ik wel..quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sneeuw met de jaarwisseling heb ik in mijn leven nog nooit meegemaakt denk ik...
Dat moet toch erg lang geleden zijn.... ik ben 23 en sinds mijn 6e ofzo maak ik de jaarwisseling bewust mee..quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:45 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ik wel..
is lastig wegrennen na iets afsteken![]()
quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Met -12 de vooruitzichten bekeken?
En Belgiëquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:21 schreef Dven het volgende:
De snil is wel redelijk zeker deze zaterdag. Voor heel Nederland ligt de kans rond de 90%
Kan van Belgie niet zo snel een ECMWF-run vinden. Maar ga er voor het gemak maar vanuit dat het gelijk is aan Nedelrnad.quote:
Mwah. Koers van t laagje vrij cruciaal met het oog op de wind. Trekt ie zoals EC en UKMO nu heel mooi laten zien ten zuiden van Nederland krijg je een meer ZO wind met sneeuw. Trekt ie meer over/boven NL door krijg je meer een ZW/W wind. Zaterdag is voor de meteorologie nog redelijk ver om te zeggen vrij zeker (vind ik). Vooral omdat het redelijk zwabbert sinds 2/3 dagen. Maar het is wel veruit de grootste kans die we in heel 2014 gehad hebben, dat wel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:21 schreef Dven het volgende:
De snil is wel redelijk zeker deze zaterdag. Voor heel Nederland ligt de kans rond de 90%
Dat zal vast. ECMWF gaat er in ieder geval voorquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:52 schreef Pechvogels het volgende:
[..]
Mwah. Koers van t laagje vrij cruciaal met het oog op de wind. Trekt ie zoals EC en UKMO nu heel mooi laten zien ten zuiden van Nederland krijg je een meer ZO wind met sneeuw. Trekt ie meer over/boven NL door krijg je meer een ZW/W wind. Zaterdag is voor de meteorologie nog redelijk ver om te zeggen vrij zeker (vind ik). Vooral omdat het redelijk zwabbert sinds 2/3 dagen. Maar het is wel veruit de grootste kans die we in heel 2014 gehad hebben, dat wel.
Wees niet bang, koudste moet nog komenquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:53 schreef Adelante het volgende:
Ga weg met sneeuw en kou
We waren al prima aan het opbouwen richting de lente met 12 graden Kerstdagen
ECMWF is niet heilig. Maar wel betrouwbaarDER dan GFS in de winter vind ik. Maar zeker niet heilig. Tientallen kilometers verschil van positie van t laagje kan toch wel enkele graden uitmaken. Iets van vooral voor de kustprovincies verschil kan gaan maken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zal vast. ECMWF gaat er in ieder geval voor
November 2015 weerquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Wees niet bang, koudste moet nog komen
Pff, ben jij altijd zo'n drama queen.?quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Wees niet bang, koudste moet nog komen
Ik zeg nergens dat het heiligmakend is. Wel hetgeen waar ik voor het gemak van uitga. Om alles continu maar dood te beredeneren over absoluut geen zekerheid of wat dan ook.. Ja, dat weten we allemaal wel.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:00 schreef Pechvogels het volgende:
[..]
ECMWF is niet heilig. Maar wel betrouwbaarDER dan GFS in de winter vind ik. Maar zeker niet heilig. Tientallen kilometers verschil van positie van t laagje kan toch wel enkele graden uitmaken. Iets van vooral voor de kustprovincies verschil kan gaan maken.
Hij heeft wel gewoon gelijk, of denk je dat de winter al klaar is en we per 1 januari voorjaarsweer krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:01 schreef Downwards het volgende:
[..]
Pff, ben jij altijd zo'n drama queen.?
Ik hoop het voor jequote:
okquote:Op woensdag 24 december 2014 00:01 schreef Downwards het volgende:
[..]
Pff, ben jij altijd zo'n drama queen.?
Het is ook als winterliefhebber meer voorzichtigheid denk ik hoor. De kans is redelijk groot inderdaad. Maar sinds vorige winter is het te vaak gebeurd dat het slechts een virtuele winter bleek.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het heiligmakend is. Wel hetgeen waar ik voor het gemak van uitga. Om alles continu maar dood te beredeneren over absoluut geen zekerheid of wat dan ook.. Ja, dat weten we allemaal wel.
Winter 2014-2015 : 27-12/ 31/12 never forgetquote:Op woensdag 24 december 2014 00:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij heeft wel gewoon gelijk, of denk je dat de winter al klaar is en we per 1 januari voorjaarsweer krijgen.
Het kan vriezen het kan dooien hequote:Op woensdag 24 december 2014 00:03 schreef Pechvogels het volgende:
[..]
Het is ook als winterliefhebber meer voorzichtigheid denk ik hoor. De kans is redelijk groot inderdaad. Maar sinds vorige winter is het te vaak gebeurd dat het slechts een virtuele winter bleek.
RIP Djeezquote:
Godver, ik weet niet eens waar mijn ijskrabber ligtquote:
Kokend heet water werkt ook.quote:Op woensdag 24 december 2014 07:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
Godver, ik weet niet eens waar mijn ijskrabber ligt
Was mijn eerste gedachte ook jaquote:
waar is hier?quote:Op woensdag 24 december 2014 08:05 schreef Dven het volgende:
Weet niet wat er met GFS aan de hand is maar ook hier verwachten ze temperaturen die dagenlang niet meer boven de -5 gaan komen![]()
![]()
In een land ver ver van Nederlandquote:
Deze discussie is al iets te vaak gevoerd. Als je wat vaker aanwezig bent had je het allang geweten. Net zoals we hier incidenteel onze Duitsers hebben. Nu je mondje maar weer toe dus, huilen mag in een feedbacktopicquote:Op woensdag 24 december 2014 08:58 schreef Bloem84 het volgende:
[..]
oh, lekker handig om dat hier te plaatsen dan
Klinkt op een vreemde manier bijna erotischquote:
Zat nog te denken dat je het nogal dubbelzinnig op kon vatten.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Klinkt op een vreemde manier bijna erotisch
Als alles goed valt zaterdag kans op 8 tot 15 cm sneeuw en windstoten van 75 a 85 KM per uur.quote:
Ja hier was ik dus al bang voor.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:10 schreef poederbrief het volgende:
Hier de GFS pluim van midden Nederland. zeker 7 ijsdagen![]()
[ afbeelding ]
Niet gekquote:Op woensdag 24 december 2014 09:16 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als alles goed valt zaterdag kans op 8 tot 15 cm sneeuw en windstoten van 75 a 85 KM per uur.
Warm dekentje + kop chocomel / thee en een kacheltje aan en gaaaan.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja hier was ik dus al bang voor.
Gewoon... omdat het kan...quote:Op woensdag 24 december 2014 09:16 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als alles goed valt zaterdag kans op 8 tot 15 cm sneeuw en windstoten van 75 a 85 KM per uur.
Jammere is alleen dat het ook een bak water en minder wind kan zijn als het gebied verkeerd over zou trekken.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gewoon... omdat het kan...
Die wind is dan weer jammer
Klopt... maar goed... we mogen toch hopen... en ergens naar uitkijken...quote:Op woensdag 24 december 2014 09:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Jammere is alleen dat het ook een bak water en minder wind kan zijn als het gebied verkeerd over zou trekken.
morgen is dat een grote kans op natte sneeuwquote:Op woensdag 24 december 2014 09:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
nu.nl/weeronline is wel heel voorzichtig:
http://www.nu.nl/binnenla(...)uw-in-nederland.html
hey snilbil heeft ook WKN ontdektquote:Op woensdag 24 december 2014 09:50 schreef Specularium het volgende:
Natte sneeuw is vrij laf, vind ik echt iets voor Duindorpers.
Nou, de modellen worden de afgelopen drie dagen eignlijk pér dag elke keer een paar graden kouder.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Jammere is alleen dat het ook een bak water en minder wind kan zijn als het gebied verkeerd over zou trekken.
Voldoe je wel aan het algemene beeld van een Fok! user.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, de modellen worden de afgelopen drie dagen eignlijk pér dag elke keer een paar graden kouder.
Zoals ik al zei, als die trend zo door blijft zetten dan is het tegen aanstaande zondag overdag -10 en snachts -20 en ligt er een pak sneeuw van 40cmik blijf binnen, fuck this...
Haha true. Ik speel alleen geen wow/minecraftquote:Op woensdag 24 december 2014 09:56 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Voldoe je wel aan het algemene beeld van een Fok! user.
Ja. Please!quote:Op woensdag 24 december 2014 09:59 schreef Bloem84 het volgende:
wel de beste weken voor dit weer. Als het dan 5 januari maar weer 10 graden en droog is.
Station Hengelo, daar kom ik vanmiddag op de terugweg weer langsquote:Op woensdag 24 december 2014 10:21 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Regen, wind, grijs, alles!
Zoveel beter dan een mooi wit landschap en temperaturen onder 0!
De 3 meter sneeuw moet in de doofpot.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:25 schreef Dven het volgende:
Ze zijn laat met de nieuwe pluim. Te schokkende gegevens, daarom hercontrole?
Op werkbezoek geweest bij Estofex en nu aan het barbecuen.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:25 schreef Dven het volgende:
staat er al even:quote:Op woensdag 24 december 2014 10:25 schreef Dven het volgende:
quote:Op woensdag 24 december 2014 10:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Op werkbezoek geweest bij Estofex en nu aan het barbecuen.
Blijf er nu maar even uit de buurt, zwaar deprimerend. Door de wind regent het zelfs in het stationquote:Op woensdag 24 december 2014 10:22 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Station Hengelo, daar kom ik vanmiddag op de terugweg weer langs
Is gelukkig in het weekend, misschien wel wat files maar geen verkeersinfarcten ofzoquote:Op woensdag 24 december 2014 10:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
Uhoh, moet zaterdag/zondag vanuit Apeldoorn terug naar mijn huis in Maastricht
Ik moet met de treinquote:Op woensdag 24 december 2014 10:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Is gelukkig in het weekend, misschien wel wat files maar geen verkeersinfarcten ofzo
quote:Op woensdag 24 december 2014 09:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
morgen is dat een grote kans op natte sneeuw
overmorgen is dat een kans op sneeuw
zaterdag is dat : tja, het was iets meer sneeuw sorry
hmm, toch wel redelijke kans op aanhoudende kou dusquote:Op woensdag 24 december 2014 10:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
staat er al even:
http://www.knmi.nl/exp/pl(...)DAAGSE_06260_NWT.png
Even zonder gekheid, maar ik zou in ieder geval wel vroeg vertrekken. Dan heb je de meeste kans dat er nog geen sneeuw ligt en dus ook geen vertraging. Want als de huidige voorspellingen uit gaan komen begint het met regen/natte sneeuw, overgaand in sneeuw die blijft liggen bij een forse wind. Dat is wel een recept voor forse vertragingenquote:
Jep. Min de regen dan die hier niet valt.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:21 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Regen, wind, grijs, alles!
Zoveel beter dan een mooi wit landschap en temperaturen onder 0!
quote:Vooruitzichten
Dalende temperaturen, vooral op zaterdag vrij grote kans op veel wind en substantiële (natte)sneeuwval. In de nieuwe week grote kans op een aanhoudend winters beeld met overdag temperaturen iets boven nul en 's nachts lichte tot matige vorst.
quote:Vooruitzichten lange termijn
woensdag 31 december tot en met woensdag 07 januari
Aanvankelijk grote kans (80%) op een winters weertype met vooral 's nachts vorst en overdag temperaturen rond nul. In loop van deze verwachtingstermijn wordt de onzekerheid te groot om uitspraken te kunnen doen.
Alsof ze mijn post van gisteren hebben gelezenquote:
Maar wellicht dat die 5cm aan de lage kant wasquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
UKMO en EC echter wel, GFS is wel vaker traag. Ik verwacht wel wat winterse dagen na de kerst met hopelijk wat sneeuw op zaterdag en lichte vorst de dagen erna. Geen 10 cm sneeuw en geen -10 of kouder. Hooguit een paar cm sneeuw (max 5 cm) en overdag rond of boven het vriespunt, 's nachts lichte vorst.
ELFquote:
Controlelijn is statistisch gezien de meest betrouwbare. Dus neem je verlies nu maarquote:Op woensdag 24 december 2014 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Inb4mensen die de controle als heilig en reële uitkomst beschouwen
quote:Op woensdag 24 december 2014 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Inb4mensen die de controle als heilig en reële uitkomst beschouwen
Dat het volgende week koud wordt geloof ik wel, ik had het meer over de tweede helft van de pluim.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:57 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Scheelt dat er maar een paar scenario's boven nul zitten.
Allang gedaan, RIP nieuwjaarquote:Op woensdag 24 december 2014 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Controlelijn is statistisch gezien de meest betrouwbare. Dus neem je verlies nu maar
Ik schuif bij je aanquote:Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoop op veel snil en elke dag enorme verkeersinfarcten en urenlange vertragingen. En dan lig ik lekker hier
[ afbeelding ]
Egoïstquote:Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoop op veel snil en elke dag enorme verkeersinfarcten en urenlange vertragingen. En dan lig ik lekker hier
[ afbeelding ]
Dit bevestigd wel mijn beeld over winterliefhebbers.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Het zijn tevens de eerste klagers als het sneeuw platgereden is, ze zelf regelmatig op pad moeten, het grijs blijft (alsof het op eens blauw gaat worden, denk is goed terug...) en ze genoeg van de kou hebben...quote:Op woensdag 24 december 2014 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit bevestigdt wel mijn beeld over winterliefhebbers.
Nogmaals, het is geen gelopen race. Er kan ook nog steeds veel regen ipv sneeuw vallen, control is geen uitbijter maar zit wel aan het koude spectrum.
Dit.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn tevens de eerste klagers als het sneeuw platgereden is, ze zelf regelmatig op pad moeten, het grijs blijft (alsof het op eens blauw gaat worden, denk is goed terug...) en ze genoeg van de kou hebben...
Prima winter was dat. Eén zondag met 5cm sneeuw en daarna was het weg.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:57 schreef Nattekat het volgende:
http://earth.nullschool.n(...)c=-357.67,53.29,1723
* Nattekat krijgt een flashback naar vorig jaar, toen het NO dik in de winter zat en het ZW 5 graden en zon had.
Hier niet eens een cm ofzo. Was mooi voor die mafketels uit het noorden, daar zijn ze sowieso gek op sneeuw en zoquote:Op woensdag 24 december 2014 13:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Prima winter was dat. Eén zondag met 5cm sneeuw en daarna was het weg.
Flauwekul. We hebben hier standaard een aantal notoire winterklagers en liefhebbers, voor de zomer geldt exact hetzelfde. Bijna komischquote:Op woensdag 24 december 2014 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn tevens de eerste klagers als het sneeuw platgereden is, ze zelf regelmatig op pad moeten, het grijs blijft (alsof het op eens blauw gaat worden, denk is goed terug...) en ze genoeg van de kou hebben...
Genoeg uitzonderingen die de regel bevestigenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Flauwekul. We hebben hier standaard een aantal notoire winterklagers en liefhebbers, voor de zomer geldt exact hetzelfde. Bijna komisch
Nou ja, hij heeft wel gelijk met dat binnen zitten. Van die thermometer fappers, puur vanwege het cijfertje(die heb je hier niet zo). Er is geen hond die voor zn plezier naar buiten gaat met sneeuw wind en kou. Laat staan erin werken of rijden.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Flauwekul. We hebben hier standaard een aantal notoire winterklagers en liefhebbers, voor de zomer geldt exact hetzelfde. Bijna komisch
Mwah, valt wel mee.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier niet eens een cm ofzo. Was mooi voor die mafketels uit het noorden, daar zijn ze sowieso gek op sneeuw en zo![]()
Die zijn er ook genoeg, dezelfde personen die altijd binnen zitten meestal.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Verder heb jij weer gelijk, maar zoveel zomerhaters heb ik hier nog niet gezien.
Eigenlijk heeft niemand gelijk, want het is allemaal heel precair. Sneeuwdump kan, regenbom kan.. En alles daartussen inquote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Nou, ze zeggen op nu.nl nu dat het natte sneeuw wordtDus niets geen witte wereld!
Ik ben met veel plezier buiten in de koude hoor. Zelfs met -45 nog moeten werkenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft wel gelijk met dat binnen zitten. Van die thermometer fappers, puur vanwege het cijfertje(die heb je hier niet zo). Er is geen hond die voor zn plezier naar buiten gaat met sneeuw wind en kou. Laat staan erin werken of rijden.
Verder heb jij weer gelijk, maar zoveel zomerhaters heb ik hier nog niet gezien.
Misschien ben ik masochistisch maar ik vind het prachtig om in dat soort helse omstandigheden op mijn fietsje te stappen. Beetje hetzelfde idee als ik op de racefiets stap als het 35 graden is.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft wel gelijk met dat binnen zitten. Van die thermometer fappers, puur vanwege het cijfertje(die heb je hier niet zo). Er is geen hond die voor zn plezier naar buiten gaat met sneeuw wind en kou. Laat staan erin werken of rijden.
Heerlijk inderdaad extreme weersomstandighedenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien ben ik masochistisch maar ik vind het prachtig om in dat soort helse omstandigheden op mijn fietsje te stappen. Beetje hetzelfde idee als ik op de racefiets stap als het 35 graden is.
Ik ben met dergelijke weersomstandigheden toch echt regelmatig buiten te vinden. Lekker door de sneeuw ravotten met mijn zoontje, wandelen, sleetje rijden, heerlijk! Helemaal lekker dat het nu in de kerstvakantie gebeurt, is een goede reden om niet teveel te hoeven doen en lekker vaak naar buiten te gaan.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Hopen dat het hele land vastloopt in een sneeuwstorm from hell terwijl ze lekker binnen zitten. Hoe zinloos is dat.
Dat is hetzelfde als dat ik in de zomer hoop op stralend zonnig weer met 33 graden terwijl ik zelf in een koelcel ga zitten zonder ramen
Echtwacht maar tot het nog steeds zo koud is en een sneeuwchaos als je de auto in moet om naar je werk te gaan.
Of nog leuker, als je een half uur moet fietsen naar je werk. Is niks leuks aan...
En ja, het blijft toch wel grijs. Alleen ligt er dan sneeuw en is het fucking koud, dat zal t verschil zijn met het weer van nu.
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heerlijk inderdaad extreme weersomstandigheden
Nou ja, ik heb zelf wel zoiets van, doe het goed of laat anders maar. Ik word niet vrolijk van -1 met een schrale oostenwind en een paar flatsen natte sneeuw. Eerlijk gezegd, vind ik vaak dat kille kutweer met grijze luchten veel wind en een windchill van hier tot gunter beroerder dan ''echt'' winterweer met nauwelijks wind en veel zon. Dat laatste is helaas zeldzaam.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien ben ik masochistisch maar ik vind het prachtig om in dat soort helse omstandigheden op mijn fietsje te stappen. Beetje hetzelfde idee als ik op de racefiets stap als het 35 graden is.
-45 niet, maar ik kan me een februari herinneren waarin het 's ochtends -20 was, het flink waaide en ik een kilometer of 20 op de snorfiets moest, want de autodeuren en tankdop waren vastgevrorenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben met veel plezier buiten in de koude hoor. Zelfs met -45 nog moeten werken
Waar haal jij die wijsheid vandaan, ik zie gewoon een koude-inval met zaterdag en zondag kans op sneeuw voor bijna het hele land. Alleen hoe westelijker hoe warmer en minder kans op een sneeuwdekquote:Op woensdag 24 december 2014 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Zoals het er nu uit ziet, kan Groningen wat echte sneeuw verwachten 's avonds, kan het hele noorden natte sneeuw verwachten en krijgt de rest van het land regen... Leuk bijkomend feitje: kans op sneeuw in de middag is al bijna uitgesloten.
Sorry sneeuwliefhebbers, better luck next time
(En nee, ik ben absoluut geen sneeuwhater, meer een kouhater)
Omdat het NO de enige plek in heel het land is waar het gaat vriezen zaterdag...quote:Op woensdag 24 december 2014 13:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar haal jij die wijsheid vandaan, ik zie gewoon een koude-inval met zaterdag en zondag kans op sneeuw voor bijna het hele land. Alleen hoe westelijker hoe warmer en minder kans op een sneeuwdek
Mooie avonturen zijn datquote:Op woensdag 24 december 2014 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
-45 niet, maar ik kan me een februari herinneren waarin het 's ochtends -20 was, het flink waaide en ik een kilometer of 20 op de snorfiets moest, want de autodeuren en tankdop waren vastgevroren
Ik zat zelf ook aan het zadel vastgevroren toen ik aankwam, trouwen. Man o man.
Vrieskoude is niet noodzakelijk voor een flinke laag sneeuw hoor. Zelf twee maanden geleden nog meegemaaktquote:Op woensdag 24 december 2014 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het NO de enige plek in heel het land is waar het gaat vriezen zaterdag...
Hoe zuidelijker, hoe minder gunstig de omstandigheden in de atmosfeer worden, wat dus het zuiden ook uitsluit.
Het gaat 's avonds ook gewoon in het midden van het land vriezen, en dan is er gewoon nog een neerslagsignaal. En je mag er vanuit gaan dat het tijdens de buien fors afkoeltquote:Op woensdag 24 december 2014 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het NO de enige plek in heel het land is waar het gaat vriezen zaterdag...
Hoe zuidelijker, hoe minder gunstig de omstandigheden in de atmosfeer worden, wat dus het zuiden ook uitsluit.
December 2010 toen de winter al in het begin van die maand begonquote:Op woensdag 24 december 2014 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar, ik wil nog wel eens een echte sneeuwdump meemaken. December 2010 op steroïden zeg maar.
Maximumtemperatuur zegt inderdaad niet meer dan de hoogst te verwachten temperatuur op een dag. Zegt in principe niets over de omstandigheden op een bepaald tijdstip gedurende de middag.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Het gaat 's avonds ook gewoon in het midden van het land vriezen, en dan is er gewoon nog een neerslagsignaal. En je mag er vanuit gaan dat het tijdens de buien fors afkoelt
De neerslag trekt samen met de warmte weg, tegen de tijd dat het vriest in de rest van het land is alle neerslag allang het land uitgetrokken, de eventuele neerslag die dan valt is dan ijzel of regen.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Het gaat 's avonds ook gewoon in het midden van het land vriezen, en dan is er gewoon nog een neerslagsignaal. En je mag er vanuit gaan dat het tijdens de buien fors afkoelt
Blijven vasthouden aan die gedachte hequote:Op woensdag 24 december 2014 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De neerslag trekt samen met de warmte weg, tegen de tijd dat het vriest in de rest van het land is alle neerslag allang het land uitgetrokken, de eventuele neerslag die dan valt is dan ijzel of regen.
Zondagnacht (dus de nacht van zaterdag op zondag) geef ik nog wel een kans
Je hebt mijn edit gemistquote:Op woensdag 24 december 2014 14:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijven vasthouden aan die gedachte he
Grootste sneeuwdump in het westlandquote:Op woensdag 24 december 2014 14:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mijn edit gemist
En het westen blijft gewoon sneeuwvrij
quote:
Lekker je bierblikken op de vensterbank laten koelen, niets mis mee.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:13 schreef Elan het volgende:
Wind opeens naar NO komende week dus toch kou
Schijtzooi
De kou zit bij jouw familie wel in het bloed zo te horenquote:Op woensdag 24 december 2014 14:17 schreef Dven het volgende:
Bij m'n vader in Lapland is het bijna 40 graden koeler dan hier
Komen beide inderdaad graag in het noorden van het continentquote:Op woensdag 24 december 2014 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De kou zit bij jouw familie wel in het bloed zo te horen
Ook goed, 071 blijft gewoon sneeuvrijquote:Op woensdag 24 december 2014 14:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Grootste sneeuwdump in het westland
Ja hoor. Krijgen wij hier in t midden nog de meeste sneeuw ookquote:Op woensdag 24 december 2014 14:36 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven de paarse, rechts van de groene
Meeste sneeuw in midden-oost Nederland?
Gewoon Amerikaanse koelkast hier geen Bulgaarse taferelen.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker je bierblikken op de vensterbank laten koelen, niets mis mee.
Die krijgt die zooi ook, maar iets minderquote:Op woensdag 24 december 2014 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja hoor. Krijgen wij hier in t midden nog de meeste sneeuw ooknondeju...
Geef die zooi maar aan het noordoosten ofzo, die willen het tenminste graag.
Jij geeft de voorkeur aan zo'n Amerikaan boven het volgende?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon Amerikaanse koelkast hier geen Bulgaarse taferelen.
Wat krijg jij de komende week, ook snil??
No way, als Noordoosterling heb ik een hekel aan sneeuw. Kale vorst met blauwe luchten is tofquote:Op woensdag 24 december 2014 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja hoor. Krijgen wij hier in t midden nog de meeste sneeuw ooknondeju...
Geef die zooi maar aan het noordoosten ofzo, die willen het tenminste graag.
Ik dacht eigenlijk dat de sneeuw ongeveer 24 uur eerder zou vallen dan op deze kaarten? De sneeuw is toch voor de vroege zaterdag ochtend voorspeld?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:36 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven de paarse, rechts van de groene
Meeste sneeuw in midden-oost Nederland?
Onze weatherpro-app geeft aan dat het zaterdag overdag in Twente gaat sneeuwen. Ruim 20 mm neerslag. Mag toch hopen dat dit geen sneeuw wordt die blijft liggenquote:Op woensdag 24 december 2014 15:21 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat de sneeuw ongeveer 24 uur eerder zou vallen dan op deze kaarten? De sneeuw is toch voor de vroege zaterdag ochtend voorspeld?
Ja idd, vrieskou met een strak blauwe lucht is en blijft het mooiste winterweer voor mij. Een dik pak sneeuw is ook wel leuk maar niet langer dan een weekquote:Op woensdag 24 december 2014 15:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
No way, als Noordoosterling heb ik een hekel aan sneeuw. Kale vorst met blauwe luchten is tof
1 mm is ongeveer 1 cm dus...quote:Op woensdag 24 december 2014 15:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Onze weatherpro-app geeft aan dat het zaterdag overdag in Twente gaat sneeuwen. Ruim 20 mm neerslag. Mag toch hopen dat dit geen sneeuw wordt die blijft liggen
Als noordoosterling heb je eigenlijk toch gewoon een hekel aan alles?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
No way, als Noordoosterling heb ik een hekel aan sneeuw. Kale vorst met blauwe luchten is tof
Ach als het dan toch moet, dan maar komend weekend, dan hoef ik niet op pad. Maar ze voorspellen ook een temperatuur boven nul, dus dan blijft die meuk niet liggenquote:
Zoals al een paar keer gezegd, temperaturen boven nul zeggen niet zoveel voor sneeuwval. Er lag hier een week een halve meter terwijl de temperatuur op papier niet onder nul gekomen isquote:Op woensdag 24 december 2014 15:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ach als het dan toch moet, dan maar komend weekend, dan hoef ik niet op pad. Maar ze voorspellen ook een temperatuur boven nul, dus dan blijft die meuk niet liggen.
Het allerergste vind ik nog dat er voor zaterdag 0 uren zon voorspeld wordt
December is hier echt een ontzettend grauwe zonloze maand. Heb zelden zoveel grijze dagen meegemaaktquote:Op woensdag 24 december 2014 15:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals al een paar keer gezegd, temperaturen boven nul zeggen niet zoveel voor sneeuwval. Er lag hier een week een halve meter terwijl de temperatuur op papier niet onder nul gekomen isWeinig zon is wel altijd dramatisch ja. Word ik oprecht chagrijnig van als het langer dan een dag duurt
Gelukkig wordt het snel alleen maar beterquote:Op woensdag 24 december 2014 15:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
December is hier echt een ontzettend grauwe zonloze maand. Heb zelden zoveel grijze dagen meegemaakt. Nu een heel klein beetje zon.
Juist welquote:Op woensdag 24 december 2014 15:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Onze weatherpro-app geeft aan dat het zaterdag overdag in Twente gaat sneeuwen. Ruim 20 mm neerslag. Mag toch hopen dat dit geen sneeuw wordt die blijft liggen
Winter? Vorig jaar in het Noord Oosten? Dat kan ik me niet meer herinneren.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:57 schreef Nattekat het volgende:
http://earth.nullschool.n(...)c=-357.67,53.29,1723
* Nattekat krijgt een flashback naar vorig jaar, toen het NO dik in de winter zat en het ZW 5 graden en zon had.
Ik reken hier in Zeeland hoogstens op wat natte flatsen, al zit ik hier op Tholen qua sneeuw vaak wel goed in vergelijking met Goes,Middelburg mede door de Brabantse Wal denk ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog wat sneeuw voor het zuidwesten des lands? Nee zeker...
Ja wat een gekkenhuis in de supermarkt! Moest net ook even een klein lullig dingetje kopen ( in de lunchpauze..) en ik dacht dat de oorlog uit was gebroken!quote:Op woensdag 24 december 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben zojuist nog ff naar de slijter gefietst om deze jongen te halen
[ afbeelding ]
Dan maar mezelf gewoon bezatten en dromen over lente.
Overigens off topic, maar wat de fuck is met mensen die op woensdag voor kerst om 15:00 nog massaal boodschappen gaan doen?
Gelukkig moest ik alleen bij de slijter department zijn vd supermarkt, waar het niet zo druk was.... Maar holy cow wat een drukte zeg!! Echt gigantisch hordes mensen bij de kassa, huilende kinderen, blaffende honden.
Alsof iedereen dacht van, hé, laten we met het hele gezin inclusief de hond boodschappen voor kerst gaan doen op de dag voor kerst. Supergezellig!
Anyway, ik ga zuipen. Fuck it.
Haha, erg he! Ik heb alleen vanochtend vroeg nog een rondje gemaakt voor de laatste paar dingen. Zoals rucola wat niet erg lang houdbaar isquote:Op woensdag 24 december 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben zojuist nog ff naar de slijter gefietst om deze jongen te halen
[ afbeelding ]
Dan maar mezelf gewoon bezatten en dromen over lente.
Overigens off topic, maar wat de fuck is met mensen die op woensdag voor kerst om 15:00 nog massaal boodschappen gaan doen?
Gelukkig moest ik alleen bij de slijter department zijn vd supermarkt, waar het niet zo druk was.... Maar holy cow wat een drukte zeg!! Echt gigantisch hordes mensen bij de kassa, huilende kinderen, blaffende honden.
Alsof iedereen dacht van, hé, laten we met het hele gezin inclusief de hond boodschappen voor kerst gaan doen op de dag voor kerst. Supergezellig!
Anyway, ik ga zuipen. Fuck it.
Het is dan nog te warm, lijkt erop dat het bij regen blijft.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:21 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat de sneeuw ongeveer 24 uur eerder zou vallen dan op deze kaarten? De sneeuw is toch voor de vroege zaterdag ochtend voorspeld?
Daarom leek de maan zo anders, zat er al naar te starenquote:Op woensdag 24 december 2014 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kan nu goed de schaduw van de aarde op de maan zien
Wat voor magische sneeuw was dat?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals al een paar keer gezegd, temperaturen boven nul zeggen niet zoveel voor sneeuwval. Er lag hier een week een halve meter terwijl de temperatuur op papier niet onder nul gekomen isWeinig zon is wel altijd dramatisch ja. Word ik oprecht chagrijnig van als het langer dan een dag duurt
Als de whiskey bevriest weet je dat het stervenskoud isquote:Op woensdag 24 december 2014 13:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Mooie avonturen zijn datNet zoals meisjes met bevroren haar omdat het te nat was toen ze naar buiten gingen en het daardoor afbrak
Met de -45 sliep ik trouwens in een zelfgegraven sneeuwkuil. De ochtend daarop wilde ik mezelf voor m'n gevoel opwarmen met een slok whiskey. Niet dus. Zat vastgevroren in de fles
Wel / geen / wel / geen / wel / geen sneeuw.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:50 schreef Fred0w het volgende:
Voorlopig maar geen kaarten meer bekijken, ik word er krankjorum van.
Volgens de laatste GFS enkel het zuiden niet, volgens de GFS hiervoor enkel het noorden en volgens de GFS daarvoor heel het land.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:50 schreef Infection het volgende:
Als ik het KNMI mag geloven valt er dus de hele dag sneeuw op zaterdag?
quote:Op woensdag 24 december 2014 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens de laatste GFS enkel het zuiden niet, volgens de GFS hiervoor enkel het noorden en volgens de GFS daarvoor heel het land.
Het enige wat vast staat is dat het niet gaat vriezen en dat sneeuw niet blijft liggen.
Wat Nattekat roept is wat hij wenst.quote:
Ga mij maar eens vertellen hoe sneeuw blijft liggen met 2 graden boven 0 en de laatste echte vorst al 2 jaar geledenquote:Op woensdag 24 december 2014 21:55 schreef Storneren het volgende:
[..]
Wat Nattekat roept is wat hij wenst.
Niet dat wat daadwerkelijk gaat gebeuren.
2 graden boven nul is de maximum temperatuur van de dag. Die temperatuur kan tijdens een bui best lager zijn. Bovendien hoeft de grond niet bevroren te zijn voor sneeuw om op te blijven liggen.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga mij maar eens vertellen hoe sneeuw blijft liggen met 2 graden boven 0 en de laatste echte vorst al 2 jaar geleden
Ik heb vandaag mijn sneeuwlaarzen gevonden (was ze kwijt sinds de verhuizing 1,5 jaar geleden en vorige winter niet nodig gehadquote:Op woensdag 24 december 2014 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga mij maar eens vertellen hoe sneeuw blijft liggen met 2 graden boven 0 en de laatste echte vorst al 2 jaar geleden
In grote delen van het land komt de temperatuur pas zondag onder 0. De maximum ligt op 5 die dagquote:Op woensdag 24 december 2014 22:00 schreef Storneren het volgende:
[..]
2 graden boven nul is de maximum temperatuur van de dag. Die temperatuur kan tijdens een bui best lager zijn.
Het is goed met je Piet.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In grote delen van het land komt de temperatuur pas zondag onder 0. De maximum ligt op 5 die dag
De tweede bui, welke 's avonds naar het zuiden trekt geef ik veel meer kans.
quote:
Wie zegt dat ik een sneeuwliefhebber ben?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze discussie komt ieder jaar, en ieder jaar eindigt het met een dode mus voor de sneeuwliefhebbers.
Ik zeg toch niet dat jij eronder valt?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:09 schreef Storneren het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een sneeuwliefhebber ben?
Is goed Piet.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat jij eronder valt?
Sneeuwquote:Op woensdag 24 december 2014 23:00 schreef Fred0w het volgende:
Laagje weer een stukje zuidelijker ingetekend.
Het sneeuwt hier toch al nooit. Veel te warm.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:00 schreef Fred0w het volgende:
Laagje weer een stukje zuidelijker ingetekend.
Snilgrens ligt ter hoogte (Noord/Zuid) van Breda met deze run... die zooi gaat dus vallenquote:Op woensdag 24 december 2014 23:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier toch al nooit. Veel te warm.
Waar kan ik dit zien?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Snilgrens ligt ter hoogte (Noord/Zuid) van Breda met deze run... die zooi gaat dus vallen
www.wetterzentrale.de/topkartenquote:
Zolang de dauwpunt onder nul is kan er sneeuw vallenquote:Op woensdag 24 december 2014 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
www.wetterzentrale.de/topkarten
850hpa moet maximaal -5 zijn, en vage relatie tussen luchtdruk, temperatuur en luchtvochtigheid maximaal 0.
Dat geldt voor de natteboltemperatuur, dat is die vage berekening. Het dauwpunt ligt er altijd onder en echte temperatuur ligt er altijd boven.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zolang de dauwpunt onder nul is kan er sneeuw vallen
Dus ook al is de temperatuur +2 graden, dan zijn de mogelijkheden tot sneeuw toch groot.
Zoek de gegevens er gerust op na. Week van 27 oktober. Noord Bulgarije. Miljoenen aan schade omdat niets bestand was tegen de plotselinge koude-inval. Daarvoor was het immers zomer of zomers met temperaturen die zelden beneden de 20 graden kwamen.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat voor magische sneeuw was dat?
Als ik vrijdagavond zeurende hoofdpijn heb dan komt het gewoon door de drank op 2e kerstdagquote:Op woensdag 24 december 2014 23:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als ik vrijdagavond een zeurende hoofdpijn heb, dan zegt dat genoeg.. dan komt er sneeuw
Arme PVV-ers, weer geen witte wereld.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Nou, ze zeggen op nu.nl nu dat het natte sneeuw wordtDus niets geen witte wereld!
Mijn natuurkunde kennis zegt dat sneeuw smelt boven 0 graden, vooral op grote hoogtesquote:Op donderdag 25 december 2014 01:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoek de gegevens er gerust op na. Week van 27 oktober. Noord Bulgarije. Miljoenen aan schade omdat niets bestand was tegen de plotselinge koude-inval. Daarvoor was het immers zomer of zomers met temperaturen die zelden beneden de 20 graden kwamen.
Je theorie werkt vast heel fijn maar is alles behalve alleszeggend/
En als het hard genoeg sneeuwt, dan blijft het gewoon liggenquote:Op woensdag 24 december 2014 23:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zolang de dauwpunt onder nul is kan er sneeuw vallen
Dus ook al is de temperatuur +2 graden, dan zijn de mogelijkheden tot sneeuw toch groot.
ja das goed ideequote:
Sport je dan wel in de ochtend, in de regen?quote:Op donderdag 25 december 2014 10:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja das goed ideee mag ik dan wel eerst even sporten?
Voor Twente wordt er volgens de meteoconsult-app steeds minder sneeuw verwacht. Eerst was het nog meer dan 20 mm, gisteravond 15 en nu nog maar 5quote:Op donderdag 25 december 2014 09:47 schreef Nattekat het volgende:
Met de run wordt er meer sneeuw verwacht
Gelukkig ook steeds zuidelijker.
Alles wordt naar Brabant gestuurdquote:Op donderdag 25 december 2014 10:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Voor Twente wordt er volgens de meteoconsult-app steeds minder sneeuw verwacht. Eerst was het nog meer dan 20 mm, gisteravond 15 en nu nog maar 5.
minder schadelijk voor de mtb dan sneeuwquote:Op donderdag 25 december 2014 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sport je dan wel in de ochtend, in de regen?
Mijn realiteit leert mij dat er eind oktober hier op een gegeven moment een halve meter sneeuw lagquote:Op donderdag 25 december 2014 09:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn natuurkunde kennis zegt dat sneeuw smelt boven 0 graden, vooral op grote hoogtes
Hier ook oranjequote:
Bulgaarse natuurwettenquote:Op donderdag 25 december 2014 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn realiteit leert mij dat er eind oktober hier op een gegeven moment een halve meter sneeuw lag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, nu niet gaan miepen he.... jij was toch zo'n bikkel die zelfs met -45 nog lekker buiten aan het werk ging?quote:
* Crazy-M gooit sneeuwbalquote:
Alles voor Belgiequote:
Jij was dat toch ook die voelde dat er kou aan kwam, en dat er toen geen kou aan kwam?quote:
En waarom het een bochtje om Flevoland heen zou maken.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vraag me af waarom Texel geen weeralarm krijgt en Den Helder wel.
Inderdaadquote:Op donderdag 25 december 2014 14:13 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En waarom het een bochtje om Flevoland heen zou maken.
Jazeker. Maar als ik de keuze heb tussen +15 a 20 zoals de afgelopen week of -10, dan geef ik toch de voorkeur aan het eerste.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah, nu niet gaan miepen he.... jij was toch zo'n bikkel die zelfs met -45 nog lekker buiten aan het werk ging?
Ik sta zaterdagochtend om half 9 weer op de atletiekbaan dus dat kan leuk worden.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal raar opkijken als het zaterdagochtend wit is
Welnee, de kou komt zaterdagavond pasquote:Op donderdag 25 december 2014 14:19 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik sta zaterdagochtend om half 9 weer op de atletiekbaan dus dat kan leuk worden.
door het Zuiderzeeklimaatquote:Op donderdag 25 december 2014 14:13 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En waarom het een bochtje om Flevoland heen zou maken.
dat mag ik hopen, ben zaterdag de hele dag op pad en ik ben al zo'n koukleumquote:Op donderdag 25 december 2014 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee, de kou komt zaterdagavond pas
Neemt niet weg dat het zaterdag koud isquote:Op donderdag 25 december 2014 14:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat mag ik hopen, ben zaterdag de hele dag op pad en ik ben al zo'n koukleum
ik wil de zomer terug !!quote:Op donderdag 25 december 2014 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het zaterdag koud is
Dus gewoon precies hetzelfde weer als afgelopen tijd, alleen kouder en met (natte) sneeuw. Nee, echt jongens. Vooruitgang dit.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:55 schreef sararaats het volgende:
brr zaterdag gevoelstemperatuur van -7,5 °C
Zou de regen ook voelen dat het -7,5 graden is en veranderen in droge snil?quote:Op donderdag 25 december 2014 14:55 schreef sararaats het volgende:
brr zaterdag gevoelstemperatuur van -7,5 °C
Nederterraans Zeeklimaatquote:
VVolged jaar weer winter.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:00 schreef terrastegel het volgende:
Ik hoop gewoon op een dik pak sneeuw. Klaar
fixedquote:Op donderdag 25 december 2014 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
VVolged jaar weer nog steeds winter.
Meh, oude sneeuw doet niet zo veel meer met de temperatuur.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben vooral bang voor het verloop eigenlijk, want als er dus toch een flink pak droge sneeuw valt en blijft liggen, dan zal dat ook blijven liggen de dagen daarna, zeker met de verwachte maximumtemps van hooguit iets boven nul en snachts matige vorst.... En dat heeft dan weer gevolgen voor hoe koud het blijft op langere termijn.
Dat is de overdreven regensverwachting van buienradar. Alsof er een Orkaan 10 langstrektquote:Op donderdag 25 december 2014 16:16 schreef terrastegel het volgende:
Wat is deze? Zit in België momenteel op de grens met Maastricht.
[ afbeelding ]
Ik wil verdomme -15 voor een maand!quote:
http://www.skyscanner.com(...)children=0&infants=0quote:Op donderdag 25 december 2014 16:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik wil verdomme -15 voor een maand!
Ik wil gewoon schaatsen hier.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
http://www.skyscanner.com(...)children=0&infants=0
Voor achthonderd eurootjes heb je zelfs rond de -40 voor een maand! Super deal. Waar wacht je nog op!!?
https://www.google.nl/web(...)aatsbaan%20nederlandquote:
Buiten, in de duinen hier, of over de grachten.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.google.nl/web(...)aatsbaan%20nederland
Zo, veel plezier. Vanaf hier moet je het zelf regelen hoor.
Serieus? Ohh dat zou ik stiekem echt heel relaxed vinden.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:59 schreef Nattekat het volgende:
De zaterdagavondbui is gewoon geheel uit de kaarten verdwenen
In de ochtend lijkt de neerslag die valt steeds meer richting (natte) sneeuw te neigen, vooral in de lijn Leiden-Eindhoven. Enkel de temperatuur werkt nog niet mee.
In de duinenquote:Op donderdag 25 december 2014 17:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Buiten, in de duinen hier, of over de grachten.
Sow, dat is nog eens een temp-drop.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn realiteit leert mij dat er eind oktober hier op een gegeven moment een halve meter sneeuw lag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, maar kom op man, dit zag je toch aankomen. Dit had ik je een maand geleden ook al kunnen vertelluh! Altijd roepen dit dat zus zo, maar het slaat nooit ergens op. De kaarten geven altijd alleen maar valse hoop en jullie zeggen ja sneeuw dit dat hier daar maar het is altijd alleen maar teleurstelling. Het sneeuw toch never nooit maaaan.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Serieus? Ohh dat zou ik stiekem echt heel relaxed vinden.
Als het nou straks echt niet/nauwelijks gaat sneeuwen moet je voor de gein eens op weerwoord of t wintertopic op meteo forum gaan kijken. Kun je lachen om alle intens gefrustreerde reacties
Komt hier vaker voor. Zo was het gisteren 22 graden en staat voor oud en nieuw -6 overdag en -12 in de nacht in de voorspellingen. Afgelopen januari was het 25.8 graden overdag. Nog geen week later -13 overdag. Te naar voor woordenquote:Op donderdag 25 december 2014 20:20 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Sow, dat is nog eens een temp-drop.
Ja inderdaad, het sneeuwt al tientallen jaren niet meer in Nederland.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:20 schreef Vriezzer het volgende:
Ja, maar kom op man, dit zag je toch aankomen. Dit had ik je een maand geleden ook al kunnen vertelluh! Altijd roepen dit dat zus zo, maar het slaat nooit ergens op. De kaarten geven altijd alleen maar valse hoop en jullie zeggen ja sneeuw dit dat hier daar maar het is altijd alleen maar teleurstelling. Het sneeuw toch never nooit maaaan.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |