Dat zou mooi zijn ja, maar dat lukt niet echt.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:02 schreef remlof het volgende:
Je denkt te veel na. Just go with the flow.
Ja dat wel.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:25 schreef blondetrien het volgende:
Heb je wel een mening en discipline, TS? Als het antwoord daarop 'ja' is, waar maak je je dan in vredesnaam druk om?
Ja, dat bedoel ik juistquote:Op zaterdag 29 november 2014 00:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja dat wel.
Hmm, omdat ik toch een beetje wil genieten zonder alle keuzes van me te overdenken.
Dan zou ik aanraden daar de bron eerst eens van te zoeken als hij/zij verandering wil (angst, onzekerheid, ontwijkingsdrang...)quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, Robin is aartsconservatief. Dat is het probleem denk ik.
Dat klinkt erg interessant. Bedankt.quote:Op zaterdag 29 november 2014 09:42 schreef Disana het volgende:
Je bent erg voorzichtig met jezelf en loopt daardoor ervaringen mis.
In de gedragstherapie kent men een zogenaamd gedachte-experiment. Daarin leer je automatische gedachten te onderzoeken. Ik denk dat dat wel eens iets voor jou zou kunnen zijn; je leert er risico's mee afwegen.
Hmm, daar heb je gelijk in. Als ik de discipline heb om geen auto te kopen, dan zal dat ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:43 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik juistAls je een mening hebt kun je die twijfel toch opzij zetten en gaan voor wat jij op dat moment vindt? Als je discipline hebt hoef je toch niet bang te zijn dat je ineens een auto gaat kopen?
Is het misschien dat verantwoording dragen wanneer de keuze niet goed bevalt je beangstigt?
Goede! Ja inderdaad, er zijn echt zoveel afwegingen die je kunt maken bij keuzes. Naarmate samenlevingen steeds complexer worden zal dat ook alleen maar toenemen vrees ik.quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Herkenbaar. Ik denk dat het een controle dingetje is. Je wil de beste keuze maken en bij te veel aan mogelijkheden heb je allerlei afwegingen die je in je hoofd maakt en weet je uiteindelijk niet meer wat te doen. Erg stressvol.
Een ander voor je laten kiezen (zoals met ijs smaken) is dan weer de controle uit handen geven, maar zo erg heb ik het niet. Kies altijd een smaak die ik nog nooit geprobeerd heb en die me op dat moment lekker lijkt.
Oplossing? Jezelf aanwennen om niet zoveel na te denken over alles, in je hoofd dingen tot in detail uit te pluizen etc. Dat kan je echt afleren.
Bij het kiezen van een nieuwe mobiele telefoon of camera word ik ook helemaal gek.quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Goede! Ja inderdaad, er zijn echt zoveel afwegingen die je kunt maken bij keuzes. Naarmate samenlevingen steeds complexer worden zal dat ook alleen maar toenemen vrees ik.
Fijn dat het is af te leren. Heb je het jezelf ook af weten te leren?
Oh, dat is zo herkenbaar inderdaad. Je kunt echt zo veel afwegingen maken daarin.quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij het kiezen van een nieuwe mobiele telefoon of camera word ik ook helemaal gek.Alles uitzoeken, ben ik dan dagen mee bezig.
Gewoon naar een willekeurige winkel lopen en je wat aan laten smeren. De ene keer is dat helemaal super en de andere keer een miskleun. Je moet fouten durven te makenquote:Op zaterdag 29 november 2014 13:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, dat is zo herkenbaar inderdaad. Je kunt echt zo veel afwegingen maken daarin.
Zo heeft het ook jaren geduurd voordat ik uiteindelijk een e-reader heb gekocht, terwijl ik het al heel lang op het oog had. Bij het kopen van computeronderdelen is het al helemaal erg.Ook al jaren een SSD op het oog, maar nog steeds niet gekocht na jaren.
Uiteindelijk voelt het wel echt als een last van je schouders als je eenmaal hebt gekozen.
Gewoon Tweakers volgen man. Die gasten zitten er echt helemaal in en hebben er meer verstand van dan jou (waarschijnlijk). Wel even de hoe's en wat's er van lezen zodat je weet wat hun motieven voor de keuze zijn, maar verder niet teveel nadenken.quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, dat is zo herkenbaar inderdaad. Je kunt echt zo veel afwegingen maken daarin.
Zo heeft het ook jaren geduurd voordat ik uiteindelijk een e-reader heb gekocht, terwijl ik het al heel lang op het oog had. Bij het kopen van computeronderdelen is het al helemaal erg.Ook al jaren een SSD op het oog, maar nog steeds niet gekocht na jaren.
Uiteindelijk voelt het wel echt als een last van je schouders als je eenmaal hebt gekozen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |