abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147086252
als je wiet neemt met hoog cbd gehalte en weinig thc, is er nauwelijks risico op geestelijke problemen. het tegenovergestelde zelfs. je wordt er lichamelijk en geestelijk rustig van, zonder paranoid te worden.

vele doodgewone maar zieke mensen gebruiken dit als pijnstiller, beginnen er zelfs de dag mee, en kunnen dan prima functioneren.

wees dus niet bang voor van alles en nog wat, en zorg dat je goede wiet haalt. dan kan er niet veel fout gaan.
pi_147087033
Robin, ouwe stoner :7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_147087276
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij krijgen nochtans een andere indruk.
Oftewel: TS, als je zoals remlof wil worden moet je blowen, anders niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:25:31 #34
66825 Reya
Fier Wallon
pi_147087328
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:23 schreef waht het volgende:

[..]

Oftewel: TS, als je zoals remlof wil worden moet je blowen, anders niet.
Remlof, Drugshond en Synthercell: de marihuana-driehoek van POL.
pi_147087351
Hooguit een paar keer per jaar zou ik zeggen,
pi_147087595
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hooguit een paar keer per jaar zou ik zeggen,
^O^
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
Robin, ouwe stoner :7
Integendeel dus juist. ;(
pi_147087667
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:29 schreef robin007bond het volgende:
Wat een prima reacties hier.

Dat het je stemming versterkt hoor ik wel vaker. Juist toen ik me wat meer down voelde had ik er helemaal geen behoefte aan daardoor.
Van wiet kun je een beetje paranoïde worden, dat hoort erbij. Maar als je daar niet mee bezig bent is er weinig aan de hand. Van één jointje op zijn tijd zal je geen psychose in rollen, ook al heb je daar een aanleg voor. Doe het rustig aan, neem een paar trekjes, wacht ff, en als je je lekker voelt rook je meer.

Is allemaal niet zo moeilijk. Als je niet wil moet je niet doen, als je wel wil zorg dan dat je je chill voelt en ben niet bezig met piekeren.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_147089321
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:15 schreef robin007bond het volgende:
Op FOK! lees je echt zoveel gevallen van depersonalisatie die is opgetreden na cannabisgebruik bijvoorbeeld. Dit soort dingen maken me erg huiverig om het een keertje lekker te proberen.

Zelf weet ik dat FOK! natuurlijk niet representatief is. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die totaal geen klachten hebben, maar toch vind ik het een beetje eng. De kans op psychoses en andere psychische aandoeningen nemen toe.

Dit plaats ik in R&P omdat het specifiek over de psychologische gevolgen gaat. Hoe reëel zijn die gevolgen? Zelf ben ik gediagnosticeerd met een vorm van autisme toen ik jonger was, momenteel ben ik echter dolgelukkig en zit ik erg goed in mijn vel. Risico is er altijd natuurlijk, maar zou het hebben van autisme wellicht invloed hebben op de risico's die cannabis met zich meebrengt?

Om de gezondheidsrisico's te beperken wil ik het enkel met een vaporizer doen, en met mate. Enkel met vrienden af en toe (eens in de twee maanden of zelfs minder). Daarnaast expres cannabis met een laag THC-gehalte en een hoog CBD-gehalte.

Ik ervaar dus echt een drempel. :'( Overigens heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar raakte ik niet stoned. Wellicht nam ik te weinig. Het leek wel alsof ik sneller moest lachen.

Hoe veilig is cannabisgebruik eigenlijk en is mijn psychische grens wellicht terecht? Ik wil gewoon af en toe recreatief gebruiken en kan goed perken stellen aan mijn gedrag over het algemeen.
Doe het gewoon niet, drink ipv daarvan een biertje extra
pi_147091037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:40 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Doe het gewoon niet, drink ipv daarvan een biertje extra
Ik drink geen alcohol. :)
pi_147091510
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Omdat het leuk is en voor de ervaringen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:15 schreef robin007bond het volgende:
Overigens heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar raakte ik niet stoned. Wellicht nam ik te weinig. Het leek wel alsof ik sneller moest lachen.
Omdat je sneller moest lachen, vond je het leuk? Er zijn ook andere activiteiten die leuk zijn. En waar zijn de ervaringen goed voor?
pi_147091595
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:53 schreef Yiwei het volgende:

[..]

[..]

Omdat je sneller moest lachen, vond je het leuk? Er zijn ook andere activiteiten die leuk zijn. En waar zijn de ervaringen goed voor?
Ja. :)

En natuurlijk zijn er zat andere leuke activiteiten, maar niet met hetzelfde effect. ;)
pi_147091932
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja. :)

En natuurlijk zijn er zat andere leuke activiteiten, maar niet met hetzelfde effect. ;)
Wat voor effect dan sneller lachen? Andere activiteiten hebben niet hetzelfde effect, hoezo denk je dan dat het bij recreatief blijft als je het zo leuk vind of gaat vinden? En hoe vaak betekent recreatief?

Daarnaast waar zijn de ervaringen goed voor? Kom je dan in aanmerking voor 1000 euro meer salaris? Trouwens juridisch zijn mensen vanaf 18 jaar 'volwassen', maar jouw ouders zijn nog juridisch verantwoordelijk voor jou tot 21 jaar. En hersenen gaan nog door met ontwikkelen tot je 26e ofzo, daarna ook wel met enig plasticiteit.

Weten jou ouders al van jouw plannen af? Heb je ze al verteld wat je wil doen? Aangezien zij veel ouder zijn en meer levenservaringen hebben en veel al gezien hebben, kan je ze best een kans geven om jou te informeren en te sturen.
pi_147093428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:11 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Wat voor effect dan sneller lachen? Andere activiteiten hebben niet hetzelfde effect, hoezo denk je dan dat het bij recreatief blijft als je het zo leuk vind of gaat vinden? En hoe vaak betekent recreatief?

Daarnaast waar zijn de ervaringen goed voor? Kom je dan in aanmerking voor 1000 euro meer salaris? Trouwens juridisch zijn mensen vanaf 18 jaar 'volwassen', maar jouw ouders zijn nog juridisch verantwoordelijk voor jou tot 21 jaar. En hersenen gaan nog door met ontwikkelen tot je 26e ofzo, daarna ook wel met enig plasticiteit.

Weten jou ouders al van jouw plannen af? Heb je ze al verteld wat je wil doen? Aangezien zij veel ouder zijn en meer levenservaringen hebben en veel al gezien hebben, kan je ze best een kans geven om jou te informeren en te sturen.
Godskolere zeg, wat een gezwets. |:(
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:58:45 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147093505
Waarom zou je, TS? Om er bij te horen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147093872
dan gebruik je het toch niet? waarom wil je het perse gebruiken?
pi_147094336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:11 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Een paar keertjes per jaar vind ik recreatief. :)

Dat het bij recreatief gebruik blijft weet ik omdat er zat andere dingen zijn die ik leuk vind, maar ook niet gelijk verslaafd aan ben. Er zijn zat leukere dingen om te doen dan op school zitten, maar toch volg ik braafjes een studie. Al vind ik mijn studie heel interessant hoor.

quote:

Mijn ouders weten niet van de plannen af, maar het onderwerp heb ik wel eens met ze besproken. Ze zijn er best open-minded over, gaven toe het zelf ook vroeger geprobeerd te hebben en vonden het best zolang je geen junkie wordt en je gebruik onder controle houdt.
pi_147094377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je, TS? Om er bij te horen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:12 schreef madeliefff het volgende:
dan gebruik je het toch niet? waarom wil je het perse gebruiken?
Voor de ervaringen, zoals ik al zei. Het heeft wel wat.

Een keer op mijn verjaardagsfeest waren al mijn vrienden stoned of high. Het was zo'n geweldige ervaring. Om de domste dingen lachen, gewoon gare gesprekken. Het was heel grappig om dat als nuchter persoon zo te analyseren en het zelf doen lijkt me dus ook best tof.

Daarnaast zijn je zintuigen ook wat gevoeliger. Het lijkt me echt heerlijk om wat dingen te proeven onder invloed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 18:28:43 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:32:07 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147094464
Kortom, je wil erbij horen, succes ermee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:33:24 #49
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094506
als dat waar zou zijn, zou je dat terugzien in de cijfers qua gekke mensen, namelijk tot 80% van de mensen heeft het gedaan
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:34:52 #50
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:17 schreef Elan het volgende:
Wiet is veel minder onschuldig dan het lijkt zeker als je vatbaar bent voor psychische ziektes.
klopt, je raakt nog sneller in de goot dan ze je vertelden :Y

:') :')
pi_147094570
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[..]

Voor de ervaringen, zoals ik al zei. Het heeft wel wat.

Een keer op mijn verjaardagsfeest waren al mijn vrienden stoned of high. Het was zo'n geweldige ervaring. Om de domste dingen lachen, gewoon gare gesprekken. Het was heel grappig om dat als nuchter persoon zo te analyseren en het zelf doen lijkt me dus ook best tof.

Daarnaast zijn je zintuigen ook wat gevoeliger. Het lijkt me echt heerlijk om wat dingen te proeven onder invloed.
ik zou zeggen zorg ervoor dat je leven leuk is zonder die troep, dan hoef je niet te piekeren over wat er kan gebeuren . Piekeren om iets wat je niet nodig hebt is gewoon stom. Als je er bang voor bent denk ik dat het ook sneller verkeerd valt.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:36:59 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094591
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Van wiet kun je een beetje paranoïde worden, dat hoort erbij. Maar als je daar niet mee bezig bent is er weinig aan de hand. Van één jointje op zijn tijd zal je geen psychose in rollen, ook al heb je daar een aanleg voor. Doe het rustig aan, neem een paar trekjes, wacht ff, en als je je lekker voelt rook je meer.

Is allemaal niet zo moeilijk. Als je niet wil moet je niet doen, als je wel wil zorg dan dat je je chill voelt en ben niet bezig met piekeren.
van jezelf aanpraten dat je paranoide word, word je paranoide ja
pi_147094643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom, je wil erbij horen, succes ermee.
Nee. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:35 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ik zou zeggen zorg ervoor dat je leven leuk is zonder die troep, dan hoef je niet te piekeren over wat er kan gebeuren . Piekeren om iets wat je niet nodig hebt is gewoon stom. Als je er bang voor bent denk ik dat het ook sneller verkeerd valt.
Mijn leven is echt helemaal prima. Daarom wil ik het juist nu ik zo lekker in mijn vel zit ervaren.

Ik ben niet echt bang, maar er zit gewoon een soort drempel op door de onderzoeken naar mensen die 'getriggered' worden als ze al veel psychische klachten in de familie hebben. Als ik het zelf doe heb ik er gewoon een relax gevoel bij (ook bij de andere keren toen ik heb geprobeerd).

Overigens, de mensen die eens in de zoveel tijd een biertje nemen, die zijn wat mij betreft veel slechter bezig. Het KWF raadt zelfs alcohol helemaal af, maar dat is een andere discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 18:40:03 ]
pi_147094655
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik drink geen alcohol. :)
Begin daar dan mee, sociaal geaccepteerd en lekker.
pi_147094669
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:39 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Begin daar dan mee, sociaal geaccepteerd en lekker.
Daar wil ik juist helemaal niet aan beginnen.

http://www.kwf.nl/prevent(...)cohol-en-kanker.aspx
pi_147094696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zwaar overdreven joh, ik drink ook regelmatig alcohol, heb geen overgewicht en geen kanker.
pi_147094728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:41 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Zwaar overdreven joh, ik drink ook regelmatig alcohol, heb geen overgewicht en geen kanker.
Dat is anekdotisch bewijs. Ik ga liever af op wetenschappelijke onderzoeken.

Dezelfde argumenten als:

"Mijn opa rookte en is 100 geworden, dus roken is niet slecht!!111 einz"
pi_147094733
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

haha alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker, zelfs melk :') of vermijdt je dat soort dingen ook? je moet alcohol natuurlijk wel met mate nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 18:43:13 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:43:07 #59
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094745
http://en.wikipedia.org/wiki/Schizophrenia

quote:
Symptoms begin typically in young adulthood, and about 0.3–0.7% of people are affected during their lifetime.
http://en.wikipedia.org/w(...)nabis_use_by_country

statistical bullshit detected, error error error
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:43:39 #60
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147094756
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef madeliefff het volgende:

[..]

haha alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker, zelfs melk :') of vermijdt je dat soort dingen ook? je moet alcohol natuurlijk wel met mate nemen.
maar bestandsdelen in wiet genezen kanker, HA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')