ik zou zeggen zorg ervoor dat je leven leuk is zonder die troep, dan hoef je niet te piekeren over wat er kan gebeuren . Piekeren om iets wat je niet nodig hebt is gewoon stom. Als je er bang voor bent denk ik dat het ook sneller verkeerd valt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Voor de ervaringen, zoals ik al zei. Het heeft wel wat.
Een keer op mijn verjaardagsfeest waren al mijn vrienden stoned of high. Het was zo'n geweldige ervaring. Om de domste dingen lachen, gewoon gare gesprekken. Het was heel grappig om dat als nuchter persoon zo te analyseren en het zelf doen lijkt me dus ook best tof.
Daarnaast zijn je zintuigen ook wat gevoeliger. Het lijkt me echt heerlijk om wat dingen te proeven onder invloed.
van jezelf aanpraten dat je paranoide word, word je paranoide jaquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:39 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Van wiet kun je een beetje paranoïde worden, dat hoort erbij. Maar als je daar niet mee bezig bent is er weinig aan de hand. Van één jointje op zijn tijd zal je geen psychose in rollen, ook al heb je daar een aanleg voor. Doe het rustig aan, neem een paar trekjes, wacht ff, en als je je lekker voelt rook je meer.
Is allemaal niet zo moeilijk. Als je niet wil moet je niet doen, als je wel wil zorg dan dat je je chill voelt en ben niet bezig met piekeren.
Nee.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom, je wil erbij horen, succes ermee.
Mijn leven is echt helemaal prima. Daarom wil ik het juist nu ik zo lekker in mijn vel zit ervaren.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:35 schreef madeliefff het volgende:
[..]
ik zou zeggen zorg ervoor dat je leven leuk is zonder die troep, dan hoef je niet te piekeren over wat er kan gebeuren . Piekeren om iets wat je niet nodig hebt is gewoon stom. Als je er bang voor bent denk ik dat het ook sneller verkeerd valt.
Daar wil ik juist helemaal niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:39 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
Begin daar dan mee, sociaal geaccepteerd en lekker.
Zwaar overdreven joh, ik drink ook regelmatig alcohol, heb geen overgewicht en geen kanker.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar wil ik juist helemaal niet aan beginnen.
http://www.kwf.nl/prevent(...)cohol-en-kanker.aspx
Dat is anekdotisch bewijs. Ik ga liever af op wetenschappelijke onderzoeken.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:41 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
Zwaar overdreven joh, ik drink ook regelmatig alcohol, heb geen overgewicht en geen kanker.
haha alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker, zelfs melkquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar wil ik juist helemaal niet aan beginnen.
http://www.kwf.nl/prevent(...)cohol-en-kanker.aspx
http://en.wikipedia.org/w(...)nabis_use_by_countryquote:Symptoms begin typically in young adulthood, and about 0.3–0.7% of people are affected during their lifetime.
maar bestandsdelen in wiet genezen kanker, HAquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef madeliefff het volgende:
[..]
haha alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker, zelfs melkof vermijdt je dat soort dingen ook? je moet alcohol natuurlijk wel met mate nemen.
Kun je lacherig over doen maar zeker met schizofrenie is het een probleem (blowen). Depressie en blowen is ook niet aan te raden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
klopt, je raakt nog sneller in de goot dan ze je vertelden![]()
Nee, melk vermijd ik niet. Alleen vind ik het enigszins hypocriet om cannabis zo te verafschuwen en alcohol niet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef madeliefff het volgende:
[..]
haha alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker, zelfs melkof vermijdt je dat soort dingen ook? je moet alcohol natuurlijk wel met mate nemen.
Dit dus inderdaad.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Kun je lacherig over doen maar zeker met schizofrenie is het een probleem (blowen). Depressie en blowen is ook niet aan te raden.
geen idee, maart wiet is weer slecht voor andere dingen. ik wil niet zeggen dat ik vind dat niemand het moet gebruiken overigens, zolang je het maar met mate doet ( maar als je psychische problemen hebt vind ik het minder verstandig), maar ik hou ik zelf gewoon niet van.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:43 schreef fs180 het volgende:
[..]
maar bestandsdelen in wiet genezen kanker, HA
doe eens bewijzen leveren danquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Kun je lacherig over doen maar zeker met schizofrenie is het een probleem (blowen). Depressie en blowen is ook niet aan te raden.
hoe weet je dat, je weet het toch niet?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:46 schreef madeliefff het volgende:
[..]
geen idee, maart wiet is weer slecht voor andere dingen. ik wil niet zeggen dat ik vind dat niemand het moet gebruiken overigens, zolang je het maar met mate doet ( maar als je psychische problemen hebt vind ik het minder verstandig), maar ik hou ik zelf gewoon niet van.
wat weet ik niet?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
hoe weet je dat, je weet het toch niet?
gewoon niets zeggen als je het niet weet?
quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
doe eens bewijzen leveren dan
wiet remt de aanmaak van serotonine ook niet, derhalve geen nadelig effect op depressies
kom maar gewoon met iets steekhoudens ipv oude propaganda
[ afbeelding ]
Een depressie kan op zich al een psychose opwekken laat staan i.c.m. blowen.quote:Als schizofrenie in je familie voorkomt is het raadzaam om niet te blowen. In een onderzoek dat in Nederland gedaan is, is duidelijk dat broers en zussen van schizofrenen, na gebruik van cannabis, 15 keer zo gevoelig zijn voor lichte psychotische verschijnselen dan mensen die geen schizofrenie hebben (4).
Schizofrenie
Mensen met schizofrenie hebben last van hallucinaties, paranoïde denkbeelden en ernstige stoornissen in het sociale functioneren. Het is een ernstige ziekte die zich meestal uit tussen het 15e en 30e levensjaar. Het blijkt dat de combinatie van bepaalde genen (een variant van het COMT-gen) en gebruik van cannabis de kans op schizofrenie vergroten. Die kans wordt nog groter als je op jonge leeftijd begint met blowen. Bovendien is er sprake van een dosis -response relatie dat wil zeggen hoe vaker men cannabis gebruikt hoe groter het gevaar op de ziekte.
http://www.jellinek.nl/vr(...)ofrenie-veroorzaken/
okay dus je krijgt er wel kanker van, ook als het kanker geneest?quote:
dus blowen is niet gevaarlijk, maar depressies? ok duidelijkquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:51 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Een depressie kan op zich al een psychose opwekken laat staan i.c.m. blowen.
Het gaat om de relatie tussen die twee zaken daar vroeg je naar dus geef ik jou een bronquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
dus blowen is niet gevaarlijk, maar depressies? ok duidelijk
ik heb nergens gezegd dat het kankerverwekkend is, ik heb het meer over wat het met je hersenen doet. geloof verder wat je wilt geloven, het kan mij niet zoveel schelen ...ik reageer alleen in dit topic omdat ik het onzin vind dat hij het perse moet gebruiken als hij bang voor de gevolgen isquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
okay dus je krijgt er wel kanker van, ook als het kanker geneest?
of is het dan opeens niet meer kankerverwekkend maar slecht voor iets anders, ook al weet je niet wat slecht is voor wat, maar slecht is het, want de grote lieve heer zei dat het slecht was?
quote:Schizofrenie
Een groots opgezet onderzoek, geleid door de Nederlanders Jim van Os, wijst echter uit dat cannabis psychoses kan veroorzaken.
Op zich was het verband tussen psychische kwalen en het gebruik van wiet al bekend, maar nieuw is dat cannabis dus ook aandoeningen, zoals bijvoorbeeld schizofrenie, kan opwekken.
Katalysator
De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift British Medical Journal. Tien jaar lang onderzochten de wetenschappers 1.900 mensen tussen de 14 en 24 jaar oud.
Hun blowgedrag werd intensief gevolgd. En wat bleek: de kans op een psychose was ‘aanzienlijk’. Wiet blijkt een katalysator van ernstige psyschische aandoeningen te zijn.
Nieuwe steen
Onderzoeker Van Os is verbonden aan de Universiteit van Maastricht. De studie had echter plaats in Duitsland, waar de Nederlander leiding gaf aan een internationaal team van onderzoekers.
Hoogleraren die niets met het onderzoek te maken hebben gehad, erkennen het belang van deze studie. ‘Dit is een nieuwe steen op de muur van het bewijs,’ aldus Robin Murray, hoofd van het Institute of Psychiatry.
http://www.elsevier.nl/We(...)ses-ELSEVIER290733W/
Waarom moet hij alcohol wel met mate nemen en wiet maar gewoon helemaal niet?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef madeliefff het volgende:
[..]
nee cannabis met mate gebruiken kan welquote:Op vrijdag 28 november 2014 19:28 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Waarom moet hij alcohol wel met mate nemen en wiet maar gewoon helemaal niet?
alleen omdat hij er bang voor is raad ik het hem af en als je psychische problemen hebt is het misschien ook minder verstandig...net als ik het minder verstandig vind als je alcohol gaat drinken terwijl je last van je lever hebt:Pquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:46 schreef madeliefff het volgende:
[..]
geen idee, maart wiet is weer slecht voor andere dingen. ik wil niet zeggen dat ik vind dat niemand het moet gebruiken overigens, zolang je het maar met mate doet ( maar als je psychische problemen hebt vind ik het minder verstandig), maar ik hou ik zelf gewoon niet van.
Zeg je even tussen neus en lippen door, terwijl je met je eerste post hier gelijk insinueert dat wiet troep is voor mensen die geen leuk leven hebben. Ja, dan is het goed.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:32 schreef madeliefff het volgende:
[..]
nee cannabis met mate gebruiken kan wel
[..]
alleen omdat hij er bang voor is raad ik het hem af en als je psychische problemen hebt is het misschien ook minder verstandig...net als ik het minder verstandig vind als je alcohol gaat drinken terwijl je last van je lever hebt:P
Als je gezond van geest bent, weinig tot geen psychische familieleden hebt is de kans vrij minimaal.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:55 schreef robin007bond het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ben niet bang voor de trip of de wiet zelf, maar wil gewoon weten of de kans op psychische problemen een beetje reëel is.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je gezond van geest bent, weinig tot geen psychische familieleden hebt is de kans vrij minimaal.
Gewoon lekker jointje klappen en kijken hoe het voelt.
Erg constructief.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:57 schreef emmyemmy het volgende:
Aseksueel, feminist en paranoide. Jezus. Ga naar een psycholoog.
Waarom dan je icon?quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Erg constructief.![]()
Overigens ben ik niet aseksueel, maar dat terzijde.
quote:
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1242&bih=606quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Haha. Grappig dat je dat erin ziet. Je hebt de A met een cirkel nooit in een andere context gezien?
Helder. Het is in ieder geval wat anders, maar dat is off-topic.quote:Op vrijdag 28 november 2014 20:06 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1242&bih=606
Daarom
Zou het toch eens proberen als ik jou was, je kunt beter 1 jaar een prachtig leven leiden dan 80 jaar voorizichtig zijn en geen lol hebbenquote:Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is anekdotisch bewijs. Ik ga liever af op wetenschappelijke onderzoeken.
Dezelfde argumenten als:
"Mijn opa rookte en is 100 geworden, dus roken is niet slecht!!111 einz"
extractie maken danquote:Op vrijdag 28 november 2014 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Dat is mooi.
Tsja. Dan wel met een vaporizer (het oproken is ongezonder), maar dat is wel weer duur.
Als je daar vatbaar voor bent is het het zeker waard op te passen met wiet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:04 schreef fs180 het volgende:
[..]
onzin.
wiet is een gevaarlijke boom die mensen spiegize aantoeningen aanrijkt, en depressies
dat is namelijk wat jij eerder zei of klim je net als madelief al bij de eerste kritiek terug?
Neequote:Op vrijdag 28 november 2014 21:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je daar vatbaar voor bent is het het zeker waard op te passen met wiet.
Zie je eigen gedateerde publicaties voor meer details
Die studie bevestigde gewoon wat ik daarvoor stelde namelijk dat er bij blootstelling + risicofactor een verhoogd risico was.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:19 schreef fs180 het volgende:
nee knul, heb ik die link naar de studie van harvard gepost, en die heb je zelf niet gelezen want daar stond dus niet in wat jij dacht dat er stond![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |