Er is geen lol aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:08 schreef MaLo het volgende:
Wat een snertweer. Het regent en het is zooo grauw.
Het lijkt alsof we in een constante 16u 's middags periode leven, zo schemerachtig.. bleghhquote:Op woensdag 10 december 2014 10:08 schreef MaLo het volgende:
Wat een snertweer. Het regent en het is zooo grauw.
Geen wolkje te zien inderdaad.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:19 schreef Nattekat het volgende:
Blauw en zonnig
Waait alleen een beetje.
Nee. Zeiknat vanmorgen. Wat is daar goed aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
Even aan die winterliefhebbers; dit is toch vele malen beter dan die kou van vorige week?
De zon schijnt, dat is altijd positiefquote:Op woensdag 10 december 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
Even aan die winterliefhebbers; dit is toch vele malen beter dan die kou van vorige week?
Ik heb het over nuquote:Op woensdag 10 december 2014 14:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee. Zeiknat vanmorgen. Wat is daar goed aan.
Heeft meer met 't type weer te maken.. maar vorige week was wel het summum van kutheid. Grijs, koude wind neerslag mist en geen greintje zon. Dan maakt het niet eens uit hoe warm of koud het is, kudt is het toch wel. Het was niet eens bijzonder koud vorige week, voelde alleen zo aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
EC Oper is een uitbijter maar de kaart die erbij hoort is wel nais. Het Azorenhoog gaat wat verschuiven en laat warme lucht rechtstreeks onze kant op woeien. Van een koele, noordelijke wc naar een boterzachte zuidelijke wc. Voor velen hier een gruwel, voor mij een zegen als het zo uitkomt.quote:
Uh nee, maar dan ook echt totaal nog niet. Niet gevreesd though, je hebt eind december januari en februari nog. Dat zijn ook de maanden waarin het vaak goed koud wordt.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Uh nee, maar dan ook echt totaal nog niet. Niet gevreesd though, je hebt eind december januari en februari nog. Dat zijn ook de maanden waarin het vaak goed koud wordt.
precies ja. Februari 1956quote:Op woensdag 10 december 2014 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Uh nee, maar dan ook echt totaal nog niet. Niet gevreesd though, je hebt eind december januari en februari nog. Dat zijn ook de maanden waarin het vaak goed koud wordt.
Rond de 15 graden past niet bij december. Dan moet het stervenskoud en kraakhelder zijn. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
EC Oper is een uitbijter maar de kaart die erbij hoort is wel nais. Het Azorenhoog gaat wat verschuiven en laat warme lucht rechtstreeks onze kant op woeien. Van een koele, noordelijke wc naar een boterzachte zuidelijke wc. Voor velen hier een gruwel, voor mij een zegen als het zo uitkomt.
[ afbeelding ]
quote:
Da's een lange winterse periode. En eigenlijk ook zo ''hoppa!'' de lente in in maart. Bijzonder.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:30 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Rond de 15 graden past niet bij december. Dan moet het stervenskoud en kraakhelder zijn. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Of 1963...volgens mij bestond cv toen nog niet, wat nu geheel anders is. Huizen volop geïsoleerd etc etc. Zo'n winter zal heel anders beleefd worden als toen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's een lange winterse periode. En eigenlijk ook zo ''hoppa!'' de lente in in maart. Bijzonder.
Als je toch een doodswinter wil, neem er dan eentje willekeurig uit het rijtje 40-45. Wat een horrorscenario's toen zeg
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Of 1963...volgens mij bestond cv toen nog niet, wat nu geheel anders is. Huizen volop geïsoleerd etc etc. Zo'n winter zal heel anders beleefd worden als toen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad, wij hebben tegenwoordig niet echt te klagen met onze hoogrendement cv ketels dubbel glas enzovoorts. Daar praat je nog over ijsbloemen aan de ruiten en bevroren huisraad
Wanneer was dat nou, februari 2011/2 ofzo? Toen was het ook een periode echt heel erg koud met een stevige wind. Toen werd er ook -17 gemeten in Arnhem. Toen zaten alle deuren en kleppen van m'n auto vastgevroren![]()
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad, wij hebben tegenwoordig niet echt te klagen met onze hoogrendement cv ketels dubbel glas enzovoorts. Daar praat je nog over ijsbloemen aan de ruiten en bevroren huisraad
Wanneer was dat nou, februari 2011/2 ofzo? Toen was het ook een periode echt heel erg koud met een stevige wind. Toen werd er ook -17 gemeten in Arnhem. Toen zaten alle deuren en kleppen van m'n auto vastgevroren![]()
![]()
Vroeger werd je idd wakker met ijsbloemen op de ramen. Zie je helaas niet meer. Hooguit op de deur van het hok!
Het vervolg is wel heel anders. Dat Azorenhoog speelt dan amper een rol.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
EC Oper is een uitbijter maar de kaart die erbij hoort is wel nais. Het Azorenhoog gaat wat verschuiven en laat warme lucht rechtstreeks onze kant op woeien. Van een koele, noordelijke wc naar een boterzachte zuidelijke wc. Voor velen hier een gruwel, voor mij een zegen als het zo uitkomt.
[ afbeelding ]
Vandaar ook uitbijter, de kans dat dit zo uitkomt is net zo groot als een witte kerst dit jaar. Je zou inderdaad tijdelijk (zeer)zachte lucht in onze omgeving hebben maar het verloop is verder onzeker.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Het vervolg is wel heel anders. Dat Azorenhoog speelt dan amper een rol.
Dubbelglas dit dat. In de schuur heb ik nog een enkel ruitje en daar zag ik ze nog wel eens op.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef aloa het volgende:
[..]![]()
Vroeger werd je idd wakker met ijsbloemen op de ramen. Zie je helaas niet meer. Hooguit op de deur van het hok!
Nostalgiequote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef aloa het volgende:
[..]![]()
Wij hadden ook alleen een gaskachel en niks in de slaapkamer. Steenkoud, als je naar bed moest.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nostalgie. Mijn opa en oma woonden in een huis waarvan het nieuwste deel uit 1868 stamde
. Tot een jaar of 10 geleden logeerden we daar wel eens. Ze hadden alleen beneden twee gaskachels, boven niets aan verwarming. Geen isolatie, geen dubbelglas. Daar waren ook ijsbloemen op de slaapkamerraampjes
.
Vond vooral het opstaan in de kou kut. Naar bed gaan in de kou was niet zo erg omdat je dan kon opwarmen.. althans, opwarmen..quote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Wij hadden ook alleen een gaskachel en niks in de slaapkamer. Steenkoud, als je naar bed moest.
Kerst! Niet dat je er wat aan hebtquote:Op woensdag 10 december 2014 15:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vandaar ook uitbijter, de kans dat dit zo uitkomt is net zo groot als een witte kerst dit jaar. Je zou inderdaad tijdelijk (zeer)zachte lucht in onze omgeving hebben maar het verloop is verder onzeker.
Het is ook nog eens op de zeer lange termijn. Voorlopig heb ik er vrede mee.
Oma had gelukkig wel elektrische dekentjesquote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Wij hadden ook alleen een gaskachel en niks in de slaapkamer. Steenkoud, als je naar bed moest.
Soms mochten we een kruik in bed, dan was het iets beter om er in te gaan liggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oma had gelukkig wel elektrische dekentjes![]()
Het opstaan vond ik erger dan het naar bed gaan.
twitter:marcopverhoef twitterde op woensdag 10-12-2014 om 15:55:19Beetje ruig op de Oceaan! HEEL VEEL wind en golven van 52.2ft = bijna 16 meter (bijna 2 woonhuizen op elkaar)! http://t.co/O1y1Q5EOGg reageer retweet
Nee, vrouw heeft geen kort rokje aanquote:
Lekker! Doe maar!quote:Op woensdag 10 december 2014 15:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Kerst! Niet dat je er wat aan hebt![]()
[ afbeelding ]
Jij vindt het natuurlijk niks om in de sneeuw vast te zitten met zomerbanden in het donker....quote:Op woensdag 10 december 2014 17:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker! Doe maar!
Maar vooral ben ik blij dat de dagen weer gaan lengen na de kerst![]()
Om 16:30 donker vind ik maar helemaal niks
Al merk je meestal pas richting eind januari dat de dagen echt langzaam weer wat langer beginnen te worden.
Jawel joh, zie ik alleen maar als een uitdaging!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:39 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Jij vindt het natuurlijk niks om in de sneeuw vast te zitten met zomerbanden in het donker....![]()
Het lijkt erop dat je geen toestemming hebt om bijlagen te bekijken of te downloaden in dit board.quote:
Oow, kak...hij staat ook elders. Zal 'm zo even herplaatsenquote:Op woensdag 10 december 2014 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je geen toestemming hebt om bijlagen te bekijken of te downloaden in dit board.
Log hieronder in of klik op deze link om jezelf te registreren op Meteo-Service.
Hahaha holy shit. Zegt ze op t eind nou iets van 'too cold'?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ssen_in_ijsland.html
Lijkt nu meer in de ochtend te gaan stormen.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Nattekat het volgende:
O... die storm komt natuurlijk midden in de nacht. Net zoals die andere twee dit jaar
Ik vind het nu al aardig waaien eigenlijkquote:Op donderdag 11 december 2014 08:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt nu meer in de ochtend te gaan stormen.
Zware windstoten.![]()
[ afbeelding ]
Heerlijk lijkt me dat! Maar dan wel binnen blijven!quote:Op donderdag 11 december 2014 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ssen_in_ijsland.html
Laat maar komen, dit jaar de barbecue al aangehad met Pasenquote:Op donderdag 11 december 2014 09:52 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Joah, bbquen buiten met de kerst...
Kerst 2010...quote:Op donderdag 11 december 2014 09:52 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
heb niet voor niets een overkapping buiten laten bouwen..quote:Op donderdag 11 december 2014 09:52 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Oepsquote:Op donderdag 11 december 2014 13:23 schreef Ajaxfan het volgende:
Natte voeten op Ameland via @waardie25 Twitter:
[ afbeelding ]
Morgen is de zwaarste dag qua windstoten en gemiddelde wind inderdaad.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |