je was vast te vroeg.quote:Op maandag 22 december 2014 23:31 schreef LXIV het volgende:
Ik was drie weken geleden nog op een Kerstmarkt in Lille (Frankrijk). Komt wel heel dichtbij zo!
yep, wordt vast nog een drukke week, 2 and countingquote:Op maandag 22 december 2014 23:32 schreef LelijKnap het volgende:
Wat? Serieus? Dit is een ander incident dan die van gisteren?
Indien het klopt dat die autobestuurder "Allahu akbar" heeft geschreeuwd zoals het artikel stelt is het glashelder dat het in ieder geval niet met andere religies te maken heeft dan de Islam en zijn motieven weldegelijk een religieus tintje heeft. Dit motief ontkennen naar aanleiding van zijn kreet is wel heel politiek correct.quote:Op maandag 22 december 2014 22:53 schreef theunderdog het volgende:
Sterker nog: ik sprak pure waarheid.
Wij weten vooralsnog niet of deze actie ook maar enigszins met de islam te maken heeft. Dat is geen argumentatie, maar een feitelijke constatering.
Bedankt aftreksel van Aloulou.quote:Op maandag 22 december 2014 23:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Indien het klopt dat die autobestuurder "Allahu akbar" heeft geschreeuwd zoals het artikel stelt is het glashelder dat het in ieder geval niet met andere religies te maken heeft dan de Islam en zijn motieven weldegelijk een religieus tintje heeft. Dit motief ontkennen naar aanleiding van zijn kreet is wel heel politiek correct.
Als dit een islamiet was is het de derde 'aanslag' in Frankrijk en 4de in het westen, deze week :/quote:Op maandag 22 december 2014 23:33 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
yep, wordt vast nog een drukke week, 2 and counting
Geen dank Sezerquote:
ik ben nou de tel al kwijtquote:Op maandag 22 december 2014 23:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als dit een islamiet was is het de derde 'aanslag' in Frankrijk en 4de in het westen, deze week :/
Want als het een jood was, is het geen aanslag?quote:Op maandag 22 december 2014 23:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als dit een islamiet was is het de derde 'aanslag' in Frankrijk en 4de in het westen, deze week :/
Het heeft eerder met de politieke islam te maken dan met de islam als religie.quote:Op maandag 22 december 2014 23:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Indien het klopt dat die autobestuurder "Allahu akbar" heeft geschreeuwd zoals het artikel stelt is het glashelder dat het in ieder geval niet met andere religies te maken heeft dan de Islam en zijn motieven weldegelijk een religieus tintje heeft. Dit motief ontkennen naar aanleiding van zijn kreet is wel heel politiek correct.
Zag deze al aankomen. Ja, tuurlijk wel.quote:Op maandag 22 december 2014 23:37 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Want als het een jood was, is het geen aanslag?
Alle moslims op de trein naar Dachau en Auschwitz!11!!!1!!quote:Op maandag 22 december 2014 23:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zul je zien dat ze die trein ook nog verbouwen.quote:Op maandag 22 december 2014 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alle moslims op de trein naar Dachau en Auschwitz!11!!!1!!
Mja... als de NS het moet regelen, is het vast te laat.quote:Op maandag 22 december 2014 23:38 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zul je zien dat ze die trein ook nog verbouwen.
Je maakte het ook te makkelijk.quote:Op maandag 22 december 2014 23:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zag deze al aankomen. Ja, tuurlijk wel.
Islam en politiek zijn inherent aan elkaar. Politiek correcte bullshit geconstrueerd voor zij die 0,0 kennis vd islam hebben.quote:Op maandag 22 december 2014 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het heeft eerder met de politieke islam te maken dan met de islam als religie.
Dat is ook wat het een terreurdaad maakt. Uiteindelijk moet deze terreur leiden tot het de vrije hand geven van de IS. Dat dus geweld om een politiek doel na te streven.
Een religieuze daad vind ik het juist niet.l
Zelfs een fatsoenlijke genocide weten ze te verpesten? Ofzo?quote:Op maandag 22 december 2014 23:38 schreef Downwards het volgende:
[..]
eerste beelden zijn al gelektquote:Op maandag 22 december 2014 23:38 schreef Downwards het volgende:
[..]
Joden maakte jaloers, moslims doden. Eerste is blijkbaar meer motiverend om een genocide te beginnen.quote:Op maandag 22 december 2014 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alle moslims op de trein naar Dachau en Auschwitz!11!!!1!!
Het komt maar zelden voor dat ik van PC-gedrag beticht wordt. Bedankt LK!quote:Op maandag 22 december 2014 23:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Islam en politiek zijn inherent aan elkaar. Politiek correcte bullshit geconstrueerd voor zij die 0,0 kennis vd islam hebben.
Toch zijn er ook 'witte' mensen die doden (Anders Breivik), maar dat wordt niet als reden gezien Europeanen uit te roeien.quote:Op maandag 22 december 2014 23:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Joden maakte jaloers, moslims doden. Eerste is blijkbaar meer motiverend om een genocide te beginnen.
Lijkt wel of je graag ziet dat we moslims op de never come back line zetten.quote:Op maandag 22 december 2014 23:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Joden maakte jaloers, moslims doden. Eerste is blijkbaar meer motiverend om een genocide te beginnen.
Ervanuitgaande dat de kreet "allahu akbar" klopt is het wel een religieus motief, net zoals dat is voor de Christen die een abortusdokter doodschiet bijv. Vanuit hun standpunt gezien. Maar ik ben het met je eens dat als ik mijn analyse erop moet loslaten het een politiek motief is en dus Islamistisch. Het zijn negen van de tien keer aanhangers die nu als eenlingen aanslagen als deze plegen die al langer sympathiseren met een stichting van een Islamitische staat in Syrie/Irak door groepen als ISIS of Nusrah. En daarmee is het politieke Islam oftewel Islamisme. En voor hen is nu met de aanvallen op ISIS en Nusrah de oorlog geopend en mag hij dus ook in Frankrijk mensen omleggen. Zeer politiek dus inderdaad. En hoewel de overgrote meerderheid van de Moslims in Europa niets met ISIS of Nusrah opheeft is er al veel langer een kleine maar zeer vocale en actieve minderheid die weldgelijk dezelfde idealen heeft en er flink mee sympathiseert. En de radicalen onder hen zijn nu dus na de aanvallen van de coalition of willing in hun hoofd feitelijk in oorlog met het Westen. Zodoende is er wel een serieuze terreurdreiging, alleen is dit wel een zeer klein aandeel van de grotere moslimgemeenschap. Niettemin heb je 2 gekken nodig en ze kunnen een metrotje weer opblazen in Londen ofzo. Of zelfs als eenling met een auto op mensen inrijden.quote:Op maandag 22 december 2014 23:37 schreef LXIV het volgende:
Het heeft eerder met de politieke islam te maken dan met de islam als religie.
Dat is ook wat het een terreurdaad maakt. Uiteindelijk moet deze terreur leiden tot het de vrije hand geven van de IS. Dat dus geweld om een politiek doel na te streven.
Een religieuze daad vind ik het juist niet.l
Misschien kun jij je anders inzetten voor het tweede.quote:Op maandag 22 december 2014 23:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Geen probleem, X.quote:Op maandag 22 december 2014 23:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het komt maar zelden voor dat ik van PC-gedrag beticht wordt. Bedankt LK!
Tjonge jonge, wat een geweldig interessante paradox zo op de maandagavond.quote:Op maandag 22 december 2014 23:42 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Toch zijn er ook 'witte' mensen die doden (Anders Breivik), maar dat wordt niet als reden gezien Europeanen uit te roeien.
Maar er is dus niet genoeg genocide tegen moslims?quote:Op maandag 22 december 2014 23:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Tjonge jonge, wat een geweldig interessante paradox zo op de maandagavond.
Nee. Veel te inhumaan. En gevaarlijk.quote:Op maandag 22 december 2014 23:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lijkt wel of je graag ziet dat we moslims op de never come back line zetten.
Je denkt toch niet werkelijk dat ik me nog aan die manipulerende tweevoeters waag.quote:Op maandag 22 december 2014 23:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Is je vriendin weer vreemd aan het gaan?
Dit is wat google erover zegt.quote:There are also hadith to the effect that however a person takes their own life, that will be a source of torment to them. Abu Hurairah (may God be pleased with him) narrated:
The Prophet (peace be upon him) said, "He who commits suicide by throttling shall keep on throttling himself in the Hellfire (forever) and he who commits suicide by stabbing himself shall keep on stabbing himself in the Hellfire." (Bukhari)
Thabit bin Ad-Dahhak (may God be pleased with him) narrated:
The Prophet (peace be upon him) said, "…whoever commits suicide with a piece of iron will be punished with the same piece of iron in the Hellfire." (Bukhari)
Jundab (may God be pleased with him) narrated:
The Prophet (peace be upon him) said, "A man was inflicted with wounds and he committed suicide, and so Allah said: My slave has caused death on himself hurriedly, so I forbid Paradise for him." (Bukhari)
Waaruit concludeer je dat?quote:Op maandag 22 december 2014 23:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar er is dus niet genoeg genocide tegen moslims?
Is er dan een genocide tegen moslims gaande?quote:Op maandag 22 december 2014 23:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Liefde is wel fijn, seks ook wel.quote:Op maandag 22 december 2014 23:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je denkt toch niet werkelijk dat ik me nog aan die manipulerende tweevoeters waag.
Niet dat ik weet. Maar uit zijn post leek het alsof er iets mis was met de genocidebalans op aarde ofzo.quote:Op maandag 22 december 2014 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is er dan een genocide tegen moslims gaande?
Onderscheid tussen zelfmoord om zelfmoord en zelfmoord om bevechten vd vijand is geen mogelijke?quote:Op maandag 22 december 2014 23:47 schreef Ceberut het volgende:
Die IS gasten nemen de hadieth vrij serieus toch?
[..]
Dit is wat google erover zegt.
Zaakje stinkt dus, zal waarschijnlijk weer een of ander psychisch labiele persoon zijn die kopieert waarmee hij wordt overladen in de media. Copycat effect.
Zie reactie jokkenbrok.quote:
Heroïnetrip is ook fijn.quote:Op maandag 22 december 2014 23:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Liefde is wel fijn, seks ook wel.
Zijn daad was al klaar en hij wilde daarna zelfmoord plegen. Dat stukje past niet in de rest van "het profiel".quote:Op maandag 22 december 2014 23:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Onderscheid tussen zelfmoord om zelfmoord en zelfmoord om bevechten vd vijand is geen mogelijke?
Beetje spotten mag wel. Bedoelde hoogstens dat de mate verontwaarding relatief laag is.quote:Op maandag 22 december 2014 23:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zie reactie jokkenbrok.
Over dat doden "blijkbaar" geen reden is tot genocide. (in tegenstelling tot jaloers maken)
Alsof het ook wel een reden moet zijn ofzo.
Maar je hebt al gezegd dat je dat niet bedoelde
Ah, zo. En als ontsnapping van het gevangen nomen worden dan?quote:Op maandag 22 december 2014 23:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zijn daad was al klaar en hij wilde daarna zelfmoord plegen. Dat stukje past niet in de rest van "het profiel".
Neh, dat was slaapgebrek (24u) + btje wit, alcohol en veel red bull. Veel te veel.quote:Op maandag 22 december 2014 23:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Verklaart dat je gedrag van een paar dagen terug?
Niet zo gezond.quote:Op maandag 22 december 2014 23:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Neh, dat was slaapgebrek (24u) + btje wit, alcohol en veel red bull. Veel te veel.
ja die zijn ook moordend tegenwoordigquote:Op maandag 22 december 2014 23:55 schreef LelijKnap het volgende:
Ach, het houd me weg van kerstmarkten.
Zou goed kunnen hoor. Klinkt als een Rus die in opdracht van Putin onrust in Europa moest veroorzaken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
De man rook naar drank en sloeg wartaal uit.
Waarheid of ...
Nee joh, gewoon ingehuurd door Noord-Korea als vergelding, alleen hebben ze nog geen echt effectieve terroristen kunnen contracteren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zou goed kunnen hoor. Klinkt als een Rus die in opdracht van Putin onrust in Europa moest veroorzaken.
Boze man die na tig gluwein zijn vrouw nog niet bij die dikke piek en vette kerstballen weg kon krijgen, gok ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zou goed kunnen hoor. Klinkt als een Rus die in opdracht van Putin onrust in Europa moest veroorzaken.
Is dit figuur een moslim?quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:22 schreef Skillstorm het volgende:
Wauw, al die paranoïde mensen hier die denken dat het een moslimextremist Isjullie kunnen niet meer helder nadenken hier ofzo?
![]()
Alsof iedereen buiten je zolderkamer moslimextremist hier, zo denken mensen tegenwoordig in NWS.best wel triest
Open je ogen!! Het is 23 over 12.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:22 schreef Skillstorm het volgende:
Wauw, al die paranoïde mensen hier die denken dat het een moslimextremist Isjullie kunnen niet meer helder nadenken hier ofzo?
![]()
Alsof iedereen buiten je zolderkamer moslimextremist hier, zo denken mensen tegenwoordig in NWS.best wel triest
quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:20 schreef LTVDK het volgende:
Nee joh, gewoon ingehuurd door Noord-Korea als vergelding, alleen hebben ze nog geen echt effectieve terroristen kunnen contracteren.
Ook goed mogelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Boze man die na tig gluwein zijn vrouw nog niet bij die dikke piek en vette kerstballen weg kon krijgen, gok ik.
Ik weet niet of de dader een moslimextremist Is, dat zeg ik juist, maar de eerste paar reacties denken van wel.quote:
Goed zo. Niets verdient meer bewondering dan de durf en het kunnen boven de eigen omgeving uit te stijgenquote:Op dinsdag 23 december 2014 00:24 schreef Skillstorm het volgende:
Als je mij bedoelt : Ik ben Arabisch maar nooit moslims geweest
Nou, ik ben christelijk opgevoed en ben nu atheïst dus zo zit het.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Goed zo. Niets verdient meer bewondering dan de durf en het kunnen boven de eigen omgeving uit te stijgen
Ah, nou nog een stapje te gaan en dan ben je klaarquote:Op dinsdag 23 december 2014 00:26 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nou, ik ben christelijk opgevoed en ben nu atheïst dus zo zit het.
Wat dan? Super atheïst?quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, nou nog een stapje te gaan en dan ben je klaar
Uhm dit topic gaat over de eerste intifada in Frankrijk, jij moet weer in de slachtofferrol kruipen.quote:Op maandag 22 december 2014 23:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Uhm deze man stak zichzelfquote:Op maandag 22 december 2014 23:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat een paniek!!quote:The Christmas market was evacuated and cordoned off by police. A bomb disposal unit was brought in to inspect the van.
Sluit niet uit dat het vanavond al weer ergens (in Frankrijk) raak is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:49 schreef Smack10 het volgende:
Kijken of er morgen weer een verwarde man de macht over het stuur kwijtraakt.![]()
Frankrijk sluit gewoon haar ogen en doet alsof het mensen zijn die de macht over het stuur kwijtraken, zo komt het wel over nu..quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:53 schreef Downwards het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat het vanavond al weer ergens (in Frankrijk) raak is.
Politici en politie noemen het allemaal isolated incidents, waar halen ze het vandaan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:02 schreef Mortaxx het volgende:
Niets aan de hand, incidentje. Islam is vrede
Als ze het daadwerkelijke probleem in kaart brengen en benoemen, worden ze ook geacht maatregelen te treffen. En dat is wel een hele enge gedachte.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Politici en politie noemen het allemaal isolated incidents, waar halen ze het vandaan?
Ook gewoon ontkennen dat hij allah akhbar riep terwijl getuigen dat zelf gezegd hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:10 schreef Downwards het volgende:
[..]
Als ze het daadwerkelijke probleem in kaart brengen en benoemen, worden ze ook geacht maatregelen te treffen. En dat is wel een hele enge gedachte.
Getuigen waaronder een politieagent. Typerend is dat de NOS alleen meldt:quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ook gewoon ontkennen dat hij allah akhbar riep terwijl getuigen dat zelf gezegd hebben.
Jezus, je zou er maar wonen, in Frankrijk.
quote:Het Openbaar Ministerie spreekt van een 'geïsoleerd geval.' Er zou geen sprake zijn van een terroristische daad.
En die gast wat een politiebureau binnenliep en agenten begon te steken in de naam van allah akhbar, dat was zeker iemand die het verkeerde gebouw was binnengerend.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:18 schreef Downwards het volgende:
[..]
Getuigen waaronder een politieagent. Typerend is dat de NOS alleen meldt:
[..]
Dat weten ze allemaal niet zo. Dan krijg je teksten als:quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En die gast wat een politiebureau binnenliep en agenten begon te steken in de naam van allah akhbar, dat was zeker iemand die het verkeerde gebouw was binnengerend.
quote:Hij is eerder in aanraking gekomen met de politie vanwege kleine vergrijpen. Wat de aanleiding was voor zijn actie, is onduidelijk.
Sommige Franse media meldden dat hij bij de politie bekend stond als radicale moslim, maar die verwarden hem met zijn broer. Die is als jihadist van plan geweest om in Syrië te gaan vechten, maar die kwam van dat voornemen terug of werd op de een of andere manier tegengehouden.
Wel gek dat ze zijn medisch dossier na een paar minuten al op straat leggen..quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:25 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat weten ze allemaal niet zo. Dan krijg je teksten als:
[..]
Eensquote:Op dinsdag 23 december 2014 07:23 schreef Dven het volgende:
Volgens de laatste berichten is er dus al helemaal geen allahu akbar geroepen. En dan nog niet eens in acht nemend dat zelfs wanneer het eventueel geroepen zou zijn, het niet hoeft te betekenen dat er een religieuze en 'terroristische' gedachte achter zit. Want wat veel zieltjes hier voor het gemak even vergeten is dat het in principe niet meer dan een Arabische variant van "Oh my God" is. In Indonesie roepen ze het ook allemaal als ze weer eens door een modderstroom worden meegenomen
Een kreet die vaak gebruikt wordt vlak voor een heftige en mogelijk dodelijke ervaring.
Maar hier is het natuurlijk veel leuker om direct achter je computertje te schreeuwen over islam, terrorisme en dergelijke. Ik vind het ietwat kortzichtig.
Verwachte reactie : Struisvogel, blablabla oogflappen blablabla policor en meer van dat soort schattige nietszeggende aantijgingen.
Het is schrikbarend ja. Wat dat betreft maakt het forum dezelfde ontwikkeling door als dat de FP al een tijd doet. Niet wonderbaarlijk dat FOK! dan ook een steeds minder populair medium wordt. Wanneer je niet met de meute meeschreeuwt word je direct verguisd. Nouja, ik pas ervoor.quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:27 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Eens
Maar hier vertoeven alleen zware xenofoben en paranoïde aluhoedjes dus helaas Is enige vorm van intelligente tegenspraak niet welkom.
MOSLIMSquote:Een supermarkt aan de Adriaen van Ostadelaan in Utrecht is dinsdagochtend vroeg geramd door een auto. Dat meldde de politie.
Vermoedelijk is sprake van een ramkraak waarvan de opbrengst naar IS gaat.
''Getuigen hebben gemeld dat ze 'allahu akbar' gehoord hebben'', zegt een politiewoordvoerster. De auto werd brandend aangetroffen. Van de inzittenden ontbreekt ieder spoor.
De politie onderzoekt nog of ook sprake was van een zogeheten plofkraak. ''Het is niet zeker of er explosieven zijn gebruikt of er een pinautomaat onthoofd is'', zei de woordvoerster.
Saai. Veel spannender is het om jezelf helemaal gek te maken en te roepen dat de vijfde colonne zich begint te roeren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:23 schreef Dven het volgende:
Volgens de laatste berichten is er dus al helemaal geen allahu akbar geroepen. En dan nog niet eens in acht nemend dat zelfs wanneer het eventueel geroepen zou zijn, het niet hoeft te betekenen dat er een religieuze en 'terroristische' gedachte achter zit. Want wat veel zieltjes hier voor het gemak even vergeten is dat het in principe niet meer dan een Arabische variant van "Oh my God" is. In Indonesie roepen ze het ook allemaal als ze weer eens door een modderstroom worden meegenomen
Een kreet die vaak gebruikt wordt vlak voor een heftige en mogelijk dodelijke ervaring.
Maar hier is het natuurlijk veel leuker om direct achter je computertje te schreeuwen over islam, terrorisme en dergelijke. Ik vind het ietwat kortzichtig.
Verwachte reactie : Struisvogel, blablabla oogflappen blablabla policor en meer van dat soort schattige nietszeggende aantijgingen.
Mensen die doelbewust inrijden op andere mensen, vervolgens "allah akbar" schreeuwen en zichzelf ombrengen,kwalificeren we inderdaad als moslimextremist. Wat anders?quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:22 schreef Skillstorm het volgende:
![]()
Nee, ik las de eerste paar reacties, die aannames gelijk al.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen die doelbewust inrijden op andere mensen, vervolgens "allah akbar" schreeuwen en zichzelf ombrengen,kwalificeren we inderdaad als moslimextremist. Wat anders?
Mag je mensen nu ook al geen moslimextremist meer noemen?
Die aannames zijn niet zo gek als je weet dat er eerder deze week twee soortgelijke incidenten in Frankrijk zijn geweest. Ik begrijp dat er in dit geval wat onduidelijkheid in het spel is over de vraag of de man wel echt "allah akbar" heeft geroepen. Maar de gretigheid waarmee een terroristisch motief wordt ontkend en waarmee deze man als een gestoorde gek wordt afgeschilderd, is toch wel opmerkelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:10 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee, ik las de eerste paar reacties, die aannames gelijk al.![]()
Daarbij schreeuwde hij dat helemaal niet volgens een user die hier net wat gepost had.
Ik bedoel maar, er zijn zo veel gekken op de wereld, niet alleen religekkies.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die aannames zijn niet zo gek als je weet dat er eerder deze week twee soortgelijke incidenten in Frankrijk zijn geweest. Ik begrijp dat er in dit geval wat onduidelijkheid in het spel is over de vraag of de man wel echt "allah akbar" heeft geroepen. Maar de gretigheid waarmee een terroristisch motief wordt ontkend en waarmee deze man als een gestoorde gek wordt afgeschilderd, is toch wel opmerkelijk.
Ik zou het eerder de ziekelijke hoop noemen dat dit een moslimextremist is. Iets wat sommige xenofoben hier _zo graag_ willen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die aannames zijn niet zo gek als je weet dat er eerder deze week twee soortgelijke incidenten in Frankrijk zijn geweest. Ik begrijp dat er in dit geval wat onduidelijkheid in het spel is over de vraag of de man wel echt "allah akbar" heeft geroepen. Maar de gretigheid waarmee een terroristisch motief wordt ontkend en waarmee deze man als een gestoorde gek wordt afgeschilderd, is toch wel opmerkelijk.
De scheidslijn tussen ziekelijke hoop en realisme is soms bijzonder dun.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zou het eerder de ziekelijke hoop noemen dat dit een moslimextremist is. Iets wat sommige xenofoben hier _zo graag_ willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |