Dat is bij menselijke voorstellingen van goden ook niet anders.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:35 schreef barthol het volgende:
Bemerk het antropocentrisme bij de menselijke voorstelling van buitenaards leven en wat buitenaards leven mogelijk doet.
Misschien zijn het geen isotopen van koolstof.quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:32 schreef Molurus het volgende:
Alle stabiele isotopen van koolstof komen op aarde voor?
Klopt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is bij menselijke voorstellingen van goden ook niet anders.
Dan is het wat vreemd verwoord, het klinkt alsof je koolstofisotopen bedoelt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien zijn het geen isotopen van koolstof.
En wie heeft die implantaten onderzocht? En waar zijn ze nu? Ik zou denken dat als we echt iets buitenaards vinden, dat wereldnieuws zou zijn. En wat is in vredesnaam een 'deep space frequentie'?quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En deze man beweert implantaten verwijderd te hebben uit de lichamen van mensen. Erg vreemde materie uiteraard, maar zeker interessant om te bekijken. Hier presenteert hij zijn bevindingen:
En in deze docu kun je de verwijdering van de implantaten bekijken:
Uit onderzoek van de implantaten zou blijken dat ze bestaan uit onder andere koolstof-nanobuisjes en dat ze bepaalde isotopen bevatten die niet op Aarde te vinden zijn. Ook zouden de implantaten een signaal uitsturen op een deep-space frequentie.
Is dat zo? Je weet dat Einstein in eerste instantie ook niet heel serieus werd genomen? Hij werkte in een patentenbureau en kwam toen met zijn E=mc2. Dat werd ook niet meteen een succes hoor.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Dit is "fiction". Er is nog geen enkele overtuigend bewijs getoond en pas wanneer dat het geval is , dan is het "fact". En als een of andere onderzoeker echt iets in handen zou hebben dat aantoonbaar door een buitenaardse intelligentie is gemaakt, die zou zo beroemder dan Einstein worden. Een documentaire met termen als "deep space fequency" (wat dat verder ook zijn moge) overtuigd dan ook niet.
Het zijn kreten zoals "buitenaardse isotopen" en "deep space frequency" die hier niet serieus worden genomen. Niet omdat het controversiële of nieuwe ideeën zijn, maar omdat ze - wetenschappelijk gezien - weinig coherent zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is dat zo? Je weet dat Einstein in eerste instantie ook niet heel serieus werd genomen? Hij werkte in een patentenbureau en kwam toen met zijn E=mc2. Dat werd ook niet meteen een succes hoor.
Oh dat interesseert me wel degelijk. Het is alleen een tijdje geleden dat ik deze materie tot me heb genomen. Ik weet dat de geclaimde implantaten getest zijn door vooraanstaande laboratoria.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn kreten zoals "buitenaardse isotopen" en "deep space frequency" die hier niet serieus worden genomen. Niet omdat het controversiële of nieuwe ideeën zijn, maar omdat ze - wetenschappelijk gezien - weinig coherent zijn.
Want waar hebben we het nu eigenlijk over? Welke isotopen? wat is "deep space frequency"?
Zulke vragen zouden jou ook moeten interesseren denk ik. Toch krijg ik het gevoel dat je jezelf die vragen niet stelt. Zolang het beeld dat wij worden bezocht door aliens ermee wordt bevestigd maakt het allemaal niet uit.
Je bedoelt dus dat de aliens wel erg op mensen lijken en dezelfde drang als mensen hebben om andere levensvormen te bestuderen? Hierdoor was ik ook skeptisch gebleven. Maar wie weet zijn de grijze mannetjes met grote zwarte ogen wel gecreëerd door de aliens: een soort van organische robots, aangepast aan de levensomstandigheden op aarde.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:35 schreef barthol het volgende:
Bemerk het antropocentrisme bij de menselijke voorstelling van buitenaards leven en wat buitenaards leven mogelijk doet.
Op welke planeet woon je???quote:Op vrijdag 26 december 2014 09:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Waarom zou je de aarde willen bezoeken?
De levensvormen daar zijn niet bepaald iets om over naar huis te schrijven![]()
Een man van de CIA aan de lijn hier, of je je dwangbuis ff wilt komen passen. Je gaat waarschijnlijk 90 jaar de doofpot in.quote:
Ik FOK! dus is bestaquote:Op zondag 28 december 2014 20:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een man van de CIA aan de lijn hier, of je je dwangbuis ff wilt komen passen. Je gaat waarschijnlijk 90 jaar de doofpot in.
Niemand heeft hier iets vernomen..
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet. Iedereen die zich een beetje serieus heeft verdiept in het UFO fenomeen, weet dat de meeste UFO-sightings gewoon verklaard kunnen worden in alledaagse termen en helemaal niets te maken hebben met mogelijke buitenaardse wezens. Dit komt keer op keer naar voren in onderzoeken.quote:
Prima dat er een artikel wordt geschreven op basis van documenten die zijn vrijgegeven.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:19 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
31-12-2014
CIA verantwoordelijk voor piek in UFO-waarnemingen in jaren 50 en 60
[ afbeelding ]
Het spionagevliegtuig U-2 was in de jaren 50 en 60 de bron van heel wat verwarring. © Wikimedia Commons/Nyenyec.
De CIA was in de jaren 50 en 60 verantwoordelijk voor meer dan de helft van alle UFO-waarnemingen. Maar dat het geen groene mannetjes waren die door de lucht vlogen, maar spionnen, hield de Amerikaanse inlichtingendienst jarenlang geheim.
De onthulling staat te lezen in het document 'The CIA and the U-2 Program, 1954-1974', dat in 1998 geschreven werd. Het document gaat in detail in op de missies van de intussen beruchte spionagevliegtuigen, waarvan er in 1960 een werd neergehaald boven de Sovjet-Unie.
De reden dat het nu weer boven water komt, zijn tweets over de meest gelezen documenten van het jaar die de CIA de afgelopen dagen de wereld instuurde. "Reports of unusual activity in the skies in the '50s? It was us", tweette de inlichtingendienst eergisteren.
"Onverwacht neveneffect"
Jarenlang stuurde de CIA haar spionagevliegtuigen in het geheim door het luchtruim boven landen als de Sovjet-Unie, en dat op hoogtes van 60.000 voet (bijna 20 kilometer). Omdat niemand in die tijd bemande vluchten op zulke grote hoogte mogelijk achtte, dachten veel piloten dat ze UFO's zagen. Hoewel de CIA op de hoogte was van de meldingen, deed ze op dat moment niets om het misverstand uit de wereld te helpen.
De onderzoekers konden de meeste UFO-meldingen elimineren, maar de echte oorzaak van de waarnemingen konden ze niet onthullen
CIA
"Het testen op grote hoogte van de U-2 leidde tot een onverwacht neveneffect: een enorme toename van het aantal UFO-meldingen", zo staat in het document te lezen. "Midden jaren 50 vlogen de meeste passagiersvliegtuigen op hoogtes tussen 10.000 en 20.000 voet (3 tot 6 kilometer, red.) en militaire vliegtuigen konden tot 40.000 voet gaan (12 kilometer, red.). Eens onze U-2's boven de 60.000 voet gingen, kregen luchtverkeersleiders bijgevolg plots een toenemend aantal UFO-meldingen te verwerken."
De CIA toetste de UFO-waarnemingen aan de logboeken van hun spionagevluchten. "De onderzoekers konden daardoor de meeste UFO-meldingen elimineren", schrijft de inlichtingendienst. "Maar de echte oorzaak van de waarnemingen konden ze niet onthullen aan de briefschrijvers."
(HLN)
Ben niet altijd een fan van wat Tyson doet, zeker niet sinds hij heel bekend is. Maar hij raakt hier de kern. Woord UFO wordt altijd verkeerd gebruikt. En dat laat ook gelijk zien hoe die trend ontstaan is. Dat UFO synoniem is met vliegende schotel of aliens zonder ook maar enige reden slaat nergens op en laat zien van welke drogredenen de hele cultuur/religie vandaan komt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet.
Heb je mijn posts uberhaupt doorgelezen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 02:00 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Ben niet altijd een fan van wat Tyson doet, zeker niet sinds hij heel bekend is. Maar hij raakt hier de kern. Woord UFO wordt altijd verkeerd gebruikt. En dat laat ook gelijk zien hoe die trend ontstaan is. Dat UFO synoniem is met vliegende schotel of aliens zonder ook maar enige reden slaat nergens op en laat zien van welke drogredenen de hele cultuur/religie vandaan komt.
Verder zijn er altijd dingen die niet te verklaren zijn. Dat is hoe het universum werkt. Laat een gebouw instorten en je kunt niet verklaren waarom het instort zoals het instort. (9/11 anyone). Dat er mensen zijn die UFOs waarnemen en waarvan we later niet kunnen verklaren wat het is is ook logisch. Dit is precies wat je zou verwachten ook als er geen aliens zijn die de aarde bezoeken.
En dat gaat nog even voorbij aan dat die waarnemingen bijna altijd uit alleen menselijke waarnemingen/ooggetuigeverslagen bestaan. Als er morgen iemand de bank overvalt dan zal de auto waarin de overvallers ontsnappen meerdere kleuren hebben. Kun jij verklaren hoe het kan dat de overvallers een auto hadden die zomaar van kleur kon veranderen?
Dat slaat wel degelijk ergens op. Het slaat op die 5% sightings waar ik over sprak. Bij deze sightings is er sprake van manoeuvres die voor menselijke technologie (in de jaren 40 en 50 zeker) onmogelijk is.quote:Dat UFO synoniem is met vliegende schotel of aliens zonder ook maar enige reden slaat nergens op en laat zien van welke drogredenen de hele cultuur/religie vandaan komt.
Ik heb niet gezegd dat die 5% sightings bewijzen dat er sprake is van buitenaardse bezoekers. Zoals ik al aangaf bij het verhaal over Michio Kaku, de 5% sightings verdienen onze serieuze aandacht omdat deze categorie wel degelijk de buitenaardse hypothese ondersteunen. En ik hoef volgens mij niet uit te leggen dat een hypothese ondersteunen iets anders is dan iets onomstotelijk bewijzen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 02:39 schreef Molurus het volgende:
Ooggetuigenverslagen zijn notoir onbetrouwbaar.
En het is natuurlijk sowieso heel lastig om een sighting te onderzoeken als je alleen een paar ooggetuigenverslagen en/of een paar vage films/foto's hebt.
En zoals Pandarus zegt: dat 5% van de sightings onverklaard blijft is op zichzelf helemaal niet interessant. Uit dat gegeven kan niets worden geconcludeerd.
De redenering lijkt te zijn dat als een sighting maar vreemd genoeg is (bijvoorbeeld vreemde manouvres) dat dan de conclusie kan worden getrokken dat het een object van buitenaardse oorsprong is. En die redenering rammelt natuurlijk aan alle kanten.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet. Iedereen die zich een beetje serieus heeft verdiept in het UFO fenomeen, weet dat de meeste UFO-sightings gewoon verklaard kunnen worden in alledaagse termen en helemaal niets te maken hebben met mogelijke buitenaardse wezens. Dit komt keer op keer naar voren in onderzoeken.
Wat ook in onderzoeken naar voren komt is dat er een klein deel van de sightings, ongeveer zo'n 5%, volledig onverklaarbaar blijft. Hierbij is er al een categorie met "onvoldoende informatie", dus dit wordt niet meegerekend in de 5% totaal onverklaarbare sightings.
De 5% categorie wordt gekenmerkt door sightings waarbij er manoeuvres plaatsvinden zoals zigzaggen op hoge snelheid in de lucht, haakse bochten op hoge snelheid en het wegschieten met enorme snelheden vanuit stilstand.
In dit interview geeft Michio Kaku ook duidelijk aan dat wetenschappers, willen ze op een juiste manier de wetenschap bedrijven, aandacht moeten besteden aan deze categorie van sightings:
Wat Tyson doet is alle UFO-sightings op 1 grote hoop gooien en afdoen als "lichtjes in de lucht". Ja er zijn een heleboel idioten die bij het eerste de beste rare lichtje in de lucht enorm enthousiast gaan doen zonder eens goed na te denken. Maar de 5% categorie is veel meer dan alleen maar "lichtjes in de lucht".
Wat Tyson en ook Kaku aantonen is dat je nooit op basis van verschijnselen waarvan je niet weet wat het is, de conclusie kunt trekken dat er intelligente buitenaardse wezens rondvliegen. Dat zie je ook terug als je zulke mensen interviewt, ze gaan van compleet onwetend naar compleet wetend, Tyson en Kaku geven juist ook aan dat er meer voor nodig is zoals buitenaards DNA, computerchips, enz; dingen die alleen van een andere planeet kunnen komen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er is helemaal niets epic aan wat Tyson hier doet. Iedereen die zich een beetje serieus heeft verdiept in het UFO fenomeen, weet dat de meeste UFO-sightings gewoon verklaard kunnen worden in alledaagse termen en helemaal niets te maken hebben met mogelijke buitenaardse wezens. Dit komt keer op keer naar voren in onderzoeken.
Wat ook in onderzoeken naar voren komt is dat er een klein deel van de sightings, ongeveer zo'n 5%, volledig onverklaarbaar blijft. Hierbij is er al een categorie met "onvoldoende informatie", dus dit wordt niet meegerekend in de 5% totaal onverklaarbare sightings.
De 5% categorie wordt gekenmerkt door sightings waarbij er manoeuvres plaatsvinden zoals zigzaggen op hoge snelheid in de lucht, haakse bochten op hoge snelheid en het wegschieten met enorme snelheden vanuit stilstand.
In dit interview geeft Michio Kaku ook duidelijk aan dat wetenschappers, willen ze op een juiste manier de wetenschap bedrijven, aandacht moeten besteden aan deze categorie van sightings:
Wat Tyson doet is alle UFO-sightings op 1 grote hoop gooien en afdoen als "lichtjes in de lucht". Ja er zijn een heleboel idioten die bij het eerste de beste rare lichtje in de lucht enorm enthousiast gaan doen zonder eens goed na te denken. Maar de 5% categorie is veel meer dan alleen maar "lichtjes in de lucht".
'Onverklaard' en 'ondersteunen de buitenaarse hypothese' zijn verschillende dingen. Ik zou haast zeggen: die sluiten elkaar uit. Het kan niet *en* (volledig) onverklaard zijn *en* de buitenaardse hypothese ondersteunen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat die 5% sightings bewijzen dat er sprake is van buitenaardse bezoekers. Zoals ik al aangaf bij het verhaal over Michio Kaku, de 5% sightings verdienen onze serieuze aandacht omdat deze categorie wel degelijk de buitenaardse hypothese ondersteunen.
Uiteraard. En het is ook iets anders dan onverklaard, wat mij betreft een belangrijker punt hier. Er is niets aan "onverklaard" dat duidt op "buitenaards". Dat ook maar in de verste verte hint op "buitenaards".quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En ik hoef volgens mij niet uit te leggen dat een hypothese ondersteunen iets anders is dan iets onomstotelijk bewijzen.
Die nuance is hier ook helemaal niet interessant. Zelfs de meest milde vorm van aannemelijk maken moet nog aan worden begonnen namelijk. "Ik kan dit niet verklaren" duidt, zoals gezegd, op niets anders dan een eigen gebrek aan kennis.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik beweer nergens dat de 5% onomstotelijk bewijst dat er sprake is van aliens, maar die nuance lijkt nu alweer verloren te gaan.
Niet vervelend bedoeld, maar dat is en blijft terecht. En dat zal ik blijven doen, zeker als je je in W&T waagt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vandaar dat ik eerder al aangaf dat ik niet zo'n behoefte meer heb aan dit soort discussies. Want ik kan nuanceren wat ik wil, door mensen zoals jij Molurus word je binnen de kortste keren toch alweer weggezet in een hoekje.
Vooral blijven roepen dat sceptici niet nieuwsgierig zijn. Met ad homs overtuig je ook niemand vrees ik.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vooral niet nieuwsgierig en onderzoekend zijn, want die twee zaken hebben niets te zoeken binnen de wereld van de wetenschap toch?
Een paar opmerkingen hierover:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jij hebt recht op je mening, maar ik vind het toch interessanter dat hoofden van de CIA, de FBI en generaals uit het leger in vrijgegeven documenten toegeven dat het UFO-fenomeen echt is en dat er sprake is van schotelvormige objecten die voor ons onmogelijke manoeuvres uithalen.
Och, waarom mensen nu precies in dit soort zaken geloven lijkt me in potentie een zeer interessante discussie. Laten we niet vergeten dat ongeveer 1 op de 3 Amerikanen gelooft dat wij worden bezocht door E.T.'s. Dat zijn 100 miljoen mensen, in alleen al de V.S.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:32 schreef Pandarus het volgende:
CIA zit er altijd naast. Die hebben echt een totale faal-trackrecord als het gaat om belangrijke geopolitieke ontwikkelingen in de wereld. Maar dat is een hele andere, en veel interessantere, discussie.
Siriusquote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:29 schreef Beathoven het volgende:
Hey PcP, laat sirius eens ff zien man. Je grote big bang countdowntopic van vorig jaar met 'Greer z'n uitgedroogde mensen-embryo die voor alien moest doorgaan en waar hij in wit gewaad voor een griekse tempel zat te new-agen.
Ik denk dat er onder de ongeidentificeerde objecten wel bekend- en geheim legermateriaal en weersfenomenen zouden kunnen zitten maar volgens mij is er geen bewijs voor vliegende ET's als dat is waar het topic over hint. Astronauten hebben ook weleens wat zien vliegen maar space debris is daarbij ook gangbaar. Grote en kleine stukken vliegen ontzettend snel waardoor je waarschijnlijk niet direct kunt herkennen wat iets is. Ik kan 't verder niet weten, ik heb nog nooit ruimte-afval voorbij zien vliegen.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de uitspraken van astronaut van het eerste uur, Gordon Cooper:
[ afbeelding ]
Heb je het filmpje uberhaupt gekeken?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:06 schreef Molurus het volgende:
Ik vind dat "hard evidence of UFO's" een contradictio in terminis is.
Het enige dat je dan hebt aangetoond is dat ergens iemand iets heeft waargenomen, en dat die persoon niet weet wat het is. Dat lijkt me bepaald geen headline nieuws. Dat gebeurt dagelijks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |