abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:30:34 #31
11682 Moonah
Jolie femme
pi_148251279
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die heeft er verder niets over te zeggen natuurlijk.
Er is ook zoiets als 'rekening houden met elkaar'. Dat heeft uiteraard zijn grenzen, maar in dit geval vind ik dat niet te veel gevraagd.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:31:59 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148251314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:29 schreef vreestnietmensen het volgende:

[..]

Vrijheid geven en nooit ergens kwaad zien in situaties is ook gewoon een manier om aan te geven dat je niet van de ander houdt hoor. Ook al wordt er hier juist soms andersom gedacht namelijk dat ultieme vrijheid geven echte liefde is.
Heeft hier verder niets mee te maken. Ze kan natuurlijk ook besluiten om niet meer met die jongen om te gaan om haar vriend te plezieren. Ook niks mis mee. Maar ze doet niet iets verkeerd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148251330
Ja, maar er zit niet meer in. Moet TS dan contact met iedereen vermijden die haar een leuke vrouw vindt? Moet ze dan maar thuis blijven omdat er wel eens iemand zou kunnen zijn op 't werk waarmee ze samenwerkt, wie weet wel één op één, die haar leuk vindt, maar waar TS gewoon verder mee omgaat?

Dat die jongen haar leuk vindt is zijn probleem, zij heeft een vriend en blijft hem trouw. Misschien groeit hij wel over die verliefdheid heen als het zo is, krijgt hij zelf ook een andere vriendin en kunnen TS en die jongen nog een jarenlange goede vriendschap opbouwen.

Maar voorlopig geeft TS aan dat het nog om één bijles ding gaat en het daarna mooi geweest is. Prima toch?
Ja doei.
pi_148251354
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heeft hier verder niets mee te maken. Ze kan natuurlijk ook besluiten om niet meer met die jongen om te gaan om haar vriend te plezieren. Ook niks mis mee. Maar ze doet niet iets verkeerd.
Oke naar mijn idee doet ze wel iets verkeerd maar ja dit is altijd minimaal deels subjectief en onderhevig aan meningen dus ja. Ze moet dat zelf bepalen en heeft dezelfde conclusie getrokken als jou wat dat betreft.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:35:26 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148251432
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:33 schreef vreestnietmensen het volgende:

[..]

Oke naar mijn idee doet ze wel iets verkeerd
Wat dan?
pi_148251447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien groeit hij wel over die verliefdheid heen als het zo is, krijgt hij zelf ook een andere vriendin en kunnen TS en die jongen nog een jarenlange goede vriendschap opbouwen.

Misschien wordt zij wel verliefd op hem.
pi_148251489
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat dan?
Uren/dagen doorbrengen met iemand die haar wil neuken zonder het te vermelden aan d'r vriend...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:39:28 #38
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_148251569
Ze doet niets verkeerd.

Mijn vriendin gaat ook met een paar vrienden om die eigenlijk verliefd op haar zijn, maar ik vertrouw haar en ik vind het niet erg.

Maar de vriend van TS vindt het wel erg en ik vind dan dat je voor je partner moet kiezen en zeker als het maar om een bijles afspraak gaat. Je kan ook wel ergens anders bijles volgen.

En als je vindt dat je partner te jaloers is of zich er niet mee moet bemoeien, moet je het wellicht uitmaken omdat je zo'n situatie al eerder hebt meegemaakt en nog vaker met hem zal gaan meemaken,
pi_148251700
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat dan?
Ik zal het proberen uit te leggen. Als je complimenten krijgt op die manier, uitgenodigd wordt voor bijles,alle andere randzaken in de teksten van TS in combinatie met het idee wat TS geeft over haar besef van hoe jongens denken en doen hoor je als je een vriend hebt daar erg rekening mee te houden. TS vraagt zich zogenaamd af of ze goed of fout bezig is en opent dit topic maar wil gewoon bevestiging en trekt daarna haar conclusies.

Als je iets niet weet of niet bewust van bent (mensenkennis en levenservaring zoals eerder aangegeven) dan is dat een reden waarom je zoiets kan doen zonder dat je je echt ervan bewust bent dat je jezelf in een risico-situatie plaatst. Voor haar is er zogenaamd geen risico maar die vriend weet dat niet en krijgt alle signalen binnen dat er wel een risico is (wat ook geheel terecht is in deze situatie).

In hoeverre kan iemand zich in naïviteit wassen naar jouw idee, selectief alle bevestigende informatie accepteren die juist haar idee bevestigen en vervolgens dat als uitgangspunt nemen en conclusie?

Lastig om correct onder woorden te brengen nu, als het niet duidelijk is wil ik het straks of morgen wel duidelijker typen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:43:11 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148251713
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Uren/dagen doorbrengen met iemand die haar wil neuken zonder het te vermelden aan d'r vriend...
Heeft ze excuses voor aangeboden, en zo erg is dat natuurlijk ook weer niet. Dat die kerel haar wil neuken is in principe niet relevant.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:45:10 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148251777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:42 schreef vreestnietmensen het volgende:

[..]

Ik zal het proberen uit te leggen. Als je complimenten krijgt op die manier, uitgenodigd wordt voor bijles,alle andere randzaken in de teksten van TS in combinatie met het idee wat TS geeft over haar besef van hoe jongens denken en doen hoor je als je een vriend hebt daar erg rekening mee te houden. TS vraagt zich zogenaamd af of ze goed of fout bezig is en opent dit topic maar wil gewoon bevestiging en trekt daarna haar conclusies.

Als je iets niet weet of niet bewust van bent (mensenkennis en levenservaring zoals eerder aangegeven) dan is dat een reden waarom je zoiets kan doen zonder dat je je echt ervan bewust bent dat je jezelf in een risico-situatie plaatst. Voor haar is er zogenaamd geen risico maar die vriend weet dat niet en krijgt alle signalen binnen dat er wel een risico is (wat ook geheel terecht is in deze situatie).

In hoeverre kan iemand zich in naïviteit wassen naar jouw idee, selectief alle bevestigende informatie accepteren die juist haar idee bevestigen en vervolgens dat als uitgangspunt nemen en conclusie?

Lastig om correct onder woorden te brengen nu, als het niet duidelijk is wil ik het straks of morgen wel duidelijker typen.
Ik snap prima wat je bedoelt, je zit er gewoon naast. Nogmaals, het feit dat hij haar leuk vindt is niet relevant. Dat die vriend daar een probleem mee heeft kan natuurlijk. En daar kunnen ze een oplossing voor vinden, bijvoorbeeld zij stopt er mee of die vriend moet er maar overheen komen en niet zo jaloers doen.

Heeft verder ook bar weinig met zogenaamde levenservaring te maken :').
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:45:36 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_148251795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar er zit niet meer in. Moet TS dan contact met iedereen vermijden die haar een leuke vrouw vindt? Moet ze dan maar thuis blijven omdat er wel eens iemand zou kunnen zijn op 't werk waarmee ze samenwerkt, wie weet wel één op één, die haar leuk vindt, maar waar TS gewoon verder mee omgaat?

Dat die jongen haar leuk vindt is zijn probleem, zij heeft een vriend en blijft hem trouw. Misschien groeit hij wel over die verliefdheid heen als het zo is, krijgt hij zelf ook een andere vriendin en kunnen TS en die jongen nog een jarenlange goede vriendschap opbouwen.

Maar voorlopig geeft TS aan dat het nog om één bijles ding gaat en het daarna mooi geweest is. Prima toch?
Dit dus.

TS heeft een duidelijk, studiegerelateerd, doel voor ogen. Die jongen, die haar misschien wel, misschien niet leuker dan leuk vindt, kan daarbij helpen. Dat is alles. Geen problemen maken die er niet zijn omdat misschien weleens en wat als?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_148251829
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik snap prima wat je bedoelt, je zit er gewoon naast. Nogmaals, het feit dat hij haar leuk vindt is niet relevant. Dat die vriend daar een probleem mee heeft kan natuurlijk. En daar kunnen ze een oplossing voor vinden, bijvoorbeeld zij stopt er mee of die vriend moet er maar overheen komen en niet zo jaloers doen.

Oke dus als een meid zich in een risico-situatie plaatst op die manier, zich er bewust van is maar het niet uitmaakt, willens en wetens is volgens jou niet fout?
pi_148251903
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:43 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft ze excuses voor aangeboden, en zo erg is dat natuurlijk ook weer niet. Dat die kerel haar wil neuken is in principe niet relevant.
Hoe kan je daar zo zeker van zijn? Ligt ook maar aan je mensbeeld, hoe TS in elkaar steekt en hoe goed die ene jongen eventueel bij haar kan passen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:48:51 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148251909
Fout vind ik een groot woord. TS zegt dat ze haar vriend serieus wil nemen. Zeggen dat hij zich niet moet aanstellen lijkt me daar niet bevorderlijk voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148251949
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:46 schreef vreestnietmensen het volgende:

[..]

Oke dus als een meid zich in een risico-situatie plaatst op die manier, zich er bewust van is maar het niet uitmaakt, willens en wetens is volgens jou niet fout?
Tuurlijk niet.

Waarom zou zij er verantwoordelijk voor zijn dat een ander persoon bepaalde intenties heeft?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:50:28 #47
406944 SugeLucky
pi_148251971
Grappig al die reacties van vrouwen.

Je zou eens moeten zien wat voor drama ze zouden maken als hun lieve vriendje bijles zou krijgen van een dame die complimentjes over zijn uiterlijk maakt en steeds vaker contact zoekt via whatsapp.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:51:46 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148252022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:50 schreef SugeLucky het volgende:
Grappig al die reacties van vrouwen.

Je zou eens moeten zien wat voor drama ze zouden maken als hun lieve vriendje bijles zou krijgen van een dame die complimentjes over zijn uiterlijk maakt en steeds vaker contact zoekt via whatsapp.
Tel ik niet mee als vrouw?
The love you take is equal to the love you make.
pi_148252104
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Tuurlijk niet.

Waarom zou zij er verantwoordelijk voor zijn dat een ander persoon bepaalde intenties heeft?
Als je je van die intenties bewust bent en je kiest er alsnog voor om erheen te gaan ben je ook verantwoordelijk hoor. Je zorgt ervoor dat een situatie zich kan voordoen (dat je verliefd wordt bijvoorbeeld). Genoeg mensen kunnen zich er nog wel in vinden dat als je iemand leuk vindt je deze persoon niet meer ziet als je al een vriend hebt om te zorgen dat je niet verliefd wordt. Als een soort van veiligheidsmaatregel. Dit is precies hetzelfde alleen veel realistischer in de praktijk. Erg raar voor mij om te lezen hoe jullie zulke gemakkelijke redenaties hebben om te denken dat echt verantwoordelijkheid bij 1 persoon ligt gewoon omdat jullie dit telkens te horen hebben gekregen (of omdat het wel gemakkelijk is om aan te hangen). En ook de stelligheid/zekerheid die erbij zit hier van veel personen is ongelofelijk.

Maar goed laten we het er maar op houden dat ik ook geïrriteerd zou zijn en het heel ongepast zou vinden als mijn vriendin zulke dingen doet. En nee wat betreft vrijheid zit het bij ons wel normaal :') Alleen als ze contact zou hebben met iemand die haar een dag bijles geeft waarvan het vrij duidelijk is dat hij meer wil dan zou ik toch wel anders denken dan 'hij mag haar leuk vinden, maakt niks uit, vrijheid blijheid' e.d. xd
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:54:04 #50
406944 SugeLucky
pi_148252110
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tel ik niet mee als vrouw?
Ik heb het niet over jou toch? Er staat, al die reacties van vrouwen. Niet reacties van alle vrouwen.
pi_148252229
Snap je vriend best, niet/vergeten te vertellen+de term "bijles". In het slechtste geval weten we allemaal wat dat betekent.

Aan de andere kant zou hij jou ook kunnen vertrouwen.

Even uitpraten, en later leven jullie erom.

Doei.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_148252264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:53 schreef vreestnietmensen het volgende:

[..]

Als je je van die intenties bewust bent en je kiest er alsnog voor om erheen te gaan ben je ook verantwoordelijk hoor. Je zorgt ervoor dat een situatie zich kan voordoen (dat je verliefd wordt bijvoorbeeld). Genoeg mensen kunnen zich er nog wel in vinden dat als je iemand leuk vindt je deze persoon niet meer ziet als je al een vriend hebt om te zorgen dat je niet verliefd wordt. Als een soort van veiligheidsmaatregel. Dit is precies hetzelfde alleen veel realistischer in de praktijk. Erg raar voor mij om te lezen hoe jullie zulke gemakkelijke redenaties hebben om te denken dat echt verantwoordelijkheid bij 1 persoon ligt gewoon omdat jullie dit telkens te horen hebben gekregen (of omdat het wel gemakkelijk is om aan te hangen). En ook de stelligheid/zekerheid die erbij zit hier van veel personen is ongelofelijk.
Ik heb dit jaar nog niet zoiets belachelijks gehoord.
pi_148252294
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar nog niet zoiets belachelijks gehoord.
Goed bezig man
pi_148252299
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:53 schreef vreestnietmensen het volgende:

Maar goed laten we het er maar op houden dat ik ook geïrriteerd zou zijn en het heel ongepast zou vinden als mijn vriendin zulke dingen doet. En nee wat betreft vrijheid zit het bij ons wel normaal :') Alleen als ze contact zou hebben met iemand die haar een dag bijles geeft waarvan het vrij duidelijk is dat hij meer wil dan zou ik toch wel anders denken dan 'hij mag haar leuk vinden, maakt niks uit, vrijheid blijheid' e.d. xd
En dan? Wordt je dan boos? Ga je haar dingen verbieden?
pi_148252325
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:24 schreef Saarie het volgende:

[..]

Nu het er zo staat lijkt dat het meest logisch. Maar op het moment zelf voelden het gewoon aan als normale complimentjes en normale gesprekken. Niet dat hij geforceerd iets probeert.
dan doet hij het dus juist goed :P

En ik snap je vriend, zou zelf niet gauw n nieuwe vriendschap met n man beginnen omdat ik weet dat het vaak wel zo is dat mannen meer willen van je, maar in dit geval heb je er gewoon echt baat bij wbt je studie en dat gaat wmb voor.

Dan idd erg 'zakelijk' houden, je geeft zo'n jongen toch ideeën waarschijnlijk, al ben jij alleen maar je enthousiaste, vriendelijke zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 02-01-2015 19:06:27 ]
compact en kleverig.
pi_148252350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan? Wordt je dan boos? Ga je haar dingen verbieden?
Het lijkt me niet echt nuttig voor mij om te antwoorden op een persoon zoals jou.
pi_148252361
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij mij leuk vindt hoor, dat maakt mijn vriend ervan en de mensen hier nu ook. Maar dat is geen feit.

Wat ik wel vind is dat ik al best wat voor mijn vriend heb opgegeven qua vriendschappen en normale contacten met jongens.. Maar ik vind bijles van deze jongen belangrijk omdat het om een belangrijk vak gaat en hij ervoor zorgt dat ik het goed begrijp, dus dat wil ik liever helemaal niet opgeven.
pi_148252441
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef vreestnietmensen het volgende:

[..]

Goed bezig man
Ja, ik kan er niets anders van maken, sorry.

Want ik vind niet dat iemand verantwoordelijkheid draagt voor het gedrag of de intenties van een ander, puur en alleen omdat hij of zij er van af weet.

En ik heb zo het vermoeden dat dat bij jou ook niet zo werkt, behalve in situaties waarin je dat net even wat gemakkelijker uitkomt. Maar goed, doe je ding.

Bv:

Als ik weet dat een vriend van mij wel eens in zijn jeugd iets gejat heeft. Ben ik dan uiteindelijk verantwoordelijk wanneer we samen door de stad lopen, hij opeens iets bij een winkel grijpt en wegrent?

Als jij van je moeder je kamer op moet ruimen. Maar je doet dit niet en komt bij mij chillen. Ik vraag naar je kamer en jij zegt dat dit later wel komt. Ben ik dan verantwoordelijk?

Stel, je hebt een vriend met zelfmoordneigingen. Je zit bij hem op de bank een film te kijken, en plots springt hij het raam uit. Ben jij dan verantwoordelijk voor zijn dood?
pi_148252461
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:00 schreef Saarie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij mij leuk vindt hoor, dat maakt mijn vriend ervan en de mensen hier nu ook. Maar dat is geen feit.
dat is wel een feit, anders zou hij niet gratis zijn tijd en moeite weggeven.
..///
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:02:58 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148252470
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:46 schreef vreestnietmensen het volgende:

[..]

Risico-situatie? Wil die kerel haar verkrachten ofzo?

Kom op man :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')