abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2014 @ 15:19:58 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148049404
Originele OP:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:
PVV-leider Geert Wilders heeft geprobeerd zijn advocaatkosten, een bedrag van tussen 500- en 600 duizend euro, vergoed te krijgen van de Tweede Kamer.

Dat meldt de Volkskrant zaterdag.

Volgens betrokkenen ging het om een rekening van Bram Moszkowicz voor het proces in 2010 en 2011 waarin Wilders werd beschuldigd van onder meer haatzaaien.

De claim is echter vorige jaar na felle discussies achter gesloten deuren afgewezen door het bestuur van de Kamer, het presidium, zo meldt de krant. Het presidium beoordeelde de advocaatkosten als privékosten.

Ook vonden ze de declaratie niet erg concreet, omdat deze niet was uitgesplitst naar kosten per dag. Het bedrag zou niet zijn onderbouwd.

Wilders stelde dat hij terechtstond wegens het uiten van zijn mening als Kamerlid en vond dus dat de kamer moest betalen.

http://www.nu.nl/politiek(...)ljoen-bij-kamer.html
Ook een mooi kijkje in het salaris van Moszkowicz. Moszkowicz die ondanks al zijn inkomsten (advocatuur, tv-werk) allemaal schulden blijkt te hebben.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier verder over gekke Geertje, die in de achterkamertjes van de politiek zijn advocaatkosten wou declareren.

[ Bericht 90% gewijzigd door Specularium op 28-12-2014 16:10:21 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 28 december 2014 @ 15:20:35 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148049430
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef Kloon7 het volgende:
Zal opzich wel een grote partij kunnen worden, een Moslimpartij, met al die stemmen die vrijkomen door de slachting van Moslims mede mogelijk gemaakt door de PvdA.
Dit gaat nooit gebeuren net zoals die afschuwelijke moslimstaat in het Midden Oosten, waar de PVV zo bang voor is. Er is teveel verdeeldheid binnen de moslimwereld en als puntje bij paaltje komt vechten ze elkaar de tent uit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148051092
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probeer je nou grappig te zijn?

Indien dat het geval is: het gaat je slecht af.
Kerel, wat in de wereld moet daar grappig aan zijn?

PVDA en de steun aan interventies in het Midden - Oosten waar honderduizenden moslims zijn omgekomen is verre van grappig.

Ik zeg dit niet om de schuld bij de PvdA te leggen, maar hier kunnen het de moslims in Nederland onmogelijk mee eens zijn.
  zondag 28 december 2014 @ 15:57:00 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148051137
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:56 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

PVDA en de steun aan interventies in het Midden - Oosten waar honderduizenden moslims zijn omgekomen is verre van grappig.

Ik zeg dit niet om de schuld bij de PvdA te leggen, maar hier kunnen het de moslims in Nederland onmogelijk mee eens zijn.
Denken dat moslims een homogene groep vormen :')
pi_148051138
Als een gewone ambtenaar aangeklaagd wordt voor wat dan ook, dan worden zijn advocaat kosten ook niet door de werkgever vergoed. Dus de kosten voor Demmink en Wilders mogen ook niet vergoed worden.
pi_148051185
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:57 schreef polderturk het volgende:
Als een gewone ambtenaar aangeklaagd wordt voor wat dan ook, dan worden zijn advocaat kosten ook niet door de werkgever vergoed. Dus de kosten voor Demmink en Wilders mogen ook niet vergoed worden.
Alsof de advocaat van Demmink ook maar 1 uur werkt aan die zaak, iedereen is al op de hoogte van het feit dat hij nooit aangeklaagd gaat worden.
pi_148051227
quote:

[..]

Waarom leg je jouw beeld over moslims op aan moslims?

Blijkbaar vonden ze het prima. Dit is niet de eerste interventie in het Midden-Oosten. En veel moslimlanden doen ook mee aan de interventies.
pi_148051246
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:58 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Alsof de advocaat van Demmink ook maar 1 uur werkt aan die zaak, iedereen is al op de hoogte van het feit dat hij nooit aangeklaagt gaat worden.
Overigens: aangeklaagd en PvdA
pi_148051264
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:57 schreef polderturk het volgende:
Open anders je eigen Demmink topic.
pi_148051318
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:59 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Waarom leg je jouw beeld over moslims op aan moslims?

Blijkbaar vonden ze het prima. Dit is niet de eerste interventie in het Midden-Oosten. En veel moslimlanden doen ook mee aan de interventies.
Ik leg niks op kerel, ik vraag mij dat af.

Ga nu niet doen alsof ik generaliseer, want dat doe je toch echt zelf. :W
pi_148051338
quote:
2s.gif Op zondag 28 december 2014 15:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Denken dat moslims een homogene groep vormen :')
Jazeker. Zie het Midden Oosten, iedereen is vriendjes.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148051379
quote:

[..]

Jij denkt dat Nederlandse moslims de PvdA massaal de rug toekeren omdat de partij heeft ingestemd met acties tegen IS?

Want Nederlandse moslims zijn allemaal aanhanger van deze terreurgroep?

Overigens is de kans groot dat veel moslims PvdA de volgende verkiezingen de wacht aanzetten, maar dat heeft dan weer weinig te maken met de interventie in Irak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148051408
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:01 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Beweren dat je niet generaliseert, maakt natuurlijk dat dat ook zo is.
pi_148051422
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:01 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Je vragen zitten vol aannames. Maar goed, als je dat niet bewust doet, kan je daar ook niks aan doen natuurlijk.
pi_148051727
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:22 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

150 zetels minstens. Iedereen weet dat 99% van Nederland islamitisch is. Toch?

Zoals ik al zei, moslims in Nederland vertegenwoordigen 4 á 5 zetels in de Kamer hooguit en ze stemmen steeds gemengder en steeds minder allemaal op één partij.
Wat is dit nu weer voor een reactie, je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan.. :?
pi_148051769
quote:
13s.gif Op zondag 28 december 2014 16:09 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een reactie, je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan.. :?
Ik ga er niet inhoudelijk op in in de Tweede Alinea?
pi_148051778
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:38 schreef Jigzoz het volgende:
Het zou trouwens wel grappig zijn als die moslimpartij met allerlei anti-PVV-punten zou komen. De PVV-taks, geen nieuwe PVV-vergaderplaatsen, geen PVV'ers meer laten werken bij Schiphol, enzovoort.
Kunnen we die ook gelijk allemaal onder 1 noemer plaatsen, zoals ze ook bij de PVV doen. _O-
pi_148051795
quote:
13s.gif Op zondag 28 december 2014 16:09 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Wat is er precies niet inhoudelijk aan die post?
pi_148051856
quote:
10s.gif Op zondag 28 december 2014 16:10 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Kunnen we die ook gelijk allemaal onder 1 noemer plaatsen, zoals ze ook bij de PVV doen. _O-
Als alle moslims op de moslimpartij stemmen zoals alle PVV'ers op de PVV stemmen, dan kan dat inderdaad ja.
pi_148052047
Laat die linkse bloedhonden maar betalen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148052163
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat Nederlandse moslims de PvdA massaal de rug toekeren omdat de partij heeft ingestemd met acties tegen IS?

Want Nederlandse moslims zijn allemaal aanhanger van deze terreurgroep?

Overigens is de kans groot dat veel moslims PvdA de volgende verkiezingen de wacht aanzetten, maar dat heeft dan weer weinig te maken met de interventie in Irak.
Waar haal je die onzin nu weer vandaan dat ik zeg dat Nederlandse moslims allemaal aanhangers zijn van IS? :?

Daar heb ik het toch helemaal niet over, dus ga geen dingen erbij halen of mij in de mond leggen.

Ik heb het over het hypocriete beleid van de PvdA m.b.t. interventies in souverreine landen in het Midden - Oosten/Azië.

Ik heb het over de steun van de Nederlandse overheid (waar de PvdA deel van uitmaakte) aan de Amerikaanse oorlog tegen de islam.
pi_148052255
quote:
4s.gif Op zondag 28 december 2014 16:20 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin nu weer vandaan dat ik zeg dat Nederlandse moslims allemaal aanhangers zijn van IS? :?

Daar heb ik het toch helemaal niet over, dus ga geen dingen erbij halen of mij in de mond leggen.

Ik heb het over het hypocriete beleid van de PvdA m.b.t. interventies in souverreine landen in het Midden - Oosten/Azië.

Ik heb het over de steun van de Nederlandse overheid (waar de PvdA deel van uitmaakte) aan de Amerikaanse oorlog tegen de islam.

Er is een Amerikaanse oorlog tegen de islam? Volgens mij niet hoor.

pi_148052382
Vooral Bush was daar stellig over, grappig gezien.
pi_148052438
Dit is net zoiets als van mijn buurman op no`1 proceskosten vergoed willen hebben terwijl no 52 mij aangeklaagd heeft.

Zou mooi zijn. Rutte zomaar even aanklagen. Terecht dat hij dan de proceskosten op mij zou verhalen. Beetje onlogisch om dat bij de tweede kamer te doen dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_148052451
Zullen we het ontopic proberen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_148052459
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:26 schreef paddy het volgende:
Dit is net zoiets als van mijn buurman op no`1 proceskosten vergoed willen hebben terwijl no 52 mij aangeklaagd heeft.

Zou mooi zijn. Rutte zomaar even aanklagen. Terecht dat hij dan de proceskosten op mij zou verhalen. Beetje onlogisch om dat bij de tweede kamer te doen dus.
Gaat dat niet over privaatrecht?

Volgens mij zit publiek recht een beetje anders in elkaar.
pi_148052521
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vooral Bush was daar stellig over, grappig gezien.
het is tactisch en strategisch ook verstandig om dit te zeggen. ff de druk van de ketel halen. nog zo een mooie is de stelling dat als je niet met de us bent dat je tegen ze bent, maar die is al wat doorzichtiger.
pi_148052536
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:22 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Er is een Amerikaanse oorlog tegen de islam? Volgens mij niet hoor.

Oh, de documenten vertellen wat anders dan dat zij vertellen, hier kan je je inlezen:
http://www.wired.com/2012/05/total-war-islam/all/1#slideid-192387
pi_148052584
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:28 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het is tactisch en strategisch ook verstandig om dit te zeggen. ff de druk van de ketel halen. nog zo een mooie is de stelling dat als je niet met de us bent dat je tegen ze bent, maar die is al wat doorzichtiger.
Ach de familie Bush is zeer goede vriendjes (op persoonlijk niveau) met de familie Saud. Ik denk dat Bush er werkelijk heilig van overtuigd is en blijft dat hij geen oorlog voerde tegen de islam.

Obama ook. Met zijn islamitische oma en dergelijke. :)
pi_148052627
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:27 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Gaat dat niet over privaatrecht?

Volgens mij zit publiek recht een beetje anders in elkaar.
De voorbeelden zijn toch hetzelfde? Ik klaag Rutte aan. Dat hij vervolgens onschuldig zou blijken en dat hij dan de proceskosten bij de tweede kamer zou verhalen in plaats van bij mij is toch niet logisch? Kan er zo niets over vinden, maar denke dat mijn voorbeelden gewoon hetzelfde zijn. Als er iets te verhalen gaat vallen, dan gewoon bij de eisers
pi_148052644
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:29 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ach de familie Bush is zeer goede vriendjes (op persoonlijk niveau) met de familie Saud. Ik denk dat Bush er werkelijk heilig van overtuigd is en blijft dat hij geen oorlog voerde tegen de islam.

Obama ook. Met zijn islamitische oma en dergelijke. :)
het is in feite ook geen oorlog tegen de islam. de islam is niets - het is ongrijpbaar. het is een oorlog tegen bepaald gedrag. maar ja zo kun je elke oorlog omschrijven.
pi_148052680
Zo, na deze post gaat dat offtopic geneuzel over moslims weg. Daar gaat dit niet over. Zijn genoeg topics over
quote:
PVV-leider Geert Wilders heeft geprobeerd zijn advocaatkosten, een bedrag van tussen 500- en 600 duizend euro, vergoed te krijgen van de Tweede Kamer.

Dat meldt de Volkskrant zaterdag.

Volgens betrokkenen ging het om een rekening van Bram Moszkowicz voor het proces in 2010 en 2011 waarin Wilders werd beschuldigd van onder meer haatzaaien.

De claim is echter vorige jaar na felle discussies achter gesloten deuren afgewezen door het bestuur van de Kamer, het presidium, zo meldt de krant. Het presidium beoordeelde de advocaatkosten als privékosten.

Ook vonden ze de declaratie niet erg concreet, omdat deze niet was uitgesplitst naar kosten per dag. Het bedrag zou niet zijn onderbouwd.

Wilders stelde dat hij terechtstond wegens het uiten van zijn mening als Kamerlid en vond dus dat de kamer moest betalen
.
Even ter herinnering
pi_148052763
-edit =PM elkaar, of gebruik daar een ander topic voor :)

[ Bericht 85% gewijzigd door paddy op 28-12-2014 16:35:39 ]
pi_148052809
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:31 schreef paddy het volgende:
Zo, na deze post gaat dat offtopic geneuzel over moslims weg. Daar gaat dit niet over. Zijn genoeg topics over

[..]

Even ter herinnering
O ja.

Maar voor het uiten van je mening als Kamerlid kún je toch helemaal niet vervolgd worden?
pi_148052904
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja.

Maar voor het uiten van je mening als Kamerlid kún je toch helemaal niet vervolgd worden?
Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.
pi_148052942
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:30 schreef paddy het volgende:

[..]

De voorbeelden zijn toch hetzelfde? Ik klaag Rutte aan. Dat hij vervolgens onschuldig zou blijken en dat hij dan de proceskosten bij de tweede kamer zou verhalen in plaats van mij is toch niet logisch?
Ik zeg enkel dat privaatrecht en publiekrecht anders werkt.

Bij publiek recht gaat het om handhaving van de rechtsorde en wordt sowieso meer door de overheid betaald (behalve dure advocaten).

Bij privaatrecht (financiële geschillen tussen particulieren onderling vaak, of een commercieel geschil tussen de overheid en een particulier over bijvoorbeeld een commerciële opdracht van de overheid) betaalt de verliezer doorgaans ook de proceskosten.

Iets als moord/geweld/haatzaaien is publiek recht. Je wordt dan aangeklaagd door Officier van Justitie. Niet door andere burgers. Dat is publiek recht in Nederland.

Als een bedrijf jouw geld niet betaald en jij wil je geld terug, is het privaat recht. Dan ga je je geld terug eisen. Als je dan wint, betaalt de beklaagde partij ook de proceskosten.

Ik geef hier geen waardeoordeel, enkel een beschrijving.
pi_148052969
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.
Dus zijn die uitspraken niet als Kamerlid gedaan, maar als persoon die campagne voert voor de PVV.
pi_148053001
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja.

http://www.parlement.com/id/vhnnmt7iuhwr/tweede_kamerleden

Gaat dat niet over de regerende partijen? Waarom GW dan wel?
pi_148053030
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ow, zie ik niet staan.
pi_148053060
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Het staat er toch vrij duidelijk
quote:
Tweede Kamerleden kunnen volgens de Grondwet niet worden vervolgd of voor de rechter worden aangesproken voor wat zij in vergaderingen van de Staten-Generaal hebben gezegd of in commissieverband hebben gezegd of geschreven.
Je kunt dus wel vervolgd worden voor datgene wat je buiten de vergaderingen zegt.
pi_148053063
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dat gaat over Kamerleden binnen de Kamer.
pi_148053077
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:37 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat privaatrecht en publiekrecht anders werkt.

Bij publiek recht gaat het om handhaving van de rechtsorde en wordt sowieso meer door de overheid betaald (behalve dure advocaten).

Bij privaatrecht (financiële geschillen tussen particulieren onderling vaak, of een commercieel geschil tussen de overheid en een particulier over bijvoorbeeld een commerciële opdracht van de overheid) betaalt de verliezer doorgaans ook de proceskosten.

Iets als moord/geweld/haatzaaien is publiek recht. Je wordt dan aangeklaagd door Officier van Justitie. Niet door andere burgers. Dat is publiek recht in Nederland.

Als een bedrijf jouw geld niet betaald en jij wil je geld terug, is het privaat recht. Dan ga je je geld terug eisen. Als je dan wint, betaalt de beklaagde partij ook de proceskosten.

Ik geef hier geen waardeoordeel, enkel een beschrijving.
Was ook helemaal geen aanval hoor. ;)
pi_148053092
Je mag in de Tweede Kamer alles zeggen.

Daarbuiten gelden voor kamerleden dezelfde regels als voor anderen. Hoewel je als politicus vaak wel meer de grens mag opzoeken in het kader van het maatschappelijk debat. Zoals bleek in het vorige Wilders-proces.
pi_148053149
Waarom is m'n post in godsnaam verwijderd?
pi_148053523
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het staat er toch vrij duidelijk

[..]

Je kunt dus wel vervolgd worden voor datgene wat je buiten de vergaderingen zegt.
Beter geregeld in Nederland dus. Maar dan nog vind ik het verhalen bij de tweede kamer niet terecht. Snap wel dat jij je proceskosten wil verhalen op degene die ervoor heeft gezorgd dat je aangeklaagd bent.
pi_148053585
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Je mag in de Tweede Kamer alles zeggen.

Daarbuiten gelden voor kamerleden dezelfde regels als voor anderen. Hoewel je als politicus vaak wel meer de grens mag opzoeken in het kader van het maatschappelijk debat. Zoals bleek in het vorige Wilders-proces.
Mja, net uitgelegd. Ben het er niet helemaal mee eens, maar hier heerst gelukkig geen algehele onschendbaarheid.
pi_148053659
Als ze hem niet met argumenten kunnen verslaan willen ze hem opsluiten, lukt dat niet dan kunnen ze hem in ieder geval trachten financieel kapot te maken. Lukt dat ook niet dan gaan ze weer moord en brand schreeuwen over twijfelachtige geldschieters.

_O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148053685
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Beter geregeld in Nederland dus. Maar dan nog vind ik het verhalen bij de tweede kamer niet terecht. Snap wel dat jij je proceskosten wil verhalen op degene die ervoor heeft gezorgd dat je aangeklaagd bent.
Het verhalen op de TK is idd niet terecht.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 16:53:38 ]
pi_148053785
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:52 schreef IPA35 het volgende:
Als ze hem niet met argumenten kunnen verslaan willen ze hem opsluiten, lukt dat niet dan kunnen ze hem in ieder geval trachten financieel kapot te maken. Lukt dat ook niet dan gaan ze weer moord en brand schreeuwen over twijfelachtige geldschieters.

_O-
Wie zijn 'ze'?
pi_148053812
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zijn 'ze'?
Ad Melkert.
pi_148053853
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zijn 'ze'?
Zij die tegen Geertje zijn en een positie van macht bezitten.
  zondag 28 december 2014 @ 16:58:00 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148053893
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het verhalen op de TK is idd niet terecht.
Dat is toch ook helemaal niet gebeurd? Ik begreep dat het verhaal van de Volkskrant meer sensatie was dan journalistiek verantwoord. De auteur had al de schijn tegen na dat gedoe met "de martelingen in Irak" overigens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_148053937
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zij die tegen Geertje zijn en een positie van macht bezitten.
Je schreef dat ze Wilders 'financieel kapot willen maken'.

En dat doen 'ze' door het verzoek van Wilders niet in te willigen?
pi_148053979
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is toch ook helemaal niet gebeurd? Ik begreep dat het verhaal van de Volkskrant meer sensatie was dan journalistiek verantwoord. De auteur had al de schijn tegen na dat gedoe met "de martelingen in Irak" overigens.
Juist een prachtartikel man.
pi_148053985
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 16:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je schreef dat ze Wilders 'financieel kapot willen maken'.

En dat doen 'ze' door het verzoek van Wilders niet in te willigen?
Nee door hem keer op keer proceskosten te laten maken.
pi_148054009
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mwoah, weet ik niet. De Volkskrant zegt zich te baseren op meerdere bronnen; Bosma zegt dat het niet waar is.
  zondag 28 december 2014 @ 17:01:41 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148054027
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Alsof het vervolgen van Wilders hem problemen bezorgt. Als hij vrijgesproken wordt pakt het goed uit, en als hij veroordeeld wordt is het een (voorwaardelijke) boete en kan hij in de slachtofferrol kruipen. Dus nee, ik denk niet dat hij ongelukkig is hierdoor.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_148054033
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dus het OM probeert Wilders financieel kapot te maken?
pi_148054063
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus het OM probeert Wilders financieel kapot te maken?
Volgens mij gaat dit om de eerste keer.
  zondag 28 december 2014 @ 17:02:44 #60
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148054068
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah, weet ik niet. De Volkskrant zegt zich te baseren op meerdere bronnen; Bosma zegt dat het niet waar is.
En Bosma zit in het presidium. Als hij dit ontkent terwijl het wel zo is, dan moet hij er dus uit. Vooralsnog blijft het echter oorverdovend stil.
Bis bis bis
pi_148054113
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit om de eerste keer.
Door wie is Wilders toen aangeklaagd dan?
pi_148054142
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door wie is Wilders toen aangeklaagd dan?
Politiek correcte losers. Het OM wilde hem toen helemaal niet vervolgen natuurlijk.
pi_148054158
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

En Bosma zit in het presidium. Als hij dit ontkent terwijl het wel zo is, dan moet hij er dus uit. Vooralsnog blijft het echter oorverdovend stil.
Ik moet we zeggen dat ik de Volkskrant wel erg stellig vond. Niet iets als 'het gerucht gaat dat', of 'bronnen zeggen dat', maar berichtgeving alsof het vaststaande feiten betreft.
pi_148054211
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Politiek correcte losers. Het OM wilde hem toen helemaal niet vervolgen natuurlijk.
En die losers waren mensen met macht?

Dat is althans wat jij net beweerde.

Maar goed, zoals Erik al schreef: Wilders spint hier juist garen bij. Echt rouwig zal hij er niet om zijn.
pi_148054250
quote:

[..]

Waarom neemt hij zo'n dure faaladvocaat dan?

Eigen verantwoordelijkheid.

En aangezien meneer inmiddels oproept tot etnische zuiveringen , berufsverboten en praat over genetische inferioriteit van moslims door inteelt kun je je misschien eerder daar druk om maken in plaats van vermeende linkse samenzweringen.

In ieder fatsoenlijk land worden dergelijke uitspraken getoetst door de rechter.
pi_148054261
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ad Melkert.
_O-
pi_148054554
Zelfs in bananenrepublieken worden oproepen tot etnische zuivering niet getolereerd.
  zondag 28 december 2014 @ 17:19:05 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148054741
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:52 schreef IPA35 het volgende:

_O-
Je vergeet 'hem' met een hoofdletter H te schrijven, zoals bij een Messias gebruikelijk is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148054759
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zelfs in bananenrepublieken worden oproepen tot etnische zuivering niet getolereerd.
Nou Erdogan mag het in Turkijke gewoon zeggen:

In the interview, Erdogan said that the presence of an estimated 100,000 Armenians currently living in Turkey without citizenship may no longer be tolerated.

http://www.rferl.org/cont(...)_Turkey/1988849.html
  zondag 28 december 2014 @ 17:23:09 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_148054882
quote:
10s.gif Op zondag 28 december 2014 17:19 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

In the interview, Erdogan said that the presence of an estimated 100,000 Armenians currently living in Turkey without citizenship may no longer be tolerated.

Turkije heeft dan ook al eerder een genocide op de Armeniërs uitgevoerd, he?

Overigens is dat geen oproep tot etnische zuivering, maar gewoon zeggen dat illegale Armeniërs eruit moeten.
pi_148054895
quote:

[..]

'Without citizenship'.

Dat lijkt me de natte droom van veel FOK!kers. Althans, ik zie hier met regelmaat oproepen voorbij komen om jan en alleman het land uit te trappen.
pi_148054947
quote:

[..]

Erdogan is dan ook Wilders grote voorbeeld.
pi_148054999
Hij praat inderdaad over illegale Armeniërs.

Nog steeds vrij walgelijk, gezien de context, maar illegalen uitzetten gebeurt hier regelmatig.
pi_148055073
Maar goed, ik denk dat veel mensen niet snappen dat een oproep tot etnische zuivering (minder Marokkanen, ook niet-criminele Marokkanen, dat gaan we regelen) nogal serieus en ziek is.

Misschien omdat Geertje heel vaak de humor-kaart speelt. Maar hier bleef hij bij en hij zei vrij duidelijk dat het hem niet ging om criminele of illegale Marokkanen. Nee puur het feit dat ze Marokkaans zijn, betekent dat ze weg moeten. Dat is gewoon etnische zuivering.

Kan er helaas niets anders van maken.
pi_148055165
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar goed, ik denk dat veel mensen niet snappen dat een oproep tot etnische zuivering (minder Marokkanen, ook niet-criminele Marokkanen, dat gaan we regelen) nogal serieus en ziek is.

Misschien omdat Geertje heel vaak de humor-kaart speelt. Maar hier bleef hij bij en hij zei vrij duidelijk dat het hem niet ging om criminele of illegale Marokkanen. Nee puur het feit dat ze Marokkaans zijn, betekent dat ze weg moeten. Dat is gewoon etnische zuivering.

Ach joh, neem hem nou toch niet zo serieus. Laat gewoon gaan ;(
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 28 december 2014 @ 17:29:58 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148055170
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:27 schreef Kosmoproleet het volgende:

Ok.
Bis bis bis
pi_148055204
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ok.
Hij heeft gewoon gelijk, anus.
pi_148055266
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ach joh, neem hem nou toch niet zo serieus. Laat gewoon gaan ;(
Meen je dit of ben je weer mensen aan het imiteren? :P
  zondag 28 december 2014 @ 17:33:55 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148055347
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk, anus.
Een of andere opportunist die aan een dronken menigte van 40 man een ridicule vraag stelt, lekker belangrijk.
Bis bis bis
pi_148055369
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Meen je dit of ben je weer mensen aan het imiteren? :P
Dit krijgen we regelmatig te horen ja dus dacht ga er fftjes in mee. Niet zo serieus nemen allemaal.
Het is maar Wilders, en we kennen hem toch? Laat gaan joh.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148055499
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een of andere opportunist die aan een dronken menigte van 40 man een ridicule vraag stelt, lekker belangrijk.
Hij bleef het herhalen. Het begon op een markt in Den Haag. Daarna nog een paar keer en uiteindelijk op die verkiezingsavond.

Toen er , na die gebeurtenis, ernaar werd gevraagd bevestigde hij het weer en gaf ook nog eens aan dat het niet alleen om criminele Marokkanen ging, maar gewoon Marokkanen in het algemeen. Dus het is echt niet zomaar een uitspatting.

Dit weglachen kan jij vanuit jouw positie doen, maar dat mensen zich er druk maken is compleet logisch.
pi_148055673
Overigens heeft hij ook even tussendoor gezegd dat het wel alleen om criminele Marokkanen ging. Maar bij zijn laatste verduidelijking ging het toch niet alleen om de criminelen.

Gemengde boodschappen in ieder geval.

Een veroordeling zal hem enkel populariteit opleveren vrees ik. Hoewel een symbolische boete wel goed zou zijn. Misschien.

Voor de mensen die het nog willen zien:
  zondag 28 december 2014 @ 17:41:59 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148055708
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:36 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Hij bleef het herhalen. Het begon op een markt in Den Haag. Daarna nog een paar keer en uiteindelijk op die verkiezingsavond.

Toen er , na die gebeurtenis, ernaar werd gevraagd bevestigde hij het weer en gaf ook nog eens aan dat het niet alleen om criminele Marokkanen ging, maar gewoon Marokkanen in het algemeen. Dus het is echt niet zomaar een uitspatting.

Dit weglachen kan jij vanuit jouw positie doen, maar dat mensen zich er druk maken is compleet logisch.
Ongetwijfeld. Beetje zonde van je energie om je daar druk over te maken lijkt mij aangezien er toch niets in die richting kan en gaat gebeuren. Misschien is het juist jouw zwaarmoedige gedoe dat het meer lading geeft dan het zou moeten krijgen. Wie help je dan uiteindelijk met je zware woorden?
Bis bis bis
  zondag 28 december 2014 @ 17:44:54 #84
438353 Gilders
u can't handle the truth!
pi_148055829
quote:
:')

Wie roept hij dan op te gaan zuiveren?
pi_148055854
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:41 schreef Kosmoproleet het volgende:

Een veroordeling zal hem enkel populariteit opleveren vrees ik.
De veroordeling is niets anders dan een reclamecampagne waar heel Nederland voor mag meebetalen.
Conscience do cost.
pi_148055948
quote:

[..]

Nu moeten ze wel vervolgen omdat er zoveel aangiftes zijn, is de onderbouwing.

Nou dat is niet gek want:

1. De politiebureau's waren zelfs tot na 18.00 open.

2. Er waren voorbedrukte aangiftes die je alleen hoefde te tekenen.

3. Ook mensen die hier al jaren wonen maar nog geen Nederlands kunnen werden opgeroepen aangifte te doen.

En maar doen alsof Wilders de vijand is van de moslims, terwijl de coalitie van VVD en PvdA bommen zit te gooien op moslims. :')

Ohja, vanaf komende jaar moeten we maar aangifte doen via internet want er zijn te weinig mensen om de politiebureau's te bemannen. :') :')
pi_148055970
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:17 schreef IPA35 het volgende:
Laat die linkse bloedhonden maar betalen...
Het geld komt ook uit jouw zak hoor.
pi_148055980
quote:
5s.gif Op zondag 28 december 2014 17:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Beetje zonde van je energie om je daar druk over te maken lijkt mij aangezien er toch niets in die richting kan en gaat gebeuren. Misschien is het juist jouw zwaarmoedige gedoe dat het meer lading geeft dan het zou moeten krijgen. Wie help je dan uiteindelijk met je zware woorden?
Zonde je er druk over te maken is het zeker. Maar het is ook flauw om mensen die zich er druk om maken weg te zetten als aanstellers.

Immers, moet je ook dat soort sentimenten serieus nemen, dat ging er toch fout bij de hele LPF/PVV kliek, dat de samenleving geen oor naar ze had.

Hoe je het ook wendt of keert, mensen schrokken hiervan. Je kan het Jeugdjournaal van die dagen erbij pakken. Dat hebben ze echt niet verzonnen. Ik denk dat zoiets je meer 'raakt' als je zelf Marokkaans bent en het dan flauw overkomt als anderen zeggen 'ja joh maak je er niet druk om het is ons Geertje moar'.

Daarnaast maakt Geert dit soort uitspraken salonfähig, dat er mensen op straat gaan roepen dat anderen moeten oprotten naar hun eigen land bijvoorbeeld. Op zich heeft Mark Rutte daar heel netjes op gereageerd en dat is al mooi. Maar zo'n grens bewaken lijkt mij verstandig.
Ook in het geval als iemand zoiets zegt over homo's of joden of wat dan ook.

Kritiek, prima. Maar haatzaaien, dingen die tot geweld kunnen leiden of oproep tot deportaties of wat dan ook zijn link. Daar mag een overheid best ingrijpen.
pi_148056019
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:27 schreef paddy het volgende:
Zullen we het ontopic proberen?
Ik voel mij een buitenlander in eigen land ;(
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_148056190
quote:
4s.gif Op zondag 28 december 2014 17:47 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

3. Ook mensen die hier al jaren wonen maar nog geen Nederlands kunnen werden opgeroepen aangifte te doen.

En maar doen alsof Wilders de vijand is van de moslims, terwijl de coalitie van VVD en PvdA bommen zit te gooien op moslims. :')

Ohja, vanaf komende jaar moeten we maar aangifte doen via internet want er zijn te weinig mensen om de politiebureau's te bemannen. :') :')
Waarom blijf jij moslims als één homogene groep van 1,4 miljard mensen zien?

Ten eerste heeft paddy trouwens aangegeven dat we niet meer over die oorlog in het Midden-Oosten mogen praten, maar als jij dat toch doet reageer ik ook even.
Dat is een oorlog waar ook moslimlanden aan meedoen en nogal een ver van mijn bed show voor de meeste Nederlandse moslims, waarvan het grootste deel ook in Nederland is geboren inmiddels. Dus erg irrelevant wat er in het MO gebeurt.
pi_148056256
quote:

[..]

Dat gaat om ILLEGALE Armeniers die in Turkije wonen. Nederland zet toch ook illegalen uit? Of is dat ook etnische zuivering?
pi_148056260
quote:
4s.gif Op zondag 28 december 2014 17:47 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

De coalitie, gesteund door de voltallige TK muv de SP, gooit bommen op doorgeflipte extremisten.

Dat maakt onze regering geen vijand van moslims.
pi_148056313
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik voel mij een buitenlander in eigen land ;(
Hoe kom je bij dit gevoel? Van de 17.000.000 mensen in dit land is 1.997.584 een niet-westerse allochtoon. Veel van deze mensen voelen zich ook Nederlands. Maar de rest is dus westers allochtoon of autochtoon.

Vind het gek dat je je dan buitenlander voelt in eigen land. Heeft dat met media te maken? :P
pi_148056371
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat gaat om ILLEGALE Armeniers die in Turkije wonen. Nederland zet toch ook illegaleb uit? Of is dat ook etnische zuivering?
Zijn dat niet gewoon etnische Turken of Koerden uit Armenië op de vlucht voor het repressieve regime in Armenië?
pi_148056434
Waarom gaat het nu over Turkije eigenlijk?
  zondag 28 december 2014 @ 17:59:24 #96
66444 Lord_Vetinari
pi_148056459
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom gaat het nu over Turkije eigenlijk?
Standaard afleidingstechniek.
pi_148056480
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:57 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zijn dat niet gewoon etnische Turken of Koerden uit Armenië op de vlucht voor het repressieve regime in Armenië?
Nee. Dat zijn etnische Armeniers die het economische klimaat van Armenie ontvluchten, op zoek naar een beter leven. Armenie is een straatarm land. Zoek maar op google.
pi_148056530
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn etnische Armeniers die het economische klimaat van Armenie ontvluchten, op zoek naar een beter leven. Armenie is een straatarm land. Zoek maar op google.
Dan zou ik ze onmiddellijk deporteren naar Syrië.
pi_148056576
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan zou ik ze onmiddellijk deporteren naar Syrië.
Waarom wil jij zo graag de discussie afleiden van Wilders?
pi_148056629
Armeniers werken in Turkije vaak als oppas of als schoonmaaksters. Maar nu zijn we genoeg offtopic geweest.
pi_148056699
quote:
Oproepen tot etnische zuiveringen? :D _O-

In deel 1 van dit topic werd er nog door gesteld dat PVV'ers bang juist bang waren en in complotten geloven:

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom zijn er onder de PVV-fans zoveel complotidioten?
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 12:43 schreef bamibij het volgende:

[..]

Joh. PVV'ers zijn meestal bang. Voor de Islam, voor het onbekende, voor verandering... You name it
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Inhoudelijke discussie met PVV'ers is onmogelijk. Ze baseren hun standpunten niet op argumenten en ze begrijpen argumentaties niet. Bovendien zijn ze doorgaans erg recht in de PVV-leer en daarnaast zijn ze vreselijk bang.

Dus lach ze inderdaad maar gewoon uit. Een alternatief is er niet echt.
Begin je het al een beetje te zien? ;)
pi_148056713
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:02 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo graag de discussie afleiden van Wilders?
Het is meer zo dat ik graag de aandacht naar de glorie van Turkije toe trek.
  zondag 28 december 2014 @ 18:08:14 #103
438353 Gilders
pi_148056801
quote:
12s.gif Op zondag 28 december 2014 18:05 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

In deel 1 van dit topic werd er nog door gesteld dat PVV'ers bang juist bang waren en in complotten geloven:

[..]

[..]

[..]

Heerlijk toch, zo hypocriet als de neten hier. Prachttopic dit _O-
pi_148056818
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het is meer zo dat ik graag de aandacht naar de glorie van Turkije toe trek.
Ik snap dat je vanuit jouw positie Erdogan niet tof vindt enzo. Maar dit is een topic over Wilders. En hij zegt nogal wat. Vind het vreemd dat je daarvan wil afleiden? Vind je hem een toffe peer omdat hij af en toe wat boze dingen zegt over Erdo?

Ik denk dat dat niet opweegt tegen de zeer vergaande uitspraken van de PVV die ze in Nederland doen, over beroepsverboden, genetische inferioriteit van moslims en minder Marokkanen.
pi_148056848
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Complot?

Als Wilders zeg, ik wil minder Marokkanen en het niet alleen over criminele Marokkanen. En 'dat gaan we regelen'.

Hoe gaat dat niet over etnische zuivering dan?
pi_148056904
Als Graus zegt dat moslims (ik bedoel 'mensen met een islamitisch paspoort) een beroepsverbod moeten krigen op Schiphol. Hoe is dat geen berufsverbot dan?

Als Bosma retweet dat moslims genetisch inferieur zijn door inteelt, hoe is dat niet één op één afgekeken van nazi-propaganda?

Allemaal vragen. Ik zie nergens een complot. Alleen maar PVV-retoriek.
pi_148057057
quote:

[..]

Ja, leuk dat je me quote, maar dat ik Wilders en zijn aanhang een stel debielen vind wil niet zeggen dat al zijn tegenstanders op handen draag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 18:14:47 ]
  zondag 28 december 2014 @ 18:14:19 #108
438353 Gilders
pi_148057076
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:08 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik snap dat je vanuit jouw positie Erdogan niet tof vindt enzo. Maar dit is een topic over Wilders. En hij zegt nogal wat. Vind het vreemd dat je daarvan wil afleiden? Vind je hem een toffe peer omdat hij af en toe wat boze dingen zegt over Erdo?

Ik denk dat dat niet opweegt tegen de zeer vergaande uitspraken van de PVV die ze in Nederland doen, over beroepsverboden, genetische inferioriteit van moslims en minder Marokkanen.
Waarom leid je de aandacht af? De OP gaat over advocaatkosten uit 2010/11.
pi_148057203
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als Graus zegt dat moslims (ik bedoel 'mensen met een islamitisch paspoort) een beroepsverbod moeten krigen op Schiphol. Hoe is dat geen berufsverbot dan?

Als Bosma retweet dat moslims genetisch inferieur zijn door inteelt, hoe is dat niet één op één afgekeken van nazi-propaganda?

Allemaal vragen. Ik zie nergens een complot. Alleen maar PVV-retoriek.
De PVV mag vanaf nu best met de Nazi's vergeleken worden. In Nazi Duitsland mochten Joden bijvoorbeeld niet langer als advocaat of bankier meer werken. Nu wil de PVV dat moslims niet meer op vliegvelden mogen werken.

Een oproep tot minder Marokkanen is inderdaad een oproep tot etnische zuivering.

En de uitspraak van Martin Bosma over genetische inferieuriteit is inderdaad zeer dubieus. Het heeft een hoog Nazitisch gehalte.
pi_148057237
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:14 schreef Gilders het volgende:

[..]

Waarom leid je de aandacht af? De OP gaat over advocaatkosten uit 2010/11.
Ja, wie heeft dat betaald eigenlijk?

De PVV had in 2013 ¤100 aan inkomsten. De Kamer heeft niets betaald. Wie dan wel?
  zondag 28 december 2014 @ 18:20:16 #111
438353 Gilders
pi_148057340
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:18 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ja, wie heeft dat betaald eigenlijk?

De PVV had in 2013 ¤100 aan inkomsten. De Kamer heeft niets betaald. Wie dan wel?
Zal mij een zorg zijn.
pi_148057419
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:17 schreef polderturk het volgende:
De PVV mag vanaf nu best met de Nazi's vergeleken worden. In Nazi Duitsland mochten Joden bijvoorbeeld niet langer als advocaat of bankier meer werken. Nu wil de PVV dat moslims niet meer op vliegvelden mogen werken.

Een oproep tot minder Marokkanen is inderdaad een oproep tot etnische zuivering.

En de uitspraak van Martin Bosma over genetische inferieuriteit is inderdaad zeer dubieus. Het heeft een hoog Nazitisch gehalte.
Tot de PVV Marokkanen vergast kan je ze beter vergelijken met de Koran.
  zondag 28 december 2014 @ 18:21:52 #113
438353 Gilders
pi_148057427
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:17 schreef polderturk het volgende:
Ja? Wie riep hij op?
pi_148057432
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 18:20 schreef Gilders het volgende:

[..]

Zal mij een zorg zijn.
Hm, waar wil je dan over praten. Niks is goed geloof ik.
pi_148057450
quote:
11s.gif Op zondag 28 december 2014 18:21 schreef Gilders het volgende:

[..]

Ja? Wie riep hij op?
Zichzelf. 'Dat gaan we regelen'.
pi_148057467
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:21 schreef LelijKnap het volgende:
Tot de PVV Marokkanen vergast kan je ze beter vergelijken met de Koran.
Ja moeten we tot dat moment wachten?

Ik weet niet of ze dan nog luisteren. Denk het niet.
  zondag 28 december 2014 @ 18:23:42 #117
438353 Gilders
pi_148057485
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:22 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Zichzelf. 'Dat gaan we regelen'.
Onzin dus dat hij opriep.
pi_148057557
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja moeten we tot dat moment wachten?
Lijkt me wel.
pi_148057574
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:23 schreef Gilders het volgende:

[..]

Onzin dus dat hij opriep.
Als een politicus zegt dat hij zelf etnisch wil zuiveren is dat niet minder erg dan een oproep ertoe.
pi_148057590
quote:
11s.gif Op zondag 28 december 2014 18:21 schreef Gilders het volgende:

[..]

Ja? Wie riep hij op?
Zijn milities neem ik aan.
pi_148057657
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:08 schreef Gilders het volgende:

[..]

Heerlijk toch, zo hypocriet als de neten hier. Prachttopic dit _O-
Juist, hypocriet is het correcte woord hiervoor.

Het grappige is dat ze dat juist ook de "PVV'ers" verwijten. :')

quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 13:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik vind ze een stel hypocriete jankerds die altijd de slachtofferrol zoeken ja. Jij niet?

De SP. De piratenpartij.
Slachtofferrol en hyporiet gedrag. _O-
  zondag 28 december 2014 @ 18:35:03 #122
438353 Gilders
pi_148057995
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:25 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Als een politicus zegt dat hij zelf etnisch wil zuiveren is dat niet minder erg dan een oproep ertoe.
Dat je concludeert dat hij met die uitspraken doelt op etnische zuivering zegt meer over jou dan over Greet.
pi_148058317
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:35 schreef Gilders het volgende:

[..]

Dat je concludeert dat hij met die uitspraken doelt op etnische zuivering zegt meer over jou dan over Greet.
Joh je hebt het tegen dezelfde figuren die vier jaar geleden al riepen dat Wilders de treinen weer zou laten rijden dit jaar, totaal niet serieus te nemen.
pi_148058380
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:35 schreef Gilders het volgende:

[..]

quote:
Er is sprake van etnische zuiveringen wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen.
pi_148058504
Nou, mooi. De PVV'ers nemen de rest niet serieus en vice versa. Iedereen blij.
pi_148058530
quote:
2s.gif Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

[..]

Welke gewelddadige acties zijn er ondernomen?
pi_148058589
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, mooi. De PVV'ers nemen de rest niet serieus en vice versa. Iedereen blij.
Ik ben geen PVV'er, ik lach gewoon iedere knuppel in dit topic uit. Zowel pro als anti Wilders.
pi_148058646
Ik zal het nog even op een rij zetten.

Geert Wilders: Minder Marokkanen, dat gaan we regelen. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen.

Dion Grauss: Mensen met een islamitisch paspoort zouden niet op Schiphol mogen werken.

Martin Biosma: Deelt een artikel op Twitter over inteelt onder moslims en zet hen neer als genetisch inferieur.

Vergelijking met nazipropaganda:

Weerleg dit eens, in plaats van persoonlijke aanvallen uitdelen en in de slachtofferrol gaan.
pi_148058676
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 18:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben geen PVV'er, ik lach gewoon iedere knuppel in dit topic uit. Zowel pro als anti Wilders.
Ook best. Zolang er geen meerderheid meegaat in dat PVV-geschuimbek vind ik het allemaal prima.
pi_148058704
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke gewelddadige acties zijn er ondernomen?
Ik zeg ook niet dat het al heeft plaatsgevonden.
pi_148058712
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik zal het nog even op een rij zetten.

Geert Wilders: Minder Marokkanen, dat gaan we regelen. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen.

Dion Grauss: Mensen met een islamitisch paspoort zouden niet op Schiphol mogen werken.

Martin Biosma: Deelt een artikel op Twitter over inteelt onder moslims en zet hen neer als genetisch inferieur.

Vergelijking met nazipropaganda:

[ afbeelding ]

Weerleg dit eens, in plaats van persoonlijke aanvallen uitdelen en in de slachtofferrol gaan.
Je beantwoord de vraag niet. Welke gewelddadige acties, zoals in je eigen bron aangehaald, hebben er plaatsgevonden ?
pi_148058746
quote:
10s.gif Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je beantwoord de vraag niet. Welke gewelddadige acties, zoals in je eigen bron aangehaald, hebben er plaatsgevonden ?
Ik zeg niet dat Wilders al etnisch heeft gezuiverd. Ik zeg dat hij dat wil.
pi_148058764
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook best. Zolang er geen meerderheid meegaat in dat PVV-geschuimbek vind ik het allemaal prima.
De PVV gaat nooit een meerderheid krijgen, laat staan iets in de vorm van macht.
pi_148058857
quote:
2s.gif Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat Wilders vooral een hoop figuren wil deporteren naar land van herkomst, niet specifiek dood hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 18:51:13 ]
pi_148058923
quote:
2s.gif Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ontmoedigen van immigratie en aanmoedigen van emigratie is zeker een vorm van 'etnisch zuiveren'. Of het 't zelfde is als miljoenen joden in kampen gooien en vergassen, dat betwijfel ik.
pi_148058959
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 18:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd. Ik denk dat Wilders vooral een hoop figuren wil deporteren naar land van herkomst, niet specifiek dood hebben.
Ik denk dat jij dan de term etnisch zuiveren niet kent. Dat betekent niet per se dat je mensen om het leven brengt. Het gaat over dat ze uit een bepaald gebied verdwijnen. Deporteren valt er ook onder.

Ik denk ook niet dat hij vernietigingskampen wil beginnen.
pi_148059016
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dan de term etnisch zuiveren niet kent. Dat betekent niet per se dat je mensen om het leven brengt. Het gaat over dat ze uit een bepaald gebied verdwijnen. Deporteren valt er ook onder.

Ik ken de term wel, we verschillen alleen over de details mbt het gedeelte 'gewelddadig'.
pi_148059237
Wellicht.
pi_148059284
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wellicht.
Ik maak met jou de afspraak dat mocht Wilders achter je aankomen je mag komen onderduiken op mijn zolder. I've got your back mattie.
  zondag 28 december 2014 @ 19:00:06 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148059385
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Mij verbaast niets meer. Voor maart 1933 was het fenomeen concentratiekamp ook niet wijdverbreid bekend in Duitsland. Echter zie ik dat soort ongein niet gebeuren. Wellicht wel dat Wilders een idee in die richting loslaat.
pi_148059487
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2014 18:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik maak met jou de afspraak dat mocht Wilders achter je aankomen je mag komen onderduiken op mijn zolder. I've got your back mattie.
Even hypothetisch hè.

Met de technologie tegenwoordig heb je onderduikers zo eruit gevist. Infrarood scanners en andere sensoren overal in huis. (smartphones, TV's etc.)

Maar goed, ook de andere partij heeft toegang tot technologie, dus je kan het wellicht storen.

Wordt wel een hele toestand.
pi_148059536
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 19:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Mij verbaast niets meer. Voor maart 1933 was het fenomeen concentratiekamp ook niet wijdverbreid bekend in Duitsland. Echter zie ik dat soort ongein niet gebeuren. Wellicht wel dat Wilders een idee in die richting loslaat.
Nou ja, hij moet steeds gekkere dingen roepen om aandacht te krijgen natuurlijk. Dus wie weet.
pi_148059624
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Even hypothetisch hè.

Met de technologie tegenwoordig heb je onderduikers zo eruit gevist. Infrarood scanners en andere sensoren overal in huis. (smartphones, TV's etc.)

Maar goed, ook de andere partij heeft toegang tot technologie, dus je kan het wellicht storen.

Ik ben IT-er, je zit safe jongen.
pi_148060291
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Even hypothetisch hè.

Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken, gezien het feit nouja de posts van jou. _O-
pi_148077181
Durven jullie wel met zijn allen tegen Geert alleen!
Laat Geert toch met rust joh!
Ik ben geen robot.
pi_148077405
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Durven jullie wel met zijn allen tegen Geert alleen!
Laat Geert toch met rust joh!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_148077642
quote:
10s.gif Op zondag 28 december 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Op zijn minst er sprake van racisme en wmb duidelijk ook van fascisme, te vinden overal in het doen en laten van de PVV.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_148077775
quote:
Check sec 43 tot 48.
Ik ben geen robot.
pi_148084795
quote:
Op zondag 28 december 2014 19:16 schreef Kloon7 het volgende:
Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken, gezien het feit nouja de posts van jou. _O-
Beweer je nou dat-ie dom genoeg is om voor PVV-er door te kunnen gaan ? 11.gif
pi_148089205
quote:
6s.gif Op maandag 29 december 2014 09:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Beweer je nou dat-ie dom genoeg is om voor PVV-er door te kunnen gaan ? [ afbeelding ]
Lees even naar boven terug en oordeel zelf. :')
  maandag 29 december 2014 @ 12:44:56 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148090371
zegt hij bij zijn volgende advocaat als hij de rekening ziet ook: minder, minder, minder?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 29 december 2014 @ 17:40:17 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148103003
quote:
3s.gif Op maandag 29 december 2014 12:44 schreef Re het volgende:
zegt hij bij zijn volgende advocaat als hij de rekening ziet ook: minder, minder, minder?
Hahahaha zo scherp!
Bis bis bis
  maandag 29 december 2014 @ 17:46:40 #153
66444 Lord_Vetinari
pi_148103226
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2014 17:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hahahaha zo scherp!
Ja, hoe durft hij grapjes te maken over de Profeet Wilders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')