Ook een mooi kijkje in het salaris van Moszkowicz. Moszkowicz die ondanks al zijn inkomsten (advocatuur, tv-werk) allemaal schulden blijkt te hebben.quote:PVV-leider Geert Wilders heeft geprobeerd zijn advocaatkosten, een bedrag van tussen 500- en 600 duizend euro, vergoed te krijgen van de Tweede Kamer.
Dat meldt de Volkskrant zaterdag.
Volgens betrokkenen ging het om een rekening van Bram Moszkowicz voor het proces in 2010 en 2011 waarin Wilders werd beschuldigd van onder meer haatzaaien.
De claim is echter vorige jaar na felle discussies achter gesloten deuren afgewezen door het bestuur van de Kamer, het presidium, zo meldt de krant. Het presidium beoordeelde de advocaatkosten als privékosten.
Ook vonden ze de declaratie niet erg concreet, omdat deze niet was uitgesplitst naar kosten per dag. Het bedrag zou niet zijn onderbouwd.
Wilders stelde dat hij terechtstond wegens het uiten van zijn mening als Kamerlid en vond dus dat de kamer moest betalen.
http://www.nu.nl/politiek(...)ljoen-bij-kamer.html
Dit gaat nooit gebeuren net zoals die afschuwelijke moslimstaat in het Midden Oosten, waar de PVV zo bang voor is. Er is teveel verdeeldheid binnen de moslimwereld en als puntje bij paaltje komt vechten ze elkaar de tent uit.quote:Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef Kloon7 het volgende:
Zal opzich wel een grote partij kunnen worden, een Moslimpartij, met al die stemmen die vrijkomen door de slachting van Moslims mede mogelijk gemaakt door de PvdA.
Kerel, wat in de wereld moet daar grappig aan zijn?quote:Op zondag 28 december 2014 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probeer je nou grappig te zijn?
Indien dat het geval is: het gaat je slecht af.
Denken dat moslims een homogene groep vormenquote:Op zondag 28 december 2014 15:56 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Kerel, wat in de wereld moet daar grappig aan zijn?
PVDA en de steun aan interventies in het Midden - Oosten waar honderduizenden moslims zijn omgekomen is verre van grappig.
Ik zeg dit niet om de schuld bij de PvdA te leggen, maar hier kunnen het de moslims in Nederland onmogelijk mee eens zijn.
Alsof de advocaat van Demmink ook maar 1 uur werkt aan die zaak, iedereen is al op de hoogte van het feit dat hij nooit aangeklaagd gaat worden.quote:Op zondag 28 december 2014 15:57 schreef polderturk het volgende:
Als een gewone ambtenaar aangeklaagd wordt voor wat dan ook, dan worden zijn advocaat kosten ook niet door de werkgever vergoed. Dus de kosten voor Demmink en Wilders mogen ook niet vergoed worden.
Waarom leg je jouw beeld over moslims op aan moslims?quote:Op zondag 28 december 2014 15:56 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
PVDA en de steun aan interventies in het Midden - Oosten waar honderduizenden moslims zijn omgekomen is verre van grappig.
Ik zeg dit niet om de schuld bij de PvdA te leggen, maar hier kunnen het de moslims in Nederland onmogelijk mee eens zijn.
Overigens: aangeklaagd en PvdAquote:Op zondag 28 december 2014 15:58 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Alsof de advocaat van Demmink ook maar 1 uur werkt aan die zaak, iedereen is al op de hoogte van het feit dat hij nooit aangeklaagt gaat worden.
Open anders je eigen Demmink topic.quote:Op zondag 28 december 2014 15:57 schreef polderturk het volgende:
Als een gewone ambtenaar aangeklaagd wordt voor wat dan ook, dan worden zijn advocaat kosten ook niet door de werkgever vergoed. Dus de kosten voor Demmink en Wilders mogen ook niet vergoed worden.
Ik leg niks op kerel, ik vraag mij dat af.quote:Op zondag 28 december 2014 15:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom leg je jouw beeld over moslims op aan moslims?
Blijkbaar vonden ze het prima. Dit is niet de eerste interventie in het Midden-Oosten. En veel moslimlanden doen ook mee aan de interventies.
Jazeker. Zie het Midden Oosten, iedereen is vriendjes.quote:Op zondag 28 december 2014 15:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Denken dat moslims een homogene groep vormen
Jij denkt dat Nederlandse moslims de PvdA massaal de rug toekeren omdat de partij heeft ingestemd met acties tegen IS?quote:Op zondag 28 december 2014 15:56 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Beweren dat je niet generaliseert, maakt natuurlijk dat dat ook zo is.quote:Op zondag 28 december 2014 16:01 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Ik leg niks op kerel, ik vraag mij dat af.
Ga nu niet doen alsof ik generaliseer, want dat doe je toch echt zelf.
Je vragen zitten vol aannames. Maar goed, als je dat niet bewust doet, kan je daar ook niks aan doen natuurlijk.quote:Op zondag 28 december 2014 16:01 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Ik leg niks op kerel, ik vraag mij dat af.
Ga nu niet doen alsof ik generaliseer, want dat doe je toch echt zelf.
Wat is dit nu weer voor een reactie, je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan..quote:Op zondag 28 december 2014 15:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
150 zetels minstens. Iedereen weet dat 99% van Nederland islamitisch is. Toch?
Zoals ik al zei, moslims in Nederland vertegenwoordigen 4 á 5 zetels in de Kamer hooguit en ze stemmen steeds gemengder en steeds minder allemaal op één partij.
Ik ga er niet inhoudelijk op in in de Tweede Alinea?quote:Op zondag 28 december 2014 16:09 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een reactie, je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan..
Kunnen we die ook gelijk allemaal onder 1 noemer plaatsen, zoals ze ook bij de PVV doen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:38 schreef Jigzoz het volgende:
Het zou trouwens wel grappig zijn als die moslimpartij met allerlei anti-PVV-punten zou komen. De PVV-taks, geen nieuwe PVV-vergaderplaatsen, geen PVV'ers meer laten werken bij Schiphol, enzovoort.
Wat is er precies niet inhoudelijk aan die post?quote:Op zondag 28 december 2014 16:09 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een reactie, je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan..
Als alle moslims op de moslimpartij stemmen zoals alle PVV'ers op de PVV stemmen, dan kan dat inderdaad ja.quote:Op zondag 28 december 2014 16:10 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Kunnen we die ook gelijk allemaal onder 1 noemer plaatsen, zoals ze ook bij de PVV doen.
Waar haal je die onzin nu weer vandaan dat ik zeg dat Nederlandse moslims allemaal aanhangers zijn van IS?quote:Op zondag 28 december 2014 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat Nederlandse moslims de PvdA massaal de rug toekeren omdat de partij heeft ingestemd met acties tegen IS?
Want Nederlandse moslims zijn allemaal aanhanger van deze terreurgroep?
Overigens is de kans groot dat veel moslims PvdA de volgende verkiezingen de wacht aanzetten, maar dat heeft dan weer weinig te maken met de interventie in Irak.
Er is een Amerikaanse oorlog tegen de islam? Volgens mij niet hoor.quote:Op zondag 28 december 2014 16:20 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin nu weer vandaan dat ik zeg dat Nederlandse moslims allemaal aanhangers zijn van IS?![]()
Daar heb ik het toch helemaal niet over, dus ga geen dingen erbij halen of mij in de mond leggen.
Ik heb het over het hypocriete beleid van de PvdA m.b.t. interventies in souverreine landen in het Midden - Oosten/Azië.
Ik heb het over de steun van de Nederlandse overheid (waar de PvdA deel van uitmaakte) aan de Amerikaanse oorlog tegen de islam.
Gaat dat niet over privaatrecht?quote:Op zondag 28 december 2014 16:26 schreef paddy het volgende:
Dit is net zoiets als van mijn buurman op no`1 proceskosten vergoed willen hebben terwijl no 52 mij aangeklaagd heeft.
Zou mooi zijn. Rutte zomaar even aanklagen. Terecht dat hij dan de proceskosten op mij zou verhalen. Beetje onlogisch om dat bij de tweede kamer te doen dus.
het is tactisch en strategisch ook verstandig om dit te zeggen. ff de druk van de ketel halen. nog zo een mooie is de stelling dat als je niet met de us bent dat je tegen ze bent, maar die is al wat doorzichtiger.quote:Op zondag 28 december 2014 16:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vooral Bush was daar stellig over, grappig gezien.
Oh, de documenten vertellen wat anders dan dat zij vertellen, hier kan je je inlezen:quote:Op zondag 28 december 2014 16:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er is een Amerikaanse oorlog tegen de islam? Volgens mij niet hoor.
Ach de familie Bush is zeer goede vriendjes (op persoonlijk niveau) met de familie Saud. Ik denk dat Bush er werkelijk heilig van overtuigd is en blijft dat hij geen oorlog voerde tegen de islam.quote:Op zondag 28 december 2014 16:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het is tactisch en strategisch ook verstandig om dit te zeggen. ff de druk van de ketel halen. nog zo een mooie is de stelling dat als je niet met de us bent dat je tegen ze bent, maar die is al wat doorzichtiger.
De voorbeelden zijn toch hetzelfde? Ik klaag Rutte aan. Dat hij vervolgens onschuldig zou blijken en dat hij dan de proceskosten bij de tweede kamer zou verhalen in plaats van bij mij is toch niet logisch? Kan er zo niets over vinden, maar denke dat mijn voorbeelden gewoon hetzelfde zijn. Als er iets te verhalen gaat vallen, dan gewoon bij de eisersquote:Op zondag 28 december 2014 16:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Gaat dat niet over privaatrecht?
Volgens mij zit publiek recht een beetje anders in elkaar.
het is in feite ook geen oorlog tegen de islam. de islam is niets - het is ongrijpbaar. het is een oorlog tegen bepaald gedrag. maar ja zo kun je elke oorlog omschrijven.quote:Op zondag 28 december 2014 16:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ach de familie Bush is zeer goede vriendjes (op persoonlijk niveau) met de familie Saud. Ik denk dat Bush er werkelijk heilig van overtuigd is en blijft dat hij geen oorlog voerde tegen de islam.
Obama ook. Met zijn islamitische oma en dergelijke.
Even ter herinneringquote:PVV-leider Geert Wilders heeft geprobeerd zijn advocaatkosten, een bedrag van tussen 500- en 600 duizend euro, vergoed te krijgen van de Tweede Kamer.
Dat meldt de Volkskrant zaterdag.
Volgens betrokkenen ging het om een rekening van Bram Moszkowicz voor het proces in 2010 en 2011 waarin Wilders werd beschuldigd van onder meer haatzaaien.
De claim is echter vorige jaar na felle discussies achter gesloten deuren afgewezen door het bestuur van de Kamer, het presidium, zo meldt de krant. Het presidium beoordeelde de advocaatkosten als privékosten.
Ook vonden ze de declaratie niet erg concreet, omdat deze niet was uitgesplitst naar kosten per dag. Het bedrag zou niet zijn onderbouwd.
Wilders stelde dat hij terechtstond wegens het uiten van zijn mening als Kamerlid en vond dus dat de kamer moest betalen.
O ja.quote:Op zondag 28 december 2014 16:31 schreef paddy het volgende:
Zo, na deze post gaat dat offtopic geneuzel over moslims weg. Daar gaat dit niet over. Zijn genoeg topics over
[..]
Even ter herinnering
Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.quote:Op zondag 28 december 2014 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja.
Maar voor het uiten van je mening als Kamerlid kún je toch helemaal niet vervolgd worden?
Ik zeg enkel dat privaatrecht en publiekrecht anders werkt.quote:Op zondag 28 december 2014 16:30 schreef paddy het volgende:
[..]
De voorbeelden zijn toch hetzelfde? Ik klaag Rutte aan. Dat hij vervolgens onschuldig zou blijken en dat hij dan de proceskosten bij de tweede kamer zou verhalen in plaats van mij is toch niet logisch?
Dus zijn die uitspraken niet als Kamerlid gedaan, maar als persoon die campagne voert voor de PVV.quote:Op zondag 28 december 2014 16:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.
http://www.parlement.com/id/vhnnmt7iuhwr/tweede_kamerledenquote:Op zondag 28 december 2014 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja.
Maar voor het uiten van je mening als Kamerlid kún je toch helemaal niet vervolgd worden?
Ow, zie ik niet staan.quote:Op zondag 28 december 2014 16:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.
Het staat er toch vrij duidelijkquote:Op zondag 28 december 2014 16:38 schreef paddy het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/id/vhnnmt7iuhwr/tweede_kamerleden
Gaat dat niet over de regerende partijen? Waarom GW dan wel?
Je kunt dus wel vervolgd worden voor datgene wat je buiten de vergaderingen zegt.quote:Tweede Kamerleden kunnen volgens de Grondwet niet worden vervolgd of voor de rechter worden aangesproken voor wat zij in vergaderingen van de Staten-Generaal hebben gezegd of in commissieverband hebben gezegd of geschreven.
Nee, dat gaat over Kamerleden binnen de Kamer.quote:Op zondag 28 december 2014 16:38 schreef paddy het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/id/vhnnmt7iuhwr/tweede_kamerleden
Gaat dat niet over de regerende partijen? Waarom GW dan wel?
Was ook helemaal geen aanval hoor.quote:Op zondag 28 december 2014 16:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat privaatrecht en publiekrecht anders werkt.
Bij publiek recht gaat het om handhaving van de rechtsorde en wordt sowieso meer door de overheid betaald (behalve dure advocaten).
Bij privaatrecht (financiële geschillen tussen particulieren onderling vaak, of een commercieel geschil tussen de overheid en een particulier over bijvoorbeeld een commerciële opdracht van de overheid) betaalt de verliezer doorgaans ook de proceskosten.
Iets als moord/geweld/haatzaaien is publiek recht. Je wordt dan aangeklaagd door Officier van Justitie. Niet door andere burgers. Dat is publiek recht in Nederland.
Als een bedrijf jouw geld niet betaald en jij wil je geld terug, is het privaat recht. Dan ga je je geld terug eisen. Als je dan wint, betaalt de beklaagde partij ook de proceskosten.
Ik geef hier geen waardeoordeel, enkel een beschrijving.
Beter geregeld in Nederland dus. Maar dan nog vind ik het verhalen bij de tweede kamer niet terecht. Snap wel dat jij je proceskosten wil verhalen op degene die ervoor heeft gezorgd dat je aangeklaagd bent.quote:Op zondag 28 december 2014 16:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het staat er toch vrij duidelijk
[..]
Je kunt dus wel vervolgd worden voor datgene wat je buiten de vergaderingen zegt.
Mja, net uitgelegd. Ben het er niet helemaal mee eens, maar hier heerst gelukkig geen algehele onschendbaarheid.quote:Op zondag 28 december 2014 16:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Je mag in de Tweede Kamer alles zeggen.
Daarbuiten gelden voor kamerleden dezelfde regels als voor anderen. Hoewel je als politicus vaak wel meer de grens mag opzoeken in het kader van het maatschappelijk debat. Zoals bleek in het vorige Wilders-proces.
Het verhalen op de TK is idd niet terecht.quote:Op zondag 28 december 2014 16:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Beter geregeld in Nederland dus. Maar dan nog vind ik het verhalen bij de tweede kamer niet terecht. Snap wel dat jij je proceskosten wil verhalen op degene die ervoor heeft gezorgd dat je aangeklaagd bent.
Wie zijn 'ze'?quote:Op zondag 28 december 2014 16:52 schreef IPA35 het volgende:
Als ze hem niet met argumenten kunnen verslaan willen ze hem opsluiten, lukt dat niet dan kunnen ze hem in ieder geval trachten financieel kapot te maken. Lukt dat ook niet dan gaan ze weer moord en brand schreeuwen over twijfelachtige geldschieters.
