abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146899494
Hallo,

Ik kreeg zojuist een overzicht van de declaraties van de zorgverzekering en nu staat er een medicijn op dat ik niet heb afgenomen bij de apotheek.

maar liefst 96 euro en ook nog 7 euro advieskosten. Ik heb hiervoor de verzekering gebeld en die zeggen dat ik het maar moet uitzoeken bij de apotheek. Hoe zt dit nu? Ik wijs de verzekering op een onterechte declaratie en krijg wel een rekening van 103 euro die ik moet betalen van de verzekering. Dit terwijl ik dat medicijn nooit gehad heb.

Nu moet ik dus naar de apotheek , terwijl zij al betaald hebben gehad van de verzekeraar, hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik vind het nogal bizar dat de zorgverzekering hier zelf niet meer moeite voor doet. Het is immers fraude/diefstal. Verzekeraar is trouwens national academic.
pi_146899548
Politie?
pi_146899605
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:30 schreef hoas het volgende:
Politie?
Ik ga volgende week naar de apotheek om verhaal te halen, als ze moeilijk gaan doen ga ik zeker aangifte doen, maar ik snap niet dat ik hier zelf achteraan moet. Hoe kan het zo zijn dat een apotheek zomaar een medicijn declareert bij een verzekering dat ik nooit gehad heb. Het stoort me mateloos dat een verzekering hier niet voor mij achteraan gaat. Ik krijg wel een rekening van de verzekeraar voor iets dat ik nooit gehad heb. Is het een optie om de verzekering (het valt onder het eigen risico)niet te betalen?
pi_146899657
Het is niet toevallig een medicijn dat je arts wel heeft doorgegeven aan de apotheek maar wat je uiteindelijk nooit bent gaan ophalen?
pi_146899660
Foutje misschien?
pi_146899870
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:33 schreef CherryOnTop het volgende:
Het is niet toevallig een medicijn dat je arts wel heeft doorgegeven aan de apotheek maar wat je uiteindelijk nooit bent gaan ophalen?
Klopt, ik ben naar de HA geweest, maar bij de apotheek bleek dat het medicijn zo duur was (de huisarts die had dat er niet bij verteld) . Ik heb toen aangegeven dat ik het voor die prijs niet hoefde. Zij hebben toen aangegeven dat dat prima was en het medicijn gehouden. Ze hebben nooit gezegd dat ik het zou moeten betalen. Ik hoefde het medicijn niet af te nemen! Kortom ze hadden het nooit in rekening mogen brengen.
pi_146900096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het is immers fraude/diefstal.
Jij maakt zelf nooit een fout en zo komt het dat het niet in je opkomt dat het ook gewoon een vergissing kan zijn? Zo'n menselijk ding, waarvan we er allemaal dagelijks wel eentje maken?
pi_146900119
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:48 schreef Queller het volgende:

[..]

Jij maakt zelf nooit een fout en zo komt het dat het niet in je opkomt dat het ook gewoon een vergissing kan zijn? Zo'n menselijk ding, waarvan we er allemaal dagelijks wel eentje maken?
KLopt, het kan een vergissing zijn, daarom ga ik volgende week met de apotheek praten. Echter zou de verzekeraar dit niet moeten doen? Ik ga mijn national academic opzeggen, want ik vind het maar bar slecht dat zij hier niet zelf achteraan willen gaan.
pi_146900178
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

KLopt, het kan een vergissing zijn, daarom ga ik volgende week met de apotheek praten. Echter zou de verzekeraar dit niet moeten doen? Ik ga mijn national academic opzeggen, want ik vind het maar bar slecht dat zij hier niet zelf achteraan willen gaan.
Wie haalt er medicijnen bij de apotheek, op wiens rekening staat de factuur? Juist...

Geen enkele verzekering gaat voor jou een apotheek bellen om dit op te lossen. En terecht. Want ze gaan daar helemaal niet over. Gelukkig maar. Zou wat wezen als de verzekeraar zich mocht bemoeien met wat jij met je apotheek afspreekt :X
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:53:21 #10
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146900190
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zij kunnen er toch ook niks aan doen? Dit is de informatie die zij van de apotheek doorkrijgen. Hoe moeten zij nu controleren of jij het wel of niet opgehaald hebt? Dat is iets tussen jou en de apotheek.
pi_146900197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Wie haalt er medicijnen bij de apotheek, op wiens rekening staat de factuur? Juist...

Geen enkele verzekering gaat voor jou een apotheek bellen om dit op te lossen. En terecht. Want ze gaan daar helemaal niet over. Gelukkig maar. Zou wat wezen als de verzekeraar zich mocht bemoeien met wat jij met je apotheek afspreekt :X
Ik geef aan dat er een onterechte declaratie is geweest, de verzekeraar zou dat geld dan gewoon terug moeten vorderen van de apotheek. KLaar.
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:54:20 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146900210
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik geef aan dat er een onterechte declaratie is geweest, de verzekeraar zou dat geld dan gewoon terug moeten vorderen van de apotheek. KLaar.
Alleen maar omdat jij dat zegt? Dan kan iedereen wel gaan bellen natuurlijk, ook over medicijnen die wél opgehaald zijn. Koopje! :D
pi_146900224
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:53 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Zij kunnen er toch ook niks aan doen? Dit is de informatie die zij van de apotheek doorkrijgen. Hoe moeten zij nu controleren of jij het wel of niet opgehaald hebt? Dat is iets tussen jou en de apotheek.
.... verder vid ik het absurd dat zij dit zelf kunnen declareren! Waarom laten ze mij niet gewoon de rekening batalen die ik zelf vervolgens declareer bij de verzekeraar, dat is toch veel minder fraudegevoelig!
pi_146900237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Alleen maar omdat jij dat zegt? Dan kan iedereen wel gaan bellen natuurlijk, ook over medicijnen die wél opgehaald zijn. Koopje! :D
De apotheek moet geen rekeningen indienen bij de verzekeraar, maar bij mij als ze vinden dat ik iets moet betalen!
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:55:39 #15
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146900241
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

.... verder vid ik het absurd dat zij dit zelf kunnen declareren! Waarom laten ze mij niet gewoon de rekening batalen die ik zelf vervolgens declareer bij de verzekeraar, dat is toch veel minder fraudegevoelig!
Ja daar heb je gelijk in, maar zo werkt het systeem nou eenmaal niet blijkbaar.
pi_146900268
quote:

[..]

Bel je apotheek en zorg dat het voortaan zo gebeurt.

Opgelost!

En ga je druk maken op basis van feiten en logica in plaats van eerst je apotheek te beschuldigen van fraude en daarna je verzekeraar van slechte service en laks gedrag :{
pi_146900293
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dan moet je dat aan de juiste doorgeven. Of laat jij ook de bank van alles ten aanzien van jouw betalingen voor je oplossen?

Seriously... denk eens ff na -O-
pi_146900348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:57 schreef Queller het volgende:

[..]

Bel je apotheek en zorg dat het voortaan zo gebeurt.

Opgelost!

En ga je druk maken op basis van feiten en logica in plaats van eerst je apotheek te beschuldigen van fraude en daarna je verzekeraar van slechte service en laks gedrag :{
Ik las net op het viva forum dat dit blijkbaar nogal vaak gebeurt. En het is dat je tegenwoordig de rekening door dat hoge eigen risico zelf moet betalen dat je er achter komt, maar het zal me niet verbazen als hier toch een zekere opzet in het spel is. als 50% van de mensen niet reclameert, kunnen ze mooi dubbel vangen.
pi_146900401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:58 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan moet je dat aan de juiste doorgeven. Of laat jij ook de bank van alles ten aanzien van jouw betalingen voor je oplossen?

Seriously... denk eens ff na -O-
Met je CC kun je ook betaliingen terugvorderen. Ook bij de toenmalig postbank heb ik ooit een onterechte pinafschrijving in Egypte teruggevorderd bij de bank, ik zie niet in waarom dit anders zou zijn bij de verzekering. VOlgens mij is er een behoorlijk actief anti fraudebeleid vanuit het ministerie en het is juist dit soort gedrag dat de zorg duur maakt.
pi_146900477
Heb ik ook wel eens gehad. Een belletje naar de verzekering en het is allemaal opgelost.
pi_146900502
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Klopt, ik ben naar de HA geweest, maar bij de apotheek bleek dat het medicijn zo duur was (de huisarts die had dat er niet bij verteld) . Ik heb toen aangegeven dat ik het voor die prijs niet hoefde. Zij hebben toen aangegeven dat dat prima was en het medicijn gehouden. Ze hebben nooit gezegd dat ik het zou moeten betalen. Ik hoefde het medicijn niet af te nemen! Kortom ze hadden het nooit in rekening mogen brengen.
Hee wacht even.... Dit is dus wel belangrijke informatie die je niet vermeld in je TS.

Apotheek heeft dus waarschijnlijk wel eerst het medicijn gegeven, waarna jij het niet wou hebben. Medicijnen kunnen niet zomaar terug gegeven worden verwacht ik. Als het dus uitgecheckt, dan is het dus voor jouw. Dat jij het niet wilt hebben, das wat anders. Dat wil niet zeggen dat ze het terug kunnen nemen.
Kan zelfs al zijn, dat als de dokter het voorgeschreven heeft, dat het direct bij de apotheek klaar gelegd wordt. En 100 euro voor een medicijn is niet erg duur.

Ook kan de HA kan helemaal niet zien hoe duur het medicijn is, dat is namelijk helemaal afhankelijk van je zorgverzekeraar en de afspraken die gemaakt zijn.

quote:
Das echt de oplossing. Laten voor al 10 miljoen mensen facturen kunnen insturen bij de zorg verzekeraars. Dat is helemaal extreem duur, en fraude gevoelig. Immers hoe moet de zorgverzekeraar nu controleren of deze factuur goed is, of juist een valse factuur is?
Het is juist goedkoop dat apotheken en dokters direct kunnen declareren. Dat is juist enorm efficient.
pi_146900539
Heb ik ook een keer gehad met ene behandeling in het ziekenhuis.
1 belletje van 2 minuten en ik kreeg 3 dagen later het geld terug.

Ik begrijp niet dat je hier boos over wordt, maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:11:27 #23
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146900576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:08 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Hee wacht even.... Dit is dus wel belangrijke informatie die je niet vermeld in je TS.

Apotheek heeft dus waarschijnlijk wel eerst het medicijn gegeven, waarna jij het niet wou hebben. Medicijnen kunnen niet zomaar terug gegeven worden verwacht ik. Als het dus uitgecheckt, dan is het dus voor jouw. Dat jij het niet wilt hebben, das wat anders. Dat wil niet zeggen dat ze het terug kunnen nemen.

Nee dat is niet waar, apothekers kunnen het in het systeem zetten als 'niet opgehaald' en dan hoef je het niet te betalen, heb ik ook eens gehad (was een fout van de huisarts toen).
pi_146900579
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:08 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Kan zelfs al zijn, dat als de dokter het voorgeschreven heeft, dat het direct bij de apotheek klaar gelegd wordt. En 100 euro voor een medicijn is niet erg duur.

Ook kan de HA kan helemaal niet zien hoe duur het medicijn is, dat is namelijk helemaal afhankelijk van je zorgverzekeraar en de afspraken die gemaakt zijn.

[..]

Das echt de oplossing. Laten voor al 10 miljoen mensen facturen kunnen insturen bij de zorg verzekeraars. Dat is helemaal extreem duur, en fraude gevoelig. Immers hoe moet de zorgverzekeraar nu controleren of deze factuur goed is, of juist een valse factuur is?
Het is juist goedkoop dat apotheken en dokters direct kunnen declareren. Dat is juist enorm efficient.
Nou nee, want de apotheek heeft het medicijn niet uitgegeven. Toen ik aangaf dat ik het te duur vond, zijden oke, prima dan nemen we het terug en ben ik zonder medicijn weggelopen. Zij kunnen dit medicijn nu gewoon nog eens verkopen.

Als een huisarts geen prijzen weet van medicijnen, hoe weet ik dan of ik die medicijnen wel wil. Ik ga geen medicijnen van 100 euro kopen dat had ik hem wel kunnen vertellen, dan had de huisarts een goedkoper medicijn moeten voorschrijven.
pi_146900615
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Als een huisarts geen prijzen weet van medicijnen, hoe weet ik dan of ik die medicijnen wel wil. Ik ga geen medicijnen van 100 euro kopen dat had ik hem wel kunnen vertellen, dan had de huisarts een goedkoper medicijn moeten voorschrijven.
Je moet altijd aangeven dat je geen geld wilt betalen aan zorg bij een huisarts, want deze gaat geheel terecht trouwens, ervanuit dat gezondheid voor geld gaat.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146900616
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Als een huisarts geen prijzen weet van medicijnen, hoe weet ik dan of ik die medicijnen wel wil. Ik ga geen medicijnen van 100 euro kopen dat had ik hem wel kunnen vertellen, dan had de huisarts een goedkoper medicijn moeten voorschrijven.
Op zich kan je huisarts wel een indicatie geven van de kosten. Je kunt ook zelf op medicijnkosten.nl kijken.
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:13:39 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146900633
Ga het nou eerst eens vragen bij de apotheek. Kans dat ze direct erkennen dat ze een fout hebben gemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146900642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:13 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Op zich kan je huisarts wel een indicatie geven van de kosten. Je kunt ook zelf op medicijnkosten.nl kijken.
Bij mij zeggen ze altijd dat het gedekt wordt door de basisverzekering met geen woord over ER :')
pi_146900663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij mij zeggen ze altijd dat het gedekt wordt door de basisverzekering met geen woord over ER :')
En terecht natuurlijk: de huisarts gaat niet over de afspraken die je hebt met je verzekeraar.
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:15:36 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146900670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je weet niet dat medicijnen onder je ER vallen?
pi_146900672
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef dotKoen het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk: de huisarts gaat niet over de afspraken die je hebt met je verzekeraar.
Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....
pi_146900677
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je moet altijd aangeven dat je geen geld wilt betalen aan zorg bij een huisarts, want deze gaat geheel terecht trouwens, ervanuit dat gezondheid voor geld gaat.
Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?
pi_146900678
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je weet niet dat medicijnen onder je ER vallen?
jawel
pi_146900688
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?
voor 10 euro kan je praktisch geen medicijnen op recept voor kopen. :')
pi_146900692
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is een wijze les, hij schrijft maar iets voor dat geen geld kost.
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:16:56 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146900699
Waar waren die pillen eigenlijk voor? Jeuk aan een oorlel?
pi_146900701
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:kun je hier ook niet onderuit?
Nee. Het is namelijk niet alleen advies, maar het gaat om de hele eerste aflevering van een geneesmiddel, wat gemiddeld meer kost dan het herhalen van chronische medicatie.
pi_146900718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....
Dat moet je überhaupt toch weten? Dat staat op je polis. Vrijwel alle zorg gaat eerst van je eigen risico af.
pi_146900726
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Hij schrijft medicijnen voor waarvan hij denkt dat het helpt (als het goed is) zonder naar de prijs te kijken, zoals het hoort. Gezondheid gaat voor geld, zoals het hoort.
pi_146900729
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

voor 10 euro kan je praktisch geen medicijnen op recept voor kopen. :')
O jawel hoor. Zat medicijnen die onder de 10 euro zitten. Heb er zelf een paar die ik moet gebruiken.
pi_146900735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke roeptoeter ben jij zeg :{
pi_146900737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat moet je überhaupt toch weten? Dat staat op je polis. Vrijwel alle zorg gaat eerst van je eigen risico af.
uiteraard, maar even melden kan geen kwaad.
pi_146900747
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

O jawel hoor. Zat medicijnen die onder de 10 euro zitten. Heb er zelf een paar die ik moet gebruiken.
ze zijn er wel, maar dat is geen meerderheid...
pi_146900755
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee. Het is namelijk niet alleen advies, maar het gaat om de hele eerste aflevering van een geneesmiddel, wat gemiddeld meer kost dan het herhalen van chronische medicatie.
hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.
pi_146900780
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ze zijn er wel, maar dat is geen meerderheid...
Dat klopt, maar het is absoluut niet onvoorstelbaar dat medicijnen op recept rond de 10 euro zijn
pi_146900786
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het is absoluut niet onvoorstelbaar dat medicijnen op recept rond de 10 euro zijn
Klopt en dat schreef ik ook niet :W
pi_146900806
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.
Er is een apotheker die alle recepten controleert, bij eerste afleveringen moet vaker gecontroleerd worden op contra-indicaties en interacties, er moet vaker contact worden opgenomen met de voorschrijver, enzovoorts.
pi_146900808
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Acties die jij niet ziet gebeuren ook niet uiteraard :')
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:24:05 #49
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146900871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

:')
pi_146900948
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:24 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

:')
Die mensen zijn er echt. Het was laatst in het nieuws dat nu de maagzuurremmers van 12 euro per pakje niet meer vergoed worden, de verkoop drastisch is afgenomen, terwijl als je ze niet neemt, de kans is op een maagbloeding... En niet alleen maar arme mensen weigeren dit.

Echt ongelooflijk maar waar helaas :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')