Frankrijk sluit gewoon haar ogen en doet alsof het mensen zijn die de macht over het stuur kwijtraken, zo komt het wel over nu..quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:53 schreef Downwards het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat het vanavond al weer ergens (in Frankrijk) raak is.
Politici en politie noemen het allemaal isolated incidents, waar halen ze het vandaan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:02 schreef Mortaxx het volgende:
Niets aan de hand, incidentje. Islam is vrede
Als ze het daadwerkelijke probleem in kaart brengen en benoemen, worden ze ook geacht maatregelen te treffen. En dat is wel een hele enge gedachte.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Politici en politie noemen het allemaal isolated incidents, waar halen ze het vandaan?
Ook gewoon ontkennen dat hij allah akhbar riep terwijl getuigen dat zelf gezegd hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:10 schreef Downwards het volgende:
[..]
Als ze het daadwerkelijke probleem in kaart brengen en benoemen, worden ze ook geacht maatregelen te treffen. En dat is wel een hele enge gedachte.
Getuigen waaronder een politieagent. Typerend is dat de NOS alleen meldt:quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ook gewoon ontkennen dat hij allah akhbar riep terwijl getuigen dat zelf gezegd hebben.
Jezus, je zou er maar wonen, in Frankrijk.
quote:Het Openbaar Ministerie spreekt van een 'geïsoleerd geval.' Er zou geen sprake zijn van een terroristische daad.
En die gast wat een politiebureau binnenliep en agenten begon te steken in de naam van allah akhbar, dat was zeker iemand die het verkeerde gebouw was binnengerend.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:18 schreef Downwards het volgende:
[..]
Getuigen waaronder een politieagent. Typerend is dat de NOS alleen meldt:
[..]
Dat weten ze allemaal niet zo. Dan krijg je teksten als:quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En die gast wat een politiebureau binnenliep en agenten begon te steken in de naam van allah akhbar, dat was zeker iemand die het verkeerde gebouw was binnengerend.
quote:Hij is eerder in aanraking gekomen met de politie vanwege kleine vergrijpen. Wat de aanleiding was voor zijn actie, is onduidelijk.
Sommige Franse media meldden dat hij bij de politie bekend stond als radicale moslim, maar die verwarden hem met zijn broer. Die is als jihadist van plan geweest om in Syrië te gaan vechten, maar die kwam van dat voornemen terug of werd op de een of andere manier tegengehouden.
Wel gek dat ze zijn medisch dossier na een paar minuten al op straat leggen..quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:25 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat weten ze allemaal niet zo. Dan krijg je teksten als:
[..]
Eensquote:Op dinsdag 23 december 2014 07:23 schreef Dven het volgende:
Volgens de laatste berichten is er dus al helemaal geen allahu akbar geroepen. En dan nog niet eens in acht nemend dat zelfs wanneer het eventueel geroepen zou zijn, het niet hoeft te betekenen dat er een religieuze en 'terroristische' gedachte achter zit. Want wat veel zieltjes hier voor het gemak even vergeten is dat het in principe niet meer dan een Arabische variant van "Oh my God" is. In Indonesie roepen ze het ook allemaal als ze weer eens door een modderstroom worden meegenomen
Een kreet die vaak gebruikt wordt vlak voor een heftige en mogelijk dodelijke ervaring.
Maar hier is het natuurlijk veel leuker om direct achter je computertje te schreeuwen over islam, terrorisme en dergelijke. Ik vind het ietwat kortzichtig.
Verwachte reactie : Struisvogel, blablabla oogflappen blablabla policor en meer van dat soort schattige nietszeggende aantijgingen.
Het is schrikbarend ja. Wat dat betreft maakt het forum dezelfde ontwikkeling door als dat de FP al een tijd doet. Niet wonderbaarlijk dat FOK! dan ook een steeds minder populair medium wordt. Wanneer je niet met de meute meeschreeuwt word je direct verguisd. Nouja, ik pas ervoor.quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:27 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Eens
Maar hier vertoeven alleen zware xenofoben en paranoïde aluhoedjes dus helaas Is enige vorm van intelligente tegenspraak niet welkom.
MOSLIMSquote:Een supermarkt aan de Adriaen van Ostadelaan in Utrecht is dinsdagochtend vroeg geramd door een auto. Dat meldde de politie.
Vermoedelijk is sprake van een ramkraak waarvan de opbrengst naar IS gaat.
''Getuigen hebben gemeld dat ze 'allahu akbar' gehoord hebben'', zegt een politiewoordvoerster. De auto werd brandend aangetroffen. Van de inzittenden ontbreekt ieder spoor.
De politie onderzoekt nog of ook sprake was van een zogeheten plofkraak. ''Het is niet zeker of er explosieven zijn gebruikt of er een pinautomaat onthoofd is'', zei de woordvoerster.
Saai. Veel spannender is het om jezelf helemaal gek te maken en te roepen dat de vijfde colonne zich begint te roeren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:23 schreef Dven het volgende:
Volgens de laatste berichten is er dus al helemaal geen allahu akbar geroepen. En dan nog niet eens in acht nemend dat zelfs wanneer het eventueel geroepen zou zijn, het niet hoeft te betekenen dat er een religieuze en 'terroristische' gedachte achter zit. Want wat veel zieltjes hier voor het gemak even vergeten is dat het in principe niet meer dan een Arabische variant van "Oh my God" is. In Indonesie roepen ze het ook allemaal als ze weer eens door een modderstroom worden meegenomen
Een kreet die vaak gebruikt wordt vlak voor een heftige en mogelijk dodelijke ervaring.
Maar hier is het natuurlijk veel leuker om direct achter je computertje te schreeuwen over islam, terrorisme en dergelijke. Ik vind het ietwat kortzichtig.
Verwachte reactie : Struisvogel, blablabla oogflappen blablabla policor en meer van dat soort schattige nietszeggende aantijgingen.
Mensen die doelbewust inrijden op andere mensen, vervolgens "allah akbar" schreeuwen en zichzelf ombrengen,kwalificeren we inderdaad als moslimextremist. Wat anders?quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:22 schreef Skillstorm het volgende:
Wauw, al die paranoïde mensen hier die denken dat het een moslimextremist Isjullie kunnen niet meer helder nadenken hier ofzo?
![]()
Alsof iedereen buiten je zolderkamer moslimextremist hier, zo denken mensen tegenwoordig in NWS.best wel triest
Nee, ik las de eerste paar reacties, die aannames gelijk al.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen die doelbewust inrijden op andere mensen, vervolgens "allah akbar" schreeuwen en zichzelf ombrengen,kwalificeren we inderdaad als moslimextremist. Wat anders?
Mag je mensen nu ook al geen moslimextremist meer noemen?
Die aannames zijn niet zo gek als je weet dat er eerder deze week twee soortgelijke incidenten in Frankrijk zijn geweest. Ik begrijp dat er in dit geval wat onduidelijkheid in het spel is over de vraag of de man wel echt "allah akbar" heeft geroepen. Maar de gretigheid waarmee een terroristisch motief wordt ontkend en waarmee deze man als een gestoorde gek wordt afgeschilderd, is toch wel opmerkelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:10 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee, ik las de eerste paar reacties, die aannames gelijk al.![]()
Daarbij schreeuwde hij dat helemaal niet volgens een user die hier net wat gepost had.
Ik bedoel maar, er zijn zo veel gekken op de wereld, niet alleen religekkies.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die aannames zijn niet zo gek als je weet dat er eerder deze week twee soortgelijke incidenten in Frankrijk zijn geweest. Ik begrijp dat er in dit geval wat onduidelijkheid in het spel is over de vraag of de man wel echt "allah akbar" heeft geroepen. Maar de gretigheid waarmee een terroristisch motief wordt ontkend en waarmee deze man als een gestoorde gek wordt afgeschilderd, is toch wel opmerkelijk.
Ik zou het eerder de ziekelijke hoop noemen dat dit een moslimextremist is. Iets wat sommige xenofoben hier _zo graag_ willen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die aannames zijn niet zo gek als je weet dat er eerder deze week twee soortgelijke incidenten in Frankrijk zijn geweest. Ik begrijp dat er in dit geval wat onduidelijkheid in het spel is over de vraag of de man wel echt "allah akbar" heeft geroepen. Maar de gretigheid waarmee een terroristisch motief wordt ontkend en waarmee deze man als een gestoorde gek wordt afgeschilderd, is toch wel opmerkelijk.
De scheidslijn tussen ziekelijke hoop en realisme is soms bijzonder dun.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zou het eerder de ziekelijke hoop noemen dat dit een moslimextremist is. Iets wat sommige xenofoben hier _zo graag_ willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |