Gaat dat niet over privaatrecht?quote:Op zondag 28 december 2014 16:26 schreef paddy het volgende:
Dit is net zoiets als van mijn buurman op no`1 proceskosten vergoed willen hebben terwijl no 52 mij aangeklaagd heeft.
Zou mooi zijn. Rutte zomaar even aanklagen. Terecht dat hij dan de proceskosten op mij zou verhalen. Beetje onlogisch om dat bij de tweede kamer te doen dus.
het is tactisch en strategisch ook verstandig om dit te zeggen. ff de druk van de ketel halen. nog zo een mooie is de stelling dat als je niet met de us bent dat je tegen ze bent, maar die is al wat doorzichtiger.quote:Op zondag 28 december 2014 16:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Vooral Bush was daar stellig over, grappig gezien.
Oh, de documenten vertellen wat anders dan dat zij vertellen, hier kan je je inlezen:quote:Op zondag 28 december 2014 16:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er is een Amerikaanse oorlog tegen de islam? Volgens mij niet hoor.
Ach de familie Bush is zeer goede vriendjes (op persoonlijk niveau) met de familie Saud. Ik denk dat Bush er werkelijk heilig van overtuigd is en blijft dat hij geen oorlog voerde tegen de islam.quote:Op zondag 28 december 2014 16:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het is tactisch en strategisch ook verstandig om dit te zeggen. ff de druk van de ketel halen. nog zo een mooie is de stelling dat als je niet met de us bent dat je tegen ze bent, maar die is al wat doorzichtiger.
De voorbeelden zijn toch hetzelfde? Ik klaag Rutte aan. Dat hij vervolgens onschuldig zou blijken en dat hij dan de proceskosten bij de tweede kamer zou verhalen in plaats van bij mij is toch niet logisch? Kan er zo niets over vinden, maar denke dat mijn voorbeelden gewoon hetzelfde zijn. Als er iets te verhalen gaat vallen, dan gewoon bij de eisersquote:Op zondag 28 december 2014 16:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Gaat dat niet over privaatrecht?
Volgens mij zit publiek recht een beetje anders in elkaar.
het is in feite ook geen oorlog tegen de islam. de islam is niets - het is ongrijpbaar. het is een oorlog tegen bepaald gedrag. maar ja zo kun je elke oorlog omschrijven.quote:Op zondag 28 december 2014 16:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ach de familie Bush is zeer goede vriendjes (op persoonlijk niveau) met de familie Saud. Ik denk dat Bush er werkelijk heilig van overtuigd is en blijft dat hij geen oorlog voerde tegen de islam.
Obama ook. Met zijn islamitische oma en dergelijke.
Even ter herinneringquote:PVV-leider Geert Wilders heeft geprobeerd zijn advocaatkosten, een bedrag van tussen 500- en 600 duizend euro, vergoed te krijgen van de Tweede Kamer.
Dat meldt de Volkskrant zaterdag.
Volgens betrokkenen ging het om een rekening van Bram Moszkowicz voor het proces in 2010 en 2011 waarin Wilders werd beschuldigd van onder meer haatzaaien.
De claim is echter vorige jaar na felle discussies achter gesloten deuren afgewezen door het bestuur van de Kamer, het presidium, zo meldt de krant. Het presidium beoordeelde de advocaatkosten als privékosten.
Ook vonden ze de declaratie niet erg concreet, omdat deze niet was uitgesplitst naar kosten per dag. Het bedrag zou niet zijn onderbouwd.
Wilders stelde dat hij terechtstond wegens het uiten van zijn mening als Kamerlid en vond dus dat de kamer moest betalen.
O ja.quote:Op zondag 28 december 2014 16:31 schreef paddy het volgende:
Zo, na deze post gaat dat offtopic geneuzel over moslims weg. Daar gaat dit niet over. Zijn genoeg topics over
[..]
Even ter herinnering
Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.quote:Op zondag 28 december 2014 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja.
Maar voor het uiten van je mening als Kamerlid kún je toch helemaal niet vervolgd worden?
Ik zeg enkel dat privaatrecht en publiekrecht anders werkt.quote:Op zondag 28 december 2014 16:30 schreef paddy het volgende:
[..]
De voorbeelden zijn toch hetzelfde? Ik klaag Rutte aan. Dat hij vervolgens onschuldig zou blijken en dat hij dan de proceskosten bij de tweede kamer zou verhalen in plaats van mij is toch niet logisch?
Dus zijn die uitspraken niet als Kamerlid gedaan, maar als persoon die campagne voert voor de PVV.quote:Op zondag 28 december 2014 16:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.
http://www.parlement.com/id/vhnnmt7iuhwr/tweede_kamerledenquote:Op zondag 28 december 2014 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja.
Maar voor het uiten van je mening als Kamerlid kún je toch helemaal niet vervolgd worden?
Ow, zie ik niet staan.quote:Op zondag 28 december 2014 16:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor uitspraken die je in de TK doet niet. Uitspraken die je daarbuiten doet, daarvoor wel.
Het staat er toch vrij duidelijkquote:Op zondag 28 december 2014 16:38 schreef paddy het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/id/vhnnmt7iuhwr/tweede_kamerleden
Gaat dat niet over de regerende partijen? Waarom GW dan wel?
Je kunt dus wel vervolgd worden voor datgene wat je buiten de vergaderingen zegt.quote:Tweede Kamerleden kunnen volgens de Grondwet niet worden vervolgd of voor de rechter worden aangesproken voor wat zij in vergaderingen van de Staten-Generaal hebben gezegd of in commissieverband hebben gezegd of geschreven.
Nee, dat gaat over Kamerleden binnen de Kamer.quote:Op zondag 28 december 2014 16:38 schreef paddy het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/id/vhnnmt7iuhwr/tweede_kamerleden
Gaat dat niet over de regerende partijen? Waarom GW dan wel?
Was ook helemaal geen aanval hoor.quote:Op zondag 28 december 2014 16:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat privaatrecht en publiekrecht anders werkt.
Bij publiek recht gaat het om handhaving van de rechtsorde en wordt sowieso meer door de overheid betaald (behalve dure advocaten).
Bij privaatrecht (financiële geschillen tussen particulieren onderling vaak, of een commercieel geschil tussen de overheid en een particulier over bijvoorbeeld een commerciële opdracht van de overheid) betaalt de verliezer doorgaans ook de proceskosten.
Iets als moord/geweld/haatzaaien is publiek recht. Je wordt dan aangeklaagd door Officier van Justitie. Niet door andere burgers. Dat is publiek recht in Nederland.
Als een bedrijf jouw geld niet betaald en jij wil je geld terug, is het privaat recht. Dan ga je je geld terug eisen. Als je dan wint, betaalt de beklaagde partij ook de proceskosten.
Ik geef hier geen waardeoordeel, enkel een beschrijving.
Beter geregeld in Nederland dus. Maar dan nog vind ik het verhalen bij de tweede kamer niet terecht. Snap wel dat jij je proceskosten wil verhalen op degene die ervoor heeft gezorgd dat je aangeklaagd bent.quote:Op zondag 28 december 2014 16:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het staat er toch vrij duidelijk
[..]
Je kunt dus wel vervolgd worden voor datgene wat je buiten de vergaderingen zegt.
Mja, net uitgelegd. Ben het er niet helemaal mee eens, maar hier heerst gelukkig geen algehele onschendbaarheid.quote:Op zondag 28 december 2014 16:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Je mag in de Tweede Kamer alles zeggen.
Daarbuiten gelden voor kamerleden dezelfde regels als voor anderen. Hoewel je als politicus vaak wel meer de grens mag opzoeken in het kader van het maatschappelijk debat. Zoals bleek in het vorige Wilders-proces.
Het verhalen op de TK is idd niet terecht.quote:Op zondag 28 december 2014 16:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Beter geregeld in Nederland dus. Maar dan nog vind ik het verhalen bij de tweede kamer niet terecht. Snap wel dat jij je proceskosten wil verhalen op degene die ervoor heeft gezorgd dat je aangeklaagd bent.
Wie zijn 'ze'?quote:Op zondag 28 december 2014 16:52 schreef IPA35 het volgende:
Als ze hem niet met argumenten kunnen verslaan willen ze hem opsluiten, lukt dat niet dan kunnen ze hem in ieder geval trachten financieel kapot te maken. Lukt dat ook niet dan gaan ze weer moord en brand schreeuwen over twijfelachtige geldschieters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |