Ja, dat zag ik ook achterafquote:Op maandag 1 december 2014 13:48 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik ben een Vlaming van jouw generatie.
Toch qua Nederlandstalige muziek. De bandjes die in het Engels zingen slaan toch wat rapper aan in NL.quote:Op maandag 1 december 2014 11:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we eigenlijk zo weinig beroemdheden delen met België.. Waar zou dat eigenlijk aan liggen?
"Belgen zijn niet te verstaan"quote:Op maandag 1 december 2014 13:52 schreef Beregd het volgende:
[..]
Toch qua Nederlandstalige muziek. De bandjes die in het Engels zingen slaan toch wat rapper aan in NL.
As ge Vos vergelijkt met Flip Kowlier, ist'm toch prima te verstaan.quote:Op maandag 1 december 2014 15:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
"Belgen zijn niet te verstaan"
niet voor mij hoor
West-Vlaams is volgens mij voor de rest van Vlaanderen nog moeilijk te verstaan laat staan voor Nederlanders.quote:Op maandag 1 december 2014 16:06 schreef cafca het volgende:
[..]
As ge Vos vergelijkt met Flip Kowlier, ist'm toch prima te verstaan.
Volgens mij zijn sommige Westvlamingen zelfs voor andere Westvlamingen nog moeilijk te verstaanquote:Op maandag 1 december 2014 16:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
West-Vlaams is volgens mij voor de rest van Vlaanderen nog moeilijk te verstaan laat staan voor Nederlanders.![]()
Al vind ik West-Vlaams zelf wel mooi. Flip Kowlier die je zelf noemt maar nog meer Het Zesde Metaal.
Hij heeft 27 jaar in Wippelgem gewoond, boven Gent niet zover van de grens met Nederland.quote:Op maandag 1 december 2014 16:32 schreef Beregd het volgende:
Het Gents van Luc De Vos, is wat mij betreft nog mooier dan West-Vlaams. Maar echt dialect zong hij toch niet, vind ik.
Was mooi, ook al miste ik enkele klassiekers. Maar daar stonden dan wel weer leuke gastoptredens tegenover. Al had Wim Helsen niet gehoeven. Leuk stukje, maar doorbrak de magie een beetje.quote:Op zondag 30 november 2014 19:09 schreef cafca het volgende:
Vanavond als eerbetoon de radio1-sessie van Gorki op Canvas, om 21:30
Hier hetzelfde.quote:Op maandag 1 december 2014 11:16 schreef Gehenna het volgende:
Op 'Mia' na, eigenlijk nooit naar geluisterd (moet ik toch eens doen..), maar ik begreep dat hij in België een behoorlijke grootheid was. en 52 jaar is natuurlijk veel te jong
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, in Vlaanderen was Luc De Vos misschien wel groter dan Arno. Meerdere van zijn liedjes (Mia, Piranha, Anja) zitten werkelijk ingebakken in het collectieve geheugen van 95% van de Vlaamse bevolking tussen 14 en 74 ... Dat kan zelfs Arno eigenlijk niet zeggen.quote:Op maandag 1 december 2014 11:53 schreef Beregd het volgende:
Grootheid is mss overdreven. Zeker niet te vergelijken met Arno of zo. Maar hij was naast zanger ook wel een mediafiguur, die regelmatig op televisie kwam. Vandaar dat de schok nog iets groter is.
Maar iedereen kan zijn voornaamste hits hier wel meezingen. Zelfs voetbalsupporters.
Ik denk eerlijk gezegd toch aan de bekrompenheid vd Nederlanders. Belgen kennen veel meer Nederlandse zangers, acteurs, schrijvers, ... Dan omgekeerd.quote:Op maandag 1 december 2014 11:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we eigenlijk zo weinig beroemdheden delen met België.. Waar zou dat eigenlijk aan liggen?
Tja, wat dat betreft lijkt Vlaanderen inderdaad meer naar Nederland te kijken dan andersom. Ik gok dat Wallonië dan weer meer met Frankrijk heeft, vanwege de taal, maar heb geen idee hoe het daar is.quote:Op dinsdag 2 december 2014 00:51 schreef BramKVO het volgende:
Dat is inderdaad wel mooi. Maar heb het nooit gesnapt. Talloze Nederlandse nummers staan in die Belgische eindejaarslijsten, maar in die NL top 2000 geen sprake van, ik noem maar enkele, Gorki, dEUS, Arno, Absynthe Minded, Raymond van het Groenewoud of Kris de Bruyne.
Geweldig. Ben aan het genieten. Wat een held.quote:Op maandag 1 december 2014 23:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In september zat hij nog op de Belgische TV om terug te blikken op het 25 jarig bestaan van Gorki :
Zou fijn zijn als hij postuum alsnog doorbreekt in NLquote:Op dinsdag 2 december 2014 00:48 schreef Rearviewmirror het volgende:
Vanavond was er een item bij 'De wereld draait door' over Luc de Vos, en inderdaad het was voor de meeste mensen daar meer een kennismaking (aldus Matthijs van Nieuwkerk). Wel weer tof dat ze bij het Nederlandse DWDD dit grote Vlaamse nieuws onder de aandacht brengen.
Tja, met uitzondering van Raymond vh Groenewoud in de jaren '80, lijken Belgische acts behoorlijk genegeerd door de Nederlandse radio. Zou het toch zo zijn dat de media in Nederland commerciëler zijn dan in Vlaanderen?quote:Op dinsdag 2 december 2014 00:51 schreef BramKVO het volgende:
Dat is inderdaad wel mooi. Maar heb het nooit gesnapt. Talloze Nederlandse nummers staan in die Belgische eindejaarslijsten, maar in die NL top 2000 geen sprake van, ik noem maar enkele, Gorki, dEUS, Arno, Absynthe Minded, Raymond van het Groenewoud of Kris de Bruyne.
quote:Op maandag 1 december 2014 23:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens zette hij ooit bij een van zijn albums gewoon als openingstrack het Europees volkslied erop. Pas als je hem zoiets hoort zingen weet je eigenlijk wel hoe goed hij eigenlijk was.
Je vergeet clouseauquote:Op dinsdag 2 december 2014 07:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, met uitzondering van Raymond vh Groenewoud in de jaren '80, lijken Belgische acts behoorlijk genegeerd door de Nederlandse radio. Zou het toch zo zijn dat de media in Nederland commerciëler zijn dan in Vlaanderen?
Lijkt er wel op...
Dat is dan ook puur commerciële dance.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Milk inc wordt hier ook wel gedraaid hoor.
We hadden het over Belgische muziek he ...quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Milk inc wordt hier ook wel gedraaid hoor.
quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
We hadden het over Belgische muziek he ...
Minstens 3x, wel vaker denk ik.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat ben ik met je eens. Maar heeft dEUS nooit eens op lowlands gespeeld? Dacht van wel?
Luc is er minimaal 1x zelf geweest...quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat ben ik met je eens. Maar heeft dEUS nooit eens op lowlands gespeeld? Dacht van wel?
1 keer om uit zijn boeken voor te dragen, that's it.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:13 schreef Burnett het volgende:
[..]
Luc is er minimaal 1x zelf geweest...
Yeap, that's the one...quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
1 keer om uit zijn boeken voor te dragen, that's it.
quote:Vlaamse radiozenders brengen hulde aan overleden Luc De Vos
Radio 1, Radio 2, Klara, MNM, Studio Brussel, Q-music, JOE fm, Nostalgie brengen op zaterdag 6 december hulde aan Gorki-zanger Luc De Vos. Meteen na het nieuws van 13 uur zullen al die radiozenders Luc De Vos eren door zijn grootste hit “Mia” te draaien. Ook de Vereniging Regionale Radio Omroepen (VRRO), de koepel die een dertigtal onafhankelijke lokale radiozenders groepeert, doet mee aan het eerbetoon. Gorki-zanger Luc De Vos overleed vorige zaterdag. Op zaterdag 6 december om 11 uur wordt hij begraven in Gent.
Ik las VPROquote:
Die draai ik met vriendin regelmatig af hier , meestal gevolgd door de live versie Monza met Van God los. Allebei genieten, maar nu net anders.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En dan kwam ik nog zowaar op youtube de ultieme versie van 'Mia' tegen. Ooit ergens in de jaren '90 was Luc te gast in de al even legendarische "De Laatste Show" samen met een klassiek strijkerskwartet en brachten die twee samen met de talkshowband een versietje van Mia. Ik zat toen toevallig zelf het publiek in de studio (enfin niet toevallig, een van die strijkers was een kennis van mijn vrouw) , maar dit blijft voor mij toch de beste versie van Mia die ik hem ooit heb horen zingen ...
Eindelijk vakantie!quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:38 schreef Gehenna het volgende:
Wat is nu eigenlijk een tof album om Gorki eens uit te checken? Ik ken eigenlijk alleen 'Mia' en die doet me eigenlijk niet zo heel veel als ik eerlijk ben![]()
Ik vind Voor Rijpere Jeugd echt heul goed. Dat album heb ik echt helemaal grijs gedraaid.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:38 schreef Gehenna het volgende:
Wat is nu eigenlijk een tof album om Gorki eens uit te checken? Ik ken eigenlijk alleen 'Mia' en die doet me eigenlijk niet zo heel veel als ik eerlijk ben![]()
Wat 'm voornamelijk zo'n halfGod maakte is dat 'ie daar gewoon kon staan met een trainingsjack en gouden kettingen. En dan zo'n nummer zingen. Eindbaas.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En dan kwam ik nog zowaar op youtube de ultieme versie van 'Mia' tegen. Ooit ergens in de jaren '90 was Luc te gast in de al even legendarische "De Laatste Show" samen met een klassiek strijkerskwartet en brachten die twee samen met de talkshowband een versietje van Mia. Ik zat toen toevallig zelf het publiek in de studio (enfin niet toevallig, een van die strijkers was een kennis van mijn vrouw) , maar dit blijft voor mij toch de beste versie van Mia die ik hem ooit heb horen zingen ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |