Franklin staat helemaal niet op de startlijsten en Ledecky is er sowieso niet, want die gaat van die maffe yards-afstanden zwemmen op de Winter Nationals in de VS.quote:Op maandag 1 december 2014 12:27 schreef Pino112 het volgende:
"Alle zwemtoppers zoals Sarah Sjöström, Missy Franklin en Katie Ledecky zijn aanwezig. Het wordt een zwaar toernooi."
Helemaal niks? Wtfquote:Op woensdag 3 december 2014 07:42 schreef heywoodu het volgende:
We zijn begonnen in Doha, helaas helemaal niks op Eurosport (finales ook niet)
Wel een stream van het Spaanse tdp:
Series 200m zijn bezig nu, en als je uit Samoa komt en je heet Winter Heaven ben je een eindbaas
Nog even gekeken, maar helemaal niks nee, ook niet in het weekend.quote:
Omega timing. Maar moet java updaten en dat gaat niet ivm rechten hier op pcquote:Op woensdag 3 december 2014 08:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar kijk je? Hier doet ie het wel.
Alsof je de prestaties van de Nederlanders hier niet kunt volgenquote:Op woensdag 3 december 2014 08:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Omega timing. Maar moet java updaten en dat gaat niet ivm rechten hier op pc
Zal dan maar gaan werken.
Das waar. En ze komen alleen nog maar op de estafette in actie.quote:Op woensdag 3 december 2014 08:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alsof je de prestaties van de Nederlanders hier niet kunt volgen
2:31.65, dat is 12 seconden sneller dan het Nederlands record 11-jarigen (en 5 seconden onder het NR 12-jarigen)quote:Op woensdag 3 december 2014 08:44 schreef heywoodu het volgende:
Tijd voor de 200 school, met de 11-jarige Su Khant Khant San die vorig jaar op haar 9e al op het WK in Barcelona zwom
Ze is halverwege augustus jarig en zwom vorig jaar begin augustus op het WK, dus voor haar 10e verjaardag.quote:
Ach, als ze straks 15 zijn en heel goed, hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over stress omdat alles nog nieuw zou zijnquote:Op woensdag 3 december 2014 08:56 schreef franklop het volgende:
Bizar dat meisjes van die leeftijd worden toegelaten, ongeacht hoe goed ze ook zijn..
2011 is wel een typefout ja.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:29 schreef swimmie86 het volgende:
De dame uit 2011 (???) op de 50 school is gediskwalificeerd.
Ik hoop toch dat dat een typefout is.
Inge Dekker staat ook met 52.01 ingeschreven op de 100 vlinder.
Hongarije heeft er ook een meisje uit 2001 bij zitten.
Vind het allemaal wel erg jong.
Die uit 2001 kloppen gewoon hoor, net als die uit 2003.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:29 schreef swimmie86 het volgende:
Dat geloof ik ook, maar vind het toch erg jong.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die uit 2001 kloppen gewoon hoor, net als die uit 2003.
Jong is ze wel trouwens, die "uit 2011". In de resultaten van een Afrikaans "zone 3+4" juniorenkampioenschap in Oeganda dit jaar staat ze als 12-jarige genoteerd.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:29 schreef swimmie86 het volgende:
quote:Op woensdag 3 december 2014 10:31 schreef heywoodu het volgende:
4:21.05 voor Hosszu op de 400 wissel, 0,22 boven haar WR.
Lekker knallen, niets mis mee.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:31 schreef heywoodu het volgende:
4:21.05 voor Hosszu op de 400 wissel, 0,22 boven haar WR.
Met Leverenz, toch ook geen slechte, op een kleine 8 seconden, dus echt moeite heeft Katinka niet gedaan denk ik zo.quote:
En dat met Femke die op halve kracht zwomquote:Op woensdag 3 december 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
7:39.20, dat is maar 3 tienden boven het NR uit 2008
Eventueel voor Vermeulen?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:16 schreef DeLuna het volgende:
Je gaat me trouwens niet vertellen dat Ranomi in de finale zwemt vanavond. Deze dames gaan veel harder.
Wat heeft Ranomi tegenwoordig überhaupt nog te zoeken op de 200 meter?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:16 schreef DeLuna het volgende:
Je gaat me trouwens niet vertellen dat Ranomi in de finale zwemt vanavond. Deze dames gaan veel harder.
Ranomi haar pr is ook maar 1.55 ofzo. Ik zou het lekker zo laten.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Eventueel voor Vermeulen?
Geen idee wie er anders uit zou moeten idd.
Volgens zwemkroniek is ze anders kandidate. Maar niks inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat heeft Ranomi tegenwoordig überhaupt nog te zoeken op de 200 meter?
Damn!quote:Op woensdag 3 december 2014 08:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2:31.65, dat is 12 seconden sneller dan het Nederlands record 11-jarigen (en 5 seconden onder het NR 12-jarigen)![]()
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Damn!
Mooie tijd...Mijn dochter zwemt 2.40.11 en is net 13 maar daar is niet tegenop te zwemmen...
Claire Verkijkquote:Op woensdag 3 december 2014 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.
Deze was ook 9 en zwom ook ruim sneller dan de NR 11 en jonger:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitzonderlijk talent dus ..quote:Op woensdag 3 december 2014 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.
Deze was ook 9 en zwom ook ruim sneller dan de NR 11 en jonger:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn een beetje 2 extremen. We lijken hier nogal de mentaliteit te hebben om alleen mensen te sturen met medaillekansen (of toch minstens finalekansen), als anderen dan geen ervaring op kunnen doen, helaas pindakaas.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:29 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Uitzonderlijk talent dus ..
En of je zo jong al aan wk/ek's mee moet doen...de tijd zal het leren.. ik vind het ietwat vroeg, maar daar denken ze in het buitenland anders over..
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijnquote:Op woensdag 3 december 2014 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zijn een beetje 2 extremen. We lijken hier nogal de mentaliteit te hebben om alleen mensen te sturen met medaillekansen (of toch minstens finalekansen), als anderen dan geen ervaring op kunnen doen, helaas pindakaas.
Terwijl ze je daar dus al met 9 jaar naar het WK sturen als je je kunt plaatsen
Zo extreem zie je misschien niet vaak, maar het is wel echt heel vaak zo dat "zulke" landen (Guam, Tanzania, Rwanda etc) jongens en meiden sturen die nog niet eens 15 zijn ofzo. Ik vraag me dan af hoe dat komt. Worden ze allemaal minder na hun 15e (om wat voor reden dan ook), of zorgt de ontwikkeling van de sport in die landen ervoor dat er steeds meer jonge talenten zijn die daadwerkelijk iets kunnen?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijn
Ja, dan gaan er toch hele kleine belletjes rinkelen (misschien onterecht hoor ), maar zijn z echt 9?? doping? etc...quote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijn
Nog weinig duidelijkheid dusquote:De WK kortebaan in Doha staan onder meer in het teken van de Nederlandse strijd tussen Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk.
Kromowidjojo is regerend olympisch kampioen op de 50 en 100 meter vrij, maar dit seizoen zoekende naar haar topvorm. Heemskerk is dit jaar juist uitstekend op dreef op deze afstanden.
Dus rijst de vraag, wie is de sterkste? "Heel veel mensen maken er nu Ranomi versus Femke van. Dat is leuk, maar op een andere manier. Ik vind het vooral belangrijk dat ik hard zwem en mijn eigen records verbreek", aldus Heemskerk.
De twee komen woensdag vermoedelijk samen in actie bij de 4x200 meter estafette. Nederland heeft op dit onderdeel de finale bereikt.
Ze gaan het ook niet bekendmaken zegt Van Groningen net:quote:Op woensdag 3 december 2014 14:16 schreef franklop het volgende:
NOS;
[..]
Nog weinig duidelijkheid dus
twitter:aadvangroningen twitterde op woensdag 03-12-2014 om 14:26:39Alle finale landen zijn "zeer" geīnteresseerd in de samenstelling van @knzbned team vanmiddag, vandaar dat we die NIET bekend maken!GO GIRLS reageer retweet
http://www.streaming-foot.info/channel3.htmlquote:Op woensdag 3 december 2014 16:05 schreef Riofan83 het volgende:
Is het ergens live op internet? De Spaanse stream zendt nu voetbal uit.
Iemand een link?
Super bedankt!! Beeld!!! Het Franse geleuter nemen we voor lief :-)quote:Op woensdag 3 december 2014 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
http://www.streaming-foot.info/channel3.html
Frans.
Die hapert hier, is niet goed te volgen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Frans.
Doet deze het?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:11 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Die hapert hier, is niet goed te volgen.
En via de livetiming is het echt niet spannend.
Het is een WK verdorie, elke wereldbekerscheet in elke wintersport wordt 6x herhaald op Eurosport, maar WK zwemmen doen ze niet. En de NOS moet zich ook schamen.
Ik baal er echt van.
Ben blij dat ik zometeen zelf naar het zwembad moet, dan kan ik niet kijken.
Die hapert ook, denk dat het aan de internetverbinding ligt. Vriend pikt teveel internet in met zn spellen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doet deze het?
http://wrestlingua.com/on(...)mpionships-2014.html
Maar als ze morgen ook een goede dag heeft is ze een hele grote kanshebster voor brons (achter Atkinson ook nog).quote:Op woensdag 3 december 2014 16:17 schreef swimmie86 het volgende:
Das dan nog best een groot gat met Nijhuis.
Dat zeker, dat kan ze ook halen. Zou wel mooi zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als ze morgen ook een goede dag heeft is ze een hele grote kanshebster voor brons (achter Atkinson ook nog).
Dat sowieso, dat vind ik eigenlijk nog vreemder dan Kromo ipv Vermeulen. Had ik zelf niet zo snel gedaan, maar daar heb je dan nog het argument dat Kromo zat finale-ervaring heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:22 schreef swimmie86 het volgende:
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, van die estafetteopstelling.
Ik zou Femke niet als tweede laten, maar toch echt als laatste.
Maar voor Vermeulen zou het juist goed zijn om eens een finale onder druk te zwemmen. Zeker als Kromo niet heel veel sneller is.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat sowieso, dat vind ik eigenlijk nog vreemder dan Kromo ipv Vermeulen. Had ik zelf niet zo snel gedaan, maar daar heb je dan nog het argument dat Kromo zat finale-ervaring heeft.
Ik had Dekker, van Rouwendaal, Vermeulen, Heemskerk laten zwemmen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:25 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Maar voor Vermeulen zou het juist goed zijn om eens een finale onder druk te zwemmen. Zeker als Kromo niet heel veel sneller is.
Weet de opstelling van andere landen niet, maar ik denk dat Alberda erop gokt om na 400 meter ver voor te liggen, zodat Kromo en Van Rouwendaal met voorsprong het water ingaan.
Zelf zou ik ook Heemskerk als slotzwemster opstellen.
Shen Duo pakte in Nanjing (Jeugd OS) goud op de 200 vrij in 1:56,12, vanmorgen zwom ze een split van 1:56,06.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:27 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik had Dekker, van Rouwendaal, Vermeulen, Heemskerk laten zwemmen.
http://omegatiming.com/Fi(...)003402FFFFFFFFFFFF01
De rest van de opstellingen, Sjostrom en Hosszu als laatste.
Zweden zelfde opstelling als in de series, alleen 1 en 2 omgewisseld.
China ook hetzelfde, maar daar heb ik geen idee van of die harder kunnen.
En Australië en Amerika nog.
Hosszu ging lekker stuk op de 200 vlinder en heeft misschien niet dé topvorm om onder de 1.50 te splitten. Gunstig voor NL!quote:Op woensdag 3 december 2014 16:33 schreef Riofan83 het volgende:
Hongarije kan nog ongeveer 8,5 seconden sneller. In dat geval zal Nederland ook fors sneller moeten (wat op zich wel kan met de marge van 3 seconden bij Heemskerk).
Jij verwacht een dame onder de 1.50?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:45 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Hosszu ging lekker stuk op de 200 vlinder en heeft misschien niet dé topvorm om onder de 1.50 te splitten. Gunstig voor NL!
Halverwege nog een dikke seconde onder het WRquote:Op woensdag 3 december 2014 16:45 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Hosszu ging lekker stuk op de 200 vlinder en heeft misschien niet dé topvorm om onder de 1.50 te splitten. Gunstig voor NL!
Kan nooit meer lang duren. Hosszu zwemt individueel dit jaar 1.51 laag, met overnamevoordeel en topvorm op een WK, zou je onder de 1.50 kunnen denk ik?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij verwacht een dame onder de 1.50?
Het zou me ook niks verbazen als Hosszu over een paar minuten het WR 100m rug in handen heeft, ik twijfel alleen vanwege die finale van net.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:56 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Kan nooit meer lang duren. Hosszu zwemt individueel dit jaar 1.51 laag, met overnamevoordeel en topvorm op een WK, zou je onder de 1.50 kunnen denk ik?
Belmonte zwom net ook een weer een tijd die je niet verwacht, dus ...
Ingestort op de 200 vlinder, dan 100 rug, nu 400 wissel...ik mag toch ook hopen van niet neequote:Op woensdag 3 december 2014 17:26 schreef Riofan83 het volgende:
Hosszu ligt alweer in het water. Lijkt me stug dat zij Hongarije voorbij NL gaat zwemmen in de estafette ...
Jemigquote:Op woensdag 3 december 2014 17:29 schreef heywoodu het volgende:
En WR nummer 2 voor Belmonte, dit keer houdt ze niet alleen Hosszu van de titel, ze pakt ook haar WR af
Hoop dat ze de laatste estafette nog wel gaan uitzenden. Frankrijk doet immers niet mee.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:42 schreef heywoodu het volgende:
Oh dat is wel mooi trouwens, op die Franse stream zit Malia Metella in de studio, en het was dus haar broer Mehdy Metella die net als slotzwemmer het goud binnenhaalde
1.52.73quote:Op woensdag 3 december 2014 18:02 schreef Max23 het volgende:
Sharon leek ook een erg goede split te maken
Die zwemt gewoon 3,5 seconde van haar PR-split af. Echt heel goed!quote:
Met Terink en Vermeulen hoeven ze alleen maar de finale te zwemmen. En wie weet is Vermeulen dan Kromowidjojo al voorbij op die afstand.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:09 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Die zwemt gewoon 3,5 seconde van haar PR-split af. Echt heel goed!
Kromowidjojo en Dekker ongeveer gelijk (als je overnamevoordeel eraf haalt), maar allebei PR.
Femke Heemskerk SUPERSNEL, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Sjöstrom, maar die heeft vast niet alles gegeven (1.55 hoog).
Op de langebaan is het echt een ander verhaal, al is daar ook wel potentie met Terink en Vermeulen nog achter de hand. Het is alleen de vraag of Kromo en Heemskerk in deze estafette willen investeren. Op de OS wordt deze estafette bijvoorbeeld op de dag van de 100 vrij individueel gezwommen.
En nu op de 50 vrij weer zoiets, ingeschreven met 23.07 en dan even 21.65 zwemmenquote:Op woensdag 3 december 2014 08:04 schreef heywoodu het volgende:
Cristian Quintero stond ingeschreven met 1:48 op de 200 vrij en zet uiteindelijk de 2e tijd neer in 1:42.40
Sjöstrom lijkt toch beter in vorm dan gisteren. Toen viel ze buiten de finale op de 200 vlinder en zwom ze (bewust) langzaam in de estafette. In de series zwom ze vanochtend een stuk sterker.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:08 schreef heywoodu het volgende:
52.44 voor Heemskerk, samen met Sjöström de snelste tijd.
Als je kijkt naar het afgelopen seizoen zou je verwachten dat Sjostrom ook makkelijk zou winnen. Ik heb juist het gevoel dat de Nederlandse dames dit toernooi goed partij kunnen bieden. Dat had ik van te voren niet verwacht op de 100 vrij.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:43 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Sjöstrom lijkt toch beter in vorm dan gisteren. Toen viel ze buiten de finale op de 200 vlinder en zwom ze (bewust) langzaam in de estafette. In de series zwom ze vanochtend een stuk sterker.
Kromo en Heemskerk gaan het héél zwaar krijgen met de Zweedse.
Ook de estafette 4x100 vrij wordt geen appeltje-eitje voor NL, want Zweden en Denemarken zijn ook erg sterk!
Nou verwacht ik van Sjöström sowieso meer op de korte afstanden dan op de langere.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:27 schreef Max23 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het afgelopen seizoen zou je verwachten dat Sjostrom ook makkelijk zou winnen. Ik heb juist het gevoel dat de Nederlandse dames dit toernooi goed partij kunnen bieden. Dat had ik van te voren niet verwacht op de 100 vrij.
Daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 4 december 2014 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou verwacht ik van Sjöström sowieso meer op de korte afstanden dan op de langere.
De 200 vlinder is nou ook niet echt haar afstand.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:43 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Sjöstrom lijkt toch beter in vorm dan gisteren. Toen viel ze buiten de finale op de 200 vlinder en zwom ze (bewust) langzaam in de estafette. In de series zwom ze vanochtend een stuk sterker.
Kromo en Heemskerk gaan het héél zwaar krijgen met de Zweedse.
Ook de estafette 4x100 vrij wordt geen appeltje-eitje voor NL, want Zweden en Denemarken zijn ook erg sterk!
Ik kan me nog niet zo bedenken waarom die niet officieel is.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:52 schreef heywoodu het volgende:
We beginnen zo met de 4x50m wisselslag bij de mannen, waar dit volgens mij het "echte" maar niet officiële WR is (van het EK 2009):
[ afbeelding ]
Iets met de regels, ik kan me nog herinneren dat er vorig jaar tijdens het EK kortebaan ook zo'n gedoe om wasquote:Op donderdag 4 december 2014 15:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik kan me nog niet zo bedenken waarom die niet officieel is.
Dat het nu op de WK wordt gezwommen is alleen maar goed, dan heb je dat gedoe dus ook niet meer.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iets met de regels, ik kan me nog herinneren dat er vorig jaar tijdens het EK kortebaan ook zo'n gedoe om was
Als ze nou vanavond die 1:31,80 even eraan zwemmen is dat gelijk klaar.
Ja dat bedoel ikquote:Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat het nu op de WK wordt gezwommen is alleen maar goed, dan heb je dat gedoe dus ook niet meer.
Ja.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:11 schreef Max23 het volgende:
Hoe zit dat met die 800m dadelijk? Is dat meteen een finale en worden de tijden van de 800m van vanochtend dan gewoon samengevoegd?
Jep. Alleen op WK/EK lange baan is het series en finale.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:11 schreef Max23 het volgende:
Hoe zit dat met die 800m dadelijk? Is dat meteen een finale en worden de tijden van de 800m van vanochtend dan gewoon samengevoegd?
Dat is misschien ook wel het probleem. Je kan niet goed zijn op iedere afstand.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:22 schreef heywoodu het volgende:
Ik had toch eigenlijk wel Hagino verwacht trouwens..die lijkt tegenwoordig op elke afstand goed te zijn.
Ik ken iemand die daar bij tijd en wijlen anders over denkt (nu even niet).quote:Op donderdag 4 december 2014 16:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is misschien ook wel het probleem. Je kan niet goed zijn op iedere afstand.
Beetje aparte finale, want eigenlijk zou alles anders dan de volgorde Meilutyte - Atkinson - Nijhuis een verrassing zijnquote:Op donderdag 4 december 2014 16:23 schreef swimmie86 het volgende:
Ik hoop echt dat Moniek nu een medaille brons kan pakken.
Ik weet het.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ken iemand die daar bij tijd en wijlen anders over denkt (nu even niet).
Snelste tijd van vanmorgen was 8.16.32 en pr van van Rouwendaal is 8.14.24.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:28 schreef Riofan83 het volgende:
Wat gaat Van Rouwendaal vandaag doen?
De competitie is sterk, met Hosszu, Belmonte en Carlin. In de 'slower heats' is al sneller gezwommen dan het PR van Van Rouwendaal.Hoop dat ze weer boven zichzelf kan uitstijgen ...
Sharon weet zelf nog niet eens wat ze gaat doen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:28 schreef Riofan83 het volgende:
Wat gaat Van Rouwendaal vandaag doen?
De competitie is sterk, met Hosszu, Belmonte en Carlin. In de 'slower heats' is al sneller gezwommen dan het PR van Van Rouwendaal.Hoop dat ze weer boven zichzelf kan uitstijgen ...
Komt ook nog wel goud aan gok ik.quote:
O ja, de 8.16 is haar beste jaartijd, maar vorig jaar op het EK was ze al twee seconden sneller inderdaad. Hoop dat ze gaat verbazen!! Al is Belmonte wel echt in supertopvorm!!quote:Op donderdag 4 december 2014 16:30 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Snelste tijd van vanmorgen was 8.16.32 en pr van van Rouwendaal is 8.14.24.
Ze staat als 4de ingeschreven, derde tijd is 2 seconde sneller.
Alles kan.
Voor Nijhuis?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:32 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Komt ook nog wel goud aan gok ik.
Alweer jaquote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor Nijhuis?
Meilutyte heeft zich afgemeld voor de 100m?
Edit: Oh, weer te snel voor je edit![]()
Denk dat Sharon nog wel wat harder kan dan 8.14. Die 8.16 zwom ze volgens in volle training.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
O ja, de 8.16 is haar beste jaartijd, maar vorig jaar op het EK was ze al twee seconden sneller inderdaad. Hoop dat ze gaat verbazen!! Al is Belmonte wel echt in supertopvorm!!
17:42 ofzo?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:36 schreef swimmie86 het volgende:
Weet iemand hoe laat de finale van de 800 ongeveer is.
Dan kan ik tijdens de training even op twitter kijken.
17:42 volgens het schema, maar gisteren liep het bijna een half uur uit allemaal..quote:Op donderdag 4 december 2014 16:36 schreef swimmie86 het volgende:
Weet iemand hoe laat de finale van de 800 ongeveer is.
Dan kan ik tijdens de training even op twitter kijken.
Dan kijk ik wel als ik klaar ben.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
17:42 volgens het schema, maar gisteren liep het bijna een half uur uit allemaal..
Vind ik niet echt eigenlijkquote:Op donderdag 4 december 2014 16:59 schreef DeLuna het volgende:
50 vrij op de kortebaan zou Olympisch moeten zijn, veel spectaculairder dan op de langebaan.
Ranomi? Ben jij het?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vind ik niet echt eigenlijk
Dat keren neemt veel te veel tijd in beslag
Lijesen?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee? Mijn echte naam is Bastiaan.
Zo maar pats boem je medaille even tussendoor in je handen geschoven krijgen is anders ook niet leukquote:Op donderdag 4 december 2014 17:08 schreef heywoodu het volgende:
Dit soort dingen in het schema![]()
[ afbeelding ]
Ik heb echt een hekel aan die ellenlange ceremonies altijd
Podium op, medailles, volkslied, podium af en klaarquote:Op donderdag 4 december 2014 17:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zo maar pats boem je medaille even tussendoor in je handen geschoven krijgen is anders ook niet leuk
Godverquote:Op donderdag 4 december 2014 22:21 schreef swimmie86 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi dat Le Clos op de 100 vlinder de voorsprong pakte op de rugslag.
Ze zijn weer aan het blunderen.
Laatst op nos.nl was van Rouwendaal al de wereldkampioene op de 10km.
En Meilutyte verslaan is altijd goed (ook al ging die ongetwijfeld lang niet voluit)quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:05 schreef TheArt het volgende:
NR voor Nijhuis in de series 100 school. De 1.04,56 van 2009 wordt nu 1.04,32![]()
Misschien is daar wel bewust voor gekozen in overleg met die tweequote:Op vrijdag 5 december 2014 09:20 schreef swimmie86 het volgende:
Zou Zweden niet starten op de 4x100 vrij. Er staat bij hun geen opstelling.
Nederland zwemt in de volgorde: van der Meer, Vermeulen, Terink, Heemskerk.
Kromo en Dekker zullen er wel bijkomen in de finale.
Vind het alleen een beetje vreemd dat Heemskerk moet zwemmen en niet Kromo.
Femke is op dit moment de snelste zwemster, en dan mag je ook wel een extra rust krijgen. Ze heeft al een keer 200 vrij extra moeten zwemmen.
Dat zal ook wel, maar ik zou het zo jammer vinden als Femke vermoeider is dan nodig voor de 200 vrij.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien is daar wel bewust voor gekozen in overleg met die twee
Ach, finale 4x100 is vanavond, series 200 vrij zijn zondag pasquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:27 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Dat zal ook wel, maar ik zou het zo jammer vinden als Femke vermoeider is dan nodig voor de 200 vrij.
En Femke is zo goed, die kan nu alles.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, finale 4x100 is vanavond, series 200 vrij zijn zondag pas
quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:33 schreef heywoodu het volgende:
Voor Luna:
Fanni Gyurinovics zwemt naar 1:09.27 in de series 100 school, dat is maar een halve seconde boven het NR 15-jarigen (van Nijhuis) en bijna 3 seconden sneller dan haar eigen PR en inschrijftijd
3:41,01 was twee jaar geleden goed voor brons, nu zou je 11e worden in de seriesquote:
Deze?quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:51 schreef heywoodu het volgende:
Stream is er ineens mee gestopt, terwijl Van Rouwendaal nu bezig is en straks ook nog de 4x100m dames moeten
Oh ja, de Spanjaard is er nog, bedankt!quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:52 schreef Crocmaz het volgende:
[..]
Deze?
http://cdn.livetv.sx/webp(...)=253904&ci=600&si=46
Terink was niet helemaal fit en concentreert zich volledig op de 4x100 vrij straks.quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:55 schreef Crocmaz het volgende:
Terink in vorige heat niet gestart en in deze Hosszu niet volgens mij.
Zwemt 55.54 ...quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:35 schreef TheArt het volgende:
Terink is gewoon ziek, waarom laten ze haar in hemelsnaam zwemmen......
De enige van alle 32 zwemsters bij de beste acht landen die een split boven de 55 neerzet (maar je kunt haar het amper kwalijk nemen inderdaad).quote:
De vraag is nog wat Dekker kan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:42 schreef TheArt het volgende:
Gelukkig kan Nederland nog wel minstens 5 sec. harder vanmiddag. Kromo is wel minstens 4 sec. sneller dan Terink en Heemskerk 1 sec. sneller dan net.
Dekker kan ook een 52 laag neerzetten, is ook weer een seconde of anderhalf ten opzichte van Vermeulenquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:42 schreef TheArt het volgende:
Gelukkig kan Nederland nog wel minstens 5 sec. harder vanmiddag. Kromo is wel minstens 4 sec. sneller dan Terink en Heemskerk 1 sec. sneller dan net.
Dan zit je al heel dicht tegen het WR.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dekker kan ook een 52 laag neerzetten, is ook weer een seconde of anderhalf ten opzichte van Vermeulen
Tijdens World Cups heeft ze zelfs 51'ers gezwommen, dus wie weet.. En misschien kan Van der Meer met overnamevoordeel in de 52 duiken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan zit je al heel dicht tegen het WR.
Ik betwijfel of China nog veel meer kan versnellen, Shen Duo is volgens mij hun topper op de 100 vrij op het moment en die ging tijdens de halve finales ook niet echt harder.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:50 schreef swimmie86 het volgende:
Ik zou vanmiddag Dekker, van der Meer, Kromo, Heemskerk laten zwemmen.
Zal gaan tussen Amerika, China, Denemarken en Nederland denk ik.
En ik kan het weer niet zien.
Ze is er al ruim een jaar tussenuit, denk ook dat ze niet meer terugkomt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:54 schreef DeLuna het volgende:
Iemand trouwens ooit nog wat gehoord van Elise Bouwens? Die zou er even tussenuit maar volgensmij komt ze niet meer terug
Ik lees net dat ze stageloopt op Aruba.
quote:
Ik zat alweer bij de Spanjaardquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor de rest zijn onze Franse vrienden er weer:
Oh ja, alleen die kwaliteit is hier wat minderquote:
Vooral op een wisselslagestafette is Denemarken echt ontzettend goed.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:00 schreef Riofan83 het volgende:
Ik denk dat de Deense vrouwen vandaag nog wel te pakken zijn, maar op de langebaan zou het komende zomer wel eens andersom kunnen zijn. Bij Denemarken veel jonge dames die zich snel ontwikkelen ... Bij Nederland blijven de talenten wat achter.
Ook op de vrije slag zijn ze onwijs goed. Ze werden afgelopen zomer al Europees kampioen, al volgde toen een diskwalificatie.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral op een wisselslagestafette is Denemarken echt ontzettend goed.
Met Grueterquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:02 schreef DeLuna het volgende:
Jongens vergeet de Fransen en de Spanjaard, het is nu op NPO1
Met De Waard hadden ze ook wel een medaille kunnen pakken hier. Maar dan wordt het zo'n onmogelijk programma voor sommigequote:Op vrijdag 5 december 2014 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Oh, weer zo'n raar "wereldrecord maar niet de snelste tijd ooit"
Op het EK van 2009 zwommen Schreuder, Nijhuis, Dekker en Kromo naar goud in 1:42.69
Heemskerk had ook rug kunnen zwemmen denk ik! De Waard is wel een nieuwe naam. Hopelijk kan zij volgende week tijdens de Swim Cup wat leuks laten zien. Zeker met het oog op de wisselslagestafette voor Rio belangrijk.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:07 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Met De Waard hadden ze ook wel een medaille kunnen pakken hier. Maar dan wordt het zo'n onmogelijk programma voor sommige![]()
Jeugdolympisch kampioene op de 50 rug, dus dit was wel ideaal geweest voor haarquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:08 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Heemskerk had ook rug kunnen zwemmen denk ik! De Waard is wel een nieuwe naam. Hopelijk kan zij volgende week tijdens de Swim Cup wat leuks laten zien. Zeker met het oog op de wisselslagestafette voor Rio belangrijk.
Wat?quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:14 schreef DeLuna het volgende:
Heywoodu, vertel eens wat over die Subirats
Meestal heb je wel een verhaal over een zwemmer uit een wat minder zwemland.quote:
Altijd al gezegd dat het wel weer goed zou komen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:29 schreef TheVulture het volgende:
Kromo ook weer echt op de weg terug
Ik kan zo even geen verhaal vinden (komt uit de Amerikaanse collegezwemwereld)quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:15 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Meestal heb je wel een verhaal over een zwemmer uit een wat minder zwemland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat zonder snelle pakkenquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:40 schreef DeLuna het volgende:
Goed WK ook, eerst de 2 minuten op de 200 vlinder door Belmonte, daarna de 4.20 op de 400 wissel door Belmonte, en nu weer de 2 minuten maar dan op de 200 rug door Hosszu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |