Ik ga volgende week naar de apotheek om verhaal te halen, als ze moeilijk gaan doen ga ik zeker aangifte doen, maar ik snap niet dat ik hier zelf achteraan moet. Hoe kan het zo zijn dat een apotheek zomaar een medicijn declareert bij een verzekering dat ik nooit gehad heb. Het stoort me mateloos dat een verzekering hier niet voor mij achteraan gaat. Ik krijg wel een rekening van de verzekeraar voor iets dat ik nooit gehad heb. Is het een optie om de verzekering (het valt onder het eigen risico)niet te betalen?quote:
Klopt, ik ben naar de HA geweest, maar bij de apotheek bleek dat het medicijn zo duur was (de huisarts die had dat er niet bij verteld) . Ik heb toen aangegeven dat ik het voor die prijs niet hoefde. Zij hebben toen aangegeven dat dat prima was en het medicijn gehouden. Ze hebben nooit gezegd dat ik het zou moeten betalen. Ik hoefde het medicijn niet af te nemen! Kortom ze hadden het nooit in rekening mogen brengen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:33 schreef CherryOnTop het volgende:
Het is niet toevallig een medicijn dat je arts wel heeft doorgegeven aan de apotheek maar wat je uiteindelijk nooit bent gaan ophalen?
Jij maakt zelf nooit een fout en zo komt het dat het niet in je opkomt dat het ook gewoon een vergissing kan zijn? Zo'n menselijk ding, waarvan we er allemaal dagelijks wel eentje maken?quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het is immers fraude/diefstal.
KLopt, het kan een vergissing zijn, daarom ga ik volgende week met de apotheek praten. Echter zou de verzekeraar dit niet moeten doen? Ik ga mijn national academic opzeggen, want ik vind het maar bar slecht dat zij hier niet zelf achteraan willen gaan.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij maakt zelf nooit een fout en zo komt het dat het niet in je opkomt dat het ook gewoon een vergissing kan zijn? Zo'n menselijk ding, waarvan we er allemaal dagelijks wel eentje maken?
Wie haalt er medicijnen bij de apotheek, op wiens rekening staat de factuur? Juist...quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
KLopt, het kan een vergissing zijn, daarom ga ik volgende week met de apotheek praten. Echter zou de verzekeraar dit niet moeten doen? Ik ga mijn national academic opzeggen, want ik vind het maar bar slecht dat zij hier niet zelf achteraan willen gaan.
Zij kunnen er toch ook niks aan doen? Dit is de informatie die zij van de apotheek doorkrijgen. Hoe moeten zij nu controleren of jij het wel of niet opgehaald hebt? Dat is iets tussen jou en de apotheek.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
KLopt, het kan een vergissing zijn, daarom ga ik volgende week met de apotheek praten. Echter zou de verzekeraar dit niet moeten doen? Ik ga mijn national academic opzeggen, want ik vind het maar bar slecht dat zij hier niet zelf achteraan willen gaan.
Ik geef aan dat er een onterechte declaratie is geweest, de verzekeraar zou dat geld dan gewoon terug moeten vorderen van de apotheek. KLaar.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Wie haalt er medicijnen bij de apotheek, op wiens rekening staat de factuur? Juist...
Geen enkele verzekering gaat voor jou een apotheek bellen om dit op te lossen. En terecht. Want ze gaan daar helemaal niet over. Gelukkig maar. Zou wat wezen als de verzekeraar zich mocht bemoeien met wat jij met je apotheek afspreekt
Alleen maar omdat jij dat zegt? Dan kan iedereen wel gaan bellen natuurlijk, ook over medicijnen die wél opgehaald zijn. Koopje!quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik geef aan dat er een onterechte declaratie is geweest, de verzekeraar zou dat geld dan gewoon terug moeten vorderen van de apotheek. KLaar.
.... verder vid ik het absurd dat zij dit zelf kunnen declareren! Waarom laten ze mij niet gewoon de rekening batalen die ik zelf vervolgens declareer bij de verzekeraar, dat is toch veel minder fraudegevoelig!quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:53 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zij kunnen er toch ook niks aan doen? Dit is de informatie die zij van de apotheek doorkrijgen. Hoe moeten zij nu controleren of jij het wel of niet opgehaald hebt? Dat is iets tussen jou en de apotheek.
De apotheek moet geen rekeningen indienen bij de verzekeraar, maar bij mij als ze vinden dat ik iets moet betalen!quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Alleen maar omdat jij dat zegt? Dan kan iedereen wel gaan bellen natuurlijk, ook over medicijnen die wél opgehaald zijn. Koopje!
Ja daar heb je gelijk in, maar zo werkt het systeem nou eenmaal niet blijkbaar.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
.... verder vid ik het absurd dat zij dit zelf kunnen declareren! Waarom laten ze mij niet gewoon de rekening batalen die ik zelf vervolgens declareer bij de verzekeraar, dat is toch veel minder fraudegevoelig!
Bel je apotheek en zorg dat het voortaan zo gebeurt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
.... verder vid ik het absurd dat zij dit zelf kunnen declareren! Waarom laten ze mij niet gewoon de rekening batalen die ik zelf vervolgens declareer bij de verzekeraar, dat is toch veel minder fraudegevoelig!
Dan moet je dat aan de juiste doorgeven. Of laat jij ook de bank van alles ten aanzien van jouw betalingen voor je oplossen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik geef aan dat er een onterechte declaratie is geweest, de verzekeraar zou dat geld dan gewoon terug moeten vorderen van de apotheek. KLaar.
Ik las net op het viva forum dat dit blijkbaar nogal vaak gebeurt. En het is dat je tegenwoordig de rekening door dat hoge eigen risico zelf moet betalen dat je er achter komt, maar het zal me niet verbazen als hier toch een zekere opzet in het spel is. als 50% van de mensen niet reclameert, kunnen ze mooi dubbel vangen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:57 schreef Queller het volgende:
[..]
Bel je apotheek en zorg dat het voortaan zo gebeurt.
Opgelost!
En ga je druk maken op basis van feiten en logica in plaats van eerst je apotheek te beschuldigen van fraude en daarna je verzekeraar van slechte service en laks gedrag
Met je CC kun je ook betaliingen terugvorderen. Ook bij de toenmalig postbank heb ik ooit een onterechte pinafschrijving in Egypte teruggevorderd bij de bank, ik zie niet in waarom dit anders zou zijn bij de verzekering. VOlgens mij is er een behoorlijk actief anti fraudebeleid vanuit het ministerie en het is juist dit soort gedrag dat de zorg duur maakt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan moet je dat aan de juiste doorgeven. Of laat jij ook de bank van alles ten aanzien van jouw betalingen voor je oplossen?
Seriously... denk eens ff na
Hee wacht even.... Dit is dus wel belangrijke informatie die je niet vermeld in je TS.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Klopt, ik ben naar de HA geweest, maar bij de apotheek bleek dat het medicijn zo duur was (de huisarts die had dat er niet bij verteld) . Ik heb toen aangegeven dat ik het voor die prijs niet hoefde. Zij hebben toen aangegeven dat dat prima was en het medicijn gehouden. Ze hebben nooit gezegd dat ik het zou moeten betalen. Ik hoefde het medicijn niet af te nemen! Kortom ze hadden het nooit in rekening mogen brengen.
Das echt de oplossing. Laten voor al 10 miljoen mensen facturen kunnen insturen bij de zorg verzekeraars. Dat is helemaal extreem duur, en fraude gevoelig. Immers hoe moet de zorgverzekeraar nu controleren of deze factuur goed is, of juist een valse factuur is?quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nee dat is niet waar, apothekers kunnen het in het systeem zetten als 'niet opgehaald' en dan hoef je het niet te betalen, heb ik ook eens gehad (was een fout van de huisarts toen).quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:08 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hee wacht even.... Dit is dus wel belangrijke informatie die je niet vermeld in je TS.
Apotheek heeft dus waarschijnlijk wel eerst het medicijn gegeven, waarna jij het niet wou hebben. Medicijnen kunnen niet zomaar terug gegeven worden verwacht ik. Als het dus uitgecheckt, dan is het dus voor jouw. Dat jij het niet wilt hebben, das wat anders. Dat wil niet zeggen dat ze het terug kunnen nemen.
Nou nee, want de apotheek heeft het medicijn niet uitgegeven. Toen ik aangaf dat ik het te duur vond, zijden oke, prima dan nemen we het terug en ben ik zonder medicijn weggelopen. Zij kunnen dit medicijn nu gewoon nog eens verkopen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:08 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Hee wacht even.... Dit is dus wel belangrijke informatie die je niet vermeld in je TS.
Apotheek heeft dus waarschijnlijk wel eerst het medicijn gegeven, waarna jij het niet wou hebben. Medicijnen kunnen niet zomaar terug gegeven worden verwacht ik. Als het dus uitgecheckt, dan is het dus voor jouw. Dat jij het niet wilt hebben, das wat anders. Dat wil niet zeggen dat ze het terug kunnen nemen.
Kan zelfs al zijn, dat als de dokter het voorgeschreven heeft, dat het direct bij de apotheek klaar gelegd wordt. En 100 euro voor een medicijn is niet erg duur.
Ook kan de HA kan helemaal niet zien hoe duur het medicijn is, dat is namelijk helemaal afhankelijk van je zorgverzekeraar en de afspraken die gemaakt zijn.
[..]
Das echt de oplossing. Laten voor al 10 miljoen mensen facturen kunnen insturen bij de zorg verzekeraars. Dat is helemaal extreem duur, en fraude gevoelig. Immers hoe moet de zorgverzekeraar nu controleren of deze factuur goed is, of juist een valse factuur is?
Het is juist goedkoop dat apotheken en dokters direct kunnen declareren. Dat is juist enorm efficient.
Je moet altijd aangeven dat je geen geld wilt betalen aan zorg bij een huisarts, want deze gaat geheel terecht trouwens, ervanuit dat gezondheid voor geld gaat.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Als een huisarts geen prijzen weet van medicijnen, hoe weet ik dan of ik die medicijnen wel wil. Ik ga geen medicijnen van 100 euro kopen dat had ik hem wel kunnen vertellen, dan had de huisarts een goedkoper medicijn moeten voorschrijven.
Op zich kan je huisarts wel een indicatie geven van de kosten. Je kunt ook zelf op medicijnkosten.nl kijken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Als een huisarts geen prijzen weet van medicijnen, hoe weet ik dan of ik die medicijnen wel wil. Ik ga geen medicijnen van 100 euro kopen dat had ik hem wel kunnen vertellen, dan had de huisarts een goedkoper medicijn moeten voorschrijven.
Bij mij zeggen ze altijd dat het gedekt wordt door de basisverzekering met geen woord over ERquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Op zich kan je huisarts wel een indicatie geven van de kosten. Je kunt ook zelf op medicijnkosten.nl kijken.
En terecht natuurlijk: de huisarts gaat niet over de afspraken die je hebt met je verzekeraar.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij zeggen ze altijd dat het gedekt wordt door de basisverzekering met geen woord over ER
Je weet niet dat medicijnen onder je ER vallen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij zeggen ze altijd dat het gedekt wordt door de basisverzekering met geen woord over ER
Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk: de huisarts gaat niet over de afspraken die je hebt met je verzekeraar.
Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet altijd aangeven dat je geen geld wilt betalen aan zorg bij een huisarts, want deze gaat geheel terecht trouwens, ervanuit dat gezondheid voor geld gaat.
jawelquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet niet dat medicijnen onder je ER vallen?
voor 10 euro kan je praktisch geen medicijnen op recept voor kopen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?
Dat is een wijze les, hij schrijft maar iets voor dat geen geld kost.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet altijd aangeven dat je geen geld wilt betalen aan zorg bij een huisarts, want deze gaat geheel terecht trouwens, ervanuit dat gezondheid voor geld gaat.
Nee. Het is namelijk niet alleen advies, maar het gaat om de hele eerste aflevering van een geneesmiddel, wat gemiddeld meer kost dan het herhalen van chronische medicatie.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:kun je hier ook niet onderuit?
Dat moet je überhaupt toch weten? Dat staat op je polis. Vrijwel alle zorg gaat eerst van je eigen risico af.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....
Hij schrijft medicijnen voor waarvan hij denkt dat het helpt (als het goed is) zonder naar de prijs te kijken, zoals het hoort. Gezondheid gaat voor geld, zoals het hoort.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een wijze les, hij schrijft maar iets voor dat geen geld kost.
O jawel hoor. Zat medicijnen die onder de 10 euro zitten. Heb er zelf een paar die ik moet gebruiken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor 10 euro kan je praktisch geen medicijnen op recept voor kopen.
Wat een ongelofelijke roeptoeter ben jij zegquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?
uiteraard, maar even melden kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat moet je überhaupt toch weten? Dat staat op je polis. Vrijwel alle zorg gaat eerst van je eigen risico af.
ze zijn er wel, maar dat is geen meerderheid...quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
O jawel hoor. Zat medicijnen die onder de 10 euro zitten. Heb er zelf een paar die ik moet gebruiken.
hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee. Het is namelijk niet alleen advies, maar het gaat om de hele eerste aflevering van een geneesmiddel, wat gemiddeld meer kost dan het herhalen van chronische medicatie.
Dat klopt, maar het is absoluut niet onvoorstelbaar dat medicijnen op recept rond de 10 euro zijnquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze zijn er wel, maar dat is geen meerderheid...
Klopt en dat schreef ik ook nietquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is absoluut niet onvoorstelbaar dat medicijnen op recept rond de 10 euro zijn
Er is een apotheker die alle recepten controleert, bij eerste afleveringen moet vaker gecontroleerd worden op contra-indicaties en interacties, er moet vaker contact worden opgenomen met de voorschrijver, enzovoorts.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.
Acties die jij niet ziet gebeuren ook niet uiteraardquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een wijze les, hij schrijft maar iets voor dat geen geld kost.
Die mensen zijn er echt. Het was laatst in het nieuws dat nu de maagzuurremmers van 12 euro per pakje niet meer vergoed worden, de verkoop drastisch is afgenomen, terwijl als je ze niet neemt, de kans is op een maagbloeding... En niet alleen maar arme mensen weigeren dit.quote:
quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou ja als je het niet kunt betalen kan ik er nog wel inkomen, maar niet willen betalen vind ik een ander verhaal.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die mensen zijn er echt. Het was laatst in het nieuws dat nu de maagzuurremmers van 12 euro per pakje niet meer vergoed worden, de verkoop drastisch is afgenomen, terwijl als je ze niet neemt, de kans is op een maagbloeding... En niet alleen maar arme mensen weigeren dit.
Echt ongelooflijk maar waar helaas
Tja, dat is ook niet slim dan. Je weet immers nog niet of de klant het medicijn wel gaat afnemen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Er is een apotheker die alle recepten controleert, bij eerste afleveringen moet vaker gecontroleerd worden op contra-indicaties en interacties, er moet vaker contact worden opgenomen met de voorschrijver, enzovoorts.
Volgende klacht van TS: medicijnen zijn niet klaar als ik ze wil ophalen bij de apotheek.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Tja, dat is ook niet slim dan. Je weet immers nog niet of de klant het medicijn wel gaat afnemen.
Maagzuurremmers zijn symptoombestrijding. De arts kan beter aangeven dat je yoghurt of melk moet drinken, dit verlaagt immers ook de zuurgraad in je maag. Nog afgezien van het feit dat de medicinale maagzuurremmers nogal schadelijk kunnen zijn, omdat allerlei bacteriën, die normaal gezien gedood worden in je maagzuur nu allerlei andere ziektes gaat veroorzaken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die mensen zijn er echt. Het was laatst in het nieuws dat nu de maagzuurremmers van 12 euro per pakje niet meer vergoed worden, de verkoop drastisch is afgenomen, terwijl als je ze niet neemt, de kans is op een maagbloeding... En niet alleen maar arme mensen weigeren dit.
En maagbloedingen zijn in het geheel niet schadelijkquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maagzuurremmers zijn symptoombestrijding. De arts kan beter aangeven dat je yoghurt of melk moet drinken, dit verlaagt immers ook de zuurgraad in je maag. Nog afgezien van het feit dat de medicinale maagzuurremmers nogal schadelijk kunnen zijn, omdat allerlei bacteriën, die normaal gezien gedood worden in je maagzuur nu allerlei andere ziektes gaat veroorzaken.
Dit bedoel ik juist. Ik heb inmiddels wat gegoogled op dit fenomeen en ik zie dat ik absoluut niet de enige ben. Iets dat toch lijkt op bewust handelen van zo'n apotheek. Mensen die hun eigen risico al verbruikt hebben, of ouderen/geestelijk beperkten zullen dit niet opmerken, waardoor dit makkelijke verdienen is voor de apotheek. Ik denk dat het standaard beleid is alles te declareren en dat alles dat niet gereclameerd is pure winst is (dus door fraude)quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:04 schreef PLAE@ het volgende:
Goed dat de TS aan de bel trekt, er blijken genoeg huisartsen/apotheken/tandartsen te zijn die op deze wijze frauderen. Maar wij lachen het hier lekker collectief weg.
laten we ontopic blijven.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:05 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En maagbloedingen zijn in het geheel niet schadelijk
en maar afvragen waarom de zorg zo duur wordt...quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:04 schreef PLAE@ het volgende:
Goed dat de TS aan de bel trekt, er blijken genoeg huisartsen/apotheken/tandartsen te zijn die op deze wijze frauderen. Maar wij lachen het hier lekker collectief weg.
Als een apotheek een gewone fout heeft gemaakt dan wordt dat uiteraard minde vak op internet gezet... daarnaast gelooft natuurlijk niemand als die vage verhalen en aannames die op internet te lezen zijn, hoop ik.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik juist. Ik heb inmiddels wat gegoogled op dit fenomeen en ik zie dat ik absoluut niet de enige ben. Iets dat toch lijkt op bewust handelen van zo'n apotheek. Mensen die hun eigen risico al verbruikt hebben, of ouderen/geestelijk beperkten zullen dit niet opmerken, waardoor dit makkelijke verdienen is voor de apotheek. Ik denk dat het standaard beleid is alles te declareren en dat alles dat niet gereclameerd is pure winst is (dus door fraude)
Dooddoeners zijn gelukkig gratis!quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
en maar afvragen waarom de zorg zo duur wordt...
Is laatst een uitzending over geweest als ik het me goed herinner. Ook over tandartsen en declaraties die voor geen meter klopten. Zolang daar geen controle op is, vanuit de patient zou kunnen maar of dat wijsheid is vraag ik me ook af, wie zit daar op te wachten... dan kunnen ze in principe declareren wat ze maar willen. Schrijven ze zo een factuurtje extra uit.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:28 schreef FortunaHome het volgende:
Interesante vraag hier is hoe de bewijslast geregeld is. maw, hoe bewijst een apotheek dat de patient de medicijnen daadwerkelijk heeft gekregen? Zover ik weet hoef je bij een apotheek niet voor ontvangst te tekenen.
Als TS dus beweert (waarschijnlijk terecht) deze medicijnen nooit te hebben ontvangen kunnen deze ook niet met eigen risico verrekend worden.
Nou ja, zijn huisarts heeft een recept uitgeschreven. En de apotheek heeft het medicijn voor TS gereedgemaakt, dus ook in het systeem gezet. Alleen TS wilde het niet toen bleek hoeveel het hem zou kosten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:37 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Is laatst een uitzending over geweest als ik het me goed herinner. Ook over tandartsen en declaraties die voor geen meter klopten. Zolang daar geen controle op is, vanuit de patient zou kunnen maar of dat wijsheid is vraag ik me ook af, wie zit daar op te wachten... dan kunnen ze in principe declareren wat ze maar willen. Schrijven ze zo een factuurtje extra uit.
Apotheek: dat zou via de recepten van de huisarts gecheckt moeten worden lijkt me. Maar of dat ook gedaan wordt?
O. Dacht dat hij dacht dat het bewust op de factuur werd gezet. Waarna ik al reageerde met 'foutje?' maar anyway, dat van bewust foutief declareren komt schijnbaar vaker voor. Bij artsen. Bij een apotheek mag je aannemen dat het waterdicht is, aangezien de dokter altijd een recept en / of herhalingsrecept moet uitschrijven.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ja, zijn huisarts heeft een recept uitgeschreven. En de apotheek heeft het medicijn voor TS gereedgemaakt, dus ook in het systeem gezet. Alleen TS wilde het niet toen bleek hoeveel het hem zou kosten.
Ik denk dat jij eens wat moet werken aan je nuance-skills.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik denk dat het standaard beleid is alles te declareren en dat alles dat niet gereclameerd is pure winst is (dus door fraude)
Ik vertrouw de criminelen van de zorgmafia voor geen cent. Terecht, zo blijkt nu wel weer.quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk dat jij eens wat moet werken aan je nuance-skills.
En waar blijkt dat uit? Jouw vooringenomenheid en een paar berichten op i-net? Het is me wat!quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik vertrouw de criminelen van de zorgmafia voor geen cent. Terecht, zo blijkt nu wel weer.
Heb je het al gevraagd bij de apotheek?quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik vertrouw de criminelen van de zorgmafia voor geen cent. Terecht, zo blijkt nu wel weer.
Nee joh, vragen stellen aan de maffia, je weet hoe dat eindigtquote:Op zaterdag 22 november 2014 18:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je het al gevraagd bij de apotheek?
Zo raar is dat niet. Gewoon de wet van grote aantallen. Zelfs al gaat er bij een heel klein deel van de declaraties van apothekers iets mis, dan nog zijn dat er heel wat. Bovendien zal iemand waarbij de rekening wel klopt minder snel klagen op internet dat zijn apotheker foutief declareert.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik juist. Ik heb inmiddels wat gegoogled op dit fenomeen en ik zie dat ik absoluut niet de enige ben.
Zie zegt dat ze het nog kunnen verkopen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nou nee, want de apotheek heeft het medicijn niet uitgegeven. Toen ik aangaf dat ik het te duur vond, zijden oke, prima dan nemen we het terug en ben ik zonder medicijn weggelopen. Zij kunnen dit medicijn nu gewoon nog eens verkopen.
Misschien had je dan ook niet naar de huisarts moeten gaan?quote:Als een huisarts geen prijzen weet van medicijnen, hoe weet ik dan of ik die medicijnen wel wil. Ik ga geen medicijnen van 100 euro kopen dat had ik hem wel kunnen vertellen, dan had de huisarts een goedkoper medicijn moeten voorschrijven.
de huisarts moet geen medicijnen voorschrijven die zoveel geld kosten. Ik heb nu geleerd dat ik dit van tevoren ga zeggen bij de huisarts dat ik hier geen geld voor over heb. . Hij schrijft maar een alternatief voor.quote:Op zaterdag 22 november 2014 19:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Zie zegt dat ze het nog kunnen verkopen?
[..]
Misschien had je dan ook niet naar de huisarts moeten gaan?
De personen die naar de huis arts gaan, gaan er naar toe met een issue of probleem. En daar willen ze vanaf. Als daar medicijnen bij horen, perfect. Als dag dan in eens geld kost.... Dan is het weer niet goed......
Maar neem maandag zoals de meeste al gemeld hebben, gewoon eens contact op met de apotheek. Dat is meestal gratis.
En wat als er geen alternatief is?quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
de huisarts moet geen medicijnen voorschrijven die zoveel geld kosten. Ik heb nu geleerd dat ik dit van tevoren ga zeggen bij de huisarts dat ik hier geen geld voor over heb. . Hij schrijft maar een alternatief voor.
Dat is een afweging. Meeste medicijnen zijn niet nodig en zijn te vervangen voor homeopathische middelen, meer bewegen, geestelijke gezondheid , yoga of slimme natuurlijke voeding,.quote:Op zondag 23 november 2014 00:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En wat als er geen alternatief is?
Wat deed je dan überhaupt bij een huisarts?quote:Op zondag 23 november 2014 00:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een afweging. Meeste medicijnen zijn niet nodig en zijn te vervangen voor homeopathische middelen, meer bewegen, geestelijke gezondheid , yoga of slimme natuurlijke voeding,.
Je weet dat homeopathie bewezen onzin is? Meer bewegen is natuurlijk nooit verkeerd.quote:Op zondag 23 november 2014 00:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een afweging. Meeste medicijnen zijn niet nodig en zijn te vervangen voor homeopathische middelen, meer bewegen, geestelijke gezondheid , yoga of slimme natuurlijke voeding,.
ik ga daar wel eens heen om een praatje te maken, Ik had me niet eerder gerealiseerd dat hier zo'n kostenplaatje aan vast kon zitten als hij pillen zou adviseren.. De medicijnen zijn ook niet nodig, want de klachten die ik had stelden niet veel voor, vandaar ook dat ik nogal verbaasd was dat ik zulke dure pillen kreeg voorgeschreven. Dit krijgt ie op de golfbaan ook nog wel te horen van mij.quote:Op zondag 23 november 2014 00:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat deed je dan überhaupt bij een huisarts?
zeker geen onzin! Veel planten hebben medicinale werkin, dit is een feit. Ik eet alleen hierom al veel uit eigen tuin. Onbespoten en eerlijk voedsel.quote:Op zondag 23 november 2014 00:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je weet dat homeopathie bewezen onzin is? Meer bewegen is natuurlijk nooit verkeerd.
quote:Op zondag 23 november 2014 00:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
ik ga daar wel eens heen om een praatje te maken
quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
en maar afvragen waarom de zorg zo duur wordt...
de verzekeraar boeit het niet. echt niet. hogere premies omdat de kosten de pan uit vliegen levert enkel meer marge op.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hallo,
Ik kreeg zojuist een overzicht van de declaraties van de zorgverzekering en nu staat er een medicijn op dat ik niet heb afgenomen bij de apotheek.
maar liefst 96 euro en ook nog 7 euro advieskosten. Ik heb hiervoor de verzekering gebeld en die zeggen dat ik het maar moet uitzoeken bij de apotheek. Hoe zt dit nu? Ik wijs de verzekering op een onterechte declaratie en krijg wel een rekening van 103 euro die ik moet betalen van de verzekering. Dit terwijl ik dat medicijn nooit gehad heb.
Nu moet ik dus naar de apotheek , terwijl zij al betaald hebben gehad van de verzekeraar, hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik vind het nogal bizar dat de zorgverzekering hier zelf niet meer moeite voor doet. Het is immers fraude/diefstal. Verzekeraar is trouwens national academic.
Dat is geen homeopathie.quote:Op zondag 23 november 2014 00:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
zeker geen onzin! Veel planten hebben medicinale werkin, dit is een feit.
Oh, je weet niet eens wat homeopathie is.quote:Op zondag 23 november 2014 00:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
zeker geen onzin! Veel planten hebben medicinale werkin, dit is een feit.
homeopathie is best wel breed. met als meest lachwekkende natuurlijk de suikerkorreltjes met waterquote:Op zondag 23 november 2014 00:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, je weet niet eens wat homeopathie is.
Hahaha. Ja.quote:Op zondag 23 november 2014 00:15 schreef SuperFood het volgende:
[..]
homeopathie is best wel breed. met als meest lachwekkende natuurlijk de suikerkorreltjes met water
Ow christus... moest jij niet emigreren of zo? Ver weg. En lang?quote:Op zondag 23 november 2014 00:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ik ga daar wel eens heen om een praatje te maken, Ik had me niet eerder gerealiseerd dat hier zo'n kostenplaatje aan vast kon zitten als hij pillen zou adviseren.. De medicijnen zijn ook niet nodig, want de klachten die ik had stelden niet veel voor, vandaar ook dat ik nogal verbaasd was dat ik zulke dure pillen kreeg voorgeschreven. Dit krijgt ie op de golfbaan ook nog wel te horen van mij.
Dat doen en mogen ze 1x p/medicijn, bij 'n herhaalrecept mogen ze het de 2de keer niet meer in rekening brengen, scheelt weer wat papier...en dat 1ste pakket is meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ja maar 100 euro....
en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?
Welnee, apotheek is, behalve de controletaak, tegenwoordig ook al niet veel anders meer dan een naamstickertje plakken op een door de farmaceutische industrie aangeleverd doosje medicijnen. Zo'n doosje kan gewoon terug de verkoop in.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:08 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Apotheek heeft dus waarschijnlijk wel eerst het medicijn gegeven, waarna jij het niet wou hebben. Medicijnen kunnen niet zomaar terug gegeven worden verwacht ik.
Suiker is een stof, homeopathie is alleen water. Magisch water, dat dan weer wel.quote:Op zondag 23 november 2014 00:15 schreef SuperFood het volgende:
[..]
homeopathie is best wel breed. met als meest lachwekkende natuurlijk de suikerkorreltjes met water
Prima, maar dat is echt compleet iets anders dan homeopathie.quote:Op zondag 23 november 2014 00:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
zeker geen onzin! Veel planten hebben medicinale werkin, dit is een feit. Ik eet alleen hierom al veel uit eigen tuin. Onbespoten en eerlijk voedsel.
Nogmaals de HA had niet aangegeven hoe duur die medicijnen waren, hier kwam ik pas achter bij de apotheek. Ik heb niet gevraagd om die medicijnen, de HA moet aan mij vragen hoeveel ik er voor over heb en het kan niet zo zijn dat er dan ineens een torenhoge rekening bij de apotheek betaald moet worden.quote:Op zondag 23 november 2014 09:07 schreef Sorella het volgende:
Het is heel krom maar medicijnen die voor iemand zijn klaar gelegd mogen niet meer verkocht worden aan een ander als diegene ze niet wil hebben. Daar zullen ze het wel op gooien.
Ts had meteen aan moeten geven dat ze de medicijnen niet wou hebben en niet toen ze ze op kwam halen.
Volgende keer eerst de prijs vragen ts dan is er niets aan de hand als je weigert.
Nee absoluut niet, alle meningen worden gewaardeerd, maar ik was voornamelijk op zoek naar lotgenoten in dit topic. Ik vind inderdaad wel dat ik in mijn recht sta en de gang van zaken dubieus. Dit zijn voor mij de redenen dit topic te openen.quote:Op zondag 23 november 2014 09:42 schreef Lienekien het volgende:
Jij wilt duidelijk alleen je eigen mening maar horen.
Ik vind jouw denkwijze absurd.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dus jij vind het normaal dat er medicijnen en advies in rekening worden gebracht voor medicijnen die je nooit gehad hebt.quote:
Ik vind het absurd dat jij alles en iedereen verantwoordelijk houdt voor dingen die je zelf moet regelen en dat je echt 0.0 aan zelfreflectie doet.quote:Op zondag 23 november 2014 09:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dus jij vind het normaal dat er medicijnen en advies in rekening worden gebracht voor medicijnen die je nooit gehad hebt.
KLopt , die apotheken zijn gewoon onderdeel van ons misdadige zorgsysteem, waar iedereen probeert in korte tijd zoveel mogelijk geld uit de ruif te halen. Het zijn allemaal boeven die je op slinkse manieren beroven en zich dan beroepen op "regelgeving." De Camorra valt in het niet in vergelijking met de praktijken die je hier tegen komt.quote:Op zondag 23 november 2014 09:57 schreef Sorella het volgende:
Ik kreeg jaren terug zyban voor geschreven voor mijn zoveelste stoppen met roken poging (deze moest ik zelf betalen, buiten het eigen risico om) toen ik thuis kwam bleek ik een goedkopere variant gekregen te hebben. Ik weer terug naar de apotheek maar geld terug kreeg ik niet. Er zat 10 minuten tussen tussen het kopen en ontdekken. hun reaktie: we weten niet waar ze neer gelegd zijn, de doosjes waren geseald dus ze konden zo zien dat ze niet opengemaakt waren.
Ik was witheet maar kon hoog en laag springen geld kreeg ik niet terug.
Had er een dag tussen gezeten of waren de doosjes open gemaakt okee maar sjee 10 minuten pfff waar praat je dan over.
Ook nog gevraagd waarom ik een ander medicijn kreeg als wat de dokter voor schreef, dat moet van de verzekering, flikker op de verzekering betaalde het niet (toen) 45 euro kon ik zo weg flikkeren want de hulpstoffen zijn anders en ik kon geen gebruik maken van de zyban hulp met stoppen met roken lijn.
Medicijnen die ik krijg en niet zijn wat de dokter voorschrijft weiger ik op voorhand zolang ik ze zelf moet betalen.
Ik kan er nog sjagrijnig van worden.
Ja, het is een troll!quote:Op zondag 23 november 2014 10:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
KLopt , die apotheken zijn gewoon onderdeel van ons misdadige zorgsysteem, waar iedereen probeert in korte tijd zoveel mogelijk geld uit de ruif te halen. Het zijn allemaal boeven die je op slinkse manieren beroven en zich dan beroepen op regelgeving. De Camorra valt in het niet in vergelijking van de praktijken die je hier tegen komt.
Misschien hadden dan wel een dag in de volle zon gelegen of in de badkamer of weet ik veel waar het eigenlijk niet kan, maar met tien minuten kan er zeer weinig misgaan met waar ze liggen lijkt mij.quote:Op zondag 23 november 2014 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Alleen maar goed dat ze ze niet terugnamen. Waarom wel na tien minuten en niet na een dag?
Nou niet dus, ik kan me hier echt boos om maken. Ik moet weer allerlei moeite doen om geld dat zij zich hebben toegeeigend terug te krijgen. Ik zal volgende week wel updaten hoe het is gegaan.,quote:
Koop is koop, daar is de wet heel simpel in. Dat je bij sommige winkels mag ruilen of je geld terug kan krijgen is service, geen recht!quote:Op zondag 23 november 2014 09:57 schreef Sorella het volgende:
Ik kreeg jaren terug zyban voor geschreven voor mijn zoveelste stoppen met roken poging (deze moest ik zelf betalen, buiten het eigen risico om) toen ik thuis kwam bleek ik een goedkopere variant gekregen te hebben. Ik weer terug naar de apotheek maar geld terug kreeg ik niet. Er zat 10 minuten tussen tussen het kopen en ontdekken. hun reaktie: we weten niet waar ze neer gelegd zijn, de doosjes waren geseald dus ze konden zo zien dat ze niet opengemaakt waren.
Ik was witheet maar kon hoog en laag springen geld kreeg ik niet terug.
Had er een dag tussen gezeten of waren de doosjes open gemaakt okee maar sjee 10 minuten pfff waar praat je dan over.
Ook nog gevraagd waarom ik een ander medicijn kreeg als wat de dokter voor schreef, dat moet van de verzekering, flikker op de verzekering betaalde het niet (toen) 45 euro kon ik zo weg flikkeren want de hulpstoffen zijn anders en ik kon geen gebruik maken van de zyban hulp met stoppen met roken lijn.
Medicijnen die ik krijg en niet zijn wat de dokter voorschrijft weiger ik op voorhand zolang ik ze zelf moet betalen (oja en vanaf nu vraag ik eerst hoeveel het kost).
Ik kan er nog sjagrijnig van worden.
Of je bent een laagopgeleid weinig verdienende stratenmaker of je geniet van een uitkering.quote:Op zondag 23 november 2014 10:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou niet dus, ik kan me hier echt boos om maken. Ik moet weer allerlei moeite doen om geld dat zij zich hebben toegeeigend terug te krijgen. Ik zal volgende week wel updaten hoe het is gegaan.,
Ik was nog vergeten te zeggen dat het medicijn dat de apotheek mij wilde geven een ander medicijn was dan wat de HA mij voorschreef. De apotheek zei hierbij dat dat medicijn niet meer leverbaar was, maar dit dezelfde werking had. In alle woede over de declaratie had ik dit niet vermeld.quote:Op zondag 23 november 2014 10:11 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Koop is koop, daar is de wet heel simpel in. Dat je bij sommige winkels mag ruilen of je geld terug kan krijgen is service, geen recht!
En je kan niet van een huisarts verwachten dat zij weten wat de kosten zijn van ieder medicijn dat ze voorschrijven, dat is echt onmogelijk (en verschilt tevens per apotheek). Daar kan je dus om vragen voordat je het afrekent.
Daarnaast kan je altijd nog na het consult van je huisarts te raden gaan of je het voorgeschreven medicijn wil gaan gebruiken of niet.
En waarom zouden ze het ene risico wel en het andere risico niet nemen? Ik ben alleen maar blij dat ze elk risico vermijden. Zou jij de klant willen zijn die het doosje meekrijgt dat is teruggebracht?quote:Op zondag 23 november 2014 10:04 schreef Sorella het volgende:
[..]
Misschien hadden dan wel een dag in de volle zon gelegen of in de badkamer of weet ik veel waar het eigenlijk niet kan, maar met tien minuten kan er zeer weinig misgaan met waar ze liggen lijkt mij.
Je slaat gewoon volledig door. Je bent nog niet eens bij de apotheek geweest om verhaal te halen.quote:Op zondag 23 november 2014 10:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou niet dus, ik kan me hier echt boos om maken. Ik moet weer allerlei moeite doen om geld dat zij zich hebben toegeeigend terug te krijgen. Ik zal volgende week wel updaten hoe het is gegaan.,
Nee, dan ga ik naar de apotheek en vraag ik om opheldering. Jij komt alleen maar verhaal halen op FOK! en hier zit niemand die bij die apotheek werkt en je kan helpen. Je blaat van alles over hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is, terwijl alles wat je moet doen is even naar die apotheek gaan. Of bellen.quote:Op zondag 23 november 2014 09:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dus jij vind het normaal dat er medicijnen en advies in rekening worden gebracht voor medicijnen die je nooit gehad hebt.
Het is gewoon lullig dat er en maar 10 minuten tussen zat en dat ze me een ander merk medicijnen meegaven als wat de huisarts had voor geschreven vooral omdat het niet door de verzekering betaalt werd, dan heb ik gewoon recht op de goede en niet een goedkopere variant (scheelde maar 4 euro).quote:Op zondag 23 november 2014 10:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waarom zouden ze het ene risico wel en het andere risico niet nemen? Ik ben alleen maar blij dat ze elk risico vermijden. Zou jij de klant willen zijn die het doosje meekrijgt dat is teruggebracht?
Uitgeluld, dus.quote:Op zondag 23 november 2014 11:11 schreef Sorella het volgende:
[..]
Het is gewoon lullig dat er en maar 10 minuten tussen zat en dat ze me een ander merk medicijnen meegaven als wat de huisarts had voor geschreven vooral omdat het niet door de verzekering betaalt werd, dan heb ik gewoon recht op de goede en niet een goedkopere variant (scheelde maar 4 euro).
Is wel een leer moment geweest trouwens.
Terug naar ts
Was iets met pam, wat weet ik niet precies meer, maar als ik er aan denk word ik woest, dus ik ga eerst eens orde op zaken stellen bij die apotheek.quote:Op zondag 23 november 2014 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dan ga ik naar de apotheek en vraag ik om opheldering. Jij komt alleen maar verhaal halen op FOK! en hier zit niemand die bij die apotheek werkt en je kan helpen. Je blaat van alles over hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is, terwijl alles wat je moet doen is even naar die apotheek gaan. Of bellen.
Vraag me overigens af wat voor medicijnen een huisarts nodig vindt die je niet nodig bent als ze te duur blijken te zijn.
Ik snap niet waarom je woest wordt, dat helpt toch niks.quote:Op zondag 23 november 2014 11:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Was iets met pam, wat weet ik niet precies meer, maar als ik er aan denk word ik woest, dus ik ga eerst eens orde op zaken stellen bij die apotheek.
Een benzodiazepine dus. Middelen uit die categorie worden alleen onder voorwaarden vergoed (en dan geldt natuurlijk weer eerst het eigen risico).quote:Op zondag 23 november 2014 11:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Was iets met pam, wat weet ik niet precies meer, maar als ik er aan denk word ik woest, dus ik ga eerst eens orde op zaken stellen bij die apotheek.
quote:Benzodiazepinereceptor-agonist in de orale of rectale toedieningsvorm
a. Benzodiazepinereceptor-agonist, met uitzondering van diazepam
Voorwaarde:
uitsluitend voor een verzekerde die dit geneesmiddel gebruikt als:
a) onderhoudsbehandeling bij epilepsie of als behandeling bij epileptisch
insult,
b) behandeling van angststoornissen, waarbij medicamenteuze therapie met ten
minste twee antidepressiva overeenkomstig de geldende richtlijnen, heeft
gefaald,
c) behandeling bij multipele psychiatrische problematiek, waarbij behandeling
met hoge doses benzodiazepinen noodzakelijk is,of
d) palliatieve sedatie bij terminale zorg.
Nou ja, het kan ook een temazepam zijn oid voor tijdelijke oplossing bij slapeloosheid. Dat schrijven gewoon nog veel artsen voor. Terwijl het symptoombestrijding is en verslavend.quote:Op zondag 23 november 2014 11:29 schreef dotKoen het volgende:
Een benzodiazepine dus. Middelen uit die categorie worden alleen onder voorwaarden vergoed (en dan geldt natuurlijk weer eerst het eigen risico).
Het feit dat het inderdaad medisch gezien niet de bedoeling is langdurig benzo's voor te schrijven bij primaire insomnia of angstklachten is uiteraard de reden dat er deze voorwaarden aan vergoeding in zitten.quote:Op zondag 23 november 2014 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, het kan ook een temazepam zijn oid voor tijdelijke oplossing bij slapeloosheid. Dat schrijven gewoon nog veel artsen voor. Terwijl het symptoombestrijding is en verslavend.
Waarom verbaast mij dat nietquote:Op zondag 23 november 2014 11:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Klopt, kans op bloedingen maar ook grotere kans op maagkanker.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De rest van Nederland vindt het juist makkelijker dat de verzekeraar het direct betaalt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou nee.quote:Op zondag 23 november 2014 13:59 schreef Skv het volgende:
De rest van Nederland vindt het juist makkelijker dat de verzekeraar het direct betaalt.
Jij zit er op te wachten dat elk bezoekje aan de huisarts eerst aan jou wordt gefactureerd waarna je het weer doorstuurt naar de zorgverzekering en afwacht of ze het gaan betalen? Mensen met een baan hebben wel wat beters te doen iig.quote:Op zondag 23 november 2014 14:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou nee.
Daarnaast wel BNW-waardig om te denken dat je namens de rest van heel Nederland kunt spreken.
het is wel de enige manier om fraude te voorkomen.quote:Op zondag 23 november 2014 14:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Jij zit er op te wachten dat elk bezoekje aan de huisarts eerst aan jou wordt gefactureerd waarna je het weer doorstuurt naar de zorgverzekering en afwacht of ze het gaan betalen? Mensen met een baan hebben wel wat beters te doen iig.
nee gewoon alles wat gedeclareerd wordt per mail / post opsturen zodat iig een controle gemaakt kan worden. nu zal het verzekeraars worst wezen temeer daar ze vaak niet betalen per behandeling in het ziekenhuis (wat het geheel nog onoverzichtelijker maakt)quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
het is wel de enige manier om fraude te voorkomen.
onzin. Als consument kan je de declas op de site van je zorgverzekeraar inzien.quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
veel mensen doen dit niet. Als je de mensen eerst zelf de rekening laat betalen, dan zijn ze gedwongen dit te controleren.quote:Op zondag 23 november 2014 15:09 schreef Skv het volgende:
[..]
onzin. Als consument kan je de declas op de site van je zorgverzekeraar inzien.
We gaan het aanpassen!quote:Op zondag 23 november 2014 15:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
veel mensen doen dit niet. Als je de mensen eerst zelf de rekening laat betalen, dan zijn ze gedwongen dit te controleren.
Nou nee, want je hoeft niet te betalen voor zorg die je niet gehad hebt. Het is net als bij elke andere dienstverlener, of bedrijf. Als jij zorg gaat afnemen controleer je eerst met de verzekering of dit vergoed wordt en daarna ga je pas zorg afnemen. Lijkt me logischquote:Op zondag 23 november 2014 15:15 schreef Queller het volgende:
[..]
We gaan het aanpassen!
Beloof je dan dat je niet binnenkort een topic opent om te huilen dat je een rekening hebt gekregen die je moet betalen, maar dat je dat niet kan betalen omdat je geen geld hebt, maar dat de verzekering vertikt de betaalplicht van je over te nemen - boewhoewhoe - waar ben je dan in godsvredesnaam voor verzekerd?
Beetje vreemde conclusie. Omdat TS het medicijn niet wil/kan betalen heeft hij niets.quote:Op zondag 23 november 2014 16:09 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dus de conclusie is noga logisch: jij mankeert niks,
Nou, ik kon me kapot zuipen aan melk maar het hielp geen flikker. Dus ik ben toch blij met mijn maagzuurremmers.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maagzuurremmers zijn symptoombestrijding. De arts kan beter aangeven dat je yoghurt of melk moet drinken, dit verlaagt immers ook de zuurgraad in je maag. Nog afgezien van het feit dat de medicinale maagzuurremmers nogal schadelijk kunnen zijn, omdat allerlei bacteriën, die normaal gezien gedood worden in je maagzuur nu allerlei andere ziektes gaat veroorzaken.
En yoghurt ook niet? Of van die maagpepermuntjes van de Tuinen?quote:Op zondag 23 november 2014 16:47 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, ik kon me kapot zuipen aan melk maar het hielp geen flikker. Dus ik ben toch blij met mijn maagzuurremmers.
Nee, van yoghurt werd het alleen maar erger. Ik heb een zgn. middenrifbreuk. Mijn terugslagklep is stuk, zeg maar. Dus ik ben echt heel blij met mijn Omeprazolletjes en daar heb ik graag ruim 40 euro per jaar voor over.quote:Op zondag 23 november 2014 16:49 schreef empa1010 het volgende:
[..]
En yoghurt ook niet? Of van die maagpepermuntjes van de Tuinen?
Dat inderdaad.quote:Op zondag 23 november 2014 16:09 schreef knoblaucha6 het volgende:
Jij gaat naar de huisarts omdat je dénkt iets te mankeren. Prima. De huisarts is van mening dat je voor the fuck what dus een pilletje nodig hebt en schrijft dat netjes voor. Jij geeft de huisarts een handje en sjeest naar de apotheek waar jij het beter weet dan de huisarts want omdát het je geld gaat kosten mankeer je in eens niks meer want je weigert de medicatie puur omdat het je geld kost?
Dus de conclusie is noga logisch: jij mankeert niks, geen reet maar bent aandachtsgeil en zit enkel de huisarts zijn tijd te verdoen die hij ook aan echte patienten had kunnen besteden.
Hoe triest ben je dan en waarom ga je IHN naar de huisarts als je voor je eigen gezondheid niet eens wilt betalen voor pillen die volgens de huisarts blijkbaar nodig zijn? Je mankeert dus geen reet behalve iets waar een psych beter mee aan de slag kan.
Je neemt ons compleet in de maling en jouw hele houding is echt zo bagger.
Ga dan niet naar de huisarts maar wandel langs het Kruidvat voor zelfmedicatie, zo doe jij geen beroep op de o zo toch al te dure zorg waarvan jij niet snapt hoe die werkt.
Jij bent er vast zo één die op donderdag een splinter in de vinger krijgt en er op zondag mee naar de SEH gaat en dan gaat janken als je dan een vette rekening krijgt voor spoedzorg die onnodig was.
Maar verder mee eens, trollllllllllllllllllllllll, en een verdomd slechte ook nog eens.
Advies? Ga nooit meer naar de huisarts,scheelt jou geld en ons een boel ergernis (of liever nog: (uit)lachkriebels)
Zielig of trol-waardig, ik twijfel nog tussen die twee opties
Niet helemaal vreemd, als ik ergens knap last van heb neem ik aan dat de arts mij voorschrijft wat ik nodig heb, en ik kom zeer zelden bij de huisarts dus áls is er ook iets mis. En als dat nodig is en ik moet dokken voor medicatie dan doe ik dat. Scheelt wel dat ik een huisarts hebt die ik volledig vertrouw en die mij, als ultieme pillenhater, niks en nooit iets voorschrijft wat totaal onnodig is, hij kent mij te goed. Dus als mij dat wat mij kan helpen van klachten af te komen geld kost en ik er beter van wordt betaal daarvoor ik want ik heb slechts één lijf.quote:Op zondag 23 november 2014 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje vreemde conclusie. Omdat TS het medicijn niet wil/kan betalen heeft hij niets.
Gevalletje aandachtszucht schat ikquote:Op zondag 23 november 2014 18:14 schreef mrPanerai het volgende:
Nog altijd niet gelezen over welke klachten het ging?
Alsjeblieft niet zeg, stuur maar lekker naar de verzekering. Ik heb geen tijd en geen zin om me met die onzin bezig te houden als het niet nodig is.quote:Op zondag 23 november 2014 14:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Jij zit er op te wachten dat elk bezoekje aan de huisarts eerst aan jou wordt gefactureerd waarna je het weer doorstuurt naar de zorgverzekering en afwacht of ze het gaan betalen? Mensen met een baan hebben wel wat beters te doen iig.
Welke fraude? De HA schrijft het medicijn voor, jij gaat naar de apotheek om het te halen en besluit dan tegen de HA in dat je het niet nodig hebt. Het is al wel voor je gemaakt en klaargezet en dus zal het gedeclareerd worden, geen enkele fraude aan te bekennen.quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat bij het loket moeten zeggen, dat deden ze niet dus ze hebben geen poot om op te staan. Buiten dat, vind ik zoals ik al eerder zei dat de HA een prijsindicatie moet geven, dan kun jer eventueel meteen vanaf zien. Hier komt nog bij dat de apotheek een ander medicijn had klaargezet dan door de HA was geadviseerd. Kortom het zaaktje stinkt!!!... en niet zo;n beetje ook!quote:Op zondag 23 november 2014 19:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welke fraude? De HA schrijft het medicijn voor, jij gaat naar de apotheek om het te halen en besluit dan tegen de HA in dat je het niet nodig hebt. Het is al wel voor je gemaakt en klaargezet en dus zal het gedeclareerd worden, geen enkele fraude aan te bekennen.
Zeik niet zo. Grote kans dat je verzekeraar de voorgeschreven medicatie niet zou vergoeden, maar wel het alternatief wat door de apotheek je is aangeboden. Als je echt dat voorgeschreven medicijn zou willen hebben, zou de rekening direct naar jou gaan en dan mag je het zelf dokken zonder dat het van je eigen risico af zou gaan.quote:Op zondag 23 november 2014 19:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Hier komt nog bij dat de apotheek een ander medicijn had klaargezet dan door de HA was geadviseerd. Kortom het zaaktje stinkt!!!... en niet zo;n beetje ook!
Ik denk dan eerder dat deze fabrikant snoepreisjes of bordeelbezoek aanbiedt als hij die medicijnen aanbiedt.quote:Op zondag 23 november 2014 19:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zeik niet zo. Grote kans dat je verzekeraar de voorgeschreven medicatie niet zou vergoeden, maar wel het alternatief wat door de apotheek je is aangeboden. Als je echt dat voorgeschreven medicijn zou willen hebben, zou de rekening direct naar jou gaan en dan mag je het zelf dokken zonder dat het van je eigen risico af zou gaan.
Die snap ik even nietquote:Op zondag 23 november 2014 19:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dan eerder dat deze fabrikant snoepreisjes of bordeelbezoek aanbiedt als hij die medicijnen aanbiedt.
Ik denk niet dat de HA uit zijn hoofd van al die honderden medicijnen weet wat ze kosten en of dat wel of niet onder je verzekering valt. Kortom, je zeurt en probeert nu een excuus te zoeken.quote:Op zondag 23 november 2014 19:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat bij het loket moeten zeggen, dat deden ze niet dus ze hebben geen poot om op te staan. Buiten dat, vind ik zoals ik al eerder zei dat de HA een prijsindicatie moet geven, dan kun jer eventueel meteen vanaf zien. Hier komt nog bij dat de apotheek een ander medicijn had klaargezet dan door de HA was geadviseerd. Kortom het zaaktje stinkt!!!... en niet zo;n beetje ook!
Ja dat zal het zijnquote:Op zondag 23 november 2014 19:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dan eerder dat deze fabrikant snoepreisjes of bordeelbezoek aanbiedt als hij die medicijnen aanbiedt.
Altijd leuk, als de factuur 10k is. Ga je dan deze ook eerst betalen?quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Precies mijn punt.quote:Op zondag 23 november 2014 19:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, stuur maar lekker naar de verzekering. Ik heb geen tijd en geen zin om me met die onzin bezig te houden als het niet nodig is.
En daarom zit jij braaf knikkend bij je huisarts als die medicijnen voorschrijft en stel je geen vragen over de kosten, als die je blijkbaar zo dwars zitten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 november 2014 12:06 schreef Queller het volgende:
Ik hoop toch zo dat TS een troll is
[..]
Waarom verbaast mij dat niet![]()
![]()
Klagen heeft geen zin in dit geval, aangezien er geen fraude gepleegd is.quote:Op maandag 24 november 2014 19:26 schreef Andromache het volgende:
ik heb dit ooit ook gehad, en heb er over geklaagd bij de zorgverzekeraar. het bedrag is vervolgens door de verzekeraar aan mij teruggestort. raar dat de jouwe hier niet actief in optreedt. heb je hen wel het hele verhaal verteld, incl. datum, bedrag, adres apotheker, factuurnummer, gang van zaken e.d.?
Als TS door zijn arts het recept laat doorgeven, het klaarstaat om op te halen en TS dan bedenkt dat hij het toch niet nodig heeft, dan is het een zaak tussen TS en de apotheker.quote:Op maandag 24 november 2014 19:26 schreef Andromache het volgende:
ik heb dit ooit ook gehad, en heb er over geklaagd bij de zorgverzekeraar. het bedrag is vervolgens door de verzekeraar aan mij teruggestort. raar dat de jouwe hier niet actief in optreedt. heb je hen wel het hele verhaal verteld, incl. datum, bedrag, adres apotheker, factuurnummer, gang van zaken e.d.?
Moii dat jij vindt dat de huisarts over kosten moet informeren, de huisartsen vinden van niet. Dat er kosten aan zitten is voldoende, de patient mag zichzelf goed informeren. Dan denk je, dat duurt een minuut maar dat is 10% van de consulttijd. Als de helft van de mensen dan ook nog gaat discussieren over de kosten...quote:Op zondag 23 november 2014 19:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat bij het loket moeten zeggen, dat deden ze niet dus ze hebben geen poot om op te staan. Buiten dat, vind ik zoals ik al eerder zei dat de HA een prijsindicatie moet geven, dan kun jer eventueel meteen vanaf zien. Hier komt nog bij dat de apotheek een ander medicijn had klaargezet dan door de HA was geadviseerd. Kortom het zaaktje stinkt!!!... en niet zo;n beetje ook!
Update?quote:Op zondag 23 november 2014 11:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
quote:
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is en dat het geld wordt teruggeboekt. (tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is) Ze hebben wel voor de zekerheid een uitdraai meegenomen van de verzekeraar. Dus ik moet nog even vinger aan de pols houden, maar ik ga er vanuit dat t goed komt.quote:
Wat pauperquote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
(tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is)
Jammer dat dat in een volle zaak moet. Dat is geen tip dat is gewoon asociaal. Leg gewoon op normale toon je punt uit en je komt een stuk verder. Toch jammer dat de apotheek toegeeft, ondanks dat er niets aan de hand was en is.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is en dat het geld wordt teruggeboekt. (tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is) Ze hebben wel voor de zekerheid een uitdraai meegenomen van de verzekeraar. Dus ik moet nog even vinger aan de pols houden, maar ik ga er vanuit dat t goed komt.
quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is en dat het geld wordt teruggeboekt. (tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is) Ze hebben wel voor de zekerheid een uitdraai meegenomen van de verzekeraar. Dus ik moet nog even vinger aan de pols houden, maar ik ga er vanuit dat t goed komt.
quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
[..]je bent domweg een asociaal stuk vreten dat direct van het meest negatieve uitgaat en vooral niet normaal met anderen blijkt te kunnen communiceren.
Dat is mijn enige van belang zijnde conclusie na het lezen van dit topic.
quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
[..]je bent domweg een asociaal stuk vreten dat direct van het meest negatieve uitgaat en vooral niet normaal met anderen blijkt te kunnen communiceren.
Prima conclusie.quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
je bent domweg een asociaal stuk vreten dat direct van het meest negatieve uitgaat en vooral niet normaal met anderen blijkt te kunnen communiceren.
bij mij was de situatie bijna identiek. ik heb een ander medicijn meegekregen i.p.v. het eerder bestelde (had mijn verandering al aan de huisarts doorgegeven, maar kennelijk was dit niet goed doorgekomen bij de apotheek) , maar beide medicijnen werden door de apotheek in rekening gebracht. toch is hier echt de zorgverzekeraar opgetreden na mijn seintje.quote:Op maandag 24 november 2014 19:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als TS door zijn arts het recept laat doorgeven, het klaarstaat om op te halen en TS dan bedenkt dat hij het toch niet nodig heeft, dan is het een zaak tussen TS en de apotheker.
Het valt me nog mee dat je dit hier nog wel komt vertellen, want het strookt toch niet echt met je maffiavermoedens.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat je die oxazepammetjes toch wel hard nodig had.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Het hele systeem slaat nergens op. Ik moest bijvoorbeeld een actieve medicatie lijst ophalen. Ik vroeg aan de apotheker welke medicaties op de lijst stonden: 2 dingen.quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
En dat medicijn dat wel bij je huisarts en niet bij je apotheek bekend was, waar heb je dat opgehaald toen je het kreeg voorgeschreven?quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:11 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Het hele systeem slaat nergens op. Ik moest bijvoorbeeld een actieve medicatie lijst ophalen. Ik vroeg aan de apotheker welke medicaties op de lijst stonden: 2 dingen.
Ik loop naar de huisarts assistente. En ik vroeg dezelfde vraag.
Bleek dus bij de apotheek slechts 2 medicaties op te staan en bij de huisarts 3.
Rara hoe kan dit? Er hoort toch een interne verbinding te staan met je gegevens? Op de vraag hoe dit kon ontweken ze dit.
Het hele systeem deugt niet.
Gewoon zoals het hoort. Briefje en ophalen bij de aangewezen apotheek. Apotheek is notabede 100 meter verderop.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat medicijn dat wel bij je huisarts en niet bij je apotheek bekend was, waar heb je dat opgehaald toen je het kreeg voorgeschreven?
Overal gaat natuurlijk wel eens iets mis. En als je echt ontevreden bent over je apotheek, dan moet je dat eens bij ze aankaarten. Of een andere apotheek zoeken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:34 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Gewoon zoals het hoort. Briefje en ophalen bij de aangewezen apotheek. Apotheek is notabede 100 meter verderop.
Maar ik hoor wel vaker rare verhalen over dingen die niet kloppen.
Snap ik, maar het hoort niet te gebeuren. Zwakke punt is altijd nog de mens. Oftewel de handmatige invoer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Overal gaat natuurlijk wel eens iets mis. En als je echt ontevreden bent over je apotheek, dan moet je dat eens bij ze aankaarten. Of een andere apotheek zoeken.
En daarom zijn ze erg afhankelijk van protocollering. Een klacht is dan een belangrijke aanleiding om te onderzoeken of de protocollen moeten worden aangepast of dat het probleem elders ligt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:47 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Snap ik, maar het hoort niet te gebeuren. Zwakke punt is altijd nog de mens. Oftewel de handmatige invoer.
Die apotheek is een overbodige tussenschakel wat mij betreft. De arts zou hetn medicijn zelf ook moeten verstrekken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En daarom zijn ze erg afhankelijk van protocollering. Een klacht is dan een belangrijke aanleiding om te onderzoeken of de protocollen moeten worden aangepast of dat het probleem elders ligt.
Er zijn heel erg goede redenen waarom we van dat systeem zijn afgestapt.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die apotheek is een overbodige tussenschakel wat mij betreft. De arts zou hetn medicijn zelf ook moeten verstrekken.
Ja want daar heeft een arts ook echt de tijd voor naast alle patiënten die met klachten komen....quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die apotheek is een overbodige tussenschakel wat mij betreft. De arts zou hetn medicijn zelf ook moeten verstrekken.
Het systeem zelf is kut. EPD is waardeloos.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
En daar hebben ze de tijd een de ruimte voor. En iedere arts moet daarbij ook nog eens alle medicijnen hebbenquote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
of je hebt een verzekering die de eerste 1000 euro vergoed. Dat weet je HA ook niet.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....
Maar natuurlijk, even kijken dan moet hij een voorraad hebben, mensen die dit verwerken en afhandelen, een ruimte hiervoor, oh en tevens iemand die een zes jarige wo opleiding farmacie heeft afgerond, en alle apparatuur hiervoor.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Mwah, hoevaak krijg je een advies dat werkelijk iets toevoegt aan de bijsluiter of gezond verstand? De apotheker zit doorgaans in zijn kantoor zijn geld te tellen, terwijl de op saaiheid uitgekozen dames met z'n drieën een doosje bestickeren en afgeven.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Medicatie verstrekken is meer dan de patiënt een doosje met pillen overhandigen.
De verantwoordelijkheden van een apotheker gaan verder dan wat voor jou zichtbaar is.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:37 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Mwah, hoevaak krijg je een advies dat werkelijk iets toevoegt aan de bijsluiter of gezond verstand? De apotheker zit doorgaans in zijn kantoor zijn geld te tellen, terwijl de op saaiheid uitgekozen dames met z'n drieën een doosje bestickeren en afgeven.
Ik zou wel voor een systeem zijn dat je pilletjes nadat je zelf akkoord geeft bij de dokter netjes in een discreet envelopje thuis worden gebracht.
zeker niet zo spannend wat ze in de praktijk allemaal doen. overgewaardeerd overbetaald. van mij mogen ze het afschaffen. geef de it maar een wat grotere rol en de rest is voor de huisarts.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:48 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheden van een apotheker gaan verder dan wat voor jou zichtbaar is.
Jeeeezus durfde hij dat met een stalen gezicht te zeggen? Ongelofelijk wat een flikker, zeg.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is
Een groot deel van het werk dat apothekers doen zie jij niet direct. Wat dacht je van het controleren op contra-indicaties? check op allergieën tegen zowel werkzame stof als hulpstoffen? Bekijken welke merknaam die hoort bij de werkzame stof die de huisarts heeft voorgeschreven vergoed wordt door jou specifieke zorgverzekeraar? Het daadwerkelijk klaarmaken van het medicijn (voor kinderen zijn het namelijk vaak drankjes/emulsies die ter plekke nog gemaakt/gedoseerd worden aan de hand van het lichaamsgewicht, wat dus per kind verschilt).quote:Op woensdag 26 november 2014 22:37 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Mwah, hoevaak krijg je een advies dat werkelijk iets toevoegt aan de bijsluiter of gezond verstand? De apotheker zit doorgaans in zijn kantoor zijn geld te tellen, terwijl de op saaiheid uitgekozen dames met z'n drieën een doosje bestickeren en afgeven.
Ik zou wel voor een systeem zijn dat je pilletjes nadat je zelf akkoord geeft bij de dokter netjes in een discreet envelopje thuis worden gebracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |