Dat is bij menselijke voorstellingen van goden ook niet anders.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:35 schreef barthol het volgende:
Bemerk het antropocentrisme bij de menselijke voorstelling van buitenaards leven en wat buitenaards leven mogelijk doet.
Misschien zijn het geen isotopen van koolstof.quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:32 schreef Molurus het volgende:
Alle stabiele isotopen van koolstof komen op aarde voor?
Klopt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is bij menselijke voorstellingen van goden ook niet anders.
Dan is het wat vreemd verwoord, het klinkt alsof je koolstofisotopen bedoelt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien zijn het geen isotopen van koolstof.
En wie heeft die implantaten onderzocht? En waar zijn ze nu? Ik zou denken dat als we echt iets buitenaards vinden, dat wereldnieuws zou zijn. En wat is in vredesnaam een 'deep space frequentie'?quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En deze man beweert implantaten verwijderd te hebben uit de lichamen van mensen. Erg vreemde materie uiteraard, maar zeker interessant om te bekijken. Hier presenteert hij zijn bevindingen:
En in deze docu kun je de verwijdering van de implantaten bekijken:
Uit onderzoek van de implantaten zou blijken dat ze bestaan uit onder andere koolstof-nanobuisjes en dat ze bepaalde isotopen bevatten die niet op Aarde te vinden zijn. Ook zouden de implantaten een signaal uitsturen op een deep-space frequentie.
Is dat zo? Je weet dat Einstein in eerste instantie ook niet heel serieus werd genomen? Hij werkte in een patentenbureau en kwam toen met zijn E=mc2. Dat werd ook niet meteen een succes hoor.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Dit is "fiction". Er is nog geen enkele overtuigend bewijs getoond en pas wanneer dat het geval is , dan is het "fact". En als een of andere onderzoeker echt iets in handen zou hebben dat aantoonbaar door een buitenaardse intelligentie is gemaakt, die zou zo beroemder dan Einstein worden. Een documentaire met termen als "deep space fequency" (wat dat verder ook zijn moge) overtuigd dan ook niet.
Het zijn kreten zoals "buitenaardse isotopen" en "deep space frequency" die hier niet serieus worden genomen. Niet omdat het controversiële of nieuwe ideeën zijn, maar omdat ze - wetenschappelijk gezien - weinig coherent zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is dat zo? Je weet dat Einstein in eerste instantie ook niet heel serieus werd genomen? Hij werkte in een patentenbureau en kwam toen met zijn E=mc2. Dat werd ook niet meteen een succes hoor.
Oh dat interesseert me wel degelijk. Het is alleen een tijdje geleden dat ik deze materie tot me heb genomen. Ik weet dat de geclaimde implantaten getest zijn door vooraanstaande laboratoria.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn kreten zoals "buitenaardse isotopen" en "deep space frequency" die hier niet serieus worden genomen. Niet omdat het controversiële of nieuwe ideeën zijn, maar omdat ze - wetenschappelijk gezien - weinig coherent zijn.
Want waar hebben we het nu eigenlijk over? Welke isotopen? wat is "deep space frequency"?
Zulke vragen zouden jou ook moeten interesseren denk ik. Toch krijg ik het gevoel dat je jezelf die vragen niet stelt. Zolang het beeld dat wij worden bezocht door aliens ermee wordt bevestigd maakt het allemaal niet uit.
Je bedoelt dus dat de aliens wel erg op mensen lijken en dezelfde drang als mensen hebben om andere levensvormen te bestuderen? Hierdoor was ik ook skeptisch gebleven. Maar wie weet zijn de grijze mannetjes met grote zwarte ogen wel gecreëerd door de aliens: een soort van organische robots, aangepast aan de levensomstandigheden op aarde.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:35 schreef barthol het volgende:
Bemerk het antropocentrisme bij de menselijke voorstelling van buitenaards leven en wat buitenaards leven mogelijk doet.
Op welke planeet woon je???quote:Op vrijdag 26 december 2014 09:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Waarom zou je de aarde willen bezoeken?
De levensvormen daar zijn niet bepaald iets om over naar huis te schrijven![]()
Een man van de CIA aan de lijn hier, of je je dwangbuis ff wilt komen passen. Je gaat waarschijnlijk 90 jaar de doofpot in.quote:
Ik FOK! dus is bestaquote:Op zondag 28 december 2014 20:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een man van de CIA aan de lijn hier, of je je dwangbuis ff wilt komen passen. Je gaat waarschijnlijk 90 jaar de doofpot in.
Niemand heeft hier iets vernomen..
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet. Iedereen die zich een beetje serieus heeft verdiept in het UFO fenomeen, weet dat de meeste UFO-sightings gewoon verklaard kunnen worden in alledaagse termen en helemaal niets te maken hebben met mogelijke buitenaardse wezens. Dit komt keer op keer naar voren in onderzoeken.quote:
Prima dat er een artikel wordt geschreven op basis van documenten die zijn vrijgegeven.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:19 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
31-12-2014
CIA verantwoordelijk voor piek in UFO-waarnemingen in jaren 50 en 60
[ afbeelding ]
Het spionagevliegtuig U-2 was in de jaren 50 en 60 de bron van heel wat verwarring. © Wikimedia Commons/Nyenyec.
De CIA was in de jaren 50 en 60 verantwoordelijk voor meer dan de helft van alle UFO-waarnemingen. Maar dat het geen groene mannetjes waren die door de lucht vlogen, maar spionnen, hield de Amerikaanse inlichtingendienst jarenlang geheim.
De onthulling staat te lezen in het document 'The CIA and the U-2 Program, 1954-1974', dat in 1998 geschreven werd. Het document gaat in detail in op de missies van de intussen beruchte spionagevliegtuigen, waarvan er in 1960 een werd neergehaald boven de Sovjet-Unie.
De reden dat het nu weer boven water komt, zijn tweets over de meest gelezen documenten van het jaar die de CIA de afgelopen dagen de wereld instuurde. "Reports of unusual activity in the skies in the '50s? It was us", tweette de inlichtingendienst eergisteren.
"Onverwacht neveneffect"
Jarenlang stuurde de CIA haar spionagevliegtuigen in het geheim door het luchtruim boven landen als de Sovjet-Unie, en dat op hoogtes van 60.000 voet (bijna 20 kilometer). Omdat niemand in die tijd bemande vluchten op zulke grote hoogte mogelijk achtte, dachten veel piloten dat ze UFO's zagen. Hoewel de CIA op de hoogte was van de meldingen, deed ze op dat moment niets om het misverstand uit de wereld te helpen.
De onderzoekers konden de meeste UFO-meldingen elimineren, maar de echte oorzaak van de waarnemingen konden ze niet onthullen
CIA
"Het testen op grote hoogte van de U-2 leidde tot een onverwacht neveneffect: een enorme toename van het aantal UFO-meldingen", zo staat in het document te lezen. "Midden jaren 50 vlogen de meeste passagiersvliegtuigen op hoogtes tussen 10.000 en 20.000 voet (3 tot 6 kilometer, red.) en militaire vliegtuigen konden tot 40.000 voet gaan (12 kilometer, red.). Eens onze U-2's boven de 60.000 voet gingen, kregen luchtverkeersleiders bijgevolg plots een toenemend aantal UFO-meldingen te verwerken."
De CIA toetste de UFO-waarnemingen aan de logboeken van hun spionagevluchten. "De onderzoekers konden daardoor de meeste UFO-meldingen elimineren", schrijft de inlichtingendienst. "Maar de echte oorzaak van de waarnemingen konden ze niet onthullen aan de briefschrijvers."
(HLN)
Ben niet altijd een fan van wat Tyson doet, zeker niet sinds hij heel bekend is. Maar hij raakt hier de kern. Woord UFO wordt altijd verkeerd gebruikt. En dat laat ook gelijk zien hoe die trend ontstaan is. Dat UFO synoniem is met vliegende schotel of aliens zonder ook maar enige reden slaat nergens op en laat zien van welke drogredenen de hele cultuur/religie vandaan komt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet.
Heb je mijn posts uberhaupt doorgelezen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 02:00 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Ben niet altijd een fan van wat Tyson doet, zeker niet sinds hij heel bekend is. Maar hij raakt hier de kern. Woord UFO wordt altijd verkeerd gebruikt. En dat laat ook gelijk zien hoe die trend ontstaan is. Dat UFO synoniem is met vliegende schotel of aliens zonder ook maar enige reden slaat nergens op en laat zien van welke drogredenen de hele cultuur/religie vandaan komt.
Verder zijn er altijd dingen die niet te verklaren zijn. Dat is hoe het universum werkt. Laat een gebouw instorten en je kunt niet verklaren waarom het instort zoals het instort. (9/11 anyone). Dat er mensen zijn die UFOs waarnemen en waarvan we later niet kunnen verklaren wat het is is ook logisch. Dit is precies wat je zou verwachten ook als er geen aliens zijn die de aarde bezoeken.
En dat gaat nog even voorbij aan dat die waarnemingen bijna altijd uit alleen menselijke waarnemingen/ooggetuigeverslagen bestaan. Als er morgen iemand de bank overvalt dan zal de auto waarin de overvallers ontsnappen meerdere kleuren hebben. Kun jij verklaren hoe het kan dat de overvallers een auto hadden die zomaar van kleur kon veranderen?
Dat slaat wel degelijk ergens op. Het slaat op die 5% sightings waar ik over sprak. Bij deze sightings is er sprake van manoeuvres die voor menselijke technologie (in de jaren 40 en 50 zeker) onmogelijk is.quote:Dat UFO synoniem is met vliegende schotel of aliens zonder ook maar enige reden slaat nergens op en laat zien van welke drogredenen de hele cultuur/religie vandaan komt.
Ik heb niet gezegd dat die 5% sightings bewijzen dat er sprake is van buitenaardse bezoekers. Zoals ik al aangaf bij het verhaal over Michio Kaku, de 5% sightings verdienen onze serieuze aandacht omdat deze categorie wel degelijk de buitenaardse hypothese ondersteunen. En ik hoef volgens mij niet uit te leggen dat een hypothese ondersteunen iets anders is dan iets onomstotelijk bewijzen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 02:39 schreef Molurus het volgende:
Ooggetuigenverslagen zijn notoir onbetrouwbaar.
En het is natuurlijk sowieso heel lastig om een sighting te onderzoeken als je alleen een paar ooggetuigenverslagen en/of een paar vage films/foto's hebt.
En zoals Pandarus zegt: dat 5% van de sightings onverklaard blijft is op zichzelf helemaal niet interessant. Uit dat gegeven kan niets worden geconcludeerd.
De redenering lijkt te zijn dat als een sighting maar vreemd genoeg is (bijvoorbeeld vreemde manouvres) dat dan de conclusie kan worden getrokken dat het een object van buitenaardse oorsprong is. En die redenering rammelt natuurlijk aan alle kanten.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet. Iedereen die zich een beetje serieus heeft verdiept in het UFO fenomeen, weet dat de meeste UFO-sightings gewoon verklaard kunnen worden in alledaagse termen en helemaal niets te maken hebben met mogelijke buitenaardse wezens. Dit komt keer op keer naar voren in onderzoeken.
Wat ook in onderzoeken naar voren komt is dat er een klein deel van de sightings, ongeveer zo'n 5%, volledig onverklaarbaar blijft. Hierbij is er al een categorie met "onvoldoende informatie", dus dit wordt niet meegerekend in de 5% totaal onverklaarbare sightings.
De 5% categorie wordt gekenmerkt door sightings waarbij er manoeuvres plaatsvinden zoals zigzaggen op hoge snelheid in de lucht, haakse bochten op hoge snelheid en het wegschieten met enorme snelheden vanuit stilstand.
In dit interview geeft Michio Kaku ook duidelijk aan dat wetenschappers, willen ze op een juiste manier de wetenschap bedrijven, aandacht moeten besteden aan deze categorie van sightings:
Wat Tyson doet is alle UFO-sightings op 1 grote hoop gooien en afdoen als "lichtjes in de lucht". Ja er zijn een heleboel idioten die bij het eerste de beste rare lichtje in de lucht enorm enthousiast gaan doen zonder eens goed na te denken. Maar de 5% categorie is veel meer dan alleen maar "lichtjes in de lucht".
Wat Tyson en ook Kaku aantonen is dat je nooit op basis van verschijnselen waarvan je niet weet wat het is, de conclusie kunt trekken dat er intelligente buitenaardse wezens rondvliegen. Dat zie je ook terug als je zulke mensen interviewt, ze gaan van compleet onwetend naar compleet wetend, Tyson en Kaku geven juist ook aan dat er meer voor nodig is zoals buitenaards DNA, computerchips, enz; dingen die alleen van een andere planeet kunnen komen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet. Iedereen die zich een beetje serieus heeft verdiept in het UFO fenomeen, weet dat de meeste UFO-sightings gewoon verklaard kunnen worden in alledaagse termen en helemaal niets te maken hebben met mogelijke buitenaardse wezens. Dit komt keer op keer naar voren in onderzoeken.
Wat ook in onderzoeken naar voren komt is dat er een klein deel van de sightings, ongeveer zo'n 5%, volledig onverklaarbaar blijft. Hierbij is er al een categorie met "onvoldoende informatie", dus dit wordt niet meegerekend in de 5% totaal onverklaarbare sightings.
De 5% categorie wordt gekenmerkt door sightings waarbij er manoeuvres plaatsvinden zoals zigzaggen op hoge snelheid in de lucht, haakse bochten op hoge snelheid en het wegschieten met enorme snelheden vanuit stilstand.
In dit interview geeft Michio Kaku ook duidelijk aan dat wetenschappers, willen ze op een juiste manier de wetenschap bedrijven, aandacht moeten besteden aan deze categorie van sightings:
Wat Tyson doet is alle UFO-sightings op 1 grote hoop gooien en afdoen als "lichtjes in de lucht". Ja er zijn een heleboel idioten die bij het eerste de beste rare lichtje in de lucht enorm enthousiast gaan doen zonder eens goed na te denken. Maar de 5% categorie is veel meer dan alleen maar "lichtjes in de lucht".
'Onverklaard' en 'ondersteunen de buitenaarse hypothese' zijn verschillende dingen. Ik zou haast zeggen: die sluiten elkaar uit. Het kan niet *en* (volledig) onverklaard zijn *en* de buitenaardse hypothese ondersteunen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat die 5% sightings bewijzen dat er sprake is van buitenaardse bezoekers. Zoals ik al aangaf bij het verhaal over Michio Kaku, de 5% sightings verdienen onze serieuze aandacht omdat deze categorie wel degelijk de buitenaardse hypothese ondersteunen.
Uiteraard. En het is ook iets anders dan onverklaard, wat mij betreft een belangrijker punt hier. Er is niets aan "onverklaard" dat duidt op "buitenaards". Dat ook maar in de verste verte hint op "buitenaards".quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En ik hoef volgens mij niet uit te leggen dat een hypothese ondersteunen iets anders is dan iets onomstotelijk bewijzen.
Die nuance is hier ook helemaal niet interessant. Zelfs de meest milde vorm van aannemelijk maken moet nog aan worden begonnen namelijk. "Ik kan dit niet verklaren" duidt, zoals gezegd, op niets anders dan een eigen gebrek aan kennis.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik beweer nergens dat de 5% onomstotelijk bewijst dat er sprake is van aliens, maar die nuance lijkt nu alweer verloren te gaan.
Niet vervelend bedoeld, maar dat is en blijft terecht. En dat zal ik blijven doen, zeker als je je in W&T waagt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vandaar dat ik eerder al aangaf dat ik niet zo'n behoefte meer heb aan dit soort discussies. Want ik kan nuanceren wat ik wil, door mensen zoals jij Molurus word je binnen de kortste keren toch alweer weggezet in een hoekje.
Vooral blijven roepen dat sceptici niet nieuwsgierig zijn. Met ad homs overtuig je ook niemand vrees ik.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vooral niet nieuwsgierig en onderzoekend zijn, want die twee zaken hebben niets te zoeken binnen de wereld van de wetenschap toch?
Een paar opmerkingen hierover:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jij hebt recht op je mening, maar ik vind het toch interessanter dat hoofden van de CIA, de FBI en generaals uit het leger in vrijgegeven documenten toegeven dat het UFO-fenomeen echt is en dat er sprake is van schotelvormige objecten die voor ons onmogelijke manoeuvres uithalen.
Och, waarom mensen nu precies in dit soort zaken geloven lijkt me in potentie een zeer interessante discussie. Laten we niet vergeten dat ongeveer 1 op de 3 Amerikanen gelooft dat wij worden bezocht door E.T.'s. Dat zijn 100 miljoen mensen, in alleen al de V.S.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:32 schreef Pandarus het volgende:
CIA zit er altijd naast. Die hebben echt een totale faal-trackrecord als het gaat om belangrijke geopolitieke ontwikkelingen in de wereld. Maar dat is een hele andere, en veel interessantere, discussie.
Siriusquote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:29 schreef Beathoven het volgende:
Hey PcP, laat sirius eens ff zien man. Je grote big bang countdowntopic van vorig jaar met 'Greer z'n uitgedroogde mensen-embryo die voor alien moest doorgaan en waar hij in wit gewaad voor een griekse tempel zat te new-agen.
Ik denk dat er onder de ongeidentificeerde objecten wel bekend- en geheim legermateriaal en weersfenomenen zouden kunnen zitten maar volgens mij is er geen bewijs voor vliegende ET's als dat is waar het topic over hint. Astronauten hebben ook weleens wat zien vliegen maar space debris is daarbij ook gangbaar. Grote en kleine stukken vliegen ontzettend snel waardoor je waarschijnlijk niet direct kunt herkennen wat iets is. Ik kan 't verder niet weten, ik heb nog nooit ruimte-afval voorbij zien vliegen.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de uitspraken van astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper:
[ afbeelding ]
Heb je het filmpje uberhaupt gekeken?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:06 schreef Molurus het volgende:
Ik vind dat "hard evidence of UFO's" een contradictio in terminis is.
Het enige dat je dan hebt aangetoond is dat ergens iemand iets heeft waargenomen, en dat die persoon niet weet wat het is. Dat lijkt me bepaald geen headline nieuws. Dat gebeurt dagelijks.
Is er volgens jou eigenlijk bewijs voor vliegende ET's?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je het filmpje uberhaupt gekeken?
Jij vindt deze waarneming van Gordon Cooper maar mwaahh? Move along people nothing to see here?
Ja, ja, en ja.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je het filmpje uberhaupt gekeken?
Jij vindt deze waarneming van Gordon Cooper maar mwaahh? Move along people nothing to see here?
Zoals gezegd hebben we wetenschappelijk gezien niks aan anekdotes.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de uitspraken van astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper:
[ afbeelding ]
Daar vond men 't ook onzin.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ja, en ja.
Ik zou graag wat meer wetenschap zien in dit topic, anders kan dit topic inderdaad beter naar BNW of TRU. (Bij alle andere hysterische onzin dus.)
Michael Shermer is wel een held.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:39 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Over astronauten gesproken, dit is wel een leuk filmpje met Buzz Aldrin
Buzz Aldrin en Michael Schermer (Skeptic Magazine) vs de ufoloogjes
Onomstotelijk bewijs? Nee.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is er volgens jou eigenlijk bewijs voor vliegende ET's?
Maar wat vind je van zijn verhaal?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:39 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Zoals gezegd hebben we wetenschappelijk gezien niks aan anekdotes.
Binnen 10 lichtjaar zijn er maar 12 sterren, waarvan er hooguit 2 mogelijk een planeet in de bewoonbare zone hebben. (Maar niet waarschijnlijk, en zelfs als die er zijn dan betekent dat nog steeds niet dat er leven mogelijk is.)quote:Op maandag 5 januari 2015 10:22 schreef Maanvis het volgende:
ik zie niet in waarom intelligent buitenaards leven zich persé op meer dan 10 lichtjaren afstand moet bevinden. Wie weet zijn ze wel heel dichtbij maar vinden ze ons niet interessant genoeg of hebben ze een 'prime directive' dat hun verbiedt om zichzelf kenbaar te maken aan ons en daarmee ons te beïnvloeden. bovendien; de nieuwsgierigheid van mensen om telkens nieuwe dingen te ontdekken hoeft niet in buitenaardse wezens geëvolueerd te zijn. Dus wie weet houden ze zich wel verre van het ruimtereizen.
Wat dacht je van mars of titan, of aliens die niet meer op hun planeet leven maar dusdanig geëvolueerd zijn dat ze hun bewustzijn in een AI of energie-entiteit hebben gestopt? Of mogelijkheden van leven waar wij nog niets van weten..? Wetenschapsgebieden die wij nog niet hebben ontdekt?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Binnen 10 lichtjaar zijn er maar 12 sterren, waarvan er hooguit 2 mogelijk een planeet in de bewoonbare zone hebben. (Maar niet waarschijnlijk, en zelfs als die er zijn dan betekent dat nog steeds niet dat er leven mogelijk is.)
Gezien onze eigen weg naar ruimtevaart, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat we onderzocht en eventueel ontvoerd worden door een alien ras binnen ons eigen zonnestelsel, zonder dat we van hen ook maar iets vinden (oude satellieten, radiosignalen of andere EM-spectrum signalen, etc.). Tenzij ze alles heel netjes en grondig opgeruimd hebben natuurlijk, maar waarom zou je?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat dacht je van mars of titan, of aliens die niet meer op hun planeet leven maar dusdanig geëvolueerd zijn dat ze hun bewustzijn in een AI of energie-entiteit hebben gestopt? Of mogelijkheden van leven waar wij nog niets van weten..? Wetenschapsgebieden die wij nog niet hebben ontdekt?
Ten eerste was mijn antwoord wel bedoeld als zijnde aliens die niet aan ontvoering doen. Maar bijvoorbeeld, een ras van aliens dat alleen bestaat op een quantum computer die met nanotechnologie is gemaakt en op mars staat (wellicht enkele meters onder de grond), zullen wij nooit kunnen detecteren, daar komt simpelweg te weinig straling/radiogolven vanaf.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:34 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Gezien onze eigen weg naar ruimtevaart, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat we onderzocht en eventueel ontvoerd worden door een alien ras binnen ons eigen zonnestelsel, zonder dat we van hen ook maar iets vinden (oude satellieten, radiosignalen of andere EM-spectrum signalen, etc.). Tenzij ze alles heel netjes en grondig opgeruimd hebben natuurlijk, maar waarom zou je?
Ten eerste, kun je dat nog een alien ras noemen? Dit gaat alweer heel hard richting AI en of AI wel bewust kan zijn etc. etc.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ten eerste was mijn antwoord wel bedoeld als zijnde aliens die niet aan ontvoering doen. Maar bijvoorbeeld, een ras van aliens dat alleen bestaat op een quantum computer die met nanotechnologie is gemaakt en op mars staat (wellicht enkele meters onder de grond), zullen wij nooit kunnen detecteren, daar komt simpelweg te weinig straling/radiogolven vanaf.
"Kwantumcomputers" en "nanotechnologie" zijn voor ons gewone mensen misschien magische begrippen, maar dat wil niet zeggen dat ze ook werkelijk magisch zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ten eerste was mijn antwoord wel bedoeld als zijnde aliens die niet aan ontvoering doen. Maar bijvoorbeeld, een ras van aliens dat alleen bestaat op een quantum computer die met nanotechnologie is gemaakt en op mars staat (wellicht enkele meters onder de grond), zullen wij nooit kunnen detecteren, daar komt simpelweg te weinig straling/radiogolven vanaf.
we kunnen werkende ruimtesondes tientallen jaren in het universum laten rondvliegen zonder dat daarvoor onderhoud benodigd is. als aliens dat ding hebben gemaakt kunnen ze dat nog beter dan wij, dus dan spreek je over duizenden jaren waar geen onderhoud is (of ze doen dat met robots die wij ook weer niet kunnen detecteren).quote:Op maandag 5 januari 2015 11:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Kwantumcomputers" en "nanotechnologie" zijn voor ons gewone mensen misschien magische begrippen, maar dat wil niet zeggen dat ze ook werkelijk magisch zijn.
Als je even wat dingen die je niet begrijpt in een soeppan gooit wil dat niet zeggen dat ineens alles mogelijk is. Kwantumcomputers moeten ook gewoon onderhouden worden. Daarvoor heb je een industrie nodig, een beschaving, etc. Zoiets verstop je niet 'even' een paar meter onder het oppervlak van Mars.
"Onmogelijk" kun je in de wetenschap nooit zeggen... "extreem onwaarschijnlijk" is hier echter wel op zijn plaats.
Het gaat er mij om dat mensen teveel denken in star trek scenario's, waar het leeuwedeel van de aliens humanoïden zijn, dus mensen met andere makeup en rare oren en uitgroeisels op hun hoofd, maar verder dezelfde karaktertrekken en instellingen als mensen op aarde.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:42 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ten eerste, kun je dat nog een alien ras noemen? Dit gaat alweer heel hard richting AI en of AI wel bewust kan zijn etc. etc.
Ten tweede, ik kan ook wel een situatie noemen die onmogelijk is waar te nemen (zeg, een vulkaanuitbarsting op een planeet rond een ster in Andromeda), maar dat voegt weinig toe aan de discussie hier.
Waarom zou een buitenaardse beschaving een onbemande sonde onder het oppervlak van Mars verstoppen? Als ze zelf niet in de buurt zijn kunnen ze er niets mee, hoe ontwikkeld ze ook zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
we kunnen werkende ruimtesondes tientallen jaren in het universum laten rondvliegen zonder dat daarvoor onderhoud benodigd is. als aliens dat ding hebben gemaakt kunnen ze dat nog beter dan wij, dus dan spreek je over duizenden jaren waar geen onderhoud is (of ze doen dat met robots die wij ook weer niet kunnen detecteren).
Ze zullen zelf ook zo ontstaan moeten zijn, dus zo mysterieus kan dat niet voor ze zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:45 schreef Maanvis het volgende:
en vwb dat 'extreem onwaarschijnlijk' .. wie weet denken die aliens dat ook wel over ons zonnestelsel. 'want wat is de kans dat er wat moleculen toevallig zo samenklonteren dat er een zichzelf reproducerend levend organisme ontstaat?'
Wat dacht je van dat hun zon supernova is gegaan (of ze op een andere manier tot de conclusie kwamen dat ze zo onsterfelijk zouden worden) en ze dus puur en alleen bestaan op die supercomputer? Of dat ze communiceren met de thuisplaneet op een manier die wij niet kunnen detecteren of begrijpen?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom zou een buitenaardse beschaving een onbemande sonde onder het oppervlak van Mars verstoppen? Als ze zelf niet in de buurt zijn kunnen ze er niets mee, hoe ontwikkeld ze ook zijn.
Nee hoor, ze kunnen ook gemaakt zijn door een ander alien ras. Voor hun is dat de waarheid.quote:Ze zullen zelf ook zo ontstaan moeten zijn, dus zo mysterieus kan dat niet voor ze zijn.
--> "Als je even wat dingen die je niet begrijpt in een soeppan gooit wil dat niet zeggen dat ineens alles mogelijk is."quote:Op maandag 5 januari 2015 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat hun zon supernova is gegaan (of ze op een andere manier tot de conclusie kwamen dat ze zo onsterfelijk zouden worden) en ze dus puur en alleen bestaan op die supercomputer?
En die fundamenteel onmogelijk is, detail.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:00 schreef Maanvis het volgende:
Of dat ze communiceren met de thuisplaneet op een manier die wij niet kunnen detecteren of begrijpen?
Dat andere ras komt ook niet uit het niets. Ik neem aan dat aliens die interstellair reizen dat ook wel inzien.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, ze kunnen ook gemaakt zijn door een ander alien ras. Voor hun is dat de waarheid.
Hoewel ik het met je eens ben dat een Hollywood-esque plaatje van aliens me niet logisch lijkt, is het wel interessant om je af te vragen hoe een alien ras er dan wel uitziet. Ze hebben waarschijnlijk iets van handen om de wereld om hun heen te manipuleren, 'ogen' om EM-straling op te vangen, 'oren' voor akoestische signalen, etc. Dus hoewel ze waarschijnlijk niet zijn zoals we zouden denken, zijn ze misschien ook meer zoals wij dan we denkenquote:Op maandag 5 januari 2015 11:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat mensen teveel denken in star trek scenario's, waar het leeuwedeel van de aliens humanoïden zijn, dus mensen met andere makeup en rare oren en uitgroeisels op hun hoofd, maar verder dezelfde karaktertrekken en instellingen als mensen op aarde.
Als een alien ras zich ontwikkelt op een andere planeet dan hebben die niet persé de zelfde onderzoeksdrang als wij, niet dezelfde drang om zichzelf te verbeteren, misschien leven ze wel miljoenen jaren lang en hebben dus geen behoefte aan voortplanting, etc?
Bovendien, reizen tussen de sterren is voor mensen heel lastig omdat ons lichaam dat heel lastig maakt (ivm tijdgebrek moeten we in cryostasis gehouden worden en onze lichamen degenereren onder invloed van gewichtloosheid etc).. dus het is voor onszelf een logische stap om ons bewustzijn in een supercomputer te stoppen en daarmee te gaan reizen.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat onze hersenen en het bewustzijn dat we hebben puur bestaat bij gratie van een organische machine. Dus het is vreemd om dan een ander bewustzijn te diskwalificeren puur en alleen omdat het op circuits van silicium bestaat.
Gezien de ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie is zoiets weldegelijk mogelijk.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
--> "Als je even wat dingen die je niet begrijpt in een soeppan gooit wil dat niet zeggen dat ineens alles mogelijk is."
Wat je hier voorstelt is echt klinkklare onzin.
Dat ligt eraan wat hun drijfveer en karakter is.quote:Dat andere ras komt ook niet uit het niets. Ik neem aan dat aliens die interstellair reizen dat ook wel inzien.
Hoe weet je dat? AI is op het moment nog steeds niks meer dan "Als A, dan B". En hoewel je kan beargumenteren dan een mens dat eigenlijk ook is, zit er nog steeds een wereld van verschil tussen de beste 'AI' die we hebben en de grootste idioot.quote:Gezien de ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie is zoiets weldegelijk mogelijk.
Helemaal niet. Er zijn juist veel goede argumenten te verzinnen dat evolutie/ontwikkeling op andere planeten (ongeveer) hetzelfde zal gaan als hier.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:52 schreef Maanvis het volgende:
M'n punt is dat je niet moet denken dat alles gaat zoals het op aarde ook gegaan is. Dat beeld is eigenlijk wel achterhaald inmiddels.
Maar wij staan ook pas aan het begin van onze beschaving. De mogelijkheden zijn oneindig, helemaal als nanotechnologie gemeengoed wordt kunnen we op een klein oppervlak enorm veel schakelingen maken.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:33 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? AI is op het moment nog steeds niks meer dan "Als A, dan B". En hoewel je kan beargumenteren dan een mens dat eigenlijk ook is, zit er nog steeds een wereld van verschil tussen de beste 'AI' die we hebben en de grootste idioot.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothetical_types_of_biochemistryquote:[..]
Helemaal niet. Er zijn juist veel goede argumenten te verzinnen dat evolutie/ontwikkeling op andere planeten (ongeveer) hetzelfde zal gaan als hier.
Die ontwikkelingen worden in de media gigantisch overdreven. Vooralsnog zijn we nauwelijks iets opgeschoten. Bovendien heeft dit an sich heel weinig te maken met kwantumcomputers of het 'overzetten' van fysieke wezens naar computers.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gezien de ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie is zoiets weldegelijk mogelijk.
Mijn punt is dat het onderstreepte geen vrijbrief is om alles mogelijk te achten. Ook buitenaardse wezens zullen te maken hebben met hun eigen beperkingen en de beperkingen van het universum.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat hun drijfveer en karakter is.
M'n punt is dat je niet moet denken dat alles gaat zoals het op aarde ook gegaan is. Dat beeld is eigenlijk wel achterhaald inmiddels.
Hoe kom je daarbij?quote:
Onzin. We zitten nu al op circuits die 1 atoom dik zijn. Nogmaals... "nanotechnologie" is geen toverwoord dat alles mogelijk maakt.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:55 schreef Maanvis het volgende:
helemaal als nanotechnologie gemeengoed wordt kunnen we op een klein oppervlak enorm veel schakelingen maken.
De reden dat de meeste wetenschappers (o.a. Neil deGrasse Tyson, de pupil van Sagan) in carbon-based leven geloven, is omdat a) koolstof veel meer voorkomt dat de volgende mogelijkheid silicium en b) koolstof idioot veel mogelijke moleculen kan vormen.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothetical_types_of_biochemistry
Hier kun je vinden welke mogelijk biologisch leven nog meer mogelijk is. Als het geen water-carbon based leven is zullen deze levensvormen radicaal anders zijn dan hoe het hier is ontstaan.
Carl Sagan heeft het al eens ooit gehad over 'koolstof chauvinisme' en dat is exact de gedachte die veel mensen hier hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_chauvinism
Bovendien, als een alien ras dus zichzelf modificeert zodoende dat het geen evolutie meer is of zelf kunstmatig leven maakt dan zijn de gekste dingen mogelijk zoals ik al aangaf.
Ik verwacht helemaal niets. Ik hoop alleen dat sommige mensen zeggen dat er misschien toch wel iets interessants is aan het UFO-fenomeen.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dan dat men hier meer gaat zeggen dan wat men zegt?
Tuurlijk bestaan UFO's. Iemand ziet iets in de lucht, en weet niet wat het is: UFO. Hell, ik zou een vogel die ik niet ken nog onder UFO kunnen scharen. UFO is zo'n inhoudsloos begrip dat er niet over te discussiëren valt.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik verwacht helemaal niets. Ik hoop alleen dat sommige mensen zeggen dat er misschien toch wel iets interessants is aan het UFO-fenomeen.
Ik heb zelf altijd een enorme interesse gehad in het heelal, maar het UFO-fenomeen vond ik altijd maar belachelijk. Dankzij iemand op fok ben ik in aanraking gekomen met de serieuzere kant van het UFO-fenomeen. En ik zelf ben daarbij door de fases van ontkenning, woede en acceptatie heen gegaan. Acceptatie dus van het feit dat er een serieuzere kant is die meer aandacht verdient. Dat is wat mij betreft een feit.
Maar goed, ik heb dit al zo vaak aan jou uitgelegd en telkens vergeet je het weer. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat denk ik om een genuanceerde positie in te nemen. Voor hen moet het ja of nee zijn en anders kunnen ze er niet of moeilijk mee omgaan. Ik ben in ieder geval blij dat de volgers hier, volgers zijn van de wetenschap en niet van een of andere religie.
Ik vind het wel verbazingwekkend dat mensen hier het niet door hun strot kunnen krijgen om te zeggen "hmm dat is best wel interessant". Hebben we een astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper, die zeer interessante ervaringen deelt, durven mensen hier niet eens te zeggen dat datgene wat door hem wordt gezegd toch wel interessant is.
Ik neem alleen maar een verdedigingsreflex waar, waarbij bestaande wereldbeelden blijkbaar koste wat het kost in stand gehouden moeten worden. Vanuit psychologisch opzicht wel interessant overigens.
Ik snap niet dat jullie er telkens maar vanuit gaan dat aliens door de ruimte willen reizen en gereedschappen nodig hebben?quote:Op maandag 5 januari 2015 14:08 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
De reden dat de meeste wetenschappers (o.a. Neil deGrasse Tyson, de pupil van Sagan) in carbon-based leven geloven, is omdat a) koolstof veel meer voorkomt dat de volgende mogelijkheid silicium en b) koolstof idioot veel mogelijke moleculen kan vormen.
En zelfs als er leven ontstaat met een andere chemie, betekent dat niet dat ze zo 'radicaal' anders zijn. Ze zullen nog steeds op een bepaalde manier moeten communiceren, signalen van de buitenwereld moeten interpreteren en de wereld moeten kunnen manipuleren en begrijpen. Ik schat de kans nihil dat we een ruimtereizend ras van 'blob' wezens zonder herkenbare vorm zullen tegenkomen.
Zoals ik al eerder zei, een ras dat zo ver komt dat het interstellaire afstanden kan afleggen heeft bepaalde eigenschappen nodig. Zelfmodificatie zal die eigenschappen alleen versterken, niet veranderen of wegnemen.
'De gekste dingen' zijn helemaal niet mogelijk. Hoe zou een blob-wezen ooit hebben geleerd gereedschap te maken en gebruiken?
Wat bedoel je precies met 'serieuzere kant'? Of anders gezegd: wat maakt UFO's interessanter dan andere onverklaarde waarnemingen?quote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik verwacht helemaal niets. Ik hoop alleen dat sommige mensen zeggen dat er misschien toch wel iets interessants is aan het UFO-fenomeen.
Ik heb zelf altijd een enorme interesse gehad in het heelal, maar het UFO-fenomeen vond ik altijd maar belachelijk. Dankzij iemand op fok ben ik in aanraking gekomen met de serieuzere kant van het UFO-fenomeen. En ik zelf ben daarbij door de fases van ontkenning, woede en acceptatie heen gegaan. Acceptatie dus van het feit dat er een serieuzere kant is die meer aandacht verdient. Dat is wat mij betreft een feit.
Desalniettemin blijf ik het gevoel houden dat dit geen wetenschappelijk topic is. Althans.... er is hier nog nauwelijks wetenschap ter sprake gekomen, en al helemaal niet ten aanzien van UFO's.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Maar goed, ik heb dit al zo vaak aan jou uitgelegd en telkens vergeet je het weer. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat denk ik om een genuanceerde positie in te nemen. Voor hen moet het ja of nee zijn en anders kunnen ze er niet of moeilijk mee omgaan. Ik ben in ieder geval blij dat de volgers hier, volgers zijn van de wetenschap en niet van een of andere religie.
Onverklaarde waarnemingen zijn ook niet interessant. (!!!) Al is het Barack Obama die dingen ziet die hij niet kan verklaren. Het wordt pas interessant als je het kunt onderzoeken en er (toetsbare) hypotheses op kunt loslaten.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik vind het wel verbazingwekkend dat mensen hier het niet door hun strot kunnen krijgen om te zeggen "hmm dat is best wel interessant". Hebben we een astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper, die zeer interessante ervaringen deelt, durven mensen hier niet eens te zeggen dat datgene wat door hem wordt gezegd toch wel interessant is.
Een uiterst vage theorie die bedoeld is om te verklaren waarom de wetenschap een andere nog veel vagere theorie niet serieus neemt. Dat is pas psychologisch interessant!quote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik neem alleen maar een verdedigingsreflex waar, waarbij bestaande wereldbeelden blijkbaar koste wat het kost in stand gehouden moeten worden. Vanuit psychologisch opzicht wel interessant overigens.
Waar wil je heen? Bestaan aliens? Ja, vast wel, ergens in ons ontiegelijk grote universum zal vast wel een eencellige ontstaan zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jullie er telkens maar vanuit gaan dat aliens door de ruimte willen reizen en gereedschappen nodig hebben?
Volgens mij gaat Inaithnir daar niet vanuit?quote:Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jullie er telkens maar vanuit gaan dat aliens door de ruimte willen reizen en gereedschappen nodig hebben?
Waarom gaan wij op de meest onmogelijke plaatsen opzoek naar nieuwe diersoorten?quote:Op vrijdag 26 december 2014 09:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Waarom zou je de aarde willen bezoeken?
De levensvormen daar zijn niet bepaald iets om over naar huis te schrijven
Als voorbeeld;
De panda
De mens![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De enige reden die ik kan bedenken is de grondstoffen en misschien wel proteïne.
Dus dat we als voedsel voor hun gaan dienen
Aliens zijn geen mensen. Aliens hoeven niet constant die drang naar meer en ontdekkingen te hebben.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:25 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Waarom gaan wij op de meest onmogelijke plaatsen opzoek naar nieuwe diersoorten?
Waarom graven we fossielen op?
Science Bitch!
Zonder die drang kom je meestal niet verquote:Op maandag 5 januari 2015 18:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aliens zijn geen mensen. Aliens hoeven niet constant die drang naar meer en ontdekkingen te hebben.
Als hun planeet ettelijke malen groter is dan de aarde en de wezens zelf zeer traag reproduceren en er dus geen overbevolking komt en er constant voldoende voedsel is, zullen die aliens niet de drang hebben om erg veel ontdekkingen te doen om sneller te reizen etc. Kijk naar de indianenstammen in het amazonegebied; hebben die constant de behoefte om toch maar naar de grote steden in brazilië te gaan of constant nieuwe dingen uit te vinden?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Zonder die drang kom je meestal niet ver
Helemaal mee eens, dat deden de dino's hier ook jaren lang, Grote loge beesten met weinig vijanden en voldoende eten. Maar de stelling waarop ik reageerde was: "Waarom zou je de aarde willen bezoeken?" Als er Aliens zijn, die een methode hebben om snel door het heelal te bewegen, dan hebben ze die methode echt niet bedacht met de instelling dat er geen behoefte is om zicht te verplaatsen. Dus als ze de aarde "ontdekken" dan is het relatief aannemelijk dat ze even kijken hoe het in elkaar steekquote:Op maandag 5 januari 2015 18:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als hun planeet ettelijke malen groter is dan de aarde en de wezens zelf zeer traag reproduceren en er dus geen overbevolking komt en er constant voldoende voedsel is, zullen die aliens niet de drang hebben om erg veel ontdekkingen te doen om sneller te reizen etc. Kijk naar de indianenstammen in het amazonegebied; hebben die constant de behoefte om toch maar naar de grote steden in brazilië te gaan of constant nieuwe dingen uit te vinden?
de vraag echter is; is het nodig ons te bezoeken om ons te bestuderen?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dat deden de dino's hier ook jaren lang, Grote loge beesten met weinig vijanden en voldoende eten. Maar de stelling waarop ik reageerde was: "Waarom zou je de aarde willen bezoeken?" Als er Aliens zijn, die een methode hebben om snel door het heelal te bewegen, dan hebben ze die methode echt niet bedacht met de instelling dat er geen behoefte is om zicht te verplaatsen. Dus als ze de aarde "ontdekken" dan is het relatief aannemelijk dat ze even kijken hoe het in elkaar steek. Tenzij we echt niet uniek zijn er er duizenden beschavingen zijn zoals die van ons.
Daarop wil ik de vergelijking maken met de dieren op onze eigen planeet, of van mijn part vissen in de oceaan die we perse willen bestuderen. We leren daar waarschijnlijk ook wat van, en we zijn nieuwsgierig.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de vraag echter is; is het nodig ons te bezoeken om ons te bestuderen?
De aarde is echter niet uniek qua grondstoffen. dus om eerlijk te zijn denk ik niet dat aliens hier wat te zoeken hebben als het ze alleen daar om gaat. En natuurlijk zullen er ook wel aliens zijn die nieuwsgierig zijn. Maar in Star Trek bijvoorbeeld vonden de Vulcans de aarde pas interessant toen we warp drive ontdektenquote:Op maandag 5 januari 2015 18:24 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Daarop wil ik de vergelijking maken met de dieren op onze eigen planeet, of van mijn part vissen in de oceaan die we perse willen bestuderen. We leren daar waarschijnlijk ook wat van, en we zijn nieuwsgierig.
Maar als je het vergelijkt met een paar eeuwen geleden, waarom gingen we op zee op zoek naar nieuwe werelddelen? Puur voor de grondstoffen, de flora en fauna was bijzaak.
Vraag me meteen af, hebben "wij" al richtlijnen hiervoor? Stel we ontdekken een semi intelligent wezen op een maan van Jupiter. Echter is het nog wat voor ons het steentijdperk was.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De aarde is echter niet uniek qua grondstoffen. dus om eerlijk te zijn denk ik niet dat aliens hier wat te zoeken hebben als het ze alleen daar om gaat. En natuurlijk zullen er ook wel aliens zijn die nieuwsgierig zijn. Maar in Star Trek bijvoorbeeld vonden de Vulcans de aarde pas interessant toen we warp drive ontdekten. Misschien wachten ze op het juiste moment? Of ze hebben dezelfde filosofie als Stephen Hawking, dat er toch alleen maar gezeik komt van first contact
.
Als in een missie tot bekeren? Als je dat uit die kant een 'serieuze' kant noemt dan zit ik inderdaad niet aan jouw kant. Ik vind bijgeloof ook bijzonder interessant om te bestuderen maar niet vanuit geloofsmatige kant.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Klinkt bijna als een religieuze ervaring. Ontkenning, woede, acceptatie. Een gastcollege van iemand die tot de Islam was bekeerd ging precies volgens dezelfde weg. God is overal.. Aliens zijn overal.. maar niemand ziet ze, van bijna 't zelfde laken een pak. Ik geloof niet in gray-aliens, ik neem wel aan dat we niet alleen zijn in 't universum maar ik neem niet aan dat we bezocht zijn omdat er totaal nog geen bewijs gepresenteerd is dat we bezocht zijn. Ik zou een vondst van aliens toejuichen, ik zou een vondst van micro organismes elders al toejuichen. Dus ik ben er ook niet gesloten voor, maar ik heb van jouw posts nog niets gezien dat me ook maar een beetje overtuigde.quote:Ik heb zelf altijd een enorme interesse gehad in het heelal, maar het UFO-fenomeen vond ik altijd maar belachelijk. Dankzij iemand op fok ben ik in aanraking gekomen met de serieuzere kant van het UFO-fenomeen. En ik zelf ben daarbij door de fases van ontkenning, woede en acceptatie heen gegaan. Acceptatie dus van het feit dat er een serieuzere kant is die meer aandacht verdient. Dat is wat mij betreft een feit.
Iemand die een genuanceerde positie inneemt probeert niet bij iedereen los te trekken of men de serieuze kant van het UFO fenomeen ziet. Die is in elk geval iets minder fanatiek dan jij hierin.quote:Maar goed, ik heb dit al zo vaak aan jou uitgelegd en telkens vergeet je het weer. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat denk ik om een genuanceerde positie in te nemen. Voor hen moet het ja of nee zijn en anders kunnen ze er niet of moeilijk mee omgaan. Ik ben in ieder geval blij dat de volgers hier, volgers zijn van de wetenschap en niet van een of andere religie.
Als Gordon Cooper in God gelooft en dat promoot, ga je dan roepen dat men de serieuze kant van het godsfenomeen moet leren zien?. Dit hele idee heeft niets met wetenschap te maken. Prima kerel, maar blindelings neem ik nooit dingen van iemand aan omdat ik iemand een goed persoon vind.quote:Ik vind het wel verbazingwekkend dat mensen hier het niet door hun strot kunnen krijgen om te zeggen "hmm dat is best wel interessant". Hebben we een astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper, die zeer interessante ervaringen deelt, durven mensen hier niet eens te zeggen dat datgene wat door hem wordt gezegd toch wel interessant is.
Ik heb je al eens verteld dat mn ex een helikopter s'nachts als in vol enthousiasme haar UFO stond te filmen waar ik naast stond, bijzonder intelligente meid in haar vakgebied en studeerde aan een prestigieuze uni maar blijkbaar onbekend met lichtjes en rotorgeluid van een helicopter. Paar keer gezegd dat 't een heli is 'dus jij 'vermoed/ dat het een helikopter is geweest?' zei ze gevolgd door "hm ja.. 'zou kunnen' maar ik heb vroeger een 'echte' UFO gezien".. met andere woorden, daar stond ik naast, eigen ervaring. Hoe serieus wil je dat ik dat allemaal neem? Die zal ook heel open staan voor jouw materiaal en dat in haar eigen wereld plaatsen.quote:Ik neem alleen maar een verdedigingsreflex waar, waarbij bestaande wereldbeelden blijkbaar koste wat het kost in stand gehouden moeten worden. Vanuit psychologisch opzicht wel interessant overigens.
Dat jij mij beticht van een missie tot bekeren is lachwekkend.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als in een missie tot bekeren? Als je dat uit die kant een 'serieuze' kant noemt dan zit ik inderdaad niet aan jouw kant. Ik vind bijgeloof ook bijzonder interessant om te bestuderen maar niet vanuit geloofsmatige kant.
Ja, je moet Hem wel oprecht zoeken, anders vind je Hem nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik verdiep me tenminste in het onderwerp waarover ik praat. Jij komt nu al een paar jaar in UFO-topics discussiëren terwijl je niet heel erg geïnteresseerd bent in de materie.
Hoe wilde je anders die obsessie noemen om tig users te quoten en te vragen of ze de serieuze kant van je fenomeen willen zien. Je hele 'serieuze kant van het UFO fenomeen' reeks in thru liep al vrij stroef. Je negeert vaak de reacties die inhoudelijk zijn maar die niet de fictieve weg van een bedacht complot volgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat jij mij beticht van een missie tot bekeren is lachwekkend.
Je verward ongeïnteresseerd met een andere kijk.quote:Ik verdiep me tenminste in het onderwerp waarover ik praat. Jij komt nu al een paar jaar in UFO-topics discussiëren terwijl je niet heel erg geïnteresseerd bent in de materie.
Als je dat niet wilt moet je jezelf gaan DM'en.quote:Ik probeer mensen te interesseren en te enthousiasmeren door informatie te delen. Jij komt continu je mening geven en probeert ander te overtuigen van je gelijk,
Ga je nou serieus de weg in van 'ik weet meer dan jou'quote:terwijl je niet heel veel afweet van het onderwerp waar je over praat.
Obsessie? Je weet toch hoe een forum werktquote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:38 schreef Beathoven het volgende:
Hoe wilde je anders die obsessie noemen om tig users te quoten en te vragen of ze de serieuze kant van je fenomeen willen zien. Je hele 'serieuze kant van het UFO fenomeen' reeks in thru liep al vrij stroef. Je negeert vaak de reacties die inhoudelijk zijn maar die niet de fictieve weg van een bedacht complot volgen.
Uhm nee. Je kijkt nauwelijks lezingen of documentaires over het onderwerp maar komt wel continu je mening verkondigen. Je bent daarom niet echt geïnteresseerd in het onderwerp, je bent geïnteresseerd in het halen van je gelijk en het overtuigen van anderen.quote:Je verward ongeïnteresseerd met een andere kijk.
Ja, is dat echt zo raar? Ik weet meer dan jou over het UFO-fenomeen. Daar is niets arrogants aan, dat is gewoon een feit en dat durf ik te zeggen na 2 jaar discussiëren met jou.quote:Ga je nou serieus de weg in van 'ik weet meer dan jou'
Ik heb volgens mij nooit een Sirius topic gehadquote:Deel dat Sirius topic van je nou ff hier man. Daar was je toch zo trots op.. reeksen van countdowns naar 'De Alien' en toen was er geen Alien. Laat ze dat nou ff zien hier, je passie en je enthousiasme.
Hoe werkt dat precies? "Veel weten over ongeïdentificeerde vliegende objecten"?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 04:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik weet meer dan jou over het UFO-fenomeen.
To explore strange new worlds, to abduct new life and new civilisations, to boldly screw with a planets village idiots like no aliens have done before. Just for shits and giggles.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:58 schreef Haushofer het volgende:
Buitenaardse wezens kunnen volgens de RT prima in afzienbare eigentijd naar ons toe reizen, natuurlijk
Of dat ook echt gebeurt is een ander verhaal
Het blijven interessante verhalen, maar het is in deze gevallen niet meer dan een verhaal. Hij spreekt over een video die is gemaakt van een landende ufo? Waar is die video? We zitten hier in de wetenschap. Een getuige is niet betrouwbaar, of je nou astronaut bent of niet. Daar zijn goede redenen voorquote:Op maandag 5 januari 2015 00:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maar wat vind je van zijn verhaal?
Vind je zijn verhaal duiden op een eventuele serieuzere kant die laat zien dat het UFO-fenomeen meer aandacht verdient van de wetenschap? Wetenschap begint toch ook gewoon met observatie?
Ik snap zelf ook wel dat een getuigenis niets bewijst in de wetenschappelijke zin, maar wat schieten we ermee op als we dit soort sightings door redelijk betrouwbare getuigen zomaar wegwuiven met "getuigen zijn niet betrouwbaar, dus move along nothing to see here".
Mooi dat je zo'n omslag voor jezelf hebt gemaakt, je bent inderdaad gestopt met reageren zie ik.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 04:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Obsessie? Je weet toch hoe een forum werkt![]()
En de reden dat ik reacties vaak negeer is wat ik eerder al aangaf: ik wil informeren. Discussiëren over dit onderwerp deed ik eerder wel veel. Ik reageerde in het begin altijd op (vrijwel) elke reactie, maar ik weet nu dat dit tijdsverspilling is. Ik zit me ook af te vragen waarom jij en ik weer met elkaar praten, alsof dat tot iets positiefs gaat leiden![]()
Dacht ik dat?quote:En waarom denk je dat ik op dit forum veel over UFO's praat? Omdat dat hier anoniem kan. Ik ga echt niet in het dagelijks leven openlijk praten over alien abductions. In tegenstelling tot wat jij denkt, ik ben niet gek.
Mooi voor jequote:"Normale" onderwerpen praat ik nauwelijks over op dit forum, want dat doe ik gewoon met m'n vrienden in het echte leven.
Ik heb vrijwel alles bekeken wat je deelde maar mn mening erover stond je nooit aan.quote:Uhm nee. Je kijkt nauwelijks lezingen of documentaires over het onderwerp maar komt wel continu je mening verkondigen.
Als iets niet klopt zoals 't gezegd wordt mag 't best gecorrigeerd worden.quote:Je bent daarom niet echt geïnteresseerd in het onderwerp, je bent geïnteresseerd in het halen van je gelijk en het overtuigen van anderen.
Je posts verloren op erg veel punten geloofwaardigheid en je filmpjes zijn al vaak gedebunked en niet alleen door mij. Maar goed, geloof geeft nogal een emotionele binding met het onderwerp.quote:Ja, is dat echt zo raar? Ik weet meer dan jou over het UFO-fenomeen. Daar is niets arrogants aan, dat is gewoon een feit en dat durf ik te zeggen na 2 jaar discussiëren met jou.
M'n opmerking dat een ufo filmpje van je er schijn van had in Adobe After Effects gefabriceerd te zijn door studenten die hoaxes maken en dat online zetten om believers te trollen, leide voor je tot een apart 'studietopic' over 'andere' filmpjes waarin je vroeg wat mensen 'zagen' in 't filmpje. Zulke mogelijkheden dat je zelf voor de gek gehouden wordt wuif je sowieso al af, je hebt veel liever dat we de tunnelvisie van je vasthouden waarin we moeten aannemen wat we zien in een video.quote:Zo zijn er ook ongetwijfeld onderwerpen waar jij meer van afweet, maar ik weet hier meer vanaf.
Omdat dat was waar het topic mee gepromoot werd, dat was de scoop van het hele gebeuren. Als men videos verkoopt met leugens is het vrij makkelijk te debunken. Die gedroogde embryo was voor de maker de reden om het hele new-age geloof te injecteren. Zonder echte alien was 't profetisch gezwam van niks.quote:Ik heb volgens mij nooit een Sirius topic gehad![]()
Ik heb wel gepost in het Sirius topic, maar wat ik me kan herinneren waren de meeste posts erop gericht om jouw overdrijvingen (eigenlijk leugens) te corrigeren. Jij was degene die geobsedeerd was door de "alien".
Het was al van te voren duidelijk dat het niet eens een 'possible alien' was.quote:Jij riep steeds dat Sirius aankondigde dat ze het lichaam van een alien bemachtigd hadden. Het enige wat ik heb gedaan is een nuance aanbrengen en ik heb laten zien dat ze zeiden "possible alien".
Ok nu is 't wetenschap?quote:Maar jij bent gewoon te koppig om dan te zeggen "je hebt gelijk, ze zeiden "possible alien".
Wat je tot nu toe hebt gepost in de afgelopen tijd is echt geen astrofysica.quote:Jij bent echt zo'n jochie. Wees een keer een vent en geef gewoon toe dat je een fout maakte. En dan een jaar later hier in dit topic gewoon weer doorgaan.
Echt
Oh jij denkt dat UFO en UFO-fenomeen hetzelfde betekenen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies? "Veel weten over ongeïdentificeerde vliegende objecten"?
Hoe is dit geen contradictio in terminis?
Leugenaarquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:31 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb vrijwel alles bekeken wat je deelde maar mn mening erover stond je nooit aan.
Het ging van argumentatie naar persoonlijk worden. Daar ben je wel heel bedreven in. Heb je Adobe After Effects nog geprobeerd trouwens?quote:
Wat de fuck interesseert mij deze shit? Alsof ik het UFO-fenomeen serieus neem door filmpjes op youtubequote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het ging van argumentatie naar persoonlijk worden. Daar ben je wel heel bedreven in. Heb je Adobe After Effects nog geprobeerd trouwens?
Het net staat vol met fakery, hier is het omdat After Effects erbij staat en 't te duidelijk is maar de beroemde foto van 't monster van Loch Ness was 'echt' tot het een hoax bleek. Viel niet te debunken, behalve door de maker zelf en die deed dat. Die wilde gewoon media-aandacht en de hele buzz eromheen was wel spannend. Jij maakt zulke dingen spannender dan het eigenlijk is.
Wat James Randy ooit zei is dat het verschil tussen een medium en een illusionist is dat een medium eigenlijk een vrij slechte illusionist is die nooit toegeeft dat 't allemaal gefaked is. Bereid wat prepareren voor en buigt wat lepeltjes verder en iedereen gelooft in een gave. Zet wat korte after-effects UFO filmpjes online met bewogen camera, vertel over een waarneming en iedereen omarmt het als 'studiemateriaal'. 1000en likes.. Dan lig je toch ook kapot achter het scherm als een stukje rotzooi zo aandachtig wordt behandeld..
TRU / Gelekte beelden van alien greys?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat de fuck interesseert mij deze shit? Alsof ik het UFO-fenomeen serieus neem door filmpjes op youtube![]()
Mijn interesse in het Gods-fenomeen staat en valt met de vele verklaringen van onder andere hooggeplaatste imams, politici, wetenschappers die geloven, enz. Verklaringen van generaals en kolonels en sergeanten, mensen die we het toevertrouwen dat ze nucleaire raketten mogen bewaken in Iran.quote:Mijn interesse in het UFO-fenomeen staat en valt met de vele verklaringen van onder andere hooggeplaatste officieren, piloten, astronauten, enz. Verklaringen van generaals en kolonels en sergeanten, mensen die we het toevertrouwen dat ze nucleaire raketten mogen bewaken.
Bewijzen deze verklaringen iets? Nee niets onomstotelijks. Maar het bewijst wel dat er een serieuze kant zit aan het fenomeen dat onze serieuze aandacht verdient.
(voor de duizendste keer)
Ja. 'Fenomeen' betekent niet veel meer dan 'verschijnsel', en voegt als zodanig niets toe aan het begrip.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat UFO en UFO-fenomeen hetzelfde betekenen?
1 ding is zeker: jij hebt in elk geval lak aan de wetenschappelijke methode. Je bent voornamelijk aan het preken, en bedient je van exact dezelfde drogredenen als veel gelovigen doen. (Laten we wel wezen: dat is de reden dat dit niet meer in W&T staat. Als hier ergens wetenschappelijke argumenten waren aangedragen had het daar nog gestaan.)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En jij bent van de exacte wetenschap?
Na tig topics hierover nog steeds niet doorhebben dat een argument from authority een drogreden is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn interesse in het UFO-fenomeen staat en valt met de vele verklaringen van onder andere hooggeplaatste officieren, piloten, astronauten, enz. Verklaringen van generaals en kolonels en sergeanten, mensen die we het toevertrouwen dat ze nucleaire raketten mogen bewaken.
Dat klopt.. Wat betreft de vele getuigenissen van mensen die ufo's zagen, kun je concluderen dat ze iets - in sommige gevallen - gezien hebben dat zeer opmerkelijk is, maar wat onmogelijk is verder te onderzoeken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
TRU / Gelekte beelden van alien greys?
TRU / UFO's en aliens in beeld #3
[..]
Mijn interesse in het Gods-fenomeen staat en valt met de vele verklaringen van onder andere hooggeplaatste imams, politici, wetenschappers die geloven, enz. Verklaringen van generaals en kolonels en sergeanten, mensen die we het toevertrouwen dat ze nucleaire raketten mogen bewaken in Iran.
Bewijzen deze verklaringen iets? Nee niets onomstotelijks. Maar het bewijst wel dat er een serieuze kant zit aan het fenomeen dat onze serieuze aandacht verdient.
Sure thing![]()
'Collaborative storytelling' is een verschijnsel dat veel sterker is dan de meeste mensen denken. Het is bijvoorbeeld een veel voorkomend probleem in rechtszaken over seksueel misbruik. Er zijn talloze gevallen bekend waarbij wat begint met een gerucht eindigt met diverse mensen die zich concrete dingen kunnen herinneren van gebeurtenissen die feitelijk nooit hebben plaatsgehad.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een voorval dat POP aanhaalde is me bijgebleven, het ging om een klas schoolkinderen die een ontmoeting hadden met vreemde wezens. In de loop van de jaren zijn de herinneringen natuurlijk gekleurd en ze kunnen elkaar zeker ook hebben beinvloed. Maar hoe komt zo'n verhaal in de wereld? En vooral: wat hebben ze echt gezien?
Ik weet hoe onbetrouwbaar getuigenverklaringen zijn en ik weet ook dat mensen herinneringen kunnen verzinnen..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
'Collaborative storytelling' is een verschijnsel dat veel sterker is dan de meeste mensen denken. Het is bijvoorbeeld een veel voorkomend probleem in rechtszaken over seksueel misbruik. Er zijn talloze gevallen bekend waarbij wat begint met een gerucht eindigt met diverse mensen die zich concrete dingen kunnen herinneren van gebeurtenissen die feitelijk nooit hebben plaatsgehad.
Wat hebben ze dan echt gezien? Dat valt onmogelijk vast te stellen. Misschien helemaal niets. Misschien iets dat geheel verkeerd is geinterpreteerd door die kinderen. Misschien iets dat pas mettertijd als gevolg van collaborative storytelling totaal is vervormd.
Dit is de reden dat in elk geval in wetenschappelijke kringen getuigenverklaringen zelden doorslaggevend zijn. Dat zie je eigenlijk alleen in bijvoorbeeld Amerikaanse juryrechtsspraak. (En dat is een slechte zaak, juist vanwege de onbetrouwbaarheid.)
Dan nog kan het zijn dat die kinderen dit gezamelijk hebben 'verzonnen', door er onderling en met ouders lang en veelvuldig over te praten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet hoe onbetrouwbaar getuigenverklaringen zijn en ik weet ook dat mensen herinneringen kunnen verzinnen..
Alleen hier lijkt het alsof een hele schoolklas iets heeft gezien: een ruimteschip oid dat landde en waaruit ook wezentjes kwamen.
Hier was geen sprake van een gerucht, het gerucht is ontstaan nav. het voorval en niet andersom. Dat vind ik het opvallende er aan.
Van mijn website:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
TRU / Gelekte beelden van alien greys?
TRU / UFO's en aliens in beeld #3
Na mezelf tig keer te hebben herhaald, doe ik het nog maar een keer omdat jouw geheugen blijkbaar zo lek is als een zeef:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Na tig topics hierover nog steeds niet doorhebben dat een argument from authority een drogreden is.
Ik stel me er zo;n experimenteel toestel bij voor. Mss. maakte die daar een noodlanding oid en hebben ze de bemanning zien uitstappen..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan nog kan het zijn dat die kinderen dit gezamelijk hebben 'verzonnen', door er onderling en met ouders lang en veelvuldig over te praten.
Dat is nu juist het frapante van 'collaborative storytelling'... niet zozeer dat herinneringen worden verzonnen, maar dat dat gebeurt in groepsverband. En zonder dat de groepsleden dat doorhebben.
Overigens zal daar vast wel iets zijn waargenomen door die kinderen. Maar ik vermoed dat die waarneming niet eens lijkt op het verhaal dat daar uiteindelijk uit kwam.
Zoiets zal het vast wel zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik stel me er zo;n experimenteel toestel bij voor. Mss. maakte die daar een noodlanding oid en hebben ze de bemanning zien uitstappen..
Wanneer vertrekken we?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:34 schreef SpecialK het volgende:
To explore strange new worlds, to abduct new life and new civilisations, to boldly screw with a planets village idiots like no aliens have done before. Just for shits and giggles.
it's justified.. and it's ancient...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoiets zal het vast wel zijn.
Of misschien wel dit soort lui:
[ afbeelding ]
Het landen verzin je er dan wel bij, zeker als kind.![]()
Mu Muquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
it's justified.. and it's ancient...
Hm. Je gaat stukken van je eigen website quoten.. mkay, logisch vervolg natuurlijkquote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Van mijn website:
Dit onderdeel van de site is puur bedoeld om interessante filmpjes te delen. Ik zelf doe geen uitspraken over het echt of nep zijn van de filmpjes. Het is interessant om over te speculeren en daarom wil ik ze graag delen.
En:
De volgende video's zijn hier neergezet, gewoon omdat ze interessant zijn. Ik doe zelf geen uitspraken over het wel of niet echt zijn van deze video's en ik heb zelf geen idee hoe serieus je dit alles kunt nemen.
Need I say more?
het is meer een soort ufo porno dus.quote:Je gaat weer de mist in met nuance beste Beathoven. Omdat ik bepaalde foto's en video's interessant vind, betekent dat niet dat ze voor mij bijdragen aan een serieuze bewijslast.
What Was This Strange Object Over California?quote:
oke vage bedoeling, is het fenomeen niet door anderen gefilmd?quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
What Was This Strange Object Over California?
January 6, 2015 | by Lisa Winter
[ afbeelding ]
On Monday, YouTube user Ken Roberts uploaded a video titled “UFO Crashing Releases Orb Over Southern California. Anyone Else See It?” He claims that he was driving home from work when he saw this mysterious light in the sky, and pulled over to the side of the road to film it. A few seconds into the video a bright chunk appears to jettison off of the main body and blaze away in the opposite direction. He claims it then went up into the sky and completely disappeared, though that part wasn’t captured on film. He reports that he didn’t hear any explosions associated with the event.
Check out the video here (the video stops 40 seconds in, so there’s no need to keep watching after the picture goes black):
After this video was released, there were a number of explanations postulated to explain this event. These included meteors associated with the Quadrantids meteor shower, a fallen satellite, or experimental government hardware.
However, the fireball shown in the video doesn’t behave in a manner to be expected from any of those things. Meteors typically move much more quickly than this object. While it is common for meteors to fall apart as they burn in the atmosphere, it would be extremely odd for a single piece to break off and then completely change direction like that. Even if this was a satellite or something that exploded in the atmosphere, you wouldn’t see one single piece acting in that manner.
In my opinion, the best explanation is that the video was faked. (Someone lying on the internet? No way!)
To answer the question in Mr. Roberts’ video title, the answer is: no. It doesn’t appear that anyone else saw it. There aren’t any pending reports of fireball sightings with the American Meteor Society, and no other eyewitnesses. With 22 million people living in SoCal, it seems odd that not a single one of them also noticed such a spectacle.
Additionally, he didn’t actually supply any relevant information. “Southern California” is a fairly big place, and this doesn’t give more detail about where he was, what direction he was facing, the date, or time of day this was filmed.
The YouTube account was also created on the same day the video was uploaded. However, the UFO video wasn’t uploaded until after he posted a video of seagulls from a trip to New York and watched a bunch of sports videos, which seems like an extremely odd choice of priorities.
It also seems extremely odd that comments are turned off on the video. If you truly believed you saw a UFO crashing to Earth and a mysterious object flying back out to space, wouldn’t you want to hear from others who might have also witnessed it and could have additional information?
Open Minds, a website for UFO enthusiasts, is also skeptical of the video’s claims. They report that after the video was uploaded, someone commented on the video and made Mr. Roberts an offer for use of the video. A short time later, the description on the video changed and stated that exclusive rights to the video belonged to the user who sent the offer. Between the time of their reporting and now, the description of the video has been changed again. There is now no mention of anyone else’s ownership, but it does come with a warning not to re-upload without permission, and the comments are now disabled
http://www.iflscience.com(...)-southern-california
To answer the question in Mr. Roberts’ video title, the answer is: no. It doesn’t appear that anyone else saw it. There aren’t any pending reports of fireball sightings with the American Meteor Society, and no other eyewitnesses. With 22 million people living in SoCal, it seems odd that not a single one of them also noticed such a spectacle.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
oke vage bedoeling, is het fenomeen niet door anderen gefilmd?
Zoals de man in filmpje al zegt..
Ik hoop dat iemand beter shots kan maken van het object.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |