abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146934863
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:56 schreef Villas_Rubin het volgende:
We kunnen niet eindeloos blijven doorgaan met het opvangen van vluchtelingen. Laat vooral buurlanden dat doen! Ook voor de mensen in kwestie beter, want minder groot cultuurverschil.
Wat al helemaal naïef en dwaas is, is het zomaar alles en iedereen binnenlaten zonder te weten wát je precies binnenlaat. Zonder research te doen over de individuen die je binnenhaalt, haal je natuurlijk ook gemakkelijk degenen binnen waarvoor de vluchtelingen op de vlucht zijn geslagen. Daar wordt amper naar gekeken. En ondertussen is dit land steeds voller komen te zitten met ongewenst tuig waar niemand op zit te wachten. En dan is Nederland nog niet eens het ergst. Neem een land als Zweden... ook weer zo'n land dat de beschaving zo hoog hoog in het vaandel heeft zitten en zo graag 'goed' wilt zijn, dat het in haar goedheid en naïviteit zichzelf op de langere termijn om zeep helpt. Zweden geeft álle Syriërs een permanente verblijfsvergunning, ja álle Syriërs; maakt niet uit wie. Echt, het is stuitend hoe dom en naïef dit soort dwazen hun land in de uitverkoop doen. Wat een incompetent en goedgelovig zooitje toch.

Asiel voor mensen die het echt nodig hebben, oké. Maar moeten niet in de eerste plaats buurlanden dit doen? Waarom 4000 km verderop asiel aanvragen?

En zoals ook al eens gezegd is in dit topic: dit land begint aardig vol te raken. 'dan moeten we meer huizen bouwen' :') Ja echt, nóg meer. Kan ons het schelen dat er steeds minder natuur overblijft in Nederland. Kan ons het schelen dat Nederland de kant op gaat van één grote stad zo onderhand. Gooi je land lekker weg... boeie...
Zweden zit toch in die geweldige EU? Dan kan men daarna ook naar Nederland komen.

Ik snap ook dat de mensen vluchten maar buiten Europa zijn er nog genoeg landen die veel minder dichtbevolkt zijn en nog eens een lager werlloosheidscijfer hebben.
pi_146934866
Treurig om te zien dat de grenzen nog altijd wagenwijd openstaan voor haatbaarden en nutteloze analfabeten en quat-kauwers...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 23 november 2014 @ 19:51:51 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146934916
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 19:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De Noord-Afrikaanse landen, de Arabische landen, Canada, Amerika en Australië hebben nog veel meer ruimte. Waarom per se in Nederland?
Waarom ook in Nederland? Omdat Nederland z'n verantwoordelijkheid neemt. Niet om de beste leerling van de klas te zijn, maar omdat het het juiste is om te doen.
pi_146934923
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:52 schreef TimeJumper het volgende:
Eigenlijk is het gewoon "onze eigen schuld" of beter gezegd die van de overheid.
Want als ik plannen maak om bijvoorbeeld zoals in de post boven mij gezegd is naar VS, Canada of Australie, daar kom ik ook niet zomaar binnen.
Ons beleid met regels om je aan te passen, iets bij te dragen aan de maatschappij, is haast nihil.
Ik gok dat wij het enigste land zijn die infofolders in het Arabisch, Turks en weet ik veel wat voor taal laten drukken.
Amerika, Canada en Australië drukken ook folders in een taal (Engels) die de oorspronkelijke bevolking nauwelijks spreekt.
pi_146934938
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom ook in Nederland? Omdat Nederland z'n verantwoordelijkheid neemt. Niet om de beste leerling van de klas te zijn, maar omdat het het juiste is om te doen.
Terwijl we al dichtbevolkt zijn en een hoge werkloosheid hebben?

Er zijn 180 landen op de wereld. Waarom niet evenredig deze mensen verspreiden?
  zondag 23 november 2014 @ 19:56:27 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146935064
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 19:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Terwijl we al dichtbevolkt zijn en een hoge werkloosheid hebben?

Er zijn 180 landen op de wereld. Waarom niet evenredig deze mensen verspreiden?
Verschillende landen doen daar al aan mee. Alle overige landen die mensen kunnen opvangen maar dat niet naar capaciteit doen, zijn aso-landen.

Maar wij gaan toch zeker niet onze idealen compromitteren omdat een stel andere landen de aso uit willen hangen?
pi_146936134
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oh, ik krijg echt een soort spontaan opkomende haat iedere keer dat ik dit soort dingen lees. Moreel-correct-kneusje-alert hier.

'het pad van de duivel ligt bezaaid vol goede bedoelingen', was het spreekwoord. Hou alsjeblieft op met dit walgelijke goedmens-gedoe. Figuren zoals jij moeten eens wakker worden. Gelukkig is jullie tijd geweest.
  zondag 23 november 2014 @ 20:33:24 #208
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146936380
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:27 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Oh, ik krijg echt een soort spontaan opkomende haat iedere keer dat ik dit soort dingen lees. Moreel-correct-kneusje-alert hier.

'het pad van de duivel ligt bezaaid vol goede bedoelingen', was het spreekwoord. Hou alsjeblieft op met dit walgelijke goedmens-gedoe. Figuren zoals jij moeten eens wakker worden. Gelukkig is jullie tijd geweest.
Je krijgt er spontaan opkomende haat van als mensen op hun principes staan? Dat zegt meer over jou dan over mij.
pi_146936532
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je krijgt er spontaan opkomende haat van als mensen op hun principes staan? Dat zegt meer over jou dan over mij.
Leg me je onderliggende principes in deze dan eens uit...

Ik vrees dat het een beetje achterhaalde en op naïviteit gebaseerde principes zijn. Maar goed, go your gang.
pi_146936641
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 19:50 schreef Zienswijze het volgende:
Ik snap ook dat de mensen vluchten maar buiten Europa zijn er nog genoeg landen die veel minder dichtbevolkt zijn en nog eens een lager werlloosheidscijfer hebben.
Er worden allang vluchtelingen buiten Europa en in buurlanden opgevangen...
pi_146936685
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:27 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Anger management iets voor u?
pi_146936924
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Verschillende landen doen daar al aan mee. Alle overige landen die mensen kunnen opvangen maar dat niet naar capaciteit doen, zijn aso-landen.

Maar wij gaan toch zeker niet onze idealen compromitteren omdat een stel andere landen de aso uit willen hangen?
Van mij mogen er best asielzoekers in Nederland worden opgevangen maar zie wel graag dat deze evenredig over alle 180 landen ter wereld verspreid worden. Als klein land met een hoge bevolkingsdichtheid zouden wij dus niet gedwongen moeten worden om een groot deel op te vangen. Opvang naar capaciteit dus. De Noord-Afrikaanse en Arabische landen zouden het leeuwendeel voor hun rekening moeten nemen.
pi_146937470
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 20:41 schreef MaGNeT het volgende:
Anger management iets voor u?
Ik ben niet 'angry', ik word er alleen beetje moe van, dat vasthouden aan iets dat de zooi alleen maar de kloten helpt. Het moet maar eens een keer genoeg geweest zijn met vluchtelingen, gastarbeiders en weet ik veel wat allemaal. In 50 jaar tijd is dit een land zonder eigen identiteit geworden door dat alles.

Normaal gesproken, wanneer volkeren vermengen, gaan daar duizenden, wellicht zelfs wel miljoenen jaren overheen. Dat gaat volgens een natuurlijk proces. In amper 50 jaar is er van bovenaf gewoon iets maar even keihard doorheen gedrukt, door een stel idealistische dwazen die wel even menen de natuurwetten te kunnen tarten als het ware. Gewoon alles bij elkaar gooien, no matter who, no matter what.. en het gevolg is een zooitje botsende culturen die zich allen in totaal verschillende stadia van ontwikkeling qua civilisatiegraad bevinden; niemand die er op zat te wachten, óók die culturen uit den vreemden uiteindelijk niet. Gewoon een project van bovenaf wat er maar even doorheen gedrukt is (met alle hersenspoeling van de bevolking van dien). En maar door blijven gaan en door blijven gaan met mensen binnenlaten... waar stopt het?
Zoals al eerder gezegd: genoeg andere, minder dichtbevolkte landen op aarde waar véél meer ruimte is én bovendien ook nog eens beter aansluit op de cultuur van de vluchtelingen in kwestie.

Begrijp me niet verkeerd verder: mensen in verschrikkelijke situaties moeten daar uit gered worden. Maar het moet eens ophouden hier in West-Europa om vanuit een of ander moralistisch plichtgevoel of zelfs schuldgevoel alles maar binnen te laten. Er is op dit moment al een ontzettende teringzooi van gekomen in verschillende grote steden in Europa. En dat gaat echt niet beter worden als we zo blijven gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Villas_Rubin op 23-11-2014 21:09:10 ]
  zondag 23 november 2014 @ 21:18:59 #214
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146938177
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 20:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Van mij mogen er best asielzoekers in Nederland worden opgevangen maar zie wel graag dat deze evenredig over alle 180 landen ter wereld verspreid worden. Als klein land met een hoge bevolkingsdichtheid zouden wij dus niet gedwongen moeten worden om een groot deel op te vangen. Opvang naar capaciteit dus. De Noord-Afrikaanse en Arabische landen zouden het leeuwendeel voor hun rekening moeten nemen.
Dat gebeurt ook. Turkije heeft er 1 miljoen, Jordanië 0,5 miljoen. Die paar duizend die wij opvangen vallen daarbij in het niets.
pi_146942993
Deze oorlogen leiden ertoe dat het grote geboorte-overschot wordt geëxporteerd. Ik zie het in de basis als een overbevolkingsproblematiek.

Demographics of Syria, Data of FAO, year 2007 ; Number of inhabitants in thousands.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Syria
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146943244
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat gebeurt ook. Turkije heeft er 1 miljoen, Jordanië 0,5 miljoen. Die paar duizend die wij opvangen vallen daarbij in het niets.
De opvang in die landen is evenwel heel wat kariger dan hier en zou er geen mogelijkheid zijn om naar het welvarender westen verder te vluchten zouden ze ook niet zo snel vluchten maar eerder geneigd zijn have en goed te verdedigen. Bovendien zouden de vluchtelingen zodra de boel stabiliseert sneller terugkeren naar hun geboorteland om daar weer een bestaan op te bouwen. Ook kennen ze geen welvaartsstaat. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers hiervan. Het gaat volgens mij om tienduizenden en geen duizenden per jaar. Door de welvaartstaat is er een onvergelijkbare situatie. Zonder welvaartstaat maakt het inwoners niet veel uit wie waar gaat wonen. Maar mensen maakt het wel degelijk uit wie er bij hun in huis komt, luide muziek maakt en mee komt eten. De moderne welvaartstaat heeft ons als het ware allemaal in 1 huis geplaatst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 24-11-2014 00:21:08 ]
pi_146943560
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De opvang in die landen is evenwel heel wat kariger dan hier en zou er geen mogelijkheid zijn om naar het welvarender westen verder te vluchten zouden ze ook niet zo snel vluchten maar eerder geneigd zijn have en goed te verdedigen. Bovendien zouden de vluchtelingen zodra de boel stabiliseert sneller terugkeren naar hun geboorteland om daar weer een bestaan op te bouwen. Ook kennen ze geen welvaartsstaat. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers hiervan. Het gaat volgens mij om tienduizenden en geen duizenden per jaar.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)elverzoeken-syriers/

In het eerste half haar 3.000. Nou, nou, wat een bedreiging voor onze cultuur, beschaving, veiligheid, et cetera.
pi_146943930
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 23:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In het eerste half haar 3.000. Nou, nou, wat een bedreiging voor onze cultuur, beschaving, veiligheid, et cetera.
De cijfers van de laatste maanden zijn tussen de 2000 en 3000 asielzoekers per maand. Syriers ca 1000 per maand.

CBS

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 23-11-2014 23:53:25 ]
  Forum Admin maandag 24 november 2014 @ 00:04:23 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146944499
Het huidige immigratiebeleid heeft een aanzuigende werking. We hebben het goed omdat we het met mensen delen, maar als dat zo door blijft gaan kan dat niet meer. Ik pleit dan ook voor een beleid als dat van Australië.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146945101
Ze trainen hun kinderen en komen ons allemaal doodmaken.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 00:36:29 ]
pi_146945194
Ik blijf me trouwens irriteren aan de TT. Een gewicht, lengte of aantal kan toenemen, maar een asielzoeker niet.
pi_146945221
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:42 schreef Igen het volgende:
Ik blijf me trouwens irriteren aan de TT. Een gewicht, lengte of aantal kan toenemen, maar een asielzoeker niet.
Je ergert je aan en je vindt iets irritant. ;)
pi_146945244
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 00:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je ergert je aan en je vindt iets irritant. ;)
Ah, ik heb de aandacht; missie geslaagd. :s)
pi_146945304
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, ik heb de aandacht; missie geslaagd. :s)
Sure :')
pi_146945360
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:15 schreef Digi2 het volgende:
Deze oorlogen leiden ertoe dat het grote geboorte-overschot wordt geëxporteerd. Ik zie het in de basis als een overbevolkingsproblematiek.

[ afbeelding ]

Demographics of Syria, Data of FAO, year 2007 ; Number of inhabitants in thousands.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Syria
Er is i.i.g. wel een theorie, dat revoluties enzo vooral gebeuren in landen met een erg jonge bevolking. Egypte ook, maar ook de Nederlandse hippiebeweging in de jaren '60/'70.
  maandag 24 november 2014 @ 08:32:19 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146946892
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 23:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar steken de buurlanden ook wel vreselijk karig bij af, aangezien ze maar zo'n 2 miljoen vluchtelingen opnemen. Nee, dat dappere Nederland heeft het weer het zwaarst, met een paar duizend vluchtelingen.
pi_146947015
quote:
15s.gif Op maandag 24 november 2014 08:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar steken de buurlanden ook wel vreselijk karig bij af, aangezien ze maar zo'n 2 miljoen vluchtelingen opnemen. Nee, dat dappere Nederland heeft het weer het zwaarst, met een paar duizend vluchtelingen.
Precies! Het zou Nederland sieren wanneer we ook twee miljoen haatbaarden, analfabeten en andere kans- en nuttelozen op zouden nemen!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_146947019
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Precies! Het zou Nederland sieren wanneer we ook twee miljoen haatbaarden, analfabeten en andere kans- en nuttelozen op zouden nemen!
'Want de rest doet het oohook!'
  maandag 24 november 2014 @ 08:46:53 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146947035
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet.
  maandag 24 november 2014 @ 08:55:44 #230
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_146947124
quote:
15s.gif Op maandag 24 november 2014 08:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In verhouding eens kijken. Wij zijn niet zo'n bijzonder groot land hoor.
  maandag 24 november 2014 @ 09:15:23 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146947368
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 08:55 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

In verhouding eens kijken. Wij zijn niet zo'n bijzonder groot land hoor.
Daarom nemen we ook geen enorme hoeveelheden asielzoekers op. We zijn overigens wel een bijzonder stabiel en draagkrachtig land.
pi_146947404
Nog zo'n janktopic. Emigreer dan zelf.
Voor elke asielzoeker erin een nederlander eruit. Is het snel afgelopen hoor.
  maandag 24 november 2014 @ 09:52:38 #233
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146947956
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daarom nemen we ook geen enorme hoeveelheden asielzoekers op. We zijn overigens wel een bijzonder stabiel en draagkrachtig land.
Met het verschil dat ze daar in een tentje wonen en hier de complete staatsruif leegvreten. Die paar duizend man kost ons dus klauwen vol met geld. Ook hun kinderen worden van een lagere sociale klasse en dat zijn er nogal wat vaak. Het is gewoon dom en onnodig om allerlei mensen maar op te vangen. Beter richten we ons op een beleid waarbij conflicten snel zijn afgelopen.
pi_146948759
quote:

[..]

Nogmaals het gaat ondertussen over tussen de 2000 en 3000 asielzoekers per maand. Syriers ca 1000 per maand.

CBS

De opvang in die landen is evenwel heel wat kariger dan hier en zou er geen mogelijkheid zijn om naar het welvarender westen verder te vluchten zouden ze ook niet zo snel vluchten maar eerder geneigd zijn have en goed te verdedigen. Bovendien zouden de vluchtelingen zodra de boel stabiliseert sneller terugkeren naar hun geboorteland om daar weer een bestaan op te bouwen. Ook kennen ze geen welvaartsstaat. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers hiervan. Het gaat volgens mij om tienduizenden en geen duizenden per jaar. Door de welvaartstaat is er een onvergelijkbare situatie. Zonder welvaartstaat maakt het inwoners niet veel uit wie waar gaat wonen. Maar mensen maakt het wel degelijk uit wie er bij hun in huis komt, luide muziek maakt en mee komt eten. De moderne welvaartstaat heeft ons als het ware allemaal in 1 huis geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 24-11-2014 12:18:54 ]
  maandag 24 november 2014 @ 10:43:10 #235
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_146948942
Gewoon lekker de grenzen dicht, ophouden met het brave jongetje te spelen en eerst maar eens voor de Nederlanders zorgen..
Dan kunnen we over 20-30 jaar wel weer eens kijken of we mensen toe laten..
Discriminerend?? So be it
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_146952847
Het is onhoudbaar, dat is genoeg reden. Mensen die willens en wetens stemmen op partijen die meer asielzoekers willen toelaten, werken mee aan een toekomstige clash tussen de volkeren. Dat soort mensen zijn de echte kaalkopjes. Moedwillig een conflict creëren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_146954128
quote:
Je moet er ook bij in acht nemen dat we al meer dan 50 jaar aan allerlei vormen van opvang doen, en daardoor nu een heuse multiculturele samenleving hebben gekregen. Het gaat niet om die paar duizend vluchtelingen nu, gaat om het hele plaatje. De oorspronkelijk Nederlandse bevolking beslaat zo'n 10 á 11 miljoen mensen of zo. 5 á 6 miljoen van de bijna 17 miljoen, zijn al het gevolg van gastarbeid, vluchtelingen uit het verleden etc.
Als je steeds 'ach, die paar duizend kunnen er ook nog wel bij' blijft roepen, zoals jij doet, is het een beetje een gebed zonder end op den duur.
pi_146958485
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:04 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Je moet er ook bij in acht nemen dat we al meer dan 50 jaar aan allerlei vormen van opvang doen, en daardoor nu een heuse multiculturele samenleving hebben gekregen. Het gaat niet om die paar duizend vluchtelingen nu, gaat om het hele plaatje. De oorspronkelijk Nederlandse bevolking beslaat zo'n 10 á 11 miljoen mensen of zo. 5 á 6 miljoen van de bijna 17 miljoen, zijn al het gevolg van gastarbeid, vluchtelingen uit het verleden etc.
Als je steeds 'ach, die paar duizend kunnen er ook nog wel bij' blijft roepen, zoals jij doet, is het een beetje een gebed zonder end op den duur.
Dank u.
  maandag 24 november 2014 @ 17:35:55 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146960678
5 a 6 miljoen hedendaagse inwoners van Nederland zijn vluchteling?

Daar wil ik graag een bron van zien
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146963731
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
5 a 6 miljoen hedendaagse inwoners van Nederland zijn vluchteling?

Daar wil ik graag een bron van zien
Leer lezen. 5 á 6 miljoen mensen zijn het gevolg van gastarbeid en vluchtelingen.
  maandag 24 november 2014 @ 19:20:43 #241
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146963759
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:19 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Leer lezen. 5 á 6 miljoen mensen zijn het gevolg van gastarbeid en vluchtelingen.
Dan wil ik daar nog steeds een bron van.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146964797
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan wil ik daar nog steeds een bron van.
http://statline.cbs.nl/St(...)G5,T,G3,G2,G4&STB=G1

Iets minder dus...
Maar hierbij moet je er wel bedenken dat er ook kinderen inmiddels zijn van allochtonen die voor de wet in principe nu 'autochtoon' zijn. Vandaar ook dat ik zei 'het gevolg van'. Dan kom je ongeveer wel op zoiets.
  maandag 24 november 2014 @ 20:28:05 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146966690
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De totale immigratie over de laatste 30 jaar is gigantisch geweest. Iedere keer wordt er gesproken van 'een enkele gastarbeider, die ene vluchteling'. Ondertussen zijn onze grootste steden al voor de helft van buitenlandse origine, en als je op de lagere scholen daar kijkt zie je dat de Nederlander over een paar jaar gewoon een minderheid vormt.
Het is een totale omzwaai in de samenstelling van de bevolking in een relatief korte tijd (één mensenleven). En Nederland zal nooit meer het Nederland worden wat het is geweest. Het Nederlandse volk, de Nederlandse taal en de Nederlandse cultuur zijn eigenlijk al ten dode opgeschreven. Maar blijkbaar gaat het sommigen toch niet rap genoeg.
The End Times are wild
pi_147348736
Nederland is te klein? Dit is volgens mij niet een deftige reden om asielzoekers geen opvang te bieden. Nederland is nog lang niet vol, maak u daar vooral geen zorgen over. Als je denk dat Nederland niets krijgt voor het opvangen van asielzoekers, dan heb je de verkeerde informatie.

Ik zie asielzoekers zeker niet als profiteurs, ik zou het maar arrogant vinden om als volgt te redeneren: wij hebben het goed, voor jullie is er geen plaats meer, keer maar gewoon terug naar u eigen land…

Tot welke categorie ze ook behoren, ze willen allemaal maar één ding: een beter leven. Is het dan echt zo schandalig dat ons land die mensen een beetje menswaardigheid wil bieden? Ik neem het hun niet kwalijk dat ze proberen om een beter leven te vinden voor henzelf en hun kinderen? Hoe zou je zelf zijn? Zou jij niet hetzelfde willen?
pi_147351071
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:42 schreef zm het volgende:
Nederland is te klein? Dit is volgens mij niet een deftige reden om asielzoekers geen opvang te bieden. Nederland is nog lang niet vol, maak u daar vooral geen zorgen over. Als je denk dat Nederland niets krijgt voor het opvangen van asielzoekers, dan heb je de verkeerde informatie.

Ik zie asielzoekers zeker niet als profiteurs, ik zou het maar arrogant vinden om als volgt te redeneren: wij hebben het goed, voor jullie is er geen plaats meer, keer maar gewoon terug naar u eigen land…

Tot welke categorie ze ook behoren, ze willen allemaal maar één ding: een beter leven. Is het dan echt zo schandalig dat ons land die mensen een beetje menswaardigheid wil bieden? Ik neem het hun niet kwalijk dat ze proberen om een beter leven te vinden voor henzelf en hun kinderen? Hoe zou je zelf zijn? Zou jij niet hetzelfde willen?
Nederland en de rest van Europa is aan het bezwijken door het grote aantal asielzoekers/vluchtelingen/immigranten/illegalen/gelukzoekers uit derde wereldlanden. Het is niets anders dan de etnische en culturele genocide van Europese landen.

Een stad als Londen bijvoorbeeld bestaat al voor meer dan 50% uit niet-Westerse inwoners. Absolute waanzin natuurlijk en het is volledig doorgeslagen. Je hebt als land een dominante cultuur en identiteit nodig, daar voelen mensen zich namelijk veilig in. Er is niet 1 land waar het mixen van diverse culturen ooit een daverend succes was. Sterker nog: het leid enkel tot onrust en rassenrellen.

De maakbare samenleving is een utopie waar gelukkig steeds minder mensen in geloven.
pi_147351320
Asielzoekers. O+
  zondag 7 december 2014 @ 01:07:16 #247
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147351390
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 09:33 schreef TheWeeknd het volgende:
gadverdamme wat een reacties :r
die mensen hebben weet ik veel wat meegemaakt en dan hopen ze op een beter leven en dan heb je mensen die er zo over nadenken :')
Neem er 100 in huis zou ik zeggen of is dat teveel? Dat is namelijk hetzelfde op schaal.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_158839270
Zweden, Noorwegen en Denemarken gaan hun grenzen weer bewaken.

NWS / Open grenzen EU verdwijnen, Schengen en Dublin adieu
pi_158839291
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:42 schreef zm het volgende:

Als ik ergens gratis geld en huizen kan krijgen zou ik het ook op gaan halen ja
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_158839701
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:44 schreef Dagonet het volgende:
Een Hercules transportvliegtuig kost, nieuw, ongeveer 25 miljoen euro. Er passen zo'n 110 man in, dat is zo'n 275K pp. Het is vast te duur om ze met vliegtuig en al in land van herkomst af te leveren? Gewoon landen, bemanning uitstappen en naar ambassade en veel plezier, hier zijn de sleutels?
Hercules heeft een paratrooper deur hoor. Hoezo landen? Of met de cargo drop uit de grote deur achter. Parachutes zijn ook helemaal niet duur. En in de langere versie kisten die NL heeft kunnen er nog meer dan de standaard kisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')