Toch vreemd dat we eigenlijk zo weinig beroemdheden delen met België.. Waar zou dat eigenlijk aan liggen?quote:
Dat hangt toch van je leeftijd af denk ik. Vlamingen van mijn generatie (dertigers, late twintigers) hebben echt wel veel meer met Gorki en Luc De Vos dan met Arno.quote:Op maandag 1 december 2014 11:53 schreef Beregd het volgende:
Grootheid is mss overdreven. Zeker niet te vergelijken met Arno of zo. Maar hij was naast zanger ook wel een mediafiguur, die regelmatig op televisie kwam. Vandaar dat de schok nog iets groter is.
Maar iedereen kan zijn voornaamste hits hier wel meezingen. Zelfs voetbalsupporters.
quote:Op maandag 1 december 2014 12:26 schreef The_Undertone het volgende:
Beste Bill, je wou dat je kon zeggen
Dat je hevig dit leven had geleefd
En dat je een man was, vrij en zonder schulden
En dat je slimmer dan je ouders was geweest
En je wou dat je kon zeggen dat dit drijven
Dat dit niet jouw stijl is, maar de stilte voor de storm
En dat je muren kan breken, ijzer kan smeden
Als het brandt van binnen
Ik ben een Vlaming van jouw generatie.quote:Op maandag 1 december 2014 12:26 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Dat hangt toch van je leeftijd af denk ik. Vlamingen van mijn generatie (dertigers, late twintigers) hebben echt wel veel meer met Gorki en Luc De Vos dan met Arno.
Was met vrienden op weekend toen we het nieuws hoorden, 5 van ons zevenen had de best of van Gorki en iedereen kon minstens 5 nummers integraal meezingen. Ik vond hem overigens behoorlijk een karikatuur van zichzelf geworden (net als Arno) en de keren dat ik hem live zag, was hij straal bezopen.
Soit, alleen voor dit stukje tekst verdient hij eeuwig credits (komt uit "Beste Bill):
Beste Bill, je wou dat je kon zeggen
Dat je hevig dit leven had geleefd
En dat je een man was, vrij en zonder schulden
En dat je slimmer dan je ouders was geweest
En je wou dat je kon zeggen dat dit drijven
Dat dit niet jouw stijl is, maar de stilte voor de storm
En dat je muren kan breken, ijzer kan smeden
Als het brandt van binnen
Ja, dat zag ik ook achterafquote:Op maandag 1 december 2014 13:48 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik ben een Vlaming van jouw generatie.
Toch qua Nederlandstalige muziek. De bandjes die in het Engels zingen slaan toch wat rapper aan in NL.quote:Op maandag 1 december 2014 11:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we eigenlijk zo weinig beroemdheden delen met België.. Waar zou dat eigenlijk aan liggen?
"Belgen zijn niet te verstaan"quote:Op maandag 1 december 2014 13:52 schreef Beregd het volgende:
[..]
Toch qua Nederlandstalige muziek. De bandjes die in het Engels zingen slaan toch wat rapper aan in NL.
As ge Vos vergelijkt met Flip Kowlier, ist'm toch prima te verstaan.quote:Op maandag 1 december 2014 15:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
"Belgen zijn niet te verstaan"
niet voor mij hoor
West-Vlaams is volgens mij voor de rest van Vlaanderen nog moeilijk te verstaan laat staan voor Nederlanders.quote:Op maandag 1 december 2014 16:06 schreef cafca het volgende:
[..]
As ge Vos vergelijkt met Flip Kowlier, ist'm toch prima te verstaan.
Volgens mij zijn sommige Westvlamingen zelfs voor andere Westvlamingen nog moeilijk te verstaanquote:Op maandag 1 december 2014 16:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
West-Vlaams is volgens mij voor de rest van Vlaanderen nog moeilijk te verstaan laat staan voor Nederlanders.![]()
Al vind ik West-Vlaams zelf wel mooi. Flip Kowlier die je zelf noemt maar nog meer Het Zesde Metaal.
Hij heeft 27 jaar in Wippelgem gewoond, boven Gent niet zover van de grens met Nederland.quote:Op maandag 1 december 2014 16:32 schreef Beregd het volgende:
Het Gents van Luc De Vos, is wat mij betreft nog mooier dan West-Vlaams. Maar echt dialect zong hij toch niet, vind ik.
Was mooi, ook al miste ik enkele klassiekers. Maar daar stonden dan wel weer leuke gastoptredens tegenover. Al had Wim Helsen niet gehoeven. Leuk stukje, maar doorbrak de magie een beetje.quote:Op zondag 30 november 2014 19:09 schreef cafca het volgende:
Vanavond als eerbetoon de radio1-sessie van Gorki op Canvas, om 21:30
Hier hetzelfde.quote:Op maandag 1 december 2014 11:16 schreef Gehenna het volgende:
Op 'Mia' na, eigenlijk nooit naar geluisterd (moet ik toch eens doen..), maar ik begreep dat hij in België een behoorlijke grootheid was. en 52 jaar is natuurlijk veel te jong
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, in Vlaanderen was Luc De Vos misschien wel groter dan Arno. Meerdere van zijn liedjes (Mia, Piranha, Anja) zitten werkelijk ingebakken in het collectieve geheugen van 95% van de Vlaamse bevolking tussen 14 en 74 ... Dat kan zelfs Arno eigenlijk niet zeggen.quote:Op maandag 1 december 2014 11:53 schreef Beregd het volgende:
Grootheid is mss overdreven. Zeker niet te vergelijken met Arno of zo. Maar hij was naast zanger ook wel een mediafiguur, die regelmatig op televisie kwam. Vandaar dat de schok nog iets groter is.
Maar iedereen kan zijn voornaamste hits hier wel meezingen. Zelfs voetbalsupporters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |