Breng jij eerst maar eens iets in.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je kan ook iets inbrengen? Of blijft het bij persoonlijke aanvallen
Het is duidelijk waar de hart (of harteloosheid) van menig lid in dit topic ligt. Die continu aanvallen op mijn persoon of het betwijfelen van mijn intentie waarom ik deze topic heb geopend getuigd dit.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:15 schreef terdege het volgende:
Wat hier nog even vergeten wordt is dat dit niet een conflict is tussen het westen en IS en dat de vragen in de OP dus ook helemaal niet relevant zijn. Het zijn eigenlijk meerdere conflicten in een extreem instabiel gebied die ontstaan zijn door de onderlinge haat tussen de volken, stammen en verschillende Islamitische stromingen. Landen als Irak, Syrië en Libanon hebben een machtige regering nodig om dit gebied in bedwang te kunnen houden. Door de ongelofelijk domme inval van Amerika in Irak en de "Arabische lente" in Syrië hebben deze regeringen hun sterke grip op het land verloren waardoor het kruidvat uiteindelijk heeft kunnen barsten.
Nu zijn er verschillende conflicten in het gebied.
- De Irakese regering vecht tegen IS en Soenitische stammen. Dit conflict is mede ontstaan omdat de huidige Sjiitische regering van Irak de Soenitische minderheid benadeelde.
- IS wil het gebied waar de Koerden wonen veroveren en de Koerden moeten nu dus vechten om te overleven aangezien ze op weinig steun kunnen rekenen in de regio en bepaalde minderheden door IS gezien worden als duivelsaanbidders en dus uitgeroeid zullen worden. En de koerden hebben natuurlijk ook nog ruzie met de Iraakse regering en Turkije omdat zij onafhankelijk willen worden.
- In Syrië vechten 100den verschillende rebellengroeperingen tegen Assad voor onafhankelijkheid of voor hun geloof. Maar veel van deze groeperingen vechten ook tegen IS. En IS en Assad vechten uiteraard ook nog eens met elkaar.
- Om het nog eens ingewikkelder te maken wordt Assad gesteund door zowel Hezbollah uit Libanon als door Iran. Dit komt omdat zij Sjiitisch zijn en IS en de andere rebellen Soenitisch zijn. Ook bombardeert Iran, IS in Irak en steunt het Sjiitische rebellen in Irak.En deze rebellen plegen dus ook weer aanslagen in Irak.
- Een internationale coalitie is begonnen met het bombarderen van IS toen zij te sterk werden en omdat de Irakese regering en de Koerden hier om hadden gevraagd. Deze bestaat uit:
Intervening in Iraq & Syria:
United States United States
United Kingdom
Morocco
Only intervening in Iraq:
Australia
Belgium
Canada
Denmark
France
Germany
(trainers on ground)
Italy
(exploratory, logistic support and trainers on ground)
Netherlands
New Zealand
(exploratory)
Norway
(trainers on ground)
Spain
(trainers on ground)
Turkey (trainers on ground)
Portugal
(trainers on ground)
Only intervening in Syria:
Bahrain
Jordan
Qatar
Saudi Arabia
UAE
Iraqi Kurdistan (ground forces in Kobanî, Syria)
Er zitten dus Soenitische landen in die coalitie. Maar ondanks dat zij net als Iran IS bombarderen hebben zij ook ruzie met elkaar.
Wat ik met deze versimpelde opsommig wil aangeven is dat dit gebied in oorlog is met zichzelf en dat de westerse landen (op dit moment) nauwelijks een rol spelen in alle ellende die zich daar op dit moment afspeelt.
TS, aan je vraagstelling is duidelijk te zien waar je hart ligt maar denk er eens over na dat de mensen die IS terroriseert, verkracht en vermoord voornamelijk moslims zijn. In vele mate meer dan het westen hier voor verantwoordelijk is en was. En ook heel belangrijk; zij doen dit opzettelijk. Het westen probeert juist burgerslachtoffers te voorkomen en is daar überhaupt niet om land te veroveren of om grondstoffen te stelen. Dat is niet eens mogelijk met het handjevol vliegtuigen en schepen wat er heen gestuurd is.
Ik geloof dat ik dat steeds doe, maar elke scheet dat ik laat is blijkbaar reden voor ''paniek'' (lees: aanvallen op mijn persoon en betwijfelen van mijn integriteit) hier. Men is hier duidelijk 1 visie gewend, stel je voor dat iemand deze durft te betwijfelen. Hoe durft ik!quote:Op donderdag 25 december 2014 00:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Breng jij eerst maar eens iets in.
Heb ik maar 1 taalfout gemaakt?quote:Op woensdag 24 december 2014 17:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Toch jammer dat ze op het vmbo Marokkaanse leraren aanstellen die de Nederlandse taal niet geheel en al machtig zijn.
joh je bent op FOK! hequote:Op donderdag 25 december 2014 00:36 schreef girlygirl8 het volgende:
Wat begon als een topic met de beste bedoelingen om oprecht iets meer te leren van fok!leden, in de hoop om iets bij te leren, is verworden tot een topic waar leden hun tunnelvisie opdringen en met persoonlijke aanvallen komen als dit eerdere mislukt.
Echt, dit is de manier om iemand van visie te doen veranderen.
echte levenquote:Op donderdag 25 december 2014 00:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waar moet ik dan zijn als ik iets wil bijleren over deze thema?
check de topics over syrie en irak, daar zal je zien dat het superieure westerse ras/idealen t beste isquote:
Die conclusie is niet juist, al wil je dat waarschijnlijk wel graag lezen.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:51 schreef girlygirl8 het volgende:
Mag ik adhv van alle reacties concluderen dat de meesten (die hier reageren) het westen onvoorwaardelijk steunen (ongeacht of het gene dat zij doet humaan is of niet) puur omdat zij ook van westerse origine zijn?
In that case: klaag niet over IS als je van de overtuiging bent dat zij inhumaan is.
We hadden het over real live tochquote:Op donderdag 25 december 2014 00:56 schreef johnson555 het volgende:
[..]
check de topics over syrie en irak, daar zal je zien dat het superieure westerse ras/idealen t beste is
Dat kan, maar dan wil ik weten waarom niet. Zeggen dat het niet juist is, leert mij niks bij.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die conclusie is niet juist, al wil je dat waarschijnlijk wel graag lezen.
Ik ben eerder benieuwd waarom jij IS het voordeel van de twijfel geeft?quote:Op donderdag 25 december 2014 00:58 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan wil ik weten waarom niet. Zeggen dat het niet juist is, leert mij niks bij.
Omdat ik als moslim ben opgevoed met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijftquote:Op donderdag 25 december 2014 01:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd waarom jij IS het voordeel van de twijfel geeft?
Maar je begrijpt toch wel dat niet iedereen zo is opgevoed en er mensen zijn die graag macht willen hebben. Ook al moeten andere mensen daarvoor sterven.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:18 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik als moslim ben opgevoed met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijft
Ja dat begrijp ik. Daarom dat ik ook mijn twijfels heb. Mocht IS daadwerkelijk onschuldige burgers vermoorden, dan zijn de mensen aan top bij IS gemotiveerd om andere redenen dan geloof. In hoeverre kun je dan nog zeggen dat Islam het probleem is.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar je begrijpt toch wel dat niet iedereen zo is opgevoed en er mensen zijn die graag macht willen hebben. Ook al moeten andere mensen daarvoor sterven.
Misschien moet je gewoon IS en de islam los van elkaar zien en begrijpen dat er mensen zijn die misbruik maken van religie. In dit geval de islam.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Daarom dat ik ook mijn twijfels heb. Mocht IS daadwerkelijk onschuldige burgers vermoorden, dan zijn de mensen aan top bij IS gemotiveerd om andere redenen dan geloof. In hoeverre kun je dan nog zeggen dat Islam het probleem is.
Ja, maar dan moet ik echt zeker zijn dat IS dit doet en daar ben ik nog niet over uit.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon IS en de islam los van elkaar zien en begrijpen dat er mensen zijn die misbruik maken van religie. In dit geval de islam.
WTF? Doe je ogen open, iedere burger die in Is geregeerd gebied woont en niet 100% meedoet met die religieuze idioterie wordt medogenloos afgeslacht. Hoe achterlijk kun je zijn om dit niet te zien? Of zijn Moslims geen burgers?quote:Op donderdag 25 december 2014 00:31 schreef girlygirl8 het volgende:
ik ben tot dusver niet tot de conclusie gekomen dat IS burger slachtoffers maakt.
Dus omdat je opgevoed bent met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijft, ga je vanuit dat de leden van IS dat ook zijn. Ook al spreken die onthoofdingsfilmpjes dat tegen, want dat zou in scene gezet kunnen worden.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet ik echt zeker zijn dat IS dit doet en daar ben ik nog niet over uit.
Kun je een voorbeeld noemen (met controleerbare bron)?quote:Op donderdag 25 december 2014 02:00 schreef HardMetal het volgende:
[..]
WTF? Doe je ogen open, iedere burger die in Is geregeerd gebied woont en niet 100% meedoet met die religieuze idioterie wordt medogenloos afgeslacht. Hoe achterlijk kun je zijn om dit niet te zien? Of zijn Moslims geen burgers?
http://m.liveleak.com/view?i=4e4_1398842109quote:Op donderdag 25 december 2014 02:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld noemen (met controleerbare bron)?
Ja, ik geef ze om die reden het voordeel van de twijfel tot dat het tegendeel bewezen is. Die onthoofdingsfilmpjes vertellen niet het hele verhaal en die zouden inderdaad in scene gezet kunnen zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:03 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus omdat je opgevoed bent met het idee dat leven waardevol is en dat je van onschuldigen afblijft, ga je vanuit dat de leden van IS dat ook zijn. Ook al spreken die onthoofdingsfilmpjes dat tegen, want dat zou in scene gezet kunnen worden.
Maar wees eens eerlijk. Denk jij dat leden van IS terroristen zijn. En dan ben ik ook wel nieuwsgierig naar je argumenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |