Is daar bloed te zien? Want daar heb ik eigenlijk geen zin in : s (ik ga wel kijken ongeacht, maar wil even voorbereid zijn)quote:Op donderdag 25 december 2014 02:14 schreef HardMetal het volgende:
[..]
http://m.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109
Verklaring van Isis zelf....
Zomaar 1 voorbeeld wat ik via roaming met slecht bereik in het buitenland in een paar minuten kan vinden....
Maar geef je de VS ook het voordeel van de twijfel? Tenslotte kunnen die filmpjes en berichten ook fake zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:18 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja, ik geef ze om die reden het voordeel van de twijfel tot dat het tegendeel bewezen is. Die onthoofdingsfilmpjes vertellen niet het hele verhaal en die zouden inderdaad in scene gezet kunnen zijn.
Daar ben ik dus niet over uit. Enerzijds als die onthoofdingsfilmpjes echt zijn, los van of de doodstraf die ze uitvoeren gegrond is of niet, dat is dan terreur. Het wordt dan gedaan om angst te zaaien, vijanden af te schrikken.
Anderzijds als die beelden vals zijn en geweld enkel gebruikt wordt om indringers uit het land weg te jagen en om de bevolking van onderdrukking te bevrijden, dan zijn ze geen terroristen maar vrijheidsstrijders.
Nee. Ze zijn van God los. Gewetenloos.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar geef je de VS ook het voordeel van de twijfel? Tenslotte kunnen die filmpjes en berichten ook fake zijn.
Nee, alleen een foto en wat tekst.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Is daar bloed te zien? Want daar heb ik eigenlijk geen zin in : s (ik ga wel kijken ongeacht, maar wil even voorbereid zijn)
Alles kan vals zijn. Tenslotte is het lastig om als burger de bronnen te controleren.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn van God los. Gewetenloos.
En welke berichten en filmpjes over de VS kunnen vals zijn? Ik kijk geen IS media (voor zover deze bestaat).
De verklaring kan ik moeilijk controleren. Want is maar tekst ''IS zei zus en zo''.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:14 schreef HardMetal het volgende:
[..]
http://m.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109
Verklaring van Isis zelf....
Zomaar 1 voorbeeld wat ik via roaming met slecht bereik in het buitenland in een paar minuten kan vinden....
en ditquote:ISIL, which has been disavowed even by Al-Qaeda, said Tuesday it held the seven responsible for a grenade attack on one of its militants earlier this month in the Euphrates Valley city of Raqa
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109#jI3Fq76FzYXWukyR.99
Het gooien van granaten op soldaten is als ik het goed beredeneer een oorlogsverklaring.quote:''This man fought against Muslims and threw a grenade in this place''.
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109#jI3Fq76FzYXWukyR.99
Dat kan. Maar ik wil ze op basis van hun daden beoordelen, dat ze zichzelf vrijheidsstrijders noemen is voor mij niet voldoende om ze te geloven. Dat zou inderdaad naïef zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee, alleen een foto en wat tekst.
Weet je wat het is, leden van IS maken misbruiken van mensen zoals jij. Door zichzelf vrijheidstrijders te noemen, hopen ze dat ze meer zieltjes binnen krijgen. Dat die naïeve mensen vervolgens als kanonvoer worden gebruikt, vertellen ze natuurlijk niet.
Dat claim ik ook niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Alles kan vals zijn. Tenslotte is het lastig om als burger de bronnen te controleren.
En volgens mij heb jij het idee dat we in een Hollywoodfilm leven. Er bestaat ook iets als slecht tegen slecht. Met andere woorden, niet alles waar de VS tegen strijdt is goed.
En weer de persoonlijke aanvallen. Ik dacht dat ik net een deftig gesprek had.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:33 schreef Morrigan het volgende:
Maar je bent gewoon verschrikkelijk naïef of een troll.
Omdat ik het gevoel heb dat je me belazert. Maar goed, misschien kun je me overtuigen om wat filmpjes van IS te tonen dat ze vluchtelingen opvangen of kinderen les geven. Gewoon iets positiefs.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En weer de persoonlijke aanvallen. Ik dacht dat ik net een deftig gesprek had.
Hoe belazer ik je dan precies? En waarom zou ik dat 2de doen? Ik ben hier niet om mensen te overtuigen dat IS ''the good guy'' is, maar om nieuwe inzichten te krijgen over dit onderwerp. Om iets bij te leren en dit doe ik graag door kritische vragen te stellen en outside the box te denken.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Omdat ik het gevoel hab dat je me belazert. Maar goed, misschien kun je me overtuigen om wat filmpjes van IS te tonen dat ze vluchtelingen opvangen of kinderen les geven. Gewoon iets posities.
Wil jij betwisten dat IS doelbewust ronduit wreed is?quote:Op donderdag 25 december 2014 00:51 schreef girlygirl8 het volgende:
Mag ik adhv van alle reacties concluderen dat de meesten (die hier reageren) het westen onvoorwaardelijk steunen (ongeacht of het gene dat zij doet humaan is of niet) puur omdat zij ook van westerse origine zijn?
In that case: klaag niet over IS als je van de overtuiging bent dat zij inhumaan is.
Dat zou kunnen jaquote:Op donderdag 25 december 2014 03:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wil jij betwisten dat IS doelbewust ronduit wreed is?
Nee. Heb je een link?quote:Op donderdag 25 december 2014 03:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Heb je de door hun eigen persbureau uitgegeven videos gezien?
Één van de recentere: http://reblop.com/breakin(...)american-aid-worker/quote:
Zo kritisch zijn je vragen niet. En vanuit gaan dat de VS voor veel ellende zorgt is ook niet bepaald 'out of the box' denken. Veel mensen delen trouwens die mening.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe belazer ik je dan precies? En waarom zou ik dat 2de doen? Ik ben hier niet om mensen te overtuigen dat IS ''the good guy'' is, maar om nieuwe inzichten te krijgen over dit onderwerp. Om iets bij te leren en dit doe ik graag door kritische vragen te stellen en outside the box te denken.
Aan het kijken. Dus het kan even duren voor ik op je reageer.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Één van de recentere: http://reblop.com/breakin(...)american-aid-worker/
Er zijn zat autochtone, niet islamitische burgers die Bush, Cheney en Rumsfeld bezien als oorlogsmisdadigers..quote:Op donderdag 25 december 2014 02:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe belazer ik je dan precies? En waarom zou ik dat 2de doen? Ik ben hier niet om mensen te overtuigen dat IS ''the good guy'' is, maar om nieuwe inzichten te krijgen over dit onderwerp. Om iets bij te leren en dit doe ik graag door kritische vragen te stellen en outside the box te denken.
Ik heb het over het feit dat ik IS het voordeel van de twijfel geef en niet geloof dat zij onschuldigen vermoorden. Dit is zelfs binnen de moslimgemeenschap geen populaire standpunt.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zo kritisch zijn je vragen niet. En vanuit gaan dat de VS voor veel ellende zorgt is ook niet bepaald 'out of the box' denken. Veel mensen delen trouwens die mening.
Het is goed om niet alles te geloven, maar soms moet je accepteren dat de waarheid nogal pijnlijk is.
Dus iemand die schuldig is aan homoseksualiteit/homofilie verdient in jouw beleving de doodstraf?quote:Op donderdag 25 december 2014 03:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat ik IS het voordeel van de twijfel geef en niet geloof dat zij onschuldigen vermoorden. Dit is zelfs binnen de moslimgemeenschap geen populaire standpunt.
De waarheid kan voor mij nooit pijnlijk zijn. Als de waarheid is dat IS bloeddorstige monsters zijn dan zou dat voor mij juist beter uitkomen, want aangevallen worden omdat je anders denkt/afwijkend is geen pretje. Daarom ben ik zeker bereid om van standpunt te veranderen, maar dan wil ik wel waterdicht bewijs hebben.
De mensen die ze vermoorden zijn mensen die niet de juiste (variant van de) religie aanhangen en die zich niet aan de bijbehorende wetten houden. Dat vinden zij geen "onschuldigen" dus wat dat betreft zitten jij en IS al lekker op één lijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat ik IS het voordeel van de twijfel geef en niet geloof dat zij onschuldigen vermoorden. Dit is zelfs binnen de moslimgemeenschap geen populaire standpunt.
De waarheid kan voor mij nooit pijnlijk zijn. Als de waarheid is dat IS bloeddorstige monsters zijn dan zou dat voor mij juist beter uitkomen, want aangevallen worden omdat je anders denkt/afwijkend is geen pretje. Daarom ben ik zeker bereid om van standpunt te veranderen, maar dan wil ik wel waterdicht bewijs hebben.
Wat bedoel je met schuldig aan homoseksualiteit/homofiele? Iemand die dat is maar daar niks mee doet? Of iemand die betrapt wordt op seks met hetzelfde geslacht in een land waar de wet naar Islamitische standaarden is? Want dit is nochal een verschil.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus iemand die schuldig is aan homoseksualiteit/homofilie verdient in jouw beleving de doodstraf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |