Dat lijk je wel steeds vaker te horen, ook uit onderzoeken.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:17 schreef Elan het volgende:
Wiet is veel minder onschuldig dan het lijkt zeker als je vatbaar bent voor psychische ziektes.
Waarom zou je het dan gaan gebruiken?quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:15 schreef robin007bond het volgende:
momenteel ben ik echter dolgelukkig en zit ik erg goed in mijn vel.
Omdat het leuk is en voor de ervaringen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Waarom zou je het dan gaan gebruiken?
Op zich als je alle data op rij zet is het nog steeds een van de minst schadelijke drugssoorten dus late we niet overdrijven.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat lijk je wel steeds vaker te horen, ook uit onderzoeken.
Dat heb ik ook gelezen ja. In de familie komt het weinig voor gelukkig en mijn ouders zijn ook kerngezond.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Op zich als je alle data op rij zet is het nog steeds een van de minst schadelijke drugssoorten dus late we niet overdrijven.
Wel moet je uitkijken als geesteziektes veel voorkomen in je family. Schizofrinie bijvoorbeeld.
Das voor een deel erfelijk, jointjes kunnen dan evt psychose triggeren.
Kon dat maar zo makkelijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als je het niet wil, niet doen.
Als je het wel wil, wel doen.
Geen dank, groetjes.
Hier kan ik me bij aansluitenquote:Op vrijdag 28 november 2014 00:41 schreef remlof het volgende:
Ik ga het morgen maar weer eens gebruiken denk ik. Heb niet veel nodig meer tegenwoordig met die hoge THC-gehaltes, van een jointje met een 20/80 verhouding tussen wiet en tabak ben ik makkelijk een uur of vier stoned
Heb vroeger best veel geblowd, maar er nooit iets aan over gehouden. Het versterkt eigenlijk gewoon de mood waar je toch al in zit, dus als je je goed voelt zal het geen problemen opleveren.
Je kunt ook met hasj beginnen. Daar word je zo lekker sloom van, meer stoned dan high zeg maar.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:15 schreef robin007bond het volgende:
Op FOK! lees je echt zoveel gevallen van depersonalisatie die is opgetreden na cannabisgebruik bijvoorbeeld. Dit soort dingen maken me erg huiverig om het een keertje lekker te proberen.
Zelf weet ik dat FOK! natuurlijk niet representatief is. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die totaal geen klachten hebben, maar toch vind ik het een beetje eng. De kans op psychoses en andere psychische aandoeningen nemen toe.
Dit plaats ik in R&P omdat het specifiek over de psychologische gevolgen gaat. Hoe reëel zijn die gevolgen? Zelf ben ik gediagnosticeerd met een vorm van autisme toen ik jonger was, momenteel ben ik echter dolgelukkig en zit ik erg goed in mijn vel. Risico is er altijd natuurlijk, maar zou het hebben van autisme wellicht invloed hebben op de risico's die cannabis met zich meebrengt?
Om de gezondheidsrisico's te beperken wil ik het enkel met een vaporizer doen, en met mate. Enkel met vrienden af en toe (eens in de twee maanden of zelfs minder). Daarnaast expres cannabis met een laag THC-gehalte en een hoog CBD-gehalte.
Ik ervaar dus echt een drempel.Overigens heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar raakte ik niet stoned. Wellicht nam ik te weinig. Het leek wel alsof ik sneller moest lachen.
Hoe veilig is cannabisgebruik eigenlijk en is mijn psychische grens wellicht terecht? Ik wil gewoon af en toe recreatief gebruiken en kan goed perken stellen aan mijn gedrag over het algemeen.
Die vreetkicks herken ik me wel in, heb trouwens ook ervaren dat ik de smaak van eten en drinken veel intenser beleef als ik stoned ben.quote:Op vrijdag 28 november 2014 01:42 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je kunt ook met hasj beginnen. Daar word je zo lekker sloom van, meer stoned dan high zeg maar.
Verder, als je nu lekker in je vel zit kun je juist wel wiet roken. Het zal het gelukkige gevoel versterken.
Wat je kan verwachten:
- enorme lachkicks
- enorme vreetkicks
- een heel lui gevoel en slaperigheid
- interessante filosofische gedachten
- intensere muziekbeleving
Een hele hoop positieve ervaringen, rook dus gewoon dat jointje! Inderdaad, ff een YOLO momentje pakken
Wij krijgen nochtans een andere indruk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:41 schreef remlof het volgende:
Heb vroeger best veel geblowd, maar er nooit iets aan over gehouden.
En de kunstmest en insecticiden die ze gebruiken om die rommel te kweken dan?quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:35 schreef robin007bond het volgende:
Zo ben ik nu 19, maar nog steeds durf ik mijn rijbewijs niet te halen. Ik ben dan bang dat de verleiding om een auto te kopen groter wordt bijvoorbeeld, met alle slechte gevolgen voor het milieu van dien.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 06:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wij krijgen nochtans een andere indruk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |