abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147962953
De meeste mensen inclusief wetenschappers en astronomen geloven dat de aarde niet de enige plek in het hele heelal is waar leven voorkomt. Misschien is er zelfs buitenaards leven in het zonnestelsel, bijvoorbeeld onder de ijskap van de maan Europa of bieden de omstandigheden van Titan toch op één of andere manier leven wat heel anders is dan op aarde.

Maar intelligent buitenaards leven is een ander verhaal. Wellicht bestaat het, maar dat moet dan op zijn minst tientallen lichtjaren van ons vandaan zijn en met onze hedendaagse wetenschappelijke kennis is het onmogelijk om dat op te sporen, laat staan om die enorme afstanden te overbruggen. Daarom wordt er meestal lacherig gedaan over verhalen van mensen die aliens hebben gezien of erdoor zijn ontvoerd.

Maar omdat wij het met onze huidige wetenschappelijke kennis niet kunnen bevatten, wil dat niet persé zeggen dat het onmogelijk is dat een buitenaardse beschaving ons bezoekt, bestudeert en voor het laatste doel enkele mensen ontvoert.

Wat denk jij ervan?
pi_147968041
Waarom zou je de aarde willen bezoeken?

De levensvormen daar zijn niet bepaald iets om over naar huis te schrijven :')
Als voorbeeld;

De panda :')
De mens :|W |:( :') 8)7 |:( :|W

De enige reden die ik kan bedenken is de grondstoffen en misschien wel proteïne.
Dus dat we als voedsel voor hun gaan dienen :Y)
pi_147969452
Buitenaardse wezens kunnen volgens de RT prima in afzienbare eigentijd naar ons toe reizen, natuurlijk :)

Of dat ook echt gebeurt is een ander verhaal :P
pi_147970495
Als een buitenaardse levensvorm al over de technologie beschikt om zulke afstanden te reizen, zijn ze ook echt wel in staat ons te onderzoeken (als ze dat al zouden willen) zonder dat wij ze opmerken.
pi_147975472
Verhalen over ontvoeringen door buitenaardse wezens zijn eeuwenoud, maar vroeger waren het geen aliens maar demonen. Het verhaal van die vrouw in de tweede film in de OP - Alien Abduction Missing Time - heeft erg veel raakvlakken met verhalen over vrouwen die worden verkracht door een incubus.

Mensen hebben vrees en ontzag over (mythische) wezens die sterker of machtiger zijn dan de mensheid zelf.

Ik sluit het niet uit dat aliens ons bezoeken, omdat ik al eerder aangaf dat de hedendaagse wetenschappelijke menselijk kennis wellicht by far nog niet toerijkend is. 500 jaar geleden werd je ook voor gek verklaard als je zei dat de aarde rond was en om de zon draait ipv dat de zon om de aarde draait. Dat wil echter niet zeggen dat ik de verhalen over alien abductions persé geloof. Ik vind het ook aannemelijk dat zulke verhalen voort zijn gekomen uit een soort massa-hysterie.
pi_147975616
Het werk van John E. Mack was hierin erg interessant:

John Edward Mack M.D. (October 4, 1929 – September 27, 2004) was an American psychiatrist, writer, and professor at Harvard Medical School. He was a Pulitzer Prize-winning biographer, and a leading authority on the spiritual or transformational effects of alleged alien abduction experiences.

Alien abduction phenomenon

Mack had a world view inspired by elements of spiritual and philosophical traditions which hold that people are all connected to one another; this theme of "connection" was taken to a controversial extreme in the early 1990s when Mack commenced his decade-plus study of 200 men and women who reported recurrent alien encounter experiences. Such encounters had seen some limited attention from academic figures (R. Leo Sprinkle perhaps being the earliest, in the 1960s). Mack, however, remains probably the most esteemed academic to have studied the subject.

He initially suspected that such persons were suffering from mental illness, but when no obvious pathologies were present in the persons he interviewed, his interest was piqued. Following encouragement from longtime friend Thomas Kuhn, who predicted that the subject might be controversial, but urged Mack to collect data and ignore prevailing materialist, dualist and "either/or" analysis, Mack began concerted study and interviews. Many of those he interviewed reported that their encounters had affected the way they regarded the world, including producing a heightened sense of spirituality and environmental concern.

Mack was somewhat more guarded in his investigations and interpretations of the abduction phenomenon than were earlier researchers. Literature professor Terry Matheson writes that "On balance, Mack does present as fair-minded an account as has been encountered to date, at least as these abduction narratives go."[4] In a 1994 interview, Jeffrey Mishlove stated that Mack seemed "inclined to take these [abduction] reports at face value". Mack replied by saying "Face value I wouldn't say. I take them seriously. I don't have a way to account for them."[5] Similarly, the BBC quoted Mack as saying, "I would never say, yes, there are aliens taking people. [But] I would say there is a compelling powerful phenomenon here that I can't account for in any other way, that's mysterious. Yet I can't know what it is but it seems to me that it invites a deeper, further inquiry."[6]

Mack noted that there was a worldwide history of visionary experiences, especially in pre-industrial societies. One example is the vision quest common to some Native American cultures. Only fairly recently in Western culture, notes Mack, have such visionary events been interpreted as aberrations or as mental illness. Mack suggested that abduction accounts might best be considered as part of this larger tradition of visionary encounters.

His interest in the spiritual or transformational aspects of people's alien encounters, and his suggestion that the experience of alien contact itself may be more transcendent than physical in nature—yet nonetheless real—set him apart from many of his contemporaries, such as Budd Hopkins, who advocated the physical reality of aliens.

His later research broadened into the general consideration of the merits of an expanded notion of reality, one which allows for experiences that may not fit the Western materialist paradigm, yet deeply affect people's lives. His second (and final) book on the alien encounter experience, Passport to the Cosmos: Human Transformation and Alien Encounters (1999), was as much a philosophical treatise connecting the themes of spirituality and modern worldviews as it was the culmination of his work with the "experiencers" of alien encounters, to whom the book is dedicated.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_E._Mack
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_147975729
En deze man beweert implantaten verwijderd te hebben uit de lichamen van mensen. Erg vreemde materie uiteraard, maar zeker interessant om te bekijken. Hier presenteert hij zijn bevindingen:

En in deze docu kun je de verwijdering van de implantaten bekijken:

Uit onderzoek van de implantaten zou blijken dat ze bestaan uit onder andere koolstof-nanobuisjes en dat ze bepaalde isotopen bevatten die niet op Aarde te vinden zijn. Ook zouden de implantaten een signaal uitsturen op een deep-space frequentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 26-12-2014 16:53:19 ]
pi_147976060
Alle stabiele isotopen van koolstof komen op aarde voor? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147977487
Bemerk het antropocentrisme bij de menselijke voorstelling van buitenaards leven en wat buitenaards leven mogelijk doet.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_147977925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 16:35 schreef barthol het volgende:
Bemerk het antropocentrisme bij de menselijke voorstelling van buitenaards leven en wat buitenaards leven mogelijk doet.
Dat is bij menselijke voorstellingen van goden ook niet anders. :D
pi_147977996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 15:32 schreef Molurus het volgende:
Alle stabiele isotopen van koolstof komen op aarde voor? :?
Misschien zijn het geen isotopen van koolstof.
pi_147978446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is bij menselijke voorstellingen van goden ook niet anders. :D
Klopt. ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_147978576
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 16:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Misschien zijn het geen isotopen van koolstof.
Dan is het wat vreemd verwoord, het klinkt alsof je koolstofisotopen bedoelt. ;) Wellicht bedoel je dan 'elementen die niet op aarde te vinden zijn'. "Isotopen" zijn varianten van 1 element.

Dan ben ik alsnog wel benieuwd waar dat dan over gaat trouwens. ;) Want ik neem aan dat dit de (enige) basis is voor de veronderstelling dat de 'implantaten' een buitenaardse oorsprong hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 26-12-2014 19:52:26 ]
pi_147980728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 15:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En deze man beweert implantaten verwijderd te hebben uit de lichamen van mensen. Erg vreemde materie uiteraard, maar zeker interessant om te bekijken. Hier presenteert hij zijn bevindingen:

En in deze docu kun je de verwijdering van de implantaten bekijken:

Uit onderzoek van de implantaten zou blijken dat ze bestaan uit onder andere koolstof-nanobuisjes en dat ze bepaalde isotopen bevatten die niet op Aarde te vinden zijn. Ook zouden de implantaten een signaal uitsturen op een deep-space frequentie.
En wie heeft die implantaten onderzocht? En waar zijn ze nu? Ik zou denken dat als we echt iets buitenaards vinden, dat wereldnieuws zou zijn. En wat is in vredesnaam een 'deep space frequentie'?
pi_147980960
fiction natuurlijk. doh.
pi_148004447
Dit is "fiction". Er is nog geen enkele overtuigend bewijs getoond en pas wanneer dat het geval is , dan is het "fact". En als een of andere onderzoeker echt iets in handen zou hebben dat aantoonbaar door een buitenaardse intelligentie is gemaakt, die zou zo beroemder dan Einstein worden. Een documentaire met termen als "deep space fequency" (wat dat verder ook zijn moge) overtuigd dan ook niet.
pi_148008641
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 12:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Dit is "fiction". Er is nog geen enkele overtuigend bewijs getoond en pas wanneer dat het geval is , dan is het "fact". En als een of andere onderzoeker echt iets in handen zou hebben dat aantoonbaar door een buitenaardse intelligentie is gemaakt, die zou zo beroemder dan Einstein worden. Een documentaire met termen als "deep space fequency" (wat dat verder ook zijn moge) overtuigd dan ook niet.
Is dat zo? Je weet dat Einstein in eerste instantie ook niet heel serieus werd genomen? Hij werkte in een patentenbureau en kwam toen met zijn E=mc2. Dat werd ook niet meteen een succes hoor.
pi_148008794
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 14:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Is dat zo? Je weet dat Einstein in eerste instantie ook niet heel serieus werd genomen? Hij werkte in een patentenbureau en kwam toen met zijn E=mc2. Dat werd ook niet meteen een succes hoor.
Het zijn kreten zoals "buitenaardse isotopen" en "deep space frequency" die hier niet serieus worden genomen. Niet omdat het controversiële of nieuwe ideeën zijn, maar omdat ze - wetenschappelijk gezien - weinig coherent zijn.

Want waar hebben we het nu eigenlijk over? Welke isotopen? wat is "deep space frequency"?

Zulke vragen zouden jou ook moeten interesseren denk ik. Toch krijg ik het gevoel dat je jezelf die vragen niet stelt. Zolang het beeld dat wij worden bezocht door aliens ermee wordt bevestigd maakt het allemaal niet uit.
pi_148009194
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 14:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zijn kreten zoals "buitenaardse isotopen" en "deep space frequency" die hier niet serieus worden genomen. Niet omdat het controversiële of nieuwe ideeën zijn, maar omdat ze - wetenschappelijk gezien - weinig coherent zijn.

Want waar hebben we het nu eigenlijk over? Welke isotopen? wat is "deep space frequency"?

Zulke vragen zouden jou ook moeten interesseren denk ik. Toch krijg ik het gevoel dat je jezelf die vragen niet stelt. Zolang het beeld dat wij worden bezocht door aliens ermee wordt bevestigd maakt het allemaal niet uit.
Oh dat interesseert me wel degelijk. Het is alleen een tijdje geleden dat ik deze materie tot me heb genomen. Ik weet dat de geclaimde implantaten getest zijn door vooraanstaande laboratoria.

Maar ik vermeld de bovenstaande claims en de video's, zodat mensen die nieuwsgierig zijn naar het onderwerp wat te bekijken hebben.

Wat ik niet meer doe op dit forum is de discussie aangaan m.b.t. dit onderwerp. Dat levert alleen maar frustratie op. Ik beweer niet dat ik weet wat de waarheid is, maar toch ga ik een hoekje worden gezet als rare believer omdat ik serieus over dit onderwerp praat. Daar heb ik geen zin meer in. Ik heb ook niet alle feiten en het is voor mij onmogelijk te controleren wat er nou waar is van de beweringen die worden gedaan.

Dit topic gaat over buitenaardse ontvoeringen en ik introduceer wat ideeën. Vind je het interessant, dan ga je de video's kijken. Vind je het niet interessant, dan is dat ook prima.
pi_148010614
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 16:35 schreef barthol het volgende:
Je bedoelt dus dat de aliens wel erg op mensen lijken en dezelfde drang als mensen hebben om andere levensvormen te bestuderen? Hierdoor was ik ook skeptisch gebleven. Maar wie weet zijn de grijze mannetjes met grote zwarte ogen wel gecreëerd door de aliens: een soort van organische robots, aangepast aan de levensomstandigheden op aarde.

Voor mij blijft het een open vraagstuk.
pi_148031762
Die close encounters of the x kind zijn open te trekken in allerlei verklaringen. Alien Abductions is niets meer dan een nachtmerrie. Niet de klassieke nare droom die iedereen wel eens heeft maar een slaapverlamming en half bewustzijn waarin popcultuur-monsters in voor komen. In de middeleeuwen waren het heksen en draken en nu zijn 't aliens omdat dat is wat nu angst aanjaagt.

Ik had trouwens een alien van de film aliens door mn slaapkamer springen toen ik een jaar of 16 was, was net op tijd wakker. Geef dan toch de voorkeur aan 't grijze type.

Mensen rapporteerden in alle tijden slaapverlammingen icm wezens die op de borst gingen zitten of erger.

http://www.cracked.com/fu(...)alysis-why-it-sucks/

Wat die implantaten betreft, volgens mij heeft er nog geen implantaat wetenschappelijk onderzoek gehaald, als in.. 't is nog nooit voorgelegd. Maar om 't te vergelijken is er wel Morgellons, waar users op youtube gekleurde draadjes in zichzelf steken om te bewijzen dat ze wat hebben. Maar 't ligt waarschijnlijk meer op 't vlak van aandacht trekken om wat voor reden dan ook.. beetje als snijden. Als 't anders is dan zie ik de testen wel verschijnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 28-12-2014 00:16:17 ]
pi_148049686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Waarom zou je de aarde willen bezoeken?

De levensvormen daar zijn niet bepaald iets om over naar huis te schrijven :')

Op welke planeet woon je???
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_148060837
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Op welke planeet woon je???
:o

Betrapt :o

Melmak >:O
pi_148065337
quote:
11s.gif Op zondag 28 december 2014 19:26 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

:o

Betrapt :o

Melmak >:O
Een man van de CIA aan de lijn hier, of je je dwangbuis ff wilt komen passen. Je gaat waarschijnlijk 90 jaar de doofpot in.

Niemand heeft hier iets vernomen..
pi_148065403
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2014 20:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een man van de CIA aan de lijn hier, of je je dwangbuis ff wilt komen passen. Je gaat waarschijnlijk 90 jaar de doofpot in.

Niemand heeft hier iets vernomen..
Ik FOK! dus is besta ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')