Altijd leuk, als de factuur 10k is. Ga je dan deze ook eerst betalen?quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
het is wel de enige manier om fraude te voorkomen.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 23 november 2014 19:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, stuur maar lekker naar de verzekering. Ik heb geen tijd en geen zin om me met die onzin bezig te houden als het niet nodig is.
En daarom zit jij braaf knikkend bij je huisarts als die medicijnen voorschrijft en stel je geen vragen over de kosten, als die je blijkbaar zo dwars zitten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik vertrouw de criminelen van de zorgmafia voor geen cent. Terecht, zo blijkt nu wel weer.
quote:Op zondag 23 november 2014 12:06 schreef Queller het volgende:
Ik hoop toch zo dat TS een troll is
[..]
Waarom verbaast mij dat niet![]()
![]()
Klagen heeft geen zin in dit geval, aangezien er geen fraude gepleegd is.quote:Op maandag 24 november 2014 19:26 schreef Andromache het volgende:
ik heb dit ooit ook gehad, en heb er over geklaagd bij de zorgverzekeraar. het bedrag is vervolgens door de verzekeraar aan mij teruggestort. raar dat de jouwe hier niet actief in optreedt. heb je hen wel het hele verhaal verteld, incl. datum, bedrag, adres apotheker, factuurnummer, gang van zaken e.d.?
Als TS door zijn arts het recept laat doorgeven, het klaarstaat om op te halen en TS dan bedenkt dat hij het toch niet nodig heeft, dan is het een zaak tussen TS en de apotheker.quote:Op maandag 24 november 2014 19:26 schreef Andromache het volgende:
ik heb dit ooit ook gehad, en heb er over geklaagd bij de zorgverzekeraar. het bedrag is vervolgens door de verzekeraar aan mij teruggestort. raar dat de jouwe hier niet actief in optreedt. heb je hen wel het hele verhaal verteld, incl. datum, bedrag, adres apotheker, factuurnummer, gang van zaken e.d.?
Moii dat jij vindt dat de huisarts over kosten moet informeren, de huisartsen vinden van niet. Dat er kosten aan zitten is voldoende, de patient mag zichzelf goed informeren. Dan denk je, dat duurt een minuut maar dat is 10% van de consulttijd. Als de helft van de mensen dan ook nog gaat discussieren over de kosten...quote:Op zondag 23 november 2014 19:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat bij het loket moeten zeggen, dat deden ze niet dus ze hebben geen poot om op te staan. Buiten dat, vind ik zoals ik al eerder zei dat de HA een prijsindicatie moet geven, dan kun jer eventueel meteen vanaf zien. Hier komt nog bij dat de apotheek een ander medicijn had klaargezet dan door de HA was geadviseerd. Kortom het zaaktje stinkt!!!... en niet zo;n beetje ook!
Update?quote:Op zondag 23 november 2014 11:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Was iets met pam, wat weet ik niet precies meer, maar als ik er aan denk word ik woest, dus ik ga eerst eens orde op zaken stellen bij die apotheek.
quote:
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is en dat het geld wordt teruggeboekt. (tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is) Ze hebben wel voor de zekerheid een uitdraai meegenomen van de verzekeraar. Dus ik moet nog even vinger aan de pols houden, maar ik ga er vanuit dat t goed komt.quote:
Wat pauperquote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
(tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is)
Jammer dat dat in een volle zaak moet. Dat is geen tip dat is gewoon asociaal. Leg gewoon op normale toon je punt uit en je komt een stuk verder. Toch jammer dat de apotheek toegeeft, ondanks dat er niets aan de hand was en is.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is en dat het geld wordt teruggeboekt. (tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is) Ze hebben wel voor de zekerheid een uitdraai meegenomen van de verzekeraar. Dus ik moet nog even vinger aan de pols houden, maar ik ga er vanuit dat t goed komt.
quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is en dat het geld wordt teruggeboekt. (tip: het zat vol, dan altijd flink stem verheffen als het druk is) Ze hebben wel voor de zekerheid een uitdraai meegenomen van de verzekeraar. Dus ik moet nog even vinger aan de pols houden, maar ik ga er vanuit dat t goed komt.
quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
[..]je bent domweg een asociaal stuk vreten dat direct van het meest negatieve uitgaat en vooral niet normaal met anderen blijkt te kunnen communiceren.
Dat is mijn enige van belang zijnde conclusie na het lezen van dit topic.
quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
[..]je bent domweg een asociaal stuk vreten dat direct van het meest negatieve uitgaat en vooral niet normaal met anderen blijkt te kunnen communiceren.
Prima conclusie.quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
je bent domweg een asociaal stuk vreten dat direct van het meest negatieve uitgaat en vooral niet normaal met anderen blijkt te kunnen communiceren.
bij mij was de situatie bijna identiek. ik heb een ander medicijn meegekregen i.p.v. het eerder bestelde (had mijn verandering al aan de huisarts doorgegeven, maar kennelijk was dit niet goed doorgekomen bij de apotheek) , maar beide medicijnen werden door de apotheek in rekening gebracht. toch is hier echt de zorgverzekeraar opgetreden na mijn seintje.quote:Op maandag 24 november 2014 19:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als TS door zijn arts het recept laat doorgeven, het klaarstaat om op te halen en TS dan bedenkt dat hij het toch niet nodig heeft, dan is het een zaak tussen TS en de apotheker.
Het valt me nog mee dat je dit hier nog wel komt vertellen, want het strookt toch niet echt met je maffiavermoedens.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat je die oxazepammetjes toch wel hard nodig had.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
[..]
Het hele systeem slaat nergens op. Ik moest bijvoorbeeld een actieve medicatie lijst ophalen. Ik vroeg aan de apotheker welke medicaties op de lijst stonden: 2 dingen.quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef BrandX het volgende:
En dat medicijn dat wel bij je huisarts en niet bij je apotheek bekend was, waar heb je dat opgehaald toen je het kreeg voorgeschreven?quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:11 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Het hele systeem slaat nergens op. Ik moest bijvoorbeeld een actieve medicatie lijst ophalen. Ik vroeg aan de apotheker welke medicaties op de lijst stonden: 2 dingen.
Ik loop naar de huisarts assistente. En ik vroeg dezelfde vraag.
Bleek dus bij de apotheek slechts 2 medicaties op te staan en bij de huisarts 3.
Rara hoe kan dit? Er hoort toch een interne verbinding te staan met je gegevens? Op de vraag hoe dit kon ontweken ze dit.
Het hele systeem deugt niet.
Gewoon zoals het hoort. Briefje en ophalen bij de aangewezen apotheek. Apotheek is notabede 100 meter verderop.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat medicijn dat wel bij je huisarts en niet bij je apotheek bekend was, waar heb je dat opgehaald toen je het kreeg voorgeschreven?
Overal gaat natuurlijk wel eens iets mis. En als je echt ontevreden bent over je apotheek, dan moet je dat eens bij ze aankaarten. Of een andere apotheek zoeken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:34 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Gewoon zoals het hoort. Briefje en ophalen bij de aangewezen apotheek. Apotheek is notabede 100 meter verderop.
Maar ik hoor wel vaker rare verhalen over dingen die niet kloppen.
Snap ik, maar het hoort niet te gebeuren. Zwakke punt is altijd nog de mens. Oftewel de handmatige invoer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Overal gaat natuurlijk wel eens iets mis. En als je echt ontevreden bent over je apotheek, dan moet je dat eens bij ze aankaarten. Of een andere apotheek zoeken.
En daarom zijn ze erg afhankelijk van protocollering. Een klacht is dan een belangrijke aanleiding om te onderzoeken of de protocollen moeten worden aangepast of dat het probleem elders ligt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:47 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Snap ik, maar het hoort niet te gebeuren. Zwakke punt is altijd nog de mens. Oftewel de handmatige invoer.
Die apotheek is een overbodige tussenschakel wat mij betreft. De arts zou hetn medicijn zelf ook moeten verstrekken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En daarom zijn ze erg afhankelijk van protocollering. Een klacht is dan een belangrijke aanleiding om te onderzoeken of de protocollen moeten worden aangepast of dat het probleem elders ligt.
Er zijn heel erg goede redenen waarom we van dat systeem zijn afgestapt.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die apotheek is een overbodige tussenschakel wat mij betreft. De arts zou hetn medicijn zelf ook moeten verstrekken.
Ja want daar heeft een arts ook echt de tijd voor naast alle patiënten die met klachten komen....quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die apotheek is een overbodige tussenschakel wat mij betreft. De arts zou hetn medicijn zelf ook moeten verstrekken.
Het systeem zelf is kut. EPD is waardeloos.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
En daar hebben ze de tijd een de ruimte voor. En iedere arts moet daarbij ook nog eens alle medicijnen hebbenquote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
of je hebt een verzekering die de eerste 1000 euro vergoed. Dat weet je HA ook niet.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, hij kan ook zeggen dat je de eerste 375 euro of 875 euro zelf moet betalen....
Maar natuurlijk, even kijken dan moet hij een voorraad hebben, mensen die dit verwerken en afhandelen, een ruimte hiervoor, oh en tevens iemand die een zes jarige wo opleiding farmacie heeft afgerond, en alle apparatuur hiervoor.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Mwah, hoevaak krijg je een advies dat werkelijk iets toevoegt aan de bijsluiter of gezond verstand? De apotheker zit doorgaans in zijn kantoor zijn geld te tellen, terwijl de op saaiheid uitgekozen dames met z'n drieën een doosje bestickeren en afgeven.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Medicatie verstrekken is meer dan de patiënt een doosje met pillen overhandigen.
De verantwoordelijkheden van een apotheker gaan verder dan wat voor jou zichtbaar is.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:37 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Mwah, hoevaak krijg je een advies dat werkelijk iets toevoegt aan de bijsluiter of gezond verstand? De apotheker zit doorgaans in zijn kantoor zijn geld te tellen, terwijl de op saaiheid uitgekozen dames met z'n drieën een doosje bestickeren en afgeven.
Ik zou wel voor een systeem zijn dat je pilletjes nadat je zelf akkoord geeft bij de dokter netjes in een discreet envelopje thuis worden gebracht.
zeker niet zo spannend wat ze in de praktijk allemaal doen. overgewaardeerd overbetaald. van mij mogen ze het afschaffen. geef de it maar een wat grotere rol en de rest is voor de huisarts.quote:Op woensdag 26 november 2014 23:48 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheden van een apotheker gaan verder dan wat voor jou zichtbaar is.
Jeeeezus durfde hij dat met een stalen gezicht te zeggen? Ongelofelijk wat een flikker, zeg.quote:Op maandag 24 november 2014 21:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Na een stevige woordenwisseling zegt de apotheek zegt dat t een reservering is
Een groot deel van het werk dat apothekers doen zie jij niet direct. Wat dacht je van het controleren op contra-indicaties? check op allergieën tegen zowel werkzame stof als hulpstoffen? Bekijken welke merknaam die hoort bij de werkzame stof die de huisarts heeft voorgeschreven vergoed wordt door jou specifieke zorgverzekeraar? Het daadwerkelijk klaarmaken van het medicijn (voor kinderen zijn het namelijk vaak drankjes/emulsies die ter plekke nog gemaakt/gedoseerd worden aan de hand van het lichaamsgewicht, wat dus per kind verschilt).quote:Op woensdag 26 november 2014 22:37 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Mwah, hoevaak krijg je een advies dat werkelijk iets toevoegt aan de bijsluiter of gezond verstand? De apotheker zit doorgaans in zijn kantoor zijn geld te tellen, terwijl de op saaiheid uitgekozen dames met z'n drieën een doosje bestickeren en afgeven.
Ik zou wel voor een systeem zijn dat je pilletjes nadat je zelf akkoord geeft bij de dokter netjes in een discreet envelopje thuis worden gebracht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |