Die is goedquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:23 schreef RunnerAdd het volgende:
In de 'kerstvakantie' ga ik er toch echt maar eens op uit voor nieuwe schoenen.
Loop nu ongeveer 300km op goedkope Asics en voor mn gevoel is alle demping daar wel zo'n beetje uit...
Iemand goede/slechte ervaringen met een specifieke winkel in Rotterdam. Anders wordt het waarschijnlijk de 'hardloopwinkel'.
Nope, dat is helemaal aan de andere kant van het land. Wij zitten nu in de North York Moors. En ook echt in de middle of nowhere. Geen enkel mobiel bereik (niet eens noodnummers!), maar wel internet (wat nogal langzaam is).quote:Op donderdag 11 december 2014 17:31 schreef Murmeli het volgende:
@zwab: oja...
@moblo: moors als in exmoor? Exmoor= mooi!!!
Borne toch? In dat geval doen!quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:41 schreef Voccar het volgende:
Sterkte Semtex.
Mijn benen voelen nu wel wat beter. Zat er aan te denken om volgende week zondag halve marathon te lopen, maar weet nog niet of dat verstandig is.
2 jaar geleden laten doen, was verplicht voor Alpe d'HuZes. Stelde niet heel veel voor eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:52 schreef Devv het volgende:
Het zal vast ontelbare keren voorbij zijn gekomen maar wie heeft hier wel eens een sportmedisch onderzoek ondergaan en wat waren de ervaringen? Ik heb namelijk besloten om in januari toch maar een sportmedisch onderzoek te laten uitvoeren. De reden dat ik het toch laat doen, is dat volgend jaar behoorlijk intensief gaat worden met 3 marathons-, zeker 3 halve marathons en een halve triatlon.
Is een psychologisch onderzoek dan niet meer op zijn plaatsquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:52 schreef Devv het volgende:
Het zal vast ontelbare keren voorbij zijn gekomen maar wie heeft hier wel eens een sportmedisch onderzoek ondergaan en wat waren de ervaringen? Ik heb namelijk besloten om in januari toch maar een sportmedisch onderzoek te laten uitvoeren. De reden dat ik het toch laat doen, is dat volgend jaar behoorlijk intensief gaat worden met 3 marathons-, zeker 3 halve marathons en een halve triatlon.
Ik ga er deze maand 1 doen, maar je kan (hier althans) uit een aantal verschillende onderzoeken kiezen. Ze hebben hier een bijvoorbeeld een speciaal Alpe d'HuZes onderzoek. Die is geloof ik inderdaad niet zo heel uitgebreid (was in ieder geval de goedkoopste om te doen)quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:52 schreef Devv het volgende:
Klopt, je hebt meestal de volgende klassen:quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ga er deze maand 1 doen, maar je kan (hier althans) uit een aantal verschillende onderzoeken kiezen. Ze hebben hier een bijvoorbeeld een speciaal Alpe d'HuZes onderzoek. Die is geloof ik inderdaad niet zo heel uitgebreid (was in ieder geval de goedkoopste om te doen)
Ik wil voornamelijk zien hoe ik er echt voor sta en of er reden is om ergens rekening mee te houden. Het gaat om dit onderzoek.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:14 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Is een psychologisch onderzoek dan niet meer op zijn plaats![]()
Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht toen ik de marathon wilde gaan lopen, maar heb er vanaf gezien. Uiteindelijk zag ik er de meerwaarde niet zo van in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik wil voornamelijk zien hoe ik er echt voor sta en of er reden is om ergens rekening mee te houden. Het gaat om dit onderzoek.Ik zou wel een onderzoek op de loopband doen als het je om het hardlopen gaat. Stond laatst nog een artikel op LV dat lopers geen betrouwbare uitkomsten uit fietstesten krijgen en vice versa.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik las laatst echter ook dat ademgasanalyses je VO2max onderschatten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou wel een onderzoek op de loopband doen als het je om het hardlopen gaat. Stond laatst nog een artikel op LV dat lopers geen betrouwbare uitkomsten uit fietstesten krijgen en vice versa.
En hoe is die dan nauwkeuriger te meten?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik las laatst echter ook dat ademgasanalyses je VO2max onderschatten.
Ja, je kunt ook op de loopbandquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou wel een onderzoek op de loopband doen als het je om het hardlopen gaat. Stond laatst nog een artikel op LV dat lopers geen betrouwbare uitkomsten uit fietstesten krijgen en vice versa.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik wil voornamelijk zien hoe ik er echt voor sta en of er reden is om ergens rekening mee te houden. Het gaat om dit onderzoek.Ik heb niet bijgelezen en misschien ben ik echt spuit11... maar sommige zorgverzekeraars vergoeden dit voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of geheel of gedeeltelijk. Zilverenkruis bv tot 150 of 120 euro per jaar.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
*per 2 jaarquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb niet bijgelezen en misschien ben ik echt spuit11... maar sommige zorgverzekeraars vergoeden dit voor jeOf geheel of gedeeltelijk. Zilverenkruis bv tot 150 of 120 euro per jaar.
Geen idee. Maar het idee is dat je met zo'n ademgasapparaat enigszins gehinderd wordt en dus niet in de buurt komt van wat je daadwerkelijk kunt tijdens de inspanning.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En hoe is die dan nauwkeuriger te meten?
Dat klopt, op de fiets is het veel moeilijker om boven de 160 spm uit te komen.quote:Tja het is misschien ook niet heel relevant voor mensen op ons niveauMaar ik weet van mezelf iig dat de hartslagzones niet hetzelfde zijn met fietsen en lopen.
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
*per 2 jaar
Met een sportpakket (klein bedrag per maand) krijg je nog iets extra vergoed
Heb ik dit jaar dankbaar gebruik van gemaakt
Een coopertest of 2km test geeft ook wel een indicatie van je vo2 max tochquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:50 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het idee is dat je met zo'n ademgasapparaat enigszins gehinderd wordt en dus niet in de buurt komt van wat je daadwerkelijk kunt tijdens de inspanning.
Nadeel is dat een loopbandtest ook niet geweldig is, omdat door het neerkomen tijdens iedere stap de meting verstoord wordt.
Mijn horloge meldt inmiddels dat mijn VO2max 47 is, waardoor mijn mogelijkheden op de 5, 10, HM en M ineens gelijk zijn aan 22, 46, 1:41 en 3:30. Dus ik neem die waarde maar als DE waarheid.
[..]
Dat klopt, op de fiets is het veel moeilijker om boven de 160 spm uit te komen.
Deze vraag schuif ik door naar Corniel.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een coopertest of 2km test geeft ook wel een indicatie van je vo2 max toch
In Borne idd. Er komen inderdaad nog genoeg HM's, maar in eigen dorp heeft toch wel wat. Overleg dit weekend even met een vriend, misschien dat hij ook wel wil lopen en dat we samen de 10 doen dan.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:47 schreef McTwente het volgende:
[..]
Borne toch? In dat geval doen!
Maar serieus, als je twijfelt zou ik het niet doen. Er komen nog genoeg HM's.
Ik, dit jaar via mijn werk. Tijdens de marathon training dus ik was zo'n beetje in mijn prime conditie. Voegde weinig toe, behalve om te weten dat er geen echt rare dingen met je hart zijn ofzo, maar dat zegt op zich niet zo gek veel.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:52 schreef Devv het volgende:
Bornequote:Op vrijdag 12 december 2014 15:57 schreef Voccar het volgende:
[..]
In Borne idd. Er komen inderdaad nog genoeg HM's, maar in eigen dorp heeft toch wel wat. Overleg dit weekend even met een vriend, misschien dat hij ook wel wil lopen en dat we samen de 10 doen dan.
In dat geval moet je nog een jaar wachten, als je toch besluit niet mee te doen. En anders kun je zo mee met Daywalker en mij. Ik heb alleen geen idee of 2 uur een beetje jouw tempo is...quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:57 schreef Voccar het volgende:
[..]
In Borne idd. Er komen inderdaad nog genoeg HM's, maar in eigen dorp heeft toch wel wat. Overleg dit weekend even met een vriend, misschien dat hij ook wel wil lopen en dat we samen de 10 doen dan.
Die is inmiddels in Hengelo als niet meer zwarte Piet aan de slag...quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Borne
Wel uitkijken voor zwarte pieten he
Hardloopwinkel aan de groenendaal in rdam vind ik ook fijn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Blijf toch last houden van kuiten vooral, terwijl ik nog maar 2x per week loop, max 4km. Dan lijkt me 10km berg-op-berg-af geen goed plan.
Volgende week zijn we in NL tot 2 januari, ga tussen kerst en O&N wel eens kijken voor een loop-analyse. Hoewel ik me doodschaam voor mijn gezwabberWie heeft een goed adresje voor me in de buurt van Dordrecht/Rotterdam of anders Amsterdam?
VO2max is de hoeveelheid zuurstof (ml) die je lichaam (per kilogram) kan opnemen per minuut. Dit is gecorreleerd met hoeveel vermogen je (per kilogram kan leveren). Het is echter niet een op een. De (loop- en intern) efficiëntie varieert. Er zijn tabelletjes wat voor tijden er bij Coopertest resultaten horen, maar dat is maar een benadering. Meten is weten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Deze vraag schuif ik door naar Corniel.
Yup, de ergste ruzies lijken onbelangrijk als iemand niet lang meer te leven heeft.quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat kut Semtex! Ga je hem nu wel opzoeken of niet?
Hoe gaat het nu met je voet? Voelt het al beter?quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:55 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: Sterkte!
[..]
VO2max is de hoeveelheid zuurstof (ml) die je lichaam (per kilogram) kan opnemen per minuut. Dit is gecorreleerd met hoeveel vermogen je (per kilogram kan leveren). Het is echter niet een op een. De (loop- en intern) efficiëntie varieert. Er zijn tabelletjes wat voor tijden er bij Coopertest resultaten horen, maar dat is maar een benadering. Meten is weten.
Zelf ben ik meerdere keren op m'n VO2max getest. Waarden varieerden tussen de 67 en 72. Dus Ik herken niet dat zo'n mondkapje je echt in de weg zit.
nl.wikipedia.org/wiki/VO2max
Maar goed, hier vooral stress voor zondag... Man, man (en vrouw, vrouw) is niet grappig. :S
Sterktequote:Op vrijdag 12 december 2014 17:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Yup, de ergste ruzies lijken onbelangrijk als iemand niet lang meer te leven heeft.
Als je het zondag ineens weer voelt kun je het afdoen als een pre-race pijntje en gewoon gaan lopen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:19 schreef Corniel het volgende:
@Nanook24: voet voel ik niet meer, zondagmiddag vast wel.
Sterkte Sem.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Yup, de ergste ruzies lijken onbelangrijk als iemand niet lang meer te leven heeft.
Even kijken hoe het voelt morgen. Ik heb op de 4e dag na het trekken van een kies pas weer gelopen. (Zijn die hardloop logboeken toch nog ergens goed voorquote:Op vrijdag 12 december 2014 18:36 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik had vandaag een vrije dag genomen omdat ik deze ochtend een verstandskies ging laten trekken. Mooi excuus om een lang weekend te nemen... Maar vanmiddag rennen met een bloedende bek zag ik bij nader inzien toch niet zitten. Morgen is misschien wel te doen?
Mijn VO2Max was bij de sportmedische keuring 45ml/min/KG. Succes zondag!quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:55 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: Sterkte!
[..]
VO2max is de hoeveelheid zuurstof (ml) die je lichaam (per kilogram) kan opnemen per minuut. Dit is gecorreleerd met hoeveel vermogen je (per kilogram kan leveren). Het is echter niet een op een. De (loop- en intern) efficiëntie varieert. Er zijn tabelletjes wat voor tijden er bij Coopertest resultaten horen, maar dat is maar een benadering. Meten is weten.
Zelf ben ik meerdere keren op m'n VO2max getest. Waarden varieerden tussen de 67 en 72. Dus Ik herken niet dat zo'n mondkapje je echt in de weg zit.
nl.wikipedia.org/wiki/VO2max
Maar goed, hier vooral stress voor zondag... Man, man (en vrouw, vrouw) is niet grappig. :S
Gewoon even kijken hoe je je voelt? Ik neem aan dat er geen bloedbad is aangericht? Dus dan kun je vast snel weer op padquote:Op vrijdag 12 december 2014 18:36 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik had vandaag een vrije dag genomen omdat ik deze ochtend een verstandskies ging laten trekken. Mooi excuus om een lang weekend te nemen... Maar vanmiddag rennen met een bloedende bek zag ik bij nader inzien toch niet zitten. Morgen is misschien wel te doen?
Welkom!!quote:Op donderdag 11 december 2014 13:42 schreef xMissi het volgende:
Ik woon trouwens in het prachtige Betuwe waar ik heel trots op ben hihi
weet je wat pas overdreven gedoe is... een paar hardloopschoenen uit je tas laten voor een lang weekend omdat je een schone onderbroek mee wil nemenquote:Op donderdag 11 december 2014 22:15 schreef Murmeli het volgende:
Weet je wat erg is? Mensen die 2 paar hardloopschoenen meenemen voor een lang weekend weg. Overdreven gedoe!
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
weet je wat pas overdreven gedoe is... een paar hardloopschoenen uit je tas laten voor een lang weekend omdat je een schone onderbroek mee wil nemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |