Jij zit er op te wachten dat elk bezoekje aan de huisarts eerst aan jou wordt gefactureerd waarna je het weer doorstuurt naar de zorgverzekering en afwacht of ze het gaan betalen? Mensen met een baan hebben wel wat beters te doen iig.quote:Op zondag 23 november 2014 14:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou nee.
Daarnaast wel BNW-waardig om te denken dat je namens de rest van heel Nederland kunt spreken.
het is wel de enige manier om fraude te voorkomen.quote:Op zondag 23 november 2014 14:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Jij zit er op te wachten dat elk bezoekje aan de huisarts eerst aan jou wordt gefactureerd waarna je het weer doorstuurt naar de zorgverzekering en afwacht of ze het gaan betalen? Mensen met een baan hebben wel wat beters te doen iig.
nee gewoon alles wat gedeclareerd wordt per mail / post opsturen zodat iig een controle gemaakt kan worden. nu zal het verzekeraars worst wezen temeer daar ze vaak niet betalen per behandeling in het ziekenhuis (wat het geheel nog onoverzichtelijker maakt)quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
het is wel de enige manier om fraude te voorkomen.
onzin. Als consument kan je de declas op de site van je zorgverzekeraar inzien.quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
veel mensen doen dit niet. Als je de mensen eerst zelf de rekening laat betalen, dan zijn ze gedwongen dit te controleren.quote:Op zondag 23 november 2014 15:09 schreef Skv het volgende:
[..]
onzin. Als consument kan je de declas op de site van je zorgverzekeraar inzien.
We gaan het aanpassen!quote:Op zondag 23 november 2014 15:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
veel mensen doen dit niet. Als je de mensen eerst zelf de rekening laat betalen, dan zijn ze gedwongen dit te controleren.
Nou nee, want je hoeft niet te betalen voor zorg die je niet gehad hebt. Het is net als bij elke andere dienstverlener, of bedrijf. Als jij zorg gaat afnemen controleer je eerst met de verzekering of dit vergoed wordt en daarna ga je pas zorg afnemen. Lijkt me logischquote:Op zondag 23 november 2014 15:15 schreef Queller het volgende:
[..]
We gaan het aanpassen!
Beloof je dan dat je niet binnenkort een topic opent om te huilen dat je een rekening hebt gekregen die je moet betalen, maar dat je dat niet kan betalen omdat je geen geld hebt, maar dat de verzekering vertikt de betaalplicht van je over te nemen - boewhoewhoe - waar ben je dan in godsvredesnaam voor verzekerd?
Beetje vreemde conclusie. Omdat TS het medicijn niet wil/kan betalen heeft hij niets.quote:Op zondag 23 november 2014 16:09 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dus de conclusie is noga logisch: jij mankeert niks,
Nou, ik kon me kapot zuipen aan melk maar het hielp geen flikker. Dus ik ben toch blij met mijn maagzuurremmers.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maagzuurremmers zijn symptoombestrijding. De arts kan beter aangeven dat je yoghurt of melk moet drinken, dit verlaagt immers ook de zuurgraad in je maag. Nog afgezien van het feit dat de medicinale maagzuurremmers nogal schadelijk kunnen zijn, omdat allerlei bacteriën, die normaal gezien gedood worden in je maagzuur nu allerlei andere ziektes gaat veroorzaken.
En yoghurt ook niet? Of van die maagpepermuntjes van de Tuinen?quote:Op zondag 23 november 2014 16:47 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, ik kon me kapot zuipen aan melk maar het hielp geen flikker. Dus ik ben toch blij met mijn maagzuurremmers.
Nee, van yoghurt werd het alleen maar erger. Ik heb een zgn. middenrifbreuk. Mijn terugslagklep is stuk, zeg maar. Dus ik ben echt heel blij met mijn Omeprazolletjes en daar heb ik graag ruim 40 euro per jaar voor over.quote:Op zondag 23 november 2014 16:49 schreef empa1010 het volgende:
[..]
En yoghurt ook niet? Of van die maagpepermuntjes van de Tuinen?
Dat inderdaad.quote:Op zondag 23 november 2014 16:09 schreef knoblaucha6 het volgende:
Jij gaat naar de huisarts omdat je dénkt iets te mankeren. Prima. De huisarts is van mening dat je voor the fuck what dus een pilletje nodig hebt en schrijft dat netjes voor. Jij geeft de huisarts een handje en sjeest naar de apotheek waar jij het beter weet dan de huisarts want omdát het je geld gaat kosten mankeer je in eens niks meer want je weigert de medicatie puur omdat het je geld kost?
Dus de conclusie is noga logisch: jij mankeert niks, geen reet maar bent aandachtsgeil en zit enkel de huisarts zijn tijd te verdoen die hij ook aan echte patienten had kunnen besteden.
Hoe triest ben je dan en waarom ga je IHN naar de huisarts als je voor je eigen gezondheid niet eens wilt betalen voor pillen die volgens de huisarts blijkbaar nodig zijn? Je mankeert dus geen reet behalve iets waar een psych beter mee aan de slag kan.
Je neemt ons compleet in de maling en jouw hele houding is echt zo bagger.
Ga dan niet naar de huisarts maar wandel langs het Kruidvat voor zelfmedicatie, zo doe jij geen beroep op de o zo toch al te dure zorg waarvan jij niet snapt hoe die werkt.
Jij bent er vast zo één die op donderdag een splinter in de vinger krijgt en er op zondag mee naar de SEH gaat en dan gaat janken als je dan een vette rekening krijgt voor spoedzorg die onnodig was.
Maar verder mee eens, trollllllllllllllllllllllll, en een verdomd slechte ook nog eens.
Advies? Ga nooit meer naar de huisarts,scheelt jou geld en ons een boel ergernis (of liever nog: (uit)lachkriebels)
Zielig of trol-waardig, ik twijfel nog tussen die twee opties
Niet helemaal vreemd, als ik ergens knap last van heb neem ik aan dat de arts mij voorschrijft wat ik nodig heb, en ik kom zeer zelden bij de huisarts dus áls is er ook iets mis. En als dat nodig is en ik moet dokken voor medicatie dan doe ik dat. Scheelt wel dat ik een huisarts hebt die ik volledig vertrouw en die mij, als ultieme pillenhater, niks en nooit iets voorschrijft wat totaal onnodig is, hij kent mij te goed. Dus als mij dat wat mij kan helpen van klachten af te komen geld kost en ik er beter van wordt betaal daarvoor ik want ik heb slechts één lijf.quote:Op zondag 23 november 2014 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje vreemde conclusie. Omdat TS het medicijn niet wil/kan betalen heeft hij niets.
Gevalletje aandachtszucht schat ikquote:Op zondag 23 november 2014 18:14 schreef mrPanerai het volgende:
Nog altijd niet gelezen over welke klachten het ging?
Alsjeblieft niet zeg, stuur maar lekker naar de verzekering. Ik heb geen tijd en geen zin om me met die onzin bezig te houden als het niet nodig is.quote:Op zondag 23 november 2014 14:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Jij zit er op te wachten dat elk bezoekje aan de huisarts eerst aan jou wordt gefactureerd waarna je het weer doorstuurt naar de zorgverzekering en afwacht of ze het gaan betalen? Mensen met een baan hebben wel wat beters te doen iig.
Welke fraude? De HA schrijft het medicijn voor, jij gaat naar de apotheek om het te halen en besluit dan tegen de HA in dat je het niet nodig hebt. Het is al wel voor je gemaakt en klaargezet en dus zal het gedeclareerd worden, geen enkele fraude aan te bekennen.quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat bij het loket moeten zeggen, dat deden ze niet dus ze hebben geen poot om op te staan. Buiten dat, vind ik zoals ik al eerder zei dat de HA een prijsindicatie moet geven, dan kun jer eventueel meteen vanaf zien. Hier komt nog bij dat de apotheek een ander medicijn had klaargezet dan door de HA was geadviseerd. Kortom het zaaktje stinkt!!!... en niet zo;n beetje ook!quote:Op zondag 23 november 2014 19:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welke fraude? De HA schrijft het medicijn voor, jij gaat naar de apotheek om het te halen en besluit dan tegen de HA in dat je het niet nodig hebt. Het is al wel voor je gemaakt en klaargezet en dus zal het gedeclareerd worden, geen enkele fraude aan te bekennen.
Zeik niet zo. Grote kans dat je verzekeraar de voorgeschreven medicatie niet zou vergoeden, maar wel het alternatief wat door de apotheek je is aangeboden. Als je echt dat voorgeschreven medicijn zou willen hebben, zou de rekening direct naar jou gaan en dan mag je het zelf dokken zonder dat het van je eigen risico af zou gaan.quote:Op zondag 23 november 2014 19:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Hier komt nog bij dat de apotheek een ander medicijn had klaargezet dan door de HA was geadviseerd. Kortom het zaaktje stinkt!!!... en niet zo;n beetje ook!
Ik denk dan eerder dat deze fabrikant snoepreisjes of bordeelbezoek aanbiedt als hij die medicijnen aanbiedt.quote:Op zondag 23 november 2014 19:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zeik niet zo. Grote kans dat je verzekeraar de voorgeschreven medicatie niet zou vergoeden, maar wel het alternatief wat door de apotheek je is aangeboden. Als je echt dat voorgeschreven medicijn zou willen hebben, zou de rekening direct naar jou gaan en dan mag je het zelf dokken zonder dat het van je eigen risico af zou gaan.
Die snap ik even nietquote:Op zondag 23 november 2014 19:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dan eerder dat deze fabrikant snoepreisjes of bordeelbezoek aanbiedt als hij die medicijnen aanbiedt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |