Dat is allang aan de orde.quote:Op zondag 23 november 2014 17:56 schreef Villas_Rubin het volgende:
We kunnen niet eindeloos blijven doorgaan met het opvangen van vluchtelingen. Laat vooral buurlanden dat doen!
Al gaan ze naar Kazachstan, Oezbekistan... Immens grote landen waar zowat geen kip woont. Alle ruimte, niemand tot last.quote:Op zondag 23 november 2014 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat gebeurt ook. Turkije heeft (even uit het hoofd) al zo'n 1 miljoen Syriërs opgevangen. Jordanië heeft er ook enorm veel opgevangen. Libanon en Irak kunnen vrijwel niemand opvangen, Libanon omdat het nog aan het opkrabbelen is van de recente (burger)oorlogen en Irak omdat het al genoeg interne vluchtelingen heeft. Dan blijft Israël over en die zullen nevernooitniet grote hoeveelheden moslims willen opvangen omdat ze al zo veel gezeik hebben met hun eigen moslims.
Die landen hebben er economisch gezien veel meer last van dan wij. En ook hier is er nog genoeg ruimte.quote:Op zondag 23 november 2014 18:01 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Al gaan ze naar Kazachstan, Oezbekistan... Immens grote landen waar zowat geen kip woont. Alle ruimte, niemand tot last.
Toen was het een paar jaar oorlog, en daarna capitulatie en een vredesverdrag en klaar. In Syrië ettert het conflict nu al jaren door zonder enig uitzicht op een oplossing. En hoe langer het conflict duurt, hoe langer een vluchteling in een opvangkamp zit, hoe minder het oorspronkelijke thuis nog echt een thuis is.quote:Op zondag 23 november 2014 17:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Voorbeeldje; WO I. Héél veel Belgen zijn naar Nederland gevlucht toen, volgens mij zijn bijna al die Belgen teruggekeerd nadat de oorlog voorbij was. Misschien enkelen die een nieuwe thuis hadden gevonden niet. Dat moet toch ook kunnen met Syriërs, Eritreeërs en alle andere nationaliteiten?
De Syrische burgeroorlog is momenteel 3,5 jaar bezig. WO I duurde ruim 4 jaar. Momenteel zit dat dus ongeveer 'gelijk'.quote:Op zondag 23 november 2014 18:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Toen was het een paar jaar oorlog, en daarna capitulatie en een vredesverdrag en klaar. In Syrië ettert het conflict nu al jaren door zonder enig uitzicht op een oplossing. En hoe langer het conflict duurt, hoe langer een vluchteling in een opvangkamp zit, hoe minder het oorspronkelijke thuis nog echt een thuis is.
Genoeg ruimte om mooie parken te creëren ja. Genoeg ruimte voor het vee om in te kunnen grazen. Ophouden a.u.b. met dat almaar blijven uitbreiden van de menselijke populatie. Bijna 17 miljoen mensen in een land dat 600 keer kleiner is dan Canada, waar slechts rond de 30 miljoen mensen wonen. Ben jij wel goed wijs!?quote:Op zondag 23 november 2014 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Die landen hebben er economisch gezien veel meer last van dan wij. En ook hier is er nog genoeg ruimte.
Ja, en ik denk dat als er nu vrede komt, je ook nog wel kan zeggen dat alle Syrische vluchtelingen maar terug moeten. Maar als het conflict nog 4 jaar gaat duren?quote:Op zondag 23 november 2014 18:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De Syrische burgeroorlog is momenteel 3,5 jaar bezig. WO I duurde ruim 4 jaar. Momenteel zit dat dus ongeveer 'gelijk'.
Kiezen is lastig. Het is lastig tegen die mensen te zeggen dat het een langdurig conflict is en dat daarom tijdelijke opvang bij ons toch niet helpt en dat ze het maar lekker zelf mogen uitzoeken. Als je ze wel toelaat, en ze komen met grote aantallen en blijven lang, dan is het onrealistisch om ze na al die tijd allemaal weer terug te sturen, wat voor officiële status ze ook hebben. Om ze vele jaren in een AZC te zetten of op een uitkering te laten leven is duur, om ze juist geen uitkering te geven maar te pushen om simpel laagbetaald werk te doen, desnoods onder minimumloon, dat is dan weer tegen het zere been van de "They took our jobs!"-roepers.quote:En het is inderdaad begrijpelijk dat vluchtelingen zich na een hele tijd niet meer kunnen thuisvoelen in hun oorspronkelijke woonplaats. Maar het sociaal stelsel kan blijvende vluchtelingen die niet bijdragen gewoon niet aan. Dat stelsel staat tegenwoordig al flink onder druk. Enkel mensen die kunnen bijdragen aan de maatschappij of daar enigszins zicht op kunnen hebben (die op relatief korte termijn op eigen benen kunnen gaan staan) zijn wat mij betreft welkom, mits verregaande integratie.
En daar is niks mis mee! Denk je dat je de VS, Canada of Australië legaal binnenkomt als je geen woord Engels kan, geen job hebt en niks kunt bijdragen? Vooral die twee laatste zijn daar heel erg strikt in.
Meer dan genoeg ruimte om wat extra inwoners te verwelkomen. Bijna 17 miljoen mensen in een land dat 20.000 keer groter is dan Monaco, waar wel 37.000 mensen wonen!quote:Op zondag 23 november 2014 18:58 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Genoeg ruimte om mooie parken te creëren ja. Genoeg ruimte voor het vee om in te kunnen grazen. Ophouden a.u.b. met dat almaar blijven uitbreiden van de menselijke populatie. Bijna 17 miljoen mensen in een land dat 600 keer kleiner is dan Canada, waar slechts rond de 30 miljoen mensen wonen. Ben jij wel goed wijs!?
quote:Op zondag 23 november 2014 18:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Slecht nieuws, deze mensen plaatsen een bom onder het sociale stelsel. Dat ze gaan integreren en iets bijdragen aan de maatschappij is al helemaal uitgesloten.
Je bent niet goed bij je hoofd. Dom naïef ding.quote:Op zondag 23 november 2014 19:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Meer dan genoeg ruimte om wat extra inwoners te verwelkomen. Bijna 17 miljoen mensen in een land dat 20.000 keer groter is dan Monaco, waar wel 37.000 mensen wonen!
Doet het pijn om te weten dat dit domme naïeve ding net zo veel stemrecht heeft als jij?quote:Op zondag 23 november 2014 19:14 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Je bent niet goed bij je hoofd. Dom naïef ding.
Zo zie je maar weer dat ook jij na lange tijd het inziet.quote:Op zondag 23 november 2014 19:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Doet het pijn om te weten dat dit domme naïeve ding net zo veel stemrecht heeft als jij?
En zo blijkt maar weer dat figuren als jij het nooit zullen inzien.quote:Op zondag 23 november 2014 19:30 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat ook jij na lange tijd het inziet.
Eens, ik denk daarbij aan Noord Korea als voorbeeld. Ze hebben zelf een hek om hun land gezet en je komt er bijna niet uit. Er is een perfect evenwicht tussen bevolkingsdruk en bestaansmiddelen a la Malthus. Hoe stimuleer je niet westers georienteerde landen zodanig dat ze dat ook gaan doen?quote:Op zondag 23 november 2014 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien is het een idee om vluchtelingen te voorkomen, ipv met onze bondgenoten situaties te creeeren waar ellende van komt.
Hé, anders ga je even proberen om een goed gesprek te voeren met de PVV-fractie.quote:Op zondag 23 november 2014 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En zo blijkt maar weer dat figuren als jij het nooit zullen inzien.
Mijn gesprekken met de PVV-fractie zijn altijd goed.quote:Op zondag 23 november 2014 19:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, anders ga je even proberen om een goed gesprek te voeren met de PVV-fractie.
De Noord-Afrikaanse landen, de Arabische landen, Canada, Amerika en Australië hebben nog veel meer ruimte. Waarom per se in Nederland?quote:Op zondag 23 november 2014 19:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Meer dan genoeg ruimte om wat extra inwoners te verwelkomen. Bijna 17 miljoen mensen in een land dat 20.000 keer groter is dan Monaco, waar wel 37.000 mensen wonen!
Ik kan ook aids-vergelijkingen maken.
Zweden zit toch in die geweldige EU? Dan kan men daarna ook naar Nederland komen.quote:Op zondag 23 november 2014 17:56 schreef Villas_Rubin het volgende:
We kunnen niet eindeloos blijven doorgaan met het opvangen van vluchtelingen. Laat vooral buurlanden dat doen! Ook voor de mensen in kwestie beter, want minder groot cultuurverschil.
Wat al helemaal naïef en dwaas is, is het zomaar alles en iedereen binnenlaten zonder te weten wát je precies binnenlaat. Zonder research te doen over de individuen die je binnenhaalt, haal je natuurlijk ook gemakkelijk degenen binnen waarvoor de vluchtelingen op de vlucht zijn geslagen. Daar wordt amper naar gekeken. En ondertussen is dit land steeds voller komen te zitten met ongewenst tuig waar niemand op zit te wachten. En dan is Nederland nog niet eens het ergst. Neem een land als Zweden... ook weer zo'n land dat de beschaving zo hoog hoog in het vaandel heeft zitten en zo graag 'goed' wilt zijn, dat het in haar goedheid en naïviteit zichzelf op de langere termijn om zeep helpt. Zweden geeft álle Syriërs een permanente verblijfsvergunning, ja álle Syriërs; maakt niet uit wie. Echt, het is stuitend hoe dom en naïef dit soort dwazen hun land in de uitverkoop doen. Wat een incompetent en goedgelovig zooitje toch.
Asiel voor mensen die het echt nodig hebben, oké. Maar moeten niet in de eerste plaats buurlanden dit doen? Waarom 4000 km verderop asiel aanvragen?
En zoals ook al eens gezegd is in dit topic: dit land begint aardig vol te raken. 'dan moeten we meer huizen bouwen'Ja echt, nóg meer. Kan ons het schelen dat er steeds minder natuur overblijft in Nederland. Kan ons het schelen dat Nederland de kant op gaat van één grote stad zo onderhand. Gooi je land lekker weg... boeie...
Waarom ook in Nederland? Omdat Nederland z'n verantwoordelijkheid neemt. Niet om de beste leerling van de klas te zijn, maar omdat het het juiste is om te doen.quote:Op zondag 23 november 2014 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Noord-Afrikaanse landen, de Arabische landen, Canada, Amerika en Australië hebben nog veel meer ruimte. Waarom per se in Nederland?
Amerika, Canada en Australië drukken ook folders in een taal (Engels) die de oorspronkelijke bevolking nauwelijks spreekt.quote:Op zondag 23 november 2014 18:52 schreef TimeJumper het volgende:
Eigenlijk is het gewoon "onze eigen schuld" of beter gezegd die van de overheid.
Want als ik plannen maak om bijvoorbeeld zoals in de post boven mij gezegd is naar VS, Canada of Australie, daar kom ik ook niet zomaar binnen.
Ons beleid met regels om je aan te passen, iets bij te dragen aan de maatschappij, is haast nihil.
Ik gok dat wij het enigste land zijn die infofolders in het Arabisch, Turks en weet ik veel wat voor taal laten drukken.
Terwijl we al dichtbevolkt zijn en een hoge werkloosheid hebben?quote:Op zondag 23 november 2014 19:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom ook in Nederland? Omdat Nederland z'n verantwoordelijkheid neemt. Niet om de beste leerling van de klas te zijn, maar omdat het het juiste is om te doen.
Verschillende landen doen daar al aan mee. Alle overige landen die mensen kunnen opvangen maar dat niet naar capaciteit doen, zijn aso-landen.quote:Op zondag 23 november 2014 19:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Terwijl we al dichtbevolkt zijn en een hoge werkloosheid hebben?
Er zijn 180 landen op de wereld. Waarom niet evenredig deze mensen verspreiden?
Oh, ik krijg echt een soort spontaan opkomende haat iedere keer dat ik dit soort dingen lees. Moreel-correct-kneusje-alert hier.quote:Op zondag 23 november 2014 19:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom ook in Nederland? Omdat Nederland z'n verantwoordelijkheid neemt. Niet om de beste leerling van de klas te zijn, maar omdat het het juiste is om te doen.
Je krijgt er spontaan opkomende haat van als mensen op hun principes staan? Dat zegt meer over jou dan over mij.quote:Op zondag 23 november 2014 20:27 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Oh, ik krijg echt een soort spontaan opkomende haat iedere keer dat ik dit soort dingen lees. Moreel-correct-kneusje-alert hier.
'het pad van de duivel ligt bezaaid vol goede bedoelingen', was het spreekwoord. Hou alsjeblieft op met dit walgelijke goedmens-gedoe. Figuren zoals jij moeten eens wakker worden. Gelukkig is jullie tijd geweest.
Leg me je onderliggende principes in deze dan eens uit...quote:Op zondag 23 november 2014 20:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je krijgt er spontaan opkomende haat van als mensen op hun principes staan? Dat zegt meer over jou dan over mij.
Er worden allang vluchtelingen buiten Europa en in buurlanden opgevangen...quote:Op zondag 23 november 2014 19:50 schreef Zienswijze het volgende:
Ik snap ook dat de mensen vluchten maar buiten Europa zijn er nog genoeg landen die veel minder dichtbevolkt zijn en nog eens een lager werlloosheidscijfer hebben.
Anger management iets voor u?quote:Op zondag 23 november 2014 20:27 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Oh, ik krijg echt een soort spontaan opkomende haat iedere keer dat ik dit soort dingen lees. Moreel-correct-kneusje-alert hier.
'het pad van de duivel ligt bezaaid vol goede bedoelingen', was het spreekwoord. Hou alsjeblieft op met dit walgelijke goedmens-gedoe. Figuren zoals jij moeten eens wakker worden. Gelukkig is jullie tijd geweest.
Van mij mogen er best asielzoekers in Nederland worden opgevangen maar zie wel graag dat deze evenredig over alle 180 landen ter wereld verspreid worden. Als klein land met een hoge bevolkingsdichtheid zouden wij dus niet gedwongen moeten worden om een groot deel op te vangen. Opvang naar capaciteit dus. De Noord-Afrikaanse en Arabische landen zouden het leeuwendeel voor hun rekening moeten nemen.quote:Op zondag 23 november 2014 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Verschillende landen doen daar al aan mee. Alle overige landen die mensen kunnen opvangen maar dat niet naar capaciteit doen, zijn aso-landen.
Maar wij gaan toch zeker niet onze idealen compromitteren omdat een stel andere landen de aso uit willen hangen?
Ik ben niet 'angry', ik word er alleen beetje moe van, dat vasthouden aan iets dat de zooi alleen maar de kloten helpt. Het moet maar eens een keer genoeg geweest zijn met vluchtelingen, gastarbeiders en weet ik veel wat allemaal. In 50 jaar tijd is dit een land zonder eigen identiteit geworden door dat alles.quote:
Dat gebeurt ook. Turkije heeft er 1 miljoen, Jordanië 0,5 miljoen. Die paar duizend die wij opvangen vallen daarbij in het niets.quote:Op zondag 23 november 2014 20:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Van mij mogen er best asielzoekers in Nederland worden opgevangen maar zie wel graag dat deze evenredig over alle 180 landen ter wereld verspreid worden. Als klein land met een hoge bevolkingsdichtheid zouden wij dus niet gedwongen moeten worden om een groot deel op te vangen. Opvang naar capaciteit dus. De Noord-Afrikaanse en Arabische landen zouden het leeuwendeel voor hun rekening moeten nemen.
De opvang in die landen is evenwel heel wat kariger dan hier en zou er geen mogelijkheid zijn om naar het welvarender westen verder te vluchten zouden ze ook niet zo snel vluchten maar eerder geneigd zijn have en goed te verdedigen. Bovendien zouden de vluchtelingen zodra de boel stabiliseert sneller terugkeren naar hun geboorteland om daar weer een bestaan op te bouwen. Ook kennen ze geen welvaartsstaat. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers hiervan. Het gaat volgens mij om tienduizenden en geen duizenden per jaar. Door de welvaartstaat is er een onvergelijkbare situatie. Zonder welvaartstaat maakt het inwoners niet veel uit wie waar gaat wonen. Maar mensen maakt het wel degelijk uit wie er bij hun in huis komt, luide muziek maakt en mee komt eten. De moderne welvaartstaat heeft ons als het ware allemaal in 1 huis geplaatst.quote:Op zondag 23 november 2014 21:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat gebeurt ook. Turkije heeft er 1 miljoen, Jordanië 0,5 miljoen. Die paar duizend die wij opvangen vallen daarbij in het niets.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)elverzoeken-syriers/quote:Op zondag 23 november 2014 23:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De opvang in die landen is evenwel heel wat kariger dan hier en zou er geen mogelijkheid zijn om naar het welvarender westen verder te vluchten zouden ze ook niet zo snel vluchten maar eerder geneigd zijn have en goed te verdedigen. Bovendien zouden de vluchtelingen zodra de boel stabiliseert sneller terugkeren naar hun geboorteland om daar weer een bestaan op te bouwen. Ook kennen ze geen welvaartsstaat. Deze aantallen, de kosten en problemen die dat met zich meebrengt ondermijnen de pijlers hiervan. Het gaat volgens mij om tienduizenden en geen duizenden per jaar.
De cijfers van de laatste maanden zijn tussen de 2000 en 3000 asielzoekers per maand. Syriers ca 1000 per maand.quote:Op zondag 23 november 2014 23:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)elverzoeken-syriers/
In het eerste half haar 3.000. Nou, nou, wat een bedreiging voor onze cultuur, beschaving, veiligheid, et cetera.
Je ergert je aan en je vindt iets irritant.quote:Op maandag 24 november 2014 00:42 schreef Igen het volgende:
Ik blijf me trouwens irriteren aan de TT. Een gewicht, lengte of aantal kan toenemen, maar een asielzoeker niet.
Ah, ik heb de aandacht; missie geslaagd.quote:Op maandag 24 november 2014 00:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je ergert je aan en je vindt iets irritant.
Surequote:Op maandag 24 november 2014 00:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, ik heb de aandacht; missie geslaagd.
Er is i.i.g. wel een theorie, dat revoluties enzo vooral gebeuren in landen met een erg jonge bevolking. Egypte ook, maar ook de Nederlandse hippiebeweging in de jaren '60/'70.quote:Op zondag 23 november 2014 23:15 schreef Digi2 het volgende:
Deze oorlogen leiden ertoe dat het grote geboorte-overschot wordt geëxporteerd. Ik zie het in de basis als een overbevolkingsproblematiek.
[ afbeelding ]
Demographics of Syria, Data of FAO, year 2007 ; Number of inhabitants in thousands.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Syria
Daar steken de buurlanden ook wel vreselijk karig bij af, aangezien ze maar zo'n 2 miljoen vluchtelingen opnemen. Nee, dat dappere Nederland heeft het weer het zwaarst, met een paar duizend vluchtelingen.quote:Op zondag 23 november 2014 23:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)elverzoeken-syriers/
In het eerste half haar 3.000. Nou, nou, wat een bedreiging voor onze cultuur, beschaving, veiligheid, et cetera.
Precies! Het zou Nederland sieren wanneer we ook twee miljoen haatbaarden, analfabeten en andere kans- en nuttelozen op zouden nemen!quote:Op maandag 24 november 2014 08:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daar steken de buurlanden ook wel vreselijk karig bij af, aangezien ze maar zo'n 2 miljoen vluchtelingen opnemen. Nee, dat dappere Nederland heeft het weer het zwaarst, met een paar duizend vluchtelingen.
'Want de rest doet het oohook!'quote:Op maandag 24 november 2014 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Precies! Het zou Nederland sieren wanneer we ook twee miljoen haatbaarden, analfabeten en andere kans- en nuttelozen op zouden nemen!
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op maandag 24 november 2014 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Precies! Het zou Nederland sieren wanneer we ook twee miljoen haatbaarden, analfabeten en andere kans- en nuttelozen op zouden nemen!
In verhouding eens kijken. Wij zijn niet zo'n bijzonder groot land hoor.quote:Op maandag 24 november 2014 08:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daar steken de buurlanden ook wel vreselijk karig bij af, aangezien ze maar zo'n 2 miljoen vluchtelingen opnemen. Nee, dat dappere Nederland heeft het weer het zwaarst, met een paar duizend vluchtelingen.
Daarom nemen we ook geen enorme hoeveelheden asielzoekers op. We zijn overigens wel een bijzonder stabiel en draagkrachtig land.quote:Op maandag 24 november 2014 08:55 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
In verhouding eens kijken. Wij zijn niet zo'n bijzonder groot land hoor.
Met het verschil dat ze daar in een tentje wonen en hier de complete staatsruif leegvreten. Die paar duizend man kost ons dus klauwen vol met geld. Ook hun kinderen worden van een lagere sociale klasse en dat zijn er nogal wat vaak. Het is gewoon dom en onnodig om allerlei mensen maar op te vangen. Beter richten we ons op een beleid waarbij conflicten snel zijn afgelopen.quote:Op maandag 24 november 2014 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom nemen we ook geen enorme hoeveelheden asielzoekers op. We zijn overigens wel een bijzonder stabiel en draagkrachtig land.
Nogmaals het gaat ondertussen over tussen de 2000 en 3000 asielzoekers per maand. Syriers ca 1000 per maand.quote:Op maandag 24 november 2014 08:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je moet er ook bij in acht nemen dat we al meer dan 50 jaar aan allerlei vormen van opvang doen, en daardoor nu een heuse multiculturele samenleving hebben gekregen. Het gaat niet om die paar duizend vluchtelingen nu, gaat om het hele plaatje. De oorspronkelijk Nederlandse bevolking beslaat zo'n 10 á 11 miljoen mensen of zo. 5 á 6 miljoen van de bijna 17 miljoen, zijn al het gevolg van gastarbeid, vluchtelingen uit het verleden etc.quote:Op maandag 24 november 2014 08:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dank u.quote:Op maandag 24 november 2014 14:04 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Je moet er ook bij in acht nemen dat we al meer dan 50 jaar aan allerlei vormen van opvang doen, en daardoor nu een heuse multiculturele samenleving hebben gekregen. Het gaat niet om die paar duizend vluchtelingen nu, gaat om het hele plaatje. De oorspronkelijk Nederlandse bevolking beslaat zo'n 10 á 11 miljoen mensen of zo. 5 á 6 miljoen van de bijna 17 miljoen, zijn al het gevolg van gastarbeid, vluchtelingen uit het verleden etc.
Als je steeds 'ach, die paar duizend kunnen er ook nog wel bij' blijft roepen, zoals jij doet, is het een beetje een gebed zonder end op den duur.
Leer lezen. 5 á 6 miljoen mensen zijn het gevolg van gastarbeid en vluchtelingen.quote:Op maandag 24 november 2014 17:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
5 a 6 miljoen hedendaagse inwoners van Nederland zijn vluchteling?
Daar wil ik graag een bron van zien
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |