abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147912394
Ik heb een paar vragen over IS omdat ik hun nog niet helemaal heb kunnen doorgronden. Ook sta ik sceptisch tegenover de berichtgeving en populaire standpunt rondom heel deze thema. Graag wil ik jullie visie hierop. Doe dit rationeel aub.

De vragen

quote:
1. a. Waarom mag IS geen geweld gebruiken om haar doelen te bereiken, terwijl westerse troepen dit wel mogen?
b. Jouw mening: Vind je dit rechtvaardig? Leg uit waarom.

2. a. Waarom is het afhakken van iemands hoofd tijdens oorlog een misdaad, maar het droppen van bommen niet?

3. a. Waarom mag je geen oorlog voeren in naam van God, maar wel in naam van grondstof winning?

4. a. Waarom worden de strijders van IS niet erkend als zijnde soldaten, terwijl soldaten die namens een westerse land strijden deze erkenning wel krijgen?

5. a. Is er nog sprake van juiste journalistiek als IS elke keer een terreurorganisatie wordt genoemd in de media? b. Is dat niet subjectief? c. En is dit geen propaganda? Leg uit waarom.

6. a. Is tot nu toe de achtergrondverhaal van de gegijzelden (op wat grond zij gegijzeld worden) gepubliceerd in de (westerse) media? Of is dit tot nu toe buiten beschouwing gelaten? b. Zo ja, leg uit wat dit is.

7. a. Waarom is het rekruteren van soldaten voor IS verboden, maar mogen westerse landen dit wel doen? Waarom is het een ronselen en het andere niet?

8. Jouw mening/standpunt: Als jihadisten geen hoofden zouden afhakken, maar ipv enkel geavanceerde wapens zouden gebruiken, zou je dan begrip hebben voor hun doel? Leg uit waarom.

Graag persoonlijke aanvallen bij je houden. Bij voorbaat dank.

P.s. aan mods: als dit de verkeerde rubriek is, verplaats het maar naar de juiste. Dankje.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlygirl8 op 24-12-2014 11:36:04 ]
  woensdag 24 december 2014 @ 11:20:48 #2
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_147912732
Je vragen sturen in een bepaalde richting door de vraagstelling. Jammer is dat.

Daarbij zitten er erg veel feitelijke fouten in de vragen zelf. Wat zou jij er van vinden als ik jou een vragenlijst stuur met vragen zoals: 'In Nederland mogen mensen van Aziatische afkomst gediscrimineerd worden, maar mensen van Marokkaanse afkomst niet. Jouw mening: Vind je dit rechtvaardig? Leg uit waarom.'

[ Bericht 67% gewijzigd door Nightquest777 op 24-12-2014 11:27:35 ]
Chaos is a ladder.
pi_147912798
Huiswerk.
pi_147912889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:20 schreef Nightquest777 het volgende:
Dit zijn de dingen die ik mij afvraag.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:28:16 #5
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_147912903
--- Ok, als het huiswerk is, dan mag je er zelf over nadenken ---

[ Bericht 97% gewijzigd door Chevalric op 24-12-2014 11:29:56 (fail) ]
  woensdag 24 december 2014 @ 11:28:19 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147912905
Huiswerk?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:29:08 #7
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_147912925
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:27 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Dit zijn de dingen die ik mij afvraag.
Nee, dit zijn de vragen die je van school moet beantwoorden.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_147912929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Huiswerk?
Nee, girlygirl8 is oprecht geïnteresseerd in deze problematiek.
pi_147912932
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:20 schreef Nightquest777 het volgende:

Daarbij zitten er erg veel feitelijke fouten in de vragen zelf. Wat zou jij er van vinden als ik jou een vragenlijst stuur met vragen zoals: 'In Nederland mogen mensen van Aziatische afkomst gediscrimineerd worden, maar mensen van Marokkaanse afkomst niet. Jouw mening: Vind je dit rechtvaardig? Leg uit waarom.'
Dat zou verkeerd zijn inderdaad. Maar zelf heb ik niet de indruk dat ik dat doe.

Kun je specifiek zijn waar ik dit doe? Ik denk dat je mijn vragen op die manier ook kunt beantwoorden.
pi_147912975
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:29 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Nee, dit zijn de vragen die je van school moet beantwoorden.
Welke school zou zo'n vragen stellen als opdracht? Ik heb die vragen daarstraks letterlijk zelf bedacht omdat ik er echt mee zit. Jammer dat mensen mij hierop aanvallen.
pi_147913000
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:28 schreef Chevalric het volgende:
--- Ok, als het huiswerk is, dan mag je er zelf over nadenken ---
Het is geen huiswerk. Ik vind deze valse beschuldigingen heel vervelend.
pi_147913012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Huiswerk?
Nee
pi_147913035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:31 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Het is geen huiswerk. Ik vind deze valse beschuldigingen heel vervelend.
:')

Leuke enquete hoor.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:34:19 #14
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_147913061
Vraag 6 had je zelf al beantwoord en daarom niet opgenomen in de OP?
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_147913067
Alle vragen zijn echt heel sturend.

Het hoofd afhakken van iemand is naar jou mening ok?

Offtopic: IS topic, hoi AIVD!
Ja, hoi!
pi_147913074
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:33 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Leuke enquete hoor.
Zelf bedacht. Ik denk dat ik deze aantijgingen maar als compliment moet gaan zien.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:34:55 #17
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_147913079
Ik ga hier niet eens antwoord op geven.

Wat een domme vragen :|W
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_147913120
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:34 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Zelf bedacht. Ik denk dat ik deze aantijgingen maar als compliment moet gaan zien.
Ga je eens inlezen in geschiedenis überhaupt en vervolgens wereldpolitiek. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_147913134
Tikje gekleurd allemaal die vragen zeg :').

"ik zeg niet dat IS goed is hoor, maar IS is eigenlijk wel goed bezig, hoe erg eens ben je het met me?"

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Boks-Chick woensdag 24 december 2014 @ 11:36:55 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_147913143
Huiswerkvragen, no doubt. Geen enkel normaal denkend mens doet op deze manier vragen voorleggen aan forumgenoten _O-

Btw: het is sowieso gebruikelijk op FOK! dat TS begint. Ik stel voor dat TS eerst zelf ''haar'' vragen beantwoord voordat iemand anders dat doet :).
lolwut
  Boks-Chick woensdag 24 december 2014 @ 11:37:11 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_147913152
Lol alle GC mods in da house!
lolwut
pi_147913159
Het lijkt overigens alsof je in je vragen en de mogelijke antwoorden op zoek bent naar een legitimatie voor (het geweldgebruik door) IS, waarom?
pi_147913169
Omdat de IS aan niemand verantwoording aflegt. Ze voelen zichzelf het opperste orgaan in hun regio. Daarom mag dit gewoon niet bestaan.

Een enorm verschil met legers van westerse landen. Hun onmenselijke daden kunnen altijd gestraft worden.

Om het met jou vraagstelling te doen:
Waarom mag de IS vrouwen verkrachten terwijl dit in onze westerse wereld als zwaarste misdaad wordt beschouwd (door de publieke opinie).
Verkrachting als oorlogswapen
pi_147913191
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:34 schreef MagnumPI het volgende:
Vraag 6 had je zelf al beantwoord en daarom niet opgenomen in de OP?
Vraag 5 c was 6, maar heb later besloten om de vragen met ''a'' en ''b'' onder te verdelen
pi_147913195
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:37 schreef BrandX het volgende:
Lol alle GC mods in da house!
Sja, TS+IS, dan slaan de alarmbellen op hol :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_147913212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:34 schreef Luukiemaster het volgende:
Alle vragen zijn echt heel sturend.

Het hoofd afhakken van iemand is naar jou mening ok?

Offtopic: IS topic, hoi AIVD!
Waar heb ik dat gezegd?

*zwaait naar de AIVD* :W
pi_147913219
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:37 schreef Jonmen het volgende:
Omdat de IS aan niemand verantwoording aflegt. Ze voelen zichzelf het opperste orgaan in hun regio. Daarom mag dit gewoon niet bestaan.

Een enorm verschil met legers van westerse landen. Hun onmenselijke daden kunnen altijd gestraft worden.
Voelt het westen zich niet het opperste orgaan in de wereld? De VS met hun gevoelsmatige plicht in te grijpen waar nodig?
pi_147913220
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:34 schreef Fopje het volgende:
Ik ga hier niet eens antwoord op geven.

Wat een domme vragen :|W
Mooie instelling heb jij.
pi_147913225
wat vind jij van IS?
  woensdag 24 december 2014 @ 11:40:00 #30
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_147913236
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:39 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Mooie instelling heb jij.
Dankje, ik doe mijn best.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_147913254
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ga je eens inlezen in geschiedenis überhaupt en vervolgens wereldpolitiek. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik wil de visie van mensen weten.
pi_147913278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:40 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Voor welke schoolopdracht?
pi_147913281
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:39 schreef no1uknow het volgende:
Voelt het westen zich niet het opperste orgaan in de wereld? De VS met hun gevoelsmatige plicht in te grijpen waar nodig?
Wie zie jij anders beter in staat om dit te doen? Rusland? Noord-Korea? China? Midden-Oosten?
Er is een reden waarom de hoogste rechtbanken ter wereld in 'neutrale' landen gevestigd zijn.
pi_147913288
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef HeatWave het volgende:
Tikje gekleurd allemaal die vragen zeg :').

"ik zeg niet dat IS goed is hoor, maar IS is eigenlijk wel goed bezig, hoe erg eens ben je het met me?"

:').
Dan kun je de vragen toch ook beantwoorden en bij elke vraag uitleggen waarom je ze gekleurd vind?
pi_147913292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:40 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd naar jou visie, wil je die delen?
pi_147913319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:42 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd naar jou visie, wil je die delen?
Gaha. Die is al redelijk duidelijk geloof ik :P
pi_147913337
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef BrandX het volgende:
Huiswerkvragen, no doubt. Geen enkel normaal denkend mens doet op deze manier vragen voorleggen aan forumgenoten _O-

Btw: het is sowieso gebruikelijk op FOK! dat TS begint. Ik stel voor dat TS eerst zelf ''haar'' vragen beantwoord voordat iemand anders dat doet :).
Nogmaals geen huiswerk. Ik had nog duidelijk in de openingspost gezet dat ''geen persoonlijke aanvallen'' en zelfs een moderator doet dit vervolgens (vetgedrukt).

Als ik de antwoorden zo goed wist, dan had ik ze a. niet gezegd dat ik deze thema wil doorgronden en b. uberhaupt deze vragen gesteld
pi_147913376
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:41 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Wie zie jij anders beter in staat om dit te doen? Rusland? Noord-Korea? China? Midden-Oosten?
Er is een reden waarom de hoogste rechtbanken ter wereld in 'neutrale' landen gevestigd zijn.
Het is natuurlijk maar de vraag of het wel daadwerkelijk nodig is om bijvoorbeeld her en der een democratie te bewerkstelligen, waarom is het nodig om onze zogenaamde westerse superieure moraliteit op te leggen aan anderen? En internationale rechtbanken zijn leuk, goed dat sommigen verantwoordelijk gehouden worden voor hun daden, maar waarom wordt dat niet consequent gedaan? Drone-aanvallen? Israël? Leiders van Hamas?
pi_147913379
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:37 schreef no1uknow het volgende:
Het lijkt overigens alsof je in je vragen en de mogelijke antwoorden op zoek bent naar een legitimatie voor (het geweldgebruik door) IS, waarom?
Ik zoek naar de waarheid (voor zover je die kunt vinden). Maar ben benieuwd waar je dit constateert. Dan kan ik de manier waarop ik de vragen stel wijzigen als dit zo is.
pi_147913390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:44 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nogmaals geen huiswerk. Ik had nog duidelijk in de openingspost gezet dat ''geen persoonlijke aanvallen'' en zelfs een moderator doet dit vervolgens (vetgedrukt).

Als ik de antwoorden zo goed wist, dan had ik ze a. niet gezegd dat ik deze thema wil doorgronden en b. uberhaupt deze vragen gesteld
Ja want de regels mag je zelf bepalen in de OP.
dit is mijn post en ik bepaal nu dat deze niet gequote mag worden.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:46:57 #41
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_147913396
1. a. Waarom mag IS geen geweld gebruiken om haar doelen te bereiken, terwijl westerse troepen dit wel mogen?
b. Jouw mening: Ik vind het oneerlijk. Zowel de IS en de westerse troepen mogen van mij geweld gebruiken

2. a. Waarom is het afhakken van iemands hoofd tijdens oorlog een misdaad, maar het droppen van bommen niet?
b. Jouw mening: Geen idee, het lijkt mij precies hetzelfde. Van mij mag IS vanaf nu hoofden afhakken.

3. a. Waarom mag je geen oorlog voeren in naam van God, maar wel in naam van grondstof winning?
b. Jouw mening: Ik vind helemaal mooi.

4. a. Waarom worden de strijders van IS niet erkend als zijnde soldaten, terwijl soldaten die namens een westerse land strijden deze erkenning wel krijgen?
b. Jouw mening: Victor Reinier

5. a. Is er nog sprake van juiste journalistiek als IS elke keer een terreurorganisatie wordt genoemd in de media? b. Is dat niet subjectief? c. En is dit geen propaganda? Leg uit waarom.
Ja daar snap ik ook geen hol van, het zijn zulke lieve mensen met zulke goede bedoelingen. Beter gaan we een giro 555 opzetten om die helden te steunen.

6. a. Is tot nu toe de achtergrondverhaal van de gegijzelden (op wat grond zij gegijzeld worden) gepubliceerd in de (westerse) media? Of is dit tot nu toe buiten beschouwing gelaten? b. Zo ja, leg uit wat dit is.
"De achtergrondverhaal"? Ben je zelf soms een IS'er?

7. a. Waarom is het rekruteren van soldaten voor IS verboden, maar mogen westerse landen dit wel doen? Waarom is het een ronselen en het andere niet?
b. Jouw mening: Ik kies voor C.

8. Jouw mening/standpunt: Als jihadisten geen hoofden zouden afhakken, maar ipv enkel geavanceerde wapens zouden gebruiken, zou je dan begrip hebben voor hun doel? Leg uit waarom
Ja, dat zou me echt gerust stellen.
pi_147913398
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:44 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

en zelfs een moderator doet dit vervolgens
pi_147913405
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:41 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Voor welke schoolopdracht?
Geen.
pi_147913408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:45 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ik zoek naar de waarheid (voor zover je dit kunt vinden). Maar ben benieuwd waar je dit constateert. Dan kan ik de manier waarop ik de vragen stel wijzigen als dit zo is.
Er is geen waarheid. In het westen is 'IS is een terroristische organisatie' de waarheid, voor IS zijn wij terroristen en is hun gedrag legitiem.
pi_147913429
"there is no good or evil only power and those too weak to seek it"
pi_147913430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:46 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ja want de regels mag je zelf bepalen in de OP.
dit is mijn post en ik bepaal nu dat deze niet gequote mag worden.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:49:19 #47
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_147913449
Zijn we nou echt zo verrot van binnen dat we alleen kunnen janken in dit topic en niet even kunnen meedoen? Gadverdamme zeg.

Stel al is het voor school, dan is het alleen maar goed dat we hier samen over nadenken en stof geven tot nadenken. Echt jammer dat soms GC topics steeds meer op ONZ topics gaan lijken.

de b-vragen laat ik even achterwege want mijn mening is niet zo heel relevant. (maar in het kort: zo snel mogelijk opdoeken die hap)

quote:
Niemand "mag" geweld gebruiken. Geweld is nooit rechtvaardig maar soms genoodzaakt. IS vind het een noodzaak geweld te gebruiken om hun boodschap over te brengen en haar doelen te bereiken. Het doel van 'het westen' (en eigenlijk de rest van de wereld) is om dat te stoppen omdat we niet in een land willen leven waar de regels vergelijkbaar zijn met dat van het kalifaat. En wij gebruiken daar geweld voor omdat we dat noodzakelijk achten. Als jij een vredige oplossing weet dan hoor ik het graag!

quote:
Als dit je intreseert raad ik je aan de Geneefse verdragen eens te lezen. Daarin hebben we met elkaar afgesproken wat een oorlogsmisdaad is en wat niet. En waarom.

quote:
Niemand 'mag' oorlog voeren. Maar de mensen die dat doen trekken zich daar weinig van aan. Of het nou is om vermoedelijke massavernietigingswapens, de wet van God, of omdat een aartshertog om het leven wordt gebracht.

quote:
IS wordt niet erkend als 'staat' of 'land'. Een leger bestaat uit soldaten en een leger dient een bepaald land.

quote:
Ja, want:
terreurorganisatie
zelfst.naamw. [politiek] een groepering die zijn doelstellingen naastreeft door terreur te zaaien

quote:
7. a. Is tot nu toe de achtergrondverhaal van de gegijzelden (op wat grond zij gegijzeld worden) gepubliceerd in de (westerse) media? Of is dit tot nu toe buiten beschouwing gelaten? b. Zo ja, leg uit wat dit is.
IS maakt niet voor niets strakke, goed gefilmde filmpjes met een duidelijk script alvorens zij hun slachtoffers onthoofden. Aangezien zij daar alles in de hand hebben kun je er vanuit gaan dat zij hun zegje kunnen doen. Onze media doet het zegje vanuit onze kant. Dus dit is niet buiten beschouwing gelaten wat mij betreft.

quote:
8. a. Waarom is het rekruteren van soldaten voor IS verboden, maar mogen westerse landen dit wel doen? Waarom is het een ronselen en het andere niet?
Omdat het een terroristische organisatie is (lees hierboven). Het is in Nederland (bij wet!) verboden om daar aan mee te doen.

quote:
9. Jouw mening/standpunt: Als jihadisten geen hoofden zouden afhakken, maar ipv enkel geavanceerde wapens zouden gebruiken, zou je dan begrip hebben voor hun doel? Leg uit waarom.
Nee. Het doel van IS is niet om hoofden af te hakken. Het doel is om de wereld over te nemen en oude islamitische wetten voor iedereen te laten gelden. Dat willen heel veel mensen (terecht) niet. Daarom is er oorlog ontstaan.
pi_147913454
En nee ik ga niet per vraag aangeven waarom het een kutvraag is. Maar een voorbeeldje: je eerste vraag is lekker suggestief met 'wij mogen niet, hunnie mogen wel'
pi_147913464
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:49 schreef Orealo het volgende:
Zijn we nou echt zo verrot van binnen dat we alleen kunnen janken in dit topic en niet even kunnen meedoen? Gadverdamme zeg.
  Eindredactie Games woensdag 24 december 2014 @ 11:52:08 #50
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_147913509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:48 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

TR gemaakt omdat je iemand quote die nadrukkelijk aangeeft dat hij niet gequote wil worden.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_147913540
-

[ Bericht 100% gewijzigd door girlygirl8 op 24-12-2014 11:53:52 ]
pi_147913564
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:52 schreef 2dope het volgende:

[..]

TR gemaakt omdat je iemand quote die nadrukkelijk aangeeft dat hij niet gequote wil worden.
Waar staat TR voor?
pi_147913590
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:52 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waarvoor dank.
pi_147913599
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:47 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Er is geen waarheid. In het westen is 'IS is een terroristische organisatie' de waarheid, voor IS zijn wij terroristen en is hun gedrag legitiem.
Het zijn dus vijanden met elk een eigen waarheid volgens jou?

Kun je dan nog de berichtgeving van elk van de 2 geloven?
  Eindredactie Games woensdag 24 december 2014 @ 11:55:47 #55
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_147913601
quote:

Stel al is het voor school, dan is het alleen maar goed dat we hier samen over nadenken en stof geven tot nadenken. Echt jammer dat soms GC topics steeds meer op ONZ topics gaan lijken.

Leuk hoor, internetridder, maar als ik voor alle enquêtetopics die op FOK! getiefd worden twee cent zou krijgen had ik nu ruim 450 euro. Het valt nog mee dat TS de vragen zelf in het topic zet ipv een surveymonkey-linkje.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:56:00 #56
401888 Nightquest777
pi_147913606
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:29 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Dat zou verkeerd zijn inderdaad. Maar zelf heb ik niet de indruk dat ik dat doe.

Kun je specifiek zijn waar ik dit doe? Ik denk dat je mijn vragen op die manier ook kunt beantwoorden.
Oke vooruit, ik doe een poging om je vragen te beantwoorden.

De vraag is suggestief. Het hangt namelijk volledig af van de doelen. IS gebruikt geweld om de volkeren te bekeren tot de Islam, verkracht en doodt iedereen die dat niet wil. Westerse troepen worden ingezet om dat soort oorlogsmisdaden een halt toe te roepen. De vraag is dus fout, want het feit dat je uit het westen komt is niet de reden dat je wel geweld mag gebruiken.

Het doden van onschuldige burgers die reeds in gevangenschap zijn is een oorlogsmisdaad, ongeacht de wijze waarop. Het doelbewust bombarderen van onschuldige burgers is ook een misdaad. Fout in de vraag dus wederom. Verder zie antwoord op 1.

3. a. Waarom mag je geen oorlog voeren in naam van God, maar [b]wel in naam van grondstof winning?
b. Jouw mening: Vind je dit rechtvaardig? Leg uit waarom.[/b]
Fout in de vraag: een oorlog omwille van grondstofwinning is ook niet toegestaan. De Iraakse regering heeft echter zelf het verzoek gedaan aan de westerse wereld om te helpen bij de bestrijding van IS. Syrië niet, en daarom vecht Nederland daar ook niet mee. Amerika doet dat wel, en beroept zich op het feit dat IS een ernstige bedreiging is tegen de mensheid en grijpt op eigen initiatief in, dit is echter volksrechtelijk niet officieel toegestaan.

Omdat IS geen wereldwijd erkend land/staat is (ondanks de naam). Alleen als je vecht namens een staatsrechtelijk erkend land of staat ben je een soldaat.

Er zijn criteria voor je een groepering terroristisch mag noemen: namelijk als ze zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel.
Dat is bij IS het geval, het een terreurorganisatie noemen is dus legitiem, en objectief.

De achtergrond maakt niet uit, IS is geen erkende overheid maar een terreurorganisatie (zie vorige vragen) en het geweld dus niet legitiem.

Omdat het een terreurorganisatie is, en geen erkende staat/land (zie vorige vragen).

8. Jouw mening/standpunt: Als jihadisten geen hoofden zouden afhakken, maar ipv enkel geavanceerde wapens zouden gebruiken, zou je dan begrip hebben voor hun doel? Leg uit waarom.
Nee, de wijze waarop die mensen vermoord worden maakt niets uit, het is religieus gemotiveerd geweld en daarom terrorisme.
Chaos is a ladder.
pi_147913632
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:45 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar de vraag of het wel daadwerkelijk nodig is om bijvoorbeeld her en der een democratie te bewerkstelligen, waarom is het nodig om onze zogenaamde westerse superieure moraliteit op te leggen aan anderen? En internationale rechtbanken zijn leuk, goed dat sommigen verantwoordelijk gehouden worden voor hun daden, maar waarom wordt dat niet consequent gedaan? Drone-aanvallen? Israël? Leiders van Hamas?
Het wordt inderdaad niet consequent gedaan. Wat de westerse wereld goedkeurt wat Israël allemaal mag doen is ongezien.
Is ons moraliteit dan niet gewoon al verder gevorderd dan de andere landen? Doordat wij de industriële economie al een tijdje hebben gehad hebben we zelf kunnen ondervinden wat onderbetaaldheid, kinderarbeid etc allemaal doet met de samenleving. Wij willen anderen hiervoor behoeden maar dit kan enkel en alleen door recidivisten hiervoor te straffen.
Trouwens, het zit in elke mens om zijn mening 'op te leggen'. Daarom dat jij aan mij jou mening vertelt, en ik mijn mening aan jou.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:57:58 #58
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_147913662
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:55 schreef 2dope het volgende:

[..]

Leuk hoor, internetridder, maar als ik voor alle enquêtetopics die op FOK! getiefd worden twee cent zou krijgen had ik nu ruim 450 euro. Het valt nog mee dat TS de vragen zelf in het topic zet ipv een surveymonkey-linkje.
En dat is prima, maar dan hoeft hier nog niet gejankt te worden, toch? Doe dat dan ook elders, voor de mensen die die 450 euro (sterft dat grapje dan ook nooit uit) nog niet bij elkaar hebben en het niet erg vinden dat een vragenlijstje niet voldoet aan jouw verwachtingen.
pi_147913679
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef girlygirl8 het volgende:
deze thema
Jihaat-mocrootje gespot!
pi_147913694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:55 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Het zijn dus vijanden met elk een eigen waarheid volgens jou?
Ieder heeft z'n eigen waarheid toch? De werkelijkheid is nooit zo vanzelfsprekend als 'ie lijkt.
quote:
Kun je dan nog de berichtgeving van elk van de 2 geloven?
Berichtgeving is altijd gekleurd, hier in 'het westen' wordt IS geframed als terreurorganisatie (omdat het volgens onze begrippen ook voldoet aan de voorwaarden daarvan) en binnen IS zijn wij het grote kwaad, de tegenstanders van Islam. Terwijl ik mezelf niet beschouw als tegenstander van de Islam.
pi_147913719
quote:
11s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:58 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jihaat-mocrootje gespot!
Iemand die discrimineert gespot!
pi_147913768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:56 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad niet consequent gedaan. Wat de westerse wereld goedkeurt wat Israël allemaal mag doen is ongezien.
Is ons moraliteit dan niet gewoon al verder gevorderd dan de andere landen? Doordat wij de industriële economie al een tijdje hebben gehad hebben we zelf kunnen ondervinden wat onderbetaaldheid, kinderarbeid etc allemaal doet met de samenleving. Wij willen anderen hiervoor behoeden maar dit kan enkel en alleen door recidivisten hiervoor te straffen.
Trouwens, het zit in elke mens om zijn mening 'op te leggen'. Daarom dat jij aan mij jou mening vertelt, en ik mijn mening aan jou.
Ik word er altijd een beetje allergisch van als iemand (of een land, een maatschappij, meerdere landen bij elkaar) denkt de waarheid in pacht te hebben. Maken wij als 'moreel superieure westen' geen dankbaar gebruik van kinderarbeid en arbeidsomstandigheden die hier allang verboden zijn dan, om even op je voorbeeld in te gaan?
pi_147913783
quote:
11s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:00 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Iemand die de discriminatie-kaart trekt gespot!
  Eindredactie Games woensdag 24 december 2014 @ 12:02:54 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_147913797
quote:

[..]

Ga je overigens nog je eigen visie plaatsen, wat je al meerdere malen gevraagd is?
pi_147913813
lol girly ;(
pi_147913825
Krijg ik wel een vermelding in je onderzoeksrapport?
pi_147913850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, TS+IS, dan slaan de alarmbellen op hol :').
Dit is laster, stel ik niet op prijs.
pi_147913859
quote:

[..]

Dat is een pleonasme. Alle Jihaat-mocrootjes zijn discriminerende racisten. :Y
pi_147913874
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:03 schreef jamesdeen het volgende:
lol girly ;(
Kom je aandacht tekort?
pi_147913907
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik word er altijd een beetje allergisch van als iemand (of een land, een maatschappij, meerdere landen bij elkaar) denkt de waarheid in pacht te hebben. Maken wij als 'moreel superieure westen' geen dankbaar gebruik van kinderarbeid en arbeidsomstandigheden die hier allang verboden zijn dan, om even op je voorbeeld in te gaan?
Het zijn westerse bedrijven die daar gebruik van maken :'( westerse landen hebben dit allang verboden. Het zijn wij, de samenleving, die de bedrijven motiveren om zo'n praktijken te gebruiken. Wij, mensen, die zo'n dingen als het eerst gaan afkeuren maar wel gezellig naar de Primark gaan shoppen.

De waarheid is maar relatief. De waarheid bestaat maar door de interactie van mensen en is dus voor iedereen anders. Daarom kunnen we nog lang bezig blijven c_/
pi_147913910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:05 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is een pleonasme. Alle Jihaat-mocrootjes zijn discriminerende racisten. :Y
Even printscreen gemaakt van al je comments
pi_147913928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:07 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Even printscreen gemaakt van al je comments
Good for you!
pi_147913958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:07 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Het zijn westerse bedrijven die daar gebruik van maken :'( westerse landen hebben dit allang verboden. Het zijn wij, de samenleving, die de bedrijven motiveren om zo'n praktijken te gebruiken. Wij, mensen, die zo'n dingen als het eerst gaan afkeuren maar wel gezellig naar de Primark gaan shoppen.

De waarheid is maar relatief. De waarheid bestaat maar door de interactie van mensen en is dus voor iedereen anders. Daarom kunnen we nog lang bezig blijven c_/
Lang leve het subjectivisme
pi_147913981
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ga je overigens nog je eigen visie plaatsen, wat je al meerdere malen gevraagd is?
Als ik antwoord had op die vragen dan had ik ze niet geplaatst

Lees mijn korte inleiding
pi_147914027
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Iemand die de discriminatie-kaart trekt gespot!
That's right. Meneer moet maar niet gaan discrimineren. Generaliseren = discrimineren.
pi_147914040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:12 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Generaliseren = discrimineren.
u fo real?
pi_147914048
quote:

de b-vragen laat ik even achterwege want mijn mening is niet zo heel relevant. (maar in het kort: zo snel mogelijk opdoeken die hap)

[..]

Niemand "mag" geweld gebruiken. Geweld is nooit rechtvaardig maar soms genoodzaakt. IS vind het een noodzaak geweld te gebruiken om hun boodschap over te brengen en haar doelen te bereiken. Het doel van 'het westen' (en eigenlijk de rest van de wereld) is om dat te stoppen omdat we niet in een land willen leven waar de regels vergelijkbaar zijn met dat van het kalifaat. En wij gebruiken daar geweld voor omdat we dat noodzakelijk achten. Als jij een vredige oplossing weet dan hoor ik het graag!

[..]

Als dit je intreseert raad ik je aan de Geneefse verdragen eens te lezen. Daarin hebben we met elkaar afgesproken wat een oorlogsmisdaad is en wat niet. En waarom.

[..]

Niemand 'mag' oorlog voeren. Maar de mensen die dat doen trekken zich daar weinig van aan. Of het nou is om vermoedelijke massavernietigingswapens, de wet van God, of omdat een aartshertog om het leven wordt gebracht.

[..]

IS wordt niet erkend als 'staat' of 'land'. Een leger bestaat uit soldaten en een leger dient een bepaald land.

[..]

Ja, want:
terreurorganisatie
zelfst.naamw. [politiek] een groepering die zijn doelstellingen naastreeft door terreur te zaaien

[..]

IS maakt niet voor niets strakke, goed gefilmde filmpjes met een duidelijk script alvorens zij hun slachtoffers onthoofden. Aangezien zij daar alles in de hand hebben kun je er vanuit gaan dat zij hun zegje kunnen doen. Onze media doet het zegje vanuit onze kant. Dus dit is niet buiten beschouwing gelaten wat mij betreft.

[..]

Omdat het een terroristische organisatie is (lees hierboven). Het is in Nederland (bij wet!) verboden om daar aan mee te doen.

[..]

Nee. Het doel van IS is niet om hoofden af te hakken. Het doel is om de wereld over te nemen en oude islamitische wetten voor iedereen te laten gelden. Dat willen heel veel mensen (terecht) niet. Daarom is er oorlog ontstaan.
Bedankt voor je antwoord. Hier ga ik later op in.
pi_147914084
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:12 schreef no1uknow het volgende:

[..]

u fo real?
Ik wist het

Aub verdwijn
pi_147914102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:14 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ik wist het

Aub verdwijn
:') Wat wist je? Dat je een domme uitspraak hebt gedaan?
pi_147914153
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:15 schreef no1uknow het volgende:

[..]

:') Wat wist je? Dat je een domme uitspraak hebt gedaan?
Ga maar lekker samen met je vriendje discrimineren per dm

:W
pi_147914172
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:17 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ga maar lekker samen met je vriendje discrimineren per dm

:W
Waar exact 'discrimineer' ik? :D
pi_147914194
Dit is hier overigens wel op z'n plaats:

pi_147914275
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:17 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Waar exact 'discrimineer' ik? :D
Hpeopjes noemt mij jihaatmocrootje, ik spreek hem op zijn discriminatie aan en jij zegt dat ik de discriminatiekaart trek. Nogmaals verwijs ik je door naar hem, ga maar lekker per dm discrimineren.
pi_147914297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:20 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Hpeopjes noemt mij jihaatmocrootje, ik spreek hem op zijn discriminatie aan en jij zegt dat ik de discriminatiekaart trek. Nogmaals verwijs ik je door naar hem, ga maar lekker per dm discrimineren.
Dankje, maar ik sla je aanbod af. Ik ben nog steeds wel benieuwd waarom ik nu word beschuldigd van discriminatie.
pi_147914419
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:18 schreef no1uknow het volgende:
Dit is hier overigens wel op z'n plaats:

[ afbeelding ]
Ondanks dat de meesten weigeren mijn vragen te beantwoorden of concreet te benoemen waarom mijn vraagstelling niet klopt, heb ik alsnog antwoorden gekregen op mijn vragen. Het is goed om te weten dat Is-tegenstanders net zo koppig en bekrompen kunnen zijn als er over IS wordt beweerd.

En dit is waarom de wereld dus in gevecht is. Zelfs op micro niveau (fok!) kunnen mensen niet normaal tegen elkaar doen.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:27:03 #86
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_147914450
TS laat je zelf lekker uitwonen door een Jihadist die drie dagen later een Amerikaanse bom op z'n kop krijgt die wordt afgeschoten door een vrouwelijke piloot terwijl jij in je niqab jezelf alweer laat uitwonen door je volgende "echtgenoot". Dit alles onder het genot van een kopje muntthee die door je vijfde dochter is gezet.

JIJ bent ook het westen met je gstar spijkerbroek en veilige leventje, ik hoop dat je dit begrijpt.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_147914461
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:22 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Dankje, maar ik sla je aanbod af. Ik ben nog steeds wel benieuwd waarom ik nu word beschuldigd van discriminatie.
Daarop heb ik al een antwoord gegeven. Meer kan ik niet voor je doen.
pi_147914478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:25 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ondanks dat de meesten weigeren mijn vragen te beantwoorden of concreet te benoemen waarom mijn vraagstelling niet klopt, heb ik alsnog antwoorden gekregen op mijn vragen. Het is goed om te weten dat Is-tegenstanders net zo koppig en bekrompen kunnen zijn als er over IS wordt beweerd.

En dit is waarom de wereld dus in gevecht is. Zelfs op micro niveau (fok!) kunnen mensen niet normaal tegen elkaar doen.
Alleen jammer dat je niks doet met de input die je krijgt, lees je het uberhaupt wel? Ik raad je aan nogmaals te lezen wat ik op jou heb geantwoord (inhoudelijk) en mijn discussie met Jonmen. Als het gaat om bekrompenheid is het hier op z'n minst een gevalletje pot verwijt de ketel. Nog steeds nieuwsgierig naar het stukje discriminatie.
pi_147914491
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:06 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Kom je aandacht tekort?
doe normaal :')
pi_147914501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Daarop heb ik al een antwoord gegeven. Meer kan ik niet voor je doen.
Dit is exact wat ik bedoel met de discriminatiekaart trekken :D
pi_147914518
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef MPC60 het volgende:
TS laat je zelf lekker uitwonen door een Jihadist die drie dagen later een Amerikaanse bom op z'n kop krijgt die wordt afgeschoten door een vrouwelijke piloot terwijl jij in je niqab jezelf alweer laat uitwonen door je volgende "echtgenoot". Dit alles onder het genot van een kopje muntthee die door je vijfde dochter is gezet.

JIJ bent ook het westen met je gstar spijkerbroek en veilige leventje, ik hoop dat je dit begrijpt.
Heb je dit ter plekke verzonnen? Of heb je deze gedachte langer gehad? Either way = sick mind.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:30:39 #92
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_147914560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Heb je dit ter plekke verzonnen? Of heb je deze gedachte langer gehad? Either way = sick mind.
Zo ver van de waarheid is het niet maar dat zal je vast niet willen zien vanuit je veilige vinexwoning.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_147914699
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:27 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je niks doet met de input die je krijgt, lees je het uberhaupt wel? Ik raad je aan nogmaals te lezen wat ik op jou heb geantwoord (inhoudelijk) en mijn discussie met Jonmen. Als het gaat om bekrompenheid is het hier op z'n minst een gevalletje pot verwijt de ketel. Nog steeds nieuwsgierig naar het stukje discriminatie.
Hoe weet je dat ik daar niks mee doe? Ik probeer alles wat er gezegd wordt tot mij door te laten zinken, alleen ben ik nog afgeleid door de aanvallen. Dit duurt dus nog even.

Je discrimineert wanneer je voor iemand die discrimineert opkomt. Dat deed je toen je mij quotte nadat ik hp had gequote op zijn discriminerende woorden.
pi_147914710

[ Bericht 100% gewijzigd door girlygirl8 op 24-12-2014 12:47:22 (-) ]
pi_147914749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:34 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ik daar niks mee doe? Ik probeer alles wat er gezegd wordt tot mij door te laten zinken, alleen ben ik nog afgeleid door de aanvallen. Dit duurt dus nog even.

Je discrimineert wanneer je voor iemand die discrimineert opkomt. Dat deed je toen je mij quotte nadat ik hp had gequote op zijn discriminerende woorden.
Ik kom niet voor desbetreffende user op, ik verwijt je alleen maar van irrationaliteit. :*
  woensdag 24 december 2014 @ 12:36:30 #96
401888 Nightquest777
pi_147914752
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:25 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ik heb wel geantwoord op je vragen. Daarin heb ik ook concreet aangegeven waarom je vraagstellingen niet kloppen. Ik wacht nu op jouw reactie.
Chaos is a ladder.
pi_147914861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:36 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik heb wel geantwoord op je vragen. Daarin heb ik ook concreet aangegeven waarom je vraagstellingen niet kloppen. Ik wacht nu op jouw reactie.
Ik heb het gelezen. Daar ga ik later op in.
Thx
pi_147915447
quote:
wat?
pi_147915462
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:55 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

wat?
Dat ik je niet mag

By
pi_147915486