Dat begrijp ik jaquote:Op woensdag 24 december 2014 16:19 schreef Ivopedia het volgende:
[..]
Er wordt ook met 2 maten gemeten, reden hiervoor is dat Nederland deel uitmaakt van het Westen en ze daarom al het terreur van de VS maar voor lief nemen.
Nee dit vind ik niet rechtvaardig, je doel bereiken d.m.v. geweld is sowieso onacceptabel.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ja
Wat vind jij hiervan? Vind je dit rechtvaardig?
Ik geloof wel dat er leugens over IS verspreid worden, maar die mafkezen die foto's versturen over Twitter met op de achtergrond afgehakte hoofden lijken me niet nep. Verder heb je wel twijfelachtige youtubes en beweringen waar ik mijn twijfels over heb maar het agressieve beginsel van IS straalt er wel uit.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die beelden kunnen in scene gezet zijn
Toch jammer dat ze op het vmbo Marokkaanse leraren aanstellen die de Nederlandse taal niet geheel en al machtig zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef girlygirl8 het volgende:
Ik heb een paar vragen over IS omdat ik hun nog niet helemaal heb kunnen doorgronden. Ook sta ik sceptisch tegenover de berichtgeving en populaire standpunt rondom heel deze thema. Graag wil ik jullie visie hierop. Doe dit rationeel aub.
De vragen
[..]
Graag persoonlijke aanvallen bij je houden. Bij voorbaat dank.
P.s. aan mods: als dit de verkeerde rubriek is, verplaats het maar naar de juiste. Dankje.
Dat. Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:42 schreef no1uknow het volgende:
Maar vanuit een islamitisch perspectief begrijp ik je twijfel wel hoor, het zou in theorie heel goed kunnen dat de zelfverklaarde moslims daar echt strijden voor rechtvaardigheid en allah. Er zijn alleen al zoveel berichten geweest dat dit niet het geval is en die mag je allemaal zelf op gaan zoeken, maar als je echt wilt kan ik wel een dubbel dozijn executiefilmpjes bij elkaar zoeken als je daar graag naar kijkt. En ja, je kan wel elke bewering in twijfel trekken door te zeggen dat iets in scene is gezet of bevooroordeeld is.
Ik snap welk sentiment er leeft onder moslims, voornamelijk omdat ik me zelf onder redelijk wat moslims begeef. Jullie zien op meerdere plekken moslims onderdrukt worden, zoals in Gaza (door Israël), Syrië (door Assad), in Irak (door de Sjiitische meerderheid). En daar komt dan nog eens een anti-moslim sentiment in je eigen land bovenop, met Wilders als vooraanstaand leider. Je sympathiseert met de moslims daar en dat kan ik me goed voorstellen.
Het is alleen zo jammer dat dit kan zorgen voor enige tunnelvisie. Een legitimatie zoeken voor IS om mensen maar te executeren en minderheden te vermoorden.
Wat ook niet meehelpt is dat het gedrag van IS volledig in de islamitische traditie staat, het grote voorbeeld Mohammed beging precies dezelfde daden. Waarom zou het dan in scene gezet moeten zijn als zichzelf moslims noemende personen kopieergedrag vertonen? De simpelste verklaring is meestal de juiste.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat er leugens over IS verspreid worden, maar die mafkezen die foto's versturen over Twitter met op de achtergrond afgehakte hoofden lijken me niet nep.
Niet helemaal mee eens overigens, de nuance bij mohammed lag volgens mij ergens anders. Die was meer strijder en veroveraar die helemaal paste in de tijd dat hij leefde. De kruisvaarders waren ook geen lieverdjes en de inquisitie was ook geen pretje.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:08 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat ook niet meehelpt is dat het gedrag van IS volledig in de islamitische traditie staat, het grote voorbeeld Mohammed beging precies dezelfde daden. Waarom zou het dan in scene gezet moeten zijn als zichzelf moslims noemende personen kopieergedrag vertonen? De simpelste verklaring is meestal de juiste.
De tijdgeest is helemaal niet interessant, omdat de islam leert dat Mohammed de perfecte mens is: zijn gedragingen moeten helemaal niet in de tijdgeest gezien worden, maar zijn ook nu bedoeld om nagevolgd te worden. Je mag het extreem noemen, maar het behoort tot de kern van de islamitische leer.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens overigens, de nuance bij mohammed lag volgens mij ergens anders. Die was meer strijder en veroveraar die helemaal paste in de tijd dat hij leefde. De kruisvaarders waren ook geen lieverdjes en de inquisitie was ook geen pretje.
De Twitter foto's en onthoofdings filmpjes doen mij wel authentiek aan maar veel van de extreme berichten betwijfel ik wel. Die doen mij te veel denken aan de berichten voor èèn van de golfoorlogen dat irakese soldaten babies vermoordden. Bleek later ook propaganda gelul te zijn.
Ja en het oude testament wat de christelijke religie betreft. Daar was God ook een eikel. Het is minder de islam dan de rest van de cultuur die het vorm geeft.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De tijdgeest is helemaal niet interessant, omdat de islam leert dat Mohammed de perfecte mens is: zijn gedragingen moeten helemaal niet in de tijdgeest gezien worden, maar zijn ook nu bedoeld om nagevolgd te worden. Je mag het extreem noemen, maar het behoort tot de kern van de islamitische leer.
Waarom wil je het zo graag over het oude testament of het christendom hebben?quote:Op woensdag 24 december 2014 18:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja en het oude testament wat de christelijke religie betreft. Daar was God ook een eikel. Het is minder de islam dan de rest van de cultuur die het vorm geeft.
Leuke ad-hominem. Het punt dat jogy maakt is dat cultuur een hele grote rol speelt in deze context, daar kan je ook inhoudelijk op ingaan (pot verwijt de ketel nu, ik weet het).quote:Op woensdag 24 december 2014 18:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waarom wil je het zo graag over het oude testament of het christendom hebben?
Het is helemaal geen ad hominem, het is een vervelende afleidingsmanoeuvre. Als ik het heb over wat de islam leert, heb ik geen behoefte aan een discussie over een ander thema, dat doet dan even niet terzake. Het gebrabbel over cultuur kan ik niet volgen; religie is cultuur en cultuur is religie. Wat de islamitische leer leert is wat de islamitische leer leert, dat is geen kwestie van interpretatie of eigen verzinsels, maar een kwestie van vaststellen van de feiten. Gelukkig zijn die feiten eenvoudig na te zoeken in de drie gekende bronnen van islam: koran, hadith en sira. Kortom, terug naar de basis.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:34 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Leuke ad-hominem. Het punt dat jogy maakt is dat cultuur een hele grote rol speelt in deze context, daar kan je ook inhoudelijk op ingaan (pot verwijt de ketel nu, ik weet het).
Letterlijk zelf bedacht, dat vind ik een mooie.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Welke school zou zo'n vragen stellen als opdracht? Ik heb die vragen daarstraks letterlijk zelf bedacht omdat ik er echt mee zit. Jammer dat mensen mij hierop aanvallen.
Hup naar Syrië TS. Lekker trouwen en kleine mujahideen baren.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef girlygirl8 het volgende:
Ik heb een paar vragen over IS omdat ik hun nog niet helemaal heb kunnen doorgronden. Ook sta ik sceptisch tegenover de berichtgeving en populaire standpunt rondom heel deze thema. Graag wil ik jullie visie hierop. Doe dit rationeel aub.
De vragen
[..]
Graag persoonlijke aanvallen bij je houden. Bij voorbaat dank.
P.s. aan mods: als dit de verkeerde rubriek is, verplaats het maar naar de juiste. Dankje.
Persoonlijke aanvallenquote:Op woensdag 24 december 2014 21:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hup naar Syrië TS. Lekker trouwen en kleine mujahideen baren.
Je kan ook iets inbrengen? Of blijft het bij persoonlijke aanvallenquote:Op woensdag 24 december 2014 19:03 schreef hpeopjes het volgende:
Ik zei het toch. Een Jihaat-mocrootje.
Breng jij eerst maar eens iets in.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je kan ook iets inbrengen? Of blijft het bij persoonlijke aanvallen
Het is duidelijk waar de hart (of harteloosheid) van menig lid in dit topic ligt. Die continu aanvallen op mijn persoon of het betwijfelen van mijn intentie waarom ik deze topic heb geopend getuigd dit.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:15 schreef terdege het volgende:
Wat hier nog even vergeten wordt is dat dit niet een conflict is tussen het westen en IS en dat de vragen in de OP dus ook helemaal niet relevant zijn. Het zijn eigenlijk meerdere conflicten in een extreem instabiel gebied die ontstaan zijn door de onderlinge haat tussen de volken, stammen en verschillende Islamitische stromingen. Landen als Irak, Syrië en Libanon hebben een machtige regering nodig om dit gebied in bedwang te kunnen houden. Door de ongelofelijk domme inval van Amerika in Irak en de "Arabische lente" in Syrië hebben deze regeringen hun sterke grip op het land verloren waardoor het kruidvat uiteindelijk heeft kunnen barsten.
Nu zijn er verschillende conflicten in het gebied.
- De Irakese regering vecht tegen IS en Soenitische stammen. Dit conflict is mede ontstaan omdat de huidige Sjiitische regering van Irak de Soenitische minderheid benadeelde.
- IS wil het gebied waar de Koerden wonen veroveren en de Koerden moeten nu dus vechten om te overleven aangezien ze op weinig steun kunnen rekenen in de regio en bepaalde minderheden door IS gezien worden als duivelsaanbidders en dus uitgeroeid zullen worden. En de koerden hebben natuurlijk ook nog ruzie met de Iraakse regering en Turkije omdat zij onafhankelijk willen worden.
- In Syrië vechten 100den verschillende rebellengroeperingen tegen Assad voor onafhankelijkheid of voor hun geloof. Maar veel van deze groeperingen vechten ook tegen IS. En IS en Assad vechten uiteraard ook nog eens met elkaar.
- Om het nog eens ingewikkelder te maken wordt Assad gesteund door zowel Hezbollah uit Libanon als door Iran. Dit komt omdat zij Sjiitisch zijn en IS en de andere rebellen Soenitisch zijn. Ook bombardeert Iran, IS in Irak en steunt het Sjiitische rebellen in Irak.En deze rebellen plegen dus ook weer aanslagen in Irak.
- Een internationale coalitie is begonnen met het bombarderen van IS toen zij te sterk werden en omdat de Irakese regering en de Koerden hier om hadden gevraagd. Deze bestaat uit:
Intervening in Iraq & Syria:
United States United States
United Kingdom
Morocco
Only intervening in Iraq:
Australia
Belgium
Canada
Denmark
France
Germany
(trainers on ground)
Italy
(exploratory, logistic support and trainers on ground)
Netherlands
New Zealand
(exploratory)
Norway
(trainers on ground)
Spain
(trainers on ground)
Turkey (trainers on ground)
Portugal
(trainers on ground)
Only intervening in Syria:
Bahrain
Jordan
Qatar
Saudi Arabia
UAE
Iraqi Kurdistan (ground forces in Kobanî, Syria)
Er zitten dus Soenitische landen in die coalitie. Maar ondanks dat zij net als Iran IS bombarderen hebben zij ook ruzie met elkaar.
Wat ik met deze versimpelde opsommig wil aangeven is dat dit gebied in oorlog is met zichzelf en dat de westerse landen (op dit moment) nauwelijks een rol spelen in alle ellende die zich daar op dit moment afspeelt.
TS, aan je vraagstelling is duidelijk te zien waar je hart ligt maar denk er eens over na dat de mensen die IS terroriseert, verkracht en vermoord voornamelijk moslims zijn. In vele mate meer dan het westen hier voor verantwoordelijk is en was. En ook heel belangrijk; zij doen dit opzettelijk. Het westen probeert juist burgerslachtoffers te voorkomen en is daar überhaupt niet om land te veroveren of om grondstoffen te stelen. Dat is niet eens mogelijk met het handjevol vliegtuigen en schepen wat er heen gestuurd is.
Ik geloof dat ik dat steeds doe, maar elke scheet dat ik laat is blijkbaar reden voor ''paniek'' (lees: aanvallen op mijn persoon en betwijfelen van mijn integriteit) hier. Men is hier duidelijk 1 visie gewend, stel je voor dat iemand deze durft te betwijfelen. Hoe durft ik!quote:Op donderdag 25 december 2014 00:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Breng jij eerst maar eens iets in.
Heb ik maar 1 taalfout gemaakt?quote:Op woensdag 24 december 2014 17:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Toch jammer dat ze op het vmbo Marokkaanse leraren aanstellen die de Nederlandse taal niet geheel en al machtig zijn.
joh je bent op FOK! hequote:Op donderdag 25 december 2014 00:36 schreef girlygirl8 het volgende:
Wat begon als een topic met de beste bedoelingen om oprecht iets meer te leren van fok!leden, in de hoop om iets bij te leren, is verworden tot een topic waar leden hun tunnelvisie opdringen en met persoonlijke aanvallen komen als dit eerdere mislukt.
Echt, dit is de manier om iemand van visie te doen veranderen.
echte levenquote:Op donderdag 25 december 2014 00:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waar moet ik dan zijn als ik iets wil bijleren over deze thema?
check de topics over syrie en irak, daar zal je zien dat het superieure westerse ras/idealen t beste isquote:
Die conclusie is niet juist, al wil je dat waarschijnlijk wel graag lezen.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:51 schreef girlygirl8 het volgende:
Mag ik adhv van alle reacties concluderen dat de meesten (die hier reageren) het westen onvoorwaardelijk steunen (ongeacht of het gene dat zij doet humaan is of niet) puur omdat zij ook van westerse origine zijn?
In that case: klaag niet over IS als je van de overtuiging bent dat zij inhumaan is.
We hadden het over real live tochquote:Op donderdag 25 december 2014 00:56 schreef johnson555 het volgende:
[..]
check de topics over syrie en irak, daar zal je zien dat het superieure westerse ras/idealen t beste is
Dat kan, maar dan wil ik weten waarom niet. Zeggen dat het niet juist is, leert mij niks bij.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die conclusie is niet juist, al wil je dat waarschijnlijk wel graag lezen.
Ik ben eerder benieuwd waarom jij IS het voordeel van de twijfel geeft?quote:Op donderdag 25 december 2014 00:58 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan wil ik weten waarom niet. Zeggen dat het niet juist is, leert mij niks bij.
Omdat ik als moslim ben opgevoed met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijftquote:Op donderdag 25 december 2014 01:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd waarom jij IS het voordeel van de twijfel geeft?
Maar je begrijpt toch wel dat niet iedereen zo is opgevoed en er mensen zijn die graag macht willen hebben. Ook al moeten andere mensen daarvoor sterven.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:18 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik als moslim ben opgevoed met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijft
Ja dat begrijp ik. Daarom dat ik ook mijn twijfels heb. Mocht IS daadwerkelijk onschuldige burgers vermoorden, dan zijn de mensen aan top bij IS gemotiveerd om andere redenen dan geloof. In hoeverre kun je dan nog zeggen dat Islam het probleem is.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar je begrijpt toch wel dat niet iedereen zo is opgevoed en er mensen zijn die graag macht willen hebben. Ook al moeten andere mensen daarvoor sterven.
Misschien moet je gewoon IS en de islam los van elkaar zien en begrijpen dat er mensen zijn die misbruik maken van religie. In dit geval de islam.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Daarom dat ik ook mijn twijfels heb. Mocht IS daadwerkelijk onschuldige burgers vermoorden, dan zijn de mensen aan top bij IS gemotiveerd om andere redenen dan geloof. In hoeverre kun je dan nog zeggen dat Islam het probleem is.
Ja, maar dan moet ik echt zeker zijn dat IS dit doet en daar ben ik nog niet over uit.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon IS en de islam los van elkaar zien en begrijpen dat er mensen zijn die misbruik maken van religie. In dit geval de islam.
WTF? Doe je ogen open, iedere burger die in Is geregeerd gebied woont en niet 100% meedoet met die religieuze idioterie wordt medogenloos afgeslacht. Hoe achterlijk kun je zijn om dit niet te zien? Of zijn Moslims geen burgers?quote:Op donderdag 25 december 2014 00:31 schreef girlygirl8 het volgende:
ik ben tot dusver niet tot de conclusie gekomen dat IS burger slachtoffers maakt.
Dus omdat je opgevoed bent met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijft, ga je vanuit dat de leden van IS dat ook zijn. Ook al spreken die onthoofdingsfilmpjes dat tegen, want dat zou in scene gezet kunnen worden.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet ik echt zeker zijn dat IS dit doet en daar ben ik nog niet over uit.
Kun je een voorbeeld noemen (met controleerbare bron)?quote:Op donderdag 25 december 2014 02:00 schreef HardMetal het volgende:
[..]
WTF? Doe je ogen open, iedere burger die in Is geregeerd gebied woont en niet 100% meedoet met die religieuze idioterie wordt medogenloos afgeslacht. Hoe achterlijk kun je zijn om dit niet te zien? Of zijn Moslims geen burgers?
http://m.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109quote:Op donderdag 25 december 2014 02:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld noemen (met controleerbare bron)?
Ja, ik geef ze om die reden het voordeel van de twijfel tot dat het tegendeel bewezen is. Die onthoofdingsfilmpjes vertellen niet het hele verhaal en die zouden inderdaad in scene gezet kunnen zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:03 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus omdat je opgevoed bent met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijft, ga je vanuit dat de leden van IS dat ook zijn. Ook al spreken die onthoofdingsfilmpjes dat tegen, want dat zou in scene gezet kunnen worden.
Maar wees eens eerlijk. Denk jij dat leden van IS terroristen zijn. En dan ben ik ook wel nieuwsgierig naar je argumenten.
Is daar bloed te zien? Want daar heb ik eigenlijk geen zin in : s (ik ga wel kijken ongeacht, maar wil even voorbereid zijn)quote:Op donderdag 25 december 2014 02:14 schreef HardMetal het volgende:
[..]
http://m.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109
Verklaring van Isis zelf....
Zomaar 1 voorbeeld wat ik via roaming met slecht bereik in het buitenland in een paar minuten kan vinden....
Maar geef je de VS ook het voordeel van de twijfel? Tenslotte kunnen die filmpjes en berichten ook fake zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:18 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja, ik geef ze om die reden het voordeel van de twijfel tot dat het tegendeel bewezen is. Die onthoofdingsfilmpjes vertellen niet het hele verhaal en die zouden inderdaad in scene gezet kunnen zijn.
Daar ben ik dus niet over uit. Enerzijds als die onthoofdingsfilmpjes echt zijn, los van of de doodstraf die ze uitvoeren gegrond is of niet, dat is dan terreur. Het wordt dan gedaan om angst te zaaien, vijanden af te schrikken.
Anderzijds als die beelden vals zijn en geweld enkel gebruikt wordt om indringers uit het land weg te jagen en om de bevolking van onderdrukking te bevrijden, dan zijn ze geen terroristen maar vrijheidsstrijders.
Nee. Ze zijn van God los. Gewetenloos.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar geef je de VS ook het voordeel van de twijfel? Tenslotte kunnen die filmpjes en berichten ook fake zijn.
Nee, alleen een foto en wat tekst.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Is daar bloed te zien? Want daar heb ik eigenlijk geen zin in : s (ik ga wel kijken ongeacht, maar wil even voorbereid zijn)
Alles kan vals zijn. Tenslotte is het lastig om als burger de bronnen te controleren.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn van God los. Gewetenloos.
En welke berichten en filmpjes over de VS kunnen vals zijn? Ik kijk geen IS media (voor zover deze bestaat).
De verklaring kan ik moeilijk controleren. Want is maar tekst ''IS zei zus en zo''.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:14 schreef HardMetal het volgende:
[..]
http://m.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109
Verklaring van Isis zelf....
Zomaar 1 voorbeeld wat ik via roaming met slecht bereik in het buitenland in een paar minuten kan vinden....
en ditquote:ISIL, which has been disavowed even by Al-Qaeda, said Tuesday it held the seven responsible for a grenade attack on one of its militants earlier this month in the Euphrates Valley city of Raqa
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109#jI3Fq76FzYXWukyR.99
Het gooien van granaten op soldaten is als ik het goed beredeneer een oorlogsverklaring.quote:''This man fought against Muslims and threw a grenade in this place''.
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109#jI3Fq76FzYXWukyR.99
Dat kan. Maar ik wil ze op basis van hun daden beoordelen, dat ze zichzelf vrijheidsstrijders noemen is voor mij niet voldoende om ze te geloven. Dat zou inderdaad naïef zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee, alleen een foto en wat tekst.
Weet je wat het is, leden van IS maken misbruiken van mensen zoals jij. Door zichzelf vrijheidstrijders te noemen, hopen ze dat ze meer zieltjes binnen krijgen. Dat die naïeve mensen vervolgens als kanonvoer worden gebruikt, vertellen ze natuurlijk niet.
Dat claim ik ook niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Alles kan vals zijn. Tenslotte is het lastig om als burger de bronnen te controleren.
En volgens mij heb jij het idee dat we in een Hollywoodfilm leven. Er bestaat ook iets als slecht tegen slecht. Met andere woorden, niet alles waar de VS tegen strijdt is goed.
En weer de persoonlijke aanvallen. Ik dacht dat ik net een deftig gesprek had.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:33 schreef Morrigan het volgende:
Maar je bent gewoon verschrikkelijk naïef of een troll.
Omdat ik het gevoel heb dat je me belazert. Maar goed, misschien kun je me overtuigen om wat filmpjes van IS te tonen dat ze vluchtelingen opvangen of kinderen les geven. Gewoon iets positiefs.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En weer de persoonlijke aanvallen. Ik dacht dat ik net een deftig gesprek had.
Hoe belazer ik je dan precies? En waarom zou ik dat 2de doen? Ik ben hier niet om mensen te overtuigen dat IS ''the good guy'' is, maar om nieuwe inzichten te krijgen over dit onderwerp. Om iets bij te leren en dit doe ik graag door kritische vragen te stellen en outside the box te denken.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Omdat ik het gevoel hab dat je me belazert. Maar goed, misschien kun je me overtuigen om wat filmpjes van IS te tonen dat ze vluchtelingen opvangen of kinderen les geven. Gewoon iets posities.
Wil jij betwisten dat IS doelbewust ronduit wreed is?quote:Op donderdag 25 december 2014 00:51 schreef girlygirl8 het volgende:
Mag ik adhv van alle reacties concluderen dat de meesten (die hier reageren) het westen onvoorwaardelijk steunen (ongeacht of het gene dat zij doet humaan is of niet) puur omdat zij ook van westerse origine zijn?
In that case: klaag niet over IS als je van de overtuiging bent dat zij inhumaan is.
Dat zou kunnen jaquote:Op donderdag 25 december 2014 03:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wil jij betwisten dat IS doelbewust ronduit wreed is?
Nee. Heb je een link?quote:Op donderdag 25 december 2014 03:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Heb je de door hun eigen persbureau uitgegeven videos gezien?
Één van de recentere: http://reblop.com/breakin(...)american-aid-worker/quote:
Zo kritisch zijn je vragen niet. En vanuit gaan dat de VS voor veel ellende zorgt is ook niet bepaald 'out of the box' denken. Veel mensen delen trouwens die mening.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe belazer ik je dan precies? En waarom zou ik dat 2de doen? Ik ben hier niet om mensen te overtuigen dat IS ''the good guy'' is, maar om nieuwe inzichten te krijgen over dit onderwerp. Om iets bij te leren en dit doe ik graag door kritische vragen te stellen en outside the box te denken.
Aan het kijken. Dus het kan even duren voor ik op je reageer.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Één van de recentere: http://reblop.com/breakin(...)american-aid-worker/
Er zijn zat autochtone, niet islamitische burgers die Bush, Cheney en Rumsfeld bezien als oorlogsmisdadigers..quote:Op donderdag 25 december 2014 02:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe belazer ik je dan precies? En waarom zou ik dat 2de doen? Ik ben hier niet om mensen te overtuigen dat IS ''the good guy'' is, maar om nieuwe inzichten te krijgen over dit onderwerp. Om iets bij te leren en dit doe ik graag door kritische vragen te stellen en outside the box te denken.
Ik heb het over het feit dat ik IS het voordeel van de twijfel geef en niet geloof dat zij onschuldigen vermoorden. Dit is zelfs binnen de moslimgemeenschap geen populaire standpunt.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zo kritisch zijn je vragen niet. En vanuit gaan dat de VS voor veel ellende zorgt is ook niet bepaald 'out of the box' denken. Veel mensen delen trouwens die mening.
Het is goed om niet alles te geloven, maar soms moet je accepteren dat de waarheid nogal pijnlijk is.
Dus iemand die schuldig is aan homoseksualiteit/homofilie verdient in jouw beleving de doodstraf?quote:Op donderdag 25 december 2014 03:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat ik IS het voordeel van de twijfel geef en niet geloof dat zij onschuldigen vermoorden. Dit is zelfs binnen de moslimgemeenschap geen populaire standpunt.
De waarheid kan voor mij nooit pijnlijk zijn. Als de waarheid is dat IS bloeddorstige monsters zijn dan zou dat voor mij juist beter uitkomen, want aangevallen worden omdat je anders denkt/afwijkend is geen pretje. Daarom ben ik zeker bereid om van standpunt te veranderen, maar dan wil ik wel waterdicht bewijs hebben.
De mensen die ze vermoorden zijn mensen die niet de juiste (variant van de) religie aanhangen en die zich niet aan de bijbehorende wetten houden. Dat vinden zij geen "onschuldigen" dus wat dat betreft zitten jij en IS al lekker op één lijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat ik IS het voordeel van de twijfel geef en niet geloof dat zij onschuldigen vermoorden. Dit is zelfs binnen de moslimgemeenschap geen populaire standpunt.
De waarheid kan voor mij nooit pijnlijk zijn. Als de waarheid is dat IS bloeddorstige monsters zijn dan zou dat voor mij juist beter uitkomen, want aangevallen worden omdat je anders denkt/afwijkend is geen pretje. Daarom ben ik zeker bereid om van standpunt te veranderen, maar dan wil ik wel waterdicht bewijs hebben.
Wat bedoel je met schuldig aan homoseksualiteit/homofiele? Iemand die dat is maar daar niks mee doet? Of iemand die betrapt wordt op seks met hetzelfde geslacht in een land waar de wet naar Islamitische standaarden is? Want dit is nochal een verschil.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus iemand die schuldig is aan homoseksualiteit/homofilie verdient in jouw beleving de doodstraf?
Heb je hier aantoonbaar bewijs voor? Dat IS mensen puur om hun niet moslim zijn vermoorden en niet omdat ze IS met geweld bestrijden.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:25 schreef n0ir het volgende:
[..]
De mensen die ze vermoorden zijn mensen die niet de juiste (variant van de) religie aanhangen en die zich niet aan de bijbehorende wetten houden. Dat vinden zij geen "onschuldigen" dus wat dat betreft zitten jij en IS al lekker op één lijn.
Btw ik ben nog bezig met dat filmpje. Ik ben bij 9.35 en kan heel moeilijk verder kijken. Ik weet niet hoe jij dit gedaan hebt.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus iemand die schuldig is aan homoseksualiteit/homofilie verdient in jouw beleving de doodstraf?
Ik heb de bloederige stukken niet helemaal gekeken. Vond dat te gruwelijk. Maar wat mij opviel was het volgende:quote:Op donderdag 25 december 2014 03:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Één van de recentere: http://reblop.com/breakin(...)american-aid-worker/
Neehoor! Ze is een Marokkaan!quote:Op donderdag 25 december 2014 02:33 schreef Morrigan het volgende:
Maar je bent gewoon verschrikkelijk naïef of een troll.
Ik moest even aan deze denken, drie chauffeurs die doodgeschoten worden vanwege het anders interpreteren van de Islam.quote:Op donderdag 25 december 2014 04:00 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb de bloederige stukken niet helemaal gekeken. Vond dat te gruwelijk. Maar wat mij opviel was het volgende:
- Schieten op vijandige soldaten
- Schreeuwen/soort van huilen wanneer Assad's raketten afgeschoten werden op woningen en een groot scala aan dode burgers achterlieten
- Het snijden van hoofden van nog meer soldaten
Ik zag niks van de verwijten die in dit topic werden gedaan?
Ik bekijk dit morgen. Genoeg bloed gezien vandaagquote:Op donderdag 25 december 2014 05:13 schreef highender het volgende:
[..]
Ik moest even aan deze denken, drie chauffeurs die doodgeschoten worden vanwege het anders interpreteren van de Islam.
http://www.liveleak.com/view?i=744_1377386471
Nee, ik zit te wachten totdat jij naar Syrië vertrekt om daar als jihaat-hoer en kanonnenvoer te dienen. Dat zou ik echt geweldig vinden.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:22 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ga je nog niet slapen racist?
Hou dat haat maar voor je racist en moslimhater.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:24 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee, ik zit te wachten totdat jij naar Syrië vertrekt om daar als jihaat-hoer en kanonnenvoer te dienen. Dat zou ik echt geweldig vinden.
Vergeet niet om al je mocrovrienden mee te nemen!
oeehhhh "even rapporteren"... spannend hoor!quote:Op donderdag 25 december 2014 05:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hou dat haat maar voor je racist en moslimhater.
Ben je persoonlijke aanvallen beu. Even rapporteren.
Gerapporteerd.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
oeehhhh "even rapporteren"... spannend hoor!
Vertrek nou maar gewoon. Liefst vandaag nog. We hoeven je hier nooit meer te terug te zien.
Volgens die redenering kan ik ook zeggen dat het een hoop verklaart dat jij dit als Nederlander zegt? Zou je dat terecht vinden?quote:Op donderdag 25 december 2014 05:31 schreef Trebo het volgende:
Ah, TS is een Marokkaan.. verklaart een hoop.
Je vertrekt nog wel, vroeg of laat. Alles wat je tot nu toe hier geschreven hebt, wijst daar op.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:37 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Gerapporteerd.
Nee, ik blijf hier.
Dat zit in je hoofd. Want je bent het niet gewend dat je standpunt betwijfeld wordt. Je bent het gewend dat iedereen het met je eens is (zoals wel meer hier). Daarom ga je steeds over op persoonlijke aanvallen. Omdat je argumenten op zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je vertrekt nog wel, vroeg of laat. Alles wat je tot nu toe hier geschreven hebt, wijst daar op.
Je zit nu nog een beetje in dubio, maar je twijfel zal binnenkort worden weggenomen.
Nee hoor. Ik zou zoiets nooit zeggen over pak hem beet Iraniërs of Chinezen die in Nederland wonen. Denk daar maar eens over na.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Volgens die redenering kan ik ook zeggen dat het een hoop verklaart dat jij dit als Nederlander zegt? Zou je dat terecht vinden?
Verbaasd me enorm dat in fok! de Nederlandse wetgeving niet van kracht is. Discriminatie wordt oogluikend toegelaten, zelfs sommige moderators doen eraan mee.
Discriminatie is nooit ok.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:47 schreef Trebo het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zou zoiets nooit zeggen over pak hem beet Iraniërs of Chinezen die in Nederland wonen. Denk daar maar eens over na.
En over de discriminatie; misschien is het handig dat Marokkanen (niet alle) eens gaan nadenken over waarom er veel haat is tegen Marokkanen, waarom er zoveel mensen PVV stemmen i.p.v. gelijk weer de racisme kaart te spelen.
En daarmee worden alle daden van Marokkanen (niet alle) weer goedgepraat. Want zodra er kritiek komt op criminele Marokkanen wordt gelijk de racismekaart tevoorschijn gehaald. I.p.v. dat ze door de eigen gemeenschap eens een keer goed worden aangepakt, gaat de gemeenschap in praatprogramma's zitten om alles recht te lullen.quote:
Mijn standpunten worden hier elke dag betwijfeld. Maar dat interesseert mij helemaal niks.quote:Op donderdag 25 december 2014 05:47 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat zit in je hoofd. Want je bent het niet gewend dat je standpunt betwijfeld wordt. Je bent het gewend dat iedereen het met je eens is (zoals wel meer hier). Daarom ga je steeds over op persoonlijke aanvallen. Omdat je argumenten op zijn.
Hou die doodsverwensingen en dat haatgeblaat maar bij je. Bij voorbaat dank!
Maar een strijder onthoofden vind je best oke?quote:Op donderdag 25 december 2014 05:58 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb niet gekeken (fractie van seconde dan). Mag je hier schokkend materiaal plaatsen? Best onsmakelijk dit.
En als het een burgerslachtoffer betreft op die foto dan keur ik dat af.
Zodat je, je ogen ervoor kunt sluiten?quote:Op donderdag 25 december 2014 05:57 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zet die shit even in een spoiler met een dikke waarschuwing mafkees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |