abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148354353
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gezien de ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie is zoiets weldegelijk mogelijk.
Die ontwikkelingen worden in de media gigantisch overdreven. Vooralsnog zijn we nauwelijks iets opgeschoten. Bovendien heeft dit an sich heel weinig te maken met kwantumcomputers of het 'overzetten' van fysieke wezens naar computers.

Bovendien is een computer die continu aan het rekenen is iets heel anders dan een slapende sonde die decennia rondvliegt en het grootste deel van de tijd slaapt.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat hun drijfveer en karakter is.
M'n punt is dat je niet moet denken dat alles gaat zoals het op aarde ook gegaan is. Dat beeld is eigenlijk wel achterhaald inmiddels.
Mijn punt is dat het onderstreepte geen vrijbrief is om alles mogelijk te achten. Ook buitenaardse wezens zullen te maken hebben met hun eigen beperkingen en de beperkingen van het universum.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_148354528
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De mogelijkheden zijn oneindig,
Hoe kom je daarbij?

quote:

helemaal als nanotechnologie gemeengoed wordt kunnen we op een klein oppervlak enorm veel schakelingen maken.
Onzin. We zitten nu al op circuits die 1 atoom dik zijn. Nogmaals... "nanotechnologie" is geen toverwoord dat alles mogelijk maakt.
pi_148354754
quote:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothetical_types_of_biochemistry
Hier kun je vinden welke mogelijk biologisch leven nog meer mogelijk is. Als het geen water-carbon based leven is zullen deze levensvormen radicaal anders zijn dan hoe het hier is ontstaan.

Carl Sagan heeft het al eens ooit gehad over 'koolstof chauvinisme' en dat is exact de gedachte die veel mensen hier hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_chauvinism

Bovendien, als een alien ras dus zichzelf modificeert zodoende dat het geen evolutie meer is of zelf kunstmatig leven maakt dan zijn de gekste dingen mogelijk zoals ik al aangaf.
De reden dat de meeste wetenschappers (o.a. Neil deGrasse Tyson, de pupil van Sagan) in carbon-based leven geloven, is omdat a) koolstof veel meer voorkomt dat de volgende mogelijkheid silicium en b) koolstof idioot veel mogelijke moleculen kan vormen.

En zelfs als er leven ontstaat met een andere chemie, betekent dat niet dat ze zo 'radicaal' anders zijn. Ze zullen nog steeds op een bepaalde manier moeten communiceren, signalen van de buitenwereld moeten interpreteren en de wereld moeten kunnen manipuleren en begrijpen. Ik schat de kans nihil dat we een ruimtereizend ras van 'blob' wezens zonder herkenbare vorm zullen tegenkomen.

Zoals ik al eerder zei, een ras dat zo ver komt dat het interstellaire afstanden kan afleggen heeft bepaalde eigenschappen nodig. Zelfmodificatie zal die eigenschappen alleen versterken, niet veranderen of wegnemen.

'De gekste dingen' zijn helemaal niet mogelijk. Hoe zou een blob-wezen ooit hebben geleerd gereedschap te maken en gebruiken?
pi_148356272
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarom verwacht je dan dat men hier meer gaat zeggen dan wat men zegt?
Ik verwacht helemaal niets. Ik hoop alleen dat sommige mensen zeggen dat er misschien toch wel iets interessants is aan het UFO-fenomeen.

Ik heb zelf altijd een enorme interesse gehad in het heelal, maar het UFO-fenomeen vond ik altijd maar belachelijk. Dankzij iemand op fok ben ik in aanraking gekomen met de serieuzere kant van het UFO-fenomeen. En ik zelf ben daarbij door de fases van ontkenning, woede en acceptatie heen gegaan. Acceptatie dus van het feit dat er een serieuzere kant is die meer aandacht verdient. Dat is wat mij betreft een feit.

Maar goed, ik heb dit al zo vaak aan jou uitgelegd en telkens vergeet je het weer. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat denk ik om een genuanceerde positie in te nemen. Voor hen moet het ja of nee zijn en anders kunnen ze er niet of moeilijk mee omgaan. Ik ben in ieder geval blij dat de volgers hier, volgers zijn van de wetenschap en niet van een of andere religie.

Ik vind het wel verbazingwekkend dat mensen hier het niet door hun strot kunnen krijgen om te zeggen "hmm dat is best wel interessant". Hebben we een astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper, die zeer interessante ervaringen deelt, durven mensen hier niet eens te zeggen dat datgene wat door hem wordt gezegd toch wel interessant is.

Ik neem alleen maar een verdedigingsreflex waar, waarbij bestaande wereldbeelden blijkbaar koste wat het kost in stand gehouden moeten worden. Vanuit psychologisch opzicht wel interessant overigens.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_148356947
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal niets. Ik hoop alleen dat sommige mensen zeggen dat er misschien toch wel iets interessants is aan het UFO-fenomeen.

Ik heb zelf altijd een enorme interesse gehad in het heelal, maar het UFO-fenomeen vond ik altijd maar belachelijk. Dankzij iemand op fok ben ik in aanraking gekomen met de serieuzere kant van het UFO-fenomeen. En ik zelf ben daarbij door de fases van ontkenning, woede en acceptatie heen gegaan. Acceptatie dus van het feit dat er een serieuzere kant is die meer aandacht verdient. Dat is wat mij betreft een feit.

Maar goed, ik heb dit al zo vaak aan jou uitgelegd en telkens vergeet je het weer. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat denk ik om een genuanceerde positie in te nemen. Voor hen moet het ja of nee zijn en anders kunnen ze er niet of moeilijk mee omgaan. Ik ben in ieder geval blij dat de volgers hier, volgers zijn van de wetenschap en niet van een of andere religie.

Ik vind het wel verbazingwekkend dat mensen hier het niet door hun strot kunnen krijgen om te zeggen "hmm dat is best wel interessant". Hebben we een astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper, die zeer interessante ervaringen deelt, durven mensen hier niet eens te zeggen dat datgene wat door hem wordt gezegd toch wel interessant is.

Ik neem alleen maar een verdedigingsreflex waar, waarbij bestaande wereldbeelden blijkbaar koste wat het kost in stand gehouden moeten worden. Vanuit psychologisch opzicht wel interessant overigens.
Tuurlijk bestaan UFO's. Iemand ziet iets in de lucht, en weet niet wat het is: UFO. Hell, ik zou een vogel die ik niet ken nog onder UFO kunnen scharen. UFO is zo'n inhoudsloos begrip dat er niet over te discussiëren valt.

Maak me maar wakker zodra iemand overtuigend bewijs heeft dat aliens ons voorbijgevlogen zijn.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:14:05 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148356979
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:08 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

De reden dat de meeste wetenschappers (o.a. Neil deGrasse Tyson, de pupil van Sagan) in carbon-based leven geloven, is omdat a) koolstof veel meer voorkomt dat de volgende mogelijkheid silicium en b) koolstof idioot veel mogelijke moleculen kan vormen.

En zelfs als er leven ontstaat met een andere chemie, betekent dat niet dat ze zo 'radicaal' anders zijn. Ze zullen nog steeds op een bepaalde manier moeten communiceren, signalen van de buitenwereld moeten interpreteren en de wereld moeten kunnen manipuleren en begrijpen. Ik schat de kans nihil dat we een ruimtereizend ras van 'blob' wezens zonder herkenbare vorm zullen tegenkomen.

Zoals ik al eerder zei, een ras dat zo ver komt dat het interstellaire afstanden kan afleggen heeft bepaalde eigenschappen nodig. Zelfmodificatie zal die eigenschappen alleen versterken, niet veranderen of wegnemen.

'De gekste dingen' zijn helemaal niet mogelijk. Hoe zou een blob-wezen ooit hebben geleerd gereedschap te maken en gebruiken?
Ik snap niet dat jullie er telkens maar vanuit gaan dat aliens door de ruimte willen reizen en gereedschappen nodig hebben?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_148356982
quote:

[..]

Wat bedoel je precies met 'serieuzere kant'? Of anders gezegd: wat maakt UFO's interessanter dan andere onverklaarde waarnemingen?

quote:

Desalniettemin blijf ik het gevoel houden dat dit geen wetenschappelijk topic is. Althans.... er is hier nog nauwelijks wetenschap ter sprake gekomen, en al helemaal niet ten aanzien van UFO's.

quote:

Onverklaarde waarnemingen zijn ook niet interessant. (!!!) Al is het Barack Obama die dingen ziet die hij niet kan verklaren. Het wordt pas interessant als je het kunt onderzoeken en er (toetsbare) hypotheses op kunt loslaten.

"Goh, dat is gek... het zal wel een alien zijn" is alles behalve interessant. Vooral omdat "het zal wel een alien zijn" helemaal niet volgt uit "goh, dat is gek". Dit is de kernfout die elke keer weer wordt gemaakt in discussies over UFO's. Uit "goh, dat is gek" kan geen enkele conclusie worden getrokken. Hoe gek het ook is.

En dan maakt het dus ook niet uit hoeveel gekke waarnemingen je opstapelt. Al stapel je er duizend op dan heb je nog steeds 0 argumenten voor de aanwezigheid van buitenaards leven op aarde.

quote:

Een uiterst vage theorie die bedoeld is om te verklaren waarom de wetenschap een andere nog veel vagere theorie niet serieus neemt. Dat is pas psychologisch interessant!

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 05-01-2015 16:55:28 ]
pi_148357020
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jullie er telkens maar vanuit gaan dat aliens door de ruimte willen reizen en gereedschappen nodig hebben?
Waar wil je heen? Bestaan aliens? Ja, vast wel, ergens in ons ontiegelijk grote universum zal vast wel een eencellige ontstaan zijn.
pi_148357121
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Volgens mij gaat Inaithnir daar niet vanuit?

Maar als je het hebt over alien believers... ja, dat is inderdaad vreemd. Wat ik ook altijd vreemd vind is dat mensen veronderstellen dat aliens zich voornamelijk ophouden in het dunne laagje atmosfeer rondom onze aarde. Als iets geen handige plek is dan is het dat.
pi_148357600
Schopje TRU :P
pi_148357866
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Schopje TRU :P
Hier past het veel beter denk ik! ^O^
  maandag 5 januari 2015 @ 17:25:09 #87
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_148361481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Waarom zou je de aarde willen bezoeken?

De levensvormen daar zijn niet bepaald iets om over naar huis te schrijven :')
Als voorbeeld;

De panda :')
De mens :|W |:( :') 8)7 |:( :|W

De enige reden die ik kan bedenken is de grondstoffen en misschien wel proteïne.
Dus dat we als voedsel voor hun gaan dienen :Y)
Waarom gaan wij op de meest onmogelijke plaatsen opzoek naar nieuwe diersoorten?
Waarom graven we fossielen op?
Science Bitch!
  maandag 5 januari 2015 @ 18:06:38 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148362426
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:25 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Waarom gaan wij op de meest onmogelijke plaatsen opzoek naar nieuwe diersoorten?
Waarom graven we fossielen op?
Science Bitch!
Aliens zijn geen mensen. Aliens hoeven niet constant die drang naar meer en ontdekkingen te hebben.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 januari 2015 @ 18:08:10 #89
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_148362461
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aliens zijn geen mensen. Aliens hoeven niet constant die drang naar meer en ontdekkingen te hebben.
Zonder die drang kom je meestal niet ver :D
  maandag 5 januari 2015 @ 18:10:00 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148362508
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Zonder die drang kom je meestal niet ver :D
Als hun planeet ettelijke malen groter is dan de aarde en de wezens zelf zeer traag reproduceren en er dus geen overbevolking komt en er constant voldoende voedsel is, zullen die aliens niet de drang hebben om erg veel ontdekkingen te doen om sneller te reizen etc. Kijk naar de indianenstammen in het amazonegebied; hebben die constant de behoefte om toch maar naar de grote steden in brazilië te gaan of constant nieuwe dingen uit te vinden?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 januari 2015 @ 18:17:15 #91
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_148362720
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als hun planeet ettelijke malen groter is dan de aarde en de wezens zelf zeer traag reproduceren en er dus geen overbevolking komt en er constant voldoende voedsel is, zullen die aliens niet de drang hebben om erg veel ontdekkingen te doen om sneller te reizen etc. Kijk naar de indianenstammen in het amazonegebied; hebben die constant de behoefte om toch maar naar de grote steden in brazilië te gaan of constant nieuwe dingen uit te vinden?

Helemaal mee eens, dat deden de dino's hier ook jaren lang, Grote loge beesten met weinig vijanden en voldoende eten. Maar de stelling waarop ik reageerde was: "Waarom zou je de aarde willen bezoeken?" Als er Aliens zijn, die een methode hebben om snel door het heelal te bewegen, dan hebben ze die methode echt niet bedacht met de instelling dat er geen behoefte is om zicht te verplaatsen. Dus als ze de aarde "ontdekken" dan is het relatief aannemelijk dat ze even kijken hoe het in elkaar steek :). Tenzij we echt niet uniek zijn er er duizenden beschavingen zijn zoals die van ons.
  maandag 5 januari 2015 @ 18:21:51 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148362884
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, dat deden de dino's hier ook jaren lang, Grote loge beesten met weinig vijanden en voldoende eten. Maar de stelling waarop ik reageerde was: "Waarom zou je de aarde willen bezoeken?" Als er Aliens zijn, die een methode hebben om snel door het heelal te bewegen, dan hebben ze die methode echt niet bedacht met de instelling dat er geen behoefte is om zicht te verplaatsen. Dus als ze de aarde "ontdekken" dan is het relatief aannemelijk dat ze even kijken hoe het in elkaar steek :). Tenzij we echt niet uniek zijn er er duizenden beschavingen zijn zoals die van ons.
de vraag echter is; is het nodig ons te bezoeken om ons te bestuderen?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 januari 2015 @ 18:24:39 #93
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_148362958
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de vraag echter is; is het nodig ons te bezoeken om ons te bestuderen?
Daarop wil ik de vergelijking maken met de dieren op onze eigen planeet, of van mijn part vissen in de oceaan die we perse willen bestuderen. We leren daar waarschijnlijk ook wat van, en we zijn nieuwsgierig.

Maar als je het vergelijkt met een paar eeuwen geleden, waarom gingen we op zee op zoek naar nieuwe werelddelen? Puur voor de grondstoffen, de flora en fauna was bijzaak.
  maandag 5 januari 2015 @ 18:31:04 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148363128
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:24 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Daarop wil ik de vergelijking maken met de dieren op onze eigen planeet, of van mijn part vissen in de oceaan die we perse willen bestuderen. We leren daar waarschijnlijk ook wat van, en we zijn nieuwsgierig.

Maar als je het vergelijkt met een paar eeuwen geleden, waarom gingen we op zee op zoek naar nieuwe werelddelen? Puur voor de grondstoffen, de flora en fauna was bijzaak.
De aarde is echter niet uniek qua grondstoffen. dus om eerlijk te zijn denk ik niet dat aliens hier wat te zoeken hebben als het ze alleen daar om gaat. En natuurlijk zullen er ook wel aliens zijn die nieuwsgierig zijn. Maar in Star Trek bijvoorbeeld vonden de Vulcans de aarde pas interessant toen we warp drive ontdekten :). Misschien wachten ze op het juiste moment? Of ze hebben dezelfde filosofie als Stephen Hawking, dat er toch alleen maar gezeik komt van first contact ;).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 januari 2015 @ 19:58:43 #95
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_148366582
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De aarde is echter niet uniek qua grondstoffen. dus om eerlijk te zijn denk ik niet dat aliens hier wat te zoeken hebben als het ze alleen daar om gaat. En natuurlijk zullen er ook wel aliens zijn die nieuwsgierig zijn. Maar in Star Trek bijvoorbeeld vonden de Vulcans de aarde pas interessant toen we warp drive ontdekten :). Misschien wachten ze op het juiste moment? Of ze hebben dezelfde filosofie als Stephen Hawking, dat er toch alleen maar gezeik komt van first contact ;).
Vraag me meteen af, hebben "wij" al richtlijnen hiervoor? Stel we ontdekken een semi intelligent wezen op een maan van Jupiter. Echter is het nog wat voor ons het steentijdperk was.
pi_148367683
quote:

[..]

Als in een missie tot bekeren? Als je dat uit die kant een 'serieuze' kant noemt dan zit ik inderdaad niet aan jouw kant. Ik vind bijgeloof ook bijzonder interessant om te bestuderen maar niet vanuit geloofsmatige kant.

quote:
Klinkt bijna als een religieuze ervaring. Ontkenning, woede, acceptatie. Een gastcollege van iemand die tot de Islam was bekeerd ging precies volgens dezelfde weg. God is overal.. Aliens zijn overal.. maar niemand ziet ze, van bijna 't zelfde laken een pak. Ik geloof niet in gray-aliens, ik neem wel aan dat we niet alleen zijn in 't universum maar ik neem niet aan dat we bezocht zijn omdat er totaal nog geen bewijs gepresenteerd is dat we bezocht zijn. Ik zou een vondst van aliens toejuichen, ik zou een vondst van micro organismes elders al toejuichen. Dus ik ben er ook niet gesloten voor, maar ik heb van jouw posts nog niets gezien dat me ook maar een beetje overtuigde.

Ik heb er wel in geloofd maar dat was toen Discovery Channel het nog als wetenschap presenteerde.. en ik was toen 12 o.i.d. of iets ouder. Er was toen nog niet veel materiaal over het onderwerp omdat alles net een beetje begon te leven. Men had ook die alien-autopsy scene dat achteraf gewoon een hoax bleek erin. Maar goed, over volksverlakkerij van de commercie gesproken. Daarna wat meer in gaan verdiepen en hoe meer ik leerde hoe meer ik van dat geloof afviel. Een beetje jouw weg, maar dan andersom.

quote:
Iemand die een genuanceerde positie inneemt probeert niet bij iedereen los te trekken of men de serieuze kant van het UFO fenomeen ziet. Die is in elk geval iets minder fanatiek dan jij hierin.

quote:
Als Gordon Cooper in God gelooft en dat promoot, ga je dan roepen dat men de serieuze kant van het godsfenomeen moet leren zien?. Dit hele idee heeft niets met wetenschap te maken. Prima kerel, maar blindelings neem ik nooit dingen van iemand aan omdat ik iemand een goed persoon vind.

quote:
Ik heb je al eens verteld dat mn ex een helikopter s'nachts als in vol enthousiasme haar UFO stond te filmen waar ik naast stond, bijzonder intelligente meid in haar vakgebied en studeerde aan een prestigieuze uni maar blijkbaar onbekend met lichtjes en rotorgeluid van een helicopter. Paar keer gezegd dat 't een heli is 'dus jij 'vermoed/ dat het een helikopter is geweest?' zei ze gevolgd door "hm ja.. 'zou kunnen' maar ik heb vroeger een 'echte' UFO gezien".. met andere woorden, daar stond ik naast, eigen ervaring. Hoe serieus wil je dat ik dat allemaal neem? Die zal ook heel open staan voor jouw materiaal en dat in haar eigen wereld plaatsen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 05-01-2015 22:56:33 ]
pi_148378918
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als in een missie tot bekeren? Als je dat uit die kant een 'serieuze' kant noemt dan zit ik inderdaad niet aan jouw kant. Ik vind bijgeloof ook bijzonder interessant om te bestuderen maar niet vanuit geloofsmatige kant.
Dat jij mij beticht van een missie tot bekeren is lachwekkend.

Ik verdiep me tenminste in het onderwerp waarover ik praat. Jij komt nu al een paar jaar in UFO-topics discussiëren terwijl je niet heel erg geïnteresseerd bent in de materie.

Ik probeer mensen te interesseren en te enthousiasmeren door informatie te delen. Jij komt continu je mening geven en probeert ander te overtuigen van je gelijk, terwijl je niet heel veel afweet van het onderwerp waar je over praat.

De pot verwijt de ketel.
pi_148378962
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Ik verdiep me tenminste in het onderwerp waarover ik praat. Jij komt nu al een paar jaar in UFO-topics discussiëren terwijl je niet heel erg geïnteresseerd bent in de materie.
Ja, je moet Hem wel oprecht zoeken, anders vind je Hem nooit natuurlijk. O-)
pi_148379233
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat jij mij beticht van een missie tot bekeren is lachwekkend.
Hoe wilde je anders die obsessie noemen om tig users te quoten en te vragen of ze de serieuze kant van je fenomeen willen zien. Je hele 'serieuze kant van het UFO fenomeen' reeks in thru liep al vrij stroef. Je negeert vaak de reacties die inhoudelijk zijn maar die niet de fictieve weg van een bedacht complot volgen.

quote:
Je verward ongeïnteresseerd met een andere kijk.

quote:
Ik probeer mensen te interesseren en te enthousiasmeren door informatie te delen. Jij komt continu je mening geven en probeert ander te overtuigen van je gelijk,
Als je dat niet wilt moet je jezelf gaan DM'en.

quote:
terwijl je niet heel veel afweet van het onderwerp waar je over praat.
Ga je nou serieus de weg in van 'ik weet meer dan jou'

Deel dat Sirius topic van je nou ff hier man. Daar was je toch zo trots op.. reeksen van countdowns naar 'De Alien' en toen was er geen Alien. Laat ze dat nou ff zien hier, je passie en je enthousiasme.
pi_148379987
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:38 schreef Beathoven het volgende:

Hoe wilde je anders die obsessie noemen om tig users te quoten en te vragen of ze de serieuze kant van je fenomeen willen zien. Je hele 'serieuze kant van het UFO fenomeen' reeks in thru liep al vrij stroef. Je negeert vaak de reacties die inhoudelijk zijn maar die niet de fictieve weg van een bedacht complot volgen.
Obsessie? Je weet toch hoe een forum werkt :')

En de reden dat ik reacties vaak negeer is wat ik eerder al aangaf: ik wil informeren. Discussiëren over dit onderwerp deed ik eerder wel veel. Ik reageerde in het begin altijd op (vrijwel) elke reactie, maar ik weet nu dat dit tijdsverspilling is. Ik zit me ook af te vragen waarom jij en ik weer met elkaar praten, alsof dat tot iets positiefs gaat leiden :')

En waarom denk je dat ik op dit forum veel over UFO's praat? Omdat dat hier anoniem kan. Ik ga echt niet in het dagelijks leven openlijk praten over alien abductions. In tegenstelling tot wat jij denkt, ik ben niet gek.

"Normale" onderwerpen praat ik nauwelijks over op dit forum, want dat doe ik gewoon met m'n vrienden in het echte leven.

quote:
Je verward ongeïnteresseerd met een andere kijk.
Uhm nee. Je kijkt nauwelijks lezingen of documentaires over het onderwerp maar komt wel continu je mening verkondigen. Je bent daarom niet echt geïnteresseerd in het onderwerp, je bent geïnteresseerd in het halen van je gelijk en het overtuigen van anderen.

quote:
Ga je nou serieus de weg in van 'ik weet meer dan jou'
Ja, is dat echt zo raar? Ik weet meer dan jou over het UFO-fenomeen. Daar is niets arrogants aan, dat is gewoon een feit en dat durf ik te zeggen na 2 jaar discussiëren met jou.

Zo zijn er ook ongetwijfeld onderwerpen waar jij meer van afweet, maar ik weet hier meer vanaf.

quote:
Deel dat Sirius topic van je nou ff hier man. Daar was je toch zo trots op.. reeksen van countdowns naar 'De Alien' en toen was er geen Alien. Laat ze dat nou ff zien hier, je passie en je enthousiasme.
Ik heb volgens mij nooit een Sirius topic gehad :')

Ik heb wel gepost in het Sirius topic, maar wat ik me kan herinneren waren de meeste posts erop gericht om jouw overdrijvingen (eigenlijk leugens) te corrigeren. Jij was degene die geobsedeerd was door de "alien".

Jij riep steeds dat Sirius aankondigde dat ze het lichaam van een alien bemachtigd hadden. Het enige wat ik heb gedaan is een nuance aanbrengen en ik heb laten zien dat ze zeiden "possible alien".

Maar jij bent gewoon te koppig om dan te zeggen "je hebt gelijk, ze zeiden "possible alien".

Jij bent echt zo'n jochie. Wees een keer een vent en geef gewoon toe dat je een fout maakte. En dan een jaar later hier in dit topic gewoon weer doorgaan.

Echt _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Probably_on_pcp op 06-01-2015 04:57:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')