Ik ken hetquote:Op zondag 23 november 2014 17:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Net begonnenOp je kindle he, laatste maanden geen papieren bok aangeraakt
Ik vond Dublin een hele leuke stad juist! Heel goed Indiaas gegeten daar.quote:Op zondag 23 november 2014 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar ben je geweest?
Na een maandje Dublin snakte ik ook terug te gaan. Van al mijn buitenlandse verblijven beviel me Dublin het minst
Voor een paar dagen is het leuk, maar na een aantal weken was ik het goed zatquote:Op zondag 23 november 2014 17:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vond Dublin een hele leuke stad juist! Heel goed Indiaas gegeten daar.
Maar we waren een weekendje naar Fryslân.
wie weet, maar ik zit nogal in een niche wat koken betreft.quote:Op zondag 23 november 2014 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga bij goede restaurants langs en bied je aan als stagier. Je gaat in een jaar meer leren dan in tien jaar zelfstudie
Vegetarisch?quote:Op zondag 23 november 2014 17:52 schreef Vork het volgende:
[..]
wie weet, maar ik zit nogal in een niche wat koken betreft.
Het was Burenstrijd van SBS. Nou ja ook troep.quote:
De dictatuur van het proletariaat, ofwel, proleetvermaakquote:Op zondag 23 november 2014 18:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Het was Burenstrijd van SBS. Nou ja beide programma's zijn troep.
Al die 'Help Mijn Oom kan niet koken met zijn ellebogen'-achtige programma's bij RTL zijn vreselijk.
Niets mis met dat soort zenders en programma's. Wel iets mis als alle omroepen wegens de kijkcijfers vooral middelmatige zooi gaan uitzendenquote:Op zondag 23 november 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
De dictatuur van het proletariaat, ofwel, proleetvermaak
yup. Al kook ik overal momenteel voornamelijk veganistisch. Dat is meer toeval dan echt een bewuste keuze.quote:
Wordt lastig daar een goede keuken voor te vinden waar je stage kan lopen, of een betaalde baan in te vindenquote:Op zondag 23 november 2014 19:48 schreef Vork het volgende:
[..]
yup. Al kook ik overal momenteel voornamelijk veganistisch. Dat is meer toeval dan echt een bewuste keuze.
Dat wordt wel een dure stage qua reistijd.quote:Op zondag 23 november 2014 20:06 schreef Isegrim het volgende:
Gare du Nord in Rotterdam.
Goeie tent.
Is toch al langer bekend of hoorde je wat nieuws?quote:Op zondag 23 november 2014 19:32 schreef AnneX het volgende:
Op npo 2 een toch wel interessant programma over rood en bewerkt vlees.
Wat betekent dat voor ( verhoogd?) cholesterol en ( ontstaan) darmkanker.
Zoals altijd...vlees met mate en veggies extra.quote:Op zondag 23 november 2014 21:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Is toch al langer bekend of hoorde je wat nieuws?
Npo2 Focus: should I eat meat. (vpro).quote:Op zondag 23 november 2014 21:21 schreef SuperFood het volgende:
welk programma was het? in het geval dat ik wil terugkijken
Heb ik een tijdje terug gekeken op de BBC. Was er toen goed voor gaan zitten. Maar de boodschap stond me niet aan. Ik ben nog lichtelijk in ontkenning. Ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet.quote:Op zondag 23 november 2014 19:32 schreef AnneX het volgende:
Wie kijkt?
Kijk vooral ook ditquote:Op zondag 23 november 2014 19:32 schreef AnneX het volgende:
Wie kijkt?
Daarom is onderzoek naar Blue zones ook belangrijk; gebieden waar mensen (veel) ouder dan gemiddeld worden. Daar kan je gedegen onderzoek naar dieet & leefstijl doen.quote:Op maandag 24 november 2014 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk vooral ook dit
http://www.npo.nl/pauw-witteman/21-04-2014/VARA_101341739
Het gaat over superfoods, maar ook over hoe je onderzoek doet naar wat gezond en ongezond is.
Hierbij vooral over onderzoeksproblematiek. Het is vrijwel onmogelijk goed objectief onderzoek te doen naar voeding. Je bent aangewezen op vragenlijsten en mensen schrijven daar maar al te vaak in wat ze denken wat je wilt horen. Je kan mensen niet in een lab zetten en ze jarenlang een gecontroleerd dieet geven.
Oeh, Slashquote:
Die kende ik niet, klinkt goed.quote:Op maandag 24 november 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oeh, Slash
Man met heel veel talent en een heel breed genre
Is van de soundtrack van de film Curdled (1996) - IMDbquote:Op maandag 24 november 2014 11:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die kende ik niet, klinkt goed.
Nu moet ik toegeven dat vooral mijn vriend de grote fan is maar dit gaat mijn 3e concert van hem worden en heb me tot nu toe altijd goed vermaakt.
En de nieuwe cd's zijn ook fijn.
Te hoog cholesterol zegt in het algemeen niet zoveel. Het is belangrijker te weten welke soort cholesterol het is en hoe de verhouding onderling is. Gaat het om LDL, HDL of VLDL (triglyceriden)?quote:Op maandag 24 november 2014 11:24 schreef Bramito het volgende:
Ach ja cholesterolIk had elk jaar weer een hoger cholesterol en toen heb ik eens bekeken hoeveel verzadigd vet ik at.
Goed hoor.quote:Op maandag 24 november 2014 12:39 schreef AnneX het volgende:
Bewegen is ook héel errug goed voor chol.waardes![]()
Én omdat ik bij deze zon ook zag dat de ramen errug vies waren, heb ik vķor én áchter én van de pui van ruim 4 meter de ramen en het houtwerk gedaan.
# bewegen
Ik had te hoog LDL, HDL was OK en tryglyceriden waren OK. Nu is dus LDL omlaag. HDL zou hoger kunnen. Bewegen schijnt erg goed te zijn daarvoor.quote:Op maandag 24 november 2014 12:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Te hoog cholesterol zegt in het algemeen niet zoveel. Het is belangrijker te weten welke soort cholesterol het is en hoe de verhouding onderling is. Gaat het om LDL, HDL of VLDL (triglyceriden)?
Een gedeelte komt wel uit je voeding, stap 1 is om dat te controleren.quote:Op maandag 24 november 2014 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Bovendien maakt je lichaam dat cholesterol en komt dat niet uit je voeding.
Nee, bij broers zijn, voor zover ik weet, geen problemen.quote:Op maandag 24 november 2014 12:52 schreef AnneX het volgende:
Is het bij je broers eigenlijk ook het [chol] verhoogd?
En is het ooit goed, als binnen de norm geweest?
Bij jou ligt het zeker niet aan je levensstijl neem ik aan? In mijn geval was het ieder jaar iets hoger door waarschijnlijk mijn levensstijl. Daar kan je gewoon iets aan doen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Bij mij is het gewoon goed nu. Als ik nou ook eens zou gaan bewegen zou het helemaal feest zijn.quote:Op maandag 24 november 2014 12:48 schreef golfer het volgende:
Bij mij zit het risico vooral in een te hoog tryglyceriden-gehalte en aangezien ik niet tegen statines kan is mijn internist nu al een paar jaar bezig met medicijnen-experimenten om dat gehalte naar beneden te krijgen.
Heb nu sinds een maand weer iets nieuws dat 2x per dag geslikt wordt en moet deze week weer naar het lab om bloed te laten prikken. Hoor dan volgende week dinsdag van de internist of deze medicijnen wel helpen om die VLDL-waardes naar beneden te krijgen. (nog afgezien van de bijwerkingen die ik ervan heb).
Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.quote:Op maandag 24 november 2014 12:57 schreef Bramito het volgende:
Bij jou ligt het zeker niet aan je levensstijl neem ik aan? In mijn geval was het ieder jaar iets hoger door waarschijnlijk mijn levensstijl. Daar kan je gewoon iets aan doen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Bij mij is het gewoon goed nu. Als ik nou ook eens zou gaan bewegen zou het helemaal feest zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.
Internist noemt die tryglyceriden altijd een 'sluipmoordenaar' en is daarom zo druk bezig het gehalte naar beneden en onder controle te krijgen.Tsja, dat is veel lastiger natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Siesta & Fiesta!
quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.
Internist noemt die tryglyceriden altijd een 'sluipmoordenaar' en is daarom zo druk bezig het gehalte naar beneden en onder controle te krijgen.Mijn voormalige huisarts was aan het pushen dat ik cholesterol moest checken, en dit uit de lucht kwam vallen. Ik zei hem dat een streng dieet (wat ik sowieso niet ging doen) er nauwelijks wat aan deed. Hij kwam toen met cholesterol verlagende medicatie, toen vroeg ik hoeveel receptjes hij nog moest schrijven voor een golfcursus. Werd ie pissig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
quote:Op maandag 24 november 2014 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn voormalige huisarts was aan het pushen dat ik cholesterol moest checken, en dit uit de lucht kwam vallen. Ik zei hem dat een streng dieet (wat ik sowieso niet ging doen) er nauwelijks wat aan deed. Hij kwam toen met cholesterol verlagende medicatie, toen vroeg ik hoeveel receptjes hij nog moest schrijven voor een golfcursus. Werd ie pissig.
Ik ga het onthoudenquote:Op maandag 24 november 2014 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is van de soundtrack van de film Curdled (1996) - IMDb
Erg leuke film trouwens, een vrouw die nadat de forensic klaar is de troep schoonmaakt bij moorden. Ze komt een seriemoordenaar op het spoor. Vermakelijke kleine film met erg goede muziek. Toen ik de soundtrack bekeek stelde ik vast dat het slash was die speelde.
Soundtrack en film zijn beide aanraders (En dat is bij filmsoundtracks zelden het geval)
quote:Op maandag 24 november 2014 13:46 schreef AnneX het volgende:
Ja P.!Nu word je de Boeken-Oom.
En blijkbaar houdt neefje van lezen, gezien Mees Kees
quote:Op maandag 24 november 2014 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Vorig jaar heb ik Sjakie en de Chocoladefabriek gekocht voor hem....die heeft-ie verslonden vertelde mijn zus
![]()
Boeken van Roald Dahlquote:Op maandag 24 november 2014 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Vorig jaar heb ik Sjakie en de Chocoladefabriek gekocht voor hem....die heeft-ie verslonden vertelde mijn zus
Maar ik compenseer het wel weer hoor.....met zijn verjaardag eind januari krijgt-ie
[ afbeelding ]
Ik ben er al 2 dagen mee bezig.quote:Op maandag 24 november 2014 13:52 schreef minilot het volgende:
O, en een visual van mijn Top2000-lijst (vrije keuze invullen doe ik doorgaans niet, geen zin in):
[ afbeelding ]
Wat hou ik van deze liedjes!![]()
![]()
Hebben jullie al gestemd? En mag ik jullie lijstjes zien? Vind ik leuk!
Haha, da's waarschijnlijk omdat ik jullie driekwart van die liedjes de afgelopen maanden al regelmatig via de SC door de strot heb geduwd.quote:Op maandag 24 november 2014 14:00 schreef Lonaa het volgende:
Ja!
Ik vind jouw lijstje ook echt bij jou passen, zoals je overkomt. Dat vond ik grappig om te zien!
Vanzelf!quote:Op maandag 24 november 2014 14:02 schreef Lonaa het volgende:
En je hebt Nick Cave in je lijstje staan.
quote:Op maandag 24 november 2014 14:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Vanzelf!Keuze was nogal beperkt (tot dit ene liedje), maar gelukkig is dit moordballade-duet met de altijd verrukkelijke Kylie wel gewoon heel gaaf
Een papieren bok? Ken papieren tijgers en ouwe bokkenquote:Op zondag 23 november 2014 17:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Net begonnenOp je kindle he, laatste maanden geen papieren bok aangeraakt
Ha, daar was ik toen ik tien jaar oud was zwaar fan van. Kan het nu niet meer uitstaan!quote:Op maandag 24 november 2014 14:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb Nirvana geruild voor Bon Jovi.
Ik ga het zo ook eens proberen, vind het altijd maar heel lastig.quote:Op maandag 24 november 2014 13:52 schreef minilot het volgende:
Hebben jullie al gestemd? En mag ik jullie lijstjes zien? Vind ik leuk!
Oee, leuk! Welke!?quote:Op maandag 24 november 2014 14:31 schreef Sarabi het volgende:
Net trouwens 5 nieuwe bordspellen besteld (4+1 gratis bij Bol) voor op vakantie
Net een klein kind.
Jakkiebak! Kippenkak!quote:
Geharrewar in de sushibar is leukquote:Op maandag 24 november 2014 14:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jakkiebak! Kippenkak!
Geharrewar in de sushibar
Metropolis
Boonanza
Take 10
Spellen die niet zo lang duren en snel even tussendoor kunnen
Freek Vonk-habitat weer overleefd?quote:
Arme poes.quote:Op maandag 24 november 2014 14:55 schreef Isegrim het volgende:
Onze nieuwe poes stelt het bepaald niet op prijs om een nachtje alleen te worden thuisgelaten. Hij had niet of nauwelijks gegeten en wat hij had gegeten, had hij weer uitgespuugd. En hij was helemaal van slag. Terwijl we maar 24 uur zijn weggeweest.
Rage Against the Machine!quote:Op maandag 24 november 2014 15:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Top 2000 http://stemmen.top2000.nl(...)?page=1&q=&view=list
Vrijdag er 2 1/2 uur over gedaan, daarna naar bed gegaan en maar denken: Oja, die had erin gemoeten en dan die niet
Het is ook maar net in welke stemming je zit
Fraaie, zoete wraak!quote:Op maandag 24 november 2014 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |