Ja dat is waar maar ik denk dat ik altijd goed aanvoel als iemand meer wil en dat heb ik echt niet bij hem. Hij wil graag bijles geven omdat hij het erg leuk vindt om te doen. Hij staat naast zijn studie ook een paar dagen op een middelbare school, dat zegt ook wel wat.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:01 schreef Lienekien het volgende:
Maar die jongen is wel degelijk geïnteresseerd. Hij zoekt vaak contact, maakt complimentjes over je uiterlijk.
Waarom zou hij jou zo intensief gratis bijles willen geven?
Had hij je nu ook bijles gegeven als je een kerel was geweest TS?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:15 schreef SugeLucky het volgende:
Die jongen wil duidelijk meer van je en ik begrijp dat je vriend dat niet leuk vindt.
Als hij steeds vaker contact zoekt en complimenten geeft over je uiterlijk, is het duidelijk wat hij wil. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
Ik denk dat je misschien wat naïef bent.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:09 schreef Saarie het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar ik denk dat ik altijd goed aanvoel als iemand meer wil en dat heb ik echt niet bij hem. Hij wil graag bijles geven omdat hij het erg leuk vindt om te doen. Hij staat naast zijn studie ook een paar dagen op een middelbare school, dat zegt ook wel wat.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je misschien wat naïef bent.
Ik snap je vriend wel.
Kom ik dom over? Ik volg een hbo studie dus nee geen universitaire studiequote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:12 schreef vreestnietmensen het volgende:
Maar ik weet wel vrij zeker dat je geen universitaire opleiding volgt in exacte wetenschappen... toch
Ach zoals lienekien zei naïef over. En in mijn ogen erg naïef en vol met redenaties die niet echt sluitend zijn om het maar netjes te zeggen. Dom is een groot woord voor zoiets, gaat gewoon om een deel van je hersenen en ervaringen waar je naar mijn idee nog niet echt in volgroeid bent als het ware. Er zijn zoveel zaken aan je posts wat voor mij speciaal is om te lezen, maar het belangrijkste was dat je aangaf dat je bevestiging wou en dat hij een aansteller is. Op die manier blijf je ook in je eigen kunde geloven terwijl dat best wel heel onterecht kan zijn (alleen al dat het je eerste vriend is en je aangeeft nogal enthousiast te zijn e.d. weet je). Zoveel redenen om voor jou te denken dat jij het aan het verkeerde eind hebt maar een paar mensen hier stellen hetzelfde als jou en alles vervalt wat in zijn voordeel spreekt (daar post je dan ook niet meer over). En zo nogal wat andere zaken dus ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:18 schreef Saarie het volgende:
[..]
Kom ik dom over? Ik volg een hbo studie dus nee geen universitaire studie
Nu het er zo staat lijkt dat het meest logisch. Maar op het moment zelf voelden het gewoon aan als normale complimentjes en normale gesprekken. Niet dat hij geforceerd iets probeert.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:15 schreef SugeLucky het volgende:
Die jongen wil duidelijk meer van je en ik begrijp dat je vriend dat niet leuk vindt.
Als hij steeds vaker contact zoekt en complimenten geeft over je uiterlijk, is het duidelijk wat hij wil. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
Naïef of niet, ze doet niets verkeerd. Ze heeft die gozer verteld over haar vriend en heeft verder geen interesse.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je misschien wat naïef bent.
Ik snap je vriend wel.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:22 schreef vreestnietmensen het volgende:
Dom is een groot woord voor zoiets,
Gebrek aan levenservaring en mensenkennis. Komt vanzelf.quote:gaat gewoon om een deel van je hersenen en ervaringen waar je naar mijn idee nog niet echt in volgroeid bent als het ware.
En haar vriend?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Naïef of niet, ze doet niets verkeerd. Ze heeft die gozer verteld over haar vriend en heeft verder geen interesse.
Als die kerel meer wil is dat zijn probleem.
Die heeft er verder niets over te zeggen natuurlijk.quote:
Vrijheid geven en nooit ergens kwaad zien in situaties is ook gewoon een manier om aan te geven dat je niet van de ander houdt hoor. Ook al wordt er hier juist soms andersom gedacht namelijk dat ultieme vrijheid geven echte liefde is.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die heeft er verder niets over te zeggen natuurlijk.
Er is ook zoiets als 'rekening houden met elkaar'. Dat heeft uiteraard zijn grenzen, maar in dit geval vind ik dat niet te veel gevraagd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die heeft er verder niets over te zeggen natuurlijk.
Heeft hier verder niets mee te maken. Ze kan natuurlijk ook besluiten om niet meer met die jongen om te gaan om haar vriend te plezieren. Ook niks mis mee. Maar ze doet niet iets verkeerd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:29 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Vrijheid geven en nooit ergens kwaad zien in situaties is ook gewoon een manier om aan te geven dat je niet van de ander houdt hoor. Ook al wordt er hier juist soms andersom gedacht namelijk dat ultieme vrijheid geven echte liefde is.
Oke naar mijn idee doet ze wel iets verkeerd maar ja dit is altijd minimaal deels subjectief en onderhevig aan meningen dus ja. Ze moet dat zelf bepalen en heeft dezelfde conclusie getrokken als jou wat dat betreft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heeft hier verder niets mee te maken. Ze kan natuurlijk ook besluiten om niet meer met die jongen om te gaan om haar vriend te plezieren. Ook niks mis mee. Maar ze doet niet iets verkeerd.
Wat dan?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:33 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Oke naar mijn idee doet ze wel iets verkeerd
Misschien wordt zij wel verliefd op hem.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien groeit hij wel over die verliefdheid heen als het zo is, krijgt hij zelf ook een andere vriendin en kunnen TS en die jongen nog een jarenlange goede vriendschap opbouwen.
Uren/dagen doorbrengen met iemand die haar wil neuken zonder het te vermelden aan d'r vriend...quote:
Ik zal het proberen uit te leggen. Als je complimenten krijgt op die manier, uitgenodigd wordt voor bijles,alle andere randzaken in de teksten van TS in combinatie met het idee wat TS geeft over haar besef van hoe jongens denken en doen hoor je als je een vriend hebt daar erg rekening mee te houden. TS vraagt zich zogenaamd af of ze goed of fout bezig is en opent dit topic maar wil gewoon bevestiging en trekt daarna haar conclusies.quote:
Heeft ze excuses voor aangeboden, en zo erg is dat natuurlijk ook weer niet. Dat die kerel haar wil neuken is in principe niet relevant.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Uren/dagen doorbrengen met iemand die haar wil neuken zonder het te vermelden aan d'r vriend...
Ik snap prima wat je bedoelt, je zit er gewoon naast. Nogmaals, het feit dat hij haar leuk vindt is niet relevant. Dat die vriend daar een probleem mee heeft kan natuurlijk. En daar kunnen ze een oplossing voor vinden, bijvoorbeeld zij stopt er mee of die vriend moet er maar overheen komen en niet zo jaloers doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:42 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen. Als je complimenten krijgt op die manier, uitgenodigd wordt voor bijles,alle andere randzaken in de teksten van TS in combinatie met het idee wat TS geeft over haar besef van hoe jongens denken en doen hoor je als je een vriend hebt daar erg rekening mee te houden. TS vraagt zich zogenaamd af of ze goed of fout bezig is en opent dit topic maar wil gewoon bevestiging en trekt daarna haar conclusies.
Als je iets niet weet of niet bewust van bent (mensenkennis en levenservaring zoals eerder aangegeven) dan is dat een reden waarom je zoiets kan doen zonder dat je je echt ervan bewust bent dat je jezelf in een risico-situatie plaatst. Voor haar is er zogenaamd geen risico maar die vriend weet dat niet en krijgt alle signalen binnen dat er wel een risico is (wat ook geheel terecht is in deze situatie).
In hoeverre kan iemand zich in naïviteit wassen naar jouw idee, selectief alle bevestigende informatie accepteren die juist haar idee bevestigen en vervolgens dat als uitgangspunt nemen en conclusie?
Lastig om correct onder woorden te brengen nu, als het niet duidelijk is wil ik het straks of morgen wel duidelijker typen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar er zit niet meer in. Moet TS dan contact met iedereen vermijden die haar een leuke vrouw vindt? Moet ze dan maar thuis blijven omdat er wel eens iemand zou kunnen zijn op 't werk waarmee ze samenwerkt, wie weet wel één op één, die haar leuk vindt, maar waar TS gewoon verder mee omgaat?
Dat die jongen haar leuk vindt is zijn probleem, zij heeft een vriend en blijft hem trouw. Misschien groeit hij wel over die verliefdheid heen als het zo is, krijgt hij zelf ook een andere vriendin en kunnen TS en die jongen nog een jarenlange goede vriendschap opbouwen.
Maar voorlopig geeft TS aan dat het nog om één bijles ding gaat en het daarna mooi geweest is. Prima toch?
Oke dus als een meid zich in een risico-situatie plaatst op die manier, zich er bewust van is maar het niet uitmaakt, willens en wetens is volgens jou niet fout?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik snap prima wat je bedoelt, je zit er gewoon naast. Nogmaals, het feit dat hij haar leuk vindt is niet relevant. Dat die vriend daar een probleem mee heeft kan natuurlijk. En daar kunnen ze een oplossing voor vinden, bijvoorbeeld zij stopt er mee of die vriend moet er maar overheen komen en niet zo jaloers doen.
Heeft verder ook bar weinig met zogenaamde levenservaring te maken.
Hoe kan je daar zo zeker van zijn? Ligt ook maar aan je mensbeeld, hoe TS in elkaar steekt en hoe goed die ene jongen eventueel bij haar kan passen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:43 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft ze excuses voor aangeboden, en zo erg is dat natuurlijk ook weer niet. Dat die kerel haar wil neuken is in principe niet relevant.
Tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:46 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Oke dus als een meid zich in een risico-situatie plaatst op die manier, zich er bewust van is maar het niet uitmaakt, willens en wetens is volgens jou niet fout?
Tel ik niet mee als vrouw?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:50 schreef SugeLucky het volgende:
Grappig al die reacties van vrouwen.
Je zou eens moeten zien wat voor drama ze zouden maken als hun lieve vriendje bijles zou krijgen van een dame die complimentjes over zijn uiterlijk maakt en steeds vaker contact zoekt via whatsapp.
Als je je van die intenties bewust bent en je kiest er alsnog voor om erheen te gaan ben je ook verantwoordelijk hoor. Je zorgt ervoor dat een situatie zich kan voordoen (dat je verliefd wordt bijvoorbeeld). Genoeg mensen kunnen zich er nog wel in vinden dat als je iemand leuk vindt je deze persoon niet meer ziet als je al een vriend hebt om te zorgen dat je niet verliefd wordt. Als een soort van veiligheidsmaatregel. Dit is precies hetzelfde alleen veel realistischer in de praktijk. Erg raar voor mij om te lezen hoe jullie zulke gemakkelijke redenaties hebben om te denken dat echt verantwoordelijkheid bij 1 persoon ligt gewoon omdat jullie dit telkens te horen hebben gekregen (of omdat het wel gemakkelijk is om aan te hangen). En ook de stelligheid/zekerheid die erbij zit hier van veel personen is ongelofelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Waarom zou zij er verantwoordelijk voor zijn dat een ander persoon bepaalde intenties heeft?
Ik heb het niet over jou toch? Er staat, al die reacties van vrouwen. Niet reacties van alle vrouwen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |