Ik zou als subklacht kunnen zetten: KLB 2.0. Maar dat mag nietquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Nooit begrepen wat KLB 2.0 inhoudt?
Maar naamcomments mogen welquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Naamtopics mogen niet, dus die heb ik niet in de OP verwerkt
het is hem gegundquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:29 schreef Wolflegion het volgende:
[..]
Die ligt nu op tropische strandjes ons uit te lachen
Dat is pas klachtwaardig.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Nooit begrepen wat KLB 2.0 inhoudt?
quote:
nicequote:Op vrijdag 12 december 2014 15:32 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik ga er mijn best voor doen, beste kiezer!
je mocht het niets eens nummeren?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
Volledig eens met deze klacht.![]()
Ik heb laatst een rant geplaatst met meerdere klachten: KLB / Driedubbele facepalm: aangifte vanwege Zwarte Piet-bordje ziekenhuis
Moest ik vervolgens de tekst herschrijven, omdat ik klacht 1 t/m 8 had gebruikt. Anders was het topic dichtgegooid.
Ik vind dat echt complete waanzin. Wat mij betreft worden alle regels omtrent het aantal klachten per OP, subklachten en anti-klachten onmiddellijk afgeschaft. Mods moeten topics gewoon op inhoud beoordelen, niet op vorm.
Acht klachten is natuurlijk flink wat. Maar dan ligt het inderdaad aan de manier waarop het gebracht en onderbouwt wordt in mijn mening. Je hebt bagger, en dat kan gewoon weg. Maar mits het goed onderbouwd is, why the fuck not.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb laatst een rant geplaatst met meerdere klachten: KLB / Driedubbele facepalm: aangifte vanwege Zwarte Piet-bordje ziekenhuis
Moest ik vervolgens de tekst herschrijven, omdat ik klacht 1 t/m 8 had gebruikt. Anders was het topic dichtgegooid.
Ik vind dat echt complete waanzin. Wat mij betreft worden alle regels omtrent het aantal klachten per OP, subklachten en anti-klachten onmiddellijk afgeschaft. Mods moeten topics gewoon op inhoud beoordelen, niet op vorm.
Dit. Maakt het ook wat overzichtelijker allemaal.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Acht klachten is natuurlijk flink wat. Maar dan ligt het inderdaad aan de manier waarop het gebracht en onderbouwt wordt in mijn mening. Je hebt bagger, en dat kan gewoon weg. Maar mits het goed onderbouwd is, why the fuck not.
Enige oplossing dan is acht topics openen, toch?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:33 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
je mocht het niets eens nummeren?___!
Mja dan zullen de mods wel komen met het argument dat ze geen tijd hebben om alle subklachten te lezen, en dat ze ze dus maar allemaal weg halen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Acht klachten is natuurlijk flink wat. Maar dan ligt het inderdaad aan de manier waarop het gebracht en onderbouwt wordt in mijn mening. Je hebt bagger, en dat kan gewoon weg. Maar mits het goed onderbouwd is, why the fuck not.
Dat zou toch wel extreem achterlijk zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Wolflegion het volgende:
[..]
Mja dan zullen de mods wel komen met het argument dat ze geen tijd hebben om alle subklachten te lezen, en dat ze ze dus maar allemaal weg halen.
idd.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Enige oplossing dan is acht topics openen, toch?
ben ik koekoe of is je ui ineens wegquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:37 schreef Vanillekwark het volgende:
Antiklacht: Nu ff lekker douchen
wrm is je ui opeens wegquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:37 schreef Vanillekwark het volgende:
Antiklacht: Nu ff lekker douchen
Waar je nu opsommingstekens ziet staan, stond eerst klacht 1, klacht 2, klacht 3, etc.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:33 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
je mocht het niets eens nummeren?___!
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
ben ik koekoe of is je ui ineens weg
Verhip, de verkeerde verwijderdquote:
Nee, ik zie ook geen UI meer.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
ben ik koekoe of is je ui ineens weg
aub heel snel doen, ik kan niet goed tegen veranderingquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
[..]
Verhip, de verkeerde verwijderdDalijk ff fixen
ditquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:39 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
aub heel snel doen, ik kan niet goed tegen verandering
Dat heeft een mod gedaan omdat hij een antiklacht postte!quote:
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:40 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dat heeft een mod gedaan omdat hij een antiklacht postte!
In dit voorbeeld waren het 8 klachten over hetzelfde onderwerp. Het bericht riep op meerdere manieren irritatie bij me op.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Vooral ook lekker stom omdat de mod al aangaf je bericht te hebben gelezen door inhoudelijk te reageren enzo. Dan snapt ie toch wel dat die 8 klachten beter staan wssquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In dit voorbeeld waren het 8 klachten over hetzelfde onderwerp. Het bericht riep op meerdere manieren irritatie bij me op.
Verder, wat je in je OP ook al aangeeft: een anti-klacht kan ook een leuk, humoristisch effect hebben.
Het gaat me niet om de specifieke mod, het gaat me om de geldende regels hier en de starheid ervan. Wat ik net al zei: mods moeten naar de inhoud kijken, niet naar de vorm.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:42 schreef Wolflegion het volgende:
[..]
Vooral ook lekker stom omdat de mod al aangaf je bericht te hebben gelezen door inhoudelijk te reageren enzo. Dan snapt ie toch wel dat die 8 klachten beter staan wss
Ja daar doelde ik ook op hoor, daarom noemde ik de mod niet bij naamquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de specifieke mod, het gaat me om de geldende regels hier en de starheid ervan. Wat ik net al zei: mods moeten naar de inhoud kijken, niet naar de vorm.
Een FOK!'er die daadwerkelijk van z'n zolder af komt??quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef deadprez het volgende:
[..]
daar hebben we de boosdoener jongens, pak hem [ afbeelding ]
dat zal wel meevallenquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:46 schreef Wolflegion het volgende:
inb4. ban voor iedereen die terechte klacht heeft gezegd
whehehquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een FOK!'er die daadwerkelijk van z'n zolder af komt??
Wat een eer.
ik denk dat netsplitter 10 tabjes heeft openstaan waarin hij voor iedereen maar 1 klik verwijderd is van een banquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:46 schreef Wolflegion het volgende:
inb4. ban voor iedereen die terechte klacht heeft gezegd
Ik ben sowieso allergisch voor mods die zomaar stukken tekst weggooien waar users tijd in hebben gestoken. In NWS zit ook een mod die me dat herhaaldelijk heeft geflikt. Mods moeten discussies sturen, niet om zeep helpen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:45 schreef Wolflegion het volgende:
[..]
Ja daar doelde ik ook op hoor, daarom noemde ik de mod niet bij naam![]()
Maar je kon zien dat de inhoud was gelezen, dus dan had ie kunnen zien dat de genummerde klachten nuttig waren.
Mods kunnen niet bannen, idiootquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:46 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
ik denk dat netsplitter 10 tabjes heeft openstaan waarin hij voor iedereen maar 1 klik verwijderd is van een ban
we kunnen allemaal foetsie zijn binnen 10 seconden
nouja soms snap ik het ook wel weer, mods moeten een oordeel hechten aan stukken tekst. Een subforum op orden houden is hun taak en daar hoort dat bij. Maar niet alle mods hechten dezelfde oordelen aan een stukje tekst als de user die het schrijft.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben sowieso allergisch voor mods die zomaar stukken tekst weggooien waar users tijd in hebben gestoken. In NWS zit ook een mod die me dat herhaaldelijk heeft geflikt. Mods moeten discussies sturen, niet om zeep helpen.
dat wist ik idd, was een garpjequote:Op vrijdag 12 december 2014 15:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Mods kunnen niet bannen, idioot
ik ga nu wel ff TR aanmachen, mensen een idioot noemen vind ik echt niet kunnen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Mods kunnen niet bannen, idioot
Dat.quote:
Doe wat je niet laten kuntquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:49 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
ik ga nu wel ff TR aanmachen, mensen een idioot noemen vind ik echt niet kunnen.
Vanillius von Kwarkusquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:57 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
welke kunstenaar heb je betaald om dat meesterwerk te maken?
Subliem. Het lijkt net alsof dat schepsel daadwerkelijk naar mij glimlacht.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:57 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Uiteraard. Rasechte paint-skillz.
het is net alsof mijn beeldscherm ineens 3D ondersteunt, het gezicht spat gewoon mijn beeldscherm uitquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:58 schreef HPLC het volgende:
[..]
Subliem. Het lijkt net alsof dat schepsel daadwerkelijk naar mij glimlacht.
Veel dank. Dat was inderdaad de intentiequote:Op vrijdag 12 december 2014 15:59 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
het is net alsof mijn beeldscherm ineens 3D ondersteunt, het gezicht spat gewoon mijn beeldscherm uit
ik vind dit een beetje onduidelijk, had graag ieder punt genummerd gezien.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:03 schreef Netsplitter het volgende:
Ok, inhoudelijke reactie.
Het liep gewoon weer de spuigaten uit.
De sub/anti/extra klachten waren niet om aan te slepen.
Er is tijdens KLB2.0 besloten om hier wat aan te gaan doen en dat is toen ook zeker gebeurd.
Blijkbaar is de klad er in gekomen wegens onderbezetting of andere dingen, geen idee.
Vind ik ook totaal niet interessant.
Ikzelf was op dat moment niet aanwezig op FOK!, jaartje sabbatical gehouden.
Voordat ik weer blauw werd heb ik achter de vraag gesteld wat er gedaan moest worden met de sub/anti/extra klachten en dat antwoord was heel ondubbelzinning: weghalen die meuk.
Ik ben tot nu toe vaak aanwezig overdag dus van mij vallen deze acties gewoon meer op.
Ik ben ook van mening dat als iemand gewoon een goed KLB topic maakt, deze geen sub/anti/extra klachten nodig heeft. Ik vind het zelf iemand juist sieren dat hij/zij/het tijd in z'n OP heeft gestoken zodat die extra tierlantijnen achterwege kunnen blijven.
Zie het als een uitdaging om gewoon zo'n top OP neer te pennen zodat sub/anti/extra klachten juist afbreuk zouden doen als ze erin zouden staan.
Zo moet je het zien.
Ongeveer net zo storend als anti-klachten en aanverwanten zijn mensen die denken te moeten enteren.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:03 schreef Netsplitter het volgende:
Er is tijdens KLB2.0 besloten om hier wat aan te gaan doen en dat is toen ook zeker gebeurd.
Blijkbaar is de klad er in gekomen wegens onderbezetting of andere dingen, geen idee.
Voordat ik weer blauw werd heb ik achter de vraag gesteld wat er gedaan moest worden met de sub/anti/extra klachten en dat antwoord was heel ondubbelzinning: weghalen die meuk.
Ik ben tot nu toe vaak aanwezig overdag dus van mij vallen deze acties gewoon meer op.
Ik ben ook van mening dat als iemand gewoon een goed KLB topic maakt, deze geen sub/anti/extra klachten nodig heeft. Ik vind het zelf iemand juist sieren dat hij/zij/het tijd in z'n OP heeft gestoken zodat die extra tierlantijnen achterwege kunnen blijven.
Zie het als een uitdaging om gewoon zo'n top OP neer te pennen zodat sub/anti/extra klachten juist afbreuk zouden doen als ze erin zouden staan.
Zo moet je het zien.
Ondanks dat ik het niet eens ben met je mening, eindelijk een mod die eens inhoudelijk reageert op een klacht betreffende zijn werk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:03 schreef Netsplitter het volgende:
Zo moet je het zien.
Weet je wat het is.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:05 schreef Vanillekwark het volgende:
Dus de mogelijkheid dat een subklacht ook maar iets toevoegt aan een OP, dat is gewoon niet mogelijk in jullie belevingswereld?
Tevens, als het een regel is, is het handig als dit in het topic staat met....de regels? Staat er niks van in. Beetje ervan uitgaan dat elke user de invoer van KLB 2.0 heeft meegekregen is natuurlijk op communicatief gebied niet de meest strakke actie.
Sue me.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:06 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ongeveer net zo storend als anti-klachten en aanverwanten zijn mensen die denken te moeten enteren.
Nou, tot op bepaalde hoogte 'snap' ik de insteek wel.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet je wat het is.
Als we nu dit zouden toestaan is het hek van de dam weer.
Het klinkt en is streng, maar bewijs nou eerst maar eens dat er ook weer normale topics gemaakt kunnen worden en wie weet dat dan in de toekomst de teugels weer wat losser kunnen.
Omdat het onmogelijk is om alles in regeltjes te willen vatten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:08 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nou, tot op bepaalde hoogte 'snap' ik de insteek wel.
Het tweede deel van mijn vraag (over het regeltopic)?
Maar het...is een regel? Elke subklacht/antiklacht wordt consequent weggemod. Dan is het wel handig dat, als dat een regel is, het vermeld staat. Dit wekt onvrede op. Ik heb de intrede van KLB 2.0 inderdaad meegemaakt (als lurker), maar mensen die vorige week een account hebben aangemaakt snappen er de ballen van. Die zien hun antiklachten/subklachten consequent weggemod worden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat het onmogelijk is om alles in regeltjes te willen vatten.
En dat willen we ook absoluut niet. Ik heb zelf een bloedhekel aan dat hele kad/hont verhaal maar daar zal ik nooit een regel voor willen hebben die zegt dat het kat/hond moet zijn anders wordt je topic gesloten.
Maar is modderen niet sowieso subjectief? Zo zou jij misschien een topic dichtgooien dat Frank zou openlaten of vica versa. Of zitten jullie allemaal op een lijn en bellen jullie elkaar, dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat het onmogelijk is om alles in regeltjes te willen vatten.
En dat willen we ook absoluut niet. Ik heb zelf een bloedhekel aan dat hele kad/hont verhaal maar daar zal ik nooit een regel voor willen hebben die zegt dat het kat/hond moet zijn anders wordt je topic gesloten.
Mag ik je een andere vraag stellen? Als men nieuw is, hoe komt men dan met een anti/subklacht. Dat moet dan iemand zijn die niet nieuw is in ieder geval.... Want er komen zoveel van die lui, dat het niet steeds een nieuwe user kan zijn die dit heeft bedacht.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:12 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Maar het...is een regel? Elke subklacht/antiklacht wordt consequent weggemod. Dan is het wel handig dat, als dat een regel is, het vermeld staat. Dit wekt onvrede op. Ik heb de intrede van KLB 2.0 inderdaad meegemaakt (als lurker), maar mensen die vorige week een account hebben aangemaakt snappen er de ballen van. Die zien hun antiklachten/subklachten consequent weggemod worden.
Zo blijft het een onduidelijk verhaal en zo blijft deze discussie telkens komen.
Tuurlijk is modereren subjectief, dat blijf je houden, dat is ook niet de insteek van de vraagstelling.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar is modderen niet sowieso subjectief? Zo zou jij misschien een topic dichtgooien dat Frank zou openlaten of vica versa. Of zitten jullie allemaal op een lijn en bellen jullie elkaar, dat lijkt me sterk.
[..]
Mag ik je een andere vraag stellen? Als men nieuw is, hoe komt men dan met een anti/subklacht. Dat moet dan iemand zijn die niet nieuw is in ieder geval.... Want er komen zoveel van die lui, dat het niet steeds een nieuwe user kan zijn die dit heeft bedacht.
Modereren is zeker subjectief, wat ik niet leuk vind kan een ander fantastisch vinden. Zo kan het voor komen dat ik een topic dicht knikker waarvan Frank vind dat het beter open kan zijn, even goede vrienden. Dat soort dingetjes overleggen we achter.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar is modderen niet sowieso subjectief? Zo zou jij misschien een topic dichtgooien dat Frank zou openlaten of vica versa. Of zitten jullie allemaal op een lijn en bellen jullie elkaar, dat lijkt me sterk.
Precies. Vandaar dat ik er snel op reageer en ze weghaal. Na een paar weken is het voor iedereen duidelijk dat sub/anti/bonusklachten en consorten niet gewaardeerd worden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Tuurlijk is modereren subjectief, dat blijf je houden, dat is ook niet de insteek van de vraagstelling.
En hoe je eraan komt. Simpel. Heel veel mensen doen het nog. Nieuwe users kunnen zoiets snel oppikken.
Toch lijkt het me niet onhandig deze regel vast te leggen. Dan heb je iets minder snel "Oh daar komt Netsplitter weer". Het mag niet, dan leg het vast, schept duidelijkheidquote:Op vrijdag 12 december 2014 16:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Precies. Vandaar dat ik er snel op reageer en ze weghaal. Na een paar weken is het voor iedereen duidelijk dat sub/anti/bonusklachten en consorten niet gewaardeerd worden.
En ja, we zullen allemaal even door de zure appel heen moeten bijten. Voor ons is het ook niet leuk om dit weer te moeten doen, maar om dit weer uit te bannen moet het.
En iedereen die hier langer zit weet heel goed dat er heel veel mogelijk is, maar er zijn wel grenzen.
En één grens is voor nu bereikt.
Persoonlijk denk ik dat de meeste anti-klachten komen van kloons die dwars willen liggen of trolls die stoer willen doen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Toch lijkt het me niet onhandig deze regel vast te leggen. Dan heb je iets minder snel "Oh daar komt Netsplitter weer". Het mag niet, dan leg het vast, schept duidelijkheid
misschien iets voor in dat overlegtopic
Jezus wat sneu :’)quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
Kan, maar de nadruk zou in mijn mening op de kwaliteit moeten liggen, en niet op de uitvoering. Ik ga deze discussie niet opnieuw opstarten want alhoewel ik het niet geheel eens ben met Netsplitter, legt hij het wel netjes en duidelijk uit. Ik kan alleen nog het advies meegeven het toch echt in de regels te vermelden. Voor de rest is wat TS betreft de discussie geslotenquote:Op vrijdag 12 december 2014 16:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de meeste anti-klachten komen van kloons die dwars willen liggen of trolls die stoer willen doen.
Dit is Fok autisten zijn hier in grote getallen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jezus wat sneu :’)
Dan moet je toch wel echt een rasautist zijn om de regeltjes zo rigide te willen volgen.
FOK! is voor autisten wat Martijn voor pedo's is.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:32 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dit is Fok autisten zijn hier in grote getallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |