Wat ben je fel vandaagquote:Op donderdag 4 december 2014 16:32 schreef alors het volgende:
Niet quoten en kopiëren TS, de OP gaat automatisch mee.
Ook nog lapohunten
Gewoon hier.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:34 schreef alors het volgende:
[..]
Waar nog meer dan, zoveel heb ik niet gepost.
Doen! Ik moet mijn Amerikaan met V6 helaas de hele winter in de garage laten staan want....oldtimer regelingquote:Op donderdag 4 december 2014 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zal ff doorstampen met de v6 diesel, broeikaseffect
Bedankt Hans.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Graag gedaanquote:Op donderdag 4 december 2014 16:47 schreef alors het volgende:
[..]
Bedankt Hans.
Gratis supertip: Vraag gewoon een modje of hij de boel wil terugzetten.
Ik ben gisteren gewoon 12,5km gaan hardlopen met deze temperaturen, nu U weerquote:Op donderdag 4 december 2014 16:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
U is niet buiten geweest gisteren? Een windchill van -9 is gewoon koud, de kabel was overduidelijk al niet meer goed maar dit zijn can die ongemakken die je alleen in de winter hebt.
Denk dat de ijzel icm de koude wind het laatste zetje is geweest.
Oh daarom was het zo warm in Udenquote:Op donderdag 4 december 2014 17:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben gisteren gewoon 12,5km gaan hardlopen met deze temperaturen, nu U weer
hardlopen en dan zeggen dat je het niet koud had, joh fo real son?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben gisteren gewoon 12,5km gaan hardlopen met deze temperaturen, nu U weer
Maar is het droog en schijnt de zon, dat vind ik belangrijkerquote:
nog steeds ja. Of het hier echt tot storm komt is nog afwachten.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:54 schreef Elan het volgende:
[..]
We zouden toch storm krijgen? Ligt die een beetje op koers?
Alles beter dan dit koude weerquote:
Ik zie al weer dubbele cijfers op weeronlinequote:
Ja weeronlinequote:Op donderdag 4 december 2014 22:57 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik zie al weer dubbele cijfers op weeronline
Ik heb dinsdag ongeveer 20 minuten zon gezien. De rest van de week nog nietquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
Holy shit. Ik zag vanmorgen voor het eerst in een eeuwigheid weer eens blauwe lucht en de zon.
Magisch.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:12 schreef alors het volgende:
Het werd hier net eventjes lichter dan het de afgelopen week is geweest, ik zag zelfs de blauwe kleur van de lucht doorschijnen door de wolken
.........AND ITS GONE![]()
Hmm nee doe maar niet..quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
11 gradennu de zon nog.
Utrecht is strakblauw luchtje hoorquote:Op vrijdag 5 december 2014 10:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
11 gradennu de zon nog.
Yessssss!!!quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
11 gradennu de zon nog.
11 graden? Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
11 gradennu de zon nog.
Beter verschijnen er snel wat goeie beelden op youtube, staat nu nog niet veel bijzonders op.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:31 schreef Frutsel het volgende:
Nice...
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-over-Sydney.dhtml![]()
Gelukkig zijn er ook mensen die heeeel blij worden van zulk weer.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:29 schreef alors het volgende:
Storm is ook echt aids, is het nog kaler straks, ik word zo depressief van bomen zonder blad, zit er toch niet uit man.
Flyboarden.jpgquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:32 schreef hangtime het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook mensen die heeeel blij worden van zulk weer.
Heerlijk door de weilanden flyboarden, wind heeft nu vrij spel nu de bomen kaal zijn.
Tevens heerlijke temperatuur om buiten te sporten!
Ik bedoel het 'oude' flyboarden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:49 schreef alors het volgende:
[..]
Flyboarden.jpg
[ afbeelding ]
Tussen de weilanden, met dit weer of storm, tuurlijk![]()
Buiten sportenJe spieren koelen vies hard af met dit weer. Niets zo ranzig als zweten in 3 lagen kleding en tegelijk koud worden van die ijzige wind. Ik weiger buiten te sporten met dit weer.
Weerplaza heeft het over heel lage gevoelstemperaturen volgende week. Klopt dat wel?quote:
stormachtig met een graad of 5/6 voelt niet echt lekker.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:53 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Weerplaza heeft het over heel lage gevoelstemperaturen volgende week. Klopt dat wel?
Ah natuurlijk. Ik zat in mijn hoofd met de windrichting die 'warm' was qua richting voor mijn idee.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:55 schreef aloa het volgende:
[..]
stormachtig met een graad of 5/6 voelt niet echt lekker.
[ afbeelding ]
Minder koud is een betere omschrijvingquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:56 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah natuurlijk. Ik zat in mijn hoofd met de windrichting die 'warm' was qua richting voor mijn idee.
Stop je dan nu met zeiken als een wijfquote:Op zaterdag 6 december 2014 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Holy shit de zon schijnt! Wat een verschil gelijk zeg, wat zonlicht met je gemoedstoestand kan doen!
Omdat ik geen autist ben zoals jij die houdt van grijs depri weer?quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:12 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Stop je dan nu met zeiken als een wijf?
Of je hebt enorme koukleumen als buren of stiekem toch iets van een verwarming aan gehadquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:33 schreef pietkanarie het volgende:
26,5 graden hier in huiszonder de verwarming aan te hebben.
Tijd om de ramen open te zetten dan maar.
De verwarming staat op 15... dus het zullen de buren wel zijnquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of je hebt enorme koukleumen als buren of stiekem toch iets van een verwarming aan gehad
Hoeft niet per se een verwarming te zijn geweestquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:38 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
De verwarming staat op 15... dus het zullen de buren wel zijn
Dat klinkt cryptisch. Volgens mij snap ik 'm nietquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoeft niet per se een verwarming te zijn geweest
quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:55 schreef aloa het volgende:
[..]
stormachtig met een graad of 5/6 voelt niet echt lekker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prima toch?quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat zijn wij toch eigenlijk ook een k*t land ook hé qua temperaturen... Alles richting het oosten in de vries kou en bij ons stopt het gewoon op die kaarten
DIe mensen bestaan, kijk maar eens op weerwoord. Vorig jaar was geweldig, ze vlogen elkaar virtueel in de haren wegens het ontbreken van kou.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:30 schreef DemonRage het volgende:
Mensen van wie het koud MOET zijn in de winter... gewoon uit princiepe.
En als het dan niet koud is, zijn ze dan niet vrolijk of zelfs doodongelukkig? Lopen ze dan de hele winter met een pesthumeur rond of worden ze dan zelfs depressief? Want het is niet koud geweest.![]()
Er zijn er nog een paar. Zo heb je er nog een paar chasers zitten, maar ja.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:46 schreef DemonRage het volgende:
Weerwoord is idd hard achteruit gegaan over de jaren.
Eerst voerden de serieuze weeramateurs daar de boventoon, maar nu overheersen daar gefrustreerde OCD'ers die elkaar doodgooien met hun onprofessionele wishcasting.
quote:Weerwoord is de plek voor winterfappers en mensen die het leuk vinden om andere mensen te kwetsen, al is het bewust/onbewust maar het grote gros is voor de dagjesposter en dagelijkse temperatuur. Wat niet verkeerd is. Vroeger was WW nog wel interessant maar tegenwoordig voel ook ik me niet echt op mn plek. Post je wat over onWEER dan negeert iedereen je en krijg je nouwelijks feedback. Post je een compleet verslag precies t zelfde terwijl er bij een chaseverslag meer info staat dan de meesten hier plaatsen over de hele dag. Daarom post ik ook niet zo veel meer. Zo nu en dan verslagen als ik een paar bliksemplaten heb of we een complete chase ondergaan.
Als ik een verslag post dan staat er veel info in als in hoe het ontstaat, wat de weersvariabelen zijn en wat er allemaal veranderd. Daarom neem ik ook een weerstation mee op pad. Je kan geen betere manier van actuele metingen hebben maar gek genoeg boeit niemand dat hier op weerwoord.
Weerwoord zou er moeten zijn voor alle soorten weer, niet alleen als de zon schijnt en het 10 graden vriest zodat iedereen maar gaat melden dat er 5mm is gevallen of dat GFS mooie kaarten heeft. Ik snap niet dat men zich hier niet voor interesseert.
Ondanks dat heb ik veel mensen gered om ze tijdig te waarschuwen voor het naderend "nood"weer velen hadden buitenactiviteiten. Door middel mijn waarschuwing die t KNMI door de keel is geschoten heb ik veel schade kunnen beperken want er kwam in een korte tijd veel water en hagel naar beneden. Dankzei mijn waarschuwing is veel leed beperkt gebleven.
Meesten denken dat we gekke chasers zijn en alleen maar de american dream leven. Maar niets is minder waar.
Tich is dat mijn mening en velen zullen het hier met me eens zijn maar het niet uitspreken. Hopelijk gaan de mods hier nog eens wat aan doen. Tot die tijd heb ik mijn heil ook wel ergens anders gevonden.
Ga gerust je gang en bagataliseer mijn post, Voorbeelden van Freek (ede) laten zien dat Hein en ik alleen maar gelijk hebben.
Met vr groet
Maickel Geurts - Stormjager/weeranalist
Ik vind het heerlijk om een baantje te schaatsen in droog koud winterweer op natuurijs langs de weilanden. Maar als het gaat sneeuwen dan heb je zo van die blubber na een week...quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Grappig hoe mensen het altijd over "gezellig" en "lekker koud" hebben terwijl ze alleen maar op kantoor, thuis of in De auto zitten. Ik ga er nog een stripje over maken.
Al die forums worden verpest door dergelijke zeikerds, die alleen maar posten dat ze zo'n hekel hebben aan het weer van dat moment.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:46 schreef DemonRage het volgende:
Weerwoord is idd hard achteruit gegaan over de jaren.
Eerst voerden de serieuze weeramateurs daar de boventoon, maar nu overheersen daar gefrustreerde OCD'ers die elkaar doodgooien met hun onprofessionele wishcasting.
Ja het is nooit genoeg.. rupsje nooitgenoeg.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Al die forums worden verpest door dergelijke zeikerds, die alleen maar posten dat ze zo'n hekel hebben aan het weer van dat moment.
Helaas...
rupsje?quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja het is nooit genoeg.. rupsje nooitgenoeg.
Da's van een liedje. Die mensen willen altijd meer, het is nooit goed genoeg.quote:
Geen ideequote:Op zaterdag 6 december 2014 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's van een liedje. Die mensen willen altijd meer, het is nooit goed genoeg.
quote:
Het zal er wel bijhoren. Mensen zeuren graagquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook al is het gerust winters te noemen, dan klagen ze alsnog omdat het niet streng vriest, bijvoorbeeld. Of andersom, bij 21 graden zitten jankballen dat het niet warm genoeg is. Dus ja, je hebt gelijk. Die mensen maken de boel erg onprofessioneel.
fixed.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zal er wel bijhoren. Mensen Nederlanders zeuren graag
Denk het wel. Niet dat het heel vast zit maar even kort sprayen of krabben zul je toch wel moeten.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:07 schreef Poeke het volgende:
Moet morgen om 7:15 vertrekken om te gaan werken (zorg, joy) van en in Eindhoven.
Moet ik vroeger opstaan om te krabben morgen of niet?
Doe je wel voorzichtig morgen schoonheidquote:Op zaterdag 6 december 2014 22:07 schreef Poeke het volgende:
Moet morgen om 7:15 vertrekken om te gaan werken (zorg, joy) van en in Eindhoven.
Moet ik vroeger opstaan om te krabben morgen of niet?
Heb het gemerkt. Van die typerende witte zoutvlekken op het fietspad.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eindhoven zijn ze ook aan het strooien en er trekt mist op.
Temperatuur daalt ook snel.
Hier wat gemiezer. Maar verre van koudquote:Op zondag 7 december 2014 15:08 schreef aloa het volgende:
Wat een weer. Het spoelt hier als een gek.![]()
Zijn er nog mensen die hier van genieten
regen activeert behoorlijk.quote:Op zondag 7 december 2014 15:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier wat gemiezer. Maar verre van koud. Ben benieuwd of het hier ook nog harder gaat regenen, of de hardere regen zover landinwaarts gaat komen.
quote:Op zondag 7 december 2014 15:08 schreef aloa het volgende:
Wat een weer. Het spoelt hier als een gek.![]()
Zijn er nog mensen die hier van genieten
Ze bestaan Aloaquote:*Fanatiek Regenliefhebber* * Bloedhekel aan de winter*
Serieusquote:Op zondag 7 december 2014 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ze bestaan Aloaen een dag regen vind ik niet erg. Als we nou naast grijze meuk ook nog alle dagen regen krijgen tho..
Ja vaak de vruchten van een goed geoliede westercirculatie. Vorig jaar was wat dat betreft wel vrij uniek.quote:Op zondag 7 december 2014 18:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Serieus![]()
De komende tijd veel regen! Dat krijg je in Nederland in de winter. Geen winterweer betekent meestal veel wind en regen!
Dat zag er leuk uit vanuit Souburg. De wolken die flikkerde van het licht.quote:Op zondag 7 december 2014 20:07 schreef Fred0w het volgende:
Enorme lichtgloed te zien richting Terneuzen:
[ afbeelding ]
Ook in Leiden, maar stortregen lijkt er niet in te zitten.quote:Op maandag 8 december 2014 15:46 schreef Ajaxfan het volgende:
En het licht is uit hier bij Sloterdijk. Pikkedonker en zeikt van de regen.
Het treinverkeer in de randstad ligt nu al in scherven, dat gaat dan nog leuk wordenquote:Op maandag 8 december 2014 17:05 schreef Resistor het volgende:
En nu maar hopen dat het vannacht niet té hard gaat vriezen. Kan leuke taferelen opleveren in de ochtendspits.
vriezen? Zal toch nie? Prut bericht.quote:Op maandag 8 december 2014 17:05 schreef Resistor het volgende:
En nu maar hopen dat het vannacht niet té hard gaat vriezen. Kan leuke taferelen opleveren in de ochtendspits.
Jij woont vast niet in het zuiden/westen/noorden/midden van het land.quote:Op maandag 8 december 2014 17:20 schreef pfaf het volgende:
Best een lekker dagje, met redelijk veel zon. Terwijl mij hagel, sneeuw, storm en verdoemenis toegezegd was.
Deze en volgende week lijkt het er niet op neequote:Op maandag 8 december 2014 17:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
vriezen? Zal toch nie? Prut bericht.
quote:Op maandag 8 december 2014 17:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in het zuiden/westen/noorden/midden van het land.
Wow, waar is dit dan?quote:Op maandag 8 december 2014 19:21 schreef junkiexp het volgende:
Glibberen hier in mijn straat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mix hagel + natte sneeuw + zomerbanden + achterwielaandrijving
Ik wil ooit nog zo'n soort grap uithalen. Datum van ergens in de zomer in de sneeuw op de motorkap van een auto schrijven, en dat op die datum posten.quote:
quote:Op maandag 8 december 2014 19:46 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik wil ooit nog zo'n soort grap uithalen. Datum van ergens in de zomer in de sneeuw op de motorkap van een auto schrijven, en dat op die datum posten.
En ik vermoed dat ik niet uniek ben daarmee. Dus nee, 1e gedachte is (en blijft) 'dit is een grap'.
Wat een zwart gatquote:Op maandag 8 december 2014 21:32 schreef Houtenbeen het volg
ende:
Woensdag golven tot 15m hoog voor de kust van Ierland en winstoten tot 150km/h boven het VK.
[ afbeelding ]
En in vrijdag in Nederland windstoten tot net boven de 100km/h
[ afbeelding ]
woensdag geloof ik wel, vrijdag is nog even wat ver weg voor hier, maar is inderdaad een interessante settingquote:Op maandag 8 december 2014 21:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Woensdag golven tot 15m hoog voor de kust van Ierland en winstoten tot 150km/h boven het VK.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeg, laat dat eens even lekker wegblijven!quote:Op maandag 8 december 2014 21:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was het leuk vanmorgen op de weg? Ik ben gelukkig al waar ik moet zijn, nu nog wachten op de collega'squote:Op maandag 8 december 2014 17:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
vriezen? Zal toch nie? Prut bericht.
Het is op sommige plekken echt verraderlijk glad inderdaad.quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:10 schreef Pino112 het volgende:
Lekker uitglijden op een gladde parkeerplaats heden ochtend.
Drukste ochtendspits van 2014 las ik. Gelukkig reed ik zelf richting Zeeland, lekker rustig en minder koud.quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:43 schreef Resistor het volgende:
Was het leuk vanmorgen op de weg? Ik ben gelukkig al waar ik moet zijn, nu nog wachten op de collega's
Je kon een kleine gniffel niet onderdrukken bij die laatste actie denk ik?quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb in mijn kleine ritje naar werk gewoon twee ongelukken zien gebeuren.
Eentje viel mee, een fietser die onderuit gleed... en de ander was echt te dom voor woorden.
Een of andere tjap in een golfje die wel effe dacht met 60km/u de bocht door te kunnen gaan bij het stoplicht dat net op oranje ging
Dat was een mooie glijder en BAM tegen een verkeerspaaltje. Doei met je golf!
Hehe, nou ik heb vooral hard gelachen om het feit dat meneer in t golfje na de crash OOK nog eens met vol gas probeerde weg te rijden terwijl zijn achterband door de klap tegen de stoep er gewoon af lag.... en er dus voornamelijk een hele hoop herrie en rook uit zijn motor kwam terwijl er nul beweging kwam in het golfjequote:Op dinsdag 9 december 2014 10:40 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Je kon een kleine gniffel niet onderdrukken bij die laatste actie denk ik?
Dat laatste noem ik dan ook echt schokkend!quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hehe, nou ik heb vooral hard gelachen om het feit dat meneer in t golfje na de crash OOK nog eens met vol gas probeerde weg te rijden terwijl zijn achterband door de klap tegen de stoep er gewoon af lag.... en er dus voornamelijk een hele hoop herrie en rook uit zijn motor kwam terwijl er nul beweging kwam in het golfje
Echt, hoe sommige mensen aan een rijbewijs zijn gekomen is mij een groot raadsel
hahaquote:Op dinsdag 9 december 2014 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe groot acht men de kans op een witte winter nu?
Ik denk 0%? haha
50% Of het gebeurt wel, of het gebeurt niet. En natuurlijk hoop ik nog steeds op een witte kerst.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe groot acht men de kans op een witte winter nu?
Ik denk 0%? haha
Maar met de vooruitzichten zoals ze nu zijn......quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
50% Of het gebeurt wel, of het gebeurt niet. En natuurlijk hoop ik nog steeds op een witte kerst.
Ik zit voor mijn werk veel op de weg in de regio Arnhem en wat voor geklungel ik dagelijks ziequote:Op dinsdag 9 december 2014 11:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat laatste noem ik dan ook echt schokkend!
Er rijden wat idioten rond op onze wegen
Nederland is dan ook gewoon echt een kut land met dit soort weer types. Mensen weten spontaan niet meer hoe ze moeten rijden ofzoquote:Op dinsdag 9 december 2014 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zit voor mijn werk veel op de weg in de regio Arnhem en wat voor geklungel ik dagelijks zie
Als het alleen al een beetje regent loopt het verkeer vast en knallen mensen te pas en te onpas overal tegenaan
En dan ook vol op de rem ineens als het gaat sneeuwen , of groot licht aan doen bij mist. .Je hebt ook idioten die door de sneeuw rijden alsof ze spijkerbanden hebben.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nederland is dan ook gewoon echt een kut land met dit soort weer types. Mensen weten spontaan niet meer hoe ze moeten rijden ofzo. Zo hinderlijk irritant!
Dan acht ik de kans op een witte Kerst zo ongeveer -100%quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Maar met de vooruitzichten zoals ze nu zijn......
Vanochtend ook een kwibus in een Volvo XC90, ging vol op de rem in een bocht omdat opeens de laagstaande zon in zijn ogen kwam. 100 meter vergat die af te slaan en voorrang te verlenen aan een vrachtwagen waardoor die bijna bekneld kwam te zitten tussen vrachtwagen en vangrailquote:Op dinsdag 9 december 2014 14:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nederland is dan ook gewoon echt een kut land met dit soort weer types. Mensen weten spontaan niet meer hoe ze moeten rijden ofzo. Zo hinderlijk irritant!
Mjah, vorig jaar waren de 'vooruitzichten' dat we een 'horrorwinter' zouden krijgen...quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Maar met de vooruitzichten zoals ze nu zijn......
quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar alle alarmbellen gaan blijkbaar af bij enige vorm van neerslag. Van dat volk dat dan 10 tot 15km/u onder de limiet gaan rijden, dertig keer bijremmen in een bocht (die ze toch al bijna met looptempo nemen) afsnijden, niet vooruit kijkenquote:Op dinsdag 9 december 2014 15:11 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En dan ook vol op de rem ineens als het gaat sneeuwen , of groot licht aan doen bij mist. .Je hebt ook idioten die door de sneeuw rijden alsof ze spijkerbanden hebben.
Jep. Sowieso de "remmerts" zijn zeerrrr irritant. Van die mensen die op de snelweg ook bij elke miniscule vertraging in het verkeer voor ze het rempedaal intrappen, terwijl even simpel voetje van het gas al voldoende vertraging geeft.quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat niet alleen, maar alle alarmbellen gaan blijkbaar af bij enige vorm van neerslag. Van dat volk dat dan 10 tot 15km/u onder de limiet gaan rijden, dertig keer bijremmen in een bocht (die ze toch al bijna met looptempo nemen) afsnijden, niet vooruit kijken![]()
Ik ben dan zo'n "krent" die geen winterbanden heeftquote:en je hebt de krenten die gewoon rond blijven kachelen met zomerbandjes en derhalve dus nauwelijks kunnen rijden. Gelukkig hebben we niet zo heel vaak sneeuw maar ook met regen is het al kommer en kwel.
Winterbanden zijn al bewezen effectiever bij 7 graden en kouder dus het sneeuw-argument is je reinste onzin.quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben dan zo'n "krent" die geen winterbanden heeft![]()
Maar ja... ik rijd ook weinig dagelijkse kilometers. Soms gebruik ik mn auto bijv. een hele week niet, dus dan vind ik t zonde om voor die paar sneeuwdagen per jaar vier dure winterbanden te kopen (die ik dan ook in garage moet laten monteren want ik heb daar zelf de tools niet voor)
Bewezen? Omdat de anwb het zegt? Denk je nu echt dat die onafhankelijk zijn?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Winterbanden zijn al bewezen effectiever bij 7 graden en kouder dus het sneeuw-argument is je reinste onzin.
Bovendien slijten je banden 2x zo minder hard als je ze elk jaar omwisselt.
Je betaalt dan in feite alleen voor wat montagekosten halfjaarlijks...
Wat een drogreden, roepen dat de ANWB niet onafhankelijk isquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bewezen? Omdat de anwb het zegt? Denk je nu echt dat die onafhankelijk zijn?
Nee, bij sneeuw en gladheid zullen winterbanden heus wel beter zijn maar bij een graad of 5 boven nul? Mehh, ik geloof daar niet in. Zijn ook genoeg discussies over, maar laten we die hier maar niet gaan voeren
Wat jij wil. Ik heb genoeg verhalen van kenners over de anwb gehoord.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef Storneren het volgende:
[..]
Wat een drogreden, roepen dat de ANWB niet onafhankelijk is
Winterbanden zijn zachter is meer grip en voeren meer water af.
Niet klagen dus als je niet wegkomt of tegen een voorligger knaltquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat jij wil. Ik heb genoeg verhalen van kenners over de anwb gehoord.
Verder blijf ik bij mijn punt dat je ook zonder winterbanden prima de NLse winter doorkomt
quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet klagen dus als je niet wegkomt of tegen een voorligger knalt
Klopt, uiterst interessant maar meer geschikt voor PTA.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:22 schreef Fred0w het volgende:
Die discussie over winterbanden komt ook elk jaar terug.
Tenzij je een extra setje velgen hebt, dan kun je het namelijk zelf.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Winterbanden zijn al bewezen effectiever bij 7 graden en kouder dus het sneeuw-argument is je reinste onzin.
Bovendien slijten je banden 2x zo minder hard als je ze elk jaar omwisselt.
Je betaalt dan in feite alleen voor wat montagekosten halfjaarlijks...
Ik heb ooit in september een bestelautotraining gehad en de bussen met winterbanden stonden op de natte baan behoorlijk eerder stil dan de bussen op zomerbanden. En dat was bij temperaturen ver boven 0.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat jij wil. Ik heb genoeg verhalen van kenners over de anwb gehoord.
Verder blijf ik bij mijn punt dat je ook zonder winterbanden prima de NLse winter doorkomt
Wind, regen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
zullen we het hier meer gaan hebben over het weer en niet over banden? wat staat ons bv a.s vrijdag allemaal te wachten?
Ok. Tja nou dan is iedereen in Nederland die geen winterbanden heeft gedoemd tot klemzitten in de sneeuw en gigantische crashpartijen. De wegenwacht zal het weer druk krijgen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik heb ooit in september een bestelautotraining gehad en de bussen met winterbanden stonden op de natte baan behoorlijk eerder stil dan de bussen op zomerbanden. En dat was bij temperaturen ver boven 0.
Dit strookt niet met je theorie dat de ANWB van de winterbandenlobby is.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Tja nou dan is iedereen in Nederland die geen winterbanden heeft gedoemd tot klemzitten in de sneeuw en gigantische crashpartijen. De wegenwacht zal het weer druk krijgen.
Ik heb ze ook nog nooit gehad. Aanpassen aan het andere verkeer en afstand houden scheelt al een hoop. Als het echt hard sneeuwt gewoon niet rijden, want ook met winterbanden glij je dan zo van de weg.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Tja nou dan is iedereen in Nederland die geen winterbanden heeft gedoemd tot klemzitten in de sneeuw en gigantische crashpartijen. De wegenwacht zal het weer druk krijgen.
Dit. Exact.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb ze ook nog nooit gehad. Aanpassen aan het andere verkeer en afstand houden scheelt al een hoop. Als het echt hard sneeuwt gewoon niet rijden, want ook met winterbanden glij je dan zo van de weg.
4bft thuis met piek van 41.8km/h.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:00 schreef GekkePoes het volgende:
Afstand houden wekt soms ook raar inhaalgedag op. Iemand die vond dat er te veel ruimte zit tussen mij en de vrachtwagen voor mij en haalde maar in, om dan voor mij met de zelfde snelheid door te rijden![]()
Trouwens, het begint al een beetje te waaien in het hoge noorden.
Ik kijk hier altijd, als die balk tussen de wind en vlaag meter bij de 9 staat zet ik vaak de potten even tegen het huis aan.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
4bft thuis met piek van 41.8km/h.
4bft weiland met piek van 38.4km/h.
Beetje wind dus
er reed zowat geen kip van Amsterdam naar Utrecht om 6.40 was wel jammer dat ik flink moest krabben maar was thuis.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Drukste ochtendspits van 2014 las ik. Gelukkig reed ik zelf richting Zeeland, lekker rustig en minder koud.
GB zal ons beschermen van deze storm.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:09 schreef Consilium het volgende:
Leuk linkje wellicht:
http://earth.nullschool.n(...)ic=-24.26,44.58,1640
Actuele windsnelheden. Zal de noordzee ook rood kleuren?
Staat in de OPquote:Op dinsdag 9 december 2014 22:09 schreef Consilium het volgende:
Leuk linkje wellicht:
http://earth.nullschool.n(...)ic=-24.26,44.58,1640
Actuele windsnelheden. Zal de noordzee ook rood kleuren?
Er is geen lol aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:08 schreef MaLo het volgende:
Wat een snertweer. Het regent en het is zooo grauw.
Het lijkt alsof we in een constante 16u 's middags periode leven, zo schemerachtig.. bleghhquote:Op woensdag 10 december 2014 10:08 schreef MaLo het volgende:
Wat een snertweer. Het regent en het is zooo grauw.
Geen wolkje te zien inderdaad.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:19 schreef Nattekat het volgende:
Blauw en zonnig
Waait alleen een beetje.
Heel veel zon opeensquote:
Nee. Zeiknat vanmorgen. Wat is daar goed aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
Even aan die winterliefhebbers; dit is toch vele malen beter dan die kou van vorige week?
De zon schijnt, dat is altijd positiefquote:Op woensdag 10 december 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
Even aan die winterliefhebbers; dit is toch vele malen beter dan die kou van vorige week?
Ik heb het over nuquote:Op woensdag 10 december 2014 14:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee. Zeiknat vanmorgen. Wat is daar goed aan.
Heeft meer met 't type weer te maken.. maar vorige week was wel het summum van kutheid. Grijs, koude wind neerslag mist en geen greintje zon. Dan maakt het niet eens uit hoe warm of koud het is, kudt is het toch wel. Het was niet eens bijzonder koud vorige week, voelde alleen zo aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
EC Oper is een uitbijter maar de kaart die erbij hoort is wel nais. Het Azorenhoog gaat wat verschuiven en laat warme lucht rechtstreeks onze kant op woeien. Van een koele, noordelijke wc naar een boterzachte zuidelijke wc. Voor velen hier een gruwel, voor mij een zegen als het zo uitkomt.quote:
Uh nee, maar dan ook echt totaal nog niet. Niet gevreesd though, je hebt eind december januari en februari nog. Dat zijn ook de maanden waarin het vaak goed koud wordt.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Uh nee, maar dan ook echt totaal nog niet. Niet gevreesd though, je hebt eind december januari en februari nog. Dat zijn ook de maanden waarin het vaak goed koud wordt.
precies ja. Februari 1956quote:Op woensdag 10 december 2014 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Uh nee, maar dan ook echt totaal nog niet. Niet gevreesd though, je hebt eind december januari en februari nog. Dat zijn ook de maanden waarin het vaak goed koud wordt.
Rond de 15 graden past niet bij december. Dan moet het stervenskoud en kraakhelder zijn. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
EC Oper is een uitbijter maar de kaart die erbij hoort is wel nais. Het Azorenhoog gaat wat verschuiven en laat warme lucht rechtstreeks onze kant op woeien. Van een koele, noordelijke wc naar een boterzachte zuidelijke wc. Voor velen hier een gruwel, voor mij een zegen als het zo uitkomt.
[ afbeelding ]
quote:
Da's een lange winterse periode. En eigenlijk ook zo ''hoppa!'' de lente in in maart. Bijzonder.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:30 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Rond de 15 graden past niet bij december. Dan moet het stervenskoud en kraakhelder zijn. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Of 1963...volgens mij bestond cv toen nog niet, wat nu geheel anders is. Huizen volop geïsoleerd etc etc. Zo'n winter zal heel anders beleefd worden als toen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's een lange winterse periode. En eigenlijk ook zo ''hoppa!'' de lente in in maart. Bijzonder.
Als je toch een doodswinter wil, neem er dan eentje willekeurig uit het rijtje 40-45. Wat een horrorscenario's toen zeg
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Of 1963...volgens mij bestond cv toen nog niet, wat nu geheel anders is. Huizen volop geïsoleerd etc etc. Zo'n winter zal heel anders beleefd worden als toen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad, wij hebben tegenwoordig niet echt te klagen met onze hoogrendement cv ketels dubbel glas enzovoorts. Daar praat je nog over ijsbloemen aan de ruiten en bevroren huisraad
Wanneer was dat nou, februari 2011/2 ofzo? Toen was het ook een periode echt heel erg koud met een stevige wind. Toen werd er ook -17 gemeten in Arnhem. Toen zaten alle deuren en kleppen van m'n auto vastgevroren![]()
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad, wij hebben tegenwoordig niet echt te klagen met onze hoogrendement cv ketels dubbel glas enzovoorts. Daar praat je nog over ijsbloemen aan de ruiten en bevroren huisraad
Wanneer was dat nou, februari 2011/2 ofzo? Toen was het ook een periode echt heel erg koud met een stevige wind. Toen werd er ook -17 gemeten in Arnhem. Toen zaten alle deuren en kleppen van m'n auto vastgevroren![]()
![]()
Vroeger werd je idd wakker met ijsbloemen op de ramen. Zie je helaas niet meer. Hooguit op de deur van het hok!
Het vervolg is wel heel anders. Dat Azorenhoog speelt dan amper een rol.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
EC Oper is een uitbijter maar de kaart die erbij hoort is wel nais. Het Azorenhoog gaat wat verschuiven en laat warme lucht rechtstreeks onze kant op woeien. Van een koele, noordelijke wc naar een boterzachte zuidelijke wc. Voor velen hier een gruwel, voor mij een zegen als het zo uitkomt.
[ afbeelding ]
Vandaar ook uitbijter, de kans dat dit zo uitkomt is net zo groot als een witte kerst dit jaar. Je zou inderdaad tijdelijk (zeer)zachte lucht in onze omgeving hebben maar het verloop is verder onzeker.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Het vervolg is wel heel anders. Dat Azorenhoog speelt dan amper een rol.
Dubbelglas dit dat. In de schuur heb ik nog een enkel ruitje en daar zag ik ze nog wel eens op.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef aloa het volgende:
[..]![]()
Vroeger werd je idd wakker met ijsbloemen op de ramen. Zie je helaas niet meer. Hooguit op de deur van het hok!
Nostalgiequote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef aloa het volgende:
[..]![]()
Wij hadden ook alleen een gaskachel en niks in de slaapkamer. Steenkoud, als je naar bed moest.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nostalgie. Mijn opa en oma woonden in een huis waarvan het nieuwste deel uit 1868 stamde
. Tot een jaar of 10 geleden logeerden we daar wel eens. Ze hadden alleen beneden twee gaskachels, boven niets aan verwarming. Geen isolatie, geen dubbelglas. Daar waren ook ijsbloemen op de slaapkamerraampjes
.
Vond vooral het opstaan in de kou kut. Naar bed gaan in de kou was niet zo erg omdat je dan kon opwarmen.. althans, opwarmen..quote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Wij hadden ook alleen een gaskachel en niks in de slaapkamer. Steenkoud, als je naar bed moest.
Kerst! Niet dat je er wat aan hebtquote:Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vandaar ook uitbijter, de kans dat dit zo uitkomt is net zo groot als een witte kerst dit jaar. Je zou inderdaad tijdelijk (zeer)zachte lucht in onze omgeving hebben maar het verloop is verder onzeker.
Het is ook nog eens op de zeer lange termijn. Voorlopig heb ik er vrede mee.
Oma had gelukkig wel elektrische dekentjesquote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Wij hadden ook alleen een gaskachel en niks in de slaapkamer. Steenkoud, als je naar bed moest.
Soms mochten we een kruik in bed, dan was het iets beter om er in te gaan liggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oma had gelukkig wel elektrische dekentjes![]()
Het opstaan vond ik erger dan het naar bed gaan.
twitter:marcopverhoef twitterde op woensdag 10-12-2014 om 15:55:19Beetje ruig op de Oceaan! HEEL VEEL wind en golven van 52.2ft = bijna 16 meter (bijna 2 woonhuizen op elkaar)! http://t.co/O1y1Q5EOGg reageer retweet
Nee, vrouw heeft geen kort rokje aanquote:
Lekker! Doe maar!quote:Op woensdag 10 december 2014 15:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Kerst! Niet dat je er wat aan hebt![]()
[ afbeelding ]
Jij vindt het natuurlijk niks om in de sneeuw vast te zitten met zomerbanden in het donker....quote:Op woensdag 10 december 2014 17:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker! Doe maar!
Maar vooral ben ik blij dat de dagen weer gaan lengen na de kerst![]()
Om 16:30 donker vind ik maar helemaal niks
Al merk je meestal pas richting eind januari dat de dagen echt langzaam weer wat langer beginnen te worden.
Jawel joh, zie ik alleen maar als een uitdaging!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:39 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Jij vindt het natuurlijk niks om in de sneeuw vast te zitten met zomerbanden in het donker....![]()
Het lijkt erop dat je geen toestemming hebt om bijlagen te bekijken of te downloaden in dit board.quote:
Oow, kak...hij staat ook elders. Zal 'm zo even herplaatsenquote:Op woensdag 10 december 2014 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je geen toestemming hebt om bijlagen te bekijken of te downloaden in dit board.
Log hieronder in of klik op deze link om jezelf te registreren op Meteo-Service.
Hahaha holy shit. Zegt ze op t eind nou iets van 'too cold'?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ssen_in_ijsland.html
Lijkt nu meer in de ochtend te gaan stormen.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Nattekat het volgende:
O... die storm komt natuurlijk midden in de nacht. Net zoals die andere twee dit jaar
Ik vind het nu al aardig waaien eigenlijkquote:Op donderdag 11 december 2014 08:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt nu meer in de ochtend te gaan stormen.
Zware windstoten.![]()
[ afbeelding ]
Heerlijk lijkt me dat! Maar dan wel binnen blijven!quote:Op donderdag 11 december 2014 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ssen_in_ijsland.html
Laat maar komen, dit jaar de barbecue al aangehad met Pasenquote:Op donderdag 11 december 2014 09:52 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Joah, bbquen buiten met de kerst...
Kerst 2010...quote:Op donderdag 11 december 2014 09:52 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
heb niet voor niets een overkapping buiten laten bouwen..quote:Op donderdag 11 december 2014 09:52 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Oepsquote:Op donderdag 11 december 2014 13:23 schreef Ajaxfan het volgende:
Natte voeten op Ameland via @waardie25 Twitter:
[ afbeelding ]
Morgen is de zwaarste dag qua windstoten en gemiddelde wind inderdaad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |