abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147075603
Op FOK! lees je echt zoveel gevallen van depersonalisatie die is opgetreden na cannabisgebruik bijvoorbeeld. Dit soort dingen maken me erg huiverig om het een keertje lekker te proberen.

Zelf weet ik dat FOK! natuurlijk niet representatief is. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die totaal geen klachten hebben, maar toch vind ik het een beetje eng. De kans op psychoses en andere psychische aandoeningen nemen toe.

Dit plaats ik in R&P omdat het specifiek over de psychologische gevolgen gaat. Hoe reëel zijn die gevolgen? Zelf ben ik gediagnosticeerd met een vorm van autisme toen ik jonger was, momenteel ben ik echter dolgelukkig en zit ik erg goed in mijn vel. Risico is er altijd natuurlijk, maar zou het hebben van autisme wellicht invloed hebben op de risico's die cannabis met zich meebrengt?

Om de gezondheidsrisico's te beperken wil ik het enkel met een vaporizer doen, en met mate. Enkel met vrienden af en toe (eens in de twee maanden of zelfs minder). Daarnaast expres cannabis met een laag THC-gehalte en een hoog CBD-gehalte.

Ik ervaar dus echt een drempel. :'( Overigens heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar raakte ik niet stoned. Wellicht nam ik te weinig. Het leek wel alsof ik sneller moest lachen.

Hoe veilig is cannabisgebruik eigenlijk en is mijn psychische grens wellicht terecht? Ik wil gewoon af en toe recreatief gebruiken en kan goed perken stellen aan mijn gedrag over het algemeen.
pi_147075636
Wiet is veel minder onschuldig dan het lijkt zeker als je vatbaar bent voor psychische ziektes.
blablablabla
pi_147075694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:17 schreef Elan het volgende:
Wiet is veel minder onschuldig dan het lijkt zeker als je vatbaar bent voor psychische ziektes.
Dat lijk je wel steeds vaker te horen, ook uit onderzoeken.
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:22:57 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147075751
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:15 schreef robin007bond het volgende:
momenteel ben ik echter dolgelukkig en zit ik erg goed in mijn vel.
Waarom zou je het dan gaan gebruiken?
pi_147075819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waarom zou je het dan gaan gebruiken?
Omdat het leuk is en voor de ervaringen.
pi_147075835
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat lijk je wel steeds vaker te horen, ook uit onderzoeken.
Op zich als je alle data op rij zet is het nog steeds een van de minst schadelijke drugssoorten dus late we niet overdrijven.

Wel moet je uitkijken als geesteziektes veel voorkomen in je family. Schizofrinie bijvoorbeeld.
Das voor een deel erfelijk, jointjes kunnen dan evt psychose triggeren.
blablablabla
pi_147075882
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Op zich als je alle data op rij zet is het nog steeds een van de minst schadelijke drugssoorten dus late we niet overdrijven.

Wel moet je uitkijken als geesteziektes veel voorkomen in je family. Schizofrinie bijvoorbeeld.
Das voor een deel erfelijk, jointjes kunnen dan evt psychose triggeren.
Dat heb ik ook gelezen ja. In de familie komt het weinig voor gelukkig en mijn ouders zijn ook kerngezond.

Truffels schijnen ook enigszins onschuldig te zijn. Daar hoor ik van vrienden echt zulke toffe verhalen over, van die once in a lifetime trips. _O_
pi_147075961
Als je het niet wil, niet doen.
Als je het wel wil, wel doen.

Geen dank, groetjes.
pi_147075992
Overigens is dit probleem niet enkel gerelateerd aan cannabis. Ik heb vaak erg veel moeite met keuzes maken.

Veel vrienden van mij is dat ook al opgevallen, dat ik vaak moeite heb met keuzes maken. Het lijkt alsof ik heel lang over dingen. moet tobben en nadenken voordat ik iets doe.

Zo ben ik nu 19, maar nog steeds durf ik mijn rijbewijs niet te halen. Ik ben dan bang dat de verleiding om een auto te kopen groter wordt bijvoorbeeld, met alle slechte gevolgen voor het milieu van dien.

Kortom: blargh. Moeite met keuzes maken. Kon ik soms maar gewoon YOLO'en. :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 00:36:11 ]
pi_147076048
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

Geen dank, groetjes.
Kon dat maar zo makkelijk. :D
pi_147076077
Hou op. Rook gewoon een jointje of niet en stel je niet zo aan.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_147076089
Wiet stelt niks voor man
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:41:13 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_147076121
Ik ga het morgen maar weer eens gebruiken denk ik. Heb niet veel nodig meer tegenwoordig met die hoge THC-gehaltes, van een jointje met een 20/80 verhouding tussen wiet en tabak ben ik makkelijk een uur of vier stoned :P

Heb vroeger best veel geblowd, maar er nooit iets aan over gehouden. Het versterkt eigenlijk gewoon de mood waar je toch al in zit, dus als je je goed voelt zal het geen problemen opleveren.
  vrijdag 28 november 2014 @ 01:35:53 #14
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_147076982
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:41 schreef remlof het volgende:
Ik ga het morgen maar weer eens gebruiken denk ik. Heb niet veel nodig meer tegenwoordig met die hoge THC-gehaltes, van een jointje met een 20/80 verhouding tussen wiet en tabak ben ik makkelijk een uur of vier stoned :P

Heb vroeger best veel geblowd, maar er nooit iets aan over gehouden. Het versterkt eigenlijk gewoon de mood waar je toch al in zit, dus als je je goed voelt zal het geen problemen opleveren.
Hier kan ik me bij aansluiten ^O^

"Vroeger" (slechts 3 jaar geleden) dagelijks gerookt, wel alleen ná werktijd, soms dagen (meestal weekenden) met uitschieters van 'belachelijk' veel wiet, maar boeiend ;)

Tegenwoordig doe ik het rustig aan, een jointje in de 1...2 weken, en dan ben ik inderdaad ook goed stoned (zelfs na een halve al :D ).

Truffels is wel een stuk heftiger, het is een ware trip waar je niet zo snel uit bent als bij wiet (althans, mijn ervaringen). Als je het wilt proberen (wederom; waarom niet, lichamelijk is het nauwelijks/niet schadelijk) raad ik wel aan om gewoon een kleine (liever te weinig dan nét teveel) dosis te nemen.

Wiet; neem een paar hijsjes en laat het een kleine 10/15 minuten inwerken, als het effect bevalt kan je rustig meer nemen. Aanrader; lekker wat (zoets) drinken erbij en eventueel wat te eten.
pi_147077047
quote:
Op FOK! lees je echt zoveel gevallen van depersonalisatie die is opgetreden na cannabisgebruik bijvoorbeeld. Dit soort dingen maken me erg huiverig om het een keertje lekker te proberen.

Zelf weet ik dat FOK! natuurlijk niet representatief is. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die totaal geen klachten hebben, maar toch vind ik het een beetje eng. De kans op psychoses en andere psychische aandoeningen nemen toe.

Dit plaats ik in R&P omdat het specifiek over de psychologische gevolgen gaat. Hoe reëel zijn die gevolgen? Zelf ben ik gediagnosticeerd met een vorm van autisme toen ik jonger was, momenteel ben ik echter dolgelukkig en zit ik erg goed in mijn vel. Risico is er altijd natuurlijk, maar zou het hebben van autisme wellicht invloed hebben op de risico's die cannabis met zich meebrengt?

Om de gezondheidsrisico's te beperken wil ik het enkel met een vaporizer doen, en met mate. Enkel met vrienden af en toe (eens in de twee maanden of zelfs minder). Daarnaast expres cannabis met een laag THC-gehalte en een hoog CBD-gehalte.

Ik ervaar dus echt een drempel. :'( Overigens heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar raakte ik niet stoned. Wellicht nam ik te weinig. Het leek wel alsof ik sneller moest lachen.

Hoe veilig is cannabisgebruik eigenlijk en is mijn psychische grens wellicht terecht? Ik wil gewoon af en toe recreatief gebruiken en kan goed perken stellen aan mijn gedrag over het algemeen.
Je kunt ook met hasj beginnen. Daar word je zo lekker sloom van, meer stoned dan high zeg maar.

Verder, als je nu lekker in je vel zit kun je juist wel wiet roken. Het zal het gelukkige gevoel versterken.

Wat je kan verwachten:

- enorme lachkicks
- enorme vreetkicks
- een heel lui gevoel en slaperigheid
- interessante filosofische gedachten
- intensere muziekbeleving

Een hele hoop positieve ervaringen, rook dus gewoon dat jointje! Inderdaad, ff een YOLO momentje pakken ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 28-11-2014 01:50:20 ]
pi_147077055
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kon dat maar zo makkelijk. :D
Dat kan. Echt.
pi_147077392
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:42 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Je kunt ook met hasj beginnen. Daar word je zo lekker sloom van, meer stoned dan high zeg maar.

Verder, als je nu lekker in je vel zit kun je juist wel wiet roken. Het zal het gelukkige gevoel versterken.

Wat je kan verwachten:

- enorme lachkicks
- enorme vreetkicks
- een heel lui gevoel en slaperigheid
- interessante filosofische gedachten
- intensere muziekbeleving

Een hele hoop positieve ervaringen, rook dus gewoon dat jointje! Inderdaad, ff een YOLO momentje pakken ;)
Die vreetkicks herken ik me wel in, heb trouwens ook ervaren dat ik de smaak van eten en drinken veel intenser beleef als ik stoned ben.
Nog iemand die dit herkent?
Wat me ook is opgevallen is dat ik veeeel intenser in dingen kan opgaan, als voorbeeld gamen; ik ga he-le-maal op in het spel en vergeet de wereld om me heen en merk ook dat ik geen "remming" meer heb in het spel en er helemaal voor ga, verbazend genoeg ook nog met zeer positieve resultaten die ik bij een gewoon "heldere" gamesessie nooit behaald zou hebben omdat ik dan veel terughoudender zou reageren of omdat mijn reflexen door de wiet versterkt werden ik weet het niet.
Dat filosofische dat herken ik overigens ook wel een beetje.
  vrijdag 28 november 2014 @ 03:52:38 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_147077743
je kan beginnen met de beste hash te proberen. dan zul je wel iets merken.
de roes die hash geeft is zuiverder dan die van wiet.
van hash word je een beetje high, en van wiet kan je down/stoned gaan.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 28 november 2014 @ 03:59:33 #19
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_147077759
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_147077988
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:41 schreef remlof het volgende:
Heb vroeger best veel geblowd, maar er nooit iets aan over gehouden.
Wij krijgen nochtans een andere indruk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147077989
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:35 schreef robin007bond het volgende:
Zo ben ik nu 19, maar nog steeds durf ik mijn rijbewijs niet te halen. Ik ben dan bang dat de verleiding om een auto te kopen groter wordt bijvoorbeeld, met alle slechte gevolgen voor het milieu van dien.
En de kunstmest en insecticiden die ze gebruiken om die rommel te kweken dan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147078280
Ik heb vroeger veel geblowd en ben toen een psychose ingerold.

Nu durf ik dat spul niet meer aan te raken. Heb sinds 2008 niet meer geblowd.
pi_147078470
Ik snap je op zich wel. Zelf ben ik ook iemand die zaken veel overdenkt. Zo heb ik lang voor mijn eerste jointje er al van alles over gelezen. Op die manier stuit je inderdaad al snel op de psychische schade die het eventueel kan veroorzaken. Ondertussen ben ik 7 jaar verder sinds mijn eerste jointje, waarvan ik de eerste 5 jaar vrijwel dagelijks heb geblowd en op die manier logischerwijs veel in aanraking ben gekomen met anderen die het ook doen of deden.

Ik ben in deze tijd wel een paar mensen tegengekomen die zich niet goed voelden door wiet: Hoofdpijn, duizeligheid, een onbestemd gevoel onder invloed en zelfs een keer iemand die vlekken voor zijn ogen kreeg heb ik gezien. Echter, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die psychische problemen heeft overgehouden aan wietgebruik. Natuurlijk is anekdotisch bewijs geen onomstotelijk bewijs, maar ik durf redelijk gerust te zeggen dat je je waarschijnlijk niet echt druk hoeft te maken. Ook zou ik je zeker willen meegeven dat als je ooit truffels/paddo's of andere psychedelica wil doen je beter eerst wiet kan proberen. In principe is wiet een erg licht psychedelicum en als dat dan ook iets verkeerds bij je opwekt, kan je dus maar beter van de echte psychedelica afblijven.

Verder vind ik het een erg goed idee van jou om direct met een vaporizer te beginnen. Ik ga deze binnenkort ook zelf aanschaffen en hoop mijn tijden van roken permanent achter me te laten. Ik heb alleen gemerkt bij mezelf en anderen dat verdampen toch wennen is na zo een lange tijd te blowen. Bij het verdampen mis je alles van het ritueel tot het jointje draaien tot de smaak van de rook toch wel een beetje. Daarom is het zoveel beter als je direct met verdampen begint. Sowieso is dat ook veel makkelijker inhaleren voor een beginner. Vooral als je verder niet rookt.
pi_147078641
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

:D _O-
pi_147082166
Wat een prima reacties hier.

Dat het je stemming versterkt hoor ik wel vaker. Juist toen ik me wat meer down voelde had ik er helemaal geen behoefte aan daardoor.

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 11:29:52 ]
pi_147082347
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

Geen dank, groetjes.
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:35:21 #27
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147082354
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:45 schreef Gewas het volgende:
Ik heb vroeger veel geblowd en ben toen een psychose ingerold.

Nu durf ik dat spul niet meer aan te raken.
Hier nog een. Word al para bij de eerste trekjes.
pi_147082442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:35 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hier nog een. Word al para bij de eerste trekjes.
Geen psychose gehad, maar dat para gevoel herken ik maar al te goed ik kan er echt niet meer tegen. Paar hijsjes en ik voel me zo kut...
pi_147082602
En dan vraag je maar aan mensen op het internet die jou persoonlijk niet kennen wat JIJ het beste kan doen...

Je gaat er niet dood aan, gewoon proberen. Valt die niet goed, heb je pech is het even veel suikers naar binnen gooien. Maar als je al met de gedachte gaat roken dat die slecht gaat vallen gaat dit waarschijnlijk ook gebeuren...
pi_147084696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:45 schreef henkkeumus het volgende:
En dan vraag je maar aan mensen op het internet die jou persoonlijk niet kennen wat JIJ het beste kan doen...

Je gaat er niet dood aan, gewoon proberen. Valt die niet goed, heb je pech is het even veel suikers naar binnen gooien. Maar als je al met de gedachte gaat roken dat die slecht gaat vallen gaat dit waarschijnlijk ook gebeuren...
Dat laatste gebeurt dus niet. Ik ben juist in een blije en positieve stemming. Alleen naar de risico's ben ik ook nieuwsgierig.
pi_147086252
als je wiet neemt met hoog cbd gehalte en weinig thc, is er nauwelijks risico op geestelijke problemen. het tegenovergestelde zelfs. je wordt er lichamelijk en geestelijk rustig van, zonder paranoid te worden.

vele doodgewone maar zieke mensen gebruiken dit als pijnstiller, beginnen er zelfs de dag mee, en kunnen dan prima functioneren.

wees dus niet bang voor van alles en nog wat, en zorg dat je goede wiet haalt. dan kan er niet veel fout gaan.
pi_147087033
Robin, ouwe stoner :7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_147087276
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Oftewel: TS, als je zoals remlof wil worden moet je blowen, anders niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:25:31 #34
66825 Reya
Fier Wallon
pi_147087328
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:23 schreef waht het volgende:

[..]

Oftewel: TS, als je zoals remlof wil worden moet je blowen, anders niet.
Remlof, Drugshond en Synthercell: de marihuana-driehoek van POL.
pi_147087351
Hooguit een paar keer per jaar zou ik zeggen,
pi_147087595
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hooguit een paar keer per jaar zou ik zeggen,
^O^
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
Robin, ouwe stoner :7
Integendeel dus juist. ;(
pi_147087667
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:29 schreef robin007bond het volgende:
Wat een prima reacties hier.

Dat het je stemming versterkt hoor ik wel vaker. Juist toen ik me wat meer down voelde had ik er helemaal geen behoefte aan daardoor.
Van wiet kun je een beetje paranoïde worden, dat hoort erbij. Maar als je daar niet mee bezig bent is er weinig aan de hand. Van één jointje op zijn tijd zal je geen psychose in rollen, ook al heb je daar een aanleg voor. Doe het rustig aan, neem een paar trekjes, wacht ff, en als je je lekker voelt rook je meer.

Is allemaal niet zo moeilijk. Als je niet wil moet je niet doen, als je wel wil zorg dan dat je je chill voelt en ben niet bezig met piekeren.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_147089321
quote:

Doe het gewoon niet, drink ipv daarvan een biertje extra
pi_147091037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:40 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Doe het gewoon niet, drink ipv daarvan een biertje extra
Ik drink geen alcohol. :)
pi_147091510
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

quote:
Overigens heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar raakte ik niet stoned. Wellicht nam ik te weinig. Het leek wel alsof ik sneller moest lachen.
Omdat je sneller moest lachen, vond je het leuk? Er zijn ook andere activiteiten die leuk zijn. En waar zijn de ervaringen goed voor?
pi_147091595
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:53 schreef Yiwei het volgende:

[..]

[..]

Omdat je sneller moest lachen, vond je het leuk? Er zijn ook andere activiteiten die leuk zijn. En waar zijn de ervaringen goed voor?
Ja. :)

En natuurlijk zijn er zat andere leuke activiteiten, maar niet met hetzelfde effect. ;)
pi_147091932
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja. :)

En natuurlijk zijn er zat andere leuke activiteiten, maar niet met hetzelfde effect. ;)
Wat voor effect dan sneller lachen? Andere activiteiten hebben niet hetzelfde effect, hoezo denk je dan dat het bij recreatief blijft als je het zo leuk vind of gaat vinden? En hoe vaak betekent recreatief?

Daarnaast waar zijn de ervaringen goed voor? Kom je dan in aanmerking voor 1000 euro meer salaris? Trouwens juridisch zijn mensen vanaf 18 jaar 'volwassen', maar jouw ouders zijn nog juridisch verantwoordelijk voor jou tot 21 jaar. En hersenen gaan nog door met ontwikkelen tot je 26e ofzo, daarna ook wel met enig plasticiteit.

Weten jou ouders al van jouw plannen af? Heb je ze al verteld wat je wil doen? Aangezien zij veel ouder zijn en meer levenservaringen hebben en veel al gezien hebben, kan je ze best een kans geven om jou te informeren en te sturen.
pi_147093428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:11 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Wat voor effect dan sneller lachen? Andere activiteiten hebben niet hetzelfde effect, hoezo denk je dan dat het bij recreatief blijft als je het zo leuk vind of gaat vinden? En hoe vaak betekent recreatief?

Daarnaast waar zijn de ervaringen goed voor? Kom je dan in aanmerking voor 1000 euro meer salaris? Trouwens juridisch zijn mensen vanaf 18 jaar 'volwassen', maar jouw ouders zijn nog juridisch verantwoordelijk voor jou tot 21 jaar. En hersenen gaan nog door met ontwikkelen tot je 26e ofzo, daarna ook wel met enig plasticiteit.

Weten jou ouders al van jouw plannen af? Heb je ze al verteld wat je wil doen? Aangezien zij veel ouder zijn en meer levenservaringen hebben en veel al gezien hebben, kan je ze best een kans geven om jou te informeren en te sturen.
Godskolere zeg, wat een gezwets. |:(
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:58:45 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147093505
Waarom zou je, TS? Om er bij te horen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147093872
dan gebruik je het toch niet? waarom wil je het perse gebruiken?
pi_147094336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:11 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Een paar keertjes per jaar vind ik recreatief. :)

Dat het bij recreatief gebruik blijft weet ik omdat er zat andere dingen zijn die ik leuk vind, maar ook niet gelijk verslaafd aan ben. Er zijn zat leukere dingen om te doen dan op school zitten, maar toch volg ik braafjes een studie. Al vind ik mijn studie heel interessant hoor.

quote:

Mijn ouders weten niet van de plannen af, maar het onderwerp heb ik wel eens met ze besproken. Ze zijn er best open-minded over, gaven toe het zelf ook vroeger geprobeerd te hebben en vonden het best zolang je geen junkie wordt en je gebruik onder controle houdt.
pi_147094377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je, TS? Om er bij te horen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:12 schreef madeliefff het volgende:
dan gebruik je het toch niet? waarom wil je het perse gebruiken?
Voor de ervaringen, zoals ik al zei. Het heeft wel wat.

Een keer op mijn verjaardagsfeest waren al mijn vrienden stoned of high. Het was zo'n geweldige ervaring. Om de domste dingen lachen, gewoon gare gesprekken. Het was heel grappig om dat als nuchter persoon zo te analyseren en het zelf doen lijkt me dus ook best tof.

Daarnaast zijn je zintuigen ook wat gevoeliger. Het lijkt me echt heerlijk om wat dingen te proeven onder invloed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 18:28:43 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:32:07 #48
45206 Pietverdriet
pi_147094464
Kortom, je wil erbij horen, succes ermee.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:33:24 #49
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094506
als dat waar zou zijn, zou je dat terugzien in de cijfers qua gekke mensen, namelijk tot 80% van de mensen heeft het gedaan
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:34:52 #50
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:17 schreef Elan het volgende:
klopt, je raakt nog sneller in de goot dan ze je vertelden :Y

:') :')
pi_147094570
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[..]

Voor de ervaringen, zoals ik al zei. Het heeft wel wat.

Een keer op mijn verjaardagsfeest waren al mijn vrienden stoned of high. Het was zo'n geweldige ervaring. Om de domste dingen lachen, gewoon gare gesprekken. Het was heel grappig om dat als nuchter persoon zo te analyseren en het zelf doen lijkt me dus ook best tof.

Daarnaast zijn je zintuigen ook wat gevoeliger. Het lijkt me echt heerlijk om wat dingen te proeven onder invloed.
ik zou zeggen zorg ervoor dat je leven leuk is zonder die troep, dan hoef je niet te piekeren over wat er kan gebeuren . Piekeren om iets wat je niet nodig hebt is gewoon stom. Als je er bang voor bent denk ik dat het ook sneller verkeerd valt.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:36:59 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094591
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Van wiet kun je een beetje paranoïde worden, dat hoort erbij. Maar als je daar niet mee bezig bent is er weinig aan de hand. Van één jointje op zijn tijd zal je geen psychose in rollen, ook al heb je daar een aanleg voor. Doe het rustig aan, neem een paar trekjes, wacht ff, en als je je lekker voelt rook je meer.

Is allemaal niet zo moeilijk. Als je niet wil moet je niet doen, als je wel wil zorg dan dat je je chill voelt en ben niet bezig met piekeren.
van jezelf aanpraten dat je paranoide word, word je paranoide ja
pi_147094643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom, je wil erbij horen, succes ermee.
Nee. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:35 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ik zou zeggen zorg ervoor dat je leven leuk is zonder die troep, dan hoef je niet te piekeren over wat er kan gebeuren . Piekeren om iets wat je niet nodig hebt is gewoon stom. Als je er bang voor bent denk ik dat het ook sneller verkeerd valt.
Mijn leven is echt helemaal prima. Daarom wil ik het juist nu ik zo lekker in mijn vel zit ervaren.

Ik ben niet echt bang, maar er zit gewoon een soort drempel op door de onderzoeken naar mensen die 'getriggered' worden als ze al veel psychische klachten in de familie hebben. Als ik het zelf doe heb ik er gewoon een relax gevoel bij (ook bij de andere keren toen ik heb geprobeerd).

Overigens, de mensen die eens in de zoveel tijd een biertje nemen, die zijn wat mij betreft veel slechter bezig. Het KWF raadt zelfs alcohol helemaal af, maar dat is een andere discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 18:40:03 ]
pi_147094655
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik drink geen alcohol. :)
Begin daar dan mee, sociaal geaccepteerd en lekker.
pi_147094669
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:39 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Begin daar dan mee, sociaal geaccepteerd en lekker.
Daar wil ik juist helemaal niet aan beginnen.

http://www.kwf.nl/prevent(...)cohol-en-kanker.aspx
pi_147094696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zwaar overdreven joh, ik drink ook regelmatig alcohol, heb geen overgewicht en geen kanker.
pi_147094728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:41 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Zwaar overdreven joh, ik drink ook regelmatig alcohol, heb geen overgewicht en geen kanker.
Dat is anekdotisch bewijs. Ik ga liever af op wetenschappelijke onderzoeken.

Dezelfde argumenten als:

"Mijn opa rookte en is 100 geworden, dus roken is niet slecht!!111 einz"
pi_147094733
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

haha alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker, zelfs melk :') of vermijdt je dat soort dingen ook? je moet alcohol natuurlijk wel met mate nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 18:43:13 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:43:07 #59
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094745
http://en.wikipedia.org/wiki/Schizophrenia

quote:
Symptoms begin typically in young adulthood, and about 0.3–0.7% of people are affected during their lifetime.
http://en.wikipedia.org/w(...)nabis_use_by_country

statistical bullshit detected, error error error
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:43:39 #60
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094756
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef madeliefff het volgende:

[..]

haha alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker, zelfs melk :') of vermijdt je dat soort dingen ook? je moet alcohol natuurlijk wel met mate nemen.
maar bestandsdelen in wiet genezen kanker, HA
pi_147094768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:34 schreef fs180 het volgende:

[..]

klopt, je raakt nog sneller in de goot dan ze je vertelden :Y

:') :')
Kun je lacherig over doen maar zeker met schizofrenie is het een probleem (blowen). Depressie en blowen is ook niet aan te raden.
blablablabla
pi_147094781
quote:

[..]

Nee, melk vermijd ik niet. Alleen vind ik het enigszins hypocriet om cannabis zo te verafschuwen en alcohol niet.

Uit onderzoek van het RIVM en talloze andere onderzoeken blijkt namelijk dat de individuele gevolgen van alcohol veel groter zijn. Grotere kans op verslaving etc.
pi_147094794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Kun je lacherig over doen maar zeker met schizofrenie is het een probleem (blowen). Depressie en blowen is ook niet aan te raden.
Dit dus inderdaad.

Vandaar ook dat ik het wil doen nu ik al zo chill in mijn vel zit. :7
pi_147094833
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:43 schreef fs180 het volgende:

[..]

maar bestandsdelen in wiet genezen kanker, HA
geen idee, maart wiet is weer slecht voor andere dingen. ik wil niet zeggen dat ik vind dat niemand het moet gebruiken overigens, zolang je het maar met mate doet ( maar als je psychische problemen hebt vind ik het minder verstandig), maar ik hou ik zelf gewoon niet van.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 18:46:37 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:47:45 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094889
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:44 schreef Elan het volgende:

[..]

doe eens bewijzen leveren dan

wiet remt de aanmaak van serotonine ook niet, derhalve geen nadelig effect op depressies

kom maar gewoon met iets steekhoudens ipv oude propaganda :')

vrijdag 28 november 2014 @ 18:48:22 #66
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094910
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:46 schreef madeliefff het volgende:

[..]

geen idee, maart wiet is weer slecht voor andere dingen. ik wil niet zeggen dat ik vind dat niemand het moet gebruiken overigens, zolang je het maar met mate doet ( maar als je psychische problemen hebt vind ik het minder verstandig), maar ik hou ik zelf gewoon niet van.
hoe weet je dat, je weet het toch niet?

gewoon niets zeggen als je het niet weet?
pi_147094926
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:48 schreef fs180 het volgende:

[..]

hoe weet je dat, je weet het toch niet?

gewoon niets zeggen als je het niet weet?
wat weet ik niet?
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:49:09 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094931
medicinale cannabis wordt voorgeschreven voor depressies, hoor :')
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:49:27 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094940
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:48 schreef madeliefff het volgende:

[..]

wat weet ik niet?
blijkbaar alles over dit onderwerp
pi_147094957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

blijkbaar alles over dit onderwerp
:') wat jij wilt jongen
pi_147094988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

doe eens bewijzen leveren dan

wiet remt de aanmaak van serotonine ook niet, derhalve geen nadelig effect op depressies

kom maar gewoon met iets steekhoudens ipv oude propaganda :')

[ afbeelding ]
quote:
Als schizofrenie in je familie voorkomt is het raadzaam om niet te blowen. In een onderzoek dat in Nederland gedaan is, is duidelijk dat broers en zussen van schizofrenen, na gebruik van cannabis, 15 keer zo gevoelig zijn voor lichte psychotische verschijnselen dan mensen die geen schizofrenie hebben (4).

Schizofrenie
Mensen met schizofrenie hebben last van hallucinaties, paranoïde denkbeelden en ernstige stoornissen in het sociale functioneren. Het is een ernstige ziekte die zich meestal uit tussen het 15e en 30e levensjaar. Het blijkt dat de combinatie van bepaalde genen (een variant van het COMT-gen) en gebruik van cannabis de kans op schizofrenie vergroten. Die kans wordt nog groter als je op jonge leeftijd begint met blowen. Bovendien is er sprake van een dosis -response relatie dat wil zeggen hoe vaker men cannabis gebruikt hoe groter het gevaar op de ziekte.

http://www.jellinek.nl/vr(...)ofrenie-veroorzaken/

Een depressie kan op zich al een psychose opwekken laat staan i.c.m. blowen.
blablablabla
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:51:56 #72
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147095011
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:50 schreef madeliefff het volgende:

[..]

:') wat jij wilt jongen
okay dus je krijgt er wel kanker van, ook als het kanker geneest?

of is het dan opeens niet meer kankerverwekkend maar slecht voor iets anders, ook al weet je niet wat slecht is voor wat, maar slecht is het, want de grote lieve heer zei dat het slecht was?
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:52:22 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147095020
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:51 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Een depressie kan op zich al een psychose opwekken laat staan i.c.m. blowen.
dus blowen is niet gevaarlijk, maar depressies? ok duidelijk _O-
pi_147095053
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:52 schreef fs180 het volgende:

[..]

dus blowen is niet gevaarlijk, maar depressies? ok duidelijk _O-
Het gaat om de relatie tussen die twee zaken daar vroeg je naar dus geef ik jou een bron :)
blablablabla
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:54:58 #75
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147095075
geef dan een bron voor die relatie

(de bijbel is geen bron voor het bestaan van god, namelijk)
pi_147095101
Ze baseren zich trouwens op een onderzoek aan Harvard lees ik, maar blijf er vooral tegenin gaan zelfs als er een wetenschappelijke onderbouwing bij staat.

Echt way to go met jou :)
blablablabla
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:57:52 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147095168
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:51 schreef fs180 het volgende:

[..]

okay dus je krijgt er wel kanker van, ook als het kanker geneest?

of is het dan opeens niet meer kankerverwekkend maar slecht voor iets anders, ook al weet je niet wat slecht is voor wat, maar slecht is het, want de grote lieve heer zei dat het slecht was?
ik heb nergens gezegd dat het kankerverwekkend is, ik heb het meer over wat het met je hersenen doet. geloof verder wat je wilt geloven, het kan mij niet zoveel schelen ...ik reageer alleen in dit topic omdat ik het onzin vind dat hij het perse moet gebruiken als hij bang voor de gevolgen is

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 19:00:01 ]
pi_147095185
Elsevier publiceerde er een paar jaar geleden ook al over trouwens:

quote:
Schizofrenie
Een groots opgezet onderzoek, geleid door de Nederlanders Jim van Os, wijst echter uit dat cannabis psychoses kan veroorzaken.

Op zich was het verband tussen psychische kwalen en het gebruik van wiet al bekend, maar nieuw is dat cannabis dus ook aandoeningen, zoals bijvoorbeeld schizofrenie, kan opwekken.

Katalysator
De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift British Medical Journal. Tien jaar lang onderzochten de wetenschappers 1.900 mensen tussen de 14 en 24 jaar oud.

Hun blowgedrag werd intensief gevolgd. En wat bleek: de kans op een psychose was ‘aanzienlijk’. Wiet blijkt een katalysator van ernstige psyschische aandoeningen te zijn.

Nieuwe steen
Onderzoeker Van Os is verbonden aan de Universiteit van Maastricht. De studie had echter plaats in Duitsland, waar de Nederlander leiding gaf aan een internationaal team van onderzoekers.

Hoogleraren die niets met het onderzoek te maken hebben gehad, erkennen het belang van deze studie. ‘Dit is een nieuwe steen op de muur van het bewijs,’ aldus Robin Murray, hoofd van het Institute of Psychiatry.
http://www.elsevier.nl/We(...)ses-ELSEVIER290733W/
blablablabla
pi_147095543
Anywayz

http://www.nrc.nl/handels(...)izofrenie-en-1394731

Lees het artikel eens rustig door kereltje je kletst echt heel dom en de publicaties zijn bijna 11 jaar oud.

Tabee.
blablablabla
pi_147095832
Alsjeblieft zeg, hou het een beetje rustig. :*
pi_147096154
quote:

[..]

Waarom moet hij alcohol wel met mate nemen en wiet maar gewoon helemaal niet?
pi_147096305
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:28 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Waarom moet hij alcohol wel met mate nemen en wiet maar gewoon helemaal niet?
nee cannabis met mate gebruiken kan wel

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:46 schreef madeliefff het volgende:

[..]

alleen omdat hij er bang voor is raad ik het hem af en als je psychische problemen hebt is het misschien ook minder verstandig...net als ik het minder verstandig vind als je alcohol gaat drinken terwijl je last van je lever hebt:P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 19:33:44 ]
pi_147096781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:32 schreef madeliefff het volgende:

[..]

nee cannabis met mate gebruiken kan wel

[..]

alleen omdat hij er bang voor is raad ik het hem af en als je psychische problemen hebt is het misschien ook minder verstandig...net als ik het minder verstandig vind als je alcohol gaat drinken terwijl je last van je lever hebt:P
Zeg je even tussen neus en lippen door, terwijl je met je eerste post hier gelijk insinueert dat wiet troep is voor mensen die geen leuk leven hebben. Ja, dan is het goed. ^O^
pi_147097001
Voor de duidelijkheid, ik ben niet bang voor de trip of de wiet zelf, maar wil gewoon weten of de kans op psychische problemen een beetje reëel is.
pi_147097053
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:55 schreef robin007bond het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ben niet bang voor de trip of de wiet zelf, maar wil gewoon weten of de kans op psychische problemen een beetje reëel is.
Als je gezond van geest bent, weinig tot geen psychische familieleden hebt is de kans vrij minimaal.
Gewoon lekker jointje klappen en kijken hoe het voelt.
blablablabla
pi_147097056
Aseksueel, feminist en paranoide. Jezus. Ga naar een psycholoog.
pi_147097110
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je gezond van geest bent, weinig tot geen psychische familieleden hebt is de kans vrij minimaal.
Gewoon lekker jointje klappen en kijken hoe het voelt.
:)
Dat is mooi.

Tsja. Dan wel met een vaporizer (het oproken is ongezonder), maar dat is wel weer duur. ;(
pi_147097226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:57 schreef emmyemmy het volgende:
Aseksueel, feminist en paranoide. Jezus. Ga naar een psycholoog.
Erg constructief. :)

Overigens ben ik niet aseksueel, maar dat terzijde.
pi_147097272
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Erg constructief. :)

Overigens ben ik niet aseksueel, maar dat terzijde.
Waarom dan je icon?
pi_147097310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:04 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Waarom dan je icon?
_O-
Haha. Grappig dat je dat erin ziet. Je hebt de A met een cirkel nooit in een andere context gezien?
pi_147097328
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

_O-
Haha. Grappig dat je dat erin ziet. Je hebt de A met een cirkel nooit in een andere context gezien?
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1242&bih=606

Daarom
pi_147097361
Ooh man. Wat het echt is is nóg erger. Ga naar een dokter :D
pi_147097372
quote:
Helder. Het is in ieder geval wat anders, maar dat is off-topic.

Ik snap je verwarring.
pi_147097656
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is anekdotisch bewijs. Ik ga liever af op wetenschappelijke onderzoeken.

Dezelfde argumenten als:

"Mijn opa rookte en is 100 geworden, dus roken is niet slecht!!111 einz"
Zou het toch eens proberen als ik jou was, je kunt beter 1 jaar een prachtig leven leiden dan 80 jaar voorizichtig zijn en geen lol hebben :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:05:20 #96
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147099682
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:)
Dat is mooi.

Tsja. Dan wel met een vaporizer (het oproken is ongezonder), maar dat is wel weer duur. ;(
extractie maken dan
pi_147100058
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:04 schreef fs180 het volgende:

[..]

onzin.

wiet is een gevaarlijke boom die mensen spiegize aantoeningen aanrijkt, en depressies

dat is namelijk wat jij eerder zei of klim je net als madelief al bij de eerste kritiek terug?
Als je daar vatbaar voor bent is het het zeker waard op te passen met wiet.
Zie je eigen gedateerde publicaties voor meer details :P
blablablabla
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:14:38 #98
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147100090
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je daar vatbaar voor bent is het het zeker waard op te passen met wiet.
Zie je eigen gedateerde publicaties voor meer details :P
Nee

want serotonine knul :')
pi_147100378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:19 schreef fs180 het volgende:
nee knul, heb ik die link naar de studie van harvard gepost, en die heb je zelf niet gelezen want daar stond dus niet in wat jij dacht dat er stond :') :') :')
Die studie bevestigde gewoon wat ik daarvoor stelde namelijk dat er bij blootstelling + risicofactor een verhoogd risico was.

En vervolgens ga je weer compleet los dat de cijfers niet zouden kloppen. I rest my case man u are pathetic.
blablablabla
pi_147100434
Komen nota bene uit zelfde onderzoek Google de naam van die dr maar eens.
blablablabla
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:22:49 #101
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147100438
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Die studie bevestigde gewoon wat ik daarvoor stelde namelijk dat er bij blootstelling + risicofactor een verhoogd risico was.

En vervolgens ga je weer compleet los dat de cijfers niet zouden kloppen. I rest my case man u are pathetic.
je ziet het compleet verkeerd, je mist enig kritische noot

er komt een gefabriceerd magisch cijfer dat nergens onderbouwt wordt, ik zie geen enkel reden om dat voor feit aan te nemen, zeker wanneer dat cijfer compleet afwijkt van enig ander gefabriceerd cijfer :)
pi_147100516
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

je ziet het compleet verkeerd, je mist enig kritische noot

er komt een gefabriceerd magisch cijfer dat nergens onderbouwt wordt, ik zie geen enkel reden om dat voor feit aan te nemen, zeker wanneer dat cijfer compleet afwijkt van enig ander gefabriceerd cijfer :)
Cijfer kunt je over twisten prima, maar het verhoogde risico is er wel degelijk en volgens mij was dat de initiële stelling waarop je mij en nog wat mensen meende te moeten aanvallen.

Zie mijn eerste post in dit topic, ik zeg alleen dat TS op gebied van erfelijkheid of als hij psychisch niet in orde zou zijn wellicht iets voorzichtiger zou moeten zijn en dat het anders geen moer uit maakt als hij lekker een jointje wil roken.
blablablabla
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:25:47 #103
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147100579
geef dan een bron voor het verhoogde risico :{
pi_147101507
Als je al twijfelt of je wel of niet gaat blowen en je bang bent voor een psychose, zou ik het zeker niet doen... wiet versterkt emoties en als je gaat blowen terwijl je angstig bent voor de negatieve effecten kun je een angstaanval krijgen... en das geen pretje ;( ;( :{ :{
FREE BEVERTON
pi_147101917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:44 schreef Mountainbiker4life het volgende:
Als je al twijfelt of je wel of niet gaat blowen en je bang bent voor een psychose, zou ik het zeker niet doen... wiet versterkt emoties en als je gaat blowen terwijl je angstig bent voor de negatieve effecten kun je een angstaanval krijgen... en das geen pretje ;( ;( :{ :{
Het is niet dat ik er echt bang voor ben, meer dat ik toch ergens goed wil inlezen alvorens ik het ook echt gebruik.

In alle keuzes in het leven doe ik een beetje zo. ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 21:54:28 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:59:38 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_147102179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is niet dat ik er echt bang voor ben, meer dat ik toch ergens goed wil inlezen alvorens ik het ook echt gebruik.

Je bent gewoon echt een enorm saaie lul hè?
pi_147102404
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Je bent gewoon echt een enorm saaie lul hè?
Mwah, misschien wel.

Dat verdient haast een apart topic, want het is best irritant. ;( Onder andere de reden dat ik geen rijbewijs durf te halen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:09:02 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_147102613
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mwah, misschien wel.

Dat verdient haast een apart topic, want het is best irritant. ;( Onder andere de reden dat ik geen rijbewijs durf te halen.
Ik zou het doen, misschien wordt het een reeks "Ik durf niks" :+
pi_147102855
quote:

[..]

Mijn broertje is een autist en die blowt zich suf
FREE BEVERTON
pi_147103589
R&P / Heb ik last van keuzestress? Ervaringen?

Een zijspoor over het maken van keuzes in het algemeen. Hier kan het verder over de mogelijke psychologische gevolgen gaan van cannabis.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 22:35:32 ]
pi_147107028
wiet versterkt je emotie, voel je je depresief? zul je een nog slechter zelfbeeld krijgen. Voel je je blij? zulke je een ongelofelijke 3 uurtjes genieten hebben, snoep wat je lekker vind word hemels terwijl je bijvoorbeeld spruitjes vies vond worden gewoon ranzig, muziek dat je lekker vond klinken krijg je een oorgasme van, en dingen die je irritant vind kun je nu helemaal niet uitstaan

Wat je ook doet/voelt, het word versterkt, dus als je goed in je vel zit, wat lekkere dingen bij je hebt staan en een leuk programma op hebt, goeie vrienden om je heen zonder irritante trekjes

Sterke wiet kopen, waarom zou je wiet kopen met een laag THC gehalte om vervolgens te zeuren dat je niet stoned word

Dat is precies het zelfde als alcohol vrij bier kopen en zeuren dat je niet aangeschoten word

Gewoon rollen in een lange vloei, geen tabak erbij en aansteker bij de hand en er is niks aan de hand, een dagje door de stad met alle uitlaat gassen is schadelijker

dus gewoon niet zo mierenneuken en proberen
pi_147107112
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mwah, misschien wel.

word wat losser, krijg wat meer schijt en begin met leven. op je grafsteen heb je een begin datum en een eind datum, dat streepje tussenin vertegenwoordigd je leven, gemiddeld zo'n 80 jaar

je bent gek als je daar niet alles uit haalt. Ooit krijg je spijt maar is het te laat
hopelijk zie je nou in wat je doet
pi_147110675
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:25 schreef fs180 het volgende:
geef dan een bron voor het verhoogde risico :{
Vroeger waren blowers nog relaxte mensen. Ergens is er dan toch iets misgegaan.
pi_147111319
Haha deze discussie... Ik ben het helemaal eens met Elan. Wiet KAN een psychose triggeren als je er aanleg voor hebt.

Verder ben ik absoluut geen heilige. Ik rook als een ketter en drinken doe ik ook, maar wiet raak ik niet meer aan.
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:09:50 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147119468
doe ff normaal tegen elkaar of zo ...

prima als je elkaars bronnen probeert te weerleggen maar doe dat op een normale manier
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:32:14 #116
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147123015
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zo belangrijk is die ervaring niet. Je geeft zelf aan dat je dolgelukkig bent, dus links laten liggen, die troep.
Share your talent, move the world.
pi_147124967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:32 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Zo belangrijk is die ervaring niet. Je geeft zelf aan dat je dolgelukkig bent, dus links laten liggen, die troep.
vervang het woordje cannabis nu eens voor alcohol of biertjes

zou je dan dezelfde tip geven?
  zaterdag 29 november 2014 @ 19:47:19 #118
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147125264
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:36 schreef PussySlayer het volgende:

[..]

vervang het woordje cannabis nu eens voor alcohol of biertjes

zou je dan dezelfde tip geven?
Nee, dat komt voort uit het feit dat alcohol maatschappelijk geaccepteerd is. cannabis, wiet en dergelijke is dat niet. Ik heb zelf nooit gebruikt, ook geen behoefte aan. Ik heb die drang ook nooit gehad. De TS moet zelf weten wat hij doet natuurlijk.
pi_147125426
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:47 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Nee, dat komt voort uit het feit dat alcohol maatschappelijk geaccepteerd is. cannabis, wiet en dergelijke is dat niet. Ik heb zelf nooit gebruikt, ook geen behoefte aan. Ik heb die drang ook nooit gehad. De TS moet zelf weten wat hij doet natuurlijk.
als je dat wel weet, waarom dan het "advies'' om die ''troep'' links te laten liggen?
  zaterdag 29 november 2014 @ 19:55:52 #120
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147125553
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:52 schreef PussySlayer het volgende:

[..]

als je dat wel weet, waarom dan het "advies'' om die ''troep'' links te laten liggen?
Omdat ik het troep vind. Ik snap ook niet waar die drang bij sommige wegkomt om alles maar te proberen.
pi_147125635
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:55 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Omdat ik het troep vind. Ik snap ook niet waar die drang bij sommige wegkomt om alles maar te proberen.
waar komt de drang bij jou weg om alcohol te nemen? dat is ook troep
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:02:41 #122
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147125808
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:58 schreef PussySlayer het volgende:

[..]

waar komt de drang bij jou weg om alcohol te nemen? dat is ook troep
Daarom neem ik het ook niet.
pi_147125965
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:02 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Daarom neem ik het ook niet.
oke, nou ik heb wel de drang om alles te proberen, ook sommige harddrugs ja, net zoals ik de drang heb om te reizen, om succesvol te worden etc etc

waarom? omdat je gemiddeld zo'n 80 jaar krijgt op dit wereldje en je bent gek als je niet gaat ontdekken wat er allemaal is en te beleven valt. Dat is waarom
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:17:16 #124
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_147126385
Als semi-ervaringsdeskundige zou ik je kunnen vertellen dat het gebruik van cannabis het oplopen van psychoses (kort of lang) en aanverwante klachten kan opvoeren dan wel aanwakkeren, maar dat dit uiteraard bij enkele gevallen speelt, wat er in resulteert dat het gros van de mensen ongetwijfeld nooit met dergelijke symptomen te maken heeft gehad en het (terecht) als minder schadelijk geclassificeerd wordt dan een middel als alcohol, speed of GHB.

Hetgeen waar je naast bovenstaande 'klachten' alert voor moet zijn is het risico om in een verslavingspatroon te vallen. Omgekeerd is het zo dat (bij jongeren) die met een verslaving te kampen hebben er onderliggende 'klachten' als autisme kunnen spelen, wat de verslavingsgevoeligheid dus vergroot. Dit vermeld je al in je eerste post en daarom zou ik, naast je angst voor de psychische effecten, dit aspect zeker in je achterhoofd houden.

Daarnaast vermeld je ook al de verhoudingen tussen de THC en CBD, het is inderdaad zo dat als er een verhoogde concentratie THC in je plantje zit dit vaak ten koste is gegaan van de concentratie CBD, en juist een gezonde balans tussen beide stoffen maakt het 'veiliger' om te roken. Een goede wiet om te roken zou in dit geval dan een wietsoort zijn die buiten is gekweekt en bijvoorbeeld geen haze. Daarnaast kan je in elke coffeeshop wel met je vragen terecht en zou je ook eens hasj kunnen overwegen (vond ik zelf altijd wat prettiger).

Maar uiteindelijk is de informatie die je kan vergaren natuurlijk toch beperkt en zou de keus om het wel of niet te gebruiken een keus moeten zijn die je zelf maakt en afhankelijk van hoe sterk je zelf in je schoenen staat en in staat bent om de gevolgen aan het gebruik van cannabis te kunnen linken etc. kan ik hier niks over zeggen. Mijn opinie is dat het een onschuldig plantje is, maar zelf mis ik het niet in mijn leven, daar waar ik vroeger nauwelijks zonder leek te kunnen.
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:20:11 #125
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147126512
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:06 schreef PussySlayer het volgende:

[..]

oke, nou ik heb wel de drang om alles te proberen, ook sommige harddrugs ja, net zoals ik de drang heb om te reizen, om succesvol te worden etc etc

waarom? omdat je gemiddeld zo'n 80 jaar krijgt op dit wereldje en je bent gek als je niet gaat ontdekken wat er allemaal is en te beleven valt. Dat is waarom
Ieder zijn ding natuurlijk. :)
pi_147126611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:20 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding natuurlijk. :)
^O^ zeker
pi_147128193
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:55 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Die drang blijkt toch echt iets natuurlijks te zijn. Je ziet het namelijk in vrijwel elke cultuur en het gebruik dateert al van duizenden jaren geleden, of het nu over alcohol gaat of over cannabis, opium, ayahuasca, noem maar op.
pi_147128563
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:17 schreef Scuidward het volgende:
Als semi-ervaringsdeskundige zou ik je kunnen vertellen dat het gebruik van cannabis het oplopen van psychoses (kort of lang) en aanverwante klachten kan opvoeren dan wel aanwakkeren, maar dat dit uiteraard bij enkele gevallen speelt, wat er in resulteert dat het gros van de mensen ongetwijfeld nooit met dergelijke symptomen te maken heeft gehad en het (terecht) als minder schadelijk geclassificeerd wordt dan een middel als alcohol, speed of GHB.

Hetgeen waar je naast bovenstaande 'klachten' alert voor moet zijn is het risico om in een verslavingspatroon te vallen. Omgekeerd is het zo dat (bij jongeren) die met een verslaving te kampen hebben er onderliggende 'klachten' als autisme kunnen spelen, wat de verslavingsgevoeligheid dus vergroot. Dit vermeld je al in je eerste post en daarom zou ik, naast je angst voor de psychische effecten, dit aspect zeker in je achterhoofd houden.

Daarnaast vermeld je ook al de verhoudingen tussen de THC en CBD, het is inderdaad zo dat als er een verhoogde concentratie THC in je plantje zit dit vaak ten koste is gegaan van de concentratie CBD, en juist een gezonde balans tussen beide stoffen maakt het 'veiliger' om te roken. Een goede wiet om te roken zou in dit geval dan een wietsoort zijn die buiten is gekweekt en bijvoorbeeld geen haze. Daarnaast kan je in elke coffeeshop wel met je vragen terecht en zou je ook eens hasj kunnen overwegen (vond ik zelf altijd wat prettiger).

Maar uiteindelijk is de informatie die je kan vergaren natuurlijk toch beperkt en zou de keus om het wel of niet te gebruiken een keus moeten zijn die je zelf maakt en afhankelijk van hoe sterk je zelf in je schoenen staat en in staat bent om de gevolgen aan het gebruik van cannabis te kunnen linken etc. kan ik hier niks over zeggen. Mijn opinie is dat het een onschuldig plantje is, maar zelf mis ik het niet in mijn leven, daar waar ik vroeger nauwelijks zonder leek te kunnen.
_O_
Heel erg bedankt voor je uitgebreide post. Dit zal ik zeker in achting nemen.
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:17:54 #129
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147129021
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:56 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Die drang blijkt toch echt iets natuurlijks te zijn. Je ziet het namelijk in vrijwel elke cultuur en het gebruik dateert al van duizenden jaren geleden, of het nu over alcohol gaat of over cannabis, opium, ayahuasca, noem maar op.
Alleen heeft niet iedereen die drang.
pi_147141325
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:17 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Je hebt gewoon mensen in alle soorten en maten.

Sommigen willen niets liever dan met twee kindjes en een hond wonen in een vinexwijk, anderen zijn minder snel tevreden en willen weten wat de wereld verder nog allemaal te bieden heeft.
Zo verschilt ook de behoefte van mensen aan het proberen van geestverruimende middelen. Met beide keuzes vind ik niets mis.
  zondag 30 november 2014 @ 13:10:27 #131
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_147144381
Ik blow al 14 jaar elke dag en ben nog steeds niet gek geworden. 8-)

Of toch wel? *insert spannende muziek* :o
Thinking about thinking of you.
pi_147144534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:17 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid heeft een behoefte om psychoactieve stoffen tot zich te nemen. Niet alleen mensen, ook in de rest van het dierenrijk zie je dat dieren terug blijven komen, als ze merken dat een plant een bepaalde uitwerking op de geest heeft. Jij hebt die drang net zo goed, want jij doet het met alcohol. Voor een ander is alcohol juist minder geschikt en die gebruikt liever wiet of weer iets anders. Ik vind het een beetje makkelijk om dan met een biertje in de hand te zeggen "Ik begrijp niet waar die drang vandaan komt hoor."
pi_147147164
Het risico is op zich niet zo groot. Je moet er alleen niet je vlucht in gaan zoeken zoals sommigen doen.
  zondag 30 november 2014 @ 14:47:58 #134
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147147230
quote:
6s.gif Op zondag 30 november 2014 13:10 schreef shifto het volgende:
Ik blow al 14 jaar elke dag en ben nog steeds niet gek geworden. 8-)
En ook helemaal niet verslaafd ofzo :+
  zondag 30 november 2014 @ 17:26:45 #135
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_147153308
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:47 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Niet verslaafd. :{w

Een verplichte hobby. :+
Thinking about thinking of you.
pi_147155516
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:47 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Boeiend, dat is pas een probleem als je probeert te stoppen.
  zondag 30 november 2014 @ 20:23:47 #137
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147159753
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 13:16 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid heeft een behoefte om psychoactieve stoffen tot zich te nemen. Niet alleen mensen, ook in de rest van het dierenrijk zie je dat dieren terug blijven komen, als ze merken dat een plant een bepaalde uitwerking op de geest heeft. Jij hebt die drang net zo goed, want jij doet het met alcohol. Voor een ander is alcohol juist minder geschikt en die gebruikt liever wiet of weer iets anders. Ik vind het een beetje makkelijk om dan met een biertje in de hand te zeggen "Ik begrijp niet waar die drang vandaan komt hoor."
Ik heb nergens gezegd dat ik alcohol drink, dus ook die drang heb ik niet. Ik kan prima aan de uitwerking die deze middelen op andere personen hebben, bepalen of ik iets wel of niet wil proberen.
pi_147160038
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:23 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik alcohol drink, dus ook die drang heb ik niet. Ik kan prima aan de uitwerking die deze middelen op andere personen hebben, bepalen of ik iets wel of niet wil proberen.
Kun je je er iets bij voorstellen dat andere mensen het wel doen, gewoon omdat het plezier oplevert?
  zondag 30 november 2014 @ 20:49:58 #139
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147160787
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Kun je je er iets bij voorstellen dat andere mensen het wel doen, gewoon omdat het plezier oplevert?
Zeker wel. Wie ben ik om het te verbieden?
pi_147171744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:17 schreef Scuidward het volgende:
(...) Mijn opinie is dat het een onschuldig plantje is, maar zelf mis ik het niet in mijn leven, daar waar ik vroeger nauwelijks zonder leek te kunnen.
Als het inderdaad een onschuldig plantje is, hoe komt het dan dat je vroeger nauwelijks zonder leek te kunnen?
  maandag 1 december 2014 @ 00:47:15 #141
203089 Scuidward
pi_147171949
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:37 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als het inderdaad een onschuldig plantje is, hoe komt het dan dat je vroeger nauwelijks zonder leek te kunnen?
Omdat ik destijds verslaafd was wat pas tijdens het afkicken voor de nodige problemen heeft gezorgd.

Tijdens mijn periode van gebruik zullen er misschien problemen zijn geweest van andere aard die ik op dat moment bagatelliseerde, maar mijn gemiddelde functioneren was naar de maatstaven die ik op dat moment hanteerde wel aardig in orde. Ik handelde naar de gedachte dat ik niet zonder kon, of ik had nooit het idee dat ik zonder zou moeten kunnen, maar pas na mijn besluit dat ik zonder wilde kwamen de problemen om de hoek kijken die elke cannabisverslaafde zal ervaren zoals rusteloosheid, zwetende handpalmen etc. Misschien zou je bij je quote van mijn kant inderdaad de nuance moeten toevoegen dat het bij 'matig gebruik' en 'onschuldig plantje' is.
pi_147172083
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:47 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Omdat ik destijds verslaafd was wat pas tijdens het afkicken voor de nodige problemen heeft gezorgd.

Tijdens mijn periode van gebruik zullen er misschien problemen zijn geweest van andere aard die ik op dat moment bagatelliseerde, maar mijn gemiddelde functioneren was naar de maatstaven die ik op dat moment hanteerde wel aardig in orde. Ik handelde naar de gedachte dat ik niet zonder kon, of ik had nooit het idee dat ik zonder zou moeten kunnen, maar pas na mijn besluit dat ik zonder wilde kwamen de problemen om de hoek kijken die elke cannabisverslaafde zal ervaren zoals rusteloosheid, zwetende handpalmen etc. Misschien zou je bij je quote van mijn kant inderdaad de nuance moeten toevoegen dat het bij 'matig gebruik' en 'onschuldig plantje' is.
Mooi dat het je gelukt is om te stoppen, en dankjewel voor je duidelijke antwoord. Ik heb zelf 12 jaar dagelijks wiet gerookt en ben er nu bijna 5 jaar helemaal vanaf. Maar dat was niet makkelijk. Ik ben het met je eens dat het een onschuldig middel kan zijn bij matig gebruik, maar ik denk dat dat niet voor iedereen zo is. Ik ben zelf ook begonnen met matig gebruik, en ik zou niet kunnen zeggen wanneer dit matige gebruik precies overging naar probleemgebruik of verslaving. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik ook een psychiatrische diagnose heb die verslavingsgedrag in de hand kan werken, dus ik wil absoluut niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Maar ik denk dat er wel degelijk een risico is, en de manier om verantwoord te gebruiken begint met het erkennen van de risico's.
  maandag 1 december 2014 @ 00:58:16 #143
203089 Scuidward
pi_147172181
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:53 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Mooi dat het je gelukt is om te stoppen, en dankjewel voor je duidelijke antwoord. Ik heb zelf 12 jaar dagelijks wiet gerookt en ben er nu bijna 5 jaar helemaal vanaf. Maar dat was niet makkelijk. Ik ben het met je eens dat het een onschuldig middel kan zijn bij matig gebruik, maar ik denk dat dat niet voor iedereen zo is. Ik ben zelf ook begonnen met matig gebruik, en ik zou niet kunnen zeggen wanneer dit matige gebruik precies overging naar probleemgebruik of verslaving. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik ook een psychiatrische diagnose heb die verslavingsgedrag in de hand kan werken, dus ik wil absoluut niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Maar ik denk dat er wel degelijk een risico is, en de manier om verantwoord te gebruiken begint met het erkennen van de risico's.
Ik heb dan een relatief kortere periode van gebruik achter de rug maar daarin wel een soortgelijke diagnose (door mijn zware afkickperiode). Het is inderdaad verstandig van TS dat hij de vragen stelt die hij heeft en er is ook genoeg informatie beschikbaar naar mijn mening. Een verslaving groeit ja, het heeft bij mij ook wel een aanlooptijd van 2 jaar gehad gok ik. En 5 jaar is een flinke tijd, kijken hoe ik er over die tijd voor sta, gefeliciteerd ook daarmee.
pi_147172215
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:58 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik heb dan een relatief kortere periode van gebruik achter de rug maar daarin wel een soortgelijke diagnose (door mijn zware afkickperiode). Het is inderdaad verstandig van TS dat hij de vragen stelt die hij heeft en er is ook genoeg informatie beschikbaar naar mijn mening. Een verslaving groeit ja, het heeft bij mij ook wel een aanlooptijd van 2 jaar gehad gok ik. En 5 jaar is een flinke tijd, kijken hoe ik er over die tijd voor sta, gefeliciteerd ook daarmee.
Dank je! En inderdaad chapeau voor TS om deze vragen te stellen om daarna een weloverwogen beslissing te kunnen maken. :)
pi_147174549
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:23 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Excuseer, ik vatte het verkeerd op. In dit geval ben jij natuurlijk wel degene die afwijkt. Dus eigenlijk de aseksueel die redeneert dat homo's maar geen seks moeten hebben. :P
  maandag 1 december 2014 @ 10:14:47 #146
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147176529
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 06:25 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Excuseer, ik vatte het verkeerd op. In dit geval ben jij natuurlijk wel degene die afwijkt. Dus eigenlijk de aseksueel die redeneert dat homo's maar geen seks moeten hebben. :P
:P Zo kan je het ook zien. Ik ben mij ook bewust van het feit dat ik afwijk van de massa, ik ben geen kuddedier. :)
pi_147179421
quote:

[..]

Dat is juist alleen maar positief in dit geval.
Je kunt je beter goed informeren voor je ergens aan begint dan zonder enige voorkennis iets nemen en dan in de problemen raken. :Y

Wat voor vaporizer wil je eigenlijk gaan gebruiken? Daar zit namelijk nogal wat verschil in qua kwaliteit.
Vaporizen is sowieso heel anders dan roken, intenser naar mijn mening. :)
pi_147179962
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:14 schreef Gewas het volgende:
Haha deze discussie... Ik ben het helemaal eens met Elan. Wiet KAN een psychose triggeren als je er aanleg voor hebt.

Verder ben ik absoluut geen heilige. Ik rook als een ketter en drinken doe ik ook, maar wiet raak ik niet meer aan.
Ja, zo ongeveer alles KAN een psychose triggeren als je daar aanleg voor hebt... :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 1 december 2014 @ 16:31:35 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_147187482
:')
pi_147192802
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:12 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Dat is juist alleen maar positief in dit geval.
Je kunt je beter goed informeren voor je ergens aan begint dan zonder enige voorkennis iets nemen en dan in de problemen raken. :Y

Wat voor vaporizer wil je eigenlijk gaan gebruiken? Daar zit namelijk nogal wat verschil in qua kwaliteit.
Vaporizen is sowieso heel anders dan roken, intenser naar mijn mening. :)
Op internet lees ik positieve verhalen over de Magic Flight Box. Alleen schijnen de batterijen het niet zo goed te doen.

Er is ook een Chinees merk dat beter schijnt te zijn, maar ik vind een product uit de VS dat door instanties wordt gecontroleerd een fijner idee. :@
pi_147193111
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Op internet lees ik positieve verhalen over de Magic Flight Box. Alleen schijnen de batterijen het niet zo goed te doen.

Er is ook een Chinees merk dat beter schijnt te zijn, maar ik vind een product uit de VS dat door instanties wordt gecontroleerd een fijner idee. :@
Gewoon je angst in de ogen kijken en gaan met die banaan.
pi_147195268
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mflb is wel chill indd, dat je die batterijen regelmatig op moet laden maakt op zich niet echt uit
  PR en moderator dinsdag 2 december 2014 @ 13:57:46 #153
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147217048
Het verhoogt alleen de kans op psychoses als je al last van psychoses hébt.
Dus; heb je al last van psychoses, TS?
Nee?
Rook die jonko vrind :7
Fuck the EBU.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:06:06 #154
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147217276
Dit is een persoonlijke keuze waarin je jezelf moet afvragen of het het waard is?

Alcohol bijvoorbeeld veel mensen laten het stoer voorkomen om te drinken, en ik ben wel eens dronken geweest, kan niet zeggen dat ik ervan verlicht raakte. Natuurlijk staan bepaalde drugs wel in de volksmond bekend als verlichtend, maar is dat echt zo? Het lijkt mij persoonlijk meer een hpye-train waar iedereen wilt opspringen, vaak eindigen mensen ook als junks.

En ik heb niet veel goeie voorbeelden gezien van drugs en verlichting die succes brachten, maar ik kan het hier hartstikke mis hebben en als iemand mij hier terecht wilt wijzen mag dat natuurlijk.

Succes met het maken van je keuze.
Liefde voor God
pi_147217664
Je moet er niet zo moeilijk over doen en je realiseren dat bangmakerij al decennia tot de tactieken van de verbodsfetisjisten behoort. Er is een risico dat je je een halfuurtje niet zo lekker voelt, angstig en zo, maar dat trekt vanzelf weg en je doet het tenslotte niet voor niks met vrienden.

Het beste koop je een evenwichtige hash, dwz niet opgekweekt voor maximaal THC. Dat zijn meestal de goedkopere, milde. Libanon is dat meestal ook als je dat nog ergens kunt vinden, maar dat is duur en wel erg weinig bang for your buck. Als het minder dan 8 euro de gram kost heb je doorgaanse een mooie milde pollen of Marok of zo. Beter meer van milder dan weinig van sterk spul. Als het wiet moet zijn zit je met Thai vrij veilig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:26:09 #156
45206 Pietverdriet
pi_147217805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Je moet er niet zo moeilijk over doen en je realiseren dat bangmakerij al decennia tot de tactieken van de verbodsfetisjisten behoort. Er is een risico dat je je een halfuurtje niet zo lekker voelt, angstig en zo, maar dat trekt vanzelf weg en je doet het tenslotte niet voor niks met vrienden.

Het beste koop je een evenwichtige hash, dwz niet opgekweekt voor maximaal THC. Dat zijn meestal de goedkopere, milde. Libanon is dat meestal ook als je dat nog ergens kunt vinden, maar dat is duur en wel erg weinig bang for your buck. Als het minder dan 8 euro de gram kost heb je doorgaanse een mooie milde pollen of Marok of zo. Beter meer van milder dan weinig van sterk spul. Als het wiet moet zijn zit je met Thai vrij veilig.
Polm
pi_147217866
Ts, doe het niet.
pi_147217987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Polm
Dat is hetzelfde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_147227761
Gewoon rustig beginnen met wat gruis.

Enige nadeel wat ik ooit aan wiet heb ondervonden is dat ik de dagen er na me wat minder kan focussen/wat meer problemen met m'n geheugen heb.
Burning bridges gives you so much more
pi_147228795
quote:

Hier bij Headshop heb je 5 gram superpolm voor 20 euro. :7 Vind ik alsnog behoorlijk sterk.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_147229626
quote:

_O_
Informatieve post waar ik wat aan heb. Bedankt.
pi_147231080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Dit is een persoonlijke keuze waarin je jezelf moet afvragen of het het waard is?

Alcohol bijvoorbeeld veel mensen laten het stoer voorkomen om te drinken, en ik ben wel eens dronken geweest, kan niet zeggen dat ik ervan verlicht raakte. Natuurlijk staan bepaalde drugs wel in de volksmond bekend als verlichtend, maar is dat echt zo? Het lijkt mij persoonlijk meer een hpye-train waar iedereen wilt opspringen, vaak eindigen mensen ook als junks.

En ik heb niet veel goeie voorbeelden gezien van drugs en verlichting die succes brachten, maar ik kan het hier hartstikke mis hebben en als iemand mij hier terecht wilt wijzen mag dat natuurlijk.

Succes met het maken van je keuze.
Lsd en andere psychedelica zijn heel verlichtend en bovendien niet verslavend, en zijn van grote invloed geweest op het werk van onder andere Kary Mullis (uitvinder van de polymerasekettingreactie, zonder welke ieder dna onderzoek praktisch onmogelijk zou zijn), Aldous Huxley en Steve Jobs. Drugsgebruik is ook van grote invloed geweest op de muziek van bv The Beatles. Bijna iedere drug is prima recreatief te gebruiken zonder noodzakelijkerwijs een verslaving en een leven als junk als gevolg te hebben.
pi_147236107
Pas ermee op als je hooggevoelig of sensitief bent! Je kunt erg vreemde dingen meemaken en jezelf de kop helemaal gek maken, inclusief bad gaan, kotsen of out gaan. Zelf rook ik al best wel lang nu (aantal jaar). De eerste vijf keer was het kosten of out gaan doordat ik het gevoel niet kon plaatsen en een paniekaanval kreeg, mede door de combinatie met alcohol. Welke dus niet voor beginners is. Gek genoeg ging ik altijd slecht op een gedraaide joint.

Toen ik eens thuis wat pure wiet met een pijpje wegrookte kon ik er voor het eerst van genieten. Dit komt doordat je het effect anders voelt (high) en je zeer eenvoudig kunt doseren. Ga wat leuks doen zoals de natuur in, wikipedia lezen, filmpje of docu kijken, muziek luisteren. Zelfs sporten is goed te doen! Voor mij bleef het dan ook niet bij een keer proberen maar al snel een stuk meer blowen. Echter leer je er veel beter mee om te gaan, waardoor je zo goed als nooit meer slecht zal gaan. Blowen zonder goede bodem, weinig slaap, of zieke toestand is alleen voorbehouden aan ervaren blowers. Oja en onthoudt altijd als er wat geks gebeurt (trip/mindfuck): dit komt door het spul en is morgen weg ;) Gewoon niet teveel bij nadenken maar chillen/genieten! Hoe beter je in je vel zit hoe fijner het effect is! Wat dat betreft is het alleen een gemoedstoestand versterker!
Je droom van waar of wie je wilt zijn is je allergrootste kracht.
pi_147236717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:25 schreef Lord88 het volgende:
Pas ermee op als je hooggevoelig of sensitief bent! Je kunt erg vreemde dingen meemaken en jezelf de kop helemaal gek maken, inclusief bad gaan, kotsen of out gaan. Zelf rook ik al best wel lang nu (aantal jaar). De eerste vijf keer was het kosten of out gaan doordat ik het gevoel niet kon plaatsen en een paniekaanval kreeg, mede door de combinatie met alcohol. Welke dus niet voor beginners is. Gek genoeg ging ik altijd slecht op een gedraaide joint.

Toen ik eens thuis wat pure wiet met een pijpje wegrookte kon ik er voor het eerst van genieten. Dit komt doordat je het effect anders voelt (high) en je zeer eenvoudig kunt doseren. Ga wat leuks doen zoals de natuur in, wikipedia lezen, filmpje of docu kijken, muziek luisteren. Zelfs sporten is goed te doen! Voor mij bleef het dan ook niet bij een keer proberen maar al snel een stuk meer blowen. Echter leer je er veel beter mee om te gaan, waardoor je zo goed als nooit meer slecht zal gaan. Blowen zonder goede bodem, weinig slaap, of zieke toestand is alleen voorbehouden aan ervaren blowers. Oja en onthoudt altijd als er wat geks gebeurt (trip/mindfuck): dit komt door het spul en is morgen weg ;) Gewoon niet teveel bij nadenken maar chillen/genieten! Hoe beter je in je vel zit hoe fijner het effect is! Wat dat betreft is het alleen een gemoedstoestand versterker!
zijn hooggevoelig en sensitief niet hetzelfde
  woensdag 3 december 2014 @ 01:06:06 #165
302233 KrentenbaardNL
Behave yourself please.
pi_147236779
Wiet is softdrugs, je hoort het al soft. Niet te harden man, doe mij die harde gram :Y
pi_147241806
Wat mij betreft is het echt wat de anderen al zeggen. Gewoon een keer goed proberen en je ziet het vanzelf. Ik heb het ook wel vaker gedaan en het versterkt idd je stemming gewoon. Pas op met teveel blowen... ik wou een keer een joint maar had geen wiet, ben naar een bekende gegaan en die had nog wel wat(had zelf paar plantjes) was niet gedroogd niks dus dacht zal wel niet werken. Twee joints gedraaid en opgerookt en het effect was echt niet zo leuk .... Zat voor pampus op de bank mijn korte termijn geheugen was helemaal lam gelegd als ik b.v eerst naar de tv keek en dan naar de tafel wist ik niet meer echt dat ik naar de tv had gekeken (kwam allemaal later weer terug). Ik had een enorm verhoogde bloed druk en voelde mijn hart in heel mijn lichaam kloppen met een snelheid waar je U tegen zegt. Ik kon niet meer echt praten was meer brabbelen, lopen ging voor de helft. en het was echt een gevecht tegen mijn lichaam om niet in slaap te vallen..... al met al, mijn hersenen werkte voor 50% mijn lichaam voor 20% dus pas op met de dosis
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_147241964
Gewoon keertje doen. Zolang je niet wekelijks rookt valt het allemaal wel mee
pi_147244040
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:06 schreef KrentenbaardNL het volgende:
Wiet is softdrugs, je hoort het al soft. Niet te harden man, doe mij die harde gram :Y
badtripbob?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 3 december 2014 @ 12:15:57 #169
302233 KrentenbaardNL
Behave yourself please.
pi_147244080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:14 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

badtripbob?
geen idee wat je zegt
pi_147244099