriend...
Ik snap prima wat je bedoelt, je zit er gewoon naast. Nogmaals, het feit dat hij haar leuk vindt is niet relevant. Dat die vriend daar een probleem mee heeft kan natuurlijk. En daar kunnen ze een oplossing voor vinden, bijvoorbeeld zij stopt er mee of die vriend moet er maar overheen komen en niet zo jaloers doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:42 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen. Als je complimenten krijgt op die manier, uitgenodigd wordt voor bijles,alle andere randzaken in de teksten van TS in combinatie met het idee wat TS geeft over haar besef van hoe jongens denken en doen hoor je als je een vriend hebt daar erg rekening mee te houden. TS vraagt zich zogenaamd af of ze goed of fout bezig is en opent dit topic maar wil gewoon bevestiging en trekt daarna haar conclusies.
Als je iets niet weet of niet bewust van bent (mensenkennis en levenservaring zoals eerder aangegeven) dan is dat een reden waarom je zoiets kan doen zonder dat je je echt ervan bewust bent dat je jezelf in een risico-situatie plaatst. Voor haar is er zogenaamd geen risico maar die vriend weet dat niet en krijgt alle signalen binnen dat er wel een risico is (wat ook geheel terecht is in deze situatie).
In hoeverre kan iemand zich in naïviteit wassen naar jouw idee, selectief alle bevestigende informatie accepteren die juist haar idee bevestigen en vervolgens dat als uitgangspunt nemen en conclusie?
Lastig om correct onder woorden te brengen nu, als het niet duidelijk is wil ik het straks of morgen wel duidelijker typen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar er zit niet meer in. Moet TS dan contact met iedereen vermijden die haar een leuke vrouw vindt? Moet ze dan maar thuis blijven omdat er wel eens iemand zou kunnen zijn op 't werk waarmee ze samenwerkt, wie weet wel één op één, die haar leuk vindt, maar waar TS gewoon verder mee omgaat?
Dat die jongen haar leuk vindt is zijn probleem, zij heeft een vriend en blijft hem trouw. Misschien groeit hij wel over die verliefdheid heen als het zo is, krijgt hij zelf ook een andere vriendin en kunnen TS en die jongen nog een jarenlange goede vriendschap opbouwen.
Maar voorlopig geeft TS aan dat het nog om één bijles ding gaat en het daarna mooi geweest is. Prima toch?
Oke dus als een meid zich in een risico-situatie plaatst op die manier, zich er bewust van is maar het niet uitmaakt, willens en wetens is volgens jou niet fout?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik snap prima wat je bedoelt, je zit er gewoon naast. Nogmaals, het feit dat hij haar leuk vindt is niet relevant. Dat die vriend daar een probleem mee heeft kan natuurlijk. En daar kunnen ze een oplossing voor vinden, bijvoorbeeld zij stopt er mee of die vriend moet er maar overheen komen en niet zo jaloers doen.
Heeft verder ook bar weinig met zogenaamde levenservaring te maken.
Hoe kan je daar zo zeker van zijn? Ligt ook maar aan je mensbeeld, hoe TS in elkaar steekt en hoe goed die ene jongen eventueel bij haar kan passen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:43 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft ze excuses voor aangeboden, en zo erg is dat natuurlijk ook weer niet. Dat die kerel haar wil neuken is in principe niet relevant.
Tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:46 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Oke dus als een meid zich in een risico-situatie plaatst op die manier, zich er bewust van is maar het niet uitmaakt, willens en wetens is volgens jou niet fout?
Tel ik niet mee als vrouw?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:50 schreef SugeLucky het volgende:
Grappig al die reacties van vrouwen.
Je zou eens moeten zien wat voor drama ze zouden maken als hun lieve vriendje bijles zou krijgen van een dame die complimentjes over zijn uiterlijk maakt en steeds vaker contact zoekt via whatsapp.
Als je je van die intenties bewust bent en je kiest er alsnog voor om erheen te gaan ben je ook verantwoordelijk hoor. Je zorgt ervoor dat een situatie zich kan voordoen (dat je verliefd wordt bijvoorbeeld). Genoeg mensen kunnen zich er nog wel in vinden dat als je iemand leuk vindt je deze persoon niet meer ziet als je al een vriend hebt om te zorgen dat je niet verliefd wordt. Als een soort van veiligheidsmaatregel. Dit is precies hetzelfde alleen veel realistischer in de praktijk. Erg raar voor mij om te lezen hoe jullie zulke gemakkelijke redenaties hebben om te denken dat echt verantwoordelijkheid bij 1 persoon ligt gewoon omdat jullie dit telkens te horen hebben gekregen (of omdat het wel gemakkelijk is om aan te hangen). En ook de stelligheid/zekerheid die erbij zit hier van veel personen is ongelofelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Waarom zou zij er verantwoordelijk voor zijn dat een ander persoon bepaalde intenties heeft?
Ik heb het niet over jou toch? Er staat, al die reacties van vrouwen. Niet reacties van alle vrouwen.quote:
Ik heb dit jaar nog niet zoiets belachelijks gehoord.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:53 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Als je je van die intenties bewust bent en je kiest er alsnog voor om erheen te gaan ben je ook verantwoordelijk hoor. Je zorgt ervoor dat een situatie zich kan voordoen (dat je verliefd wordt bijvoorbeeld). Genoeg mensen kunnen zich er nog wel in vinden dat als je iemand leuk vindt je deze persoon niet meer ziet als je al een vriend hebt om te zorgen dat je niet verliefd wordt. Als een soort van veiligheidsmaatregel. Dit is precies hetzelfde alleen veel realistischer in de praktijk. Erg raar voor mij om te lezen hoe jullie zulke gemakkelijke redenaties hebben om te denken dat echt verantwoordelijkheid bij 1 persoon ligt gewoon omdat jullie dit telkens te horen hebben gekregen (of omdat het wel gemakkelijk is om aan te hangen). En ook de stelligheid/zekerheid die erbij zit hier van veel personen is ongelofelijk.
Goed bezig manquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar nog niet zoiets belachelijks gehoord.
En dan? Wordt je dan boos? Ga je haar dingen verbieden?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:53 schreef vreestnietmensen het volgende:
Maar goed laten we het er maar op houden dat ik ook geïrriteerd zou zijn en het heel ongepast zou vinden als mijn vriendin zulke dingen doet. En nee wat betreft vrijheid zit het bij ons wel normaalAlleen als ze contact zou hebben met iemand die haar een dag bijles geeft waarvan het vrij duidelijk is dat hij meer wil dan zou ik toch wel anders denken dan 'hij mag haar leuk vinden, maakt niks uit, vrijheid blijheid' e.d. xd
dan doet hij het dus juist goedquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:24 schreef Saarie het volgende:
[..]
Nu het er zo staat lijkt dat het meest logisch. Maar op het moment zelf voelden het gewoon aan als normale complimentjes en normale gesprekken. Niet dat hij geforceerd iets probeert.
Het lijkt me niet echt nuttig voor mij om te antwoorden op een persoon zoals jou.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan? Wordt je dan boos? Ga je haar dingen verbieden?
Ik denk niet dat hij mij leuk vindt hoor, dat maakt mijn vriend ervan en de mensen hier nu ook. Maar dat is geen feit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik snap prima wat je bedoelt, je zit er gewoon naast. Nogmaals, het feit dat hij haar leuk vindt is niet relevant. Dat die vriend daar een probleem mee heeft kan natuurlijk. En daar kunnen ze een oplossing voor vinden, bijvoorbeeld zij stopt er mee of die vriend moet er maar overheen komen en niet zo jaloers doen.
Heeft verder ook bar weinig met zogenaamde levenservaring te maken.
Ja, ik kan er niets anders van maken, sorry.quote:
dat is wel een feit, anders zou hij niet gratis zijn tijd en moeite weggeven.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:00 schreef Saarie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij mij leuk vindt hoor, dat maakt mijn vriend ervan en de mensen hier nu ook. Maar dat is geen feit.
Risico-situatie? Wil die kerel haar verkrachten ofzo?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:46 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Oke dus als een meid zich in een risico-situatie plaatst op die manier, zich er bewust van is maar het niet uitmaakt, willens en wetens is volgens jou niet fout?
Dat had ik al uitgelegd, hij vindt het leuk om te doen. Hij weet ook al vanaf de eerste dag dat ik een vriend heb.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:02 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat is wel een feit, anders zou hij niet gratis zijn tijd en moeite weggeven.
Hij doet hetzelfde ook voor mannen? (wat ook gevraagd is maar je geen antwoord op gaf)quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:05 schreef Saarie het volgende:
[..]
Dat had ik al uitgelegd, hij vindt het leuk om te doen. Hij weet ook al vanaf de eerste dag dat ik een vriend heb.
Zijn acties of intenties zijn haar probleem niet. Zo simpel werkt het. En al helemaal wanneer zij gewoon duidelijk aangeeft wat ze wel en niet wil.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:06 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Hij doet hetzelfde ook voor mannen? (wat ook gevraagd is maar je geen antwoord op gaf)
jaja hij vindt het leuk om te doen. hij doet zeker ook dagelijks boodschappen voor zijn oude buurvrouwtjequote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:05 schreef Saarie het volgende:
[..]
Dat had ik al uitgelegd, hij vindt het leuk om te doen. Hij weet ook al vanaf de eerste dag dat ik een vriend heb.
Je blijft het proberen he.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn acties of intenties zijn haar probleem niet. Zo simpel werkt het.
de kans dat hij wél interesse heeft is volgens mij groter dan dat hij dat niet heeft. Zeker na n gezellig etentje enzo.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:05 schreef Saarie het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn voorbeelden dan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:08 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Je blijft het proberen he.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de kans dat hij wél interesse heeft is volgens mij groter dan dat hij dat niet heeft. Zeker na n gezellig etentje enzo.
Wil niet zeggen dat hij n relatie met je zou willen, maar n vluggertje tijdens de bijles is ook leuk
Dat hij bijles geven leuk vindt en dat hij weet dat je n vriend hebt, doet daar niets aan af.
Ik vind het een rare vraag, vandaar dat ik geen antwoord heb gegeven (sorry)quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:06 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Hij doet hetzelfde ook voor mannen? (wat ook gevraagd is maar je geen antwoord op gaf)
dat is ook zo, maar het is soms beter om bepaalde situaties uit de weg te gaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn acties of intenties zijn haar probleem niet. Zo simpel werkt het. En al helemaal wanneer zij gewoon duidelijk aangeeft wat ze wel en niet wil.
Wel bijles, geen romantische onzin. Lijkt me heel erg duidelijk. En wanneer die gast daar moeite mee heeft, is dat op geen enkele manier haar schuld.
Oke ik zal wat uitleggen. Ik zit hier om wat te helpen (of te proberen althans), informatie op te doen, uit te wisselen, misschien wat te chatten. Jij en firefly staan zover van mij en wat voor mij normaal is vandaan dat het, zeker na de tonen waarop jullie mij aanspreken uiteindelijk, niet echt meer leuk en nuttig is om met jullie verder te praten hierover. Dus help de TS gewoon en van mij mag je best geloven dat je gelijk hebt (en van mij mag het ook zo zijn dat in de praktijk je gelijk hebt) maar ik heb gewoon geen zin meer erin om met jullie te praten verder. Je zal wel niet in volle mate begrijpen waarom dat het geval is, of zelf invulling daaraan geven maar ja. Laten we gewoon Saarie wat proberen te helpen en niet elkaar maar ervan te overtuigen hoe dom de ander zogenaamd is ofzo.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn voorbeelden dan.
En wat is dan het probleem? Zij wil toch niet?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de kans dat hij wél interesse heeft is volgens mij groter dan dat hij dat niet heeft. Zeker na n gezellig etentje enzo.
Wil niet zeggen dat hij n relatie met je zou willen, maar n vluggertje tijdens de bijles is ook leuk
Dat hij bijles geven leuk vindt en dat hij weet dat je n vriend hebt, doet daar niets aan af.
Helemaal mee eens. Alleen in dit geval heeft TS er wel degelijk baat bij. Ik zou dat niet opgeven, puur en alleen omdat een ander iets van me wil. Waar ik zelf ook nog 100% bij ben.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is ook zo, maar het is soms beter om bepaalde situaties uit de weg te gaan.
Ik heb zelf niet heel goede ervaringen met mannen die meer van me wilden en zorg wel dat ik niet meer in die situatie kom.
Heeft verder weinig met m'n vriend te maken trouwens.
Wat is er raar aan die vraag?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:11 schreef Saarie het volgende:
[..]
Ik vind het een rare vraag, vandaar dat ik geen antwoord heb gegeven (sorry)En de meningen zijn verdeeld lees ik.. Ik vind toch zoals de meesten hier dat ik niet fout zit.
Nou heel erg bedankt voor de reacties/moeite en een fijne avond allemaal!
nee, ik insinueer eigenlijk aren maar dat ze wat naïef is. Ik reageer met die post nl op een post van haar waarin ze zegt dat hij bijles geven gewoon alleen maar leuk vindt en verder geen interesse heeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem? Zij wil toch niet?
Of insinueer je nu dat hij foute dingen gaat proberen, of dat zij geen eigen wil heeft? Want dat lijkt me toch hopelijk niet ..
dat is dus precies wat ik in m'n eerste post zeiquote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Alleen in dit geval heeft TS er wel degelijk baat bij. Ik zou dat niet opgeven, puur en alleen omdat een ander iets van me wil. Waar ik zelf ook nog 100% bij ben.
Excuses, ik verwarde je met een ander.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, ik insinueer eigenlijk aren maar dat ze wat naïef is. Ik reageer met die post nl op een post van haar waarin ze zegt dat hij bijles geven gewoon alleen maar leuk vindt en verder geen interesse heeft.
Geen idee waar jij die onzin vandaan haalt.
dat de vraag het ontkennen weer wat moeilijker maaktquote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:14 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Wat is er raar aan die vraag?
nou ja, naïviteit is best leuk en schattig misschien, maar kan je wel in vervelende situaties brengen is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Excuses, ik verwarde je met een ander.
En ik ben het met je eens. Ze lijkt wat naïef, maar zelfs dat is imo geen probleem.
Precies! (althans volgens mij)quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:17 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat de vraag het ontkennen weer wat moeilijker maakt
Dit!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem? Zij wil toch niet?
Of insinueer je nu dat hij foute dingen gaat proberen, of dat zij geen eigen wil heeft? Want dat lijkt me toch hopelijk niet ..
Klopt. Zo versier ik ook altijd mensen. Stiekem leer ik alles over ze: wat hun planning is, waar ze goed of slecht in zijn. Vervolgens leer ik dat vak zodat ik ze bijles kan geven. Dan zorg ik er voor dat ik op het perfecte moment op dezelfde plaats ben. En dan kan de magie beginnen!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:16 schreef Zolder het volgende:
Beetje naief TS? Alsof die jongen geen plannen heeft en jou uit de goedheid van zijn hart bijles geeft en veel tijd in je steekt. En dan die ''toevallige ontmoeting'' waarbij hij vraagt of jij even op zijn spullen kan letten.
Hij zag gewoon een leuk meisje en haalde zijn "op mijn spullen letten" hossel uit de kast.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Zo versier ik ook altijd mensen. Stiekem leer ik alles over ze: wat hun planning is, waar ze goed of slecht in zijn. Vervolgens leer ik dat vak zodat ik ze bijles kan geven. Dan zorg ik er voor dat ik op het perfecte moment op dezelfde plaats ben. En dan kan de magie beginnen!
Dit. Zo verschrikkelijk duidelijk ook gewoon, dit kun je serieus toch gewoon niet missen als vrouw? Niemand is zo naïef.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:25 schreef Zolder het volgende:
[..]
Hij zag gewoon een leuk meisje en haalde zijn "op mijn spullen letten" hossel uit de kast.
Vervolgens werd het freestyle, waarbij hij toevallig een aanknopingspunt zag om de "bijles" hossel te gebruiken. Dit had ook iets anders kunnen zijn.
ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:22 schreef vreestnietmensen het volgende:
Jullie zijn in relaties ook in dit soort situaties geweest en ook toen zo gedacht en op deze manier gereageerd? Gewoon benieuwd. Bedoel wel in een relatie waarin je om de ander gaf en deze plotseling een dag bij gewoon een persoon was die ze heeft leren kennen dus en weer wil doen en waarvan ze stelt dat jij je aanstelt. Wel een vergelijkbare situatie gebruiken en niet gaan afzwakken, en dan nu eerlijkheid mensen
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:27 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
je vriend heeft gelijk....afgezien van het feit dat jouw intenties vast wel puur bijles zullen zijn ziet elke jongen van kilometers afstand dat zo'n gast dat doet omdat hij je leuk vindt.
Ik weet niet of je mijn antwoorden wel wil lezen, maar here goes ..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:22 schreef vreestnietmensen het volgende:
Jullie zijn in relaties ook in dit soort situaties geweest en ook toen zo gedacht en op deze manier gereageerd? Gewoon benieuwd. Bedoel wel in een relatie waarin je om de ander gaf en deze plotseling een dag bij gewoon een persoon was die ze heeft leren kennen dus en weer wil doen en waarvan ze stelt dat jij je aanstelt. Wel een vergelijkbare situatie gebruiken en niet gaan afzwakken, en dan nu eerlijkheid mensen
nee het zijn meestal hele normale jongens die hun tijd spenderen aan bezette meisjesquote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:28 schreef ZoDiep het volgende:
Denken dat die bijlesgast niet met ts wil aanrotzooien![]()
Betekent niet dat ts niet kan gaan, want het zal waarschijnlijk geen misdadiger zijn die gekke dingen gaat doen.
De intenties van die gast zijn niet relevant, het gaat om de intenties van TS. Ze is geen willoos schepsel.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:28 schreef ZoDiep het volgende:
Denken dat die bijlesgast niet met ts wil aanrotzooien![]()
Betekent niet dat ts niet kan gaan, want het zal waarschijnlijk geen misdadiger zijn die gekke dingen gaat doen.
Ik snap die vriend ook wel, want die denkt er net zo over als ik en dan heb je een vriendin die zoiets overduidelijks blijft ontkennen. En zich dus van de domme houdt. En dan ga je denken: ze weet hoe het zit, waarom doet ze tegenover mij dan alsof die gast geen intenties heeft?
de intenties van de mensen om je heen zijn altijd belangrijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
De intenties van die gast zijn niet relevant, het gaat om de intenties van TS. Ze is geen willoos schepsel.
Ik heb weleens situaties gehad waarin ik iets niet verteld had vooraf omdat ik het niet relevant vond, terwijl toen ik het achteraf vertelde het opeens een issue bleek te zijn. Tot op zekere hoogte wil ik dan best rekening houden met iemand, maar in dit geval lijkt me een compromis eerder iets in de trant van geen cafeetjes of etentjes meer doen na bijles, op die manier zou ik best rekening willen houden met mijn partner. In mijn geval ging het over in hetzelfde bed slapen als een lesbische vriendin. Nou prima, hij had daar moeite mee, dan gebeurde dat niet weer. Maar ik zou nooit overwegen om die vriendschap af te kappen omdat hij het er zo moeilijk mee zou hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:22 schreef vreestnietmensen het volgende:
Waarom?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:33 schreef wipes66 het volgende:
[..]
de intenties van de mensen om je heen zijn altijd belangrijk.
omdat het hoe dan ook vervelende situaties met zich mee kan brengen? Het is ook wat naïef om te denken dat je áltijd, hóe dan ook, zelf alles in de hand hebt.quote:
Nou ja ik denk dat ik helemaal niet begrepen word hier. Wat je zegt in je verhaal kan ik me goed in vinden en vind ik ook normaal. Een compromis. Vriendschap afkappen is alleen wel weer wat anders dan een bijles van een random persoon.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb weleens situaties gehad waarin ik iets niet verteld had vooraf omdat ik het niet relevant vond, terwijl toen ik het achteraf vertelde het opeens een issue bleek te zijn. Tot op zekere hoogte wil ik dan best rekening houden met iemand, maar in dit geval lijkt me een compromis eerder iets in de trant van geen cafeetjes of etentjes meer doen na bijles, op die manier zou ik best rekening willen houden met mijn partner. In mijn geval ging het over in hetzelfde bed slapen als een lesbische vriendin. Nou prima, hij had daar moeite mee, dan gebeurde dat niet weer. Maar ik zou nooit overwegen om die vriendschap af te kappen omdat hij het er zo moeilijk mee zou hebben.
Dit komt op mij vrij treurig over.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:30 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zou overigens niet al te veel aannemen over hoe mannen denken van de gemiddelde FOK!-user. De meeste mensen zijn een stuk minder wereldvreemd.
bijles is n stuk zakelijker (of kan dat iig zijn) en zou dus wmb juist mínder n probleem kunnen zijn dan wat anders.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:40 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Nou ja ik denk dat ik helemaal niet begrepen word hier. Wat je zegt in je verhaal kan ik me goed in vinden en vind ik ook normaal. Een compromis. Vriendschap afkappen is alleen wel weer wat anders dan een bijles van een random persoon.
[..]
Dit komt op mij vrij treurig over.
Maar het is niet zo dat ze de rest van haar leven vijf uur per week bijles van die vent heeft. Ze heeft één dag(deel) bijles gehad en ze wil nog één middag alles doorspreken. Daar boos over worden vind ik persoonlijk best wel ver gaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:40 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Nou ja ik denk dat ik helemaal niet begrepen word hier. Wat je zegt in je verhaal kan ik me goed in vinden en vind ik ook normaal. Een compromis. Vriendschap afkappen is alleen wel weer wat anders dan een bijles van een random persoon.
[..]
Dit komt op mij vrij treurig over.
Maar dat kun je dan toch afspreken? Dat het bij deze ene extra bijles blijft en verder niks? Dat is een compromis sluiten omdat je rekening wilt houden met de ander. Eisen dat ze deze bijles afzegt en boos blijven omdat ze niet eerder verteld heeft dat ze bijles krijgt van een vent is gewoon niet constructief. Dan zou ik ook niet zoveel zin hebben om nog te overleggen hoe de situatie voor beiden acceptabel blijft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:46 schreef vreestnietmensen het volgende:
Oke, ik vind het niet zakelijk als het voor mijn gevoel duidelijk is dat de ander dat doet omdat hij haar leuk vindt. En ik vermoed zelf dat er nog wel meer bijlessen komen of gewoon hulp erna (ze hebben nu zelfs zitten eten erna gewoon samen). Ik besef dat het lijkt alsof ik heel beschermend ben of in zo'n situatie ben gekomen maar dat is niet in die mate zo of zo geweest. Dit is blijkbaar gewoon iets waarvan ik denk dat het haar wel kwalijk is te nemen waar de rest dus vindt van niet en ik vermoed dat er wel meer lessen gaan volgen (of wat anders). Kan me de vriend goed voorstellen en naar mijn idee heeft hij nogal een grond om boos te zijn.
denk je dat hij knapper of lelijker is dan haar vriendje?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:50 schreef Re het volgende:
Je hoort ook aan de lijn natuurlijk. Hij is blijkbaar zo onzeker als de pest.
Elke man is of een enge verkrachter, of een James Bond die onweerstaanbaar is?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
omdat het hoe dan ook vervelende situaties met zich mee kan brengen? Het is ook wat naïef om te denken dat je áltijd, hóe dan ook, zelf alles in de hand hebt.
Dat over het eisen heb ik zelf dan overheen gelezen. De datum vanaf wanneer hij boos was is niet zo lang geleden lijkt me? Bedoel ik vind het niet raar dat je daar een tijd boos over kan blijven. Ik haal er vooral uit op dat TS geen compromis wil juist maar gewoon dat sowieso wil doen en bevestiging zoekt om haar vriend een aansteller te kunnen noemen. Dat is toch ook geen normale/goede uitgangsbasis? En nog over je 2e zin maar in de praktijk maak je geen afspraken daarover op die manier juist omdat het niet zo dreigend en duidelijk is voor haar. Dat doe je pas als je echt iets vermoed. En als hij straks zegt van 'maar die 2 dagen waren toch leuk en ik heb me gedragen, ik wil je best wel helpen weer', waarom zal zij dan geen 3e keer doen als ze niet door heeft wat hij probeert?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar dat kun je dan toch afspreken? Dat het bij deze ene extra bijles blijft en verder niks? Dat is een compromis sluiten omdat je rekening wilt houden met de ander. Eisen dat ze deze bijles afzegt en boos blijven omdat ze niet eerder verteld heeft dat ze bijles krijgt van een vent is gewoon niet constructief. Dan zou ik ook niet zoveel zin hebben om nog te overleggen hoe de situatie voor beiden acceptabel blijft.
Met een burka aan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:50 schreef Re het volgende:
Je hoort ook aan de lijn natuurlijk. Hij is blijkbaar zo onzeker als de pest.
En dus? Misschien is die vriend idd een domme dikke lul en veel minder leuk dan de bijlesleraar. Kan je TS wel in huis opsluiten maar op gegeven moment gaat het dan toch wel mis.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
over een paar weken een nieuw topic "help ik heb een vriend maar begin gevoelens te krijgen voor mijn bijlesleraar"
Zo zie ik het ook. Ook eerder hebben mensen soortgelijke zaken gepost maar de mensen die anders denken posten nogal wat meer volgens mij. Maar eigenlijk is het naar mijn idee ook op zulke manieren samen te vatten en zit ik me nu tegen allerlei luchtargumenten te verdedigen en uitleg te geven terwijl het allemaal in essentie nogal simpel is. Mensen hier gebruiken gewoon de 'schuldvraag' om alles in het extreme te kunnen trekken en vanuit dat uitgangspunt alles maar in twijfel te trekken en na te vragen en te benaderen vanuit die extreme. En ik laat me er ook gewoon in meetrekken ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:59 schreef Mathemaat het volgende:
Je bent bij een jongen een hele dag thuis geweest die je hebt geleerd in de ub voor gratis bijles en die veelvuldig complimenten geeft over je uiterlijk.
Het is eigenlijk best onfatsoenlijk dat je daar op in bent gegaan.
Wat is dit? Een advertentie voor gen-hoppen als daar kans voor is.. Dus als de leraar beter of leuker is, in knapper, dan gaat het toch wel mis allemaal.. Vreemde aanname.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
En dus? Misschien is die vriend idd een domme dikke lul en veel minder leuk dan de bijlesleraar. Kan je TS wel in huis opsluiten maar op gegeven moment gaat het dan toch wel mis.
Maar als de relatie goed is en de vriend van TS is een lot uit de loterij dan zal er niks gebeuren.
dat is wel zo, maar dit is wel heel erg makkelijk gedaan. en ondertussen jezelf wijsmaken dat het alleen voor bijles is en dat ie "je egt niet egt leuk vindt!!". wel complimentjes maken natuurlijk. klinkt als een filmscript.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
En dus? Misschien is die vriend idd een domme dikke lul en veel minder leuk dan de bijlesleraar. Kan je TS wel in huis opsluiten maar op gegeven moment gaat het dan toch wel mis.
Maar als de relatie goed is en de vriend van TS is een lot uit de loterij dan zal er niks gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |