abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148249621
Hallo allemaal!

Allereerst een gelukkig Nieuwjaar gewenst allemaal! :)

Mijn vriend en ik hebben 1 jaar een relatie en ik ben stapel gek op hem. Hij is mijn eerste vriend, dus ik weet soms echt niet waar ik goed aan doe. We hebben nooit ruzie, maar we hebben nu ruzie over een bepaalde gebeurtenis. Ik vind dat ik helemaal niet fout ben geweest, terwijl hij vindt dat ik de fout in ben gegaan.

Het is denk ik wel belangrijk om erbij te vermelden dat ik heel erg enthousiast ben. Ik maak gemakkelijk contacten. Hierdoor heb ik heel veel vrienden, mannelijke en vrouwelijke vrienden. Mijn vriend vond dat vanaf het begin al een beetje vervelend, waardoor ik met sommige jongens minder of niet omga. Ik vind dat niet erg, want mijn vriend gaat uiteindelijk voor zulke jongens. Dus dat was geen enkel probleem.

Maar nu is er toch een probleem door onze meningsverschillen ontstaan. Ik heb een poosje geleden een jongen leren kennen in de ub. Hij sprak mij aan of ik even op zijn tas kon letten en daarna voerden we een gesprek. Hij volgt een studie en ik heb problemen met een vak van zijn studie, dus bood hij aan om mij bijles te geven omdat ik dat vak nog moet halen voor mijn propedeuse. Ik vind dat niet meer dan aardig en besloot om mijn telefoonnummer te geven zodat we contact konden houden.

Ik heb dit blijkbaar nooit aan mijn vriend verteld, vond het niet belangrijk. Ik heb nu kerstvakantie en vorige week ben ik bij de jongen langsgegaan en heb ik bijles gehad. Hij vindt het leuk om te doen en staat ook een paar dagen van de week voor de klas. Dus een winwin situatie.. Door hem begrijp ik de stof veel beter en hij zorgt er zelfs voor dat ik interesse krijg voor het vak, terwijl ik eerst een hekel had aan het vak. En dat binnen een dagje dus ik ben er positief over.

Ik ben de hele dag bij hem geweest en we hebben daarna samen gegeten in een café. Daarna besloten we om nog een vervolgafspraak te maken zodat ik voor mijn aankomende tentamen de stof nog goed kan doornemen samen met hem. Dezelfde dag nog vroeg mijn vriend wat ik had gedaan die dag en dus zei ik dat ik bijles had van iemand, in de veronderstelling dat ik dat al had verteld. Blijkbaar niet dus, waardoor mijn vriend geïrriteerd was dat ik t niet eerder had verteld..

Ik bood dus maar mijn excuses aan, het komt misschien raar over dat ik mijn telefoonnummer geef aan zomaar iemand en dat ik bijles neem van zomaar iemand, terwijl het op dat moment echt heel nuttig leek en helemaal niet verkeerd. Dat zie ik ook in. Nu begint hij wel vaak contact te zoeken, complimenten te maken over mijn uiterlijk, enz. Ik laat mijn vriend alles lezen, dus ik heb niks te verbergen, ga daar niet op in. Mijn vriend wil dat ik de vervolgafspraak niet doorzet omdat hij het ook kan uitleggen en omdat ik niet inzie dat die jongen meer wil.

Maar ik heb zoiets van: mijn vriend is altijd van mening dat jongens meer van mij willen, terwijl ik zoiets heb van: ik kan goed bevriend zijn met iemand van het andere geslacht en al zou iemand meer willen, ik wil niet meer want ik heb mijn vriend waar ik gek op ben. Dus wat maakt het uit? Ik weet zeker dat ik niks verkeerd doe en ik denk eigenlijk ook niet dat die jongen op mij valt. Dat merkte ik niet toen ik bij hem was.

Ik wil nu graag nog 1 keer bijles van de jongen krijgen zodat ik de stof weer helemaal goed op een rijtje heb, maar dan wordt mijn vriend echt boos.. Maar ik vind het dus weer onredelijk van hem dat hij altijd zo doet als het op andere jongens aankomt. Ik heb al best wat opgegeven voor hem en dat is niet erg, maar om zoiets te ontzeggen terwijl het om een belangrijk vak gaat, vind ik niet kunnen. Hij weet ook dat hij mij kan vertrouwen en dat ik altijd open ben.

Zit ik terecht met mijn kijk hierop of ben ik inderdaad fout geweest?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:53:44 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148249801
Heb je die jongen verteld dat je een relatie hebt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_148249826
Nee, hij heeft geen poot om op te staan. Dat lijkt wel zo omdat je al eerder voor hem hebt gebogen, door je contact met andere mannelijke vrienden te minderen of af te kappen. Tenzij je contact met hen anders dan gewoon vriendschappelijk was, is daar echt geen reden toe. Hier ook, je krijgt gewoon bijles en het gaat hier om twee (!) hele afspraken met die vent. :') Tenzij jij met hem loopt te flirten, zie ik daar oprecht helemaal niks verkeerd in.

Je vriend stelt zich aan. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_148249928
Ik zou 't toch wel gewoon vertellen, maar dan gewoon omdat ik blij zou zijn dat ik bijles zou hebben gevonden voor nop en nu dingen snap die ik ervoor niet zou snappen, ik zou zoiets niet echt vergeten te vertellen. Maargoed, dat ben ik.

Verder, heb je die jongen verteld dat je een relatie hebt? Flirt je met 'm / geef je'm hoop in ruil voor die bijles? Als de antwoorden 'ja' en 'nee' zijn dan zou je vriend het daarmee moeten doen, m.i.. Sowieso je niets laten verbieden als je weet dat je motieven eerlijk zijn.
Ja doei.
pi_148249937
Ik vind persoonlijk niet dat jij iets fout doet. Je doet deze extra moeite voor je studie en niet om vreemd te gaan. Dat gezegd hebbende, kan ik me heel goed inbeelden dat die andere jongen misschien wel uit is op meer, omdat hij zomaar een vreemde bijles gaat geven. Weet hij dat je een vriend hebt?

Misschien kun je aanbieden hem iets te betalen voor de bijles, dan is het wat duidelijker dat het voor jou puur "zakelijk" is... Of je spreekt met je vriend af dat je de volgende afspraak een paar keer subtiel laat vallen dat je een vriendje hebt, zodat hij weet waar hij aan toe is. Als hij dan nog steeds blijes wil geven, lijkt het me geen probleem, toch?
pi_148250012
Hoi, ik heb hem verteld dat ik een vriend heb natuurlijk! En ik vind ook dat mijn vriend zich aanstelt.. Alleen hij is er wel enorm boos om, dus dat neem ik wel serieus. Alleen ik vind het zo jammer, want de jongen geeft erg goed bijles. Ik blijf echt geïnteresseerd door hem.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:01:46 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148250151
Maar die jongen is wel degelijk geïnteresseerd. Hij zoekt vaak contact, maakt complimentjes over je uiterlijk.
Waarom zou hij jou zo intensief gratis bijles willen geven?
pi_148250196
Ik zal er maar blij om zijn dat mijn vriendin en exen niet zo waren als jou.
pi_148250302
Ik flirt niet. Het is wel zo dat hij weet dat ik een vriend heb, al vanaf het begin. Maar het is ook weer zo dat hij soms een compliment geeft dat ik mooi ben of zo.. Daar zeg ik dan gewoon bedankt op. Meer niet. Alleen denk ik niet dat hij iets van mij wilt omdat ik dat dan wel had gemerkt in het echt. En hij is vooral heel erg op de lesstof gericht. Hij wil geen geld nee.. Hij vindt het leuk om te doen. En het is nog maar 1 keertje.. Ik wilde even de bevestiging van vreemden dat ik niet de fout in ben gegaan :P bedankt dus.
pi_148250426
Ook weer opgelost
pi_148250451
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:01 schreef Lienekien het volgende:
Maar die jongen is wel degelijk geïnteresseerd. Hij zoekt vaak contact, maakt complimentjes over je uiterlijk.
Waarom zou hij jou zo intensief gratis bijles willen geven?
Ja dat is waar maar ik denk dat ik altijd goed aanvoel als iemand meer wil en dat heb ik echt niet bij hem. Hij wil graag bijles geven omdat hij het erg leuk vindt om te doen. Hij staat naast zijn studie ook een paar dagen op een middelbare school, dat zegt ook wel wat.
pi_148250530
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:08 schreef vreestnietmensen het volgende:
Ook weer opgelost
Hahaha precies :p
pi_148250568
Maar ik weet wel vrij zeker dat je geen universitaire opleiding volgt in exacte wetenschappen... toch :P
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:15:01 #14
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_148250664
Die jongen wil duidelijk meer van je en ik begrijp dat je vriend dat niet leuk vindt.

Als hij steeds vaker contact zoekt en complimenten geeft over je uiterlijk, is het duidelijk wat hij wil. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:16:24 #15
236046 NotYou
tigerblood
pi_148250717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:15 schreef SugeLucky het volgende:
Die jongen wil duidelijk meer van je en ik begrijp dat je vriend dat niet leuk vindt.

Als hij steeds vaker contact zoekt en complimenten geeft over je uiterlijk, is het duidelijk wat hij wil. Dat begrijp je toch zelf ook wel?
Had hij je nu ook bijles gegeven als je een kerel was geweest TS?
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:16:51 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148250734
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:09 schreef Saarie het volgende:

[..]

Ja dat is waar maar ik denk dat ik altijd goed aanvoel als iemand meer wil en dat heb ik echt niet bij hem. Hij wil graag bijles geven omdat hij het erg leuk vindt om te doen. Hij staat naast zijn studie ook een paar dagen op een middelbare school, dat zegt ook wel wat.
Ik denk dat je misschien wat naïef bent.

Ik snap je vriend wel.
pi_148250788
Ook een gelukkig nieuwjaar gewenst trouwens
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:18:43 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_148250809
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap je vriend wel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_148250813
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:12 schreef vreestnietmensen het volgende:
Maar ik weet wel vrij zeker dat je geen universitaire opleiding volgt in exacte wetenschappen... toch :P
Kom ik dom over? Ik volg een hbo studie dus nee geen universitaire studie :P
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:21:24 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_148250924
al die vrouwen die reageren met dat ze niets fout deed _O-

iedere man weet precies waarom ze daar zit...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:21:52 #21
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_148250946
vraag anders wat je vader er van vind
pi_148250988
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:18 schreef Saarie het volgende:

[..]

Kom ik dom over? Ik volg een hbo studie dus nee geen universitaire studie :P
Ach zoals lienekien zei naïef over. En in mijn ogen erg naïef en vol met redenaties die niet echt sluitend zijn om het maar netjes te zeggen. Dom is een groot woord voor zoiets, gaat gewoon om een deel van je hersenen en ervaringen waar je naar mijn idee nog niet echt in volgroeid bent als het ware. Er zijn zoveel zaken aan je posts wat voor mij speciaal is om te lezen, maar het belangrijkste was dat je aangaf dat je bevestiging wou en dat hij een aansteller is. Op die manier blijf je ook in je eigen kunde geloven terwijl dat best wel heel onterecht kan zijn (alleen al dat het je eerste vriend is en je aangeeft nogal enthousiast te zijn e.d. weet je). Zoveel redenen om voor jou te denken dat jij het aan het verkeerde eind hebt maar een paar mensen hier stellen hetzelfde als jou en alles vervalt wat in zijn voordeel spreekt (daar post je dan ook niet meer over). En zo nogal wat andere zaken dus ja.
pi_148251038
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:15 schreef SugeLucky het volgende:

Nu het er zo staat lijkt dat het meest logisch. Maar op het moment zelf voelden het gewoon aan als normale complimentjes en normale gesprekken. Niet dat hij geforceerd iets probeert.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:24:52 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148251072
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap je vriend wel.
Naïef of niet, ze doet niets verkeerd. Ze heeft die gozer verteld over haar vriend en heeft verder geen interesse.

Als die kerel meer wil is dat zijn probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:25:08 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_148251081
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:22 schreef vreestnietmensen het volgende:
Dom is een groot woord voor zoiets,
:D
quote:
gaat gewoon om een deel van je hersenen en ervaringen waar je naar mijn idee nog niet echt in volgroeid bent als het ware.
Gebrek aan levenservaring en mensenkennis. Komt vanzelf. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')