Zij die tegen Geertje zijn en een positie van macht bezitten.quote:
Dat is toch ook helemaal niet gebeurd? Ik begreep dat het verhaal van de Volkskrant meer sensatie was dan journalistiek verantwoord. De auteur had al de schijn tegen na dat gedoe met "de martelingen in Irak" overigens.quote:Op zondag 28 december 2014 16:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het verhalen op de TK is idd niet terecht.
Je schreef dat ze Wilders 'financieel kapot willen maken'.quote:Op zondag 28 december 2014 16:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij die tegen Geertje zijn en een positie van macht bezitten.
Juist een prachtartikel man.quote:Op zondag 28 december 2014 16:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is toch ook helemaal niet gebeurd? Ik begreep dat het verhaal van de Volkskrant meer sensatie was dan journalistiek verantwoord. De auteur had al de schijn tegen na dat gedoe met "de martelingen in Irak" overigens.
Nee door hem keer op keer proceskosten te laten maken.quote:Op zondag 28 december 2014 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je schreef dat ze Wilders 'financieel kapot willen maken'.
En dat doen 'ze' door het verzoek van Wilders niet in te willigen?
Mwoah, weet ik niet. De Volkskrant zegt zich te baseren op meerdere bronnen; Bosma zegt dat het niet waar is.quote:Op zondag 28 december 2014 16:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is toch ook helemaal niet gebeurd? Ik begreep dat het verhaal van de Volkskrant meer sensatie was dan journalistiek verantwoord. De auteur had al de schijn tegen na dat gedoe met "de martelingen in Irak" overigens.
Alsof het vervolgen van Wilders hem problemen bezorgt. Als hij vrijgesproken wordt pakt het goed uit, en als hij veroordeeld wordt is het een (voorwaardelijke) boete en kan hij in de slachtofferrol kruipen. Dus nee, ik denk niet dat hij ongelukkig is hierdoor.quote:Op zondag 28 december 2014 17:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee door hem keer op keer proceskosten te laten maken.
Dus het OM probeert Wilders financieel kapot te maken?quote:Op zondag 28 december 2014 17:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee door hem keer op keer proceskosten te laten maken.
Volgens mij gaat dit om de eerste keer.quote:Op zondag 28 december 2014 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus het OM probeert Wilders financieel kapot te maken?
En Bosma zit in het presidium. Als hij dit ontkent terwijl het wel zo is, dan moet hij er dus uit. Vooralsnog blijft het echter oorverdovend stil.quote:Op zondag 28 december 2014 17:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, weet ik niet. De Volkskrant zegt zich te baseren op meerdere bronnen; Bosma zegt dat het niet waar is.
Door wie is Wilders toen aangeklaagd dan?quote:Op zondag 28 december 2014 17:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit om de eerste keer.
Politiek correcte losers. Het OM wilde hem toen helemaal niet vervolgen natuurlijk.quote:Op zondag 28 december 2014 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door wie is Wilders toen aangeklaagd dan?
Ik moet we zeggen dat ik de Volkskrant wel erg stellig vond. Niet iets als 'het gerucht gaat dat', of 'bronnen zeggen dat', maar berichtgeving alsof het vaststaande feiten betreft.quote:Op zondag 28 december 2014 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
En Bosma zit in het presidium. Als hij dit ontkent terwijl het wel zo is, dan moet hij er dus uit. Vooralsnog blijft het echter oorverdovend stil.
En die losers waren mensen met macht?quote:Op zondag 28 december 2014 17:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Politiek correcte losers. Het OM wilde hem toen helemaal niet vervolgen natuurlijk.
Waarom neemt hij zo'n dure faaladvocaat dan?quote:Op zondag 28 december 2014 17:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Politiek correcte losers. Het OM wilde hem toen helemaal niet vervolgen natuurlijk.
Je vergeet 'hem' met een hoofdletter H te schrijven, zoals bij een Messias gebruikelijk is.quote:Op zondag 28 december 2014 16:52 schreef IPA35 het volgende:
Als ze hem niet met argumenten kunnen verslaan willen ze hem opsluiten, lukt dat niet dan kunnen ze hem in ieder geval trachten financieel kapot te maken. Lukt dat ook niet dan gaan ze weer moord en brand schreeuwen over twijfelachtige geldschieters.
Nou Erdogan mag het in Turkijke gewoon zeggen:quote:Op zondag 28 december 2014 17:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zelfs in bananenrepublieken worden oproepen tot etnische zuivering niet getolereerd.
Turkije heeft dan ook al eerder een genocide op de Armeniërs uitgevoerd, he?quote:Op zondag 28 december 2014 17:19 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Nou Erdogan mag het in Turkijke gewoon zeggen:
In the interview, Erdogan said that the presence of an estimated 100,000 Armenians currently living in Turkey without citizenship may no longer be tolerated.
http://www.rferl.org/cont(...)_Turkey/1988849.html
'Without citizenship'.quote:Op zondag 28 december 2014 17:19 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
In the interview, Erdogan said that the presence of an estimated 100,000 Armenians currently living in Turkey without citizenship may no longer be tolerated.
Erdogan is dan ook Wilders grote voorbeeld.quote:Op zondag 28 december 2014 17:19 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Ach joh, neem hem nou toch niet zo serieus. Laat gewoon gaanquote:Op zondag 28 december 2014 17:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar goed, ik denk dat veel mensen niet snappen dat een oproep tot etnische zuivering (minder Marokkanen, ook niet-criminele Marokkanen, dat gaan we regelen) nogal serieus en ziek is.
Misschien omdat Geertje heel vaak de humor-kaart speelt. Maar hier bleef hij bij en hij zei vrij duidelijk dat het hem niet ging om criminele of illegale Marokkanen. Nee puur het feit dat ze Marokkaans zijn, betekent dat ze weg moeten. Dat is gewoon etnische zuivering.
Kan er helaas niets anders van maken.
Ok.quote:Op zondag 28 december 2014 17:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar goed, ik denk dat veel mensen niet snappen dat een oproep tot etnische zuivering (minder Marokkanen, ook niet-criminele Marokkanen, dat gaan we regelen) nogal serieus en ziek is.
Misschien omdat Geertje heel vaak de humor-kaart speelt. Maar hier bleef hij bij en hij zei vrij duidelijk dat het hem niet ging om criminele of illegale Marokkanen. Nee puur het feit dat ze Marokkaans zijn, betekent dat ze weg moeten. Dat is gewoon etnische zuivering.
Kan er helaas niets anders van maken.
Hij heeft gewoon gelijk, anus.quote:
Meen je dit of ben je weer mensen aan het imiteren?quote:Op zondag 28 december 2014 17:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ach joh, neem hem nou toch niet zo serieus. Laat gewoon gaan
Een of andere opportunist die aan een dronken menigte van 40 man een ridicule vraag stelt, lekker belangrijk.quote:
Dit krijgen we regelmatig te horen ja dus dacht ga er fftjes in mee. Niet zo serieus nemen allemaal.quote:Op zondag 28 december 2014 17:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Meen je dit of ben je weer mensen aan het imiteren?
Hij bleef het herhalen. Het begon op een markt in Den Haag. Daarna nog een paar keer en uiteindelijk op die verkiezingsavond.quote:Op zondag 28 december 2014 17:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een of andere opportunist die aan een dronken menigte van 40 man een ridicule vraag stelt, lekker belangrijk.
Ongetwijfeld. Beetje zonde van je energie om je daar druk over te maken lijkt mij aangezien er toch niets in die richting kan en gaat gebeuren. Misschien is het juist jouw zwaarmoedige gedoe dat het meer lading geeft dan het zou moeten krijgen. Wie help je dan uiteindelijk met je zware woorden?quote:Op zondag 28 december 2014 17:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij bleef het herhalen. Het begon op een markt in Den Haag. Daarna nog een paar keer en uiteindelijk op die verkiezingsavond.
Toen er , na die gebeurtenis, ernaar werd gevraagd bevestigde hij het weer en gaf ook nog eens aan dat het niet alleen om criminele Marokkanen ging, maar gewoon Marokkanen in het algemeen. Dus het is echt niet zomaar een uitspatting.
Dit weglachen kan jij vanuit jouw positie doen, maar dat mensen zich er druk maken is compleet logisch.
quote:Op zondag 28 december 2014 17:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zelfs in bananenrepublieken worden oproepen tot etnische zuivering niet getolereerd.
De veroordeling is niets anders dan een reclamecampagne waar heel Nederland voor mag meebetalen.quote:Op zondag 28 december 2014 17:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Een veroordeling zal hem enkel populariteit opleveren vrees ik.
Nu moeten ze wel vervolgen omdat er zoveel aangiftes zijn, is de onderbouwing.quote:Op zondag 28 december 2014 17:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het geld komt ook uit jouw zak hoor.quote:Op zondag 28 december 2014 16:17 schreef IPA35 het volgende:
Laat die linkse bloedhonden maar betalen...
Zonde je er druk over te maken is het zeker. Maar het is ook flauw om mensen die zich er druk om maken weg te zetten als aanstellers.quote:Op zondag 28 december 2014 17:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Beetje zonde van je energie om je daar druk over te maken lijkt mij aangezien er toch niets in die richting kan en gaat gebeuren. Misschien is het juist jouw zwaarmoedige gedoe dat het meer lading geeft dan het zou moeten krijgen. Wie help je dan uiteindelijk met je zware woorden?
Ik voel mij een buitenlander in eigen landquote:
Waarom blijf jij moslims als één homogene groep van 1,4 miljard mensen zien?quote:Op zondag 28 december 2014 17:47 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Nu moeten ze wel vervolgen omdat er zoveel aangiftes zijn, is de onderbouwing.
Nou dat is niet gek want:
1. De politiebureau's waren zelfs tot na 18.00 open.
2. Er waren voorbedrukte aangiftes die je alleen hoefde te tekenen.
3. Ook mensen die hier al jaren wonen maar nog geen Nederlands kunnen werden opgeroepen aangifte te doen.
En maar doen alsof Wilders de vijand is van de moslims, terwijl de coalitie van VVD en PvdA bommen zit te gooien op moslims.![]()
Ohja, vanaf komende jaar moeten we maar aangifte doen via internet want er zijn te weinig mensen om de politiebureau's te bemannen.![]()
Dat gaat om ILLEGALE Armeniers die in Turkije wonen. Nederland zet toch ook illegalen uit? Of is dat ook etnische zuivering?quote:Op zondag 28 december 2014 17:19 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
De coalitie, gesteund door de voltallige TK muv de SP, gooit bommen op doorgeflipte extremisten.quote:Op zondag 28 december 2014 17:47 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Nu moeten ze wel vervolgen omdat er zoveel aangiftes zijn, is de onderbouwing.
Nou dat is niet gek want:
1. De politiebureau's waren zelfs tot na 18.00 open.
2. Er waren voorbedrukte aangiftes die je alleen hoefde te tekenen.
3. Ook mensen die hier al jaren wonen maar nog geen Nederlands kunnen werden opgeroepen aangifte te doen.
En maar doen alsof Wilders de vijand is van de moslims, terwijl de coalitie van VVD en PvdA bommen zit te gooien op moslims.![]()
Ohja, vanaf komende jaar moeten we maar aangifte doen via internet want er zijn te weinig mensen om de politiebureau's te bemannen.![]()
Hoe kom je bij dit gevoel? Van de 17.000.000 mensen in dit land is 1.997.584 een niet-westerse allochtoon. Veel van deze mensen voelen zich ook Nederlands. Maar de rest is dus westers allochtoon of autochtoon.quote:Op zondag 28 december 2014 17:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik voel mij een buitenlander in eigen land
Zijn dat niet gewoon etnische Turken of Koerden uit Armenië op de vlucht voor het repressieve regime in Armenië?quote:Op zondag 28 december 2014 17:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat gaat om ILLEGALE Armeniers die in Turkije wonen. Nederland zet toch ook illegaleb uit? Of is dat ook etnische zuivering?
Standaard afleidingstechniek.quote:Op zondag 28 december 2014 17:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom gaat het nu over Turkije eigenlijk?
Nee. Dat zijn etnische Armeniers die het economische klimaat van Armenie ontvluchten, op zoek naar een beter leven. Armenie is een straatarm land. Zoek maar op google.quote:Op zondag 28 december 2014 17:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zijn dat niet gewoon etnische Turken of Koerden uit Armenië op de vlucht voor het repressieve regime in Armenië?
Dan zou ik ze onmiddellijk deporteren naar Syrië.quote:Op zondag 28 december 2014 17:59 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn etnische Armeniers die het economische klimaat van Armenie ontvluchten, op zoek naar een beter leven. Armenie is een straatarm land. Zoek maar op google.
Waarom wil jij zo graag de discussie afleiden van Wilders?quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan zou ik ze onmiddellijk deporteren naar Syrië.
Oproepen tot etnische zuiveringen?quote:Op zondag 28 december 2014 17:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
quote:Op zondag 28 december 2014 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom zijn er onder de PVV-fans zoveel complotidioten?
quote:Op zondag 28 december 2014 12:43 schreef bamibij het volgende:
[..]
Joh. PVV'ers zijn meestal bang. Voor de Islam, voor het onbekende, voor verandering... You name it
Begin je het al een beetje te zien?quote:Op zondag 28 december 2014 14:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Inhoudelijke discussie met PVV'ers is onmogelijk. Ze baseren hun standpunten niet op argumenten en ze begrijpen argumentaties niet. Bovendien zijn ze doorgaans erg recht in de PVV-leer en daarnaast zijn ze vreselijk bang.
Dus lach ze inderdaad maar gewoon uit. Een alternatief is er niet echt.
Het is meer zo dat ik graag de aandacht naar de glorie van Turkije toe trek.quote:Op zondag 28 december 2014 18:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag de discussie afleiden van Wilders?
Heerlijk toch, zo hypocriet als de neten hier. Prachttopic ditquote:Op zondag 28 december 2014 18:05 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Oproepen tot etnische zuiveringen?![]()
![]()
In deel 1 van dit topic werd er nog door gesteld dat PVV'ers bang juist bang waren en in complotten geloven:
[..]
[..]
[..]
Begin je het al een beetje te zien?
Ik snap dat je vanuit jouw positie Erdogan niet tof vindt enzo. Maar dit is een topic over Wilders. En hij zegt nogal wat. Vind het vreemd dat je daarvan wil afleiden? Vind je hem een toffe peer omdat hij af en toe wat boze dingen zegt over Erdo?quote:Op zondag 28 december 2014 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het is meer zo dat ik graag de aandacht naar de glorie van Turkije toe trek.
Complot?quote:Op zondag 28 december 2014 18:05 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Oproepen tot etnische zuiveringen?![]()
![]()
In deel 1 van dit topic werd er nog door gesteld dat PVV'ers bang juist bang waren en in complotten geloven:
[..]
[..]
[..]
Begin je het al een beetje te zien?
Ja, leuk dat je me quote, maar dat ik Wilders en zijn aanhang een stel debielen vind wil niet zeggen dat al zijn tegenstanders op handen draag.quote:
Waarom leid je de aandacht af? De OP gaat over advocaatkosten uit 2010/11.quote:Op zondag 28 december 2014 18:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik snap dat je vanuit jouw positie Erdogan niet tof vindt enzo. Maar dit is een topic over Wilders. En hij zegt nogal wat. Vind het vreemd dat je daarvan wil afleiden? Vind je hem een toffe peer omdat hij af en toe wat boze dingen zegt over Erdo?
Ik denk dat dat niet opweegt tegen de zeer vergaande uitspraken van de PVV die ze in Nederland doen, over beroepsverboden, genetische inferioriteit van moslims en minder Marokkanen.
De PVV mag vanaf nu best met de Nazi's vergeleken worden. In Nazi Duitsland mochten Joden bijvoorbeeld niet langer als advocaat of bankier meer werken. Nu wil de PVV dat moslims niet meer op vliegvelden mogen werken.quote:Op zondag 28 december 2014 18:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als Graus zegt dat moslims (ik bedoel 'mensen met een islamitisch paspoort) een beroepsverbod moeten krigen op Schiphol. Hoe is dat geen berufsverbot dan?
Als Bosma retweet dat moslims genetisch inferieur zijn door inteelt, hoe is dat niet één op één afgekeken van nazi-propaganda?
Allemaal vragen. Ik zie nergens een complot. Alleen maar PVV-retoriek.
Ja, wie heeft dat betaald eigenlijk?quote:Op zondag 28 december 2014 18:14 schreef Gilders het volgende:
[..]
Waarom leid je de aandacht af? De OP gaat over advocaatkosten uit 2010/11.
Zal mij een zorg zijn.quote:Op zondag 28 december 2014 18:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja, wie heeft dat betaald eigenlijk?
De PVV had in 2013 ¤100 aan inkomsten. De Kamer heeft niets betaald. Wie dan wel?
Tot de PVV Marokkanen vergast kan je ze beter vergelijken met de Koran.quote:Op zondag 28 december 2014 18:17 schreef polderturk het volgende:
De PVV mag vanaf nu best met de Nazi's vergeleken worden. In Nazi Duitsland mochten Joden bijvoorbeeld niet langer als advocaat of bankier meer werken. Nu wil de PVV dat moslims niet meer op vliegvelden mogen werken.
Een oproep tot minder Marokkanen is inderdaad een oproep tot etnische zuivering.
En de uitspraak van Martin Bosma over genetische inferieuriteit is inderdaad zeer dubieus. Het heeft een hoog Nazitisch gehalte.
Ja? Wie riep hij op?quote:Op zondag 28 december 2014 18:17 schreef polderturk het volgende:
Een oproep tot minder Marokkanen is inderdaad een oproep tot etnische zuivering.
Ja moeten we tot dat moment wachten?quote:Op zondag 28 december 2014 18:21 schreef LelijKnap het volgende:
Tot de PVV Marokkanen vergast kan je ze beter vergelijken met de Koran.
Onzin dus dat hij opriep.quote:Op zondag 28 december 2014 18:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zichzelf. 'Dat gaan we regelen'.
Lijkt me wel.quote:Op zondag 28 december 2014 18:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja moeten we tot dat moment wachten?
Als een politicus zegt dat hij zelf etnisch wil zuiveren is dat niet minder erg dan een oproep ertoe.quote:
Juist, hypocriet is het correcte woord hiervoor.quote:Op zondag 28 december 2014 18:08 schreef Gilders het volgende:
[..]
Heerlijk toch, zo hypocriet als de neten hier. Prachttopic dit
Slachtofferrol en hyporiet gedrag.quote:Op zondag 28 december 2014 13:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik vind ze een stel hypocriete jankerds die altijd de slachtofferrol zoeken ja. Jij niet?
De SP. De piratenpartij.
Dat je concludeert dat hij met die uitspraken doelt op etnische zuivering zegt meer over jou dan over Greet.quote:Op zondag 28 december 2014 18:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als een politicus zegt dat hij zelf etnisch wil zuiveren is dat niet minder erg dan een oproep ertoe.
Joh je hebt het tegen dezelfde figuren die vier jaar geleden al riepen dat Wilders de treinen weer zou laten rijden dit jaar, totaal niet serieus te nemen.quote:Op zondag 28 december 2014 18:35 schreef Gilders het volgende:
[..]
Dat je concludeert dat hij met die uitspraken doelt op etnische zuivering zegt meer over jou dan over Greet.
quote:Op zondag 28 december 2014 18:35 schreef Gilders het volgende:
[..]
Dat je concludeert dat hij met die uitspraken doelt op etnische zuivering zegt meer over jou dan over Greet.
quote:Er is sprake van etnische zuiveringen wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen.
Ik ben geen PVV'er, ik lach gewoon iedere knuppel in dit topic uit. Zowel pro als anti Wilders.quote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, mooi. De PVV'ers nemen de rest niet serieus en vice versa. Iedereen blij.
Ook best. Zolang er geen meerderheid meegaat in dat PVV-geschuimbek vind ik het allemaal prima.quote:Op zondag 28 december 2014 18:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV'er, ik lach gewoon iedere knuppel in dit topic uit. Zowel pro als anti Wilders.
Ik zeg ook niet dat het al heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke gewelddadige acties zijn er ondernomen?
Je beantwoord de vraag niet. Welke gewelddadige acties, zoals in je eigen bron aangehaald, hebben er plaatsgevonden ?quote:Op zondag 28 december 2014 18:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik zal het nog even op een rij zetten.
Geert Wilders: Minder Marokkanen, dat gaan we regelen. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen.
Dion Grauss: Mensen met een islamitisch paspoort zouden niet op Schiphol mogen werken.
Martin Biosma: Deelt een artikel op Twitter over inteelt onder moslims en zet hen neer als genetisch inferieur.
Vergelijking met nazipropaganda:
[ afbeelding ]
Weerleg dit eens, in plaats van persoonlijke aanvallen uitdelen en in de slachtofferrol gaan.
Ik zeg niet dat Wilders al etnisch heeft gezuiverd. Ik zeg dat hij dat wil.quote:Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag niet. Welke gewelddadige acties, zoals in je eigen bron aangehaald, hebben er plaatsgevonden ?
De PVV gaat nooit een meerderheid krijgen, laat staan iets in de vorm van macht.quote:Op zondag 28 december 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook best. Zolang er geen meerderheid meegaat in dat PVV-geschuimbek vind ik het allemaal prima.
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat Wilders vooral een hoop figuren wil deporteren naar land van herkomst, niet specifiek dood hebben.quote:Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Wilders al etnisch heeft gezuiverd. Ik zeg dat hij dat wil.
Ontmoedigen van immigratie en aanmoedigen van emigratie is zeker een vorm van 'etnisch zuiveren'. Of het 't zelfde is als miljoenen joden in kampen gooien en vergassen, dat betwijfel ik.quote:Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Wilders al etnisch heeft gezuiverd. Ik zeg dat hij dat wil.
Ik denk dat jij dan de term etnisch zuiveren niet kent. Dat betekent niet per se dat je mensen om het leven brengt. Het gaat over dat ze uit een bepaald gebied verdwijnen. Deporteren valt er ook onder.quote:Op zondag 28 december 2014 18:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat Wilders vooral een hoop figuren wil deporteren naar land van herkomst, niet specifiek dood hebben.
Ik ken de term wel, we verschillen alleen over de details mbt het gedeelte 'gewelddadig'.quote:Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dan de term etnisch zuiveren niet kent. Dat betekent niet per se dat je mensen om het leven brengt. Het gaat over dat ze uit een bepaald gebied verdwijnen. Deporteren valt er ook onder.
Ik denk ook niet dat hij vernietigingskampen wil beginnen.
Ik maak met jou de afspraak dat mocht Wilders achter je aankomen je mag komen onderduiken op mijn zolder. I've got your back mattie.quote:
Mij verbaast niets meer. Voor maart 1933 was het fenomeen concentratiekamp ook niet wijdverbreid bekend in Duitsland. Echter zie ik dat soort ongein niet gebeuren. Wellicht wel dat Wilders een idee in die richting loslaat.quote:Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dan de term etnisch zuiveren niet kent. Dat betekent niet per se dat je mensen om het leven brengt. Het gaat over dat ze uit een bepaald gebied verdwijnen. Deporteren valt er ook onder.
Ik denk ook niet dat hij vernietigingskampen wil beginnen.
Even hypothetisch hè.quote:Op zondag 28 december 2014 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik maak met jou de afspraak dat mocht Wilders achter je aankomen je mag komen onderduiken op mijn zolder. I've got your back mattie.
Nou ja, hij moet steeds gekkere dingen roepen om aandacht te krijgen natuurlijk. Dus wie weet.quote:Op zondag 28 december 2014 19:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Mij verbaast niets meer. Voor maart 1933 was het fenomeen concentratiekamp ook niet wijdverbreid bekend in Duitsland. Echter zie ik dat soort ongein niet gebeuren. Wellicht wel dat Wilders een idee in die richting loslaat.
Ik ben IT-er, je zit safe jongen.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Even hypothetisch hè.
Met de technologie tegenwoordig heb je onderduikers zo eruit gevist. Infrarood scanners en andere sensoren overal in huis. (smartphones, TV's etc.)
Maar goed, ook de andere partij heeft toegang tot technologie, dus je kan het wellicht storen.
Wordt wel een hele toestand.
Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken, gezien het feit nouja de posts van jou.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Even hypothetisch hè.
Met de technologie tegenwoordig heb je onderduikers zo eruit gevist. Infrarood scanners en andere sensoren overal in huis. (smartphones, TV's etc.)
Maar goed, ook de andere partij heeft toegang tot technologie, dus je kan het wellicht storen.
Wordt wel een hele toestand.
quote:Op zondag 28 december 2014 23:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Durven jullie wel met zijn allen tegen Geert alleen!
Laat Geert toch met rust joh!
Op zijn minst er sprake van racisme en wmb duidelijk ook van fascisme, te vinden overal in het doen en laten van de PVV.quote:Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag niet. Welke gewelddadige acties, zoals in je eigen bron aangehaald, hebben er plaatsgevonden ?
Check sec 43 tot 48.quote:
Beweer je nou dat-ie dom genoeg is om voor PVV-er door te kunnen gaan ?quote:Op zondag 28 december 2014 19:16 schreef Kloon7 het volgende:
Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken, gezien het feit nouja de posts van jou.
Lees even naar boven terug en oordeel zelf.quote:Op maandag 29 december 2014 09:37 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Beweer je nou dat-ie dom genoeg is om voor PVV-er door te kunnen gaan ? [ afbeelding ]
Hahahaha zo scherp!quote:Op maandag 29 december 2014 12:44 schreef Re het volgende:
zegt hij bij zijn volgende advocaat als hij de rekening ziet ook: minder, minder, minder?
Ja, hoe durft hij grapjes te maken over de Profeet Wilders?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |