abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147512038
Ik kan me wel voorstellen dat je het met koud weer moeilijker vindt om veel tíjdens de run te drinken. Dan kan veel drinken een dag van tevoren je wel helpen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147512077
Succes alvast Murmeli *O*

Jipppie vandaag over een maandje beginnen. Heb er zin in *O*
Ben wel de jongste van het groepje... Gelukkig is de trainer/fysio maar 4 jaar ouder dan ik, dat scheelt weer :Y *). Zit zelfs een vrouw van bijna 70 bij _O_
pi_147512103
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:04 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen belangrijk als je de volgende dag een marathon of zo gaat lopen ;)

Verder is dat met dit weer denk ik van minder belang en hoef je geen gekke dingen te doen. Gewoon zorgen dat je niet uitgedroogd aan de start staat en dan tijdens het lopen naar behoefte drinken.
Okay, zoiets dacht ik al wel.
Was ook niet bepaald van plan om (voor mijn doen) heel hard te gaan, dat zal ook schelen. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 12 december 2014 @ 13:10:38 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147512154
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:55 schreef Cynic het volgende:
Hoe belangrijk is het met dit weer trouwens nog om de dag voor je een heel eind gaat lopen veel te drinken?
In principe zou je je dit soort dingen wat eerder af moeten vragen voordat je je in zo'n avontuur stort :P

En het gaat er niet om hoe hard je gaat, maar hoe lang je bezig bent
F means you're fucked
pi_147512305
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:10 schreef YUR het volgende:

[..]

In principe zou je je dit soort dingen wat eerder af moeten vragen voordat je je in zo'n avontuur stort :P

En het gaat er niet om hoe hard je gaat, maar hoe lang je bezig bent
Goed punt. Maar ik ben tijdens survivalruns ook regelmatig rond de 3 uur bezig en dat doe je dan op 2 plastic bekertjes water. Het gaat nu ongetwijfeld wat langer duren, maar ben wat dat betreft denk ik wel iets gewend. :)
It has to mean something
  vrijdag 12 december 2014 @ 13:15:00 #246
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147512327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:14 schreef Cynic het volgende:

[..]

Goed punt. Maar ik ben tijdens survivalruns ook regelmatig rond de 3 uur bezig en dat doe je dan op 2 plastic bekertjes water. Het gaat nu ongetwijfeld wat langer duren, maar ben wat dat betreft denk ik wel iets gewend. :)
Wat je wilt :)
F means you're fucked
pi_147512738
Oh je gaat ook echt een marathon afstand doen :o Heb je wel geoefend met gelletjes en zo? Lijkt me dat je met een trailmarathon wel echt je energie moet aanvullen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147512810
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh je gaat ook echt een marathon afstand doen :o Heb je wel geoefend met gelletjes en zo? Lijkt me dat je met een trailmarathon wel echt je energie moet aanvullen..
Ja, die had ik tijdens de vorige 2 trails ook mee (25 en 30 km) en ik neem ze op onze zondagstrainingen nu ook mee. Verder rugzakje mee met wat spulletjes en eten/drinken erin.
It has to mean something
pi_147512883
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:28 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ja, die had ik tijdens de vorige 2 trails ook mee (25 en 30 km) en ik neem ze op onze zondagstrainingen nu ook mee. Verder rugzakje mee met wat spulletjes en eten/drinken erin.
Oh, dus je was sowieso wel van plan om het met meer dan 2 bekertjes water te gaan doen ;) Lijkt me verstandig.
pi_147514476
In de 'kerstvakantie' ga ik er toch echt maar eens op uit voor nieuwe schoenen.
Loop nu ongeveer 300km op goedkope Asics en voor mn gevoel is alle demping daar wel zo'n beetje uit...

Iemand goede/slechte ervaringen met een specifieke winkel in Rotterdam. Anders wordt het waarschijnlijk de 'hardloopwinkel'.
  vrijdag 12 december 2014 @ 14:28:33 #251
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147514627
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 14:23 schreef RunnerAdd het volgende:
In de 'kerstvakantie' ga ik er toch echt maar eens op uit voor nieuwe schoenen.
Loop nu ongeveer 300km op goedkope Asics en voor mn gevoel is alle demping daar wel zo'n beetje uit...

Iemand goede/slechte ervaringen met een specifieke winkel in Rotterdam. Anders wordt het waarschijnlijk de 'hardloopwinkel'.
Die is goed :Y
F means you're fucked
pi_147514722
Mooie geruststelling in de laatste nieuwsbrief voor de trail van morgen:

"Het is je vast niet ontgaan dat het stormt vandaag. Welk effect dit heeft op het parcours morgen kunnen we nog niet zeggen. Ook weten we niet of de dag erna of pas een week erna losse takken uit bomen zullen vallen dus zien we nu nog geen reden het parcours te wijzigen of te sluiten"

Ook maar een helm op dus :')
It has to mean something
pi_147515060
Sterkte Semtex.

Mijn benen voelen nu wel wat beter. Zat er aan te denken om volgende week zondag halve marathon te lopen, maar weet nog niet of dat verstandig is.
  vrijdag 12 december 2014 @ 14:42:44 #254
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147515117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:31 schreef Murmeli het volgende:
@zwab: oja...

@moblo: moors als in exmoor? Exmoor= mooi!!!
Nope, dat is helemaal aan de andere kant van het land. Wij zitten nu in de North York Moors. En ook echt in de middle of nowhere. Geen enkel mobiel bereik (niet eens noodnummers!), maar wel internet (wat nogal langzaam is).
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_147515275
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 14:41 schreef Voccar het volgende:
Sterkte Semtex.

Mijn benen voelen nu wel wat beter. Zat er aan te denken om volgende week zondag halve marathon te lopen, maar weet nog niet of dat verstandig is.
Borne toch? In dat geval doen!

Maar serieus, als je twijfelt zou ik het niet doen. Er komen nog genoeg HM's.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 december 2014 @ 14:49:38 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147515341
Trainingsloopje van vandaag sla ik over. Morgen training en dan zondag de eerste trainingsloop van 2 km op tijd. Ben eens benieuwd.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147515407
Hier kan ik de HM van aanstaande zondag wel vergeten, zoals het er nu uit ziet. M'n linkerkuit protesteert nog hevig na de Bruggenloop. Geen idee wanneer en waar ik dat precies opgelopen heb :(.
Get stoned
pi_147515443
Het zal vast ontelbare keren voorbij zijn gekomen maar wie heeft hier wel eens een sportmedisch onderzoek ondergaan en wat waren de ervaringen? Ik heb namelijk besloten om in januari toch maar een sportmedisch onderzoek te laten uitvoeren. De reden dat ik het toch laat doen, is dat volgend jaar behoorlijk intensief gaat worden met 3 marathons-, zeker 3 halve marathons en een halve triatlon.
pi_147516049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 14:52 schreef Devv het volgende:
Het zal vast ontelbare keren voorbij zijn gekomen maar wie heeft hier wel eens een sportmedisch onderzoek ondergaan en wat waren de ervaringen? Ik heb namelijk besloten om in januari toch maar een sportmedisch onderzoek te laten uitvoeren. De reden dat ik het toch laat doen, is dat volgend jaar behoorlijk intensief gaat worden met 3 marathons-, zeker 3 halve marathons en een halve triatlon.
2 jaar geleden laten doen, was verplicht voor Alpe d'HuZes. Stelde niet heel veel voor eerlijk gezegd.
Wat verwacht je er van, wat wil je ermee bereiken?
pi_147516128
quote:
Is een psychologisch onderzoek dan niet meer op zijn plaats 8)7

Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht toen ik de marathon wilde gaan lopen, maar heb er vanaf gezien. Uiteindelijk zag ik er de meerwaarde niet zo van in.
pi_147516314
quote:
Ik ga er deze maand 1 doen, maar je kan (hier althans) uit een aantal verschillende onderzoeken kiezen. Ze hebben hier een bijvoorbeeld een speciaal Alpe d'HuZes onderzoek. Die is geloof ik inderdaad niet zo heel uitgebreid (was in ieder geval de goedkoopste om te doen)
It has to mean something
pi_147516553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:21 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik ga er deze maand 1 doen, maar je kan (hier althans) uit een aantal verschillende onderzoeken kiezen. Ze hebben hier een bijvoorbeeld een speciaal Alpe d'HuZes onderzoek. Die is geloof ik inderdaad niet zo heel uitgebreid (was in ieder geval de goedkoopste om te doen)
Klopt, je hebt meestal de volgende klassen:
A) standaard gezondheidstest (gewicht, bloeddruk, hartslag...)
B) standaard gezondheidstest met inspanningtest
C) complete test met zuurstofopname e.d.

Ik moest toen B doen
pi_147516856
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:14 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Is een psychologisch onderzoek dan niet meer op zijn plaats 8)7

Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht toen ik de marathon wilde gaan lopen, maar heb er vanaf gezien. Uiteindelijk zag ik er de meerwaarde niet zo van in.
Ik wil voornamelijk zien hoe ik er echt voor sta en of er reden is om ergens rekening mee te houden. Het gaat om dit onderzoek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147516986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik wil voornamelijk zien hoe ik er echt voor sta en of er reden is om ergens rekening mee te houden. Het gaat om dit onderzoek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou wel een onderzoek op de loopband doen als het je om het hardlopen gaat. Stond laatst nog een artikel op LV dat lopers geen betrouwbare uitkomsten uit fietstesten krijgen en vice versa.
pi_147517059
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou wel een onderzoek op de loopband doen als het je om het hardlopen gaat. Stond laatst nog een artikel op LV dat lopers geen betrouwbare uitkomsten uit fietstesten krijgen en vice versa.
Ik las laatst echter ook dat ademgasanalyses je VO2max onderschatten.
pi_147517095
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik las laatst echter ook dat ademgasanalyses je VO2max onderschatten.
En hoe is die dan nauwkeuriger te meten?

Tja het is misschien ook niet heel relevant voor mensen op ons niveau :P Maar ik weet van mezelf iig dat de hartslagzones niet hetzelfde zijn met fietsen en lopen.
pi_147517105
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, je kunt ook op de loopband :) .
pi_147517110
Oh ik zie trouwens nu dat het bij wattbike ook op een loopband kan, no problem dus!
  vrijdag 12 december 2014 @ 15:49:01 #269
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147517211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Devv het volgende:

[..]

SPOILER
Ik heb niet bijgelezen en misschien ben ik echt spuit11... maar sommige zorgverzekeraars vergoeden dit voor je :Y Of geheel of gedeeltelijk. Zilverenkruis bv tot 150 of 120 euro per jaar.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 12 december 2014 @ 15:50:34 #270
50430 Yuki
Student Midwife
pi_147517267
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb niet bijgelezen en misschien ben ik echt spuit11... maar sommige zorgverzekeraars vergoeden dit voor je :Y Of geheel of gedeeltelijk. Zilverenkruis bv tot 150 of 120 euro per jaar.
*per 2 jaar :)
Met een sportpakket (klein bedrag per maand) krijg je nog iets extra vergoed :)

Heb ik dit jaar dankbaar gebruik van gemaakt :9
♥ || Baby catcher in training || ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')