Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk: de huisarts gaat niet over de afspraken die je hebt met je verzekeraar.
Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet altijd aangeven dat je geen geld wilt betalen aan zorg bij een huisarts, want deze gaat geheel terecht trouwens, ervanuit dat gezondheid voor geld gaat.
jawelquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet niet dat medicijnen onder je ER vallen?
voor 10 euro kan je praktisch geen medicijnen op recept voor kopen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?
Dat is een wijze les, hij schrijft maar iets voor dat geen geld kost.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet altijd aangeven dat je geen geld wilt betalen aan zorg bij een huisarts, want deze gaat geheel terecht trouwens, ervanuit dat gezondheid voor geld gaat.
Nee. Het is namelijk niet alleen advies, maar het gaat om de hele eerste aflevering van een geneesmiddel, wat gemiddeld meer kost dan het herhalen van chronische medicatie.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:kun je hier ook niet onderuit?
Dat moet je überhaupt toch weten? Dat staat op je polis. Vrijwel alle zorg gaat eerst van je eigen risico af.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....
Hij schrijft medicijnen voor waarvan hij denkt dat het helpt (als het goed is) zonder naar de prijs te kijken, zoals het hoort. Gezondheid gaat voor geld, zoals het hoort.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een wijze les, hij schrijft maar iets voor dat geen geld kost.
O jawel hoor. Zat medicijnen die onder de 10 euro zitten. Heb er zelf een paar die ik moet gebruiken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor 10 euro kan je praktisch geen medicijnen op recept voor kopen.
Wat een ongelofelijke roeptoeter ben jij zegquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ja maar 100 euro voor een paar pillen is natuurlijk absurd. Hij mag wel aangeven dat er zulke hoge kosten aan vast zitten, ik had hoogstens 10 euro verwacht, dan had ik het ook nog wel willen betalen. en dan dat de apotheek ook nog 7 euro rekent voor advies, nou dat advies hoef ik niet, ik kan zelf de bijsluiter lezen, kun je hier ook niet onderuit?
uiteraard, maar even melden kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat moet je überhaupt toch weten? Dat staat op je polis. Vrijwel alle zorg gaat eerst van je eigen risico af.
ze zijn er wel, maar dat is geen meerderheid...quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
O jawel hoor. Zat medicijnen die onder de 10 euro zitten. Heb er zelf een paar die ik moet gebruiken.
hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee. Het is namelijk niet alleen advies, maar het gaat om de hele eerste aflevering van een geneesmiddel, wat gemiddeld meer kost dan het herhalen van chronische medicatie.
Dat klopt, maar het is absoluut niet onvoorstelbaar dat medicijnen op recept rond de 10 euro zijnquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze zijn er wel, maar dat is geen meerderheid...
Klopt en dat schreef ik ook nietquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is absoluut niet onvoorstelbaar dat medicijnen op recept rond de 10 euro zijn
Er is een apotheker die alle recepten controleert, bij eerste afleveringen moet vaker gecontroleerd worden op contra-indicaties en interacties, er moet vaker contact worden opgenomen met de voorschrijver, enzovoorts.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.
Acties die jij niet ziet gebeuren ook niet uiteraardquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
hoezo, ze geven het doosje aan de klant en typen de rekening, Bij de supermartk krijg ik toch ook geen rekening voor administratiekosten? Dit lijkt een beetje op die administratiekosten van het CJIB.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een wijze les, hij schrijft maar iets voor dat geen geld kost.
Die mensen zijn er echt. Het was laatst in het nieuws dat nu de maagzuurremmers van 12 euro per pakje niet meer vergoed worden, de verkoop drastisch is afgenomen, terwijl als je ze niet neemt, de kans is op een maagbloeding... En niet alleen maar arme mensen weigeren dit.quote:
quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou ja als je het niet kunt betalen kan ik er nog wel inkomen, maar niet willen betalen vind ik een ander verhaal.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die mensen zijn er echt. Het was laatst in het nieuws dat nu de maagzuurremmers van 12 euro per pakje niet meer vergoed worden, de verkoop drastisch is afgenomen, terwijl als je ze niet neemt, de kans is op een maagbloeding... En niet alleen maar arme mensen weigeren dit.
Echt ongelooflijk maar waar helaas
Tja, dat is ook niet slim dan. Je weet immers nog niet of de klant het medicijn wel gaat afnemen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Er is een apotheker die alle recepten controleert, bij eerste afleveringen moet vaker gecontroleerd worden op contra-indicaties en interacties, er moet vaker contact worden opgenomen met de voorschrijver, enzovoorts.
Volgende klacht van TS: medicijnen zijn niet klaar als ik ze wil ophalen bij de apotheek.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Tja, dat is ook niet slim dan. Je weet immers nog niet of de klant het medicijn wel gaat afnemen.
Maagzuurremmers zijn symptoombestrijding. De arts kan beter aangeven dat je yoghurt of melk moet drinken, dit verlaagt immers ook de zuurgraad in je maag. Nog afgezien van het feit dat de medicinale maagzuurremmers nogal schadelijk kunnen zijn, omdat allerlei bacteriën, die normaal gezien gedood worden in je maagzuur nu allerlei andere ziektes gaat veroorzaken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die mensen zijn er echt. Het was laatst in het nieuws dat nu de maagzuurremmers van 12 euro per pakje niet meer vergoed worden, de verkoop drastisch is afgenomen, terwijl als je ze niet neemt, de kans is op een maagbloeding... En niet alleen maar arme mensen weigeren dit.
Echt ongelooflijk maar waar helaas
En maagbloedingen zijn in het geheel niet schadelijkquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maagzuurremmers zijn symptoombestrijding. De arts kan beter aangeven dat je yoghurt of melk moet drinken, dit verlaagt immers ook de zuurgraad in je maag. Nog afgezien van het feit dat de medicinale maagzuurremmers nogal schadelijk kunnen zijn, omdat allerlei bacteriën, die normaal gezien gedood worden in je maagzuur nu allerlei andere ziektes gaat veroorzaken.
Dit bedoel ik juist. Ik heb inmiddels wat gegoogled op dit fenomeen en ik zie dat ik absoluut niet de enige ben. Iets dat toch lijkt op bewust handelen van zo'n apotheek. Mensen die hun eigen risico al verbruikt hebben, of ouderen/geestelijk beperkten zullen dit niet opmerken, waardoor dit makkelijke verdienen is voor de apotheek. Ik denk dat het standaard beleid is alles te declareren en dat alles dat niet gereclameerd is pure winst is (dus door fraude)quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:04 schreef PLAE@ het volgende:
Goed dat de TS aan de bel trekt, er blijken genoeg huisartsen/apotheken/tandartsen te zijn die op deze wijze frauderen. Maar wij lachen het hier lekker collectief weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |