Damn!quote:Op woensdag 3 december 2014 08:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2:31.65, dat is 12 seconden sneller dan het Nederlands record 11-jarigen (en 5 seconden onder het NR 12-jarigen)![]()
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Damn!
Mooie tijd...Mijn dochter zwemt 2.40.11 en is net 13 maar daar is niet tegenop te zwemmen...
Claire Verkijkquote:Op woensdag 3 december 2014 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.
Deze was ook 9 en zwom ook ruim sneller dan de NR 11 en jonger:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitzonderlijk talent dus ..quote:Op woensdag 3 december 2014 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.
Deze was ook 9 en zwom ook ruim sneller dan de NR 11 en jonger:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn een beetje 2 extremen. We lijken hier nogal de mentaliteit te hebben om alleen mensen te sturen met medaillekansen (of toch minstens finalekansen), als anderen dan geen ervaring op kunnen doen, helaas pindakaas.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:29 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Uitzonderlijk talent dus ..
En of je zo jong al aan wk/ek's mee moet doen...de tijd zal het leren.. ik vind het ietwat vroeg, maar daar denken ze in het buitenland anders over..
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijnquote:Op woensdag 3 december 2014 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zijn een beetje 2 extremen. We lijken hier nogal de mentaliteit te hebben om alleen mensen te sturen met medaillekansen (of toch minstens finalekansen), als anderen dan geen ervaring op kunnen doen, helaas pindakaas.
Terwijl ze je daar dus al met 9 jaar naar het WK sturen als je je kunt plaatsen
Zo extreem zie je misschien niet vaak, maar het is wel echt heel vaak zo dat "zulke" landen (Guam, Tanzania, Rwanda etc) jongens en meiden sturen die nog niet eens 15 zijn ofzo. Ik vraag me dan af hoe dat komt. Worden ze allemaal minder na hun 15e (om wat voor reden dan ook), of zorgt de ontwikkeling van de sport in die landen ervoor dat er steeds meer jonge talenten zijn die daadwerkelijk iets kunnen?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijn
Ja, dan gaan er toch hele kleine belletjes rinkelen (misschien onterecht hoor ), maar zijn z echt 9?? doping? etc...quote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijn
Nog weinig duidelijkheid dusquote:De WK kortebaan in Doha staan onder meer in het teken van de Nederlandse strijd tussen Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk.
Kromowidjojo is regerend olympisch kampioen op de 50 en 100 meter vrij, maar dit seizoen zoekende naar haar topvorm. Heemskerk is dit jaar juist uitstekend op dreef op deze afstanden.
Dus rijst de vraag, wie is de sterkste? "Heel veel mensen maken er nu Ranomi versus Femke van. Dat is leuk, maar op een andere manier. Ik vind het vooral belangrijk dat ik hard zwem en mijn eigen records verbreek", aldus Heemskerk.
De twee komen woensdag vermoedelijk samen in actie bij de 4x200 meter estafette. Nederland heeft op dit onderdeel de finale bereikt.
Ze gaan het ook niet bekendmaken zegt Van Groningen net:quote:Op woensdag 3 december 2014 14:16 schreef franklop het volgende:
NOS;
[..]
Nog weinig duidelijkheid dus
twitter:aadvangroningen twitterde op woensdag 03-12-2014 om 14:26:39Alle finale landen zijn "zeer" geïnteresseerd in de samenstelling van @knzbned team vanmiddag, vandaar dat we die NIET bekend maken!GO GIRLS reageer retweet
http://www.streaming-foot.info/channel3.htmlquote:Op woensdag 3 december 2014 16:05 schreef Riofan83 het volgende:
Is het ergens live op internet? De Spaanse stream zendt nu voetbal uit.
Iemand een link?
Super bedankt!! Beeld!!! Het Franse geleuter nemen we voor lief :-)quote:Op woensdag 3 december 2014 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
http://www.streaming-foot.info/channel3.html
Frans.
Die hapert hier, is niet goed te volgen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
http://www.streaming-foot.info/channel3.html
Frans.
Doet deze het?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:11 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Die hapert hier, is niet goed te volgen.
En via de livetiming is het echt niet spannend.
Het is een WK verdorie, elke wereldbekerscheet in elke wintersport wordt 6x herhaald op Eurosport, maar WK zwemmen doen ze niet. En de NOS moet zich ook schamen.
Ik baal er echt van.
Ben blij dat ik zometeen zelf naar het zwembad moet, dan kan ik niet kijken.
Die hapert ook, denk dat het aan de internetverbinding ligt. Vriend pikt teveel internet in met zn spellen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doet deze het?
http://wrestlingua.com/on(...)mpionships-2014.html
Maar als ze morgen ook een goede dag heeft is ze een hele grote kanshebster voor brons (achter Atkinson ook nog).quote:Op woensdag 3 december 2014 16:17 schreef swimmie86 het volgende:
Das dan nog best een groot gat met Nijhuis.
Dat zeker, dat kan ze ook halen. Zou wel mooi zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als ze morgen ook een goede dag heeft is ze een hele grote kanshebster voor brons (achter Atkinson ook nog).
Dat sowieso, dat vind ik eigenlijk nog vreemder dan Kromo ipv Vermeulen. Had ik zelf niet zo snel gedaan, maar daar heb je dan nog het argument dat Kromo zat finale-ervaring heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:22 schreef swimmie86 het volgende:
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, van die estafetteopstelling.
Ik zou Femke niet als tweede laten, maar toch echt als laatste.
Maar voor Vermeulen zou het juist goed zijn om eens een finale onder druk te zwemmen. Zeker als Kromo niet heel veel sneller is.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat sowieso, dat vind ik eigenlijk nog vreemder dan Kromo ipv Vermeulen. Had ik zelf niet zo snel gedaan, maar daar heb je dan nog het argument dat Kromo zat finale-ervaring heeft.
Ik had Dekker, van Rouwendaal, Vermeulen, Heemskerk laten zwemmen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:25 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Maar voor Vermeulen zou het juist goed zijn om eens een finale onder druk te zwemmen. Zeker als Kromo niet heel veel sneller is.
Weet de opstelling van andere landen niet, maar ik denk dat Alberda erop gokt om na 400 meter ver voor te liggen, zodat Kromo en Van Rouwendaal met voorsprong het water ingaan.
Zelf zou ik ook Heemskerk als slotzwemster opstellen.
Shen Duo pakte in Nanjing (Jeugd OS) goud op de 200 vrij in 1:56,12, vanmorgen zwom ze een split van 1:56,06.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:27 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik had Dekker, van Rouwendaal, Vermeulen, Heemskerk laten zwemmen.
http://omegatiming.com/Fi(...)003402FFFFFFFFFFFF01
De rest van de opstellingen, Sjostrom en Hosszu als laatste.
Zweden zelfde opstelling als in de series, alleen 1 en 2 omgewisseld.
China ook hetzelfde, maar daar heb ik geen idee van of die harder kunnen.
En Australië en Amerika nog.
Hosszu ging lekker stuk op de 200 vlinder en heeft misschien niet dé topvorm om onder de 1.50 te splitten. Gunstig voor NL!quote:Op woensdag 3 december 2014 16:33 schreef Riofan83 het volgende:
Hongarije kan nog ongeveer 8,5 seconden sneller. In dat geval zal Nederland ook fors sneller moeten (wat op zich wel kan met de marge van 3 seconden bij Heemskerk).
Jij verwacht een dame onder de 1.50?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:45 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Hosszu ging lekker stuk op de 200 vlinder en heeft misschien niet dé topvorm om onder de 1.50 te splitten. Gunstig voor NL!
Halverwege nog een dikke seconde onder het WRquote:Op woensdag 3 december 2014 16:45 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Hosszu ging lekker stuk op de 200 vlinder en heeft misschien niet dé topvorm om onder de 1.50 te splitten. Gunstig voor NL!
Kan nooit meer lang duren. Hosszu zwemt individueel dit jaar 1.51 laag, met overnamevoordeel en topvorm op een WK, zou je onder de 1.50 kunnen denk ik?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij verwacht een dame onder de 1.50?
Het zou me ook niks verbazen als Hosszu over een paar minuten het WR 100m rug in handen heeft, ik twijfel alleen vanwege die finale van net.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:56 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Kan nooit meer lang duren. Hosszu zwemt individueel dit jaar 1.51 laag, met overnamevoordeel en topvorm op een WK, zou je onder de 1.50 kunnen denk ik?
Belmonte zwom net ook een weer een tijd die je niet verwacht, dus ...
Ingestort op de 200 vlinder, dan 100 rug, nu 400 wissel...ik mag toch ook hopen van niet neequote:Op woensdag 3 december 2014 17:26 schreef Riofan83 het volgende:
Hosszu ligt alweer in het water. Lijkt me stug dat zij Hongarije voorbij NL gaat zwemmen in de estafette ...
Jemigquote:Op woensdag 3 december 2014 17:29 schreef heywoodu het volgende:
En WR nummer 2 voor Belmonte, dit keer houdt ze niet alleen Hosszu van de titel, ze pakt ook haar WR af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |