http://stubru.be/popnieuws/lucdevosoverledenquote:Luc De Vos, de zanger van Gorki, is zaterdagavond overleden. Het parket van Gent bevestigt het overlijden van de zanger, die 52 jaar werd.
Hoe de Gorki-frontman is gestorven, is nog onduidelijk. Politie en parket onderzoeken de omstandigheden van het overlijden. Er is inmiddels een wetsgeneesheer aangesteld.
Dat liedje heeft wel enige bekendheid, de vertolker niet zo.quote:Op zaterdag 29 november 2014 19:08 schreef cva het volgende:
paar weken terug nog in de slimste mens ter wereld ,
was hij bekend in nl ?
Ai, heb blijkbaar niet goed opgelet bij z'n introductie toen (ken Gorki wel vaag maar verder niet). Bijzonder geestige man.quote:Op zaterdag 29 november 2014 19:51 schreef Beregd het volgende:
Heel recent nog in de slimste mens.
http://www.vier.be/deslim(...)-aflevering-6/222423
Stil.
Absoluut. Luc De Vos is/was een Vlaamse volksheld. Stond met 'Mia' enkele jaren op één in De Tijdloze van Studio Brussel.quote:Op zaterdag 29 november 2014 19:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik de reacties zo lees is heel vlaanderen in rouw.
die stemming is ook al klaar sinds vrijdagquote:Op zondag 30 november 2014 05:32 schreef BramKVO het volgende:
Misschien eindelijk eens erkenning in de Nederlandse top 2000 ?
‘Mia’ op 1 in De Tijdlozequote:Op zondag 30 november 2014 05:32 schreef BramKVO het volgende:
Ware het niet dat de stemming voor de Tijdloze van Studio Brussel al is afgesloten, of Mia zou weer spectaculair stijgen.
Ok. Ik heb nooit gesnapt dat Gorki geen notering had in die sterke, Nederlandse lijst.quote:Op zondag 30 november 2014 09:26 schreef ranja het volgende:
[..]
die stemming is ook al klaar sinds vrijdag
Bedankt voor de tip. Vraag aan de Belgen op FOK! hoe moeten we hem rangschikken ? Net als Arno ?quote:Op zondag 30 november 2014 19:09 schreef cafca het volgende:
Vanavond als eerbetoon de radio1-sessie van Gorki op Canvas, om 21:30
Wat mij betreft, absoluut. Bracht als 1 van de eersten rockmuziek naar het Nederlandstalig lied.quote:Op zondag 30 november 2014 20:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Vraag aan de Belgen op FOK! hoe moeten we hem rangschikken ? Net als Arno ?
Ik ben het nu aan het herbeluisteren (dat kan hier), inderdaad prachtig!quote:Op zondag 30 november 2014 20:34 schreef Timo20 het volgende:
Vanmorgen tussen 09.00 en 10.00uur was er een prachtig eerbetoon op Studio Brussel![]()
Mooiquote:Op zondag 30 november 2014 22:51 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Ik ben het nu aan het herbeluisteren (dat kan hier), inderdaad prachtig!
Wilde het net postquote:Op maandag 1 december 2014 08:36 schreef WeezerButler het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ia-van-zanger-gorki/
Fans van Anderlecht en Club Brugge zingen Mia als eerbetoon. Kippevel
Arno is een irritante zeur, Luc was simpelweg een held.quote:Op zondag 30 november 2014 20:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Vraag aan de Belgen op FOK! hoe moeten we hem rangschikken ? Net als Arno ?
Arno is een held.quote:Op maandag 1 december 2014 10:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Arno is een irritante zeur, Luc was simpelweg een held.
Dit dus.quote:Op maandag 1 december 2014 11:16 schreef Gehenna het volgende:
ik begreep dat hij in België een behoorlijke grootheid was.
Toch vreemd dat we eigenlijk zo weinig beroemdheden delen met België.. Waar zou dat eigenlijk aan liggen?quote:
Dat hangt toch van je leeftijd af denk ik. Vlamingen van mijn generatie (dertigers, late twintigers) hebben echt wel veel meer met Gorki en Luc De Vos dan met Arno.quote:Op maandag 1 december 2014 11:53 schreef Beregd het volgende:
Grootheid is mss overdreven. Zeker niet te vergelijken met Arno of zo. Maar hij was naast zanger ook wel een mediafiguur, die regelmatig op televisie kwam. Vandaar dat de schok nog iets groter is.
Maar iedereen kan zijn voornaamste hits hier wel meezingen. Zelfs voetbalsupporters.
quote:Op maandag 1 december 2014 12:26 schreef The_Undertone het volgende:
Beste Bill, je wou dat je kon zeggen
Dat je hevig dit leven had geleefd
En dat je een man was, vrij en zonder schulden
En dat je slimmer dan je ouders was geweest
En je wou dat je kon zeggen dat dit drijven
Dat dit niet jouw stijl is, maar de stilte voor de storm
En dat je muren kan breken, ijzer kan smeden
Als het brandt van binnen
Ik ben een Vlaming van jouw generatie.quote:Op maandag 1 december 2014 12:26 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Dat hangt toch van je leeftijd af denk ik. Vlamingen van mijn generatie (dertigers, late twintigers) hebben echt wel veel meer met Gorki en Luc De Vos dan met Arno.
Was met vrienden op weekend toen we het nieuws hoorden, 5 van ons zevenen had de best of van Gorki en iedereen kon minstens 5 nummers integraal meezingen. Ik vond hem overigens behoorlijk een karikatuur van zichzelf geworden (net als Arno) en de keren dat ik hem live zag, was hij straal bezopen.
Soit, alleen voor dit stukje tekst verdient hij eeuwig credits (komt uit "Beste Bill):
Beste Bill, je wou dat je kon zeggen
Dat je hevig dit leven had geleefd
En dat je een man was, vrij en zonder schulden
En dat je slimmer dan je ouders was geweest
En je wou dat je kon zeggen dat dit drijven
Dat dit niet jouw stijl is, maar de stilte voor de storm
En dat je muren kan breken, ijzer kan smeden
Als het brandt van binnen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|