Dat geloof ik ook, maar vind het toch erg jong.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die uit 2001 kloppen gewoon hoor, net als die uit 2003.
Jong is ze wel trouwens, die "uit 2011". In de resultaten van een Afrikaans "zone 3+4" juniorenkampioenschap in Oeganda dit jaar staat ze als 12-jarige genoteerd.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:29 schreef swimmie86 het volgende:
De dame uit 2011 (???) op de 50 school is gediskwalificeerd.
Ik hoop toch dat dat een typefout is.
Inge Dekker staat ook met 52.01 ingeschreven op de 100 vlinder.
Hongarije heeft er ook een meisje uit 2001 bij zitten.
Vind het allemaal wel erg jong.
quote:Op woensdag 3 december 2014 10:31 schreef heywoodu het volgende:
4:21.05 voor Hosszu op de 400 wissel, 0,22 boven haar WR.
Lekker knallen, niets mis mee.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:31 schreef heywoodu het volgende:
4:21.05 voor Hosszu op de 400 wissel, 0,22 boven haar WR.
Met Leverenz, toch ook geen slechte, op een kleine 8 seconden, dus echt moeite heeft Katinka niet gedaan denk ik zo.quote:
En dat met Femke die op halve kracht zwomquote:Op woensdag 3 december 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
7:39.20, dat is maar 3 tienden boven het NR uit 2008
Eventueel voor Vermeulen?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:16 schreef DeLuna het volgende:
Je gaat me trouwens niet vertellen dat Ranomi in de finale zwemt vanavond. Deze dames gaan veel harder.
Wat heeft Ranomi tegenwoordig überhaupt nog te zoeken op de 200 meter?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:16 schreef DeLuna het volgende:
Je gaat me trouwens niet vertellen dat Ranomi in de finale zwemt vanavond. Deze dames gaan veel harder.
Ranomi haar pr is ook maar 1.55 ofzo. Ik zou het lekker zo laten.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Eventueel voor Vermeulen?
Geen idee wie er anders uit zou moeten idd.
Volgens zwemkroniek is ze anders kandidate. Maar niks inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat heeft Ranomi tegenwoordig überhaupt nog te zoeken op de 200 meter?
Damn!quote:Op woensdag 3 december 2014 08:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2:31.65, dat is 12 seconden sneller dan het Nederlands record 11-jarigen (en 5 seconden onder het NR 12-jarigen)![]()
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Damn!
Mooie tijd...Mijn dochter zwemt 2.40.11 en is net 13 maar daar is niet tegenop te zwemmen...
Claire Verkijkquote:Op woensdag 3 december 2014 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.
Deze was ook 9 en zwom ook ruim sneller dan de NR 11 en jonger:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitzonderlijk talent dus ..quote:Op woensdag 3 december 2014 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze op het WK langebaan dus 9 jaar jong en zwom ze de 400 en 800 meter vrij. Haar tijden daarop waren met 4:55 en 10:03 zelfs 5 en 45 (!) seconden sneller dan de Nederlandse records voor 11 jaar en jonger. Of je haar op die leeftijd naar een WK moet sturen kun je je afvragen, maar ik hoop echt dat ze ergens goed terecht kan komen om alles eruit te halen wat erin zit.
Deze was ook 9 en zwom ook ruim sneller dan de NR 11 en jonger:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn een beetje 2 extremen. We lijken hier nogal de mentaliteit te hebben om alleen mensen te sturen met medaillekansen (of toch minstens finalekansen), als anderen dan geen ervaring op kunnen doen, helaas pindakaas.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:29 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Uitzonderlijk talent dus ..
En of je zo jong al aan wk/ek's mee moet doen...de tijd zal het leren.. ik vind het ietwat vroeg, maar daar denken ze in het buitenland anders over..
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijnquote:Op woensdag 3 december 2014 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zijn een beetje 2 extremen. We lijken hier nogal de mentaliteit te hebben om alleen mensen te sturen met medaillekansen (of toch minstens finalekansen), als anderen dan geen ervaring op kunnen doen, helaas pindakaas.
Terwijl ze je daar dus al met 9 jaar naar het WK sturen als je je kunt plaatsen
Zo extreem zie je misschien niet vaak, maar het is wel echt heel vaak zo dat "zulke" landen (Guam, Tanzania, Rwanda etc) jongens en meiden sturen die nog niet eens 15 zijn ofzo. Ik vraag me dan af hoe dat komt. Worden ze allemaal minder na hun 15e (om wat voor reden dan ook), of zorgt de ontwikkeling van de sport in die landen ervoor dat er steeds meer jonge talenten zijn die daadwerkelijk iets kunnen?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijn
Ja, dan gaan er toch hele kleine belletjes rinkelen (misschien onterecht hoor ), maar zijn z echt 9?? doping? etc...quote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Meestal sturen ze sowieso de beste van hun land, ongeacht het niveau ten opzichte van de anderen. Ik vind het ook wel een bizarre situatie als blijkbaar twee negenjarigen de beste van hun land zijn
Nog weinig duidelijkheid dusquote:De WK kortebaan in Doha staan onder meer in het teken van de Nederlandse strijd tussen Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk.
Kromowidjojo is regerend olympisch kampioen op de 50 en 100 meter vrij, maar dit seizoen zoekende naar haar topvorm. Heemskerk is dit jaar juist uitstekend op dreef op deze afstanden.
Dus rijst de vraag, wie is de sterkste? "Heel veel mensen maken er nu Ranomi versus Femke van. Dat is leuk, maar op een andere manier. Ik vind het vooral belangrijk dat ik hard zwem en mijn eigen records verbreek", aldus Heemskerk.
De twee komen woensdag vermoedelijk samen in actie bij de 4x200 meter estafette. Nederland heeft op dit onderdeel de finale bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |