abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147181770
Lees en huiver:

quote:
Aangifte vanwege blunder Pietbordje in ziekenhuis
Een medewerker van Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in Eindhoven doet vandaag aangifte tegen het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch. Op de kamer waar het donkere patiëntje Damin was opgenomen stond 'Zwarte Piet'. De medewerker van de IND zegt dat het ziekenhuis met een 'slap excuus' kwam voor het naambordje.
Omroep Brabant sprak met Fred Vertommen, die vandaag aangifte doet. De IND-medewerker gelooft niet dat op het naambordje door een fout in het systeem Zwarte Piet stond. De oom van Damin kreeg van het ziekenhuis namelijk te horen dat het om een flauwe grap ging. Vertommen: ,,De verklaringen van de partijen komen totaal niet overeen. Ik signaleer dat in het ziekenhuis op de werkvloer wordt gediscrimineerd."

Test
Twee lege kamers in het Jeroen Bosch Ziekenhuis kregen de namen Sinterklaas en Zwarte Piet. Patientje Damin kwam in de kamer waarop Zwarte Piet stond terecht. Vertommen: ,,Ik werk dagelijks met vluchtelingen en kom zelf uit Indonesië. Toen ik het verhaal en de halfbakken verklaring van het ziekenhuis las, wist ik het zeker: ik moet aangifte doen." Vertommen doet als particulier aangifte en namens de IND.

De oom van het jongetje deed zijn verhaal op Facebook dit weekend. Baby Damin ligt nog in het ziekenhuis en zou in levensgevaar verkeren.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-ziekenhuis.dhtml

Ik heb naar aanleiding van dit bericht heel wat op te merken:

• De man doet aangifte vanwege iets dat hem helemaal niet aangaat; hij is geen partij in deze zaak.
• Deze man laat zich voorstaan op zijn functie, namelijk IND-medewerker. Dat is totaal niet relevant.

Nu eerst even dit bericht lezen:
http://www.omroepbrabant.(...)t+raakt+me+diep.aspx

• Het AD zit ernaast met hun bewering dat de man aangifte doet namens zichzelf én de IND. Vertommen doet aangifte als particulier, niet namens de IND.

• De persoon die aangifte doet, heeft een Indonesische achtergrond en ziet hierin kennelijk een perfecte aanleiding om het slachtoffer uit te hangen. Slachtofferschap is momenteel een ernstig besmettelijke ziekte in Nederland.

• Het AD en andere media spreken van "donkere baby" en zelfs "zwarte baby", zoals hier valt te lezen: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)by-Zwarte-Piet.dhtml

De oom van het jochie zegt tegenover RTL Nieuws echter:
quote:
"Ik ben blij dat heel veel mensen dit ook niet grappig vinden", zegt hij tegen RTL Nieuws. "Wel vind ik het heel vervelend dat mensen elkaar in de reacties onderling weer betichten van racisme."

Hij wil benadrukken dat zijn boosheid niets te maken heeft met de zwartepietendiscussie of het feit dat het juist een licht getint kindje was bij wie dat gebeurde. "Ik ben een groot voorstander van Zwarte Piet en ik heb helemaal niets met die hele discussie", zegt hij. "Maar dit is een misplaatste grap op een heel verkeerd moment."
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)zo-vervelend-geweest

Kortom - vervolg van het voorgaande punt - het gaat om een lichtgetinte baby, niet om een "donkere" of zelfs "zwarte" baby.

• Het ziekenhuis heeft een verklaring afgegeven en neemt hierover contact op met de ouders. De ouders van de baby zijn het eerste aanspreekpunt in deze zaak. Niet de oom en al helemaal niet de IND-medewerker die zijn fifteen minutes of fame wil.

• De oom geeft expliciet aan dat hij geen discussie over racisme wil, maar dat hij slechts boos is over de slechte grap. Desondanks gaat de IND-medewerker zich in de zaak mengen en aangifte doen van discriminatie.

Tot slot:
• Het jochie ligt ernstig ziek in het ziekenhuis. Het is überhaupt de vraag of de ouders wel zo blij zijn met het feit dat die oom de publiciteit heeft gezocht, laat staan met het hele mediacircus dat ze op hun dak krijgen. Die ouders hebben verdomme wel wat anders aan hun hoofd dan dit gezeik. Hun baby ligt te knokken voor z'n leven.

Tot zover mijn constateringen, die ik nog even beknopt samenvat als 1 klacht:

Samenvatting klacht: Baby vecht voor z'n leven, media verdraait feiten over huidskleur, mensen die zich er niet mee moeten bemoeien, maken van deze zaak een mediacircus - over de rug van de baby en zijn ouders.

Het is echt om je kapot te schamen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 13:42:31 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 december 2014 @ 13:37:01 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_147181829
Haal ff klacht 2 tm 8 weg en formuleer het anders.
Zou jammer zijn als de helft van je OP verdwijnt namelijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_147181833
Ach ja, iemand krijgt de kans om de racismekaart te spelen en dus doet hij dat.

Tevens goede OP.
pi_147181849
Oh God, daar gaan we weer |:(
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  maandag 1 december 2014 @ 13:38:14 #5
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_147181867
Ik lees niet vaak boeken op FOK! maar dit was wel een zeer terecht boek.
+1 voor TS
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_147181907
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:38 schreef Robuust-koekje het volgende:
Ik lees niet vaak boeken op FOK! maar dit was wel een zeer terecht boek.
+1 voor TS
Nu nog je UI instellen. :Y)
(Bedankt trouwens)
pi_147181924
Alle klachten gegrond verklaard
pi_147181963
Goede OP, terechte klacht(en).

Wel goed wat die oom tegenover de media zegt.
pi_147182022
Mag je niet de klachten opsommen in nummers dan? Flauw.

OT: Vage bedoening, dat wel
pi_147182040
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
Haal ff klacht 2 tm 8 weg en formuleer het anders.
Zou jammer zijn als de helft van je OP verdwijnt namelijk.
Bij deze gebeurd, al snap ik niet waarom ik niet mag laten doorschemeren dat deze gang van zaken een enorme reeks klachten mij bij oproept.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 december 2014 @ 13:43:55 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_147182057
Ik hoop dat hij de rechtszaak verliest en voor alle kosten kan gaan opdraaien. *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_147182074
Waarom is dat ziekenhuis ook zo achterlijk om zo'n actie uit te halen, zeker nu. :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  maandag 1 december 2014 @ 13:44:23 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_147182075
Dit is echt te triest voor woorden, zeer terecht geklaag dit en een puike OP!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_147182172
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:44 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Waarom is dat ziekenhuis ook zo achterlijk om zo'n actie uit te halen, zeker nu. :')
Ze hebben een niet-werkend systeem getest door de namen Sinterklaas en Zwarte Piet in te voeren.... - Met de wetenschap van nu kun je dat dom noemen. Maar wat veel storender is, is hoe er meteen weer een link met racisme wordt gelegd.

Het gemak waarmee dat tegenwoordig gebeurt, is echt bizar. Minstens zo kwalijk is het dat media bewust het verhaal een beetje verdraaien om het "passend" te maken. Een licht getinte baby is ineens een "donkere" of zelfs "zwarte" baby.
pi_147182247
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze hebben een niet-werkend systeem getest door de namen Sinterklaas en Zwarte Piet in te voeren.... - Met de wetenschap van nu kun je dat dom noemen. Maar wat veel storender is, is hoe er meteen weer een link met racisme wordt gelegd.

Het gemak waarmee dat tegenwoordig gebeurt, is echt bizar. Minstens zo kwalijk is het dat media bewust het verhaal een beetje verdraaien om het "passend" te maken. Een licht getinte baby is ineens een "donkere" of zelfs "zwarte" baby.
Ja, heel leuk dat we het maar klachtwaardig vinden dat die link steeds wordt gelegd, maar men weet toch dat er de laatste jaren zo fel op wordt gereageerd en dan vermijd je het dus toch als ziekenhuis. Test je systeem lekker met Piet en Klaas. Of Henk en Ingrid.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_147182249
Het AD :')
pi_147182335
Heeft meneer ook wat gedaan voor de baby of gaat het hem alleen om zijn eigen zaak, vraag ik mij af? Wat is überhaupt de relatie van deze meneer tot de baby, dat wordt me niet duidelijk? Kent hij het hele verhaal of heeft hij 'horen zeggen' in de media?

Ben het wel met oom eens, niet helemaal handig van het ziekenhuis natuurlijk. Maar als ze nog volop zorg aan het verlenen waren en het kindje was/is in levensgevaar, kan ik ook goed begrijpen dat ze zich 100% daarop richten en niet met naambordjes bezig zijn. En aangifte doen terwijl de familie zegt zich buiten deze discussie te willen houden... in zo'n moeilijke tijd ... :N
pi_147182399
Je hele OP had je je kunnen besparen door gewoon toe te geven dat het ziekenhuis een enorme blunder heeft begaan die niet alleen ontzettend dom, knullig en amateuristisch is maar ook nog eens bijzonder gevoelig ligt helemaal na de ophef van de laatste weken. Dat de oom geen partij is, of het kindje licht of donker getint is doet allemaal niet ter zake. Het is een ontzettend amateuristische blunder waar alleen maar nederig excuses bij past.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_147182475
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze hadden ook kunnen testen met “patient A” en “patient B”. testen met namen als “zwarte Piet” “Adolf Hitler” of “Jozef Stalin” is niet erg professioneel omdat je kan verwachten dat iemand er aanstoot aan neemt. En dat is dus ook gebeurd. En dan ook nog eens bij een donkere baby.

Dat is gewoon onnoemelijk dom van het ziekenhuis.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 1 december 2014 @ 13:58:59 #20
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_147182529
Godvertommen, wat kinderachtig.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_147182538

Fred wordt verdrietig van dit topic.
pi_147182549
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 13:44 schreef RingBewoner het volgende:
Dit is echt te triest voor woorden, zeer terecht geklaag dit en een puike OP!
Ja, want als jij in pak em beet in Suriname in het ziekenhuis zou liggen en op jouw naambordje zou “kaaskop” of “bleekscheet” staan zou jij je natuurlijk helemaal niet onheus bejegend voelen. Laat staan dat je je niet serieus genomen voelt of wellicht er zelfs aan zou gaan twijfelen of jij wel de beste zorg hebt.
  maandag 1 december 2014 @ 13:59:54 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_147182562
Het AD is ruk en rap op weg naar niveautje Daily Mail.
Meneer van de IND is vervelend en regelneukerig.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_147182607
Ik las in het AD ook het volgende artikel: Discriminatieroeptoeterritus besmettelijker dan vogelgriep
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147182651
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hele OP had je je kunnen besparen door gewoon toe te geven dat het ziekenhuis een enorme blunder heeft begaan die niet alleen ontzettend dom, knullig en amateuristisch is maar ook nog eens bijzonder gevoelig ligt helemaal na de ophef van de laatste weken. Dat de oom geen partij is, of het kindje licht of donker getint is doet allemaal niet ter zake. Het is een ontzettend amateuristische blunder waar alleen maar nederig excuses bij past.
Natuurlijk is het een blunder van het ziekenhuis.
Echter, het is in principe een zaak tussen het ziekenhuis en de ouders. Het ziekenhuis mag zich naar de ouders toe inderdaad extreem nederig verantwoorden voor deze blunder; hun kind vecht voor zijn leven en dan krijg je zoiets op je bord. Wat er daarna met die informatie gebeurt, dat is imho toch echt aan de ouders om te bepalen, niet aan mensen die buiten deze zaak staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')